تاریخچه رولزرویس

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 130
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 9 مهر 1388, 10:47 pm
سپاس‌های ارسالی: 45 بار
سپاس‌های دریافتی: 502 بار
تماس:

تاریخچه رولزرویس

پست توسط goshi bazz »

تصویر   است که اتومبیل رولزرویس از بهترین اتومبیل های لیموزین در جهان بودهو خواهد بود. هیچ جای شکی نیست که مهندس "رویس" همواره بهترین معیارها واستانداردها را برای ساخت اتومبیل های خود در نظر میگرفت. "فردریک هنریرویس" "Frederick Henry Royce" در 27 می 1863 میلادی در آلوتن نزدیکپترزبورگ بدنیا آمد.
او پسر یک آسیابان بود که در کارش ورشکست شده بود.در اوایل دوران زندگی خود مشاغل متعددی از قبیل روزنامه فروشی و پادویی وتلگراف خانه داشت. قبل از اینکه او در خط آهن بزرگ شمال شاگردی و نوآموزیرا شروع کند مخارش زندگی اش به وسیله عمه اش پرداخت می شد. مشکلات و مصایبمادی به طور ناگهانی و خیلی زودرس، تعلیمات کارآموزی اش را فسخ نمد و اورا مجبور کرد که در یک شرکت تولید کننده ابزار استخدام شود.
وی دراوقات فراغتش به مطالعه دروس مهندسی برق می پرداخت و این مطالعه و گرایشبه سوی مسایل فنی سبب گردید تا با یک شرکت مهنسی برق رابطه برقرار کند.قبل از تاسیس شرکت مهندسی برق و الکتریکی خود ، در منچستر با سرمایه ایحدود 20 پوند و با یک شریک ایم شرکت را پایه گذاری و تاسیس کرد. اولیناتومبیل رویس ، یک چهار چرخه فرانسوی ناقص بود که در سال 1903 میلادیجانشین یک مدل فرانسوی دیگر شد. این اتومبیل یک مدل دوسیلندر ناصاف و خشنو پر سر و صدا بود که در طرح آن رویس تغییرات قابل توجهی بوجود آورد.
رویسدر سال 1904 میلادی ، اتومبیل دوسیلندری ساخت که هر چند موفقیت تجاری ویژهای را نصیبش ننمود ولیکن عالی تر از مدل های مشابه فرانسوی اش بود. "چالزاستوارت رولز" "Charles Stewart Rolls" پسر سوم لرد لینگاتوک بود که ازفروش کالسکه های بودن اسبش موفقیت و پیشرفت قابل توجهی کسب کرده و فردنسبتا مرفهی بود ، چرا که درشکه هایش را به طبقه اعیان و اشراف می فروخت.او اشتباهات زیادی در ابتدای کار مرتکب شد ولی بعدها این اشتباهات رااصلاح کرد.
با ساخت و تولید اتومبیل ، وی اقدام به فروش انواع اتومبیلنمود. لیکن پس از اینکه هنری رویس اتومبیل استثنایی خود را تولید کرد ،رولز در هتل Midland منچستر ترتیب ملاقاتی را با وی داد. نتیجه این مذاکرهعقد پیمانی بین این دو مرد بود که به اتومبیل رویس توسط سرمایه و پول رولزرونق بخشید. رویس پنج نوع اتومبیل متفاوت را تولید کرد ، یک اتومبیل باقدرت 10 اسب بخار ، یک اتومبیل با قدرت 15-20 (با موتور و شاسی مشابه) ویک اتومبیل شش سیلندر با 30 اسب بخار قدرت و اتومبیلی با همین قدرت و چهارسیلندر.
اتومبیل های فوق در ماه دسامبر 1904 میلادی در نمایشگاه پاریسبه نمایش درآمدند. در همان زمان "رولز" و "رویس" موافقت کردند که اتومبیلهای تولیدی شان را از این به بعد تحت عنوان "رولزرویس" بسازند و بفروشند.این شراکت در واقع با نام "رولزرویس" به طور عملی قوت یافت. مرد سوم دراین شراکت که مشهور به خط پیوند در "رولزرویس" است ، نامش "کلود جانسن"بود. وی اولین منشی کلوپ اتومبیل سلطنتی بود که تحت تاثیر نبوغ "رولزرویس"قرار گرفت و راننده مسابقات اتومبیل رانی و مهندس بسیار ماهری بود.
اولیناتومبیلی که با نام "رولزرویس" به فروش رسید مدل Silver Chost با موتور ششسیلندر خطی بود که در سال 1906 تولید و در کمتر از یک سال بعنوان بهتریناتومبیل سال دنیا برگزیده شد.
آرم کارخانه "رولزرویس" عبارت است از یکزمینه سیاه که در آن دو عدد حرف R انگلیسی بر روی هم نوشته شده است. ایندو حرف معرف نام آقای رولز و رویس هستند.
چند نکته جالب در مورد این کارخانه وجود دارد.
رولزرویسیکی از پیشرفته ترین کارخانه ها در زمینه ساخت موتور هواپیما است تا جاییکه موتور هواپیمای کنکورد توسط این کارخانه ساخته شدند.
بر رویجلوپنجره تمامی رولز رویس هایی که از سال 1911 به بعد ساخته شده اند مجسمهیک فرشته از جنس طلا قرار گرفته که امیلی نام داردو به عقیده بسیاری اینفرشته تمثال دختری است که آقای رویس به آن دل بسته بود ولی هرگز موفق بهازدواج با او نشد. برخی هم معتقدند این فرشته سمبل آرامش است و The Spiritof Extacy نام دارد.
این مجسمه از طلای 24 عیار و به روش ریخته گریسنتی ساخته می شود که این باعث می شود تا هیچکدام از این مجسمه ها کاملاشبیه به هم نباشند. 
  نکته قابل بحث ، سرنوشت تلخ رولز و رویس در اواخرعمرشان بود. رولز که رد ضمن فروشندگی گاهی اوقات نیز پرواز می کرد در 12جولای 1910 میلادی در یک نمایش پرواز در "بارن هاوس" کشته شد . یک سال بعداز آن ، رویس خسته از کار برای همیشه کار و خانه اش را ترک کرد. همسرش نیزاو را رها کرد و پرستاری به نام "اتل اوبین" از این مرد بزرگ صنعت اتومبیلسازی نگهداری کرد. رویس که در اواخر عمرش به کلی ناتوان و علیل گردیده بود، سرانجام در تاریخ 22 آوریل 1933 چشم از جهان فرو بست.
آرم تمامی مدلهای "رولز رویس" تا سال 1933 با لعاب قرمز پوشیده بود و سپس به رنگ سیاهتغییر پیدا کرد و این تغییر رنگ دلیلی جز درگذشت رویس در ان سال نداشت کهبه احترام مقام والا و بزرگش ، مسئولین کمپانی برای همیشه آرم اتومبیل راسیاه کردند. 
تصویر تصویر تا توانی دلی به دست اور تصویر تصویر تصویر تصویر دل شکستن هنر نمی باشد تصویر تصویر موفق باشید
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”