*-* آشنایی با هلیکوپتر Ka-15 *-*

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با بالگردهاي غير نظامي به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج شنبه 8 اسفند 1387, 3:23 pm
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34086 بار
تماس:

*-* آشنایی با هلیکوپتر Ka-15 *-*

پست توسط CAPTAIN PILOT » یک شنبه 20 تیر 1389, 3:51 pm

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
اولین طرح های گروه هلیکوپتری کاموف،که شامل چند جایروپلن و هلیکوپتر های کاموف 8 و 10 با پروانه های هم محور بود،چندان جلب توجه نکردند.هر چند اصلاحات زیادی بر روی این طرح ها انجام شد،فقط ناوگان صید نهنگ تعداد انگشت شماری از آنان را به کار گرفت.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
در واقع، مدتها قبل از آنکه اولین پیشنمونه Ka-10M پس از فرود واژگون شود کاموف،علاقه خود را از دست داده بود، و توجهش به طرحی جلب شده بود که خلبانی آن،به جسارت و مهارت کمتری نیاز داشته باشد. طرح جدید کاموف،هلیکوپتری دو نفره بزرگتری با کابین بسته،ارابه فرود چرخ دار و پروانه های هم محور برای نیروی دریایی شوروی سابق بود.کاموف اینبار هم از سیستم پروانه Ka-10M ، اما با قطر کوچکتر و سرعت کمتر، استفاده کرد.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
پیش نمونه طرح جدید،به نام Ka-15 در اوایل 1952 پرواز کرد،و پس از پایان آزمایش های پروازی،در 1955 وارد خدمت شد.ماموریت اصلی Ka-15 ارتباطات،آموزش و شناسایی بود.مدل Ka-15M برای اموری مثل مسافربری / پست،کشاورزی و حتی آمبولانس هوایی به کار گرفته شد، ولی در نوع آمبولانس هوایی (مشابه مدل دو نفره) فقط قادر به حمل یک نفر مجروح بود.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
Ka-15 دو دم عمودی (مجهز به سکان کنترل) ،بدنه ای کوتاه، و چارچوبی فلزی با پوششی از تخته چندلا داشت. بر خلاف هلیکوپتر های غربی،صندلی خلبان کاموف-15 در سمت چپ کابین قرار میگرفت. Ka-15 با مدل های اولیه کامن.اچ-43،که در اواخر 1950 به خدمت نیروی دریایی ایالات متحده درآمد،شباهت های زیادی داشت.

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
 در ماه مه 1959 یک خلبان آزمایشی با یک فروند Ka-15 توانست با سرعت 170.4 کیلومتر بر ساعت، رکورد جهانی پیمودن یکسره مسیر 500 کیلومتری را برای هلیکوپتر های بین 1 تن تا 1.75 تن را بدست آورد.با وجود تکنولوژی نسبتا پیشرفته Ka-15، این هلیکوپتر در خارج از شوروی کمتر شناخته شد و هیچگاه به خارج صادر نشد.  

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 


انواع مدلها: Ka-15,Ka-15U,Ka-15M

=====================
 مشخصات فنی :


نیروگاه :
- یک موتور پیستونی سوپر توربوشارژ ایوچنکو AI-14V
-دو پروانه هم محور سه تیغه ای
- تیغه ها از جنس چوب با مقاطع توخالی پر شده با فوم پلاستیک
توان موتور : 255 hp
سرعت دورانی پروانه ها: 330 rpm

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 

--------------------

ابعاد :
قطر پروانه اصلی: 9.9 متر
طول بدنه: 6.2 متر
ارتفاع کلی: 3.35 متر
-------------------
وزنها :
وزن خالی: 968کیلوگرم
بیشترین وزن ناخالص: 1.4 تن
-------------------

عملکرد پروازی :
بیشترین سرعت افقی: 150 کیلومتر بر ساعت
سقف پرواز خدمتی: 3 کیلومتر
برد: 310 کیلومتر

 [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 

 ============================         به نقل از: [لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید] 
 تصاویر: CAPTAIN PILOT 
 ============================  



*-* Special Edit For CentralClubs *-*  
آخرین ويرايش توسط 1 on CAPTAIN PILOT, ويرايش شده در 0.
دلیل: تصاویر بازیابی شد.
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

ارسال پست

بازگشت به “بالگردهاي غير نظامي”