
روحی فنا ناپذیر
شاید بشه نیسان وانت رو تو ایران از نظر کثرت با پیکان مقایسه کرد ، همون حالتی که می گن فلان ماشین مثل 405 چسبیده به صنعت خودرو ی ما و ول هم نمی کنه !! ، وانت نیسات از طرفی ظرفیت بار و قدرت خوبی داره و از طرف دیگه نقایص بسیار ، خلاصه برای هه واضحه که گزین ههای انتخاب وات تو ایرات خیلی محدوده ( هم از لحاظ قیمت و هم از نظر کیفیت ) ، البته یه تدابیری داره اندیشیده می شه .. مثل وانت سفیر تک کابین و در آینده هم دو کابین سفیر که خودرو سازی دیار تولید می کنه !
زامیاد سعی کرده تنها در ظاهر خودرو تغییراتی ایجاد کنه و روح نیسان زامیاد 24 رو همچنان فنا ناپذیر مانند موتور پیکان نگه داره ! البته این با قول های قبلی زامیاد منافات داره که تو آیتم بعدی بهش می پردازم ..
اتاق زامیاد LX از چین خریداری شده و البته از ظاهرش هم می شد فهمید که شباهت زیادی به وانت های شرق آسیایی داره ، البته این اتاق هم خودش بی شباهت به محصولات پیشین سوزوکی نیست و به نظر می رسه نوعی سبک برداری باشه .

مگا موتور روی دیزل خط کشید ؟!
از آذر ماه این زمزمه ها از طرف آقای نجم الدین مدیر عامل مگاموتور ( شرکت تابعه سایپا ) به گوش می رسید که قراره وانت نیسان جدید با موتور دیزل عرضه بشه ..
ایشون همچنین اشاره کرده بودند که دستایی تو کار بودن که نذاشتن موتور دیزل زودتر از اینا در داخل کشور مورد استفاده قرار بگیره ، همچنین اشاره کردن که قراره به زودی در مگا موتور هم تولید موتور های دیزل وانت زامیاد شروع بشه .. ولی من تا حالا مطمئن ترین خبری که شنیدم مبنی بر این بوده که قرار نیست تغییراتی تو مشخصات فنی زامیاد LX داده بشه
