اخبار کارت سوخت و سهمیه بندی بنزین

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

مي‌خواهيم شيريني سهميه‌بندي بنزين را به مردم بچشانيم

معاون برنامه ريزي و راهبري رئيس جمهور با بيان اينكه مردم بار اصلي اجراي سهميه‌بندي بنزين را به دوش كشيده‌اند گفت: مي‌خواهيم شيريني انجام اين كار سخت را به مردم بچشانيم.

به گزارش خبرنگار کارنا، منصور برقعي معاون برنامه‌ريزي و راهبردي رئيس جمهور امروز سه‌شنبه براي دفاع از لايحه نحوه مصرف منابع حاصل از صرفه‌جويي بنزين در جلسه علني مجلس حاضر شد.

وي در لزوم دو فوريتي بودن لايحه اصلاح بند و تبصره ماده 1 قانون برنامه چهارم توسعه در مورد نحوه مصرف منابع حاصل از صرفه‌جوي بنزين اظهار داشت: براساس تصويب مجلس و عزم و اراده دولت اتفاق جسورانه‌اي(سهميه‌بندي بنزين) در كشور افتاد.

وي افزود: سهميه بندي بنزين سالهاي زيادي در دستور كار قرار داشت، اما هيچ وقت جامه عمل نپوشيد.

برقعي تصريح كرد: اين اتفاق مهم و غول سرسام آور بنزين را با همكاري و همگامي مردم در شيشه كرده و حال مي‌خواهيم شيريني انجام اين كار سخت را به مردم بچشانيم.

معاون برنامه‌ريزي و راهبردي رئيس جمهور اظهار داشت: سختي‌هاي ناشي از اين سهميه‌بندي و تغيير رفتار اجتماعي در روال اتفاقات عادي را مردم بر دوش خود مي‌كشند، به همين دليل دولت مي‌خواهد مردم شيريني اين كار را احساس كنند.

برقعي افزود: مردم با همكاري كه داشتند جلوي دود شدن و از بين رفتن بنزين را گرفته‌اند، لذا بايد زودتر شيريني انجام كارهاي توسعه‌اي و زيربنايي را به مردم نشان دهيم.

معاون برنامه‌ريزي و امور راهبردي رئيس جمهور اظهار داشت: دولت در اين لايحه قصد دارد در آمدي را كه با صرفه‌جويي در مصرف بنزين به دست آورده است براي احداث پالايشگاه‌ و راه آهن و تجهيز دولت الكترونيك و حمايت از زنان سرپرست خانوار خرج كند.
Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 390
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 20 اسفند 1385, 10:35 pm
سپاس‌های دریافتی: 24 بار

پست توسط درودبرايران »

لذا بايد زودتر شيريني انجام كارهاي توسعه‌اي و زيربنايي را به مردم نشان دهيم.


امیدوارم مردم به زودی طعم کارهای زیربنایی را بچشند. البته اینطور که از اسم کارهای زیربنایی و توسعه بر می آید احتمالاً این زودتر یعنی بالای3 تا 5 سال. در ضمن یکی از این کارهای توسعه ای و زیربنایی تجهیز دولت الکترونیک عنوان شده!

وقتی قیمت نفت دو، سه، چهار برابر یا حتی بیشتر شد مردم طعم پولی را که دهها برابر مبلغ صرفه جویی از جیره بندی بنزین است نچشیدند که هیچ طعمهای تلخ متعدد چشیدند، ادعای مذکور جز مانوری برای پوشش تصمیم اشتباه نمی باشد.
بايد امشب بروم...
Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 390
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 20 اسفند 1385, 10:35 pm
سپاس‌های دریافتی: 24 بار

پست توسط درودبرايران »

خبري از بازتاب:

بحران بنزين در صنعت مس كشور!
يكي از بينندگان «بازتاب» در پيامي نوشت: هر چند صنعت مس با بنزين ارتباط چنداني نداشته باشد، وجود بيش از سيصد خودرو سبك به عنوان يگان حمل‌ونقل اين صنعت عظيم در مجتمع مس سرچشمه كرمان، ارتباط تنگاتنگي را بين اين صنعت و موضوع ابهام‌آميز بنزين رقم مي‌زند.

متأسفانه، با گذشت حدود دو ماه از سهميه‌بندي بنزين، سهميه خودروهاي شركت پيمانكاري كه مسئوليت رفت‌وآمد و حمل‌ونقل را به عهده دارند، افزايش پيدا نكرده و اين امر روز به روز بر مشكلات اين بخش به شكل چشمگيري مي‌افزايد،‌ به گونه‌اي كه بسياري از رانندگان اين شركت پيمانكاري، ديگر حتي يك قطره بنزين نيز براي شارژ باطري ماشين خود ندارند، چه رسد به سرويس‌دهي!
مجتمع مس سرچشمه در فاصله 60 كيلومتري شهر رفسنجان است و بسياري از پرسنل آن در شهرهاي اطراف تا شعاع 160 كيلومتري، يعني كرمان سكونت دارند. البته رفت‌وآمد بسياري از پرسنل با وسايط نقليه سنگين، از جمله اتوبوس و ميني‌بوس انجام مي‌شود، اما برخي پرسنل ـ كه بعضاً مشاغل كليدي نيز دارند ـ با خودروهاي سبك رفت‌وآمد مي‌كنند.

همچنين تقريباً بيشتر رانندگان نيز به علت نبود امكان سكونت در شهر مس سرچشمه، به اجبار در يكي از شهرهاي اطراف زندگي مي‌كنند.
حال اين پرسش مطرح است: آيا رانندگاني كه سهميه بنزين شخصي خود را صرف رفت‌وآمد ـ دست‌كم 60 كيلومتري محل زندگي تا محل كار خود ـ و نيز سرويس‌دهي و امرار معاش كرده‌اند، حق عيني خانواده خود را از دست نداده‌اند؟

از سوي ديگر، چه كسي لطماتي را كه روز به روز به خاطر عدم امكان تأمين بنزين توسط اين خودروها بر پيكره صنعت مس وارد مي‌سازد، پاسخگو خواهد بود؟ از آن جمله مي‌توان به اين نكته اشاره نمود كه تقريباً بيش از دو هفته است بسياري از اين خودروها به علت نداشتن بنزين به اجبار يا مطلقاً سرويس‌دهي نمي‌كنند و يا آن‌ را به حداقل ممكن رسانده‌اند.

برخي از رانندگان نيز بهاي بنزين قاچاق! را از جيب مبارك مي‌پردازند تا بتوانند بقاي خود را تضمين كنند. اما آيا نبايد واقعاً‌ در كشوري كه همه اركانش از متخصصان آكنده است، راهكاري عملي براي اين دسته از معضلات ناخواسته ـ كه بر دوش ملت است ـ بينديشد؟!

***

پيشنهاد متن به اين شخص: منتظر چشيدن طعم صرفه جويي در مصرف بنزين باشيد. ::ns
بايد امشب بروم...
Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 390
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 20 اسفند 1385, 10:35 pm
سپاس‌های دریافتی: 24 بار

پست توسط درودبرايران »

وقتي براي واردات بنزين اضافه پول خواسته شده، صرف منابع ناشي از صرفه جويي در مصرف چه معني مي تواند داشته باشد؟!

خبري از بازتاب:
لايحه دو فوريتي نحوه صرف منابع به دست آمده از صرفه‌جويي بنزين، در حالي روز گذشته در مجلس شوراي اسلامي مطرح شد كه هفته گذشته، وزير كشور از ارايه لايحه تأمين منابع جديد براي واردات بنزين خبر داده بود.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، طبق قانون بودجه 1386، دولت مي‌تواند تنها تا ميزان دو ميليارد دلار بنزين وارد كرده و در كنار توليد داخلي بنزين، آن را توزيع كند. در همين قانون و در ذيل تبصره 13، دولت مكلف بود براي كاهش مصرف بنزين در كشور، از راه‌هايي چون دوگانه‌سوز كردن خودروها، خارج كردن خودروهاي فرسوده و نيز افزايش وسايل حمل‌ونقل عمومي، اقدام كند. همچنين دولت مختار بود تا مازاد نياز مصرف پيش‌بيني‌شده در قانون بودجه 86 را با ارايه بنزين به صورت دوقيمتي يا سهميه‌بندي و ... تأمين كند يا مصرف را سامان دهد.

اما با توجه به تأخيري كه دولت در اجراي بخش‌هايي از تبصره 13 داشت، بنزين اضافه بر ميزان پيش‌بيني‌شده در قانون بودجه وارد كشور شده و براي همين، وزير كشور نيز اعلام كرد: لايحه تأمين اعتبار واردات بنزين، تقديم مجلس شوراي اسلامي خواهد شد.

در حالي كه به گفته وزير كشور، دولت با كسري بودجه واردات بنزين روبه‌روست، روز گذشته دو فوريت لايحه‌اي به رأي نمايندگان گذاشته شد كه بر پايه آن، محل مصرف منابع به دست آمده از صرفه‌جويي بنزين، مشخص مي‌شود.

به نظر مي‌رسد، اين لايحه بنا بر قانون برنامه چهارم توسعه تدوين شده، در حالي كه قانون بودجه 86 كه قاعدتا بايد برش يك‌پنجمي از برنامه توسعه باشد، بودجه‌اي براي واردات بنزين مانند سال 85 يا ماقبل آن در نظر نگرفته كه بخواهد با صرفه‌جويي آن، منابع بلامحل هزينه‌كرد و سرگردان در اختيار دولت قرار گيرد.

از سوي ديگر، هم‌اكنون سرنوشت سهميه‌بندي بنزين و هزينه و فايده آن روشن نيست تا بتوان با توجه به گذشت نزديك به دو ماه از اجراي آن، آمار دقيقي از ميزان مصرف بنزين در كشور و ميزان صرفه‌جويي آن داد و بر پايه آن تصميم گرفت. به همين دليل هم بود كه نمايندگان مجلس، روز گذشته، اين لايحه را فاقد فوريت دانسته و به فوريت‌هاي آن رأي ندادند تا لايحه به صورت عادي در دستور كار مجلس قرار گيرد و در زمان مناسب و با روشن شدن هزينه و فايده طرح سهميه‌بندي بنزين و چگونگي ادامه آن، در دستور كار قرار گيرد.

به هر حال، در صورت تصويب اين لايحه، بار ديگر منابعي از حساب ذخيره ارزي در اختيار دولت قرار مي‌گيرد تا آن را به مصرف برساند و حتي بسياري بر اين باورند كه هدف اصلي از ارايه اين لايحه، در اختيار گرفتن منابع ارزي جديد بوده است.

(نقل از بازتاب)
بايد امشب بروم...
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

عدالت در سهميه‌بندي بنزين رعايت نشده است

رئيس كميسيون انرژي مجلس با اشاره به مشكلات ايجاد شده در اثر سهميه‌بندي بنزين گفت: قطعاً عدالت در سهميه‌بندي بنزين رعايت نشده است.

به گزارش خبرنگار کارنا، رئيس كميسيون انرژي مجلس در حاشيه جلسه علني امروز چهارشنبه مجلس در جمع خبرنگاران با بيان اينكه قطعاً در سهميه‌بندي بنزين عدالت رعايت نشده است گفت: در نتيجه اين بي‌عدالتي‌ها تخلفات زيادي نيز رخ مي‌دهد و عده‌اي كه مصرف سوخت بيشتري دارند سعي مي‌كنند به طرق مختلف اين اضافه مصرف را تامين كنند.

دانشيار عدم اعلام و فروش بنزين آزاد را مشكل ديگر عنوان كرد و افزود: رسانه‌ها مشكلات موجود را شفاف و دقيق اعلام كنند تا براي رفع آنها اقدام شود.

وي همچنين درباره گزينه‌هاي مطرح براي وزارت نفت اظهار داشت: در مجلس مباحثي مطرح است و برخي نمايندگان نيز نظرسنجي‌هايي انجام داده‌اند اما اين وظيفه دولت است كه گزينه‌اي را معرفي كند تا مجلس درباره آن نظر دهد.

نماينده مردم ماهشهر با بيان اينكه از دولت درخواست مي‌كنم فردي آشنا به مسائل نفت را براي وزارت نفت پيشنهاد كند، در خصوص اينكه به نظر خودتان كدام يك از گزينه هاي مطرح براي اين پست مناسب‌تر است، بيان داشت: به نظر آقاي نوذري با توجه به آشنايي به اين حوزه و مسائل آن فرد مناسبي براي تصدي وزارت نفت است.
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

جريمه فروش بنزین تعیین شد

مديركل تعزيرات حكومتي استان آذربايجان شرقي با هشدار به خودروهاي عمومي كه اقدام به فروش سهميه بنزين خود مي‌كنند، گفت: خودروهايي كه اقدام به فروش سهميه بنزين خود بكنند به هر مقدار بنزين فروخته باشده جريمه پنج برابري قيمت در منطقه خليج فارس بايد پرداخت كنند.

به گزارش کارنا،علي اكبر اسكندري امروز در جمع خبرنگاران افزود: اين امر علاوه بر جريمه ، كارت سوخت ضبط، ماشين تا زمان صدور راي توقيف ، قطع سهميه سه ماه سوخت و جريمه 10 درصد سوخت باقيمانده خواهد داشت.

وي در ادامه تصريح كرد: با اجراي سهميه‌بندي بنزين ماهانه 22 ميليون و 700 هزار ليتر در آذربايجان شرقي صرفه جويي مي‌شود.

مديركل تعزيرات حكومتي استان آذربايجان شرقي افزود: با احتساب هر ليتر 1000 ريال براي بنزين ماهانه، تا 3 ميليارد و 600 ميليون تومان صرفه جويي صورت مي‌گيرد.

اسكندري با اشاره به تردد 4 هزار و 700 دستگاه تاكسي و يك هزار خودرو شخصي دوگانه سوز در تبريز خاطر نشان كرد: خودروهاي تاكسي اقدام به فروش بنزين به قيمت آزاد مي كنند.

بنا به اظهار اين مقام مسئول، در پرونده تخلفاتي بنزين سهميه‌اي تاكنون در تبريز 319 پرونده تشكيل يافته كه 27 پرونده مختومه گشته‌اند و 118 ميليون و 269 هزار ريال جريمه اعمال شده است.

اسكندري اضافه كرد: تا زمان صدور راي، كارت سوخت و خودروها ضبظ و توقيف مي شوند تا به تخلفات رسيدگي شود و خودروهاي داراي پلاك خدماتي ،تاكسي و انواع وانت‌ها حق فروش بنزين ندارند.

مدير كل تعزيرات حكومتي استان آذربايجان شرقي گفت: تعزيرات حكومتي استان با 102 مورد بازديد از جايگاه‌هاي سوخت، 14 جايگاه مختلف را شناسايي كرد.

وي اضافه كرد: اگر چه بازديد از جايگاه‌هاي سوخت، وظيفه تعزيرات حكومتي نيست ولي براساس شكايات رسيده اين اقدام انجام شد.

اسكندري همچنين در خصوص عملكرد اين اداره كل اظهار داشت: در سه ماهه اول سال گذشته پيرامون شكايات كالا و خدمات 144 پرونده وارد شده بود كه اين رقم در سه ماهه اول سالجاري به 407 پرونده افزايش يافته است.

مديركل تعزيرات حكومتي استان آذربايجان شرقي ضمن انتقاد از تصويب قانون نظام صنفي در آخرين روزهاي سال 1382 گفت: اين دوگانگي در امر نظارت بر اصناف باعث شده تا مردم در بيان شكايات خود نسبت به اصناف دچار سردرگمي شوند، اين در حالي است كه قبل از تصويب اين قانون در مجلس ششم، ماهانه بيش از يك هزار و 200 پرونده شكايت در خصوص كالا و خدمات به اداره كل تعزيرات حكومتي استان ارسال مي‌شد.

اسكندري خاطرنشان كرد: با تصويب قانون نظام صنفي در تاريخ 28 اسفند 82،رسيدگي به تخلفات و شكايات مردمي اصناف بر عهده سازمان بازرگاني استان‌ها محول شد كه اين امر باعث دوگانگي در سياست نظارتي شده است.

وي به پرونده‌هاي قاچاق سوخت استان از سال 1374 تاكنون اشاره كرد و با تاكيد بر اين كه از 2 هزار و 955 پرونده وارده، 2 هزار و 823 پرونده مختومه اعلام شده‌اند و 132 پرونده در دست اقدام است، گفت: براي پرونده‌هاي مود نظر، 563 ميليارد ريال جريمه تعيين و در نظر گرفته شده است كه كمترين 30 ميليون ريال و بيشترين آن تا 900 ميليون ريال بوده است.

اسكندري از تشكيل 27 اكيپ بازرسي و نظارت در استان براي كنترل در اين زمينه خبر داد و تاكيد كرد: متاسفانه از زمان سهميه‌بندي بنزين تاكنون سازمان بازرگاني استان و تاكسيراني تبريز حتي يك پرونده تخلف هم به تعزيرات حكومتي آذربايجان شرقي ارسال نكرده اند.
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 432
تاریخ عضویت: جمعه 10 شهریور 1385, 8:19 pm
محل اقامت: mr_grimi2@yahoo.com
سپاس‌های ارسالی: 9 بار
سپاس‌های دریافتی: 22 بار

رئيس ميراث و فرهنگي و گردشگري جزئيات اختصاص سهميه ببنزين را اعلام كرد

پست توسط grimi »

اسفنديار رحيم مشايي در گفت*وگو با فارس گفت: مطالعات انجام شده نشان مي*دهد 50 درصد سفرها با خودروهاي شخصي صورت مي*گيرد بنابراين سهم خودروهاي شخصي در سفر بسيار جدي است و از سوي ديگر سفر در اقتصاد ملي و اشغالزايي نقش مؤثري را دارا است كه در همين راستا دولت تصميم گرفت سهميه بنزين را براي سفر خودروهاي شخصي در نظر بگيرد.
وي در ادامه افزود: ميزان سهميه اختصاص يافته 100 ليتر بنزين براي تابستان امسال است.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اين سهميه بنزين را فقط براي خودروهاي شخصي اعلام كرد و گفت: تاكسي*ها، وانت*بارها و خودروهاي دولتي شامل دريافت اين سهميه بنزين نمي*شوند.
رحيم مشايي اظهار داشت: حداقل مسافت سفر براي تخصيص سهميه بنزين سفر 100 كيلومتر است يعني 100 كيلومتر رفت و 100 كيلومتر براي برگشت، 100 كيلومتر فاصله دو جايگاه سوختگيري است. بايد سوختگيري آن*ها نشان بدهد كه 100 كيلومتر سفر رفته*اند. اطلاعات ما از طريق شبكه ملي كه براي كنترل مصرف سوخت است به دست مي*ايد چون تمام اطلاعات سوختگيري در آن ثبت مي*شود.

وي گفت: سقف سهميه بنزين سفر 100 ليتر است و به ازاي هر 100 كيلومتر 10 ليتر بنزين تعلق مي*گيرد يعني اگر 100 كيلومتر سفر انجام شد، براي رفت* و برگشت يك سفر 100 كيلومتري 20 ليتر بنزين اختصاص مي*يابد و اگر 1000 كيلومتر سفر طي شود 100 ليتر بنزين به آن تعلق مي*گيرد.
معاون رئيس جمهوري گفت: *اين سهميه شامل حال كساني مي*شود كه صرفاً در تابستان امسال يك سفر را انجام دهد و كسانيكه از اول تابستان به سفر رفته*اند نيز شامل دريافت اين سهميه مي*شوند. فعلاً در حال حاضر يك سفر براي دريافت سهميه بنزين لحاظ شده است و در برنامه*ريزي*ها اين موضوع وجود دارد كه اگر بشود براي چندين سفر هم بنزين تخصيص داده شود.

رحيم مشايي ادامه داد:* فعلاً مردم سفر خود را انجام دهند و هيچ نگراني نداشته باشند و با همين بنزين فعلي به سفر بروند، سهميه بنزين حداكثر تا دو ماه آينده به آن*ها داده مي*شود. هفته آينده سايت اينترنتي اعلام مي*شود تا كساني كه مي*خواهند از بنزين سفر استفاده كنند با ثبت*نام و درج اطلاعات در اين سايت تقاضاي سفر و دريافت سهميه بنزين خود را اعلام كنند.

وي ادامه داد: صرفاً سهميه بنزين سفر به كساني كه اطلاعات خود را در سايت اينترنتي بياورند تعلق مي*گيرد.
رئيس سازمان ميراث و فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تصريح كرد: سهميه بنزين سفر تابستان براي كساني*كه به سفر نرفته*اند براي فصل*هاي ديگر سال ذخيره نمي*شود.

================
ميخوان براي اول مهر بنزين خود ملت رو با منت به خوودشون بدن
:-x :-( :-?



دوست عزیز لطفا برای نظر دادن در مورد تاپیک خودتون پست جداگانه و متوالی ارسال نکنید ،
درپایان همون خبری که ارائه کردید نظرتون را هم مطرح کنید.
دو پست متوالی شما ادغام شد...
Mohsen1001
به خدا نگو مشكلي بزرگي دارم ; به مشكل بگو خدايي بزرگ دارم!
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

سهميه سفر همگاني شد

سرپرست وزارت نفت از موافقت كارگروه ويژه نمايندگان رييس جمهوري با اختصاص 100 ليتر سهميه بنزين ويژه سفر و تسهيل تردد خانواده‌ها در ايام بازگشايي مدارس به تمامي‌ خودرو‌ها در مهر ماه خبر داد.

به گزارش کارنا، مهندس غلام‌حسين نوذري با اشاره به همكاري خوب مردم در اجراي طرح سهميه‌بندي بنزين گفت: برخي هموطنان براي انجام مسافرت‌هاي تابستاني بخشي از سهميه خود را پيشاپيش مصرف كرده‌اند و اكنون با توجه به افزايش تردد‌ها در آغاز سال تحصيلي براي تامين بنزين خود نگراني داشتند. وي با تاكيد بر توجه خاص دولت به رفع و به حداقل رساندن مشكلات سهميه‌بندي بنزين براي مردم خاطرنشان كرد: با توجه به افزايش سفر‌ها در روز‌هاي پاياني تابستان و با در نظر گرفتن بازگشايي مدارس در مهر ماه كه افزايش رفت و آمد خانواده‌ها را در پي خواهد داشت، با توجه به اهميت مسائل آموزشي و فرهنگي، كارگروه نمايندگان ويژه رييس جمهوري به اين موضوع توجه ويژه‌اي نشان داد.

او همچنين تصريح كرد: نگاه دولت به صنعت گردشگري، حمايتي است و اختصاص سهميه ويژه موجب تامين بنزين سفر هموطنان و رونق صنعت گردشگري نيز خواهد شد. نوذري با بيان اين كه امسال براي نخستين بار اجراي طرح سهميه‌بندي بنزين در مهر ماه و آغاز سال تحصيلي تجربه مي‌شود، يادآور شد: كارگروه ويژه نمايندگان رييس جمهوري به منظور كمك به حل مشكلات مردم و اجراي هر چه بهتر طرح سهميه‌بندي موافقت كرد كه 100 ليتر سهميه ويژه سفر با آغاز سال تحصيلي از طريق كارت هوشمند سوخت به صورت يكسان و يك جا در مهر ماه به همه خودرو‌هاي شخصي اختصاص يابد.

سرپرست وزارت نفت در مورد طرح اختصاص 10 تا 100 ليتر سهميه بنزين ويژه سفر كه پيش از اين اعلام شده بود، نيز اظهار كرد: به نظر مي‌رسيد اجراي اين طرح با اعمال تغييراتي در نرم‌افزار‌ها امكان‌پذير باشد، اما براي جلوگيري از تاخير در اعلام سهميه و پيشگيري از مشكلات احتمالي مردم در مراحل ثبت نام اينترنتي و نيز پيچيدگي نحوه اثبات انجام سفر كه ممكن بود دشواري‌هايي براي مردم به وجود آورد، تصميم بر اين شد كه سهميه ويژه به همه خودرو‌هاي شخصي به طور يكسان تخصيص يابد.
Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 1166
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 3 مرداد 1385, 11:49 am
سپاس‌های ارسالی: 946 بار
سپاس‌های دریافتی: 2887 بار

پست توسط SHAHRAM »

به نظر نمي ياد با شروع ماه رمضان و پايان تعطيلات رسمي اين سهميه سفر جز فروش بيشتر بنزين به صورت غير قانوني رو افزايش بده.........اميدوارم تو تصميمات بعدي يکم بيشتر به جنبه هاي مختلف موضوع نگاه کنند :sad:
"هرکس از راه رسید نانش دهید و از ایمانش مپرسید . چه ، آنکس که به درگاه باریتعالی به جان ارزد ، قطعا بر سفره بوالحسن به نان ارزد "
( شیخ ابوالحسن خرقانی )
Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 390
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 20 اسفند 1385, 10:35 pm
سپاس‌های دریافتی: 24 بار

پست توسط درودبرايران »

در حالي كه با گذشت هفتاد روز از سهميه‌بندي بنزين، صرفه‌جويي حاصل از چهل روز آن با تعيين بنزين سفر مصرف شد، منحرف كردن افكار عمومي و رسانه‌هاي گروهي از تشديد گراني‌ها و موج تورم، مهم‌ترين دستاورد سهميه‌بندي بنزين به شمار مي‌رود.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، در حال حاضر كه نسبت به تحقق كاهش ترافيك و صرفه‌جويي در مصرف بنزين كه دو هدف اصلي سهميه‌بندي بنزين عنوان شده بود، تشكيك جدي به وجود آمده و پس از گزارش معاون ترافيكي شهرداري تهران، مبني بر كاهش نيافتن بار ترافيكي نسبت به سهميه‌بندي و حتي تشديد ترافيك نسبت به تابستان سال گذشته، اثر سهميه‌بندي در بهبود ترافيك با ترديد جدي روبه‌رو شده، بنا بر اعلام معاون شركت ملي پالايش و پخش، با اختصاص بنزين سفر براي خودروهاي شخصي به ميزان 600 ميليون ليتر از بنزين صرفه‌جويي‌شده به خاطر سهميه‌بندي كه معادل حدود چهل روز از كاهش مصرف پس از سهميه‌بندي است، مصرف و به اين ترتيب، دومين دستاورد سهميه‌بندي بنزين با ابهام روبه‌رو‌ شد.

به نظر مي‌رسد در اوضاع كنوني، منحرف شدن افكار عمومي و رسانه‌‌هاي گروهي از تشديد گراني و رشد فزاينده نرخ تورم كه بنا بر اعلام بانك مركزي، در شش ماهه نخست سال جاري، از حدود 12 درصد به حدود 15 درصد رسيده و بنا بر اعلام مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي، بين 21 تا 23 است و توجه رسانه‌ها و حتي افكار عمومي به مسئله بنزين، مهم‌ترين دستاورد سهميه‌بندي به شمار مي‌رود.

بنا بر اطلاعات روز، علاوه بر گراني شديد در بخش مواد خوراكي، كرايه‌هاي حمل‌ونقل تاكسي‌ها و خودروهاي شخصي با افزايش 30 تا 40 روبه‌رو بوده و با توجه به فصل بازگشايي مدارس، شهريه مدارس نيز افزايش 20 درصدي يافته است.

از سوي ديگر، در پنج ماهه نخست سال جاري، گراني بي‌سابقه در قيمت داروها، هزينه بهداشت خانوار را نيز 30 درصد افزايش داده و هم‌زمان اجاره بهاي مسكن نيز تحت تأثير جهش قيمت مسكن در سال گذشته افزايش 30 تا 50 درصدي يافته است.

بنابراين، مجموعه اين اطلاعات نشان مي‌دهد با وجود تلاش‌هاي بانك مركزي، مبني بر پايين نشان دادن نرخ تورم، نرخ رسمي تورم كه در چهار ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه گذشته، 17 درصد اعلام شده، در شرايط واقعي، افزايش حدود 25 درصدي يافته است. اين در حالي است كه بنا بر اعلام رسمي دولت، متوسط افزايش حقوق كارمندان دولت در سال جاري نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد بوده كه اين آمار، حكايت از كاهش سطح زندگي كارمندان دولت به ميزان حدود 15 درصد دارد.

تحت‌الشعاع قرار گرفتن مشكلات شديد معيشتي جامعه در كنار موضوع سهميه‌بندي بنزين، پديده‌اي است كه مي‌توان مهم‌ترين دستاورد در آستانه انتخابات مجلس هشتم تلقي شود.


نظرات کاربران :


تابه حال حال هيچ يك از اظهار نظر هاي بنده درج نشده است اميدوارم اين دفعه با حذف اين مقدمه درج شود
در دوماه گذشته انتقاد هاي خوبي از سهميه بندي در سايت ذكر شده است اما اميدوارم كه شما هم به صف مدافعين بپيونديد چون اولا اصل كار لازم بود و ثانيا سهميه بندي حذف نخواهد شد

بله افرادی هم هستند که معتقدند چون سهمیه بندی حذف نخواهد شد همه باید با آن موافقت کنند. چنین کوته نظریهاییست که ما را به اینجا کشانده... (این مطلب جزو خبر نیست!)


من به طور کامل و تفکیک شده هزینه های زندگی خود را ثبت میکنم. با توجه به اینکه در یک سال گذشته هزینه خارج از برنامه ای نداشتم و برنامه تفریحات خانواده را محدود تر کردم باز هم به طور میانگین طی 3 ماه اخیر هزینه متوسط ماهانه خانواده من نزدیک به 2 برابر مدت مشابه در سال گذشته شده. عمده افزایش هزینه ها در بخش مسکن و خواروبار بسیار قابل توجه بوده.


اينجانب كارمند بانك مركزي هستم . متاسفانه با حدود 6 سال سابقه كار حتي با وام تسهيلات مسكن قادر به خريد خانه نيستم . تورم واقعي واقعا رقمي بيش از رقم ذكر شده توسط بانك مركزي دارد .


آقا به همان خدائی که همه میشناسندش قسم که بعد از چهار سال زندگی این گرانی زندگیم را متلاشی کرده و با جواب کردن صاحبخانه کاملا مستعصل شده ه ام شما را به خدا به آقای رئیس جمهور بگوئید زندگی شما هم مثل زندگی من رو هوا قرار گرفته اگر رئیس یک کشور مسلمان هستید این مسلمانی است ای خدا تو بگو چه کنم که شاید به قهری که بر مرفهان آقازاده ها و قدرتی ها گرفته ای من هم دارم میسوزم


وضع اجاره خونه ها رو بگو....
تو خونه 45 متری مستاجرم... پارسال 3 تومن با ماهی 130 هزار تومن میدادم ...امسال صابخونه میگه: 13 رهن کامل ....


اگر واقعا" توان اداره مملکت را نداریم حداقل شهامت داشته باشیم و کنار بکشیم پایه وبنیان این نظام خون پاک شهدایی است که دیگر دست یابی به این نیروها غیر ممکن است ، با نان شب مردم بازی نکننیم همه چیز را سیاسی نکنیم که نتوانیم جوابگوی مردم باشیم این پشتوانه عظیم مردمی را که همیشه مورد عنایت حضرت امام و رهبری معظم بوده کاری نکنیم که بی اعتماد شوند ، کجای دنیا اینقدر فشار اقتصادی بر دوش مردم بوده این حرکت فعلی به هیچ عنوان با چشم انداز مورد تاکید رهبری همخوانی ندارد ما مدعی الگوی حکومت اسلامی هستیم هر گونه ندانم کاری ما جدا از ضربات اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی لطمه جدی به اسلام و اعتقادات مردم خواهد زد. کمر قشر حقوق بگیر شکست انصاف داشته باشید.


من كارمند دولت هستم از ساري لازم به ذكر است كه تو اداره ما نه تنها حقوقها افزايش 10 درصدي نسبت به ژارسال نداشته است بلكه با كاهشي بين 70 تا 100 هزارتوماني هم روبرو شده است واقعا خدا عاقبت همه ما را بخير كند


اول از سایت شما تشکر میکنم بدلیل اینکه اطلاعات و گزارشات خوبی ارائه میکند و بعد از آن به استحضار شما میرسانم بنده مهندس شرکت نتفت در اهواز با سابفه مفید 12 سال میباشم امسال با این وضع اضافه حقوق و تورم و گرانی واقعا فکر میکنم باید بروم یه کاری دیگری انجام بدم یعنی روز تا شب سر کارم باشم و شب تا صبح یک کار دیگری پیدا کنم آخه با این حقوق که نمیشه زندگی کرد من که یک شرکت نفتی هستم اینو میگم و بیچاره شرکت های دیگه! البته یادم نرود بگویم در همین شرکت کسانی وجود دارند که حقوق چند میلیونی میگیرند و بازده ای چندانی جز بارکشی از دیگران ندارند امیدوارم این دولت کمی به حساب این آفایون نظری بندازه. با سپاس از شما



با سلام
اين در حالي است كه وقتي مهمان يكي از اعضاي كابينه دولت خدمتگزار بودم اعلام كرد كه سطح درآمد مردم بيشتر شده و علت آن هم اين است كه بيشتر به مسافرت مي روند. غافل از اينكه مسافرت به خاطر چشم و هم چشمي هاي معمول مانند خريدن موبايل و غيره است. زيرا مردم در مسافرت واقعاَ فقط در خانه ي خودشان نيستند والا خريد آن چناني انجام نمي دهند و در كنار خيابان در چادر مي خوابند و غيره. واقعاَ گراني كمر مردم را شكسته و لبخندهاي خالي رئيس جمهور مشكلي را حل نمي كند. فساد نشاي از تورم و بالا رفتن آمار فساد و فحشا به استناد روزنامه هاي رسمي كشور به راحتي قابل تعقيب است و غيره.
خدا به مردم رحم كند و گردن مسئولان غيرمسئول را بشكند.


لطفاً شايعه پراكني نكنيد و بيخود عملكرد دولت را زير سئوال نبريد اگر احساس گراني كرديد حتماً از محله رئيس جمهور خريد نكرده ايد والا گراني اصلا معني ندارد.


اين از ثمرات پول نفت است كه سر سفره مردم آمده است !!!!!


ما كه تو جنوب زندگي ميكنيم ، اين اوضاع رو بيشتر حس ميكنيم.مردم حتي ناچارند از خريد ميوه هم چشم پوشي كنند.تنها دلخوشي ما بعد از يك سال كار كردن 2-3 هفته اي سفر به شهرهاي خوش آب و هوا بود كه اونم امسال از ما گرفتند.نمي دوونم قراره در نهايت چي به سرمون بيارن؟!!!!


من یک کارمند ساده هستم بخدا واقعا کم آوردم در پیش خانواده خجالت میکشم بگم پول ندارم حتی از لحاظ خرید اقلام تغذیه هم دلسرد شدم قبل از سهمیه بندی شبها مسافر کشی می کردم ولی با این وضع باید روزانه کلی هم کرایه ماشین بدهیم تا برویم سر کار .شما رو به امام زمان قسم می دهم اینو چاپ کنید تا بالایها بدادند چه بالایی سر مردم می آید .


سهميه بندي بيش از هركس به قشر كم درآمد جامعه فشار آورده است. فشار ناشي از گراني بر آنها باعث كاسته شدن سطح زندگي و كم شدن تفريحات و مسافرت هاي تابستاني و ... شده است. قشر پر درآمد با استفاده از نواقص قانون سهميه بندي به كار خود ادامه مي دهند و بنزين مورد نياز را به راحتي و با قيمت بالاتر تامين مي كنند. ابتداي سال بود كه مردم از افزايش قيمت بنزين از 80 به 100 تومان نگران بودند , حال آنكه بعد از سهميه بندي يافتن بنزين با قيمت 300 تومان شادي آور است !


سلام سهمیه بندی بنزین از اول موضو ع انحرافی بود چون اگر دولت صداقت داشت قبل از سهمیه بند بنزین وزارت خانه هارا ملزم می کرد تا تمام خودرو های خود را گاز سوز کنند
چون بیشترین مصرف بنزین برق آب و.... دولت است جون دولت با گرانی بلای به سر ما آورده که جرعت اصراف نداریم چون با ریال حقوق می دهد با دلار جنس هارا حساب می کند
بايد امشب بروم...
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 1258
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 10 دی 1385, 12:01 am
محل اقامت: www.ir-dl.ir
سپاس‌های ارسالی: 2151 بار
سپاس‌های دریافتی: 1069 بار
تماس:

کارت‌های سوخت رمزدار می‌شوند

پست توسط nt »

محمدرضا نعمت زاده گفت : تا 15 روز آینده برنامه ریزی برای قابلیت رمزگذاری در سامانه هوشمند به هیئت منتخب تبصره 13 تحویل می شود تا برای افراد به صورت اختیاری کارتهای هوشمند رمزدار صادر شود.

به گزارش مهر، معاون وزیر نفت عصرامروز در حاشیه مراسم بازدید غلامحسین الهام سخنگوی دولت از مرکز داده های سامانه کارت هوشمند گفت : کارتهای سوخت گازوئیل برای تولید سفارش شده و امید است تا سه ماه آینده نهایی شود. به عبارتی دیگر این طرح در نیمه دوم سال جاری اجرایی خواهد شد.

محمدرضا نعمت زاده درباره سهمیه سوخت خبرنگاران گفت: برای خبرنگاران سهمیه ویژه در نظر گرفته نشده اما سهمیه رسانه ها به استانداریها اعلام شده و آنچه در اختیار استانداریها است سهمیه مطبوعات نام گرفته است.

وی همچنین درباره اخبار منتشره مبنی بر شارژ کارتهای سوخت در پاسخ به سئوال سخنگوی دولت گفت : این کارتها از ایمنی بسیار بالایی برخوردار است.

نعمت زاده هزینه کل سامانه هوشمند را 83 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: این رقم به احتمال زیاد به 100 میلیارد تومان افزایش می یابد که افزایش هزینه ها در جهت رفع نواقص و دیگر مشکلات است.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی در ادامه افزود : سامانه هوشمند تنها سرمایه گذاری ای بود که در 12 روز با صرفه جویی منجر به بازگشت سرمایه شده است.

وی درباره قابلیت رمزگذاری کارتها گفت : در طراحی اولیه سیستم کارت هوشمند این موضوع در نظر گرفته شده بود اما به دلیل بوجود آمدن برخی از مسائل همانند فراموش شدن رمز توسط صاحبان خودرو تحقق این موضوع به تعویق افتاد.

نعمت زاده تاکید کرد تا 15 روز آینده برنامه ریزی برای قابلیت رمز گذاری در سامانه هوشمند به هیئت منتخب تبصره 13 تحویل می شود تا برای افراد به صورت اختیاری کارتهای هوشمند رمزدار صادر شود.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه بیش از 90 درصد مشکلات سامانه کارت هوشمند حل شده ، اضافه کرد: در سامانه کارت هوشمند امکان شارژ وجود نداشته و هر سیاستی بر مبنای افزایش سهمیه ها از طریق مرکز داده ها امکانپذیر است و به هر فردی که بتواند کارت سوخت را شارژ کند یک میلیون تومان هدیه اعطا می شود.

نعمت زاده تعداد کارتهای هوشمند سوخت المثنی را 700 هزار کارت عنوان کرد و گفت : پیش بینی ما برای صدور کارت المثنی یک دهم بوده است.

همچنین در ادامه این مراسم مدیر سامانه هوشمند سوخت گفت: در ابتدا توزیع 13 میلیون کارت هوشمند پیش بینی شده بود.

سید ناصر سجادی تصریح کرد: در آغاز قرار بود شخصی سازی کارتهای سوخت در خارج از کشور صورت گیرد اما این اقدام به دلیل مسائل امنیتی در داخل کشور انجام شد به گونه ای که هم اکنون 600 دفتر امور خدمات مشترکین در سراسر کشور وجود دارد.

وی اضافه کرد: در کارتهای هوشمند سوخت قابلیت ذخیره 40 رکورد سوخت گیری وجود دارد.
Junior Poster
Junior Poster
نمایه کاربر
پست: 137
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 12 بهمن 1385, 9:54 pm
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

پست توسط PASARGAD »

مدير سامانه هوشمند سوخت كشور خبر داد؛
آغاز دور دوم سهميه بندي بنزين از اول دي ماه

.تصویر
مدير سامانه هوشمند سوخت كشور اعلام كرد: از اول دي ماه سال جاري با آغاز دور دوم سهميه بندي بنزين خودروهاي سواري شخصي،سمهيه هاي جديد به كارت هاي سوخت افزوده مي شود.


به گزارش سرويس دريافت خبر برنا ، سيدناصر سجادي مدير سامانه هوشمند سوخت كشور گفت : دوره دوم سهميه بندي بنزين خودروهاي شخصي شامل سه ماه زمستان و سه ماه بهار است كه به طور قطع سه ماه نخست كم مصرف تر از سه ماه دوم است.

وي بابيان اينكه هنوز جزييات اختصاص سهميه بنزين دور دوم خودروهاي شخصي تعيين نشده است ، افزود: خوشبختانه بنزين به اندازه كافي وارد شده است و در مخازن وجود دارد.

سجادي تاکيد کرد:براي اختصاص 600 ليتر به صورت يك جا در كارت سوخت خودروهاي شخصي، مشكل و كمبودي نداريم.

وي که با شبکه خبر گفتگو مي کرد، افزود: بعيد است نحوه تخصيص سهميه بنزين خودروهاي شخصي تغييري كند.

به گزارش برنا، دوره نخست سهميه بندي بنزين خودروهاي سواري شخصي از ششم تير امسال آغاز شد . در اين دوره بر اساس سهميه ماهانه 100 ليتر 600 ليتر بنزين براي مصرف شش ماهه به خودروهاي سواري شخصي اختصاص يافت .

مهرماه نيز 100 ليتربنزين به عنوان سهميه سفر و بازگشايي مدارس به سهميه خودروهاي سواري شخصي افزوده شد

bornanews
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”