آموزش پرورش اندام

در اين بخش ميتوانيد درباره كليه مسائل ورزشي به بحث بپردازيد

مدیر انجمن: شوراي نظارت

Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 883
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 14 اسفند 1386, 1:30 pm
سپاس‌های ارسالی: 112 بار
سپاس‌های دریافتی: 327 بار
تماس:

پست توسط H@med »

Leonine, جان واقعا ممنون از توضیحاتت.وقتی آدم این کتابهای ترجمه شده رو می خونه گیج میشه و شما خیلی بهتر توضیح می دی.چندتا سوال دیگه هم داشتم اگر لطف کنی جواب بدی ممنون میشم.

1- کتابی وجود نداره که تالیف باشه نه ترجمه درباره مکمل ها؟

2- لطفا سه سیستم "فسفاژن" , "گلی کولیتیک" و " اکسیدایتو" رو توضیح بدید و بگیدکه کدام یک برای پرورش اندام بیشتر نیازه و چه جوری می تونیم اونو تقویت کنیم؟

سپاس :razz: :razz:
[External Link Removed for Guests]
   آموزش شارژ کارتریج و تعمیر انواع    (راهنمای تعمیر لپ تاپ و پرینتر ، ...)


[External Link Removed for Guests]
Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 58
تاریخ عضویت: جمعه 7 دی 1386, 8:14 pm
محل اقامت: Shahinshahr
سپاس‌های ارسالی: 5 بار
سپاس‌های دریافتی: 12 بار
تماس:

سه پروسه ي توليد ATP

پست توسط Leonine »

h1h2h3 نوشته شده:Leonine, جان واقعا ممنون از توضیحاتت.وقتی آدم این کتابهای ترجمه شده رو می خونه گیج میشه و شما خیلی بهتر توضیح می دی.چندتا سوال دیگه هم داشتم اگر لطف کنی جواب بدی ممنون میشم.

1- کتابی وجود نداره که تالیف باشه نه ترجمه درباره مکمل ها؟

2- لطفا سه سیستم "فسفاژن" , "گلی کولیتیک" و " اکسیدایتو" رو توضیح بدید و بگیدکه کدام یک برای پرورش اندام بیشتر نیازه و چه جوری می تونیم اونو تقویت کنیم؟

سپاس :razz: :razz:


درود بر شما...

در پاسخ سوال اول شما بايد گفت كه متاسفانه كتاب هايي كه نتيجه ي زحمات كارشناسان كشورمون باشه نه در زمينه ي پرورش اندام بلكه در تمامي ورزش هاي ديگه بسيار كمند. و آنهايي هم كه وجود دارند بسيار قديمي هستند و بار محتوايي به روزي ندارند. اكثر اطلاعاتي كه من كسب مي كنم از طريق خواندن كتاب هاي ترجمه نشده و زبان اصلي است. كه خوب امر آساني نيست. براي همين اغلب اطلاعاتي كه در رشته ي پرورش اندام هست زيرزميني بوده و حاصل تجربه ي قهرمانان قديمي اين رشته مانند: غلام صادقي، مهدي خانقاهي، سهراب سرابي و .. است. اين اطلاعات پايه ي علمي نداشته اغلب تجربي كسب شده اند. اگر علم روز رو دنبال كنيد بسياري از تجربيات اين عزيزان رو مي تونيد رد كنيد. من در شما علاقه ي بالايي مي بينم. اگر واقعا علاقه داري رشته ي تربيت بدني رو انتخاب كن. اين رشته جا براي كار شدن در كشورمون بسيار داره. و در مورد كتاب هاي تاليفي. من تنها كتاب هاي انتشارات علم و ورزش رو مي دونم كه تاليفي هستند نه ترجمه شده. از اونجايي كه من كتاب هاي زبان انگليسي مي خونم متاسفانه اطلاعاتي چندان در اين خصوص ندارم .

در مورد سوال دومتون:

گليكوليسيز: در كل به پروسه اي اطلاق ميشه كه در جريان اون گلوكز به پيرووات تبديل ميشه. در اين تبديل مقداري NADH و ATP توليد ميشه. در اندام هاي هوازي اين پيرووات (نوعي تركيب شيميايي در زيست شيمي) به ميتوكندري سلول انتقال داده ميشه و در اونجا توسط اكسيژن اكسيده شده و به صورت انرژي عظيمي به عنوان ATP در سلول ذخيره سازي ميشه. در اين جريان مقداري آب و دي اكسيد كربن هم توليد ميشه. در غياب اكسيژن كافي اين پيرووات به لاكتيت در حيوانات و اتانول در مخمر ها تبديل ميشه. چيزي كه در اينجا شما بايد بفهميد اينه كه طي پروسه اي گلوكز به ATP تبديل ميشه. اين يك Process به حساب مياد نه يك System.
در يك فرآيند كاتابوليسمي كربوهيدرات (گلوكز) به ATP تبديل شده در سلول براي فعاليت نگه داري ميشه.



فسفاژن: به تركيبات ذخيره ي انرژي يا تركيباتي با فسفات با انرژي بالا اطلاق ميشن كه در بافت هاي عضلاني يافت ميشن. اين فسفات ها با انرژي بالا در مواقع ضروري كه بافت هاي عضلاني نياز به دريافت ناگهاني و مقادير بالايي از انرژي دارند مورد استفاده قرار مي گيرن. اين تركيبات زماني مورد استفاده قرار مي گيرن كه بدن زمان لازم براي توليد انرژي از پروسه ي گليكوليسيز يا پروسه ي فسفريلاسيون اكسيديتيو ( نه اكسيدايتيو) رو نداره.
در كل تركيبات فسفات دار تركيباتي ديناميت وار(!) بوده كه حتي از پروسه ي قبلي هم براي توليد انرژي سريع تر عمل مي كنن.


اكسيديتيو فسفريلاسيون: پروسه اي مرتبط با متابوليزم بدن كه در طي اون بدن از طريق اكسيداسيون مواد غذايي شروع به توليد ATP مي كنه. اين پروسه بسيار ريزه! ببينيد اين روند حتي در سلول ها هم انجام نميشه بلكه در اتم هاي تشكيل دهنده ي سلول ها انجام ميشه.

من سعي كردم توضيحي بسيار قابل فهم ارائه بدم. ياد گرفتن اين سه پروسه مثل ياد گرفتن انتگراله. ابتدا بايد پيش زمينه ها مانند حد و مشتق رو فرا گرفت. شما هم اگر مي خواين كه اين پروسه ها رو با جزئيات بيشتري مورد مطالعه قرار بدين بايستي از ابتداي فصل پروسه هاي متابوليزمي مطالعه فرماييد. :shock: (اينجا هم شد كلاس درس! )

در كل اينكه شما نياز به دانستن اين پروسه ها داريد ولي اصلا نيازي به كار گرفتن آنها نداريد. من حتي يك مقاله از غول هاي پرورش اندام جهان هم نخواندم كه به اين مسايل پرداخته باشن يا نيم نگاهي به اونها داشته باشن. ( جز دوريان. هميشه اين مرد رو از همه ي موارد فاكتور بگيريد!).

همانطور كه ديديد اين فرآيند ها به صورت خودكار در بدن انجام ميشن و شما نيازي به راه اندازي آنان نداريد. مي توانيد با فعاليت شديد و مصرف مواد قندي و كربوهيدرات دار اون هم در زمان مناسب كاركرد اين فرايند ها رو بهبود ببخشيد.

پيروز باشيد.
“God places the heaviest burden on those who can carry its weight.”
Major II
Major II
پست: 434
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 11 آذر 1386, 6:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 192 بار
سپاس‌های دریافتی: 361 بار
تماس:

پست توسط HARD »

سلام
راستش يه سوالي هست که خيلي وقته ميخوام بپرسم اما نمي تونم بگم... :-o
حالا مطرح مي کنم:
من حدودا 15 سالمه و وزنم 55 کيلو و قدم 1.78 هستش و 8ماهه که بدنسازي کار مي کنم.
ميخواستم بدونم ايا بدنسازي براي من در اين سن ضرري داره؟و برنامم بايد به چه شکل باشه؟وخيلي چيزهاي ديگه...
حرفايي هم که مي شنوم خيلي توش تضاد هستش مثلا بعضي ها ميگن سبک کار کن بعضيا ميگن سنگين/بعضي ها ميگن اصلا پا و سرشانه کار نکن و عده اي هم ميگن که فقط اين دو تا رو کار کن/ عده اي هم ميگن دارو مصرف کن (کراتين و گلوتامين)/ و حرفاي ديگه اي که منو واقعا گيج کرده( :lol: ) و شديدا به کمک شما اساتيد نياز دارم! : :(
در کل بدنسازي از اين سن مفيد هستش؟ :shock:
لطفا يک سري توضيحات کامل رو بفرماييد که بقيه هم سن و سالان هم استفاده ي بهينه کنند .
سپاااااااااااااااااااس :razz:
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 883
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 14 اسفند 1386, 1:30 pm
سپاس‌های ارسالی: 112 بار
سپاس‌های دریافتی: 327 بار
تماس:

پست توسط H@med »

درود بر Leonine, عزیز :razz:
ضمن عرض تشکر از شما یک راهنمایی می خواستم.من در کتاب خوندم که بعد تمرین عضلات به شدت نیاز به کربو هیدرات و پروتئین دارن به خاطر همین من بعد از تمرین یک قاشق نشاسته و در کنارش پودر سفیده تخم مرغ می خورم.آیا این رژیم درسته؟
با تشکر :razz:
[External Link Removed for Guests]
   آموزش شارژ کارتریج و تعمیر انواع    (راهنمای تعمیر لپ تاپ و پرینتر ، ...)


[External Link Removed for Guests]
Captain II
Captain II
پست: 653
تاریخ عضویت: دوشنبه 21 آبان 1386, 10:31 pm
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1622 بار
سپاس‌های دریافتی: 668 بار
تماس:

پست توسط Ra30ol »

دوستان یه برنامه می خوام ،

حالا وقتشه که خودتونو و دانسته هاتون رو توی عمل نشون بدید :grin:

یک برنامه ورزشی و یک برنامه غذایی

وزن 60، قد 178

موجودی : یک عدد هارتل و چند تا وزنه و یک میز پرس سینه
:razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz:
Captain II
Captain II
پست: 653
تاریخ عضویت: دوشنبه 21 آبان 1386, 10:31 pm
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1622 بار
سپاس‌های دریافتی: 668 بار
تماس:

پست توسط Ra30ol »

دوستای گلم
باشگاه هم ردیف شد ، این هفته فقط می خوام میله خالی بزنم :grin:
امیدوارم تا هفته دیگه جواب پستم رو بدید.
ممنون :razz:
New Member
پست: 7
تاریخ عضویت: جمعه 8 شهریور 1387, 8:40 pm

پست توسط سامي69 »

Leonine نوشته شده:من در به در گشتم تو پست زدن فایل آپلود کنم. خود سایت فضا برای این کار نداره؟!!
حتما جایی دیگه باید آپلود کنم اینجا لینک بدم ؟! :-(
سلام وخسته نباشيد و با سپاس فراوان از زحمات شما براي نوشتن مطالب پر بار جهت راهنماي ما جوانان ايراني. من 29 ساله و مجرد مشكلي دارم كه خواستم با شما در ميان بگذارم و نظر شما رو در اين مورد بدانم. حدود 20 ماه پيش كه قدم 180 و وزنم 71كيلو بود و دور كمرم 80سانتي متر ولي پهلو داشتم كه خيلي نرم و اسفنجي بود با اين حال شكم نداشتم ولي اون هم نرم و شل بود و براي اب كردن پهلوهام و سفت كردن و عضلاني كردن شكمم و زيبا كردن هيكلم به باشگاه بدنسازي رفتم و مربي باشگاه چند تا مكمل و چربي سوز و كلي ژريم و تمرين سنگين براي پهلوهام تجويز كردن (.چربي سوز ردز ومكمل بي سي اي اي و كراتين و گلوتامين).در دوره 45 روزه وزنم پايين نيامد ولي بالا تنه ام يه كمي شكل گرفت ولي هيچ تغييري در پهلوهام ايجاد نشد و چون كمي سينه و سر شونم بزرگ شده بود مربي مي گفت كه خيلي تغيير كرده وپهلوهام كوچيك شده و باز دوره دوم يه قرصهاي داد كه اسم نداشتن و بايد شبها مي خوردم و قرص كلين باترول به همراه كراتين و گلوتامين و انيمال كات به من داد اين دوره نيز 45 روزه بود وبا تمرينات سنگين . باز هم آخر دوره بالا تنه بزرگ شد ولي پهلوها اب و كوچيك نشد .بعد يه سري ديانابول و آمينو و آمپول تسترون 8 عدد هفته يك عدد كه در پايان اين دوره نيز پهلوها اب و شكمم سفت نشد.فقط بالا تنه و بازوهام بزرگ شد و وزنم بالا رفت و 76 كيلو شدم.ولي سر شانه هام نسبت به سينه و بازو رشد چنداني نكرد .8 ماه طي شد ولي پهلوها و شكمم هيچ شكل و فرمي نگرفت .مربي گفت كه تنها راه تزريق كلين باترول مايع است ولي اين كار و انجام ندادم ديگه پولي نداشتم كه خرج كنم. بعد از آن 4 ماه هيچ دورهاي نرفتم و فقط كراتين و گلوتامين مصرف كردم به علت تمرينات سگنين در باشگاه و فشار زياد دچار فتق شدم و به ناچار عمل جراحي انجام دادم ونتونستم به تمرين ادامه بدم .الان 8 ماه كه از جراحيم ميگذره وزنم 79 كيلوو دوره كمرم 85 شده و پهلوهام بزرگ و به صورت اسفنجي در اومده و متاسفانه شكم نيز در اوردم و اويزون شده و بالا تنه نيز به طور كل آب رفته و سينه هام يه كم آويزون شده و در اخر مربي را حلي نداشت كه به من بگه چون پول اضافي نداشتم كه به آقا بدم فقط گفت ,چون چربي بدنت زياده و دورها جواب نميده جواب نميده و به كل نا اميد شده بودم . خواهش ميكنم منو راهنمايي كنين از وقتي كه نوشته هاي شما رو ديدم و خواندم اميدوار شدم لطف كنيد جواب بدين و نظر و برنامه پيشنهاديتون را بفر مايين.خواهشن بفرمايي ايا همرا با چربي سوز ميشود از قرصهاي مكمل تسترون استفاده كنم. در ضمن رفتم هيدروكسي كات بگيرم فروشنده گفت اگه هيدروكسي كات بخوري چيزي ازت نمي مونه تو فقط يه كم شكم و پهلو داري اين خيلي لاغرت مي كنه.نظر شما چيه؟متشكرم :razz: :razz: :razz: :razz:
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 883
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 14 اسفند 1386, 1:30 pm
سپاس‌های ارسالی: 112 بار
سپاس‌های دریافتی: 327 بار
تماس:

پست توسط H@med »

سامي69, عزیز اول از همه خوش آمد میگم بهت.
به هیچ وجه دنبال مصرف تسترون نرو به دلیل اینکه وقتی شما تسترون رو مصرف کنی بدنت دیگه به طور طبیعی تولید تسترون نمی کنه چون شما داری به صورت قرص این نیاز بدن رو تامین می کنی و بدن دیگه لازم نمی بینه که تسترون تولید کنه اما بعد از چند وقت که مصرف تسترون رو قطع کردی حالا دیگه بدنت به حالت طبیعی که تولید تسترون می کرد بر نمی گرده و شما به غیر از باد فتق , عقیم شدن رو هم به دردهات اضافه کن که همش به خاطر گوش دادن به حرفهای این مربی های بی سواده.پیشنهاد می کنم برای افزایش تولید تسترون از کپسول های روغن ماهی که توی همه داروخانه ها می فروشند استفاده کنی.

اما در مورد آب کردن چربی های پهلو تنها را انجام ورزشهای هوازی در کنار تمرینهای پهلو در باشگاهه.تمرینات هوازی مثل دویدن , دوچرخه سواری , شنا ... هست اما من به شما پیشنهاد می کنم آخر شب و یا اول صبح 20-30 دقیقه برو بدو.من خودم الان دارم این کار رو انجام میدم و توی سه هفته 5 کیلو کم کردم و 3 ثانت هم دور کمرم کمتر شده ولی اراده قوی می خوادها :D

موفق باشی :razz:
[External Link Removed for Guests]
   آموزش شارژ کارتریج و تعمیر انواع    (راهنمای تعمیر لپ تاپ و پرینتر ، ...)


[External Link Removed for Guests]
New Member
پست: 7
تاریخ عضویت: جمعه 8 شهریور 1387, 8:40 pm

پست توسط سامي69 »

خيلي ممنونم از پاسخ و راهنمايتون.مشكلم اينكه بدنم خيلي شل و ول خيلي دير شكل ميگيره .با اين كه وزنم نسبت به قدم خوبه ولي در ظاهر به نظر زياد مياد.با شل بودن پوست شكم و پهلوم چه كنم اونا رو چه طور جم و سفت كنم .مگه امكان جم شدن پوست وجود داره؟
New Member
پست: 7
تاریخ عضویت: جمعه 8 شهریور 1387, 8:40 pm

پست توسط سامي69 »

خيلي ممنونم از پاسخ و راهنمايتون.مشكلم اينكه بدنم خيلي شل و ول خيلي دير شكل ميگيره .با اين كه وزنم نسبت به قدم خوبه ولي در ظاهر به نظر زياد مياد.با شل بودن پوست شكم و پهلوم چه كنم اونا رو چه طور جم و سفت كنم .مگه امكان جم شدن پوست وجود داره؟ :razz:
Major II
Major II
پست: 434
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 11 آذر 1386, 6:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 192 بار
سپاس‌های دریافتی: 361 بار
تماس:

پست توسط HARD »

سلام
اقا يكي جواب ما رو نميده!?!
New Member
پست: 7
تاریخ عضویت: جمعه 8 شهریور 1387, 8:40 pm

پست توسط سامي69 »

سلام خسته نباشيد. عزيزم اطلاعاتي در مورد قرص TRIBEX 700 ميخواستم.لطف مي كنين .مرسي :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :)
ارسال پست

بازگشت به “انجمن ورزش”