
سلام یهقانون خیلی مهم رو نباید فراموش کرد: هرچی تیپ های ماشین بیشتر باشه،ماشین خوش تیپ تر، گرون تر، محبوب تر و در کل بهتره! مثلا نصف مردم تیپ 5رو می خرن نه به خاطر موتور و ترمزش، فقط به خاطر 5 که قلب برعکسه!نه تا حالا دور موتورشون از 4000 بالا رفته، نه ترمز شدید گرفتن، نه میدونن تو کاپوت چه خبره! مهم اینه که تیپش از بقیه 206ها بالاتره. مزدا همهمینطوره. فقط مزدا گرونه. می دونید با 10 میلیون اختلاف قیمت 206 و مزدامی شه چند تا هات داگ خورد؟
ماشین باید خوش تیپ باشه، مثلا قراره L- 90 رو تو 10 تیپ تولید کنن:
تیپ1: ترمز نداره! اگر ترمز می خوای باید 2 میلیون بیشتر بدی و تیپ دو بخری.البته فقط ترمز دستی. ترمز پایی گرون تره. احتمالا تیپ 1 و 2 شیشه نداره،تو تیپ 5 و 6 فقط شیشه های جلو برقی اند، تیپ 7و 8 هر 4 شیشه برقیه، تیپ 9و 10 یه شیشه اضافی برقی رو سقف داره ( بهش می گن شیویداخ. همون شیوید داغخودمونه) یه موقع فکر نکنید تیپ 3 و 4 شیشه برقی نداره ها! اینها شیشههاشون برقی بوده، پول برقش رو ندادن، قطع شده. نکته مهم و اساسی دیگه اسممدل های مختلفه. در مدل پایه هیچ اسمی وجود نداره. نهایتا به صورت آپشنالسه تا نقطه (... ) برای خالی نبودن عریضه رو زه های گلگیر جلو بزنید. مدلبعدی می شه L، مدل بعدی GL، بعد از اون GLX. این وسط GLI هم می شه گذاشت.بعدش هم GLXi ( مثل این پرایدا) این I هم که همه می دونیم اول انژکتوریه.البته Anjektor با A شروع می شه، نمی دونم چرا i می ذارن؟با وضعی کهکارخانجات وطنی پیش می رن احتمالا یه مدل می زنن به اسم GLXIL که یعنی طولماشین بلند تر شده. ( این L اول Long که مرسدس هم تو بعضی مدل هاش استفادهکرده). مدل بعدی GLXIH هست که H هم شاید یعنی ماشین هیدرولیکه...
یهراه دیگه هم اینه که سال به سال مدل چراغ و جلو پنجره رو عوض کنید و اسمهای سالانه بذارید. مثلا 85، 86... چند وقت دیگه اگر دیدید تلویزیون گفتRD2007 تعجب نکنید ها! ماشین خارجی نیست، احتمالا همین RD خودمونه موتور1600 رو برداشتن، موتور 1725 پیکان دولوکس گذاشتن سر جاش!!! نظر یادتون نره