مینیاتور در واقع همان میراث فورد امریکا است

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Old Moderator
Old Moderator
پست: 2294
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1385, 1:56 pm
محل اقامت: _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_ _
سپاس‌های ارسالی: 403 بار
سپاس‌های دریافتی: 1073 بار
تماس:

مینیاتور در واقع همان میراث فورد امریکا است

پست توسط Ma3ouD »

  تصویر 
 «طراحیبدنه توسط ایتالیا، ساخت موتور در آلمان، سیستم تعلیق و ترمز با همکاریکره، پلت فورم برگرفته از پراید و ریو، نام خودرو ،صددرصد ایرانی.»
 
خودرو “مینیاتور” که هفته گذشته به عنوان یک خودرو ملی کاملا ایرانی معرفیشد، خودرویی است که بخش های بسیاری از آن ساخته کشورهای خارجی است. بنابرگزارش ها طراحی بدنه این خودرو توسط شرکت هایایتالیایی و تولید موتور آن نیز به یک شرکت آلمانی سفارش داده شده است. بهگزارش روزنامه اعتماد، موتور این خودرو در واقع همان موتور پراید است که آلمانی ها حجم آن را افزایش داده اند تا به قدرتش افزوده شود. 
  بهگزارش خبرنامه امیرکبیر دولت با همکاری صدا و سیما طی روزهای متوالی بهدروغ پردازی در ملی بودن این خودرو کرده و آن را حاصل زحمات دولت نهمدانسته است. اما جدا از اعتراضاتی که به این تبلیغات دروغین انجام شدهاست، بسیاری نیز معرفی پیش از موعد این خودرو را بی ارتباط با احتمال حضورمهرداد بذرپاش در وزارت کشور نمی دانند. بخشی از این اقدام سیاسی هم ازاین لحاظ انجام شده است که ادعا شود تحریم های گسترده ایران، تاثیری برصنعت خودرو سازی نداشته است در حالیکه بنابر نظر کارشناسان و مهندسان فعالدر زمینه صنعت خودرو، تحریم های ایران مشکلات بسیاری را برای صنعت خودروسازی به وجود آورده است.
 به اعتقاد کارشناسان به دلیلشرایط اقتصادی، توانایی علمی و جغرافیایی کشور، تولید کامل خودرو در ایرانهیچ گاه قابلیت تبدیل شدن به یک صنعت در آمدزا ندارد بلکه طی سالهای گذشتهایران نیز می توانست همچون کشورهایی مثل مالزی با سرمایه گذاری در بخشتولید قطعات خودرو از این صنعت به عنوان یک صنعت درآمدزا برای کشوراستفاده کند. اما طی سالهای گذشته بیش از آنکه به واردات صنعت خودورسازیبه ایران از منظر اقتصادی نگاه شود، از منظر سیاسی و باج دادن به کشورهایقدرتمند نگاه شده است.
 محمد رضا عاطفی یکی ازکارشناسان خودرو نیز در زمینه اعلام خبر تولید خودرو “مینیاتور” گفته استاینکه سایپا تاکید دارد طراحی و تمام مراحل تولید این خودرو در ایران وتوسط مهندسین داخلی صورت گرفته، نقطه ضعفی بزرگ است و ارزش بیان کردن وافتخار ندارد. فریب بوده است و در اصل یا وام گرفته از دیگران بوده یاجایی درون خود ایرادهایی داشته که در پشت ظواهر پنهان مانده است. داریوشقنبری نماینده ایلام د رمجلس در این زمینه گفته است: بعید است که مینیاتورخودرویی کاملا ملی باشد چون تا جایی که من اطلاع دارم در تولید خودروی ملیبا وجود همه تبلیغی که در این باره انجام شده است مشکل داریم.
 در ادامه گزارش روزنامه اعتماد و سایت خبری ایران را در این زمینه می توانید بخوانید.

رئیس جمهوری خودرو صددرصد ایرانی سایپا را رونمایی می کند
دست های ایتالیا، آلمان و کره در کار است
 
«طراحیبدنه توسط ایتالیا، ساخت موتور در آلمان، سیستم تعلیق و ترمز با همکاریکره، پلت فورم برگرفته از پراید و ریو، نام؛ خودرو صددرصد ایرانی.»
 
«مینیاتور»نام دومین خودرو ملی کشورمان است که مهرداد بذرپاش مدیرعامل سایپا آن راخودرویی صددرصد ایرانی دانسته و در تبلیغاتی که طی چند شب گذشته از سیمایجمهوری اسلامی ایران پخش شده این خودرو را حاصل فعالیتی ۱۴ ماهه در دولتنهم به مردم معرفی کرده است. اما آیا واقعاً چنین است؟
 
اواخرسال ۷۹ بود که با جدی شدن ساخت خودرو ملی سمند، سایپا نیز به فکر افتاد تاچنین پروژه یی را در این شرکت تعریف کند. ایران خودرو نیز همزمان با سمندپروژه «پیکان جدید» را آغاز کرد تا افرادی همچون حمیدرضا کاتوزیان، رئیسفعلی کمیسیون انرژی مجلس که آن زمان یکی از مدیران ایران خودرو بود، بهطور مستقیم با این پروژه درگیر شوند. اما چیزی نگذشت که با برکناری منوچهرغروی از ایران خودرو و روی کار آمدن منوچهر منطقی پروژه پیکان جدید متوقفشد چرا که مدیریت جدید این شرکت اعتقاد چندانی به ادامه این پروژه نداشت.با امضای قرارداد ال- ۹۰ در سال ۱۳۸۳، دو شرکت ایران خودرو و سایپا پروژههای ملی سازی را کنار گذاشتند. به اعتقاد آنها خودروسازان باید به دنبالسرمایه گذاری مشترک و خودروهای چندملیتی می رفتند، چرا که دیگر پروژه ملیسازی در صنعت خودرو معنای اصلی خود را از دست داده بود.
 
امابا روی کار آمدن دولت نهم ورق برگشت. همکاری های صنعتی با خارجی ها موردبازنگری قرار گرفت و پروژه ال- ۹۰ متوقف شد. بذرپاش به عنوان نمایندهسازمان تامین اجتماعی در اسفند ۸۵ به عضویت هیات مدیره پارس خودرو درآمد وچیزی نگذشت که مدیرعامل این شرکت شد.
 
حضوربذرپاش در پارس خودرو زیاد به طول نینجامید و او پس از چند ماه فعالیت دراین شرکت با رفتن احمد قلعه بانی به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بهمدیرعاملی سایپا منصوب شد تا پرونده خاک خورده خودرو ملی سایپا از قفسهکتابخانه های این شرکت بیرون آورده شود.
 
«مینیاتور»خودرویی است که بنابر وعده مدیرعامل سایپا با قیمتی زیر ۱۰میلیون تومان بهبازار عرضه خواهد شد. این درحالی است که مدنی، رئیس شرکت سازه گستر سایپاعرضه آن را با این قیمت بعید دانسته تا از سوی بذرپاش به خاطر ایناظهارنظر مورد توبیخ قرار گیرد. آنچنان که سایپا اعلام کرده موتورانژکتوری این خودرو استاندارد یورو سه را داشته و برای اقشار متوسط و کمدرآمد جامعه ساخته شده و تنها خودرویی است که می توان لقب ساخت ایران رابه آن داد. این در حالی است که طراحی بدنه مینیاتور توسط گروهی از طراحانایتالیایی صورت گرفته و موتور آن نیز به شرکت آلمانی FEV سفارش داده شدهاست. موتور این خودرو در واقع همان موتور پراید است که آلمانی ها حجم آنرا افزایش داده اند تا به قدرتش افزوده شود. این موتور ۱۵۰۰ سی سی حجمدارد و قدرتی معادل ۸۰ اسب بخار را ایجاد می کند. سیستم تعلیق و ترمز نیزبا الهام از خودرو کره یی ریو ساخته شده و حتی نمونه سازی آن نیز در کرهجنوبی صورت گرفته است. پلت فورم این خودرو نیز الهام گرفته از پراید و ریواست. به عبارت دیگر پلت فورم این خودرو (به هر آنچه از خودرو که دیده نمیشود پلت فورم می گویند) همچون خودرو پژو آردی ارتقا داده شده است. این درحالی است که سایپا مدعی شده پلت فورم جدیدی ساخته و مینیاتور را روی آنسوار کرده است.
 
رئیس مرکز مطالعات وبرنامه ریزی استراتژیک سایپا درباره این خودرو می گوید؛ مینیاتور تنهاخودرویی است که می توان لقب ساخت ایران را به آن داد. وی به سمند ایرانخودرو کنایه زده و گفته سمند روی پلت فورم پژو ۴۰۵ ساخته شده تا بدین صورتعنوان کند «ساخت ایران» شایسته خودرو ملی سمند نیست.
 
قرار بود این خودرو بهمن ماه رونمایی شود که به یکباره اواخر آذرماه برای چنین اقدامی انتخاب شد.
 
منابعآگاه می گویند دلیل این رونمایی زودهنگام انتقال مهرداد بذرپاش از سایپابه وزارت کشور است. این در حالی است که او چندی پیش اعلام کرده بود «دوسال دنبال سیاست رفتیم اما چیزی نیافتیم.»
 
ازطرفی منوچهر منطقی مدیرعامل ایران خودرو نیز از رونمایی خودرو X۱۲ با قیمت۱۰میلیون تومان از دهه فجر خبر داده اما از جزئیات آن چیزی نگفته است. X۱۲همان پیکان جدید است که ایران خودرو پس از سال ها همچون سایپا پرونده خاکخورده آن را به جریان انداخته است. وی در گفت وگوی اخیر خود با خبرنگارانهمچنین انتقاد شدید به بذرپاش وارد کرده و اقدام اخیر وی را در رونمایی یا«فیس لیفت» تندر ۹۰ اقدامی غیرحرفه یی خوانده است. منطقی که این روزها بانگاهی دقیق تر اقدامات سایپا را دنبال می کند، افزود؛ وقتی قرار استخودرویی ۱۸ماه بعد به تولید برسد از رونمایی زودهنگام فیس لیفت آن نمیتوان به عنوان اقدامی حرفه یی یاد کرد.
 
محموداحمدی نژاد روز شنبه با حضور در سالن اجلاس سران بدون آنکه در سایپا حضوریابد از خودروی ملی این شرکت رونمایی می کند، هرچند این پروژه صنعتی دردوره خاتمی تعریف اما به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی نیمه کاره رها شد.رئیس جمهوری از مینیاتور پرده برداری می کند تا به دولتمردان گذشته ایننکته را یادآوری کند کاری را که آنها غیراقتصادی می دانستند دولت نهماقتصادی کرد. مینیاتور که سایپا از آن به عنوان خودرو صد درصد ایرانی یادکرده در واقع همان پرایدی است که فورد در سال ۱۹۸۸ پلت فورمش را به کیاموتورز کره داد تا این شرکت چند سال بعد آن را در اختیار سایپا قرار دهد. مینیاتور در واقع همان میراث فورد امریکا است.
 
علیرضا بهداد
روزنامه اعتماد
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3472
تاریخ عضویت: جمعه 20 اردیبهشت 1387, 9:44 am
سپاس‌های ارسالی: 5879 بار
سپاس‌های دریافتی: 12411 بار
تماس:

Re: مینیاتور در واقع همان میراث فورد امریکا است

پست توسط Solver »

دوست عزیز من زیاد اخبار می خونم. همانطور که شما هم مشرف هستید روزنامه اعتماد وابسته به حزب اعتماد ملی هست که از مخالفین سر سخت دولت نهم هست و از روز اول تا هیچ مهر تائیدی بر رفتار دولت نزده است. حتی در یک نمونه :-(

:-o البته این حزب اعتماد ملی که اخیرا کاملاً به طور مستقل از باقی اصلاح طلبان در تلاش برای ایجاد یک حرکت نوین سیاسی هست، فعالیت های زیاد دیگه ای هم داشته مثل شایعه پراکنی در مورد کروبی که وی را زندانی کردند به علت اعتراض به انتخابات و این حرف ها، کما اینکه این حزب خود مخالف جبهه اصلاح طلبان و جبهه همبستگی بود.

به طور روشن فعالیت های زیاد این حزب و رسانه های وابسته آن از جمله مجموعه سایت های پرشین بلاگ و خانواده اش و همین روزنامه نیز تنها در راستای تضعیف جهه مقابل و با استنادات مبهم می باشد.

خودروی مذکور یک خودروی ملی است. اما اگر شما دقت کنید خواهید دید که آلمان به عنوان یکی از بزرگان صنعت خودرو سازی نیز به صورت ترکیبی کار می کند و شرکت های بنز و بی ام دابلیو نیز قطعاتی از خودرهای خود را به تویوتا یا فیات ایتالیا سفارش می دهند اما این به معنای خارج شدن آن خودرو از انحصار آلمان نیست و همچنان خودرو به عنوان محصولی آلمانی عرضه می شود.

البته به نظر من تلاش قابل قبولی در سایپا برای این خودرو صورت گرفته که به مراتب برتر از تلاش ایران خودرو و تولید سمند بوده است.
Personal Site: [External Link Removed for Guests]
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1106
تاریخ عضویت: چهارشنبه 29 شهریور 1385, 11:12 am
سپاس‌های ارسالی: 176 بار
سپاس‌های دریافتی: 468 بار
تماس:

Re: مینیاتور در واقع همان میراث فورد امریکا است

پست توسط Mehdi2224 »

 . ,
دوست من اصلا نیازی به به چالش کشیده شدن خودرو توسط اعتماد ملی نیست . وقتی جناب منوچهر منطقی مدیر عامل ایران خودرو پس از رونمایی مینیاتور اعلام میکنند که خدروی جدید ما داخلی تر از مینیاتور هست هیچ شکی نمیمونه که خودرو با همکاری کشور های خارجی ساخته شده . به خاطر همین اظهار نظر جناب منطقی ایشون در شرف برکناری از سمتشون تحت فشار دولت قرار دارند
وقتی لفظ ملی روی خودرویی قرار داده میشه انتظار این هست که حد اقل بدنه و شاسی و موتور کاملا داخلی باشه که متاسفانه بدنه ماله کره و جایگرزینه پراید در کره بود . موتور با همکاری ایتالیا و شاسی هم همون شاسی پرایده با اندکی تغییر کوچک . هیچ کس از تولید این خودرو ناخرسند نیست . ناراحتی افراد بابت اکاذیبی هست که خودروسازان به خرد مردم میدن . اگر از اول میگفتند که چند تا شرکت خارجی با ما همکاری کردن آیا قیامتی میشد . اتفاقا مردم خوش حال میشدن که تو این تجریم باز هم شرکتهایی با ایران همکاری میکنند

سفارش قطعه به تویوتا یا ایتالیا معنیش همکاری خواستن نیست . چون شرکتهای اتومبیل سازی بزرگ طرح و کارشناسی خودرو کاملا متعلق به خودشون هست و بنابه اون طرح قطعاتی سفارش میدن ولی این بدین معنی نیست که طرح قطعات رو ایتالیا و یا شرکتهای دیگه داده

بازم میگم مردم از تولید اینخودرو ناراحت نیستند ناراحتی فقط به خاطر حرف های نادرستی هست که درباره خودرو گفته شده
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3472
تاریخ عضویت: جمعه 20 اردیبهشت 1387, 9:44 am
سپاس‌های ارسالی: 5879 بار
سپاس‌های دریافتی: 12411 بار
تماس:

Re: مینیاتور در واقع همان میراث فورد امریکا است

پست توسط Solver »

Mehdi2224, موافق هستم.

نداشتن آلیاژ ملی در ایران همچنان از بزرگترین معایب در صنایع تولیدی ما از جمله خودرو سازی، هسا و خصوصاً صنعت نفت ما است. لاجرم سفارش قالب های بدنه و آلیاژ آن را باید به دست کشوری دیگر که دارا است سپرد.

امید که شرکت های تولیدی ما بیش از توجه به سود شخصی و منافع سرمایه گذارانشان به فکر بخش مهم پژوهش باشند تا ما هر چه زودتر به آلیاژ های ملی دست یابیم. :razz:
Personal Site: [External Link Removed for Guests]
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

Re: مینیاتور در واقع همان میراث فورد امریکا است

پست توسط Mohsen1001 »

مهدی جان البته شاسی همون پراید نیست بلکه سیستم شاسی و تعلیق خودرو مربوط به ریو هست.

اما نگار جان

این حرف شما زمانی درسته که یک سیستم مدیریت درست بر خودروسازی حاکم بشه.

هیوندا از ما هم دیرتر شروع کرد اما الان جزو تاپ تن خودروسازهای دنیاست.

چون سیستم کلی داشت کارشون . هیچ موقع نیومدن بگن خودروی ملی داریم اما همون برند رو تولید میکردن.

سایپا و ایرانخودرو تاکید دارن که بگن این ماشین تولید داخل است تمامش که این یک دروغ بزرگی بیش نیست !

در مورد مینیاتور هیچ مورد ملی توش دیده نمیشه جز تولید یکسری قطعات.

از ایتالیا ، المان و کره استفاده مستقیم شده.

هیچ اشکالی نداره در تولید خودرو از کشوری استفاده بشه اما نباید ادعای ملی بودن داشت.

مینیاتور حتی اسمش هم فرانسویه !


کلاً جند ملیتی بودن خودرو در یک برند چیز عجیبی نیست ، الان خودروسازهای بزرگ دنیا از دستاوردهای هم استفاده میکنن.

ائودی المانی با لامبورگینی ایتالیایی در زمینه موتور همکاری دارند بطوری که مثلا موتور 10 سیلندر گالاردو روی ائودی S8 هم استفاده میشه.

یا اینکه اشکودای مجارستانی و سئات اسپانیایی هر دو زیر نظر مستقیم VW المان تولید میشن و اکثر قطعات و طراحی ها توسط اونها انجام میشه.

پروتون مالزی با افتخار میشه طراحی موتور و ... توسط میتسوبیشی یا لوتوس انجام شده نمیاد کتمان کنه و همه رو به اسم خودش بزنه.

هیوندا توی مدل جدید جنسیس که عرضه کرد و سر و صدای زیادی هم داشت و مورد تحسین محافل قرار گرفت با افتخار میگه گیرباکس ساخت شرکت ZF المانی هست.


پس این مسائل کاملاً حل شده در محافل خودرویی اما متاسفانه دید خودروسازان ما کاملا در این موارد اشتباه است.
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3472
تاریخ عضویت: جمعه 20 اردیبهشت 1387, 9:44 am
سپاس‌های ارسالی: 5879 بار
سپاس‌های دریافتی: 12411 بار
تماس:

Re: مینیاتور در واقع همان میراث فورد امریکا است

پست توسط Solver »

بنده چندان در عرصه خودرو سازی آشنا نیستم، این نمونه ها هم چون از اخبار مختلف شنیده بودم گفتم و البته شما هم کامل تر گفتید، اما باور ملی امریست که بدون تبلیغات هرگز ایجاد نخواهد شد.

من در صنایع نفت بیشتر آشنایی دارم. نمونه ساده اون همین هست که ما هنوز فاز 5 و 6 را کامل راه اندازی نکردیم و همش حرف هست، اما در ظاهر با وجود تحریم ها ما به فاز های n داریم نزدیک میشوم در حالی که هنوز لنگ واشر های چینی که به قیمت گرانتر از نمونه فرانسوی به ما فروخته می شود هستیم!

البته ما همه در همین کشور زندگی می کنیم و بر مسائل واقف هستیم اما منظور من اینه دامن زدن به بعضی مشکلات و مسائل میشه جریان:

من می دونم نمیشه، آخرش هممون میمیریم ... :D

نباید دروغ گفت، اما حفظ ظاهر هم لازمه، الان هم اینها منکر نشدن که تولید خارج نیست فقط می گن داخلی هست من جایی ندیدم بگن این خارجی توش استفاده نشده! در کل هدف من از ارائه نظر این بود که همان چیزی را بگم که همه این روزها به اعتماد ملی می گن:

سخن را راست باید، هر راست را گفتن نشاید. :razz:
Personal Site: [External Link Removed for Guests]
Junior Poster
Junior Poster
پست: 188
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 3 مرداد 1387, 12:08 pm
سپاس‌های دریافتی: 40 بار

Re: مینیاتور در واقع همان میراث فورد امریکا است

پست توسط پارس3000 »

سمند هم كه در اسفند 80 توسط خاتمي رونمايي شد بر اساس 405 است چرا هيچ كس ان موقع فرياد نزد انصاف كجا رفته :razz:
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 176
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 11 فروردین 1387, 3:37 pm
محل اقامت: I.R.IRAN
سپاس‌های ارسالی: 15 بار
سپاس‌های دریافتی: 179 بار
تماس:

Re: مینیاتور در واقع همان میراث فورد امریکا است

پست توسط ft »

Negar.int نوشته شده:Mehdi2224, موافق هستم.

نداشتن آلیاژ ملی در ایران همچنان از بزرگترین معایب در صنایع تولیدی ما از جمله خودرو سازی، هسا و خصوصاً صنعت نفت ما است. لاجرم سفارش قالب های بدنه و آلیاژ آن را باید به دست کشوری دیگر که دارا است سپرد.

امید که شرکت های تولیدی ما بیش از توجه به سود شخصی و منافع سرمایه گذارانشان به فکر بخش مهم پژوهش باشند تا ما هر چه زودتر به آلیاژ های ملی دست یابیم. :razz:

آلیاژ ملی لطفا منظورتان را بیشتر توضیح دهید
لاجرم سفارش قالب های بدنه و آلیاژ آن...شاید بهتر باشد در حیطه مسائل تخصصی اینقدر بی مهابا وارد نشویم
باور کنيم ما ميتوانيم
[External Link Removed for Guests]
Captain II
Captain II
پست: 577
تاریخ عضویت: جمعه 15 دی 1385, 7:24 pm
سپاس‌های ارسالی: 502 بار
سپاس‌های دریافتی: 231 بار

Re: مینیاتور در واقع همان میراث فورد امریکا است

پست توسط hedayat.m »

اگر چه من اصلا نمی پسندم ولی بعد از خودرو کاروان و انواع پراید فیس لیفت برای سایپا خوبه.

به نظر من مدیریت طراحی و تولید خودرو مهمتر از ملی یا بین المللی بودن خوردو است.
با توجه به قیمت تمام شده، رقبا، امکانات و ارائه خدمات پس از فروش شاید سایپا انتخاب دیگه ای نداشت.
  و يارانم
در مشقت هاي فوق الطاقه چندين ساله هيچ مقصودي نداشته و نداريم جز
حفظ ايران از تعرضات خارجي و فشار خائنين داخلي ، تامين آزادي رنجبران ستمديده مملكت و استقلال حكومت  

  كوچك  
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3472
تاریخ عضویت: جمعه 20 اردیبهشت 1387, 9:44 am
سپاس‌های ارسالی: 5879 بار
سپاس‌های دریافتی: 12411 بار
تماس:

Re: مینیاتور در واقع همان میراث فورد امریکا است

پست توسط Solver »

ft, :(

آلیاژ ملی که فکر کنم برای افراد خارج از فن هم روشن است. ضمناً بنده عرض کردم که در این حیطه تخصصی ندارم و تنها بر روی سیاست کاری سایپا ابراز نظر می کنم در بعد فنی موضوع. هر چند این موضوع ارزش بحث بیش از این را ندارد. :razz:
Personal Site: [External Link Removed for Guests]
Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 674
تاریخ عضویت: چهارشنبه 28 شهریور 1386, 9:33 am
محل اقامت: جايگاهم آسمان است...
سپاس‌های ارسالی: 6 بار
سپاس‌های دریافتی: 104 بار
تماس:

Re: مینیاتور در واقع همان میراث فورد امریکا است

پست توسط atropak »

مدیر عامل ایران خودرو خودش گفت که سمند ما از این مینیاتور ملی تره...

[سخن را راست باید، هر راست را گفتن نشاید.]

عزیز حالا دروغ هم که نباید گفت...
این مدیر عامل سایپا ( عینکی ، نمی دونم اسمش چیه ) وقتی که جوش کرده بود که( گفت به شهرداری و استاندارد و... مربوط نیست پراید چشه ) همون وقت گفت که این خودرو تمام قطعاتش در داخل ایران و تولید و طراحیش 100 درصد ساخت ایرانه... آخه دروغ به این گندگی را کی می تونه تحمل کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تصویرتصویر
لا اقل می گفته 90 درصدش ساخت ایرانه تصویر
 [External Link Removed for Guests] 
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3472
تاریخ عضویت: جمعه 20 اردیبهشت 1387, 9:44 am
سپاس‌های ارسالی: 5879 بار
سپاس‌های دریافتی: 12411 بار
تماس:

Re: مینیاتور در واقع همان میراث فورد امریکا است

پست توسط Solver »

atropak,

خبر جدید!

دیروز در شرکت که بودم، دیدم صحبت از سفارشات مینیاتور و ارسالشون بود!

بعد از تحقیقات دیدم قراره نماینده سایپا بیاد و تحویل بگیرد قطعات را! البته می دونستم شرکت برای پراید قطعه می زنه اما مینیاتور را خبر نداشتم.

بعد از صحبت با مسئول مربوط گفت که، اول موتور را به پیش ایران خودرو برده بودند و انها بی توجهی کردند و گفتند که طرح خوبی هست اما قابل سرمایه گذاری نیست.

از همین رو این 2 طراح اصلی موتور را آورده اند سایپا، گفت همه چیز تولید داخل هست! نمونه اون همین واشر ها و لاستیک ها که شرکت خودمون تولید کرده بود!
Personal Site: [External Link Removed for Guests]
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”