محصولات اينده ايرانخودرو

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

محصولات اينده ايرانخودرو

پست توسط Mohsen1001 »

شركت ايران خودرو هم اكنون با يكي از بزرگترين خودروسازان اروپا در حالي طراحي وانتي مشترك براي جايگزين كردن آن با وانت پيكان است.

به گزارش ايسنا، مهندس دهنادي قائم مقام ايران خودرو افزود: هم اكنون طراحي مشترك وانت با شركت اروپايي پيشرفت خوبي داشته و اين خودرو جايگزين وانت پيكان خواهد شد.

وي همچنين با شايعه دانستن آغاز توليد پيكان در ايران گفت: در حال مذاكره براي فروش لوازم و خطوط توليد پيكان براي توليد در آفريقا هستيم كه مذاكراتمان با دو كشور آفريقايي ثمربخش بوده و يكي از آنها را انتخاب خواهيم كرد.

وي در خصوص ادامه توليد پيكان وانت نيز گفت: ما هم اكنون توانسته ايم موتور پيكان را به استاندارد يورو 2 برسانيم و از اين نظر توليد پيكان وانت و RD منع قانوني ندارد.

دهنادي با بيان اين كه امسال 650 هزار دستگاه خودرو دراين شركت توليد خواهد شد، گفت: مدل سمند P2 كه مدل كاملا تغيير شكل يافته سمند است، اواخر امسال وارد بازار مي شود و توليد موتور ملي نيز از آذرماه امسال آغاز مي شود.

وي در خصوص مجمع عمومي سالانه ايران خودرو نيز گفت: اين مجمع در نيمه دوم تيرماه امسال برگزار مي شود.

گزارش ها حاكيست كه شركت ايران خودرو قصد دارد پس از شش سال از طراحي نخستين مدل سمند، نسل دوم اين خودرو را با طراحي كاملا جديد و با تغيراتي در پلات فورم وارد بازار كند. البته اين شركت طرح بلند پروازانه اي در طراحي پلات فرمي موسوم به ملي دارد كه در مورد بهره گيري مدل سمند P2 از آن هنوز جاي ترديد بسياري وجود دارد.

طراحي مدل سمند P2 بسيار شبيه به خودروهاي شركت آئودي است. البته طراحان مركز تحقيقات ايران خودرو عقيده دارند كه روح طراحي سمند در اين خودرو حفظ شده است. جلو پنجره اين خودرو كاملا شبيه آئودي بوده و از نظر طراحي بدنه نيز خودرويي بين

بي.ام.و سري 3 و آئودي A4 است. در حال حاضر مدل سازي سمند P2 به پايان رسيده است و ايران خودرو قصد دارد در سال 2007 به همراه اين مدل كه مدل اصلي سمند است، مدل هاي سورن، كوپه و پرديس را هم توليد كند.

مدل هاي جديد آينده سمند مجهز به كلاچ الكترونيكي خواهد بود كه از مدل هاي بي.ام.و اقتباس شده است. در اين سيستم پدال كلاچ حذف شده و راننده بدون گرفتن كلاچ، تعويض دنده را انجام مي دهد. اين خودرو در ترافيك هاي روان تهران كارايي دارد.

در اين خودرو تمامي اجزا مانند شكل بدنه، طراحي داخلي، قواي محركه و سيستم تعليق تغيير خواهد كرد. بدنه اين خودرو با الهام گيري از خودروهاي شركت مزدا، فولكس و آئودي طراحي شده است. در اين مدل جديد، كيسه هوا و سيستم هاي صوتي و تصويري مدرن به همراه طراحي جديد كنسول و تزئينات داخلي ارايه مي شود.

همچنين براي اين خودرو از چند موتور استفاده خواهد شد كه از آن جمله مي توان به موتور ملي كه با مركز طراحي آلمان به صورت مشترك طراحي شده و موتور نسل جديد TU5 پژو با حجم 1600 سي سي اشاره كرد. استاندارد آلايندگي اين خودرو نيز يورو4 هدف گذاري شده است. ضمن اين كه اندازه سمند P2 نيز از طول حدود 10 تا 12 سانتي متر كشيده تر شده است تا بتواند با خودروهاي وارداتي كلاس C و D در بازار ايران با قيمتي بين 12 تا 15 ميليون تومان رقابت كند.

از خصوصيات اصلي اين سمند جديد مي توان به تغيير شكل چراغ هاي جلو، عقب و انتقال چراغ هاي راهنما به آينه هاي جانبي اشاره كرد. تجهيز به كنترل سرعت اتوماتيك از روي فرمان و تغيير قطر رينگ كه به اسپرت كردن خودرو كمك مي كند نيز از ديگر خصوصيات اين محصول جديد خواهد بود.

موتور نصب شده بر روي اين خودرو موتور ملي در سه نسل 1.7 ليتري، 1.7ليتري با توربو شارژ و 1.4 ليتري خواهد بود. حجم اين موتورها از 1.4 تا 1.7 متغير است و قدرت آن نيز 90 تا 150 اسب بخار متغير خواهد بود. در اين خودرو از سيستم هاي الهام گرفته از

بي.ام.و از جمله چهار چرخ متحرك هوشمند به همراه تنظيم ارتفاع خودرو از زمين و سيستم فنربندي بادي اتوماتيك هوشمند استفاده خواهد شد. وزن اين خودرو نيز 1100 كيلوگرم است.

سمند جديد در صورت موفقيت آميز بودن پروژه، يك خودرو با قابليت هاي مختلف خواهد بود كه امكان صادرات آن در بازارهايي كه سمند هم اكنون حضورش در آنها شروع كرده است را تقويت مي كند. بازارهاي تعيين شده براي اين محصول كه عرضه محصول در آن ديده شده ونزوئلا، كوبا، آفريقا، آسياي ميانه، عراق، افغانستان، لبنان، سوريه، آذربايجان، شمال و مركز آفريقا اروپاي شرقي و مركزي چين و هند است .

به گفته كارشناسان، به دليل رقابتي شدن بازار در سال 86 امكان رقابت سمند معمولي در آن سال در بازار ايران با خودروهاي هم كلاس با توجه به بالارفتن خواست مشتري بسيار كمرنگ خواهد شد و به همين دليل ايران خودرو سعي دارد براي از دست ندادن كلاس سمند، با جايگزين كردن سمند P2 همچنان اين بازار را حفظ كند.

اين شركت براي كلاس A كه كوچك ترين كلاس خودرويي است، توليد خودرو چيني با موازنه پلات فورم آن با سمند را در دستور كار دارد. در كلاس B نيز كه جايگزين پيكان است، اين شركت قصد عرضه ال-90 را داشته و در كلاس C نيز به عرضه مدل پژو آريان خواهد پرداخت. در كلاس D پيش بيني مي شود كه در سال 86 در صورت ثابت بودن معيارهاي اقتصادي، خودرو سمند P2 با قيمت بين 12 تا 13 ميليون تومان عرضه شود.
اخراج شده
نمایه کاربر
پست: 859
تاریخ عضویت: جمعه 29 اردیبهشت 1385, 11:44 pm
محل اقامت: تهران - پونک
سپاس‌های دریافتی: 24 بار
تماس:

زوبــــين

پست توسط Nokia N93 »

زوبــــين

بدنه
كلاس : سواري چهاردر- كلاس متوسط
رنگ : پوشش متاليك
موتور
نوع موتور : XU9 –J4Z
حجم موتور : 1905 سانتيمتر مكعب
حداكثر توان موتور : 148اسب بخار در 5500 دور در دقيقه
حداكثرگشتاور : 170 نيوتن متر در 5500 دور در دقيقه
سيستم سوخت : انژكتوري
انتقال قدرت
گيربكس : دستي 5 دنده جلو
فرمان
نوع فرمان : هيدروليك
حداقل شعاع فرمان : 5/5 متر
تعليق
جلو : مستقل Mc Pherson
عقب مستقل – فنرپيچشي (باامكان تنظيم ارتفاع)
ترمزها
سيستم ترمز : دو مداره با بوستر
جلو : ديسكي با پره هاي خنك كننده
عقب : كاسه اي
چرخها
لاستيك 215/45 ZR 1791 w
رينگ 7x17
تجهيزات
امكان تنظيم ارتفاع
چراغ راهنما روي آينه هاي جانبي
چهارچرخ متحرك 4 wd
افزايش توان و قدرت موتور با تغيير موتور
چراغ ترمز عقب با استفاده از فناوري LED
اوزان
وزن خالص : 1245 كيلوگرم
ابعاد
طول : 4770 ميليمتر
عرض : 1720 ( بااحتساب آينه هاي جانبي ) ميليمتر
ارتفاع : 1460 ميليمتر
فاصله بين دو محورچرخهاي عقب و جلو : 2670 ميليمتر
ظرفيت
ظرفيت مخزن سوخت : 70 ليتر
بازده
حداكثرسرعت : 215 كيلومتر در ساعت
شتاب از صفر تا صد كيلومتر : 35/9 ثانيه
مصرف سوخت 8/8 ليتر در صد كيلومتر ( باسرعت ثابت 90 كيلومتر در ساعت )
2/11 ليتر در صد كيلومتر - باسرعت ثابت 120 كيلومتر در ساعت

[External Link Removed for Guests]
تصویر

[External Link Removed for Guests]
اخراج شده
نمایه کاربر
پست: 859
تاریخ عضویت: جمعه 29 اردیبهشت 1385, 11:44 pm
محل اقامت: تهران - پونک
سپاس‌های دریافتی: 24 بار
تماس:

پرديــــس

پست توسط Nokia N93 »

پرديــــس

بدنه
كلاس : سواري چهاردر- كلاس متوسط
رنگ : پوشش متاليك
سقف : استاندارد ثابت
موتور
نوع موتور : JP4 7 XU
حجم موتور : 1761 سانتيمتر مكعب
حداكثر توان موتور : 81اسب بخار در 5500 دور در دقيقه
حداكثرگشتاور : 156 نيوتن متر در 4250 دور در دقيقه
سيستم سوخت : انژكتوري
انتقال قدرت
گيربكس : دستي 5 دنده جلو
فرمان
نوع فرمان : هيدروليك
حداقل شعاع فرمان : 5/5 متر
تعليق
جلو مستقل MC PHERSO
عقب مستقل – فنر و پيچشي
چرخها
لاستيك 215/45 ZR 1791w
رينگ X 17 7
تجهيزات
چراغ راهنماروي آينه هاي بغل
امكان پخش cdهاي صوتي و تصويري
Lcd روي داشبورد
صندليهاي رديف جلو برقي
سيستم كنترل سرعت CRUISE
اوزان
وزن خالص 1175 كيلوگرم
ابعاد
طول : 4770 ميليمتر
عرض : 1720 ( بااحتساب آينه هاي جانبي ) ميليمتر
ارتفاع : 1460ميليمتر
فاصله بين دو محورچرخهاي عقب و جلو : 2670 ميليمتر
ظرفيت
ظرفيت مخزن سوخت : 70ليتر
بازده
حداكثرسرعت : 185 كيلومتر در ساعت
شتاب از صفر تا صد كيلومتر : 9/11 ثانيه
مصرف سوخت 8/6 ليتر در صد كيلومتر( باسرعت 90 كيلومتر در ساعت )
1/7 ليتر درصدكيلومتر ( باسرعت ثابت 120 كيلومتر در ساعت)
تصویر

[External Link Removed for Guests]
اخراج شده
نمایه کاربر
پست: 859
تاریخ عضویت: جمعه 29 اردیبهشت 1385, 11:44 pm
محل اقامت: تهران - پونک
سپاس‌های دریافتی: 24 بار
تماس:

ســـرير

پست توسط Nokia N93 »

ســـرير

بدنه
كلاس : ليموزين
رنگ : مشكي متاليك
موتور
حجم موتور : 1761 سي سي
حداكثر توان موتور: kw81 (rpm 5500)
حداكثر گشتاور156 ( rpm 4250 )
سيستم سوخت : انژكتوري
انتقال قدرت
گيربكس : 5دنده دستي
فرمان
نوع فرمان : هيدورليك
تعليق
جلو MC PHERSON دوچرخ مستقل – فنرلوله اي – كمك فنر هيدروليكي
عقب : چرخها نيمه مستقل – كمك فنرهيدروليكي
ترمزها
سيستم ترمز abs
جلو : ديسكي
عقب : كاسه اي
لاستيك
لاستيك : رينگ آلومينيومي 17
اوزان
وزن خالص : 1600 كيلوگرم
تجهيزات
كولر
دورسنج الكترونيكي
لامپ سقفي جلو وعقب
شيشه بالابربرقي درهاي جلو
شيشه بالابربرقي درهاي عقب
آينه هاي جانبي ( برقي با المنت گرمكن )
دماسنج نشاندهنده هواي بيرون
هشداردهنده سخن گو
يخچال براي سرنشين عقب
شيشه هاي جانبي و عقب دودي
يك عدد مانيتور DVD براي سرنشين عقب
افزايش طول 30سانتيمتري براي راختي سرنشين عقب
سيني تاشو براي سرنشين عقب
نماي داخلي تمام چرم
شارژرموبايل براي سرنشين عقب
در باز كن برقي صندوق عقب
CD BOX براي سرنشين عقب
جلو پنجره آبكاري شده
نوار محافظ جانبي
صداگير زير در موتور
شبكه روي بلند گو
چراغ سوم ترمز
چراغ روشنايي داخل جلو آمپر
ابعاد
طول : 4710 ميليمتر
عرض ( بدون آينه ) : 1720 ميليمتر
ارتفاع : 1460 ميليمتر
فاصله بين دو محور چرخهاي عقب و جلو : 2970 ميليمتر
فاصله بين مركز چرخهاي جلو از يكديگر : 1440 ميليمتر
فاصله بين مركز چرخهاي عقب از يكديگر : 1450 ميليمتر
ظرفيت
ظرفيت مخزن سوخت : 70 ليتر
بازده
حداكثر سرعت : 185 كيلومتر در ساعت
شتاب از صفرتاصد كيلومتر : 12 ثانيه
تصویر

[External Link Removed for Guests]
اخراج شده
نمایه کاربر
پست: 859
تاریخ عضویت: جمعه 29 اردیبهشت 1385, 11:44 pm
محل اقامت: تهران - پونک
سپاس‌های دریافتی: 24 بار
تماس:

ســـــورن

پست توسط Nokia N93 »

ســـــورن

بدنه
كلاس : سواري دودر- كلاس متوسط
رنگ : پوشش متاليك
سقف : استاندارد ثابت
موتور
نوع موتور : JP3- INJECTION EURO2 7 XU
حجم موتور : 1761 سانتيمتر مكعب
حداكثر توان موتور : 110اسب بخار در 6000 دور در دقيقه
حداكثرگشتاور : 153 نيوتن متر در 3000 دور در دقيقه
سيستم سوخت : انژكتوري
انتقال قدرت
گيربكس : دستي 5 دنده جلو
فرمان
نوع فرمان : هيدروليك
حداقل شعاع فرمان : 5/5 متر
ترمزها
سيستم ترمز : دومداره با بوستر OPTIONAL- ABS
جلو : ديسكي با پره هاي خنك كننده
عقب : كاسه اي
چرخها
لاستيك 185/65 R 15 88H
اوزان
وزن خالص : 1200 كيلوگرم
تجهيزات
كولر
دورسنج الكترونيكي
لامپ سقفي جلو و عقب
شيشه بالابربرقي درهاي جلو
شيشه بالابر برقي درهاي عقب
آينه هاي جانبي ( برقي باالمنت گرمكن )
دماسنج نشاندهنده هواي بيرون
سنسوردنده عقب
ظرفيت
ظرفيت مخزن سوخت : 70ليتر
بازده
حداكثرسرعت : 185 كيلومتر در ساعت
شتاب از صفر تا صد كيلومتر : 9/11 ثانيه
مصرف سوخت داخل شهر استانداردEC ER84 8/6 ليتر
خارج از شهر استاندارد ECE R84 2/9 ليتر
تصویر

[External Link Removed for Guests]
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

Nokia N93, ممنون :smile:
اخراج شده
نمایه کاربر
پست: 859
تاریخ عضویت: جمعه 29 اردیبهشت 1385, 11:44 pm
محل اقامت: تهران - پونک
سپاس‌های دریافتی: 24 بار
تماس:

پست توسط Nokia N93 »

قابلي نداشت . ولي فقط نميدونم کي ميان؟

فعلا که سمند سرسر اومده من هم تو خيابون ديدمش ولي به بازار نداده و سري محصولات سفارشيش به حساب مياد.
تصویر

[External Link Removed for Guests]
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: جمعه 6 مرداد 1385, 2:39 am

پست توسط revidj »

جالب بود

ممنون :razz:


Mahdi1944: ضمن عرض خوش‌امد به شما دوست گرامي
لطفا قوانين سايت رو مطالعه و رعايت کنيد
ارسال پست به فينگليش مجاز نيست
به فارسي بازنويسي شد...
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 665
تاریخ عضویت: دوشنبه 12 تیر 1385, 12:16 pm
سپاس‌های دریافتی: 20 بار

پست توسط Admiral »

البته بايد اضاقه كرد كه اين خودور هادر سالهاي اينده قراره به توليد انبوه برسند البته اگه كارخانه اي بماند :lol:
my GF kill me if I speak with U
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”