رونمایی از خودرو برقی "قاصدك نصیر"

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2401
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 17 آذر 1387, 11:02 am
سپاس‌های ارسالی: 29119 بار
سپاس‌های دریافتی: 21531 بار
تماس:

رونمایی از خودرو برقی "قاصدك نصیر"

پست توسط sokuteasemuni »

موفقیتی دیگر از متخصصان ایرانی؛
رونمایی از خودرو برقی "قاصدك نصیر"
12 شهريور 1388 21:10
نخستین خودرو برقی ایرانی دستاورد 10 ماهه پژوهشگران دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی، رونمایی شد.
به گزارش شبكه خبر؛ مهندس "پویا روشنی تبریزی" سرپرست گروه طراحی و ساخت خودروی برقی با ظرفیت دو سرنشین گفت: گروهی از دانشجویان اتومكانیك دانشكده مكانیك دانشگاه خواجه نصیر طوسی، نخستین خودروی برقی دو سرنشین با نام قاصدك نصیر را كه از قابلیت تردد در شهر برخوردار است، ساختند.

روشنی تبریزی با بیان اینكه این خودوری برقی با یك بار شارژ كامل، می‌تواند بین 60 تا 80 كیلومتر را در شهر بپیماید، گفت: این خودرو باتوجه به اینكه نیاز به مصرف بنزین ندارد، نقش موثری در كاهش آلاینده های زیست محیطی دارد.

سرپرست گروه طراحی و ساخت خودروی برقی قاصدك نصیر تصریح كرد: این خودرو 750 كیلوگرم وزن ، 8/2 متر طول، 5/1 متر عرض و
4/1 ارتفاع دارد .

وی با اشاره به اینكه شارژ باطری ها بر عمر باطری و بازده آن تاثیر می گذارد،گفت: مزیت عمده این خودرو ، شارژ باطری آن با بازده بالا و حجم كم باطری است.

روشنی مدت زمان شارژ كامل باطری این خودرو را 8 تا 10 ساعت دانست.

وی با بیان اینكه سامانه ترمز در خودروی دو سرنشین ساخت دانشجویان خواجه نصیر، تركیبی از ترمز الكتریكی و مكانیكی است،گفت: ترمز الكتریكی یا بازیابنده در زمانی كه راننده پای خود را از پدال گاز برمی دارد به كار می افتد و با تبدیل انرژی جنبشی خودرو به انرژی الكتریكی، از سرعت خودرو می كاهد و باطری ها را شارژ می كند.

سرپرست تیم طراحی و ساخت خودروی برقی قاصدك نصیر گفت: قیمت فعلی این خودور حدود 12 میلیون تومان است و چنانچه به تولید انبوه برسد، این قیمت به حدود 6 میلیون تومان كاهش خواهد یافت.
[External Link Removed for Guests]
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2401
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 17 آذر 1387, 11:02 am
سپاس‌های ارسالی: 29119 بار
سپاس‌های دریافتی: 21531 بار
تماس:

Re: رونمایی از خودرو برقی "قاصدك نصیر"

پست توسط sokuteasemuni »

خودرو برقي دو سرنشين در دانشگاه صنعتي خواجه نصير طراحي و ساخته شد.

خودرو برقي دو سرنشين «پلاگ اين» (plugin) با نام «قاصدک نصير» که توسط گروهي از پژوهشگران دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي ساخته شده، پنجشنبه 12 شهريور رونمايي مي شود.

«قاصدک نصير» دستاورد تلاش 10 ماهه 14 تن از دانشجويان و دانش آموختگان دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي با بدنه اي تمام فلز داراي قابليت تردد در سطح شهر است.

با توجه به معضلات زيست محيطي و فناپذير بودن ذخاير فسيلي که جوامع امروزي را با چالش هاي جدي مواجه کرده است، استفاده از خودروهاي برقي و هيبريدي بيش از پيش مورد توجه قرار گرفت و سامانه منحصر به فرد فرمان، گيريبکس و ديفرانسيل، همچنين شارژ باطري ها و سرعت مناسب اين خودرو دست‌ساز که از ورق فولادي 7/0ميليمتر ساخته شده است امکان استفاده از آن در سطح شهر را ممکن مي ‌كند.


مراسم رونمايي از اين خودرو، پنجشنبه 12 شهريور سال جاري با حضور شماري از مسوولان و دست‌اندرکاران صنعت خودرو و دانشگاهيان در دانشکده مهندسي مکانيک و صنايع دانشگاه صنعتي خواجه نصيرالدين طوسي برگزار مي شود.

منبع: ایسنا.
[External Link Removed for Guests]
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2401
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 17 آذر 1387, 11:02 am
سپاس‌های ارسالی: 29119 بار
سپاس‌های دریافتی: 21531 بار
تماس:

Re: رونمایی از خودرو برقی "قاصدك نصیر"

پست توسط sokuteasemuni »

خودروي برقي 2سرنشين ايراني
قاصدک نصير ايمن‌تر از پرايد است

تصویر

جام جم آنلاين: نخستين خودرو برقي دو سرنشين ساخت دانشجويان دانشگاه خواجه نصير با نام قاصدک نصير اگرچه ابتدا قرار بود تنها براي شرکت در يک مسابقه خودروهاي برقي باشد اما اعضاي تيم سازنده در ادامه تصميم گرفتند آن را مناسب خيابانهاي شهري طراحي کرده و بسازند.
يکي از دانشجويان عضو گروه 14 نفره ساخت اولين خودرو برقي دو سرنشين ايراني در گفتگو با خبرگزاري مهر با اعلام اين مطلب گفت: ابتدا قرار بود اين خودرو تنها براي شرکت در مسابقه خودروهاي برقي دانشگاه شريف طراحي و آماده شود اما در ادامه به اين نتيجه رسيديم که طراحي و ساخت آن به شيوه اي باشد که مناسب استفاده در سطح شهر و توليد انبوه باشد.

اصغر محمدي با اشاره به فعاليت 14 ماهه گروه سازنده اين خودرو افزود: وزن نهايي «قاصدک نصير» 700 کيلوگرم است که در حقيقت مي توانست تنها 500 کيلو باشد اما با ايمن سازيهايي که براي تردد عادي در سطح شهر بر روي آن انجام گرفت وزن خودرو افزايش داده شد.

اين دانشجوي دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي تهران تاکيد کرد: همه تستهاي لازم براي يک وسيله نقليه شهري مانند تست شتاب، دور زدن و ترمز بر روي اين خودرو انجام شده که همگي نيز با موفقيت همراه بوده است.

محمدي با تشريح ديگر ويژگيهاي خودرو ساخته شده اظهار داشت: ما براي افزايش ايمني خودرو در حد استانداردهاي معمول در دربهاي آن لوله گذاشته و سپر آن را نيز به گونه اي طراحي کرديم که به جرات مي توان گفت از خودرو پرايد ايمن تر و محکمتر است.

آن گونه که اين دانشجوي عضو گروه سازنده اين خودرو برقي مي گويد شتاب قاصدک نصير 10 ثانيه است که به عنوان مثال از خودرو سمند بيشتر است و حداکثر سرعت آن نيز به 80 کيلومتر بر ساعت مي رسد که اين پارامترها براي خودروي شهري مناسب و استاندارد است.

در همين حال و بنا به گفته مسئولان شهري امروزه اولين و اصلي ترين مشکل تهران آلودگي هوا است که 80 درصد آن ناشي از تردد خودروها و آلاينده هاي متحرک است. در شهر تهران بيش از سه ميليون و 400 هزار خودرو و 200 هزار موتور سيکلت وجود دارد و علاوه بر اين شهروندان تهراني روزانه 15 ميليون سفر انجام مي دهند که چيزي در حدود دو ميليون و 300 هزار مورد آن نيز با اتوبوس صورت مي پذيرد.

مي توان انتظار داشت در صورت حمايت مسئولان دولتي از پروژه موفق اين دانشجويان و آماده سازي شرايط براي توليد انبوه خودروي ساخته شده و استفاده از آن در سطح شهر نه تنها در مصرف سوخت که اين روزها به يکي از معضلات اصلي کشور بدل شده صرفه جويي خواهد شد بلکه به ميزان قابل توجهي از آلودگي هواي تهران نيز کاسته مي شود.

اصغر محمدي گفت: با يکبار شارژ کامل مي توان 50 کيلومتر در يک سيکل شهري با قاصدک نصير رانندگي کرد و اگر سرعت متوسط آن را 25 کيلومتر بر ساعت لحاظ کنيم اين مقدار به 80 کيلومتر نيز خواهد رسيد.

اين دانشجو در رابطه با وضعيت حمايت و سرمايه گذاري براي توليد انبوه خودروي ساخته شده نيز گفت: مسئولان وزارت صنايع يکبار در مرحله ساخت خودرو از پروژه بازديد کردند ولي به دليل مشکلات اداري تاکنون کار خاصي براي اين مهم انجام نگرفته است.

نام قاصدک نصير براي تداعي عنوان پيام آور دانشگاه خواجه نصير انتخاب شده و طراحي آن در دانشکده مديريت و ساخت آن نيز در دانشکده هوا و فضا و در کارگاه اتومکانيک اين دانشگاه صورت گرفته است. موتور، درايو و شارژر اين خودرو نيز ساخت کشور ايتالياست و باطري آن نيز اگرچه از بازار داخل تهيه شده اما آن هم ساخت يک کشور خارجي است.

مهندس رزاق بلوري افشار، مهندس احمد رضا مرسي، پويا روشني تبريزي، اصغر محمدي، نيما شيرافکن، مجتبي جعفري، حامد فرهادي، حامد مهدوي، مرتضي حسيني، احسان پرويزي، امير کريمي، مرتضي رضازاده، نسيم محمدي و بنفشه بلوري اعضاي تيم سازنده قاصدک نصير هستند.
================================================
البته عكس بالا در حيات دانشكده ي هوافضامون گرفته شده كه سابقا محل دانشكده ي ما(مكانيك) بود.
اين هم در لابي(سرسراي ورودي) دانشكده ي ما :

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر
[External Link Removed for Guests]
Junior Poster
Junior Poster
نمایه کاربر
پست: 111
تاریخ عضویت: شنبه 31 مرداد 1388, 4:59 pm
سپاس‌های ارسالی: 52 بار
سپاس‌های دریافتی: 273 بار

Re: رونمایی از خودرو برقی "قاصدك نصیر"

پست توسط MoHsEn 1368 »

خودرو خوبیه اما جای کار زیاد داره.
نگفتن با یه بار شارژ چقدر میتونه بره؟
با تشکر از مطلبتون. ^:)^ ^:)^ .
موفق و سربلند و پیروز باشی ایران من.......
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2401
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 17 آذر 1387, 11:02 am
سپاس‌های ارسالی: 29119 بار
سپاس‌های دریافتی: 21531 بار
تماس:

Re: رونمایی از خودرو برقی "قاصدك نصیر"

پست توسط sokuteasemuni »

MoHsEn 1368 سلام

sokuteasemuni نوشته شده:خودروي برقي 2سرنشين ايراني

اصغر محمدي گفت: با يکبار شارژ کامل مي توان 50 کيلومتر در يک سيکل شهري با قاصدک نصير رانندگي کرد و اگر سرعت متوسط آن را 25 کيلومتر بر ساعت لحاظ کنيم اين مقدار به 80 کيلومتر نيز خواهد رسيد.

[External Link Removed for Guests]
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2401
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 17 آذر 1387, 11:02 am
سپاس‌های ارسالی: 29119 بار
سپاس‌های دریافتی: 21531 بار
تماس:

Re: رونمایی از خودرو برقی "قاصدك نصیر"

پست توسط sokuteasemuni »

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر
[External Link Removed for Guests]
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2401
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 17 آذر 1387, 11:02 am
سپاس‌های ارسالی: 29119 بار
سپاس‌های دریافتی: 21531 بار
تماس:

Re: رونمایی از خودرو برقی "قاصدك نصیر"

پست توسط sokuteasemuni »

 نخستين خودرو برقي دوسرنشين ايراني رونمايي شد    خودرو برقي دوسرنشين ايراني حاصل 10 ماه فعاليت تعدادي از دانشجويان دانشگاه صنعتي خواجه نصير الدين طوسي عصر روز پنجشنبه رونمايي شد.    [External Link Removed for Guests]   خودرو برقي دو سرنشين با نام قاصدک نصير که از قابليت تردد در سطح شهر برخوردار است توسط يک گروه دانشجويي در کارگاه اتومکانيک دانشکده مکانيک دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي ساخته شده است.
مهندس "پويا روشني تبريزي" سرپرست تيم طراحي و ساخت خودروي برقي دو سرنشين در گفت و گو با خبرنگار علمي ايرنا گفت: کار در سه مرحله شامل طراحي مفهومي ، طراحي اجزا و ساخت برنامه ريزي شد. سپس تک تک قطعات محاسبه شد و دو مرحله پاياني يعني طراحي اجزا و ساخت به طور همزمان و موازي صورت گرفت.
وي با بيان اينکه اين خودور کاملا برقي است و با يک بار شارژ کامل مي‌تواند بين 60 تا 80 کيلومتر را در شهر طي کند گفت: اين خودرو با توجه به اينکه نيازي به مصرف بنزين ندارد نقش موثري در کاهش آلاينده هاي زيست محيطي دارند.
سرپرست تيم طراحي و ساخت خودروي برقي دو سرنشين يادآور شد: اين خودرو 750 کيلوگرم وزن دارد ابعاد آن به صورت 8/2 طول، 5/1 عرض و ارتفاع 4/1 است.
وي گفت: جعبه دنده و ديفرانسيل استفاده شده در اين خودرو متعلق به خودروي پرايد است و اين خودور قادر به تعويض تمامي دنده ها بدون نياز به کلاچ است علاوه بر اين سيستم فرمان آن نيز مانند خودروي پرايد است که با توجه به ابعاد و وزن اين خودور بهترين گزينه است.
روشني تبريزي با بيان اينکه سيستم ترمز در خودوري دو سرنشين ساخت دانشجويان خواجه نصير ، ترکيبي از ترمز الکتريکي و مکانيکي است،گفت: ترمز الکتريکي يا همان ترمز بازيابنده در زماني که راننده پاي خود را از پدال گاز برمي دارد به کار مي افتد و با تبديل انرژي جنبشي خودرو به انرژي الکتريکي از سرعت خودرو مي کاهد و باطري ها را شارژ مي کند.
وي افزود: در صورت فشردن پدال ترمز ،ترمز مکانيکي درگير شده و با اتلاف انرژي حرکتي به صورت گرما ، خودرو متوقف مي شود.سيستم ترمز مکانيکي در چرخ هاي جلو از نوع ديسکي و در عقب از نوع کاسه اي است که با استفاده از نيروي هيدروليک و بوستر خلاء عمل مي کند.
روشني تبريزي اضافه کرد: براي ايجاد خلاء در بوستر ترمز، از يک پمپ هوا استفاده شده که در هنگام فشرده شدن پدال ترمز ، به کار افتاده و خلاء نسبي را در محفظه بوستر ايجاد مي کند.
وي در خصوص شارژ باطري هاي اين خودرو گفت: شارژ باطري ها روي عمر باطري و بازده آن تاثير مي گذارد که مزيت عمده اين سيستم شارژ بازده بالا و حجم کم است. مدت زمان براي شارژ کامل 8 تا 10 ساعت است.
سرپرست تيم طراحي و ساخت خودروي برقي دو سرنشين اظهار داشت: اين خودرو با توجه به قابليت هاي آن که مناسب استفاده در سطح شهر است با هدف توليد انبوه ساخته شده است چنانچه مورد حمايت هاي لازم قرار گيرد مي توان به بهترين نحو از اين خودرو استفاده کرد.
وي افزود: قيمت فعلي اين خودور حدود 12 ميليون تومان است که چنانچه به توليد انبوه برسد اين قيمت به حدود 6 ميليون تومان کاهش خواهد يافت.
اين خودور با نام قاصدک نصير دستاورد 10 ماهه گروهي 14 نفره از دانشجويان فارغ التحصيل و اساتيد دانشکده مهندسي مکانيک و برق دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسي است.
اعضاي اين گروه شامل مهندس رزاق بلوري افشار، مهندس احمد رضا مرسي، مهندس نيما شيرافکن، مهندس پوريا روشني تبريزي، اصغر محمدي، مجتبي جعفري، حامد مهدوي، حامد فرهادي قربيه، بنفشه بلوري افشار، احسان پرويزي، مرتضي حسيني، مرتضي رضازاده، محمود کريمي و با همکاري مهندس نسيم محمدي است.  [External Link Removed for Guests] 
[External Link Removed for Guests]
New Member
نمایه کاربر
پست: 8
تاریخ عضویت: دوشنبه 30 شهریور 1388, 8:44 am
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 59 بار
سپاس‌های دریافتی: 8 بار

Re: رونمایی از خودرو برقی "قاصدك نصیر"

پست توسط Aashegh »

شروع خوبیه ولی خیلی دیگه کار داره. طراحی بیرونیش سلیقه ی کدوم دانشمندی بوده !!!؟؟ تصویر تصویر تصویر تصویر
  ما و مجنون درس عشق از یک ادب  
  او به ظاهر گشت عاشق ما به معنی  
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1061
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 آبان 1392, 7:54 pm
سپاس‌های ارسالی: 6153 بار
سپاس‌های دریافتی: 3145 بار

جمشید آرین چی شد؟!

پست توسط Hesam - 1994 »

sokuteasemuni نوشته شده:موفقیتی دیگر از متخصصان ایرانی؛
رونمایی از خودرو برقی "قاصدك نصیر"
12 شهريور 1388 21:10
نخستین خودرو برقی ایرانی دستاورد 10 ماهه پژوهشگران دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی، رونمایی شد.


چرا هیچ جا اسمی از جمشید آرین و اختراعاتش برده نشده؟
اصلا حرفاش واقعیت داشت یا اونطور که میگفت مخترع نبود؟!
[External Link Removed for Guests]
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4084
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 12 اردیبهشت 1389, 12:44 pm
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4432 بار
سپاس‌های دریافتی: 8555 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

Hesam - 1994 نوشته شده:
چرا هیچ جا اسمی از جمشید آرین و اختراعاتش برده نشده؟
اصلا حرفاش واقعیت داشت یا اونطور که میگفت مخترع نبود؟!

سلام
ایران قابلیتهای زیادی داره از جمله پژمرده کردن و خشکاندنِ استعدادها و همچنین فراری دادنِ مغزها
صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های خودرو

صرفه‌جویی های میلیونی در هزینه‌های زندگی

برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهم در مورد تنظیمات اندروید

جسارتاً آموزش توبه به زبان ساده

توصیه‌های مهم امنیتی

توصیه‌های بسیار مهم بهداشتی

تاپیک جامع سرویس و تعمیر و مشاوره آبگرمکن و پکیج

سوالات سیستم آبرسانی ساختمان


 دوستِ عزیز، چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد ،همه ما آسمونی هستیم وشمارش معکوس برای بازگشتمون ازهمون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده و حسابِ بسیار دقیقی هم در انتظارمونه.
یه آسمونیِ فعّال باش که آزمایشِ دنیا تکرارشدنی نیست.

باور نمیکنی؟ همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
قبول نداری؟
این شما واین هم دنیا
 
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”