خودروي جديد ملي هفته آينده رونمايي مي‌شود

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 3805
تاریخ عضویت: شنبه 7 شهریور 1388, 3:26 am
محل اقامت: جمهوری اسلامی ایران
سپاس‌های ارسالی: 4180 بار
سپاس‌های دریافتی: 22794 بار
تماس:

Re: خودروي جديد ملي هفته آينده رونمايي مي‌شود

پست توسط Sami 1993 »


خودروي دنا سال 91 زينت بخش جاده هاي جهاني مي شود

جديدترين محصول پيشرفته ايراني به نام دنا و با برند ملي سال 91 وارد با زارهاي داخلي و بين المللي مي شود.





تصویر








 [FONT=Tahoma,sans-serif][COLOR=#000000]به گزارش ايکو پرس، مهندس مير جواد سليماني قائم مقام مدير عامل ايران خودرو در کيفيت و توسعه محصول با بيان اين مطلب گفت: اين محصول توسط مهندسان ايراني و بدون مشارکت خارجي ها و با استفاده از ظرفيت ها و امکانات ايران خودرو طراحي شده است.  
  [FONT=Tahoma,sans-serif]وي افزود: خودرو دنا برپايه پلتفرم داخلي و مطابق با استاندارد هاي ملي و بين المللي و باهدف ارتقاي توسعه برند ملي عرضه مي شود  

 [FONT=Tahoma,sans-serif]مهندس سليماني، مهمترين حجم تغييرات ايجاد شده در خودرو دنا را نماي ظاهري، نماي جانبي، نماي داخلي وتغييرات پلتفرمي عنوان کرد و اظهارداشت: اين محصول با بيشترين خودکفايي ساخت داخل توليد و روانه بازار خواهد شد.   

 [FONT=Tahoma,sans-serif]وي تاکيد کرد: خودرو دنا داراي مزيت رقابتي براي صنعت و اقتصاد ايران دارد و استانداردهاي ايمني آن در خصوص تصادف با عابر و تصادف از جلو و کنار، ارتقا يافته است.  

 [FONT=Tahoma,sans-serif]قائم مقام مدير عامل ايران خودرو تصريح کرد: مدل هاي اين محصول شامل ال ايکس با موتورهاي اي اف 7 بنزيني و پايه گاز سوز و اي ال ايکس با موتور اي اف 7 توربوشارژ است.  

 [FONT=Tahoma,sans-serif]سليماني همچنين در خصوص تفاوت هاي مدل ال ايکس و اي ال ايکس اين محصول اظهار داشت: علاوه بر موتور، درسيستم هاي همچون رينگ، فرمان برقي، آيينه برقي تاشو، چراغ هاي مه شکن، رنگ تريم داخلي، کيسه هواي جانبي صندلي و... تفاوت هايي وجود دارد.  

 [FONT=Tahoma,sans-serif]وي يكي از ويژگي هاي اين محصول را عدم وابستگي به خودرو سازان خارجي دانست و افزود: با توجه به سطح تجهيزات نسبت به خودرو هاي وارداتي قيمت مناسب و برخورداري از شبکه خدمات گسترده پس از فروش از ديگر مزيت هاي مهم خودروي دنا محسوب مي شود.  

 [FONT=Tahoma,sans-serif]وي ياد آورشد: ايران خودرو درسال 91، 35 هزار دستگاه در سال 92 ، 80 هزار دستگاه و از سال 94تا 96 هر سال 100 هزار دستگاه از اين محصول را توليد مي کند.   

 [FONT=Tahoma,sans-serif]سليماني خاطر نشان ساخت: سالانه قراراست 15 هزار دستگاه خودرو دنا به بازاهاي بين المللي صادر شود و مهمترين بازار هاي صادراتي اين خودرو،کشورهاي مشترک المنافع، روسيه، ترکيه و شرق اروپا، منطقه خليج فارس، آفريقا، شرق آسيا و... خواهد بود.   

 [FONT=Tahoma,sans-serif]وي تاکيد کرد: انتخاب اسم دنا الهام گرفته از پيشنهاد دکتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور کشورمان درنام گذاري خودرو ها است كه فرمودند به گونه اي عمل کنيد که درکنار خودرو هاي دنيا مشتري هاي خودرو، نام ايران و خودروي ايران را انتخاب کنند.   

 [FONT=Tahoma,sans-serif]گفتني است - دنا؛ نام قله اي است با بلنداي ۴۴۴۸ متر، در ۳۵ کيلومتري شمال غربي شهر ياسوج؛ شهرستاني که اين قله در آن قرار دارد نيز شهرستان دنا نام دارد؛ نام "دنا" با مفهوم استواري و استحکام و سرافرازي آميخته است که همگي مثبت مي باشند.  




http://www.centralclubs.com/posting.php?mode=reply&f=54&t=76518  
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 307
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 21 دی 1385, 1:06 pm
سپاس‌های ارسالی: 1216 بار
سپاس‌های دریافتی: 249 بار

Re: خودروي جديد ملي هفته آينده رونمايي مي‌شود

پست توسط mohammad tomcat »

RAHVAR نوشته شده:تصویر

مطمئن باشید یه کپی برداری در حد جام جهانی هستش
این خودرو هر چی باشه نمیتونه اونایی روکه خودروی خارجی میرونن رو متقاعد کنه چه از لحاظ کیفیت و قیمت

یا اونایی که پیکان و پژو میرونن به همون روندن خودروی خودشون راضی میشن



من خودم از کسایی بودم که خودروی خارجی را خیلی بیشتر از تولید داخل قبول داشتم پدرم یه پرشیا ای ال ایکس د اشت الان یه حدود 3-4 ماهه که آوانته خریده واقعا آشغاله هم مصرفش بیشتره هم گرونتره هم هیچی امکانات نداره. تازه خیلی هم دکل و گنده است.
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 2132
تاریخ عضویت: چهارشنبه 15 شهریور 1385, 12:51 am
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1980 بار
سپاس‌های دریافتی: 6841 بار
تماس:

Re: خودروي جديد ملي هفته آينده رونمايي مي‌شود

پست توسط Mr.Amirhessam »

چی هست ؟ بنز با موتور پیکان یا پارس با موتور پیکان شاید هم بنز با موتور سمند به هر حال مبارکه


با احترام فراوان باید گفت تنها قومی در جهان که دستاوردهای خود را مسخره میکند و هرکاری برای زمین زدن هم را بکار میگیرند ایرانی ها هستند!

خودرو ای با کپی برداری از چندنوع خودرو!!!!! مثل سمندکه هر قسمت شو از یه اتومبیل برداشته بودن و موتورش وهم که خارجیها طراحی کرده بودن



عجب حرف جالبی!
لطف میکنید برای مثال 5 قسمت از سمند که از خودرو دیگری برداشته شده است را برای من بی سواد هم بیان کنید؟

هر چی هست مصرف افتضاح با کلی اشکال فنی

فقط میخوان جلو اعتراض های مردم که روز به روز بیشتر میشه رو بگیرن


و این هنری است که ایرانی ها در ان استاد هستن! هنوز ندیده و مشخصات فنی رو نخونده و بدون هیچ دلیل و مدرکی... عجب روزگاریهتصویر

این دفعه چی می خواند بدند بیرون ؟ صاعقه رو که دیدیم ، خوده خوده F-5 بود . البته با کمی قدرت کمتر .
حالا این یکی ماشین هم مثل همون صاعقه هست . مگه پراید نبود ؟ اولش کردند نسیم بعد تبدیل شد به صبا / بعد روش کار کردند شد پراید معمولی اخر سر هم شد پراید 141 بعدش هم با کمی ارتقا 142 . حالا این یکی چی از اب در میاد ، رو خدا می دونه


البته فراموش کردید که از سمند،سورن،تیبا(با تمام زشتیش) نام ببرید...

نکنه امریکا 60 سال پیش و از زیر بته اف-22 رو ساخته دوست من یا شاید خودروهای اولیه کمپانی فورد شبیه به همین ائودی تی تی بودند و ما خبر نداشتیم؟؟؟

برای خودم متاسفم که در مملکتی زندگی میکنم که مردمانش تا نوک دماغشون رو بیشتر نمیتونن ببنن(بلا نسبت شما و جمع ها)

مطمئن باشید یه کپی برداری در حد جام جهانی هستش
این خودرو هر چی باشه نمیتونه اونایی روکه خودروی خارجی میرونن رو متقاعد کنه چه از لحاظ کیفیت و قیمت
یا اونایی که پیکان و پژو میرونن به همون روندن خودروی خودشون راضی میشن


نمونه دیگری از اخلاق خوب و پسندیده ما ایرانی ها! ندیده و نشناخته نظر میدیم،فحش میدیم،زنده باد و مرده باد میگیم... افسوس


--------------------------------------------------------------------------------------
جالب اینجاست که اگر بطور واقعی بخوایم حساب کنیم باید گفت ایران خودرو در اصل از اواخر دهه 70 شمسی به جمع خودرو سازها پیوسته ولی عده ای دوست دارند ایران خودرو ره صد ساله رو یک شبه طی کند و خودروهایی مثل هیوندای،تویوتا،بنز،بی ام و و ... به بازار بدهد... خنده دار است! به عکس خودروهای 10 ساله اول همین شرکت ها یک نگاهی بندازید...
زنده باد بهار...
هر کس به دنبال معنای این جمله است،این فایل را [External Link Removed for Guests] کند...
به امید ظهور مهدی صاحب الزمان،پایان یافتن زمستان دنیا و شروع بهار انسانیت...
"
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2659
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 23 تیر 1388, 9:58 am
محل اقامت: روبروی شما
سپاس‌های ارسالی: 2234 بار
سپاس‌های دریافتی: 14097 بار

Re: خودروي جديد ملي هفته آينده رونمايي مي‌شود

پست توسط RAHVAR »

خوب خودروی خارجی خوبو بد داره

دوستمون گفتن ندیده و نشناخته!!!
سمند مینیاتور یا همون تیبا خودروهای هستن که ایرانی ها ساختن درسته!!!؟؟ نساختن
این خودرو هم مثل همون دوتای قبلی
درسته اطلاعات کمی از این خودرو در دست هستش ولی تجربه نشون داده که چی میخواد از آب دربیاد
بزراید سرمون مثل کبک زیر برف بمونه بزارید
من نمیخوام بشما یادوستان دیگه در مورد حرفاشون جواببدم هرکس نظر وانتقاد وحرفی داره میتونه آزادانه حرفشو بزنه
شما هم بهتره ازدوستان خرده و ایراد نگیرید بصلاح نیست ممکنه ناراحتی هایی پیش بیاد

===============================================

در مورد طراحی بدنه ی خودرو باید بگویم که طراحی خودرو در قسمت جلو بسیار شبیه به مدلهای سال 2002-2004 سدان آئودی می باشد،و با کمی اغماض می توان گفت که در قسمت جلو، طراحی بخصوص در مورد چراغها و کمی هم جلو پنجره کپی برداری شده از روی آئودی می باشد.در قسمت عقب خودرو در مدل معمولی چراغها بصورت کامل و بدون هیچ گونه تغییری بصورت کامل از روی سئات لئون کپی برداری شده است.در نیم رخ خودرو بسیار شبیه به گالانت های دهه ی 90 می باشد در صورتی که این خودرو،یک خودرو قرن 21 می باشد و مطمئنا باید گامی به جلو بردارد نه اینکه از پیشینیان خود تقلید کند.
طراحی داخلی
در داخل خودرو یکی از بخش هایی را که می توان گفت کاملا کپی برداری شده است قسمت داشبورد و کنسول خودرو است که به طور کامل از آئودی گرفته شده است!!!
موضوع دیگری که در رابطه با قسمت داشبورد می توان گفت، برخورد دست راننده در هنگام جا زدن دنده های 1،3و5 با سیستم کامپیوتری است که بسیار قابل توجه می باشد.برای رفع این نقیصه که در هنگام تعویض دنده های سریع بیشتر به چشم می خورد بسیاری از دارندگان خودروهای سمند اقدام به نصب قطعه ی Quick Shifter) ) کرده اند تا فاصله ی زمانی و فیزیکی در تعویض دنده ها کاهش یابد،
نکته ی دیگر قابل توجه در داخل این خودرو کمبود فضای پا برای سرنشینان عقب خودرو می باشد
با اینکه در زمان طراحی خودرو مهندسان مختلفی از نقاط مختلف جهان همچون :چین و آلمان حضور داشته اند جالب است که دو نقطه ی دید کور بسیار خطرناک در طراحی خودرو پدید آمده است،یکی در قسمت عقب خودرو و بدلیل ارتفاع زیاد صندوق عقب که سبب کاهش دید راننده در قسمت عقب می شود،(لبته این ایراد با عرضه ی مدل ال اکس حل شد)و دومین مورد مشکل ستون های قسمت جلوی خودرو می باشد که دید راننده را در سر پیچ ها به شدت کاهش می دهد و ممکن است سبب پدید آمدن مشکلات و خطرات فراوانی شود.
موتور و گرباکس:
در این قسمت خودروی به ظاهر ملی ما هیچ حرفی حتی در مقابل عوام نیز برای گفتن ندارد و تقریبا همگان می دانند که موتور و گرباکس این خودرو عینا از روی پژو ۴۰۵برداشته شده است و حتی آرم پژو نیز بر روی موتور آن حک شده است.با توجه به اینکه این موتور اولین بار در کارخانه ی پژوی فرانسه و آن هم در حدود 20 و چند سال پیش طراحی و ساخته شد نمی توان گفت که در این قسمت نیز این خودرو ملی باشد.

در پایان در مورد خودروی سمند می توانم فقط یک جمله را بگویم :کپی غیر برابر با اصل.
بهتر است به جای اینکه هرازگاهی از خودروهای خارجی تقلید کنیم و محصولی ناقص الخلقه و پر ایراد را راهی بازار کنیم،با تکیه بر دانش فنی مهندسان توانمند ایرانی و بجای کپی برداری،یاری طلبیدن از مهندسان خارجی خودرویی بسازیم که بتوانیم با افتخار به آن بگوییم:
خودروی ملی!!!
   تصویر     
  
Major
Major
پست: 670
تاریخ عضویت: شنبه 3 شهریور 1386, 2:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1777 بار

Re: خودروي جديد ملي هفته آينده رونمايي مي‌شود

پست توسط ramin-am »

حالا من بحثی در مورد ملی یا جهانی ندارم ولی من نسبتا میدونم طراحی بدنه این ماشین چطوری هستش
اگو برداری هایی از چند محصول دیگه داره
در مورد عرضه به بازار من هنوز منتظرم کاری برای رانا بکنن که هنوش همونطور مونده
به رویاهایت بی اندیش ..........
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 2132
تاریخ عضویت: چهارشنبه 15 شهریور 1385, 12:51 am
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1980 بار
سپاس‌های دریافتی: 6841 بار
تماس:

Re: خودروي جديد ملي هفته آينده رونمايي مي‌شود

پست توسط Mr.Amirhessam »

در مورد طراحی بدنه ی خودرو باید بگویم که طراحی خودرو در قسمت جلو بسیار شبیه به مدلهای سال 2002-2004 سدان آئودی می باشد،و با کمی اغماض می توان گفت که در قسمت جلو، طراحی بخصوص در مورد چراغها و کمی هم جلو پنجره کپی برداری شده از روی آئودی می باشد.در قسمت عقب خودرو در مدل معمولی چراغها بصورت کامل و بدون هیچ گونه تغییری بصورت کامل از روی سئات لئون کپی برداری شده است.در نیم رخ خودرو بسیار شبیه به گالانت های دهه ی 90 می باشد در صورتی که این خودرو،یک خودرو قرن 21 می باشد و مطمئنا باید گامی به جلو بردارد نه اینکه از پیشینیان خود تقلید کند.


قبل از هر چیز دوست عزیز مواردی که گفتید بسیار طبیعی هستند حتی در سال 2009!
الگو گرفتن از سایر خودروها در صنعت خودرو سازی بسیار عادی و پیش پا افتاده است برای مثال :

شباهت طراحی جلوی اپیروس به مرسدس E-class که توسط طراحان نیز به عنوان نوعی الهام گیری تایید شده همواره امتیاز منفی برای اپیروس در نظر گرفته می شود.جلو پنجره بزرگ جلوی خودرو زیبایی و وقار خاصی را در تناسب با ابعاد خودرو بوجود آورده ،... منبع : [External Link Removed for Guests]

بهتره یکسری خودرو رو مثال بزنم تا بیشتر باز بشه قضیه :

تمامی این ما شین ها تقریبا شبیه به هم و فقط اندکی تفاوت دارند/ برای مثال

چهار همزاد آمریکایی معروف شاهکار GM که دو تاشون تو ایران خیلی مشهورند:

بیوک اسکای لارک
تصویر

شورلت نوا
تصویر

پونتیاک فونیکس
تصویر

الدزمبیل امگا
تصویر



یا


نیسان آپریو
تصویر

داچیا لوگان
تصویر



اگر لازم بود بگید تا لیست کاملی از این خودروها رو همین جا درج کنم!

بازهم تکرار میکنم این یک روال عادی در خودروسازی است...


طراحی داخلی
در داخل خودرو یکی از بخش هایی را که می توان گفت کاملا کپی برداری شده است قسمت داشبورد و کنسول خودرو است که به طور کامل از آئودی گرفته شده است!!!
موضوع دیگری که در رابطه با قسمت داشبورد می توان گفت، برخورد دست راننده در هنگام جا زدن دنده های 1،3و5 با سیستم کامپیوتری است که بسیار قابل توجه می باشد.برای رفع این نقیصه که در هنگام تعویض دنده های سریع بیشتر به چشم می خورد بسیاری از دارندگان خودروهای سمند اقدام به نصب قطعه ی Quick Shifter) ) کرده اند تا فاصله ی زمانی و فیزیکی در تعویض دنده ها کاهش یابد،
نکته ی دیگر قابل توجه در داخل این خودرو کمبود فضای پا برای سرنشینان عقب خودرو می باشد
با اینکه در زمان طراحی خودرو مهندسان مختلفی از نقاط مختلف جهان همچون :چین و آلمان حضور داشته اند جالب است که دو نقطه ی دید کور بسیار خطرناک در طراحی خودرو پدید آمده است،یکی در قسمت عقب خودرو و بدلیل ارتفاع زیاد صندوق عقب که سبب کاهش دید راننده در قسمت عقب می شود،(لبته این ایراد با عرضه ی مدل ال اکس حل شد)و دومین مورد مشکل ستون های قسمت جلوی خودرو می باشد که دید راننده را در سر پیچ ها به شدت کاهش می دهد و ممکن است سبب پدید آمدن مشکلات و خطرات فراوانی شود.
موتور و گرباکس:
در این قسمت خودروی به ظاهر ملی ما هیچ حرفی حتی در مقابل عوام نیز برای گفتن ندارد و تقریبا همگان می دانند که موتور و گرباکس این خودرو عینا از روی پژو ۴۰۵برداشته شده است و حتی آرم پژو نیز بر روی موتور آن حک شده است.با توجه به اینکه این موتور اولین بار در کارخانه ی پژوی فرانسه و آن هم در حدود 20 و چند سال پیش طراحی و ساخته شد نمی توان گفت که در این قسمت نیز این خودرو ملی باشد.

در پایان در مورد خودروی سمند می توانم فقط یک جمله را بگویم :کپی غیر برابر با اصل.
بهتر است به جای اینکه هرازگاهی از خودروهای خارجی تقلید کنیم و محصولی ناقص الخلقه و پر ایراد را راهی بازار کنیم،با تکیه بر دانش فنی مهندسان توانمند ایرانی و بجای کپی برداری،یاری طلبیدن از مهندسان خارجی خودرویی بسازیم که بتوانیم با افتخار به آن بگوییم:
خودروی ملی!!!



متاسفانه شما در این مورد هم 100% اشتباه میکنید شاید شباهت هایی باشد اما اصلا این داشبورد در ایران ساخته نشده است و طراحی ان بر عهده شرکتی در کشور چک بوده است به عکس زیر نگاهی بیندازید:

تصویرتصویرتصویر

حالا به این ادرس بروید: [External Link Removed for Guests]


و اما د رمورد موتور و گیربکس تا سالهای متمادی شرکت پروتن از موتورهای شرکت میتسوبیشب استفاده میکرد مشکلی دارد؟ یا شرکت تولید کننده موسو که اسم دقیقش در ذهنم نیست از موتورهای شرکت بنز استفاده میکند مشکلی دارد؟

دوست من چند سال است که موتور ملی در حال ساخت است و بالاخره این پروسه زمانبر است و باید اندکی تحمل کرد...

اگر سوالی بود در خدمت هستم.

--------------------------------------------------------------------------------
مشکل شخص بنده با عادت بدی است که ما ایرانی ها اکثرا داریم و ان هم بدون مدرک و دلیل و حتی ندیده و نشناخته در مورد کسی یا چیزی حرف زدن و له کردن ان است و بس باید خودمان و نسل بعدمان را اصلاح کنیم.

من منکر انحصاری بودن و گران بودن و بد کیفیت بودن محصولات دو خودروساز بزرگ کشور نیستم اما رسیدن به درجه مطلوب زمان بر است و از بد حادثه ما نسلی سوخته هستیم که باید تمامی مشکلات را به دوش بکشیم...
زنده باد بهار...
هر کس به دنبال معنای این جمله است،این فایل را [External Link Removed for Guests] کند...
به امید ظهور مهدی صاحب الزمان،پایان یافتن زمستان دنیا و شروع بهار انسانیت...
"
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 2132
تاریخ عضویت: چهارشنبه 15 شهریور 1385, 12:51 am
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1980 بار
سپاس‌های دریافتی: 6841 بار
تماس:

Re: خودروي جديد ملي هفته آينده رونمايي مي‌شود

پست توسط Mr.Amirhessam »

برای نبودن حرف و حدیث دیگری اینها را هم ببنید :

Fiat Fiorino
تصویر

Citroën Nemo
تصویر

Peugeot Bipper
تصویر




پژو 206
تصویر

سیتروئن سی2 ورژن چین
تصویر
زنده باد بهار...
هر کس به دنبال معنای این جمله است،این فایل را [External Link Removed for Guests] کند...
به امید ظهور مهدی صاحب الزمان،پایان یافتن زمستان دنیا و شروع بهار انسانیت...
"
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1780
تاریخ عضویت: شنبه 29 اردیبهشت 1386, 3:58 pm
سپاس‌های ارسالی: 1264 بار
سپاس‌های دریافتی: 10136 بار

Re: خودروي جديد ملي هفته آينده رونمايي مي‌شود

پست توسط typhoon »

سلام
امیر حسام عزیز،فکر کنم حکایت مردم ما شده حکایت این دو بیتی که فکر کنم از استاد اقبال لاهوری باشد:
در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه زنده کش مرده پرست
تا هست به ذلت بکشندش به جفا
چون مرد به عزت ببرندش سر دست
Old soldiers never die.They just fade away
Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 1166
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 3 مرداد 1385, 11:49 am
سپاس‌های ارسالی: 946 بار
سپاس‌های دریافتی: 2887 بار

Re: خودروي جديد ملي هفته آينده رونمايي مي‌شود

پست توسط SHAHRAM »

Mr.Amirhessam, دوست عزیز دچار اشتباه شدید...شما به عنوان مثال ,Citroën Nemo Fiat Fiorino Peugeot Bipper رو کپی برداری شرکت های بزرگ از هم میخونید که کاملا اشتیاه است..چون این 3 مدل توسط شرکت tofas که در کشور ترکیه هست طراحی شده (با مشارکت مالی هر 3 کمپانی)..و توسط هر 3شرکت به فروش میرسه...

در مورد پژو پژو 206 و سیتروئن سی2 ورژن چین باید بگم که اساس و بنیان خودرو سازی چین از ابتدا با کپی از محصولات اروپایی شروع شده..متاسفانه الان حضور ذهن ندارم محصولات کپی شده رو لیست کنم!اما بهترین مثال که در ایران موجوده خودرو mini از شرکت mvm هست که کاملا از دوو ماتیز کپی برداری شده..که این کپی برداری توسط چند شرکت دیگه چینی هم انجام شده بود و در زمانی که کمپانی دوو زنده بود(برشکست نشده بود)بارها شکایت ها مختلف از چین از این بابت شده بود.ما هم چین نیستیم وانشاالله نخواهیم بود.

یا مثال پست اولتون که واقعا تعجب بر انگیز بود!واقعا شما فکر کردید 2 شرکت بزرگ به این شکل از هم کپی برداری میکنند؟نیسان آپریو و داچیا لوگان و تند ر90 و رنو لوگان تماما یک ماشین بوده که با توجه به موقعیت تولیدی (شرکت و کشور)دچار تغییر نام شدند...اما این خودرو فقط 1 بار طراحی شده (توسط رنو و شرکت زیر مجموعه خودش "داچیا").




به طور کلی از سالی که خودرو سمند به عنوان خودرو ملی معرفی شد تا به امروز هر یک از شرکت های خودرو سازی از خودرو ملی را بارها تعریف ارائه کردند!..ایران خودرو با طراحی بدنه جدید برای پلت فرم 405 و ایجاد سمند ،خودرو ملی طراحی کرد یا سایپا که ایجاد تغییرات مداوم بر پلت فرم پراید رو ایجاد خودرو ملی میدونه..
در چند نسخه پیش از یکی از مجلات ماشین عکسی انداخته شده بود که فکر میکنم برای این تاپیک مناسب باشه:

در عکس زیر روند پیشرفت 2 خودرو سمند ایران خودرو و سوناتا شرکت هیوندای کره رو براتون میزارم.

تصویرسوناتا در سال 1380

تصویر
سوناتا در سال 1389
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تصویر

سمند ایران خودرو در سال 1380



تصویر
سمند در سال 1389


متاسفانه این عکس ها فقط ظاهر رو نشون میده که باز هم تاسف بار هست اما اصل موضوع داخل این خودرو ها هست:
در حالی که سوناتا جدید به چند سیستم الکترونیکی کنترل خودرو مانند espو hac ebd و....مجهز هست و دارای 10 کیسه هوا هست و جز 2 خودرو دنیا(دیگری bmw سری 5 )هست که توانسته 5 ستاره ایمنی در تست های جدید و سخت گیرانه سال 2011 NHTSA رو از ازان خودش کنه(جالبه شاید براتون که تویوتا کمری 3 ستاره دریافت کرده!بهترفکر تست خودرو سمند رو هم نکنیم ).یا از موتور با بازده بالا GDI استفاده کنه و هزاران مورد دیگر که دیگه وقت ادامه دادنش رو ندارم!...

در مقابل از سال1385بر سر قرار دهی کیسه هوا برای فقط راننده(جان سرنشین اهمیت نداره!) دعوا هست و هنوز هم دعوا ادامه داره.ترمز ABS هم که بعد از مدت ها در خودرو ها قرار داده شد کاملا ناقض هست(توضیح در این تایپک نمیگنجه)...

در پایان هم امیدوارم خودرو دنا خودرو مناسب و ایمن (زیبایی در خودرو سازی ما باید در درجه 2 باشه که نیست چون ما رقابت با کسی نداریم!) برای مردم ایران باشه..

---------------منابع پست من -----------------
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
و ...........
"هرکس از راه رسید نانش دهید و از ایمانش مپرسید . چه ، آنکس که به درگاه باریتعالی به جان ارزد ، قطعا بر سفره بوالحسن به نان ارزد "
( شیخ ابوالحسن خرقانی )
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2659
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 23 تیر 1388, 9:58 am
محل اقامت: روبروی شما
سپاس‌های ارسالی: 2234 بار
سپاس‌های دریافتی: 14097 بار

Re: خودروي جديد ملي هفته آينده رونمايي مي‌شود

پست توسط RAHVAR »

اگه به این خودروها میگید کپی برداری درست نیست چون اینا کپی برداری نیستن چراباید یه شرکت که امکانات و طراح و وسایل لازم برا یه خودروی جدید داشته باشه چرا باید از یه شرکت دیگه خودرو شو کپی بزنه ؟؟
رقابت که باشه کیفیت میره بالا -طرح ها ومدل های جدید درست میشه

من که دشمن کسی نیستم منم دوست دارم خودرو سازی کشورم بهتره بشه نه اینکه چند دهه خودرو تولید بشه باهمون موتوربا همون بدنه فقط یه تغییرات جزئی بدن نام های مختلف روش بزارن تحویل ملت ایران بدن!!!!

تغییرات سمند تو این چند سال چقدربوده؟؟؟؟چقدر؟؟؟
تغییرات خودروهای خارجی چقدر بوده؟؟؟


مدل های مختلف سمند:

 سمند پیکا : 

  خودرو قرار بود پس از سمند دومین خودرو با نشان ملی باشد. ایران‌خودرویی‌ها قصد داشتند این محصول را در بازه‌ قیمتی ۴ تا ۵ میلیون تومان در اوایل دهه ۸۰ شمسی وارد بازار کند. تیراژی که برای این خودرو در نظر گرفته شده بود بالای ۲۰۰ هزار دستگاه بود. قرار بود این خودرو، خودروی اقشار کم درآمد ایرانی باشد. پلت‌فرم این خودرو قرار بود مدلی از فیات باشد اما فیات از دادن این پلت‌فرم سر باز زد. بعدها ایران‌خودرویی‌ها تصمیم گرفتند از پلت‌فرم پژو ۱۰۶ استفاده کنند که پژو هم این پلت‌فرم را نداد و خودروی پیکا تولید نشد . 

 [External Link Removed for Guests] 

   
 سمند پردیس : 
   
  پردیس قرار بود یکی از مدل‌های آتی سمند باشد. این محصول را ایرا‌ن‌خودرو برای طبقه متوسط به بالا در نظر گرفته بود. طراحی این خودرو در قسمت پشت بسیار شبیه به محصولات کره‌ای است. طراحی جلو نیز تا حدودی شبیه به محصولات فولکس‌واگن است. این محصول با اینکه پیش‌بینی می‌شد در بازار به خوبی فروش کند و در نمایشگاه‌های خودرویی کشور نیز مردم از آن استقبال بسیار زیادی کردند، اما به مرحله تولید نرسید و تنها در حد چند نمونه ساخته شده در مرکز تحقیقات ایران خودرو ماند . 

 [External Link Removed for Guests] 

   
   
سمند پردیس دارای موتور از نوع XU7JP4 با قدرت ۸۱ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه و سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت است. از نظر ظاهری با سمند معمولی بسیار فرق دارد، چراغ های جلو و عقب با استفاده از طرح لنز نوری و قرار دادن چراغ راهنما در اینه های بغل و همچنین رینگ و لاستیک اسپورت زیبایی خاصی را به آن داده است


 سمند زوبین: 
  خودرو قرار بود مانند پیکان جوانان خودروی خاص جوانان باشد. توربوشارژ، موتور قوی و هندلینگ مناسب مواردی بود که برای این خودرو در نظر گرفته شده بود. البته کمی سخت بود که بتوان بر روی پلت‌فرم پژو ۴۰۵ چنین محصولی را خلق کرد. مشکل این خودرو هم نبود پلت‌فرم مانند دیگر مدل‌های سمند بود  
   
  ظاهری شبیه به پردیس دارد و تفاوت زیادی بین این دو دیده نمی شود اما از نظر موتوری، سمند زوبین دارای موتور از نوع XU9-J4Z با قدرت ۱۴۸ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه و سرعت ۲۱۵ کیلومتر در ساعت می باشد .حجم موتور cc 1905. 

 [External Link Removed for Guests] 
 
 
 
 
 سمند ساحل : 

  و آخرین کانسپت یک خودروی ایرانی تاکنون سمند ساحل بوده است. معمولاً خودروهای کانسپت ساخته می‌شوند تا بعدها با تکمیل‌شان مدل‌های واقعی ساخته شوند . 

 [External Link Removed for Guests] 

   
 سمند استیشن و وانت : 
  استیشن خودرویی بود که در ایران‌خودرو تولید شد و حتی تا مرز صنعتی‌سازی نیز پیش رفت. اما اجرا نشدن پروژه پژو ۴۰۵ استیشن مدیران ایران‌خودرو را از تولید این خودرو منصرف کرد. سمند وانت نیز محصولی بود که در مرکز تحقیقات ایران خودرو طراحی شد اما معلوم نیست که این خودرو قرار است تولید شود یا خیر . 

 [External Link Removed for Guests] 

   
   
   
   
 سمند سورن ( P2 سابق ) 
  سورن که نسل پیشرفته سمند معمولی است در سال ۸۶ وارد بازار داخلی شد. این خودرو به موتور ۱۸۰۰ سی سی مجهز است که با این موتور می‌تواند ۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند.. موتور آن از نوع XU7JPL3 است. در نمای داخلی از چرم طبیعی استفاده شده. از قابلیتهایی که اعلام شده می توان موارد زیر را نام برد: 

  سورن مجهز به کیسه هوا برای راننده است که تاثیر قابل توجهی در بالا بردن سطح ایمنی این خودرو و جلوگیری از ورود آسیب و جراحت به ناحیه سر و سینه راننده در تصادف های از جلو می شود. همچنین سورن دارای سیستم ترمز ضدقفل (ABS) است که فرمان پذیری خودرو را در هنگام ترمزهای شدید امکان پذیر ساخته و در نتیجه مانع وقوع تصادف با خودروهای دیگر و یا عابر پیاده می شود. 

 [External Link Removed for Guests] 
 
 
 
 
 سمند جوانان 


پروژه ی سمند جوانان پروژه ای ۳ ماهه بود که توسط تیم طراحی صنعتی مرکز تحقیقات ایران خودرو و بخش خصوصی به منظور کسب سهم مناسب از بازار خودرو کشور و پاسخگویی به نیاز قشر جوان صورت گرفته . پروژه ی طراحی سمند جوانان توسط دو عضو فعال این تیم طراحی به نام های کاوه سولگی و هادی هفتانی ( پیش تر در مطلب طراحی جلوپنجره جدید سورن با این طراح آشنا شده بودیم ) انجام شده که تغییرات محدود و درخور یک تیونیگ معتبر و استاندارد برای ال ایکس را به نحو احسنت انجام داده اند . نکته قابل توجه ، این است که سمند جوانان محصولی جدید از ایران خودرو به شمار نمی آید بلکه نسخه ای جدید ، بهسازی شده و استاندارد از تیونینگ برای سمند ال ایکس است . لازم به ذکر است این مدل که قرار بود در سال ۸۸ وارد بازار شود که چنین نشد …

 [External Link Removed for Guests] 
 
 
 
 
 
 
   تصویر     
  
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2659
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 23 تیر 1388, 9:58 am
محل اقامت: روبروی شما
سپاس‌های ارسالی: 2234 بار
سپاس‌های دریافتی: 14097 بار

Re: خودروي جديد ملي هفته آينده رونمايي مي‌شود

پست توسط RAHVAR »

    خودروی ساخته شده توسط شهید ستاری
هوش و تخصص ستاری تنها معطوف به صنایع دفاعی کشور نبود و شاید کمتر کسی از طراحی خودرو توسط این شهید بزرگوار خبر داشته باشد.
فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش مدتی قبل از شهادت خود اقدام به طراحی یک دستگاه خودرو کرد که شاید در آن برهه از زمان که هنوز اتومبیل های امروزی وارد بازار نشده بود، یک اقدام ابتکاری و منحصر به فرد محسوب می شد.   که همواره تأکید بر استفاده از توان نیروهای خلاق داخلی داشت، یکی از اهداف طراحی و ساخت این خودرو را اثبات عملی ممکن بودن این کار به خودروسازان کشور در آن زمان بیان می داشت.
خودروی طراحی شده توسط شهید ستاری که متاسفانه پس از شهادتش به تولید انبوه نرسید، بعد از شهادت وی به نام "شمس" نامگذاری شد که مخففی از حروف ابتدایی "شهید منصور ستاری" است.
خودروی بنزین سوز "شمس" با طول 330 سانتی متر، عرض 142 سانتی‌متر، و ارتفاع 150 سانتی‌متر، دارای یک موتور 4 سیلندر با حجم 1200 سی سی بوده و 160 کیلومتر بر ساعت سرعت دارد.
فاصله 220 سانتی‌متری دو محور، گنجایش 47 لیتری باک، قطر 8 متری دایره دورزدن و حدفاصل 16 سانتی متری کف تا زمین از دیگر مشخصات این خودروی 4 نفره بود که توسط فرمانده شهید نیروی هوایی ارتش طراحی شد. 


اگه این خودرو تولید میشد و خود شهید هم زنده بودن قطعا الان پشرفت کرده و یه خودروی بود که همه ازش استقبال میکردن و صنعت خوروسازی هم یه تکونی میخورد
این خودروی ملی هستش
این افتخار  تصویر  

  تصویر  
   تصویر     
  
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 3805
تاریخ عضویت: شنبه 7 شهریور 1388, 3:26 am
محل اقامت: جمهوری اسلامی ایران
سپاس‌های ارسالی: 4180 بار
سپاس‌های دریافتی: 22794 بار
تماس:

Re: خودروي جديد ملي هفته آينده رونمايي مي‌شود

پست توسط Sami 1993 »

ایران خودرو و در کل صنعت خودرویی کشور در ابتدا یک مشکل بزرگ دارند .

نداشتن رقابت همراه با مدیریت صحیح .

بعد از دانش پلت فرم که از قرار معلوم در حال حل شدنه .

بعد از اون مشکل موتور هستش که با طراحی موتور ملی با کمک آلمان حل شده است .

الان می توان به این نتیجه رسید که هم مشکل موتور و هم مشکل پلت فرم حل شده و یا در حال حل شدن هستش ولی اصلی ترین مشکل به قوت خود باقیه ، این مشکل بزرگ همان طور که در ابتدای پستم آوردم عدم رقابت پذیری همراه با نبود مدیریت صحیح است .






RAHVAR نوشته شده:اگه به این خودروها میگید کپی برداری درست نیست چون اینا کپی برداری نیستن چراباید یه شرکت که امکانات و طراح و وسایل لازم برا یه خودروی جدید داشته باشه چرا باید از یه شرکت دیگه خودرو شو کپی بزنه ؟؟

رقابت که باشه کیفیت میره بالا -طرح ها ومدل های جدید درست میشه

من که دشمن کسی نیستم منم دوست دارم خودرو سازی کشورم بهتره بشه نه اینکه چند دهه خودرو تولید بشه باهمون موتوربا همون بدنه فقط یه تغییرات جزئی بدن نام های مختلف روش بزارن تحویل ملت ایران بدن!!!!

تغییرات سمند تو این چند سال چقدربوده؟؟؟؟چقدر؟؟؟
تغییرات خودروهای خارجی چقدر بوده؟؟؟


مدل های مختلف سمند:

 سمند پیکا : 

  خودرو قرار بود پس از سمند دومین خودرو با نشان ملی باشد. ایران‌خودرویی‌ها قصد داشتند این محصول را در بازه‌ قیمتی ۴ تا ۵ میلیون تومان در اوایل دهه ۸۰ شمسی وارد بازار کند. تیراژی که برای این خودرو در نظر گرفته شده بود بالای ۲۰۰ هزار دستگاه بود. قرار بود این خودرو، خودروی اقشار کم درآمد ایرانی باشد. پلت‌فرم این خودرو قرار بود مدلی از فیات باشد اما فیات از دادن این پلت‌فرم سر باز زد. بعدها ایران‌خودرویی‌ها تصمیم گرفتند از پلت‌فرم پژو ۱۰۶ استفاده کنند که پژو هم این پلت‌فرم را نداد و خودروی پیکا تولید نشد . 

 [External Link Removed for Guests] 

   
 سمند پردیس : 
   
  پردیس قرار بود یکی از مدل‌های آتی سمند باشد. این محصول را ایرا‌ن‌خودرو برای طبقه متوسط به بالا در نظر گرفته بود. طراحی این خودرو در قسمت پشت بسیار شبیه به محصولات کره‌ای است. طراحی جلو نیز تا حدودی شبیه به محصولات فولکس‌واگن است. این محصول با اینکه پیش‌بینی می‌شد در بازار به خوبی فروش کند و در نمایشگاه‌های خودرویی کشور نیز مردم از آن استقبال بسیار زیادی کردند، اما به مرحله تولید نرسید و تنها در حد چند نمونه ساخته شده در مرکز تحقیقات ایران خودرو ماند . 

 [External Link Removed for Guests] 

   
   
سمند پردیس دارای موتور از نوع XU7JP4 با قدرت ۸۱ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه و سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت است. از نظر ظاهری با سمند معمولی بسیار فرق دارد، چراغ های جلو و عقب با استفاده از طرح لنز نوری و قرار دادن چراغ راهنما در اینه های بغل و همچنین رینگ و لاستیک اسپورت زیبایی خاصی را به آن داده است


 سمند زوبین: 
  خودرو قرار بود مانند پیکان جوانان خودروی خاص جوانان باشد. توربوشارژ، موتور قوی و هندلینگ مناسب مواردی بود که برای این خودرو در نظر گرفته شده بود. البته کمی سخت بود که بتوان بر روی پلت‌فرم پژو ۴۰۵ چنین محصولی را خلق کرد. مشکل این خودرو هم نبود پلت‌فرم مانند دیگر مدل‌های سمند بود  
   
  ظاهری شبیه به پردیس دارد و تفاوت زیادی بین این دو دیده نمی شود اما از نظر موتوری، سمند زوبین دارای موتور از نوع XU9-J4Z با قدرت ۱۴۸ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه و سرعت ۲۱۵ کیلومتر در ساعت می باشد .حجم موتور cc 1905. 

 [External Link Removed for Guests] 


 سمند ساحل : 

  و آخرین کانسپت یک خودروی ایرانی تاکنون سمند ساحل بوده است. معمولاً خودروهای کانسپت ساخته می‌شوند تا بعدها با تکمیل‌شان مدل‌های واقعی ساخته شوند . 

 [External Link Removed for Guests] 

   
 سمند استیشن و وانت : 
  استیشن خودرویی بود که در ایران‌خودرو تولید شد و حتی تا مرز صنعتی‌سازی نیز پیش رفت. اما اجرا نشدن پروژه پژو ۴۰۵ استیشن مدیران ایران‌خودرو را از تولید این خودرو منصرف کرد. سمند وانت نیز محصولی بود که در مرکز تحقیقات ایران خودرو طراحی شد اما معلوم نیست که این خودرو قرار است تولید شود یا خیر . 

 [External Link Removed for Guests] 

   
   
   
   
 سمند سورن ( P2 سابق ) 
  سورن که نسل پیشرفته سمند معمولی است در سال ۸۶ وارد بازار داخلی شد. این خودرو به موتور ۱۸۰۰ سی سی مجهز است که با این موتور می‌تواند ۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند.. موتور آن از نوع XU7JPL3 است. در نمای داخلی از چرم طبیعی استفاده شده. از قابلیتهایی که اعلام شده می توان موارد زیر را نام برد: 

  سورن مجهز به کیسه هوا برای راننده است که تاثیر قابل توجهی در بالا بردن سطح ایمنی این خودرو و جلوگیری از ورود آسیب و جراحت به ناحیه سر و سینه راننده در تصادف های از جلو می شود. همچنین سورن دارای سیستم ترمز ضدقفل (ABS) است که فرمان پذیری خودرو را در هنگام ترمزهای شدید امکان پذیر ساخته و در نتیجه مانع وقوع تصادف با خودروهای دیگر و یا عابر پیاده می شود. 

 [External Link Removed for Guests] 


 سمند جوانان 


پروژه ی سمند جوانان پروژه ای ۳ ماهه بود که توسط تیم طراحی صنعتی مرکز تحقیقات ایران خودرو و بخش خصوصی به منظور کسب سهم مناسب از بازار خودرو کشور و پاسخگویی به نیاز قشر جوان صورت گرفته . پروژه ی طراحی سمند جوانان توسط دو عضو فعال این تیم طراحی به نام های کاوه سولگی و هادی هفتانی ( پیش تر در مطلب طراحی جلوپنجره جدید سورن با این طراح آشنا شده بودیم ) انجام شده که تغییرات محدود و درخور یک تیونیگ معتبر و استاندارد برای ال ایکس را به نحو احسنت انجام داده اند . نکته قابل توجه ، این است که سمند جوانان محصولی جدید از ایران خودرو به شمار نمی آید بلکه نسخه ای جدید ، بهسازی شده و استاندارد از تیونینگ برای سمند ال ایکس است . لازم به ذکر است این مدل که قرار بود در سال ۸۸ وارد بازار شود که چنین نشد …

 [External Link Removed for Guests] 






این رو هم اضافه کنم که در ابتدا قرار بوده که نام سورن بر روی مدل کوپه سمند گذاشته بشه .
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”