اشنايي با خودروي جديد و ايراني سايپا: "مينياتور"

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

New Member
پست: 15
تاریخ عضویت: شنبه 25 آبان 1387, 7:54 am
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 9 بار

پست توسط arash88 »

ميلاد جان منم اول از اينكه به اين ماشين متلك انداختن خوشم نيومد اما يه كم كه تو اينترنت گشتم و فهميدم كه اين ماشين وضعش از سمند بدتره!منم متاسفانه مخالفش شدم!!!!!!
اين ماشين يه كپي بدجور از چندتا ملشين چينيه و بقيه چيزاشم از ريو و پرايد گرفته و موتورشم اونطور كه بذرپاش دادوبيداد ميكرد كه مليه اصلا اوطور نيست متاسفانه!!
متاسفانه بازم يه كلاه ديگه ساختن كه سر مردم بذارن و سودشو ببرن!
ملت هم كه بي بخار....هرچي به اين ملت بدي سوار ميشن!!!!اگه خودما يه كم حساسيت به خرج ميداديم از اول اونوقت اينا اينجور اشغال به مردم نميدادن!!!!!!
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 3309
تاریخ عضویت: شنبه 10 آذر 1386, 5:59 pm
سپاس‌های ارسالی: 3096 بار
سپاس‌های دریافتی: 11996 بار

پست توسط Mil@d »

arash88,

البته تا بيرون نياد و عملياتي تست نشه هيچ چيز مشخص نيست!!!در سته :-)
  بی  
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 1334
تاریخ عضویت: چهارشنبه 23 مرداد 1387, 1:08 am
سپاس‌های ارسالی: 80 بار
سپاس‌های دریافتی: 238 بار

پست توسط samanrossonero »

بابا به خدا قسم من یکیش رو 2 روز پیش تو مشهد دیدم.... :-O :-O
پارک کرده بود کنار خیابون...
نمی دونم مال کی بود اما شاید نماینده سایپا تو مشهد که غفوریان جم هست خودش آورده سوار میشه که مشتری جذب کنه...
:razz: :razz: :razz:
(( خدا دوست دارد آن لب که ببوسد نه آن لب که از ترس دوزخ بپوسد



خدا دوست دارد من و تو بخندیم نه در جاهلیت بپوسیم بگندیم ))



تصویر تصویر تصویر
Junior Poster
Junior Poster
پست: 165
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 2 فروردین 1386, 6:09 am
سپاس‌های دریافتی: 26 بار

كيا ريو

پست توسط forodo »

  كلاس B با طول 3 متر و 80سانت تا 4متر و با موتور 600 تا 1200سي‌سي توليد مي‌شوند، در‌حال‌حاضر خودروهاي پژو 206، تندر-90، ريو و پرايد را مي‌توان در رده خودروهاي كلاس B قرار داد

كيا ريو

[External Link Removed for Guests]
کیا ریو نخستین بار در پایان دهه 90 میلادی به بازار گشت و در حضو چند ساله اش در بازار توانست به لطف قیمت ارزان در مقابل امکانات و توانایی هایش از فروش مطلوبی برخوردار شود. ضمن آنکه در سال 2003 چهره ظاهری آن مورد بازرسی قرار گرفت و کمی از حالت غیر عادی طراحی اولیه آن کاسته شد. اما در سال 2005 یکی از بدترین خودروها بود که در آزمایش ایمنی از پنج ستاره دو ستاره را دریافت کرده است.
مشخصات فنی:
کیا ریو با پیشرانه 5/1 لیتری 16 سوپاپه در کشورمان عرضه شد که گونه قوی تر آن است. توان پیشرانه دارای 97 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و گشتاور 132 نیوتون متر در 4500 درو در دقیقه است. چنین توانی برای جثه 1153 کیلوگرمی آن نسبتا کافی به نظر می رسد اما در مقایسه با 405 وسمند کمی ضعیف است و از نظر رقم نیز تقریبا با توان خودرویی همچون پژو 405 و برابری می کند. اما نکته ای که همانند بسیاری دیگر از چنین خودروهایی نظرتان را جلب خواهد کرد عدم لذت و همچنان در زمان یک شتاب گیری سریع که ناشی از چند عامل بوده: عدم جذابیت نشان دهنده ها غربالک فرمان و صدای موتور به همراه احساسی که در زمان انجام یک شتاب گیری به شما دست می دهد.

کشش آن نیز در دورهای میانی معمولی است و اگر خواهان توان بیشتر باشید بایشتی همواره نیم نگاهی نیز به یک دنده سنگین تر داشته باشید چون در دورهای 3500 دور هر زمان که پدال گاز را بفشارید پیشرانه اتومبیل عکس العمل سریع را از خود نشان نمی دهد. ابعاد نا مناسب رینگ و لاستیک موجب نوعی گیجی فرمان در سرعت های بالا و عدم مانور پذیری خودرو می گردد با این حال از حیث هندلینگ با در نظر گرفتن ابعاد نا مطلوب رینگ و لاستیک بایستی نمره قبولی را به آن داد.

به طور کلی این خودرو بر خلاف تبلیغاتی که در موردش می شد نبایستی جوان پسند دانست و برعکس مناسب برای افرادی که شور و حال جوانی را پشت سر گذاشته اند و یک رانندگی نسبتا روان برای سرنشینان مهم تر از یک رانندگی همراه با لذت است.

سایر مشخصات فنی:
موتور 4 سیلندر انژکتوری با حجم 1500 سی سی
قطر سیلندر و کورس 83.4*75.5 میلی متر
جعبه دنده پنج دنده دستی
حجم مخازن روغن و سوخت و آب روغن 3.4 لیتر، سوخت 45 لیتر، آب 6 لیتر
مصرف سوخت 6.6 لیتر با سرعت 100 کیلومتر در ساعت در سیکل جاده ای
حداکثر سرعت 175 کیلومتر در ساعت
تجهیزات:
سیستم تهویه مطبوع، سیستم قفل مرکزی،
شیشه بالابربرقی درب های جلو، شیشه رنگی،
آنتن ثابت روی سقف، دور سنج موتور،
فیلتر جلوگیری از آلاینده های تبخیری، فرمان قابل تنظیم،
گرم کن شیشه عقب، باز کن درعقب،
سیستم رادیو چهار باندی مجهز به سیستم حافظه (پخش cd)، ساعت دیجیتال،
کمربند ایمنی صندلی عقب، آینه قابل تنظیم از داخل،
برف پاک کن دو سرعته جلو با تایمر قابل تنظیم، رینگ اسپرت،
درب باز کن صندوق عقب و فرمان هیدرولیک و ترمز ABS به صورت سفارشی

منبع : newdesign. 
Junior Poster
Junior Poster
پست: 165
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 2 فروردین 1386, 6:09 am
سپاس‌های دریافتی: 26 بار

پست توسط forodo »

مشخصات فنی پرايد (سايپا 141)

[External Link Removed for Guests]
مشخصات عمومي
طول 3935 میلیمتر
عرض 1605 میلیمتر
ارتفاع 1455 میلیمتر
فاصله محور چرخ عقب و جلو 2345 میلیمتر
فاصله مراکز چرخهاي جلو 1405 میلیمتر
فاصله مراکز چرخهاي عقب 1385 میلیمتر
ظرفيت سرنشين 5 نفر
فاصله تا سطح زمين 160 میلیمتر
حجم باك 37 لیتر
حداقل شعاع گردش 4.55

موتور

مدل انژکتوری
نوع موتور چهار زمانه بنزینی
تعداد سیلندر 4 عدد خطی
حجم سیلندر 1323 سی سی
قطر سیلندر 71 میلیمتر
کورس سیلندر 83.6
نسبت تراکم 9.7:1
حداکثر قدرت موتور در 5000 دور در دقیقه 63 اسب بخار
حداکثرگشتاور موتور در 2500 دور در دقیقه 103 نیوتون متر
نوع سوخت بنزین بدون سرب

سيستم انتقال قدرت
نوع کلاچ تک صفحه ای خشک با فنر خورشیدی
گیربکس 5 دنده
دنده 1 با نسبت 3.454
دنده 2 با نسبت 1.944
دنده 3 با نسبت 1.275
دنده 4 با نسبت 0.861
دنده 5 با نسبت 0.692
دنده عقب با نسبت 3.583

سیستم فرمان

نوع دنده شانه ای (بدون سیستم کمکی )

سیستم ترمز

جلو دیسکی
عقب کاسه ای

مصرف 85/9 ليتر در 100 كيلومتر
Junior Poster
Junior Poster
پست: 165
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 2 فروردین 1386, 6:09 am
سپاس‌های دریافتی: 26 بار

تندر90

پست توسط forodo »

  (مدل) STD STD A/C DLX DLX CP DLX CSP SLX SLX LP
موتور
نوع موتور K4M
حجم موتور 1598CC
تعداد سيلندر 4
نسبت تراكم 10:01
حداكثر توان موتور 105hp at 5750 rpm
حداكثر گشتاور 148Nm at 3750 rpm
سيستم انژكتوري چند نقطه ای ترتیبی
نوع سوخت بنزين
تعداد سوپاپ 16
استاندارد حد آلايندگي Euro II
سيستم سوخت انژكتوري
كارايي
حداكثر سرعت 183kph
شتاب صفرتا 100كيلومتر 10.2 ثانيه
مصرف سوخت ( لیتر) در 100 کيلومتر
ميانگين مصرف خارج شهر 7.1
ميانگين مصرف داخل شهر 9.7
سيستم انتقال قدرت گيربكس (جعبه دنده ) پنج سرعته دستي
كلاچ تك ديسكي مكانيكي
ديفرانسيل جلو
سيستم تعليق
سيستم تعليق جلو مك فرسون با ميله پيچشي
سيستم تعليق عقب با ميله پيچشي
ظرفيت ها
باك بنزين لیتر50
حجم فضاي صندوق عقب لیتر 510
روغن موتور (با ف_ * ل*_ ت ر ) 4500cc
روغن گيربكس و ديفرانسيل 2980cc
ظرفيت آب سيستم خنك كننده خودرو 4800-4500 (CC)
روغن هيدروليك فرمان 1000-800 (CC)
فرمان
نوع فرمان دستي شانه ای هيدروليكي
نوع دنده دستي
تعداد دور چرخش قفل به قفل فرمان 4.5 3.2
ترمزها
نوع ترمز * * * * * * *
سيستم ترمز
نوع ترمز جلو ديسكي
نوع ترمز عقب كاسه اي
نوع ترمز ضد قفل ندارد Bosch 8.0 ABS
تجهيزات الكترونيكي
نوع وتوان باتري 70Ah
وزن
وزن تقريبي خودرو
بدون سرنشين با مخزن سوخت پر
و بدون تجهيزات اضافي 1100Kg
حداكثر وزن قابل حمل توسط خودرو 425Kg
حداكثروزن مجاز با سرنشين 2300Kg
حداكثر بار بر محور عقب 395Kg
حداكثر بار بر محور جلو 585Kg


[External Link Removed for Guests]


[External Link Removed for Guests]
Junior Poster
Junior Poster
پست: 165
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 2 فروردین 1386, 6:09 am
سپاس‌های دریافتی: 26 بار

پست توسط forodo »

موتور مشخصات (مدل) تيپ 2 تيپ 3 تيپ 5 تيپ 6 (اتوماتیک)
موتور TU3A TU3JP/L4 TU3JP/L4 N6A (TU5) N6A (TU5)
تعداد سيلندر 4 سيلندر خطي
تعداد سوپاپها 8 16
حجم موتور 1400cc 1360cc 1587cc
نسبت تراکم 10.2/1 10.5
قدرت موتور 75 Hp at 5500 rpm 110 Hp at 5500 rpm
حداکثر گشتاور 118 Nm در 3400 دور در دقيقه 142 Nm در 4000 دور در دقيقه
سیستم انژکتوری چند نقطه اي با پاشش الكترونيكي
سوخت بنزين بدون سرب
سيستم احتراق احتراق داخلي (جرقه اي)
استاندارد حد آلايندگي یورو 4 یورو 3
سيستم سوخت انژكتوري
کارآیی مشخصات (مدل) تيپ 2 تيپ 3 تيپ 5 تيپ 6 (اتوماتيک)
موتور TU3A TU3JP/L4 TU3JP/L4 N6A (TU5) N6A (TU5)
حداكثر سرعت 170 km/h 190 km/h
شتاب صفرتا 100كيلومتر 14/1 s 9/6 s 11/4 s
مصرف سوخت مشخصات (مدل) تيپ 2 تيپ 3 تيپ 5 تيپ 6 (اتوماتيک)
موتور TU3A TU3JP/L4 TU3JP/L4 N6A (TU5) N6A (TU5)
ميانگين مصرف خارج شهر 4/5 5.5 (Lit/100 km) 5.1 (Lit/100 km) 5.5 (Lit/100 km)
ميانگين مصرف داخل شهر 9.4 (Lit/100km) 8.6 (Lit/100 km) 9.9 (Lit/100 km)
ميانگين مصرف تركيبي 9/6 7 (Lit/100km) 6.4 (Lit/100 km) 7.1 (Lit/100 km)
حدآلايندگي گاز مونوكسيد كربن با وجود مبدل كاتاليزوري حدآلايندگي گاز مونوكسيد كربن Euro II
سيستم انتقال قدرت مشخصات (مدل) تيپ 2 تيپ 3 تيپ 5 تيپ 6 (اتوماتيک)
موتور TU3A TU3JP/L4 TU3JP/L4 N6A (TU5) N6A (TU5)
گيربكس (جعبه دنده ) (دستي) MA5N (دستي) AL4
كلاچ تك صفحه اي خشك - مكانيكي هيدروليكي و الكترونيكي
ديفرانسيل ديفرانسيل جلو
ظرفيت ها مشخصات (مدل) تيپ 2 تيپ 3 تيپ 5 تيپ 6 (اتوماتيک)
موتور TU3A TU3JP/L4 TU3JP/L4 N6A (TU5) N6A (TU5)
باك بنزين پلاستيکی(پلی اتيلن) 50 ليتر
حجم فضاي صندوق عقب 245 Lit
روغن موتور (با ف_ * ل*_ ت ر ) 3/2 Lit
روغن موتور بدون ف_ * ل*_ ت ر 3 Lit
روغن گيربكس و ديفرانسيل 2 Lit
ظرفيت آب سيستم خنك كننده خودرو 6 Lit
روغن هيدروليك فرمان 1 Lit
ترمزها مشخصات (مدل) تيپ 2 تيپ 3 تيپ 5 تيپ 6 (اتوماتيک)
موتور TU3A TU3JP/L4 TU3JP/L4 N6A (TU5) N6A (TU5)
نوع ترمز ترمز هيدروليكي ، داراي بوستر خلائي
نوع ترمز جلو ديسكي ديسكي با سيستم خنك كاري
نوع ترمز عقب كاسه اي ديسكي توپر
نوع ترمز ضد قفل ندارد 4 کانال با 4 سنسور - MK70 with EBD & EBA
تجهيزات الكترونيكي مشخصات (مدل) تيپ 2 تيپ 3 تيپ 5 تيپ 6 (اتوماتيک)
موتور TU3A TU3JP/L4 TU3JP/L4 N6A (TU5) N6A (TU5)
نوع وتوان باتري 6خانه اي (اسيد سرب) - 50آمپر ساعت
ولتاژ 12ولت
سيستم شارژ دينام
دينام كلاس 7 كلاس 8
استارت كلاس 2 كلاس 3
واحد كنترل الكترونيكي S 2000 BOSCH
وزن مشخصات (مدل) تيپ 2 تيپ 3 تيپ 5 تيپ 6 (اتوماتيک)
موتور TU3A TU3JP/L4 TU3JP/L4 N6A (TU5) N6A (TU5)
وزن تقريبي خودرو بدون سرنشين با مخزن سوخت پر وبدون تجهيزات اضافي 1025 Kg 1054 Kg 1096 Kg
حداكثر وزن قابل حمل توسط خودرو 2365 Kg 2467 Kg 2504 Kg
حداكثروزن مجاز با سرنشين 1450 Kg 1567 Kg
حداكثر بار بر محور عقب 780 Kg 780 Kg
حداكثر بار بر محور جلو 855 Kg
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

forodo,

دوست عزیز علت اینکه مشخصات ماشینها رو در این تاپیک قرار دادید چی بود ؟

لطفاً تاپیک جداگانه باز کنید.
Junior Poster
Junior Poster
پست: 165
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 2 فروردین 1386, 6:09 am
سپاس‌های دریافتی: 26 بار

پست توسط forodo »

علت اينه كه اين چهارتا ماشين كه مشخصاتش قرار دادم در رده مينياتور هستند فقط مي خواستم مشخصات فني اين چهارتا با مينياتور بچه هاي فروم بررسي كنند يك چيز جالب ديگه مينياتور با دونا از اين ماشينها كياريو و پرايد 141 شباهتهاي زيادي داره اينطوري بگم در اصل مينياتور خودرو ملي نيست بلكه سرهم بندي مليه
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”