اخبار کارت سوخت و سهمیه بندی بنزین
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت
-
- پست: 2755
- تاریخ عضویت: چهارشنبه 18 بهمن 1385, 12:46 pm
- محل اقامت: شیراز
- سپاسهای ارسالی: 22364 بار
- سپاسهای دریافتی: 5559 بار
نصف حقمون
اگربرين شهرهاي كه من ديدم مانند كنگان و بندر طاهري و ... از استان بوشهر ديگه نميگفتيد چرا سهميه بندي
هنوز نديدن كه داخل صفاي طولاني ماشين هاي وانت وايسادن و دارن سوخت مملكت كه با چه يارانه اي وارد كشور ميشه را دارن چه جوري ميدزدن و به كشورهاي عربي مي برن و خدا تومان به جيب مي زنن
بهترين كار همين بود
در ضمن تنها ايران نيست كه سهميه بندي كرده در انگليس و چند كشور اروپايي هم همينطوره
لاقل ديگه نميتونن سوخت و سرمايه كشور رو چند هزار ليتر چند هزار ليتر بدوزدن لاقل تعداد دزدا كم ميشه
اگربرين شهرهاي كه من ديدم مانند كنگان و بندر طاهري و ... از استان بوشهر ديگه نميگفتيد چرا سهميه بندي
هنوز نديدن كه داخل صفاي طولاني ماشين هاي وانت وايسادن و دارن سوخت مملكت كه با چه يارانه اي وارد كشور ميشه را دارن چه جوري ميدزدن و به كشورهاي عربي مي برن و خدا تومان به جيب مي زنن
بهترين كار همين بود
در ضمن تنها ايران نيست كه سهميه بندي كرده در انگليس و چند كشور اروپايي هم همينطوره
لاقل ديگه نميتونن سوخت و سرمايه كشور رو چند هزار ليتر چند هزار ليتر بدوزدن لاقل تعداد دزدا كم ميشه
پروانه نیستم که به یک شعله جان دهم / شمعم که سوزم و دودی نیاورم
گــــــــــــــــاهی تــــــــــــــاوان شیــــــــــر بودن قـــفس اســـت ...
امــــــــا شـــــغال هــــا در شـــــهــــر آزاد مـــــیگـــــــردنــــــــــد ... !
به زودی تعمیرکار لب تاپ می شم
گــــــــــــــــاهی تــــــــــــــاوان شیــــــــــر بودن قـــفس اســـت ...
امــــــــا شـــــغال هــــا در شـــــهــــر آزاد مـــــیگـــــــردنــــــــــد ... !
به زودی تعمیرکار لب تاپ می شم

- پست: 2597
- تاریخ عضویت: سهشنبه 11 بهمن 1384, 12:27 pm
- سپاسهای دریافتی: 155 بار
- تماس:
-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
osilatoria نوشته شده:من فقط یه جمله میگم بقیه اش با خودتون :
این دولت همونی هست که قرار بود نفت رو سر سفره های مردم بیاره !!!
قابل توجه شما این طرح را مجلس اجرا کرد و دولت را نیز مجبور به انجامش کرد این را همه میدونن.
من خودم با وضع فعلی بسیار مخالفم ، اما نفس عمل بسیار هم کار خوبیه اما با میزان سهمیه ای که تعیین کردند موافق نیستم بنظرم ماهی 150 تا 200 لیتر بسیار مناسب بود.
اما ایا شما از قطعنامه جدیدی که قرار هست به شورای امنیت بره خبر دارید ؟ از تحریم بنزین ؟ میدونی اگه هیچ کشوری به ما بنزین نفروشه چی میشه ؟
پس باید از یه جایی شروع میکردن و جلوی مطرف بی رویه و اینهمه قاچاقی که میشد رو میگرفتند و مصرف رو بحدی برسونن که احتیاج به واردات نداشته باشم مثل گندم که خودکفا شدیم.
حالا معلوم شد نفس عمل کار خوبیه اما مقدار سهمیه فعلی جداً بی انصافی هست که من مطمئنم 3 ماه دیگه سهمیه را افزایش میدن که مردم هم خوشحال بشن و نرخ ازاد را هم تعیین میکنن

دوستان خواهشاً دیگه اظهارنظر نفرمایند تا اینجا هم که پیش رفت زیاده از حد بود.
با تشکر

-
- پست: 949
- تاریخ عضویت: دوشنبه 29 اسفند 1384, 2:31 pm
- سپاسهای ارسالی: 2396 بار
- سپاسهای دریافتی: 1355 بار
Mohsen1001 جان ، با اجازتون من هم نظرمو بگم ...
راستش من هم مثل بسیاری از دوستان موافق تمام تصمیماتی که در این یکی دو سال اخیر در صحن مجلس و دولت گرفته شده نیستم ، من هم مخالف بعضی تصمیمات بوده و هستم ...در مورد ماجرای سهمیه بندی بنزین من هم مثل خیلی از مردم ، با شنیدن خبر آغاز سهیمه بندی اینجوری شدم :
و هنوز هم کمی هستم ، اما کمی که بیشتر به مساله عمقی تر نگاه کردم و سعی کردم از جایگاه کسی که هیچ کاری با بنرین نداره به این مساله نگاه کنم دیدم که طرح چندان بدی هم نیست و مصلحت بلند مدت ملت در اون نهفته هست ، شاید روزها و ماههای اول بهمون سخت بگذره ، چون همه ما به استفاده از وسایل نقلیه شخصی حتی برای مسافتهای خیلی کوتاه و ترددهای غیر ضروری عادت کرده ایم ( نمونه بارزش خود من
) اما با گذشت زمان کم کم این مساله برامون عادی میشه و واسمون جا میفته که با وسایل نقلیه عمومی یا وسایلی مثل دوچرخه و یا حتی پیاده روی واسه مسافت های کوتاه هم کارمون راه میفته ( من یکی که خودم تصمیم گرفتم دوچرخه ام را از انباری بکشم بیرون و عملیاتی اش کنم
) ، کم کم طریقه مصرف درست بنزین را یاد میگریم ( مساله ای که سالیان سال به فراموشی سپرده شده بود ) و دولت هم میتونه با پولی که قبلا صرف خرید بنرین میکنه ، طرحهای عمرانی و ... بیشتری را راه اندازی کنه ...
در مورد نا آرامیهایی که در رسانه ها انعکاس یافته و تصاویرش هم در این تاپیک موجود هست باید بگم که همیشه افراد فرصت طلبی هستند که مترضد فرصتی هستند تا زهر خودشون را بریزند و از هر تجمعی برای اهدافشون استفاده کنند ...اگر حافظه خوبی داشته باشید اعتراضات صنفی سال گذشته کارگران و معلمین در مقابل مجلس را به خاطر خواهید آورد ، اما کسی تا حالا از خودش پرسیده بود که چرا بین کسانی که در اون اجتماعات به جرم اغتشاش دستگیر شدند افراد زیادی هم بودند که نه معلم بودند و نه کارگر ؟
در مورد این طرح حرف و حدیث بسیار هست و اگر بخوام همه اونها را بنوبسم همون مثنوی هفتاد من کاغذ خواهد شد ... اما نکته ای در این ماجرا وجود داره که نباید از اون غافل شد ...
شاید این اولین بار ( یا شاید جز معدود دفعاتی ) باشه که سیستمداران کشور مصلحت را به سیاست ترجیح دادند ... منظورم اینه که دولت احمدی نژاد و اکثریت اصولگرای مجلس خوب میدونند که با اجرای این طرح ، شاید در انتخابات بعدی جایی در بین آرا مردم نداشته باشند ، اما با این وجود حاضر شدند چیزی که به مصلحت بودنش یقین پیدا کرده بودند ( سهمیه بندی بنرین - اگر چه شاید برای من و سایر دوستان چندان هم مصلحت به نظر نیاد) را به جایگاه سیاسیشون ( حضور در مجلس و دولت بعدی )ترجیح بدهند...
این خودش به نظر من چیز بسیار ارزشمندی هست ....
اما در صفحه قبل این تاپیک پستی بود که توش ذکر شده بود که فراکسیون اقلیت مجلس در حال تدوین طرحی سه فوریتی برای لغو این طرح هستند ، آن هم در حالی که تا قبل از تصویب این طرح ماهها فرصت برای ابراز مخالفتشون داشتند ... به نظر من کار اونها عکس کاری هست که دولت و مجلس فعلی انجام دادند ...یعنی این حضرات می خواهند مصلحت بلند مدت یک جامعه را فدای سیاست بکنند و با ارائه چنین طرحی ، فرصت تبلیغاتی خوبی برای خود و همفکرانشان دست و پا کنند و از این رهگذر کرسیهای مجلس و دولت را به دست بیارند ...
اگر شما نماینده مجلس بودید کدام کار را میکردید ؟

راستش من هم مثل بسیاری از دوستان موافق تمام تصمیماتی که در این یکی دو سال اخیر در صحن مجلس و دولت گرفته شده نیستم ، من هم مخالف بعضی تصمیمات بوده و هستم ...در مورد ماجرای سهمیه بندی بنزین من هم مثل خیلی از مردم ، با شنیدن خبر آغاز سهیمه بندی اینجوری شدم :



در مورد نا آرامیهایی که در رسانه ها انعکاس یافته و تصاویرش هم در این تاپیک موجود هست باید بگم که همیشه افراد فرصت طلبی هستند که مترضد فرصتی هستند تا زهر خودشون را بریزند و از هر تجمعی برای اهدافشون استفاده کنند ...اگر حافظه خوبی داشته باشید اعتراضات صنفی سال گذشته کارگران و معلمین در مقابل مجلس را به خاطر خواهید آورد ، اما کسی تا حالا از خودش پرسیده بود که چرا بین کسانی که در اون اجتماعات به جرم اغتشاش دستگیر شدند افراد زیادی هم بودند که نه معلم بودند و نه کارگر ؟
در مورد این طرح حرف و حدیث بسیار هست و اگر بخوام همه اونها را بنوبسم همون مثنوی هفتاد من کاغذ خواهد شد ... اما نکته ای در این ماجرا وجود داره که نباید از اون غافل شد ...
شاید این اولین بار ( یا شاید جز معدود دفعاتی ) باشه که سیستمداران کشور مصلحت را به سیاست ترجیح دادند ... منظورم اینه که دولت احمدی نژاد و اکثریت اصولگرای مجلس خوب میدونند که با اجرای این طرح ، شاید در انتخابات بعدی جایی در بین آرا مردم نداشته باشند ، اما با این وجود حاضر شدند چیزی که به مصلحت بودنش یقین پیدا کرده بودند ( سهمیه بندی بنرین - اگر چه شاید برای من و سایر دوستان چندان هم مصلحت به نظر نیاد) را به جایگاه سیاسیشون ( حضور در مجلس و دولت بعدی )ترجیح بدهند...
این خودش به نظر من چیز بسیار ارزشمندی هست ....
اما در صفحه قبل این تاپیک پستی بود که توش ذکر شده بود که فراکسیون اقلیت مجلس در حال تدوین طرحی سه فوریتی برای لغو این طرح هستند ، آن هم در حالی که تا قبل از تصویب این طرح ماهها فرصت برای ابراز مخالفتشون داشتند ... به نظر من کار اونها عکس کاری هست که دولت و مجلس فعلی انجام دادند ...یعنی این حضرات می خواهند مصلحت بلند مدت یک جامعه را فدای سیاست بکنند و با ارائه چنین طرحی ، فرصت تبلیغاتی خوبی برای خود و همفکرانشان دست و پا کنند و از این رهگذر کرسیهای مجلس و دولت را به دست بیارند ...
اگر شما نماینده مجلس بودید کدام کار را میکردید ؟
- پست: 2597
- تاریخ عضویت: سهشنبه 11 بهمن 1384, 12:27 pm
- سپاسهای دریافتی: 155 بار
- تماس:
کار خوبیه ولی عواقبش خیلی بد داره بروز میکنه
مثال برای خود من :
همیشه برای رفتن به دانشگاه از کرج من هزینه رفت و برگشتم حدود 3000 هزار تومان میشد ولی 5 شنبه شد 9 هزار تومان
یعنی در یک روز ارزش پول رو میشه گفت یک سوم کاهش داد
طرح خوبیه ولی باید اول به مردم فرهنگ ش رو منتقل میکردن
طرح خوبیه ولی همیشه طرحهای خوب به ضرر قشر ضعیف جامعه تموم میشه
یکبار بیایید حساب کنیم چند نفر تو این کشور از طریق مسافر کشی امورات خودشون رو میگذرونند
من خودم میگم که این شغل اگر در چهارچوب اصول نباشه یک شغل کاذب به حساب میاد ولی برای اونکه ماهی 250 هزار تومان باید فقط اجاره بده خب قانون رو معنی کردن مثل آب تو هاون کوبیدن
شعار دولت نهم این بوده که جای حرف زدن (شعار دادن)باید عمل کرد :
خیلی خوبه ولی وزیر وقتی میاد میگه این بزرگترین طرح IT دنیاست یا معنای IT رو نمیدونه یا اینکه فکر میکنه مردم نمیفهمند یا اینکه داره شعار میده خب از این سه حالت به نظر من خارج نیست
طرح خوبیه ولی اولین نقص هاش همین دیروز خودش رو نشون داد که طرح رو اجرا کردن و تازه فهمیدن ایران خودرو روی ماشین های دوگانه سوز کپسول نصب نکرده این تازه یک بعد از یک نقص هست که عمومیت پیدا کرده و خودش رو نشون داده
طرح خوبیه ولی همین طرح خوب
حداقل به 100 پمپ بنزین آسیب زد
10ها نفر کشته شدن
100 ها ماشین آتش گرفت
چندین هزار ساعت وقت مردم در پشت صفهای پمپ بنزین ها تلف شد
و ......
طرح خوبیه ولی آیا طرح خوب نباید خوب هم اجرا بشه
طرح خوب باید کاملا بررسی بشه همه عواملش سنجیده بشه نه اینکه اول طرح رو اجرا کنیم بعد بیام بگیم حالا پزشک ها و دامپزشک ها بیان بنزین مازاد بهشون بدیم (این یعنی اینکه قبل از شروع طرح اصلا به این موضوع توجه نشده بوده)
ولی در اخر فقط این جمله رو بگم که اجرای این طرح یک شجاعت خاص میخواست که دولت اون رو از خودش نشون داد
ولی .....
موفق باشید
مثال برای خود من :
همیشه برای رفتن به دانشگاه از کرج من هزینه رفت و برگشتم حدود 3000 هزار تومان میشد ولی 5 شنبه شد 9 هزار تومان
یعنی در یک روز ارزش پول رو میشه گفت یک سوم کاهش داد
طرح خوبیه ولی باید اول به مردم فرهنگ ش رو منتقل میکردن
طرح خوبیه ولی همیشه طرحهای خوب به ضرر قشر ضعیف جامعه تموم میشه
یکبار بیایید حساب کنیم چند نفر تو این کشور از طریق مسافر کشی امورات خودشون رو میگذرونند
من خودم میگم که این شغل اگر در چهارچوب اصول نباشه یک شغل کاذب به حساب میاد ولی برای اونکه ماهی 250 هزار تومان باید فقط اجاره بده خب قانون رو معنی کردن مثل آب تو هاون کوبیدن
شعار دولت نهم این بوده که جای حرف زدن (شعار دادن)باید عمل کرد :
خیلی خوبه ولی وزیر وقتی میاد میگه این بزرگترین طرح IT دنیاست یا معنای IT رو نمیدونه یا اینکه فکر میکنه مردم نمیفهمند یا اینکه داره شعار میده خب از این سه حالت به نظر من خارج نیست
طرح خوبیه ولی اولین نقص هاش همین دیروز خودش رو نشون داد که طرح رو اجرا کردن و تازه فهمیدن ایران خودرو روی ماشین های دوگانه سوز کپسول نصب نکرده این تازه یک بعد از یک نقص هست که عمومیت پیدا کرده و خودش رو نشون داده
طرح خوبیه ولی همین طرح خوب
حداقل به 100 پمپ بنزین آسیب زد
10ها نفر کشته شدن
100 ها ماشین آتش گرفت
چندین هزار ساعت وقت مردم در پشت صفهای پمپ بنزین ها تلف شد
و ......
طرح خوبیه ولی آیا طرح خوب نباید خوب هم اجرا بشه
طرح خوب باید کاملا بررسی بشه همه عواملش سنجیده بشه نه اینکه اول طرح رو اجرا کنیم بعد بیام بگیم حالا پزشک ها و دامپزشک ها بیان بنزین مازاد بهشون بدیم (این یعنی اینکه قبل از شروع طرح اصلا به این موضوع توجه نشده بوده)
ولی در اخر فقط این جمله رو بگم که اجرای این طرح یک شجاعت خاص میخواست که دولت اون رو از خودش نشون داد

ولی .....
موفق باشید
-
- پست: 778
- تاریخ عضویت: جمعه 26 آبان 1385, 3:04 pm
- محل اقامت: ..مازندران..
- سپاسهای دریافتی: 75 بار
به نظر من دولت به جاي اينكه به عربهاي خاين مثل سوريه و حماس و....... كمكهاي نقدي انچناني بكنه بياد دو تا پالايشگاه درست كنه كه ملت ديگه اسير و در بدر 4 ليتر بنزين نشن.
KING -MAN جان به نظر من كه اصلا اجراي اين طرح نيازي به شجاعت نداره فقط يه كم رو ميخواد كه ماشالله اقايون ديگه اخرشن
سر اخر هم اينكه:مرگ بر امريكا
KING -MAN جان به نظر من كه اصلا اجراي اين طرح نيازي به شجاعت نداره فقط يه كم رو ميخواد كه ماشالله اقايون ديگه اخرشن
سر اخر هم اينكه:مرگ بر امريكا
"لشگر گوسفندان که توسط يک شير اداره ميشود,ميتواند لشگر شيران را که توسط يک گوسفند اداره ميشود ,شکست دهد."
-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا گفت: آندسته از رانندگاني که تاکنون براي برچسب و کارت ويژه سوخت نام نويسي نکرده اند مجددا از آنان نام نويسي مي شود.
به گزارش کارنا،سردار محمد رويانيان امروز در مصاحبه با خبرنگار کارنا افزود: با موافقت وزارت کشور نام نويسي مجدد اين دسته از متقاضيان بعد از توزيع 142 هزار کارت ويژه سوخت به مسافربرهاي شخصي آژانسها و آموزشگاهها اغاز مي شود.
وي درباره ادامه طرح ترافيک زوج و فرد با آغاز سهميه بندي بنزين و کاهش حجم ترافيک در خيابانها افزود: اگر وضع به همين منوال باشد و ترافيک روان باشد احتمال دارد طرح زوج و فرد خودروها برچيده شود.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي درباره صدور کارت سوخت براي خودروهاي تازه تحويل گفت: اين موضوع در دستور کار قرار دارد و براي اين خودروها تا زمان صدور کارت هوشمند سوخت کارت موقت شناور و يا بن بنزين داده خواهد شد.
مسافربرهاي شخصي براي دريافت کارت ويژه سوخت اقدام کنند
رئيس پليس راهنمائي و رانندگي ناجا گفت: از شنبه هفته آينده مسافربرهاي شخصي و آژانس ها در سراسر کشور مي توانند براي دريافت کارت ويژه سوخت مسافربري به مراکز راهنمائي و رانندگي در شهرهاي محل سکونت خود مراجعه کنند.
سردار محمد رويانيان با بيان اينکه مسافربرهاي شخصي و آژانسها بايد براي تحويل کارت ويژه سوخت کارت قبلي خود را پس دهند افزود: در اين کارت براي مسافربرهاي شخصي ماهانه 600 ليتر و آژانسها 450 ليتر سوخت در نظر گرفته شده است.
وي گفت: رانندگان مسافربرهاي شخصي براي مراجعه به مراکز راهنمائي ورانندگي و دريافت کارت ويژه مي بايست ضمن به همراه داشتن برچسب و معرفي نامه از تاکسيراني درب موتور و صندوق عقب خودرو را رنگ نارنجي بزنند.
رئيس راهنمائي ورانندگي ناجا ادامه داد: آژانسها نيز با داشتن معرفي نامه از تاکسيراني و نصب برچسب مي توانند براي تحويل کارت سوخت خود اقدام کنند.
رويانيان افزود: خودروهاي آموزشگاههاي رانندگي نيز مي توانند از شنبه 16تير با نصب تابلوي آموزش رانندگي بر سقف دو پداله بودن خودرو و بغل نويسي به مراکز راهنمائي ورانندگي مراجعه کنند و کارت ويژه سوخت را تحويل بگيرند.
وي درباره افزايش نرخ کرايه گفت: مسافربرهاي شخصي و آژانسها حق افزايش کرايه را ندارند و با هماهنگي هاي انجام شده بازرسي تاکسيراني در صورت مشاهده با اين موضوع برخورد خواهد کرد.
اعلام شرايط دريافت کارت سوخت مسافربرهاي شخصي و آژانس ها
به گزارش خبرنگار کارنا، رئيس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اعلام اينکه کار توزيع کارت هاي سوخت تا يک هفته ادامه دارد افزود: صد هزار کارت باقيمانده بزودي وارد شبکه توزيع مي شود.
سردار محمد رويانيان ضمن درخواست از مسافربرهاي شخصي آژانس ها و آموزشگاههاي رانندگي براي تعجيل نکردن براي دريافت کارت سوخت جديد خود اظهار داشت: کارتهاي قديمي به اندازه 6 ماه اعتبار داشته و اين دسته از دارندگان خودرو مي توانند از سهميه خود استفاده کنند و در فرصت مناسب براي دريافت کارت جديد اقدام کنند.
پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ نيز نشاني مراکز دريافت کارت سوخت جديد در 20 منطقه از مناطق 22 گانه پليس راهور را به تفکيک سريال پلاک اعلام کرد: بر اساس اين گزارش دارندگان پلاک هاي قديمي تهران الف تا تهران ه و تهران 21 تا تهران 42 و پلاک شهرستان که عدد سمت چپ آنها با عدد يک آغاز مي شود بايد به منطقه يک راهنمايي و رانندگي مراجعه کنند به ترتيب پلاک هايي که عدد سمت چپ آنها از 2، 3، 4 ،5 و 6 آغاز مي شود به مناطق 2، 3 ، 4 ،5 و 6 مراجعه کنند.
بنابر اين گزارش دارندگان خودروهاي قديمي با عدد 7 و 8 بايد به منطقه 7 و عدد 9 به منطقه 9 پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ مراجعه کنند.
اين گزارش مي افزايد: دارندگان پلاک هايي که سريال آنها تهران 14 تهران 15 و ايران 44 است نيز بايد به منطقه 10 پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ بروند.
دارندگان پلاک هاي ايران 33 که عدد چپ شماره انتظامي انها با 1 ،2، ،3 4 و 5 آغاز مي شود به منطقه 15 پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ مراجعه کنند.
بنابراين گزارش دارندگان پلاک هاي ايران 22 که عدد چپ شماره انتظامي آنها با ،1 2، ،3 4 و 5 آغاز مي شود به منطقه 16 و پلاک آنها که با 6 ،7 ،8 و 9 آغاز مي شود به منطقه 17 راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ مراجعه کنند.
اين گزارش ادامه مي دهد: دارندگان پلاک هاي ايران 11 که رقم سمت چپ شماره انتظامي آنها 1 ،2 و 3 است به منطقه 18 و پلاک آنها که با 4 ، 5 و 6 آغاز مي شود به منطقه 19 و پلاک آنهايي که با 7 8 و 9 آغاز مي شود به منطقه 21 راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ مراجعه
به گزارش کارنا،سردار محمد رويانيان امروز در مصاحبه با خبرنگار کارنا افزود: با موافقت وزارت کشور نام نويسي مجدد اين دسته از متقاضيان بعد از توزيع 142 هزار کارت ويژه سوخت به مسافربرهاي شخصي آژانسها و آموزشگاهها اغاز مي شود.
وي درباره ادامه طرح ترافيک زوج و فرد با آغاز سهميه بندي بنزين و کاهش حجم ترافيک در خيابانها افزود: اگر وضع به همين منوال باشد و ترافيک روان باشد احتمال دارد طرح زوج و فرد خودروها برچيده شود.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي درباره صدور کارت سوخت براي خودروهاي تازه تحويل گفت: اين موضوع در دستور کار قرار دارد و براي اين خودروها تا زمان صدور کارت هوشمند سوخت کارت موقت شناور و يا بن بنزين داده خواهد شد.
مسافربرهاي شخصي براي دريافت کارت ويژه سوخت اقدام کنند
رئيس پليس راهنمائي و رانندگي ناجا گفت: از شنبه هفته آينده مسافربرهاي شخصي و آژانس ها در سراسر کشور مي توانند براي دريافت کارت ويژه سوخت مسافربري به مراکز راهنمائي و رانندگي در شهرهاي محل سکونت خود مراجعه کنند.
سردار محمد رويانيان با بيان اينکه مسافربرهاي شخصي و آژانسها بايد براي تحويل کارت ويژه سوخت کارت قبلي خود را پس دهند افزود: در اين کارت براي مسافربرهاي شخصي ماهانه 600 ليتر و آژانسها 450 ليتر سوخت در نظر گرفته شده است.
وي گفت: رانندگان مسافربرهاي شخصي براي مراجعه به مراکز راهنمائي ورانندگي و دريافت کارت ويژه مي بايست ضمن به همراه داشتن برچسب و معرفي نامه از تاکسيراني درب موتور و صندوق عقب خودرو را رنگ نارنجي بزنند.
رئيس راهنمائي ورانندگي ناجا ادامه داد: آژانسها نيز با داشتن معرفي نامه از تاکسيراني و نصب برچسب مي توانند براي تحويل کارت سوخت خود اقدام کنند.
رويانيان افزود: خودروهاي آموزشگاههاي رانندگي نيز مي توانند از شنبه 16تير با نصب تابلوي آموزش رانندگي بر سقف دو پداله بودن خودرو و بغل نويسي به مراکز راهنمائي ورانندگي مراجعه کنند و کارت ويژه سوخت را تحويل بگيرند.
وي درباره افزايش نرخ کرايه گفت: مسافربرهاي شخصي و آژانسها حق افزايش کرايه را ندارند و با هماهنگي هاي انجام شده بازرسي تاکسيراني در صورت مشاهده با اين موضوع برخورد خواهد کرد.
اعلام شرايط دريافت کارت سوخت مسافربرهاي شخصي و آژانس ها
به گزارش خبرنگار کارنا، رئيس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اعلام اينکه کار توزيع کارت هاي سوخت تا يک هفته ادامه دارد افزود: صد هزار کارت باقيمانده بزودي وارد شبکه توزيع مي شود.
سردار محمد رويانيان ضمن درخواست از مسافربرهاي شخصي آژانس ها و آموزشگاههاي رانندگي براي تعجيل نکردن براي دريافت کارت سوخت جديد خود اظهار داشت: کارتهاي قديمي به اندازه 6 ماه اعتبار داشته و اين دسته از دارندگان خودرو مي توانند از سهميه خود استفاده کنند و در فرصت مناسب براي دريافت کارت جديد اقدام کنند.
پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ نيز نشاني مراکز دريافت کارت سوخت جديد در 20 منطقه از مناطق 22 گانه پليس راهور را به تفکيک سريال پلاک اعلام کرد: بر اساس اين گزارش دارندگان پلاک هاي قديمي تهران الف تا تهران ه و تهران 21 تا تهران 42 و پلاک شهرستان که عدد سمت چپ آنها با عدد يک آغاز مي شود بايد به منطقه يک راهنمايي و رانندگي مراجعه کنند به ترتيب پلاک هايي که عدد سمت چپ آنها از 2، 3، 4 ،5 و 6 آغاز مي شود به مناطق 2، 3 ، 4 ،5 و 6 مراجعه کنند.
بنابر اين گزارش دارندگان خودروهاي قديمي با عدد 7 و 8 بايد به منطقه 7 و عدد 9 به منطقه 9 پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ مراجعه کنند.
اين گزارش مي افزايد: دارندگان پلاک هايي که سريال آنها تهران 14 تهران 15 و ايران 44 است نيز بايد به منطقه 10 پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ بروند.
دارندگان پلاک هاي ايران 33 که عدد چپ شماره انتظامي انها با 1 ،2، ،3 4 و 5 آغاز مي شود به منطقه 15 پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ مراجعه کنند.
بنابراين گزارش دارندگان پلاک هاي ايران 22 که عدد چپ شماره انتظامي آنها با ،1 2، ،3 4 و 5 آغاز مي شود به منطقه 16 و پلاک آنها که با 6 ،7 ،8 و 9 آغاز مي شود به منطقه 17 راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ مراجعه کنند.
اين گزارش ادامه مي دهد: دارندگان پلاک هاي ايران 11 که رقم سمت چپ شماره انتظامي آنها 1 ،2 و 3 است به منطقه 18 و پلاک آنها که با 4 ، 5 و 6 آغاز مي شود به منطقه 19 و پلاک آنهايي که با 7 8 و 9 آغاز مي شود به منطقه 21 راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ مراجعه
-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
مديرعامل شرکت بهره برداري مترو تهران گفت:
تعداد مسافران مترو ديروز در نخستين روز از سهميه بندي شدن بنزين در مقايسه با چهارشنبه هفته گذشته 9 درصد افزايش يافت.
جعفر ربيعي در مصاحبه با خبرنگار کارنا گفت: با توجه به اينکه استفاده از خودروهاي شخصي هزينه برتر از وسايل حمل و نقل عمومي شده است پيش بيني مي شود تعداد مسافران مترو در چند روز آينده با تداوم اين طرح ، حدود 20 درصد افزايش داشته باشد.
وي با اشاره به افزايش ظرفيت مسافر در خط 5 مترو افزود : ظرفيت مسافربري قطارهاي تهران گلشهر شرکت راه آهن شهري تهران و حومه از صبح ديروز 10 درصد افزايش يافته است.
مديرعامل شرکت بهره برداري مترو تهران گفت: در صورت بالا بودن ميزان تقاضا ، ظرفيت جابجايي مسافربري قطارهاي مترو در ساعات غير پيک بين ساعات 9 تا 16 و 20 تا 22 حدود 20 درصد افزايش مي يابد.
جعفر ربيعي افزود: به سبب آنکه در ساعات پيک مسافر حدود ساعات 7 تا 9 و 16 تا 18 از تمام توان مترو استفاده مي شود ، امکان افزايش ظرفيت مسافري نخواهيم داشت.
وي با بيان اينکه در کوتاه مدت نمي توان براي رفع مشکلات ناشي از افزايش نسبي تعداد مسافران مترو چاره انديشي کرد گفت: براي ساماندهي اين امر قطارهاي جديدي خريداري مي کنيم و فاصله حرکت قطارها را نيز در تهرا ن به دو و در خط گلشهر به 5 دقيقه کاهش مي دهيم.
مديرعامل شرکت بهره برداري مترو تهران ازپرداخت اوليه 95ميليون يورويي دولت به منظورخريد واگن هاي جديد به مترو خبر داد و افزود: نخستين سري از قطارهاي جديد خريداري شده ساخت داخل از نيمه دوم سال آينده براي بهره برداري به شرکت مترو تحويل داده مي شود.
جعفر ربيعي در پايان افزود : در پي مذاکراتي که با مسئولان دولتي انجام شده است هزينه خريد 65 قطار براي داخل تهران و 20 قطار براي مسير تهران ، گلشهر به 650 ميليون يورو اعتبار نياز است که اين اعتبار به تدريج وصول خواهد شد.
تعداد مسافران مترو ديروز در نخستين روز از سهميه بندي شدن بنزين در مقايسه با چهارشنبه هفته گذشته 9 درصد افزايش يافت.
جعفر ربيعي در مصاحبه با خبرنگار کارنا گفت: با توجه به اينکه استفاده از خودروهاي شخصي هزينه برتر از وسايل حمل و نقل عمومي شده است پيش بيني مي شود تعداد مسافران مترو در چند روز آينده با تداوم اين طرح ، حدود 20 درصد افزايش داشته باشد.
وي با اشاره به افزايش ظرفيت مسافر در خط 5 مترو افزود : ظرفيت مسافربري قطارهاي تهران گلشهر شرکت راه آهن شهري تهران و حومه از صبح ديروز 10 درصد افزايش يافته است.
مديرعامل شرکت بهره برداري مترو تهران گفت: در صورت بالا بودن ميزان تقاضا ، ظرفيت جابجايي مسافربري قطارهاي مترو در ساعات غير پيک بين ساعات 9 تا 16 و 20 تا 22 حدود 20 درصد افزايش مي يابد.
جعفر ربيعي افزود: به سبب آنکه در ساعات پيک مسافر حدود ساعات 7 تا 9 و 16 تا 18 از تمام توان مترو استفاده مي شود ، امکان افزايش ظرفيت مسافري نخواهيم داشت.
وي با بيان اينکه در کوتاه مدت نمي توان براي رفع مشکلات ناشي از افزايش نسبي تعداد مسافران مترو چاره انديشي کرد گفت: براي ساماندهي اين امر قطارهاي جديدي خريداري مي کنيم و فاصله حرکت قطارها را نيز در تهرا ن به دو و در خط گلشهر به 5 دقيقه کاهش مي دهيم.
مديرعامل شرکت بهره برداري مترو تهران ازپرداخت اوليه 95ميليون يورويي دولت به منظورخريد واگن هاي جديد به مترو خبر داد و افزود: نخستين سري از قطارهاي جديد خريداري شده ساخت داخل از نيمه دوم سال آينده براي بهره برداري به شرکت مترو تحويل داده مي شود.
جعفر ربيعي در پايان افزود : در پي مذاکراتي که با مسئولان دولتي انجام شده است هزينه خريد 65 قطار براي داخل تهران و 20 قطار براي مسير تهران ، گلشهر به 650 ميليون يورو اعتبار نياز است که اين اعتبار به تدريج وصول خواهد شد.
-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
جزئیاتی از نحوه عملکرد مرکز دیتای کارت هوشمند سوخت
یجاد بانک اطلاعاتی مصرف سوخت و جمع آوری اطلاعات سوختگیری خودروها از جمله اهداف سیستم کارت هوشمند سوخت است که به کمک آن میتوان سیاست گذاری کلان در زمینه مدیریت مصرف سوخت را تحقق بخشید.
به گزارش خبرنگار کارنا، بررسی مقایسهای آمار سوختهای مصرف شده بیش از هشت میلیون خودرو در کشور به یقین در بهینه سازی مصرف و اعمال مدیریت صحیح مصرف سوخت اثر بسزایی خواهد داشت.
نمونه های زیر مشخص میکند که سیستم کارت سوخت با هوشمندی بالا در ثبت زمان، مکان و میزان سوختگیری، توانایی تحقق مسئله مورد اشاره را خواهد داشت و به طور قطع مسئولان را حتی در زمینه کنترل و پایش لازم در فرآیند توزیع و مصرف سوخت یاری میرساند.
برخی اطلاعات سوختگیری ثبت شده در مرکز دیتای سیستم کارت هوشمند سوخت، بدون قید شماره کامل پلاک خودروها و آدرس دقیق جایگاه سوخت رسانی به این شرح است:
* خودرو سمند پلاک ایران 33 در ساعت 22 و 17 دقیقه در تاریخ 26 خرداد در یک جایگاه اختصاصی در خرم آباد به میزان 30 لیتر سوخت گیری کرده است.
* همین خودرو همچنین در ساعت 11 و 41 دقیقه در تاریخ 27 خرداد در یک جایگاه اختصاصی در شهر ساوه به میزان 30 لیتر سوخت گیری کرده است.
* خودرو نیسان سایپا پلاک 48 در ساعت 8 و 53 دقیقه در تاریخ 27 خرداد در یک جایگاه شرکتی در استان بوشهر به میزان 25 لیتر سوخت گیری کرده است.
* همین خودرو دوباره در جایگاهی واقع در کیلومتر 70 جاده شیراز _ بوشهر در ساعت 13 و 21 دقیقه همان روز به میزان 40 لیتر سوخت گیری کرده است.
* خودرو پیکان اهواز 14 در یک جایگاه واقع در بندر ماهشهر در تاریخ 29 خرداد ماه در ساعت 15 و 36 دقیقه به میزان 12 لیتر سوخت گیری کرده است.
* خودرو پراید ایران 15 در یک جایگاه اختصاصی در شهر تبریز در تاریخ 28 خردادماه در ساعت 10 و 26 دقیقه به میزان 15 لیتر سوخت گیری کرده است.
* خودرو پژو پارس ایران 54 در تاریخ 26 خرداد ماه در ساعت 17 و 16 دقیقه در یک جایگاه شرکتی در استان یزد به میزان 35 لیتر سوختگیری کرده است.
* خودرو ماکسیما ایران 11 در تاریخ 28 خرداد ماه در ساعت 2 و 9 دقیقه بامداد 31 خرداد در یک جایگاه اختصاصی در شمال غرب تهران به میزان 40 لیتر سوخت گیری کرده است.
* همین خودرو دوباره در ساعت 12 و 48 دقیقه همان روز در همان جایگاه به میزان 10 لیتر سوخت گیری کرده است.
به گزارش کارنا، ساختار هوشمند سیستم کارت سوخت به گونهای فعالیت میکند که اطلاعات ذخیره شده در حافظه کارت خوان به رایانه دفتر جایگاه منتقل و در آن ذخیره میشود.
سپس اطلاعات ذخیره شده در رایانه جایگاه به وسیله خط تلفن اختصاصی و از طریق شبکه ایجاد و در مقاطع زمانی معین به مرکز اطلاعات در تهران منتقل میشود.
آنگاه مرکز اطلاعات نصب شده که بزرگترین مرکز اطلاعات کشور است، اطلاعات سوخت گیری های انجام شده را جمع آوری و پردازش می کند.
چنانچه سیاست جدیدی نیز در عرضه سوخت اعمال شود، دستور لازم برای اعمال آن به رایانه دفتر جایگاه ارسال، سپس روی حافظه دستگاه کارت خوان تلمبه جایگاه های سراسر کشور منتقل می شود و به محض ورود کارت سوخت به کارت خوان، سیاست تعیین شده به حافظه کارت منتقل و قابلیت های مربوط فعال خواهد شد.
به روشنی پیداست که بهره گیری از این اطلاعات نه تنها می تواند یک سیستم نوین مدیریت توزیع و مصرف سوخت را در کشور ایجاد کند، بلکه در بالاترین سطح خود می تواند موجب افزایش امکانات کنترلی برای جلوگیری از قاچاق سوخت و هدفمند کردن یارانه سوخت در کشور شود.
یجاد بانک اطلاعاتی مصرف سوخت و جمع آوری اطلاعات سوختگیری خودروها از جمله اهداف سیستم کارت هوشمند سوخت است که به کمک آن میتوان سیاست گذاری کلان در زمینه مدیریت مصرف سوخت را تحقق بخشید.
به گزارش خبرنگار کارنا، بررسی مقایسهای آمار سوختهای مصرف شده بیش از هشت میلیون خودرو در کشور به یقین در بهینه سازی مصرف و اعمال مدیریت صحیح مصرف سوخت اثر بسزایی خواهد داشت.
نمونه های زیر مشخص میکند که سیستم کارت سوخت با هوشمندی بالا در ثبت زمان، مکان و میزان سوختگیری، توانایی تحقق مسئله مورد اشاره را خواهد داشت و به طور قطع مسئولان را حتی در زمینه کنترل و پایش لازم در فرآیند توزیع و مصرف سوخت یاری میرساند.
برخی اطلاعات سوختگیری ثبت شده در مرکز دیتای سیستم کارت هوشمند سوخت، بدون قید شماره کامل پلاک خودروها و آدرس دقیق جایگاه سوخت رسانی به این شرح است:
* خودرو سمند پلاک ایران 33 در ساعت 22 و 17 دقیقه در تاریخ 26 خرداد در یک جایگاه اختصاصی در خرم آباد به میزان 30 لیتر سوخت گیری کرده است.
* همین خودرو همچنین در ساعت 11 و 41 دقیقه در تاریخ 27 خرداد در یک جایگاه اختصاصی در شهر ساوه به میزان 30 لیتر سوخت گیری کرده است.
* خودرو نیسان سایپا پلاک 48 در ساعت 8 و 53 دقیقه در تاریخ 27 خرداد در یک جایگاه شرکتی در استان بوشهر به میزان 25 لیتر سوخت گیری کرده است.
* همین خودرو دوباره در جایگاهی واقع در کیلومتر 70 جاده شیراز _ بوشهر در ساعت 13 و 21 دقیقه همان روز به میزان 40 لیتر سوخت گیری کرده است.
* خودرو پیکان اهواز 14 در یک جایگاه واقع در بندر ماهشهر در تاریخ 29 خرداد ماه در ساعت 15 و 36 دقیقه به میزان 12 لیتر سوخت گیری کرده است.
* خودرو پراید ایران 15 در یک جایگاه اختصاصی در شهر تبریز در تاریخ 28 خردادماه در ساعت 10 و 26 دقیقه به میزان 15 لیتر سوخت گیری کرده است.
* خودرو پژو پارس ایران 54 در تاریخ 26 خرداد ماه در ساعت 17 و 16 دقیقه در یک جایگاه شرکتی در استان یزد به میزان 35 لیتر سوختگیری کرده است.
* خودرو ماکسیما ایران 11 در تاریخ 28 خرداد ماه در ساعت 2 و 9 دقیقه بامداد 31 خرداد در یک جایگاه اختصاصی در شمال غرب تهران به میزان 40 لیتر سوخت گیری کرده است.
* همین خودرو دوباره در ساعت 12 و 48 دقیقه همان روز در همان جایگاه به میزان 10 لیتر سوخت گیری کرده است.
به گزارش کارنا، ساختار هوشمند سیستم کارت سوخت به گونهای فعالیت میکند که اطلاعات ذخیره شده در حافظه کارت خوان به رایانه دفتر جایگاه منتقل و در آن ذخیره میشود.
سپس اطلاعات ذخیره شده در رایانه جایگاه به وسیله خط تلفن اختصاصی و از طریق شبکه ایجاد و در مقاطع زمانی معین به مرکز اطلاعات در تهران منتقل میشود.
آنگاه مرکز اطلاعات نصب شده که بزرگترین مرکز اطلاعات کشور است، اطلاعات سوخت گیری های انجام شده را جمع آوری و پردازش می کند.
چنانچه سیاست جدیدی نیز در عرضه سوخت اعمال شود، دستور لازم برای اعمال آن به رایانه دفتر جایگاه ارسال، سپس روی حافظه دستگاه کارت خوان تلمبه جایگاه های سراسر کشور منتقل می شود و به محض ورود کارت سوخت به کارت خوان، سیاست تعیین شده به حافظه کارت منتقل و قابلیت های مربوط فعال خواهد شد.
به روشنی پیداست که بهره گیری از این اطلاعات نه تنها می تواند یک سیستم نوین مدیریت توزیع و مصرف سوخت را در کشور ایجاد کند، بلکه در بالاترین سطح خود می تواند موجب افزایش امکانات کنترلی برای جلوگیری از قاچاق سوخت و هدفمند کردن یارانه سوخت در کشور شود.