فارس: با مطرح شدن مباحثي نظير حذف سهميهبندي بنزين از نيمه دوم امسال، برخي فعالان بازار خودرو معتقدند اين اقدام تأثير چنداني بر بازار نخواهد داشت و ركودي را در خريد و فروش خودرو ايجاد نميكند.
در حال حاضر ماهانه 60 ليتر بنزين سهميهاي به صاحبان خودروهاي سواري شخصي ارائه ميشود كه با احتساب ليتري 100 تومان، قيمت يارانهاي اين 60 ليتر 6 هزار تومان است. در صورتي كه اين ميزان سهميه بنزين را با قيمت آزاد 400 تومان محاسبه كنيم، ارزش 60 ليتر بنزين برابر با 24 هزار تومان خواهد بود.
به اين ترتيب صاحبان خودرو تنها 18هزار تومان در هر ماه بابت يارانه بنزين دريافت ميكنند و در صورتي كه قيمت بنزين نيمه يارانهاي ( كه قرار است از نيمه دوم امسال عرضه شود) را 400 تومان درنظر بگيريم، تاثير قطع اين يارانه بر قيمت خودرو به اندازه همان 18 هزار تومان خواهد بود.
فعالان بازار خودرو معتقدند: حذف سهميهبندي بنزين تأثير چنداني بر بازار فروش خودروهاي داخلي نخواهد داشت بلكه حتي ممكن است تورم حاصل از پرداخت يارانهها باعث افزايش ناچيزي در قيمت خودرو نيز شود.
در همين حال با قطع سهميه بندي بنزين، كرايه خودروهاي مسافربر شخصي و آژانسها نيز افزايش خواهد يافت و شايد باز هم خريد خودرو و استفاده از بنزين آزاد به صرفه خواهد بود.
به گفته برخي فعالان بازار نيز قطع سهميهبندي بنزين تأثير چنداني بر فروش خودروها ندارد و شايد فقط ميزان كمي بر قيمت خودروهاي با قيمت متوسط حدود 10 تا 12 ميليون تومان تأثيرگذار باشد.
از سويي اجراي طرح هدفمند شدن يارانهها بر قيمت خودروهاي با رنج قيمت 50 ميليون تومان به بالا تأثيري ندارد، زيرا در حال حاضر اين نوع خودروها از سهميه بندي بنزين برخوردار نميشوند.
* قيمت بازار آزاد زير قيمت كارخانه
عليرغم ركود بازار خودرو در اوايل سال گذشته، فعالان بازار خودرو اين روزها از بهبود وضعيت خريد و فروش در ماههاي ابتدايي امسال خبر ميدهند و ميگويند معامله در بازار خودرو طي ماههاي اوليه سال در مقايسه با مدت مشابه سال قبل حدود 50 درصد افزايش يافته است. در اين ميان، قيمت خودرو در بازار آزاد تا حد زيادي به قيمت كارخانه نزديك شده كه عرضه بالاي خودرو از سوي خودروسازان از جمله دلايل اين مسئله است و تا حدي بازار سياه برخي خودروها از بين رفته است.
در حال حاضر هر دستگاه پژو 206 تيپ 2 با ترمز ضد قفل 14 ميليون و 100 هزار تومان در بازار معامله ميشود كه تقريبا 30 هزار تومان پايينتر از قيمت كارخانه است. دليل اين مسئله افزايش عرضه خودرو توسط ايران خودرو و فروش اقساطي خودرو عنوان ميشود.
در بازار، هر دستگاه پژو 206 صندوقدار مدل V8 به قيمت 16 ميليون و 950 هزار تومان و مدل V20 اين خودرو 14 ميليون و 600 هزار تومان خريد و فروش ميشود.
همچنين در حالي كه اثري از سمند معمولي در بازار ديده نميشود، اين روزها هر دستگاه سمند LX حدود 14 ميليون و 900 هزار تومان معامله ميشود.
در اين ميان، پژو 405 به عنوان پرفروشترين محصول ايران خودرو نيز 100 هزار تومان زير قيمت كارخانه و به قيمت 12 ميليون و 900 هزار تومان در بازار عرضه ميشود.
به گفته فعالان بازار، روآي سال نيز كه با انجام اقدامات بهينه سازي بر روي روآي سابق توليد ميشود، اين روزها خريداري ندارد.
در مورد پرفروشترين محصول سايپا نيز بايد گفت اين روزها هر دستگاه پرايد سفيد بنزيني 7 ميليون و 800 هزار تومان و نوع دوگانهسوز اين خودرو 8 ميليون و 400 هزار تومان معامله ميشود كه تفاوت چنداني با قيمت كارخانه ندارد.
در مورد بازار زانتيا نيز بايد گفت اين خودرو اين روزها چندان طرفداري ندارد و با همان قيمت كارخانه يعني 27 ميليون تومان در بازار آزاد عرضه ميشود.
تندر 90 نيز كه اين روزها درگير بحث تمركز توليد در كارخانه پارسخودرو است، تغيير قيمت چنداني را تجربه نكرده و هم اكنون مدل E2 اين خودرو 15 ميليون و 400 هزار تومان، مدل E1 تندر با ترمز ضد قفل 13 ميليون و 700 هزار تومان و نوع فاقد ترمز ضد قفل اين خودرو نيز 12 ميليون و 800 هزار تومان در بازار خريد و فروش ميشود.
* رونق فروش در كنار ثبات قيمتها
در همين حال برخي خودروها نيز كه در اوايل ورود به بازار چندان مورد استقبال خريداران قرار نگرفته بودند، اين روزها از بازار خوبي برخوردار هستند.
ليفان از جمله اين خودروهاست كه دو سال پيش و در ابتداي عرضه، به دليل چيني بودنش و بحثهاي مربوط به پايين بودن كيفيت آن، استقبال چنداني از اين خودرو نميشد اما پس از بهينهسازي ليفان، هماكنون اين خودرو از بازار بهتري برخوردار شده و با قيمت 14 ميليون و 600 هزار تومان به دست خريداران ميرسد.
در حال حاضر كرمان خودرو شرايط ويژهاي براي فروش ليفان در نظر گرفته به طوري كه خريداران ميتوانند با پيش پرداخت 8 ميليون توماني و پرداخت 36 قسط 230 هزار توماني صاحب خودرو شوند. سود اين خودرو در مدت 3 سال حدود يك ميليون تومان است و همين موضوع عاملي براي ترغيب مشتريان به خريد ليفان است.
در همين حال، هم اكنون هر دستگاه آوانته دندهاي 24 ميليون و 900 هزار تومان و نوع دنده اتوماتيك اين خودرو 27 ميليون و 900 هزار تومان به مشتريان عرضه ميشود. قيمت اين خودرو روند ثابتي داشته ولي در مقابل بازار فروش آن رونق گرفته است.
هر دستگاه ورونا دندهاي نيز 19.5 ميليون تومان و نوع دنده اتوماتيك اين خودرو 21 ميليون و 900هزار تومان در بازار عرضه ميشود.
بيتفاوتي بازار خودرو به وضعیت بنزين + قيمت خودروها
در اين بخش ميتوانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت
بازگشت به “تازهها و اخبار خودرويي”
پرش به
- بخشهاي داخلي
- ↲ اخبار و قوانين سايت
- ↲ سوالات، پيشنهادات و انتقادات
- ↲ مرکز جوامع مجازي - CentralClubs Network
- ↲ سرويس ميزباني وب - CentralClubs Hosting
- ↲ مجله الکترونيکي مرکز انجمنهاي تخصصي
- بخش تلفن همراه
- ↲ نرم افزار تلفن همراه
- ↲ Symbian App
- ↲ Android App
- ↲ Windown Phone App
- ↲ iOS App
- ↲ JAVA Mobile App
- ↲ بازيهاي تلفن همراه
- ↲ Symbian Games
- ↲ Android Games
- ↲ iOS Games
- ↲ Windows Phone Games
- ↲ JAVA Mobile Games
- ↲ گوشيهاي تلفن همراه
- ↲ Sony
- ↲ Samsung
- ↲ GLX
- ↲ Dimo
- ↲ Huawei
- ↲ Motorola
- ↲ Nokia
- ↲ گوشيهاي متفرقه
- ↲ سرگرميهاي تلفن همراه
- ↲ خدمات و سرويسهاي مخابراتي
- ↲ تازه ها و اخبار تلفن همراه
- ↲ مطالب كاربردي تلفن همراه
- ↲ متفرقه در مورد تلفن همراه
- ↲ سوالات و اشکالات تلفن همراه
- بخش كامپيوتر
- ↲ نرم افزار كامپيوتر
- ↲ گرافيک و طراحي کامپيوتري
- ↲ طراحي صفحات اينترنتي
- ↲ سوالات و اشکالات نرم افزاري
- ↲ برنامه نويسي
- ↲ C Base Programming
- ↲ Dot Net Programming
- ↲ Web Programming
- ↲ Other Programming
- ↲ Software Engineering
- ↲ Java Programming
- ↲ Database Programming
- ↲ سخت افزار كامپيوتر
- ↲ امنيت و شبكه
- ↲ امنيت
- ↲ شبکه
- ↲ تازه ها و اخبار دنياي کامپيوتر
- ↲ مطالب كاربردي كامپيوتر
- ↲ متفرقه در مورد کامپيوتر
- بخش هوا فضا
- ↲ نيروي هوايي ايران
- ↲ متفرقه درباره نیروی هوایی
- ↲ نیروی هوایی و سازندگی
- ↲ حماسه و حماسه آفرینان نيروي هوايي
- ↲ تیزپروازان در بند
- ↲ شهدا و جانباختگان نیروی هوایی
- ↲ عملیاتهاي نيروي هوايي
- ↲ دستاوردها و اخبار نيروي هوايي
- ↲ تاریخچه نیروی هوایی در ایران
- ↲ هوانيروز ايران
- ↲ حماسه و حماسه آفرينان هوانيروز
- ↲ شهدا و جانباختگان هوانيروز
- ↲ دستاوردها و اخبار هوانيروز
- ↲ هواپيماها
- ↲ هواپيماهاي نظامي
- ↲ هواپيماهاي غير نظامي
- ↲ هواپيماهاي بدون سرنشين
- ↲ بالگردها
- ↲ بالگردهاي نظامي
- ↲ بالگردهاي غير نظامي
- ↲ بالگردهاي بدون سرنشين
- ↲ اخبار بالگردها
- ↲ تسليحات هوايي
- ↲ موشكهاي هوا به هوا
- ↲ موشكهاي هوا به زمين
- ↲ موشکهاي دريايي
- ↲ موشکهاي زمين به هوا
- ↲ موشکهاي زمين به زمين
- ↲ ديگر مباحث هوانوردي
- ↲ الکترونيک هواپيمايي
- ↲ موتورهاي هوايي
- ↲ شبيه سازهاي پرواز
- ↲ گالري تصاوير هوافضا
- ↲ تصاوير هواپيماهاي جنگنده
- ↲ کليپهاي هوايي
- ↲ تصاوير هواپيماهاي بمب افکن
- ↲ تصاوير هواپيماهاي ترابري
- ↲ تصاوير هواپيماهاي مسافربري
- ↲ تصاوير هواپيماهاي شناسايي
- ↲ تصاوير بالگردهاي نظامي
- ↲ تصاوير بالگردهاي غير نظامي
- ↲ تصاوير نمايشگاههاي هوايي
- ↲ تصاوير متفرقه هوايي
- ↲ انجمن نجوم
- ↲ منظومه شمسي
- ↲ كيهانشناسي
- ↲ گالري تصاوير نجوم
- ↲ اخبار نجوم
- ↲ اخبار هوافضا و هوانوردي
- ↲ مدرسه هوانوردي
- ↲ كتابخانهي هوا فضا
- ↲ متفرقه در مورد هوا فضا
- بخش جنگ افزار
- ↲ ادوات زميني
- ↲ ادوات زرهي
- ↲ تجهيزات انفرادي
- ↲ تسليحات سنگين و توپخانهاي
- ↲ خودروهاي نظامي
- ↲ تسليحات ضد زره
- ↲ ادوات دريايي
- ↲ ناوهاي هواپيمابر
- ↲ ناوشکنها
- ↲ رزم ناوها
- ↲ ناوچهها
- ↲ زيردرياييها
- ↲ تجهيزات و تسليحات دريايي
- ↲ ساير ادوات دريايي
- ↲ گالري تجهيزات و ادوات دريايي
- ↲ اخبار ادوات دريايي
- ↲ اخبار نظامي
- ↲ گالري نظامي
- ↲ متفرقه در مورد جنگ افزار
- بخش دفاع مقدس
- ↲ حماسه دفاع مقدس
- ↲ تخريب و خنثي سازي
- بخش خودرو و وسايل نقليه
- ↲ مباحث فنی و تخصصی خودرو
- ↲ معرفي خودرو
- ↲ تازهها و اخبار خودرويي
- ↲ گالري خودرو
- ↲ متفرقه وسايل نقليه
- بخش پزشکي
- ↲ پزشكي و درمان
- ↲ پزشکي
- ↲ سوال پزشکي
- ↲ بهداشت
- ↲ بهداشت عمومي
- ↲ بهداشت مواد غذايي
- ↲ لوازم آرايشي و بهداشتي
- ↲ متفرقه در مورد پزشکي
- ↲ روانشناسي و روان پزشكي
- بخش فرهنگ، تمدن و هنر
- ↲ فرهنگي هنري
- ↲ شعر و ادبيات
- ↲ فيلم و سينما
- ↲ هنرهاي نمايشي
- ↲ فرهنگ هنرهاي نمايشي
- ↲ موسيقي
- ↲ عكس و نقاشي
- ↲ تاريخ، فرهنگ و تمدن
- ↲ تاريخ ايران
- ↲ تاريخ جهان
- ↲ فلسفه
- ↲ زبانهاي خارجي
- ↲ زبان انگليسي
- ↲ زبان اسپانيايي
- ↲ هنر آشپزي
- بخش علم، فناوري و آموزش
- ↲ انجمن علم و فناوري
- ↲ انجمن آموزش
- ↲ کتاب و فرهنگ مطالعه
- ↲ دانش عمومی
- ↲ کنکور و دانشگاه
- ↲ جامعه شناسي
- ↲ خانواده
- ↲ متفرقه جامعه شناسي
- ↲ حقوق و قضا
- ↲ علوم
- ↲ فيزيک
- ↲ شيمي
- ↲ رياضي
- ↲ متالورژي
- ↲ پليمر
- ↲ علوم کشاورزي
- ↲ گياهان زراعي و باغي
- ↲ گياهان دارويي
- ↲ طبیعت و محیط زیست
- ↲ زيست شناسي
- ↲ عمران
- ↲ بتن و سازههاي بتني
- ↲ معماري و شهرسازي
- ↲ سبکها و مشاهير معماري
- ↲ شهرسازي
- ↲ معماري داخلي
- ↲ معماري منظر
- بخش الکترونيک و رباتیک
- ↲ مفاهیم اولیه و پایه در الکترونیک
- ↲ نرم افزارهای کمکی الکترونیک
- ↲ مدارهای مجتمع
- ↲ سوالات و پرسشهای مفاهیم پایه
- ↲ مدارات ساده و آسان
- ↲ مدارهای آنالوگ و دیجیتال
- ↲ شبیه ساز و طراحی مدار
- ↲ مدارات صوتی
- ↲ مدارات، منابع تغذیه سویچینگ و اینورتوری
- ↲ مدارات مخابراتی
- ↲ میکروکنترلرهای AVR
- ↲ آموزش و مثالها AVR
- ↲ طرح آماده و کامل شده AVR
- ↲ میکروکنترلرهای ARM
- ↲ سایر میکروکنترولرها و پردازندهها
- ↲ سایر میکروکنترلرها
- ↲ مدار مجتمع برنامه پذیر FPGA
- ↲ رباتیک
- ↲ اخبار و مصاحبه ها در رباتیک
- ↲ آموزش و مقالات رباتیک
- ↲ پروژهها تکمیل شده رباتیک
- ↲ مدارها و مکانیک در رباتیک
- ↲ رباتهای پرنده
- ↲ برق و الکترونیک عمومی
- ↲ تعمیر لوازم برقی
- ↲ اخبار برق و الکترونیک
- بخش بازيهاي رايانهاي
- ↲ بازيهاي رايانهاي
- ↲ كنسولهاي بازي
- ↲ PSP
- ↲ اخبار بازيها
- بخش تجاري اقتصادي
- ↲ بخش اقتصادی و مالی
- ↲ تجارت آنلاين
- ↲ بورس
- ↲ تحلیل و سیگنال روز
- ↲ کار آفرینی
- بخشهاي متفرقه
- ↲ بخش ويژه
- ↲ ساير گفتگوها
- ↲ صندلي داغ
- ↲ اخبار و حوادث
- ↲ انجمن ورزش
- ↲ آکواريوم و ماهيهاي زينتي
- ↲ معرفي سايتها و وبلاگها