HH-43 بالگردی با روتورهای نامتعارف!!

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با بالگردهاي غير نظامي به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 330
تاریخ عضویت: شنبه 30 خرداد 1388, 3:24 pm
محل اقامت: واوان
سپاس‌های ارسالی: 3246 بار
سپاس‌های دریافتی: 2180 بار
تماس:

HH-43 بالگردی با روتورهای نامتعارف!!

پست توسط Ruozbeh » شنبه 1 اسفند 1388, 10:17 pm

خب چند روز پیش یکی از دوستان با تعجب از بنده به عنوان مرجع هوانوردی واوان! تصویر در مورد آن بالگردی که در نمایشگاه هوایی است و شکل روتورهای آن عجیب است و پرسید این ماکت است و اصلا پرواز هم میکند!! که بنده هم با توضیحاتی کوتاه اینتاپیک رو به ایشان توصیه کردم. تصویر
تقدیم به دوستان عزیز سنترال و به مبارکیه سلامتیه دوباره.
[HR]
تصویر

تصویر

HH-43 :

هلیکوپتر H-43 Huskie از تولیدات شرکت Kaman است که در بین سالهای 1950 تا 1970 توسط نیروی هوایی ایالات متحده و نیروی دریایی و تفنگداران این کشور مورد استفاده قرار گرفت.
ماموریت اصلی این هلی در استفاده به عنوان هلی آتش نشان و هلی نجات بود که تاحدود زیادی هم در ایفای نقش خود موفق بود.


تصویر

طراحی و تولید
:


Huskie دارای آرایش غیر معمول از روتورها بود که به inter-meshing contra-rotating twin-rotor معروف بود که برای هدایت بهتر ازکنترل از servo-flaps ها کمک میگرفت.
اولین پیش نمونه در سال 1947 به پرواز در آمد که مدلی با موتور پیستونی مورد گزینش نیروی دریایی درآمد اما نیروی هوایی بعدها از نمونه ای با توربوشفت استفاده کرد که به نامهایHH-43B و F شناخته میشوند.


تصویر

[COLOR=#0070c0] رنگین کمان و هاسکی!
تاریخچه ی عملیاتی
 :

این هلی در جنگ ویتنام با عملیاتهای گستره ی خود تحت لوای مرکز نجات هوایی اقیانوس آرام و اسکادرانهای 33 36 37 و 38 نجات هوایی و اسکادران 40 نجات و تعمیر هوافضا معروف شد که سربازان نام "Pedro." را برای این هلی برگزیده بودند. این نقش بعدها در سال 1970 به هلی دیگری واگذار شد.

کاربران گذشته ی این هلی عبارت اند از نیروی هوایی شاهنشاهی ایران برمه کلمبیا مغرب پاکستان و تایلند.

تصویر

[COLOR=#0070c0]عملیات نجات توسط هاسکی گرامی!


اطلاعات  
:

کادر پروازی(کرو): 4نفر 2 خلبان و 2 نفر به عنوان کادر نجات.

طول: 25 فوت یا 7.6 متر

قطر روتور اصلی:( 47 فوت یا 14.3 متر) ×2

وزن:4150 کیلوگرم

نیروی محرکه: Lycoming T53 turboshaft به قدرت 860 اسب بخار


توانایی های فنی:

حداکثر سرعت: 190 کیلومتر بر ساعت

سرعت کروز: 169 کیلومتر بر ساعت

برد پروازی : 298 کیلومتر بر ساعت

و در آخر هم هاسکی در نیروی هوایی شاهنشاهی ایران تقدیم به [COLOR=#ffc000]REZA6662  تصویر تصویر


تصویر

منابع :
/www.h43-huskie.info

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

  برداری از این مطلب با ذکر نام Centralclubs مجاز است. 
آخرین ويرايش توسط 1 on Ruozbeh, ويرايش شده در 0.
[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Captain
Captain
پست: 2755
تاریخ عضویت: چهار شنبه 18 بهمن 1385, 12:46 pm
محل اقامت: شیراز
سپاس‌های ارسالی: 22364 بار
سپاس‌های دریافتی: 5559 بار

Re: HH-43 بالگردی با روتورهای نامتعارف!!

پست توسط Present » شنبه 1 اسفند 1388, 10:58 pm

من سالها پیش این بالگرد روبارها در بوشهر دیدم
پروانه نیستم که به یک شعله جان دهم / شمعم که سوزم و دودی نیاورم

گــــــــــــــــاهی تــــــــــــــاوان شیــــــــــر بودن قـــفس اســـت ...
امــــــــا شـــــغال هــــا در شـــــهــــر آزاد مـــــیگـــــــردنــــــــــد ... !

به زودی تعمیرکار لب تاپ می شم :-)

اخراج شده
پست: 203
تاریخ عضویت: شنبه 17 مهر 1389, 9:37 pm
سپاس‌های ارسالی: 571 بار
سپاس‌های دریافتی: 211 بار

Re: HH-43 بالگردی با روتورهای نامتعارف!!

پست توسط MeTaNa » یک شنبه 19 دی 1389, 4:35 pm

خوبی این نسبت به بقیه روتور ها چیه؟ از نظر هزینه چی؟

ارسال پست

بازگشت به “بالگردهاي غير نظامي”