موتور ديزل دريايي وتوربينها

در اين بخش مي‌توانيد در مورد تجهيزات و تسليحات دريايي به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا, شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: پنج شنبه 5 آذر 1388, 1:17 pm
سپاس‌های ارسالی: 7 بار

موتور ديزل دريايي وتوربينها

پست توسط j.mariner » یک شنبه 18 بهمن 1388, 3:54 pm

با سلام اطلاعاتي در موردتوربين گاز و
بخار و موتورهاي ديزل دريايي مي خواستم

New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: پنج شنبه 5 آذر 1388, 1:17 pm
سپاس‌های ارسالی: 7 بار

Re: موتور ديزل دريايي وتوربينها

پست توسط j.mariner » یک شنبه 18 بهمن 1388, 3:56 pm

با تشكر

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 3309
تاریخ عضویت: شنبه 10 آذر 1386, 5:59 pm
سپاس‌های ارسالی: 3096 بار
سپاس‌های دریافتی: 11996 بار

Re: موتور ديزل دريايي وتوربينها

پست توسط Mil@d » یک شنبه 18 بهمن 1388, 9:00 pm

دوست عزیز سوالتون خیلی کلی است و پاسخش در حد یک جزوه دانشگاهی!
مشخصا در چه رابطه ای از موتور دیزلی اطلاعات می خواهید؟
  بی  

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 30
تاریخ عضویت: سه شنبه 29 بهمن 1387, 2:08 pm
محل اقامت: خرم آباد
سپاس‌های ارسالی: 9 بار
سپاس‌های دریافتی: 92 بار

Re: موتور ديزل دريايي وتوربينها

پست توسط sea man » دو شنبه 19 بهمن 1388, 1:46 am

دوست خوبم بگو دقیقا چی میخوای تا هر کمکی از دستم بر اومد بهت برسونم
جزوه،کناب، و MANUAL های بسیاری در این زمینه دارم
اگه کمک بکنه
اما اول باهاس مشخص کنی چی میخوای
اسم کتاب میخوای؟
E-BOOK ?
جزوه؟
چی اونم در چه سطحی؟
  باد ایران و  

New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: پنج شنبه 5 آذر 1388, 1:17 pm
سپاس‌های ارسالی: 7 بار

Re: موتور ديزل دريايي وتوربينها

پست توسط j.mariner » دو شنبه 26 بهمن 1388, 7:48 pm

من دانشجوی رشته مکانیک موتور دریایی هستم ،اطلاعاتی درباره عملکرد و چگونگی سیستم رانش توربینهای گاز ،دیگهای بخار دریایی،دیزل دیایی میخواستم

New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: پنج شنبه 5 آذر 1388, 1:17 pm
سپاس‌های ارسالی: 7 بار

Re: موتور ديزل دريايي وتوربينها

پست توسط j.mariner » یک شنبه 2 اسفند 1388, 7:40 pm

سلام دوست عزیز برام فرفی نمی کند ،جزوه یا ebook یا فیلم آموزشی باشدو در هر سطحی باشد ،مهم نیست.با تشکر e mail :jafar_k1983@yahoo.com

New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: یک شنبه 7 فروردین 1390, 11:09 am

Re: موتور ديزل دريايي وتوربينها

پست توسط sunrize » شنبه 27 فروردین 1390, 12:26 am

با سلام
اطلاعاتی درمورد موتورهای دریایی دیزل می خواستم. لطفا راهنمایی کنید.
خیلی فوری نیاز دارم.
با تشکر

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1652
تاریخ عضویت: پنج شنبه 4 شهریور 1389, 9:14 pm
سپاس‌های ارسالی: 3388 بار
سپاس‌های دریافتی: 5768 بار

Re: موتور ديزل دريايي وتوربينها

پست توسط shafagh » شنبه 27 فروردین 1390, 2:02 pm

.

دیزل ها موتورهایی هستند که بر خلاف موتورهای بنزینی احتراق انها بر اثر گرم شدن نا گهانی هوای کمپرس شده توسط پیستون ها انجام می پذیرد . به عبارتی دیگر در این موتورها در مرحله اولیه هوا و سوخت همزمان وارد سیلندر نشده و ترکیب نمی شوند بلکه ابتدا پیستون حین بالا امدن هوا را در سیلندر متراکم کرده و طی این عمل هوا به شدت گرم می شود ( حدود 900 درجه سانتیگراد ) در این هنگام گازوییل توسط سیستم انژکتور به داخل هوای کمپرس شده تزریق می شود که حرارت مذکور باعث احتراق سوخت - روشن شدن موتور و تکرار فعل و انفعال در سیلندرهای دیگر می شود. بنابر این سیستم الکتریکی احتراق موتورهای بنزینی مثل دلکو - کوئل - و شمع در موتورهای دیزلی وجود ندارد اما ذکر دو نکته ضروریست عمل کمپرس هوا در موتورهای دیزلی بسیار بیشتر از کمپرس سوخت و هوا در موتورهای بنزینی است به همین دلیل نه تنها پیستون ها و سیلندرها بسیار دقیق و مقاومتر از نوع بنزینی ساخته می شوند بلکه بدنه موتورهای دیزلی قوی تر و لاجرم موتور حجیم تر و سنگین تر است علاوه بر این مورد ( موتورهای جدید دیزل را خبر ندارم) انژکتور موتورهای دیزلی بسیار حساس پرقدرت و از نوع مکانیکی هستند به همین دلائلی که عرض شد مثلا وقتی استارت موتور دیزل یک کامیون از کار بیفتد فقط با یک هل دادن به طول نیم الی یک متر موتور فوری روشن می شود (انهم در یک زمستان سرد ). خوب است بدانید قبل از اختراع موتور دیزل یک فندک با این مکانیزم ساخته شده بود که دیزل ان را دید و بفکرش رسید که موتوری را بر اساس ان طراحی کند. اگر درست بخاطر بیاورم ضریب کمپرس موتورهای بنزینی 5 است در حالیکه در موتورهای دیزلی 9 الی 10 می باشد

.

ارسال پست

بازگشت به “تجهيزات و تسليحات دريايي”