مینی بوس ملی ، خلاقیت ایرانی

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 854
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 4 دی 1386, 6:42 am
سپاس‌های ارسالی: 361 بار
سپاس‌های دریافتی: 833 بار

مینی بوس ملی ، خلاقیت ایرانی

پست توسط renger »

 تصویر 
فیس لیفت یک آشنای قدیمی تمامی مردم ایران ، ( مینی بوس O511 فیس لیفت مدل قدیمی بنز O508 )، مینی بوسی که هنوزم هم در کنار فیات سامانه ی مینی بوسی کشور رو سر پا نگه داشتن و این سامانه نیاز به " به روز بودن " داره ....
تا کنون چنین پروژه ای در صنعت خودروسازی ما انجام نشده ، حداقل اولین اعتماد به یکی از شرکت های خصوصی در این زمینه است ، کار گروهی اعضای تیم سرشار از پتانسیل C1 که به نظر من کارشون واقعا دست مریزاد داره .

ملی از این جهت که تغییرات اعمال شده با برنامه ریزی توسط جوانان ایرانی صورت گرفته و این خودرو با فیس لیفت های دیگر خیلی فرق داره ، واقعا ارزش گذاشتن لقب ملی رو این مینی بوس اغراق نیست .. احیای یکی از مینی بوس های تیراژ بالا در کشور در زمانی که نیاز به صنعت داخلی داریم تا خودکفایی در این زمینه داشته باشیم .
 تصویر 
از زبان یکی از اعضای طراحان مشاور
پروژه طراحی این مینی بوس توسط یک تیم کوچک طراحی ایرانی به نام " گروه طراحان مشاور C1 " انجام شده .
 تصویر  
طراحی این پروژه در سال 86 از طرف ایران خودرو دیزل به شرکت طراحی فوق سفارش داده شده و این شرکت در طول مدت 3 ماه این پروژه رو به پایان رسونده ، کلیه مراحل انجام پروژهاز طراحی اولیه ( Sketch ) تا مدلینگ و پروتوتایپ سازی توسط تیم طراحان مشاور C1 صورت گرفته .
در طراحی این محصول ، سعی شده برای کاهش هزینه ها در بخش هایی که امکان پذیر بودند از قطعات خودرو های مشابه استفاده شود ، این کار در صنعت خودرو سازی کری اوور (Carry Over ) نامیده می شود مانند استفاده از قطعات کنترل بخاری 405 در سمند و بسیاری نمونه های دیگر .

این پروژه توسط یک تیم 10 نفره انجام شده و کاملا یک پروژه گروهی بوده که توسط دوستان ایران خودرویی هم نظارت می شده .

بخش داخلی خودرو O511 به کلی تغییر یافته و تها شاسی با مدل O508 مشترک است .

این پروژه از نظر هزینه و زمان در شرایط بسیار خاصی بود هر چند انجام این پروژه نشان دهنده اقتدار ایران در چنین طراحی هایی است و لی همچنان کمپانی های خودروسازی در ایران حاضر نیستند پروژه های خودشون رو به چنین شرکت هایی بسپرند .
 تصویر 
 تصویر 
 تصویر 
 تصویر 
 تصویر 
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”