۩۞۩ خودروهای جدید ۩۞۩

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2659
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 23 تیر 1388, 9:58 am
محل اقامت: روبروی شما
سپاس‌های ارسالی: 2234 بار
سپاس‌های دریافتی: 14097 بار

۩۞۩ خودروهای جدید ۩۞۩

پست توسط RAHVAR »

خودروی جدید 207i


تصویر

  207 آی به بازار ایران می   محصولT31 از طریق بروز آوری استایل خودروی 206 هاچ بک و با اعمال تغییراتی درچراغ های جلو و عقب ، سپرهای جلو و عقب و جلو ، داشبورد و تریم داخلیتعریف شده است.  خودرو با همکاریپژو فرانسه محصول جدیدی به نام خودروی 206 پلاس را که بر روی پلاتفرم 206و با ظاهری شبیه خودروی 207 در فرانسه طراحی شده است، در ایران تولید و بهبازار عرضه می کند.

به گزارش مهر میرجواد سلیمانی قائم مقام مدیر عامل ایران خودرودرمحصول وکیفیت با بیان این مطلب گفت : ایران خودرو با شرکت پژو برای تولید اینمحصول در ایران به توافق نهایی دست یافته است

وی افرود: محصول T31 از طریق بروز آوری استایل خودروی 206 هاچ بک و بااعمال تغییراتی در چراغ های جلو و عقب ، سپرهای جلو و عقب و جلو ، داشبوردو تریم داخلی تعریف شده است.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو در محصول و کیفیت ادامه داد : این محصولبا نامی جدید نظیر 207i برای پاسخگویی به بخشی از تقاضای بازار خودرو کشورعرضه خواهد شد.

سلیمانی تاکید کرد: جهت دست یابی به زودترین زمان ممکن برای عرضه خودرو بهبازار و کمترین حجم سرمایه گذاری، شروع تولید این محصول به صورت سی کی دیبرای قطعات جدید و تغییر یافته خواهد بود.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو اضافه کرد: میزان خودکفایی این محصولتقریبا معادل میزان خودکفایی 206 بوده و حدود 300یورو افزایش قطعات جدیدسی کی دی در این محصول خواهد داشت که در صورت ورود به بازار، بیش از دههزار دستگاه از آن به سرعت قابلیت ساخت داخل را پیدا خواهند کرد.

وی گفت: تولید این محصول درانتهای سال جاری درشرکت ایران خودرو پیش بینیشده و می توان از بهمن ماه برای پیش فروش آن برنامه ریزی کرد.

سلیمانی حجم سرمایه گذاری جهت صنعتی سازی این محصول حدود ده میلیارد ریالبر آورد کرد و به این موضوع اشاره کرد که پژو فرانسه توافق کرده است بهشرط اقتصادی بودن خودکفایی قطعات جدید ، هر زمان که ایران خودرو اعلامکند، حاضر به تامین 50درصد سرمایه گذاری مورد نیاز قالبهای این قطعات میباشد.

وی اظهار داشت: این خودرو در دو مدل فول دستی و فول اتوماتیک با تیراژ 10هزار دستگاه در سال تولیدمی شود. سلیمانی همچنین تصریح کرد: پژو فرانسهموافقت کرده است که در صورت صرفه اقتصادی ، این امکان برای ایران خودرووجود خواهد داشت که خودرو مذکور را صادر کند.

وی درپایان تاکیدکرد: پژو 207 آی در دونوع هاچ بک و صندوقدار است و ایران خودرو برای تولید نوع هاچ بک آن برنامه ریزی خواهد کرد.


مدل استیشن پژو 207 به عنوان جایگزین پژو 206 وارد بازار شد.




تصویر

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مدل استیشن پژو 207 با طول کشیده‌تر نسبت به مدل عادی پژو 207 ، SW نام دارد.
اینخودرو که ترکیبی از طرح‌های نوین در طراحی است، در ظاهر داشبورد جلو مانندمدل‌های 207 است، اما امکانات متنوع باعث شده است که از بقیه مدل‌های اینخودرو متفاوت باشد. سقف تمام شیشه این مدل نیز یکی دیگر از ویژگی هایی استکه نظر بسیاری را به خود جلب خواهد کرد.
پژو 207 نسل هفتم اتاقسایز 2 پژو محسوب می‌شود که شرکت پژو سیتروئن قصد دارد به آرامی آن راجایگزین خودرو اسطوره‌ای 206 کند. البته کارشناسان خودرو نسبت به این کهاین خودرو نیز بتواند همانند 206 پرفروش شود، تردید دارند.
پژو207 از نظر طراحی جزو سبک جدید طراحی پژو است که پیش از این در خودروهایپژو 407، 907، 1007 و 107 از آن بهره گرفته شده بود و فضای داخلی آن نسبتبه پژو 206 بیشتر و در ضمن ایمنی آن نیز بسیار بیشتر از پژو 206 است.
همچنیناین خودرو از چرخ‌های بزرگتری نیز بهره می‌برد؛ ضمن این که پژو 206 دارایسه ستاره ایمنی از موسسه استاندارد ایمنی اروپا - یورو ENCP - است، درحالی که پژو 207 پنج ستاره ایمنی را کسب کرده است.
 

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر
   تصویر     
  
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2659
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 23 تیر 1388, 9:58 am
محل اقامت: روبروی شما
سپاس‌های ارسالی: 2234 بار
سپاس‌های دریافتی: 14097 بار

Re: ۩۞۩ خودروهای جدید ۩۞۩

پست توسط RAHVAR »

 11 محصول جدید ایران خودرو به بازار می آید 

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در مجمع عادی عمومی سالیانه این شرکت برنامه های راهبردی خود را برای افزایش تولید، عرضه محصولات جدید و ارتقای سود آوری تشریح کرد و گفت: 11 محصول جدید ایران خودرو به بازار می آید.
به گزارش خبرگزاری مهر، مجمع عمومی عادی سالیانه ایران خودرو امروز با حضوربیش از 81 درصد سهامداران به رسمیت یافت.
این جلسه به ریاست روغنی نایب رئیس هیئت مدیره ، معبودی به نمایندگی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به عنوان ناظر اول و هاتف به عنوان ناظر دوم ، شیخی به عنوان دبیر جلسه، نجم الدین مدیر عامل و ایمانی قائم مقام اقتصادی و مالی ، طاهری عضو هیئت مدیره و نماینده های سازمان بورس و حسابرس معتمد آغاز به کارکرد.
دراین جلسه نجم الدین گزارش تحلیلی از برنامه ها و سود آوری شرکت به سهامداران ارائه کرد.
تولید و بهره وری
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو مهمترین برنامه های کاری خود درسال 88 را آماده سازی بستر های لازم جهت دسترسی به برنامه تولید یک میلیون دستگاه خودرو سواری تا سال 90 ، ارتقای زنجیره تامین قطعات و حمایت از مجمعوع قطعه ساز ، کاهش مصرف سوخت با هدف تنوع سبد سوخت ، اقتصادی کردن سایت های خارج از کشور و ارتقای سطح خدمات پس از فروش عنوان کرد .
جواد نجم الدین ضمن تشریح برنامه های جاری و آتی گفت : درسال جاری 13 درصد رشد تولید و برای آینده این میزان 5/17 درصد برنامه ریزی شده است .
وی میانگین رشد بهره وری این شرکت را معادل 30د رصد از سال 88 تا 90 پیش بینی کرد و افزود : به ازای هرنفر 45 دستگاه خودرو تولید خواهد شد .
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو درخصوص بهروری در حوزه صادرات تاکید کرد : حاشیه سود محصولات صادراتی ایران خودرو درحدود 2الی 3 درصد هدف گذاری شده است .
وی از کاهش تعداد شرکت های تحت پوشش ایران خودرو خبرداد و اظهارداشت : این شرکت درسال 88به 115 سال89به 105 ودرسال 90 به 80 شرکت خواهد رسید .
فروش
نجم الدین درزمینه سهم ایران خودرو دربازار خودروی کشور تصریح کرد : با برنامه ریری های انجام شده سهم این شرکت از نظر تعداد ی از 5/47درصد فعلی به 49درصد درسال88 و سال 89 به 50درصد خواهد رسید.
وی میانگین رشد فروش از سال 88 تا سال 90 را حدود 50 درصد دانست و افزود : متوسط هزینه گارانتی درسال 90 برای هر خودرو 800 هزار ریال هدف گذاری شده و تعداد نمایندگی های این شرکت به 780 شعبه افزایش خواهد یافت .
مالی و سرمایه گذاری
نجم الدین بااشاره به پروژه توسعه سرمایه گذاری ایران خودرو در 10 سال گذشته گفت : کل سرمایه گذاریهای شرکت برای پروژه های طی ده سال گذشته 20000 میلیارد ریال بوده که سالیانه به 2000 میلیارد ریال به طور متوسط به بودجه پروژه ها سرمایه گذاری تخصیص یافته و 14400 میلایرد ریال از این سرمایه گذاریها اتمام یافته است .
وی درزمینه برنامه های آینده توسعه پروژ ه های ایران خودرو اظهارداشت : حداکثر بهره برداری از ظرفیت سازی انجام شده طی مدت دو سال براساس پیش بینی تولید ، به اتمام رساندن مابقی سرمایه گذاریهای نیمه کاره تا سقف 20000 میلیارد ریال تا پایان سال ، عدم پروژه های جدید توسعه ظرفیت ( با توجه به دستیابی به ظرفیت 900 هزار دستگاه ) اولویت سرمایه گذاری برروی پروژ های توسعه محصول جدید و زود بازده و سیستم های فروش و خدمات پس از فروش و سرمایه گذاریهای توسعه محصول جدید تا سقف 5000 میلیارد ریال برای دوسال آینده از مهمترین برنامه های آینده توسعه پروژ ه های ایران خودرو است.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو ، عرضه محصولات جدید دربخش خودرو های کوچک و ارزان قیمت ، تمرکز دربخش خودرو های با قیمت متوسط با ایحاد تنوع محصول را از مهمترین راهکار های جهت حفظ و توسعه سهم بازار عنوان کرد .
وی دستبابی به تولید 900هزار دستگاه درسال را از برنامه های راهبردی این شرکت درتوسعه محصولات دانست و افزود : ایران خودرو هرسال به طور متوسط ارائه سه محصول جدید و دو مدل سال به بازار دردستور کار خود دارد .
نجم الدین ، تامین رضایت مشتریان با تولید محصولاتی با کیفیت استاندارد ملی و جهانی و فناوری روز را مهمترین برنامه های این شرکت عنوان کرد و خاطر نشان ساخت : طراحی ، ساخت و تولید محصولات جدید و قوای محرکه جدید جهت توسعه تنوع سبد سوختی و توسعه و ارتقای محصولات با برند ملی ازدیگر استراتژی ایران خودرو است .
عرضه محصولات جدید
وی از عرضه سمندSE مجهز به سیتم مالتی پلکس و روآ ی سال درسال جاری خبرداد و گفت : پارس ال ایکس و ای ال ایکس مجهز به موتور کم مصرف تی یو فایو ، کسیه هوا راننده و ترمز ضد قفل و سیستم امنیتی به بازار عرضه می شود .
نجم الدین خاطر نشان ساخت : درسال 89 سورن ای ال ایکس با موتور ملی توربو شارژو سیستم های فعال و غیر فعال ایمنی به بازار عرضه خواهد شد.
وی افزود : پژو 206 جدید با ظاهری مدرن و متمایل به پژو 207 آی و یک محصول هاج بک با هدف قیمتی 8 میلیون تومان جهت توسعه سهم بازار صادراتی و حفظ بازار داخلی درسال 89 روانه بازار خواهد شد .
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد : درسال90 سمندی کاملا جدید با موتورملی به بازار عرضه خواهد شد که شکل داخلی و خارجی آن متفاوت خواهد بود .
وی تصریح کرد : این محصول با هدف توسعه صادرات ایران خودرو و تضمین تداوم تولید درسایت های خارج از کشور و حفظ و ارتقای برند سمند طراحی شده است .
نجم الدین دیگر محصول سال 90را پژو پارس کاملا جدید با استایل داخلی و خارجی متفاوت توصیف کرد و خاطر نشان ساخت :این خودرو استاندارد EURONCAP دو ستاره را کسب خواهد کرد .
وی تصریح کرد : دراین سال وانت جدید سبک جایگزین وانت باردو تولید خواهد شد .
نجم الدین خاطر نشان ساخت : پژو 607 درکلاس E با هدف رقابت پذیری خودرو های وارداتی و برخورداری از پیشرفته ترین امکانات به بازار عرضه خواهد شد .
بحران جهانی
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودروبا اشاره به اینکه سال گذشته سالی پر چالشی ناشی از بحران اقتصادی بوده است ، گفت : با وجود تحریم های جهانی و سقوط قیمت های نفت ، ایران خودرو دررشد تولید ، فروش و صادرات موفق عمل کرده است .
وی افزود : درشرایطی که خودرو سازان جهانی عمد تا با کاهش فروش مواجه بودند ، ایران خودرو درسه ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ازرشد 16 درصدی برخوردار بوده است.
نجم الدین اولویت این شرکت را مراقب جدی هزینه ها و اجتناب از سرمایه گذاریهای توسعه ای دانست و خاطر نشان ساخت : با توجه به توسعه ظرفیت سازیهای انجام شده ، این شرکت دوران جدیدی را با اهداف ارتقای بهره وری و خلق ارزش ازداشته ها و دارائیها آغاز کرده است .
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: درسایه برنامه های راهبردی این شرکت درسال جاری امید است با افزایش حاشیه سود محصولات و بهبود ترکیب تولید به نفع محصولات سود آور بتوانیم سود خوبی را رقم زده و EPS مناسبی برای سال 88 داشته باشیم .




   تصویر     
  
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2659
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 23 تیر 1388, 9:58 am
محل اقامت: روبروی شما
سپاس‌های ارسالی: 2234 بار
سپاس‌های دریافتی: 14097 بار

Re: ۩۞۩ خودروهای جدید ۩۞۩

پست توسط RAHVAR »

بعضی از این خبر ها رو حتما دیدید ولی بازم ببنید اشکالی نداره
سورنتوی جدید با ایمنی بالا
کیا موتورز نسبت به نسل جدید خودروهایش امید زیادی دارد و در همین راستا اعلام کرده است که مدل جدید سورنتو با طراحی ویژه و ایمنی بالا در سال 2010 به بازار عرضه خواهد شد.

تصویر

جوجه عقاب خوش تیپ

گویا سیل مدل های جدید ب ام و هیچ گاه به پایان نخواهد رسید ! هنوز چند ماهی از معرفی دو گونه ی پرقدرتM X5 و X6 M و 760i نگذشته كه این بار یك شوك دیگر به دوستداران این برند محبوب آلمانی وارد شد .

X1; اس یو وی یا به عبارت بهتر SAV كوچكی كه ابتدا گمان می كردیم بر پایه ی سری یك ساخته خواهد شد اما حالا فهمیدیم كه از همان پلاتفرم سری سه استفاده می كند . پلاتفرمی كه مدل های فوق العاده ای نظیر سری سه سدان - كوپه - كانورتیبل ... و X3 بر روی آن شكل گرفته اند .
تصویر


نام خودرو قشقایی نیسان برگرفته از ایل قشقایی استان فارس است
شرکت خودروسازی نیسان ژاپن اعلام کرد: نام خودرو قشقایی برگرفته شده از ایل قشقایی ساکن در استان فارس ایران است.

تصویر
   تصویر     
  
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2659
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 23 تیر 1388, 9:58 am
محل اقامت: روبروی شما
سپاس‌های ارسالی: 2234 بار
سپاس‌های دریافتی: 14097 بار

Re: ۩۞۩ خودروهای جدید ۩۞۩

پست توسط RAHVAR »

جنسیس، اعتباری برای هیوندای
کمپانی هیوندای که در خلال سال های اخیر به سرعت پله های ترقی را پشت سر می گذارد، اکنون به جایی رسیده است که لقب پرافتخار ترین خودروی سال را به خود اختصاص می دهد

تصویر

جایگزینی برای سوناتا
بر اساس تصاویر جاسوسان صنعتی از کمپانی هیوندای، مشخص شده است که به زودی طرح جدیدی به جای سوناتا راهی بازار خواهد شد.برای دیدن عکسها به ادامه مطلب بروید



تصویر
   تصویر     
  
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2659
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 23 تیر 1388, 9:58 am
محل اقامت: روبروی شما
سپاس‌های ارسالی: 2234 بار
سپاس‌های دریافتی: 14097 بار

Re: ۩۞۩ خودروهای جدید ۩۞۩

پست توسط RAHVAR »

خودروی مزدا 6

ایشالا یه روز از این ماشینا برونید

تصویر
   تصویر     
  
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2659
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 23 تیر 1388, 9:58 am
محل اقامت: روبروی شما
سپاس‌های ارسالی: 2234 بار
سپاس‌های دریافتی: 14097 بار

Re: ۩۞۩ خودروهای جدید ۩۞۩

پست توسط RAHVAR »

[TABLE][TR][/TR][TR][/TR]  تصویر
بررسی و نقد طراحی سایپا 111 ( مروارید )






 گروهخودروسازي سايپا چندي پيش و پيرو موج تازه شيوع يافته تغيير ظاهر خودروهايتوليدي خود ، تحت عنوان معرفي خودرو هاي جديد ، گونه هاچبك خودروي پرايدرا ، در نماي جلو و عقب مورد بازنگري طراحي قرار داد و محصول جديد ديگريرا به طيف توليدات خودرويي خود ، كه عمدتاً پرايد مي باشد افزود.

سايپا111 ، و يا به عبارتي ديگر خودروي مرواريد، گونه ارتقاء يافته پرايد هاچبكاست، با تغييراتي در نماي جلو و عقب رونمايي شده ، پرايد سدان ، تاكنونبارها مورد تغيير فورمي و فيس ليفت قرار گرفته، كه اولين مرتبه توسط خودشركت مادر ، يا همان كيا موتورز كره صورت گرفته ، كه همزمان در ايران نيزاعمال گرديد و چراغهاي عقب اين خودرو كه ميراث خود را از سلف خود در مدلفورد فستيوا به ارث برده بود را متورم تر كردند و سپر هاي جلو و عقب نيزدستخوش تغييراتي شد، به اين صورت كه گوشه هاي آن با كرو هايي ملايمتر وبطور كل خطوط ملايم بيشتري عرضه شد. اما بعد از ارائه گونه استيشن واگن آن، تحت نام پرايد سفري ، همچنين گونه ليفت بك آن ، تحت نام 141 و يا دولوكس، و در نهايت مدل 132 ، كه همگي در مركز تحقيقات سايپا صورت گرفته است.اين در حاليست كه با وجود بازار نسبتاً مناسب مدل هاچبك اين خودرو ازابتداي ورود پرايد به ايران، هيچ تغيير خاصي بر روي چراغها و سپرهاي آناعمال نشده ، و عدم توليد كافي آن، باعث گرديد كه قيمت اين هاچبك ارزانقيمت مورد علاقه جوانان ، به يكباره بصورت كاذب بالا رود و خريداران مجبورشوند كه مبلغي فراتر از انتظار و استانداردهاي موجود را بابت آن بپردازند.

البتهتغييرات در نماي جلو چيزي بيشتر از پرايد 132 نبوده ، و سازنده جلوي اينخودرو را عيناً همانند آن خودرو ارائه كرده كه علت آن چيزي به غير صرفهجويي در هزينه ها نميتواند باشد. حال از اين به بعد اگر ديديد كه پرايد132 اي به شما نزديك ميشود، تا كامل رد شدن آن از مقابلتان كمي صبور باشيد، زيرا امكان دارد كه در حدس خود دچار اشتباه شده باشيد و گونه هاچبك رادر مقابل خود ديده باشيد. شايد كمترين تغييري كه ميتوانست اين خودرو را از132 متمايز كند ، كاستن تعداد پره هاي افقي درون گريل جلو بود كه تغييرمدل آن به حالت اسپورت تر و جوان پسندتر كه هزينه گزافي را هم پيش رونداشت. و اگر درون بلوري چراغها از لنزهاي چراغ هالوژن و يا زنون استفادهميشد ، باز هم حالتهاي اسپورت و جوان پسند اين خودرو بيشتر ميشد. كه امااز جلوي آن كه بگذريم ، بيشترين تغييرات در نماي عقب و درب پنجم اين خودرواعمال شده، به اين ترتيب كه سعي شده با انجام تغييرات فورمي در سپر عقب ،هماهنگي و هارموني شكلي آن را با سپر جلو آن را هماهنگ كنند كه تا حدوديهم موفق عمل كرده اند ، اما وجود يك چراغ مه شكن بزرگ باشكل لوزي مانندخود در وسط ، و انتهاي محل ضربه گير و پر تنش سپر كه بيشترين احتمال شكستنرا دارد ، كمي دور از ذهن بنظر آمده، و اگر هم بخواهيم بگوييم كه تقليدياز پژو 206 بوده ، ميتوانست در محلي پايينتر نصب گردد.

سعي شده كهدر چراغهاي خطر عقب هم تغييراتي صورت گيرد كه حالتي جديدتر را به مشتريالقاء كند ، اما سازنده و طراحان ميتوانستند محل چراغها را كمي بالاتر درنظر بگيرند كه حالت شاداب تري را به رانندگان پشت سر القاء كند. همچنينشيب رو به پايين در ناحيه زير چراغها به خودي خود شايد جالب باشد ، اماهنگامي كه به سه رخ خودرو در نماي عقب نگاه ميكنيد ، در جايي كه اكثر خطوطبدنه موازي با خط افق سير ميكنند ، كاملاً نا هماهنگي آن با ديگر خطوطماشين هويدا می شود. اما بزرگترين و عجيب ترين تغيير در نماي عقب ، وجوديك برآمدگي مابين چراغ هاي عقب است كه فورم آن همانند برجستگي ها و بادگلگيرهاي جلو و عقب اين خودرو ميباشد كه به عبارتي ديگر جزو امضاي اينخودروي كوچك محسوب ميشود. به عنوان يك طراح ، هيچ الزام براي وجود آننديده ، و آن را الماني به عنوان يك عنصر زيبايي نمي بينم. همچنين تضادفورمي آن با بالاي چراغها ، تركيبي نا مانوس از اخم و لبخند را تداعيميكند ، كه از نظر زيبايي شناسي بحث برانگيز است.اين در حاليست كه وجود يكقطعه تزئيني بالاي جاي پلاك، كه از شرق تا غرب گسترده شده ، علاوه بربزرگي بيش از حد ، از ظرافت ها و زيبايي كلي تركيبات عقب ، بطور چشمگيريكاسته كه رنگ مشكي پلاستيكي آن هم ، كوچكترين هارموني اي با سپر و بدنههمرنگ نداشته ، و حداقل ميتوانست به رنگ خودرو باشد كه بزرگي و زمختي آنكمتر ديده شباز هم كل مجموعه چراغها، جاي پلاك و برجستگي مابين پلاكها ،ميتوانست كمي بالاتر اجرا شود كه هم از ايجاد فضاي خالي بالاي چراغها درسمت چپ و راست كاسته ميشد ، و هم به حالتهاي بصري چالاك خودرو افزوده ميشد.

شايد بتوان جالب ترين تغيير در نماي عقب را كه سازنده در پرايدمروايد اعمال كرده ، در زاويه هاي طرفين شيشه عقب خودرو دانست كه بسيارماهرانه و زيبا اعمال شده است . قاعدتاً براي هم راستا شدن خط Belt line ،ميبايست پايين شيشه هاي كوچك پشت دربهاي عقب نيز در ناحيه گلگيرهاي عقب ،همانند شيشه عقب به سمت بالا كشيده ميشد و به زيبايي آن افزوده ميشد ، كهمطمئناً بازهم اضافه شدن همين تغيير كوچك ، تغيير چندين و چند قالب را طلبميكرد و هزينه هاي توليد را بالاتر مي آورد. همچنين لبه بالاي درب عقب ،همانند هاچبك 206 داراي يك برجستگي كايت مانند شده است ، كه باز هم زيباييآن تحت تاثير چراغ ترمز سوم ، كه در نهايت بي دقتي و عدم ظرافت طراحي ونصب شده ، كاهش يافته است. ود. با درنظر گرفتن محدوديت هاي توليدي ، و عدمتغيير فورم در ديگر قطعات خودرو ، در نهايت مرواريد با كمي دقت و توجه بهنظرات متخصصين ديگر ميتوانست بسيار زيباتر اجراء و عرضه شود .هرچند كه اگرهم بدتر اين ساخته و پرداخته ميشد ، باز هم براي سازنده تفاوت چندانينميكرد ، زيرا مشتريان بدليل نبود رقيبي در اين كلاس ، و با اين قيمتهمچنان در ليست انتظار دريافت مرواريدهاي خود بسر ميبرند. و اين رازموفقيت خودروسازان وطني ما است كه امكان دارد همين راز ، روزي به ضرر آنانتمام شود... سعي بر آن شده كه دمي تازه به كالبد خاك گرفته گونه هاچ بك وبدون صندوق پرايد بدمند ، و چشم به بازار بالقوه خريداران جوانتر بدوزند ،كه معمولاً اين گونه پرايد بدون صندوق را خودرويي چابك تر و اسپورت تر ازگونه صندوقدار آن ميدانستند.    
   تصویر     
  
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2659
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 23 تیر 1388, 9:58 am
محل اقامت: روبروی شما
سپاس‌های ارسالی: 2234 بار
سپاس‌های دریافتی: 14097 بار

Re: ۩۞۩ خودروهای جدید ۩۞۩

پست توسط RAHVAR »

[TABLE][TR][/TR]    تصویر
تویوتا اوریون در ایران
 آوالونطی سال های 2000 تا 2005 ضعیف ترین نمایش تویوتا را در بازار استرالیا بهنمایش گذاشت ، به گونه ای که این خودرو سدان سایز بزرگ در بهترین حالتفروش خود توانست نیمی از پیش بینی های فروش تویوتا را در استرالیا محققکند و در رقابت با رقیبان بزرگی همچون فورد فالکون و هولدن کومودور شکسترا پس از حدود 15 سال تولید تجربه کند.

اما سایت تولیدیتویوتا در استرالیا با چاره اندیشی برای برگرداندن تویوتا به صحنه اولرقابت و جبران شکست های آوالون تصمیم گرفت تا با ذائقه مردم استرالیاهمراه شود و اولین خودرو طراحی و ساخت استرالیا را تحت نام تویوتا عرضهکند . نیک هوگیوس، یکی از طراحان برجسته فورد که در سال 2003 به تویوتاپیوسته بود و طراحی فورد فالکون را در کارنامه داشت به عنوان مسئول طراحیتویوتا آوالون انتخاب شد، هوگیوس بر این عقیده بود که آوالون باید خودروییبر اساس سلیقه مردم استرالیا باشد که تمایلاتی از طراحی اروپایی را نیز درخود بگنجاند.

اوریون در زبان یونانی به معنای " فردا " و در زبانلاتین به معنان "طلپروژه طراحی اوریون از سال 2003 آغاز شد و این خودرو درسال 2006 و در نمایشگاه ملبورن به نمایش در آمد. اما مسئولان تویوتا درژاپن نیاز به دلایل محکمی داشتند تا مسئولیت تولید خودرویی که قرار بودحرکتی انقلابی را در استرالیا آغاز کند را در اختیار استرالیایی هابگذارند. بنا براین آن ها با توجه به طراحی مفهومی های موفق و تولیدتویوتا اسپورتیوو کوپه و آوالون کوپه دست تویوتا در استرالیا را برای عرضهاوریون باز گذاشتند.

اوریون در طول سال ها ی 2006 تا کنون در کشورهای زیادی به مرحله تولید رسیده و موفقیت های بسیاری را نصیب تویوتا کردهو در کشور های شرق و جنوب شرقی آسیا به نام کمری شناخته می شود و در کنارکمری موفقیت های بسیاری را به عنوان کم مصرف ترین خودرو 6 سیلندر جهان بههمراه آورده است. اکنون و پس از گذشتن اوریون از پله های موفقیت در سطحجهان وقت آن رسیده تا ببینیم آیا اوریون می تواند سلاح محکم و قدرتمندیبرای تویوتا در ایران نیز باشد !

طراحی :

درطراحی اورین طراحان این خودرو از دو نظریه و زبان استفاده کرده اند، یکیدر طراحی مدل پایه و دیگری در طراحی مدل لوکس این خودرو برای رقابت دربازار های اروپایی. اما در همه آن ها طراحی ساده، قدرتمند و پرخاشگر دردستور کار بوده که این طراحی در مدلی که توسط موسسه طراحی خودرو های خاصتویوتا پیگیری شده به اوج خود می رسد و تمام پتانسیل های اسپرت این خودرورا به نمایش می گذارد. تویوتا اوریون مانند طراحی های قبلی تویوتا از زبانطراحی پویا و چالاک بهره می برد که این نظریه با طراحی پر جنب و جوش و ناهماهنگ محصولات تویوتا تعریف می شود. بر آمدگی و فرورفتگی های پی در پی وبازی با نور و سایه المان هایی هستند که جذابیت را برای اوریون و خریداراناین خودرو به ارمغان می آورند.

اوریون در برخی بازار ها تحت نامکمری به فروش می رسد اما در واقع این خودرو در طراحی و تنها به دلیل کاهشهزینه ها از در ها، پنجره ها، شیشه جلو و سقف کمری استفاده می کند ( کریاوور ) و دیگر قسمت های این خودرو به طور اختصاصی برای اوریون طراحی شدهاند. در طراحی داخلی خودرو نیز در راستای کاهش هزینه ها طراحی مشابهتویوتا کمری با داشبوردی متفاوت،فرمان،تریم داخلی متفاوت و صفحه نمایشگرچند منظوره و سه بعدی استفاده شده است. در نمای عقب، جلو و سپر های اوریوننسبت به کمری شاهد تغییراتی هستیم که اوریون را کاملا متفاوت نشان می دهد.از این جمله می توان به چراغ های افقی این خودرو که به گونه ای زبان طراحیهای هیوندای را در ذهن تداعی می کنند اشاره کرد. این خودرو همچنین دربازار های آسیایی که تحت نام کمری به فروش می رسد علاوه بر این موارد نسبتبه مدل استرالیایی در جلوپنجره نیز شاهد تغییراتی است. با این وجود اوریونبرای رقابت در بازار های پر لوکس اروپایی نیاز به تعویض لباس دارد،تویوتااین ارتقاء را با عرضه لوکس ترین مدل اوریون که مجهز به رینگ هایآلومینیومنی 17 اینچی، کیت اسپرت بدنه، باله عقب و تغییراتی در چراغ جلو ومه شکن هاست تعریف می کند ( مدل SPL ). مشخصات فنی :

اوریون در اینزمینه نیز همپای کمری و تنها یک پله بالاتر از این خودرو حرکت می کند.موتور اوریون در بهترین مدل این خودرو که قرار است میهمان بازار ایران نیزباشد با تغییرات صورت گرفته،اوریون را به عنوان کم مصرف ترین خودرو 6سیلندر جهان معرفی می کند که در عین حال عنوان یکی از قدرتمند ترین خودروهای دیفرانسیل جلو جهان را برای اوریون به همراه می آورد.

اوریوناز موتور های 2 ، 2.4 و 3.5 لیتری تویوتا بهره می برد که در بررسی فنی اینخودرو به مدلی که برای واردات به ایران برنامه ریزی شده می پردازیم.اوریون 3.5 لیتری با بهره از سیستم VVTi دوبل و به عنوان یک خودرو قدرتمند24 سوپاپ مصرف زیر 10 لیتر را به ارمغان خواهد کرد. موتور 6 سیلندرخورجینی اوریون حداکثر قدرت 268 اسب بخار در دور 6200 و حداکثر گشتاور 336نیوتون متر در دور 4700 را در اختیار راننده می گذارد و شتاب صفر تا صد آنحدود 7 ثانیه است.

در مشخصات ذکر شده برای اوریون 3.5 لیتری VVTiدوبل گیربکس 6 دنده اتوماتیک تویوتا برای انتقال قدرت به چرخ های جلواعلام شده اند اما این خودرو برای نخستین بار در ایران گیربکس 7 دنده دستیتویوتا را نیز معرفی خواهد کرد که برای خریداران در دسترس خواهد بود.

اوریوندر مقوله سیستم های کمکی راننده بهترین ها را برای آسایش و لذت از رانندگیو همچنین افزایش کارآیی خودرو در اختیار می گذارد که از این جمله می توانبه EBD (electronic brakeforce distribution ) ، ABS، سیستم کمکی ترمز BASو همچنین سیستم کنترل پایداری VSC اشاره کرد که به صورت استاندارد رویاوریون قرار دارند.

همچنین باله ای که به صورت استاندارد روی مدلGrande SPL قرار گرفته در مواردی همچون افزایش کارآیی این خودرو در سرعتهای بالا و کنترل راننده برای رام کردن موتور 3.5 لیتری این خودرو به کارمی آید.

امکانات فنی و رفاهی :

مدل GRANDESPL و همچنین مدل GRANDE اوریون را می توان بدون شک یک خودرو لوکس باتمامی امکانات لازم دانست که می تواند با هر سلیقه ای تطبیق پیدا کند و هرنیازی را بر طرف کند. اوریون با امکاناتی نظیر تودوزی درب و صندلی هایچرم، سقف کشویی شیشه ای، سیستم هدایت اتوماتیک خودرو و بال عقب، مدلGRABDE SPL که مدل فول این خودرو می باشد را از مدل GRANDE تفکیک می کند.اما در مشترکاتی بین هر دو تیپ فول اوریون امکاناتی نظیر سیستم صوتی و پخشCD با 6 بلند گو، کیت تلفن با بلوتوث، سیستم ورود به خودرو بدون کلید (KEYLESS GO ) صفحه نمایشگرکیلومتر و دور شمار سه بعدی و کنترل سیستم صوتیاز روی فرمان را به همراه دارد.

اوریون همچنین در زمینه راحتی درجابجایی های حساس و پارک، حس گر هایی در جلو خودرو و 4 سنسور در عقب را دراختیار راننده می گذارد علاوه بر این موارد به سیستم ضد سرقت immobilizer،کروز کنترل و پخش دی وی دی مجهز است. امنیت موردی است که همواره درمحصولات تولیدی استرالیا و وارداتی به این کشور بسیار مورد توجه قرار میگیرد، تویوتا اوریون در مدل SPL از حداکثر ظرفیت کیسه های هوا استفاده میکند (2 ایربگ جلو، 2 ایربگ عقب و 2 ایربگ جانبی و 2 ایربگ پرده ای) کهتعداد آن ها به 8 عدد می رسد. اوریون همچنین در تست های تصادف ANCAP بادریافت نمره 30 از 37 در تست های تصادف روبرو و تصادف جانبی موفق به اخذ 4ستاره امنیت از این موسسه شده است.

اوریون در ایران :

شرکتایرتویا در راستای سیاست های جدید این شرکت مبنی بر عرضه تمامی مدل هایتویوتا در بازار ایران از جمله اوریون تصمیم دارد تا تنوع محصولات خود راچه از نظر قیمت و چه از نظر کلاس تکمیل نماید. در همین راستا ثبت نام مدلفول آپشن با بالاترین امکانات اوریون هم اکنون در حال انجام است و تا کنوناستقبال خوبی از آن به عمل آمده است. آقای ذاکر، مدیر فروش ایرتویا درگفتگو با نشریه خودرو امروز اوریون را خودرویی قدرتمند و در عین حال کممصرف خواند و متذکر شد که این خودرو ، تکنولوژی و امکانات جدید را برایبازار ایران به ارمغان خواهد آورد که از این جمله می توان به موتور دوبلVVTi این خودرو و تکنولوژی روز فنی اوریون در کنار مصرف زیر 10 لیتر اشارهکرد. ایشان همچنین قمیت ثبت نامی اوریون را 61 میلیون و 200 هزار توماناعلام کرد و افزود هم اکنون ثبت نام فاز اول این خودرو در حال انجام است ودر برنامه داریم تا تیپ GRANDE از این خودرو و تنوعات مدلی دیگر اوریون رادر آینده نزدیک به کلکسیون محصولاتمان اضافه کنیم اوریون در بین خودرو هایسواری هم کلاسش در ایران به عنوان پایه گذار کلاسی جدید شناخته می شود کههیوندای آزرا 3.3 لیتری با قیمت پایه 50 میلیون تومان و کیا اپیروس لوکسرا نیز در میانه بازه 50 تا 60 میلیون تومان به عنوان رقیبان خود می بیند.اما با توجه به امکانات و مشخصات فنی این خودرو می توان اوریون را یکخودرو تمام عیار دانست که بر پایه تفکرات استرالیایی ها مبنی بر عرضهخودرویی بی نقص و مبارزه گر برای تویوتا بنا شده است. وع" است، این نام باشعار معروف تویوتا " نمی توان منتظر فردا ماند " هماهنگ بود و از بین 30نام برگزیده شد تا به عنوان اولین خودرو تولیدی اختصاصی کمپانی تویوتا وهفتمین نسل محصول موفق تویوتا یعنی کمری در استرالیا طراحی و تولید شود.    

 [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]     
   تصویر     
  
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2659
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 23 تیر 1388, 9:58 am
محل اقامت: روبروی شما
سپاس‌های ارسالی: 2234 بار
سپاس‌های دریافتی: 14097 بار

Re: ۩۞۩ خودروهای جدید ۩۞۩

پست توسط RAHVAR »

  لوکس مایباخ(تصویری)  مایباخ برند لوکس مرسدس است که از قدیم در ساخت خودروهای لوکس مهارت خاصی دارد و مهندسی آلمانی در تمام اجزای آن به چشم می آید.  تصویر        تصویر        تصویر        تصویر        تصویر        تصویر        تصویر 
   تصویر     
  
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2659
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 23 تیر 1388, 9:58 am
محل اقامت: روبروی شما
سپاس‌های ارسالی: 2234 بار
سپاس‌های دریافتی: 14097 بار

Re: ۩۞۩ خودروهای جدید ۩۞۩

پست توسط RAHVAR »

  منبع مطالب از سایتwww.carx1.com هستش 
اندام ژاپنی در لباس آمریکایی

 
لکسوس نامی پر آوازه در صنعت خودروسازی، کمپانی جوان وجسور که موقعیت جغرافیایی آن در قاره آمریکا می باشد.لکسوس از زیر مجموعه کمپانی تویوتا شکل گرفته ولی کیفیت و طراحی آن از خودتویوتا بالاتر می باشد که این بخاطر طراحی و ساخت بر مبنای استاندارهایآمریکا می باشد.
خودروهای لکسوس علاوه بر ظاهریلوکس و زیبا از یک اصول تکنولوژی بالا بهره می برد که همین باعث شده نهتنها در آمریکا بلکه در تمامی دنیا از شهرت خاصی برخوردار شود و دست بهیک بازار ایده آل پیدا کند، همانند لکسوس نیز کمپانی های نظیر اینفینیتی،آکورا و ... قرار دارند که اصلات آنها نیز ژاپنی می باشد ولی لکسوس ازامتیازات بیشتری برخوردار است.
حالت طراحی و دیزاین لکسوس بر اساسخودروهای آمریکایی می باشد و بازدهی بالاو بالاترین کیفیت در ساخت آن رادر رأس بقیه قرار می دهد گرچه قیمت پایه آن از خود مدلهای تویوتا بالاتراست ولی ارزش آن به خوبی و بطور مشهود قابل رویت است.
کار لکسوس برروی ساخت خودروهای سدان خوب بوده و تا به امروز پیشینه خوبی از خود بر جایگذاشته است. یکی از این مدلهای LS نام دارد که در کلاسهای مختلف عرضه شدهاست در آخرین اخبار از سوی لکسوس مدل جدید از سری LS با نام LS 600 hمعرفی شد که LS600 در گذشته نیز از جمله سدانهای لوکس با کارایی بالا معرفبوده و تا به امروز که در سال 2008 مدل جدید آن ارائه شده و بار دیگر خودرا در میان سدانهای لوکس برتر دنیا معرفی کرده است.
در آخر اسم LS600حرف h قرار گرفته که این بر مبنای هیبریدی بودن است که لکسوس مدل جدید رابا سوخت هیبریدی روانه بازار خواهد کرد. پیشرانه جدید از نوع 5 لیتری 8سیلندر با آرایش V شکل از نوع هیبریدی می باشد، این پیشرانه در حالت طبیعیخود قدرتی برابر با 438 اسب بخار را تولید کرده و می تواند در کمتر از 5/5ثانیه شتاب صفر تا 100 خود را پر کند و به سرعتی معادل210کیلومتر دست پیداکند که برای خودروی تقریباً 5/2 تنی ارقام قابل توجهی نیز می باشد. بهگفته مسئولان LS600h قابلیت بالا بردن حجم موتور آن تا 12 سیلندر را دارد،انتقال قدرت بر روی چرخها بصورت ( AWD ) یا به عبارتی تقسیم نیرو به تمامیچرخها صورت می گیرد.
لکسوس جدید از سیستم ( VVT – IE ) که همان سیستمکنترل فرمان سوپاپها بهره می برد که در اغلب خودروهای آمریکایی برای کاهشمصرف سوخت و زمان بندی دقیق استفاده می شود و به همراه یک موتور پردازشگرالکترونیکی کار می کند. همچنین مجهز به سیستم ( HCAC ) که در قسمت خروجیگاز موتور نقش کاتالیزور را بصورت دقیقتر توسط دو خروجی اگزوز کاملتر میکند.
LS600h جزو خودروهای ( SULEV ) خودروهای با کمترین مصرف سوختقرار گرفته است. داخل کابین لکسوس در مدل LS600h همانند مدلهای قبلی ازظرافت و یک هماهنگی مناسب همراه با برترین تکنولوژی الکترونیکی رانندگیآرامش خاصی را به راننده و سرنشینان خود می دهد تا جای هیچ تردیدی درلکسوس بودن خود بجا نگذاشته باشد. LS600h در سال 2008 کاملتر از گذشته بایک سبک تازه ای از تکنولوژی روانه بازار خواهد شد و در میان سدانهای لوکسدنیا خواهد درخشید.
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]




 نیسان Juke کراس آور به روایت تصویر
 
آنچه در عکس می بینید مدل جدید نیسان به نام juke است. ظاهرا شرکتنیسان قصد دارد با ارائه این مدل طمع موفقیت قشقایی را دوباره بچشد.

Juke از طراحی خاصی بهره می برد.
ازنقاط برجسته طراحی داخلی آن کنسول وسط و رنگ براق به کار رفته آن است که به زیبایی این خودرو کمک کرده است. در نمای بیرون طرز چیدمان چراغ های جلوو پنجره می باشد.

فضای داخلی و مخصوصا صندلی‌ها از مدل نیسان قشقایی الهام گرفته شده است.

موتورپایه آن 1.6 لیتری بنزینی با توان 117 اسب بخار در حالت عادی و نوع توربوآن با توان 190 اسب بخار در کنار یک موتور دیزل 1.5 لیتری 110 اسبی، قدرتبخش مدلهای مختلف این خودرو می باشند که در انواع تک و دو دیفرانسیل قابلسفارش خواهد بود.

نیسان كه در ساخت مدلهای شاسی بلند و کراس آورتجربیات بیشتری بدست آورده، اینک مدل Juke را با روح اسپرت و ویژگی‌هایجوان پسند بیشتری وارد بازار خواهد کرد.

این ماشین بر اساس خودرومفهومی Qazana است که در نمایشگاه ژنو در سال پیش به نمایش درآمد. اینخودرو 4 متر طول، 176 سانتی متر عرض و 1.57 سانت ارتفاع دارد و فاصله بیندو محور آن 2.5 متر است.

جوانترها از خودرویی کوچک و اسپرت که خارج از جاده هم می تواند عطش ماجراجویی و کنجکاوی آنها را ارضاء کند استقبال خواهند کرد.

[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]

 [FONT=Times News Roman]لامبورگینی چهاردر هم عرضه می شود   
 تصویر 
لامبورگینی سازنده مشهور خودروهای سوپر اسپرت در ایتالیا نخستین مدل چهاردر خود را به زودی معرفی خواهد کرد.
گرچهایده ساخت یک مدل چهاردر برای لامبورگینی به سال 2008 باز می گردد اما بهنطر می آید مدیران این کمپانی در یکی دو ماه اخیر تصمیم جدی تری برای ساختآن گرفته اند.
لامبورگینی پس از پورشه و استون مارتین شانس خود را برای تولید مدل چهاردر آزمایش می کند.
البته دلیل اصلی ساخت این مدل، افزایش تقاضا و یافتن مشتری بیشتر است.
بهگفته استفان وینکلمان مدیر اجرایی لامبورگینی سه کانسپت برای چهاردرلامبورگینی طراحی شده که نمونه اخیر آن سازگاری بیشتری با روح لامبورگینیو خطوط طراحی آن دارد.
نام این مدل چهاردر "استاک" خواهد بود و قطعاً بیش از 200 هزار دلار قیمت خواهد داشت.
   تصویر     
  
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2659
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 23 تیر 1388, 9:58 am
محل اقامت: روبروی شما
سپاس‌های ارسالی: 2234 بار
سپاس‌های دریافتی: 14097 بار

Re: ۩۞۩ خودروهای جدید ۩۞۩

پست توسط RAHVAR »

تصویر


مرسدس بنز بمب خود را در نمايشگاه خودروي لس‌آنجلس منفجر كرد!

بهگزارش ايسنا، اين شركت آلماني در نمايشگاه امسال خودروي لس‌آنجلس از مدلمفهومي خود با نام BIOME رونمايي كرد كه داراي ظاهري بسيار چشمگير است.

اين خودرو در كارلسبد، استديوي طراحي پيشرفته مرسدس بنز در كاليفرنيا طراحي شده است.

مرسدسبنز قصد داشته با طراحي اين خودرو پنجره‌اي تازه‌اي را به سمت صنعتخودروسازي آينده باز كند و ايده‌هايي متفاوتي را در زمينه رانندگيآسوده‌تر و حمل‌ونقل سبز مطرح كند.

به گفته هوبرت لي، رييس استوديوي كارلسبد اين خودروي مفهومي در فضايي ارگانيك مانند دانه‌اي در گلخانه رشد مي‌كند.

تنها آلايندگي اين خودرو در مسيرهاي جاده‌اي اكسيژن بوده و در ساخت آن نيز از مواد كامپوزيت استفاده شده است.

اين خودرو ظرفيت حمل چهار سرنشين را داشته و طول اين خودرو كوچكتر از كلاس C مرسدس بنز و پهن‌تر از مرسدس بنز GL است.

اينخودرو همچنين داراي بدنه‌اي از بيوفيبر بوده كه باعث شده وزن خودرو پايينبماند. وزن اين خودرو 875.5 پوند معادل كمي بيش از 397 كيلوگرم است.

Please Login or Register to see this code
   تصویر     
  
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 656
تاریخ عضویت: چهارشنبه 9 تیر 1389, 1:11 pm
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1080 بار
سپاس‌های دریافتی: 3412 بار

Re: ۩۞۩ خودروهای جدید ۩۞۩

پست توسط dolphine »

خودرو نفت سوز ایرانی تولید می شود
برای نخستین بار در دنیا، ایران خودرویی تولید خواهد کرد که به صورت دوگانه سوز، با سوخت بنزین و نفت سفید (نفت چراغ) کار می کند.

مطالعه برای افزوده شدن این سیستم به خط تولید خودروهای ایران خودرو و سایپا در دستور کار قرار دارد.

روز یکشنبه ۳۰ آبان ۸۹ کارخانه تولید سیستم دوگانه سوز خودروها به نفت سفید و بنزین برای اولین بار در دنیا در اردبیل افتتاح و به بهره برداری رسید و از اول آذر ۸۹ تولید این سیستم به طور رسمی آغاز شد.

۲۳ اسفند ۱۳۸۸ مراسم رونمایی از اولین خودرو نفت سوز كشور با حضور استاندار اردبیل و رئیس صنایع و معادن این استان و مخترع اردبیلی این طرح مهندس برگزار شد.

پس از سهمیه بندی بنزین

در حاشیه این مراسم مهندس بی زبان مخترع اردبیلی این سیستم به خبرنگاران گفت: پس از سهمیه بندی بنزین به فكر خودرو نفت سوز افتادم و در مدت حدود یك سال آنرا طراحی و ساخته كرده ام. سامانه نفت سوز خودرو كه از چند قطعه و صفحه الكترونیكی ساخته شده به راحتی بر روی خودرو قابل نصب است. همچنین برای افزایش اكتان نفت نیز مكملی ساخته ام.

وی خاطرنشان كرد: این سامانه به صورت آزمایشی برروی یك خودرو پراید نصب شده و تاكنون حدود ۷۰ هزار كیلومتر به صورت آزمایشی و برای رفع ایرادات كاركرده است.

نصب از هفته آینده

مدیرعامل شرکت رسا پیشه آریا APK (مجری طرح) در مراسم راه اندازی کارخانه تولید این سیستم در اردبیل، تولید این سیستم را در راستای استفاده بهینه از انرژیهای نو برشمرد و اظهار داشت: این سیستم از هفته آینده آماده نصب برروی خودروهای بنزینی خواهد بود.

فرید اکبرزاده با بیان اینکه در حال حاضر این سیستم به تولید انبوه و صنعتی سازی رسیده است، به مهر گفت: کارخانه تولید سیستم دوگانه سوز خودرو به نفت، قادر است با توجه به قراردادهای منعقد شده روزانه ۳۰۰ دستگاه تولید و روانه بازار کند.

او با اشاره به فعال سازی چهار کارگاه نجاری، فلزکاری و الکترونیکی و نیز دو کارخانه بزرگ برای خط تولید افزود: این رقم در صورت نیاز داخل استان به بیش از سه هزار و ۵۰۰ دستگاه و با ثبت قرارداد در خارج از استان به پنج هزار مورد قابل افزایش می باشد.

آلودگی کم تر

مدیرعامل شرکت رسا پیشه آریا APK همچنین با اشاره به ویژگیهای فنی این سیستم بیان کرد: کاهش میزان مصرف سوخت، کاهش میزان آلاینده ها، ایمنی بالا، افزایش طول عمر موتور، مقرون به صرفه بودن، استفاده از مازاد تولید نفت کشور و… از جمله مهمترین ویژگی های این طرح است.

مصرف نصف می شود

وی با بیان اینکه در این طرح میزان سوخت با توجه به نوع خودرو بالغ بر ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافته است، ابراز داشت: به عنوان مثال خودروی پراید با ۴۰ لیتر نفت می تواند ۸۰۰ کیلومتر طی کند که برای هر ۱۰۰ کیلومتر پنج لیتر سوخت نیاز دارد که این میزان چشمگیر و قابل توجه است.

اکبرزاده با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی میزان آلایندگی در این نوع خودروها نسبت به خودروهای بنزینی متذکر شد: با نصب این سیستم در برخی خودروها میزان آلایندگی به بیش از دو سوم نیز کاهش یافته است.

وی کاهش میزان مصرف سوخت و آلاینده ها را در ارتباط با سیستم هوشمند ECU نصب شده بر این خودروها دانست و تاکید کرد: در صورت نصب این سیستم در خودروهای معمولی و بنزین سوز نیز این کاهش را شاهد خواهیم بود.

سهمیه ۴۰ لیتری نفت، لیتری ۱۶.۵ تومان

او استفاده بهینه از این انرژی را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: بر اساس توافقات صورت گرفته با شرکت ملی فرآورده های نفتی کشور، مقرر شده در گام اول خودروهای دوگانه سوز نفتی، روزانه ۴۰ لیتر نفت با قیمت ۱۶۵ ریال از این شرکت دریافت کنند.
==========================================
==========================================
[HIGHLIGHT=#d8d8d8][FONT=Microsoft Sans Serif] هر کسی که از ترس شرش مورد احترام دیگران است .... از امت من نیست .  
[HIGHLIGHT=#d8d8d8][FONT=Microsoft Sans Serif]   
[HIGHLIGHT=#d8d8d8][FONT=Microsoft Sans Serif] پیامبر اکرم (ص)  
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2659
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 23 تیر 1388, 9:58 am
محل اقامت: روبروی شما
سپاس‌های ارسالی: 2234 بار
سپاس‌های دریافتی: 14097 بار

Re: ۩۞۩ خودروهای جدید ۩۞۩

پست توسط RAHVAR »

از یه منبع در سایپا شنیدم که از این پس به جای زانتیا قراره کیا اوپتیما مونتاژ بشه وبه بازار عرضه بشه قراردش هم بسته شده


تصویر
   تصویر     
  
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”