من چند وقتی دنبال ماشین خوب تو رنج قیمتی زیر 18 میلیون هستم ماشینایی که بدرد من بخوره و خوشم اومده این دوتا هستش میشه راهنمایی و نظرتونو در مورده این دو بگین
تهران الف : با ارزيابي هاي انجام شده از طرف شركت بازرسي و استاندارد ايران (سمند) خودروي ملي ايران كه صد در صد توليد آن داخلي است، براي نخستين بار در گريد كيفي خيلي خوب A قرار گرفت.
من بودم ال 90 رو انتخاب میکردم ! در رنج قیمتی خودش بالاترین تکنولوژی رو داره ------------------- راستی یادم رفت بگم ! عمرا اگه سمند 100 درصد داخلی باشه ! حتی پرایدم صد در صد ایرانی نیست !
سلام تكنولوژي موتور L90 بالاتر است. از نظر رانندگي و تسلط بر جاده بسيار بهتر از سمند است. به نظر من اتاق و صندوق بار بسيار جادارتري نسبت به سمند دارد. اما از نظر هزينه ها نسبت به سمند گرانتر و پرهزينه تر مي باشد. براي مثال يك جفت لنت ترمز جلوي L90 حدود 38 هزار و چراغ عقب آن نيز 185 هزار تومان قيمت دارد.
سمند داراي كامپيوتر سفري است. اتاق آن نرمتر و راحتي سرنشينان آن به ويژه به هنگام سفرهاي طولاني برون شهري بهتر از L90 به نظر مي رسد. از نظر قطعات يدكي و تعميرگاهي نيز فعلاً از L90 بهتر مي باشد.
هيچكدام از دو خودرو ايراني صد در صد نيستند. در L90 شايد تنها تايرها، لاستيك دور درها و شيشه ها و قالب پلاستيكي داشبورد ساخت ايران باشد. موتور سمند، همان موتور قديمي و آلاينده پژو 405 مي باشد كه در برخي مدلها از موتور EF7 كه ادعا شده پايه گاسوز است استفاده شده و در برخي ديگر از مدلها، از موتور 16 سوپاپ TU5 كه اساساً متعلق به پژو 206 مي باشد. اما با درنظر گرفتن قيمت كنوني گاز CNG، دوگانه سوز بودن و پايه گازسوز بودن موتور خودرو، ديگر امتياز به شمار نمي آيد و بعيد مي دانم كسي حاضر باشد ده ها بار خودروي خود را در صف طولاني گاز خاموش و دوباره استارت بزند تا بتواند براي پيمايش 100 كيلومتر، گاز بزند آنهم به قيمتي نزديك به بنزين.
«اكنون شهيدان مردهاند، و ما مرده ها زنده هستيم. شهيدان سخنشان را گفتند، و ما كرها مخاطبشان هستيم.» دكتر علي شريعتي