آشنایی با شناورهای ایرانی

در اين بخش مي‌توانيد در مورد تجهيزات و تسليحات دريايي به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا, شوراي نظارت, مديران هوافضا

New Member
پست: 5
تاریخ عضویت: شنبه 4 آبان 1387, 7:59 pm
سپاس‌های ارسالی: 6 بار
سپاس‌های دریافتی: 8 بار

Re: آشنایی با شناورهای ایرانی

پست توسط persianart » جمعه 17 خرداد 1392, 1:12 am

(ناوشکن های ببر و پلنگ به پاکستان فروخته شدند این کشور آنها را بازسازی نموده و هم اکنون به وجودشان افتخار می کند. )
(این دو ناوشکن الان با به روز رسانی کامل و مدرن در حال خدمت به نیروی دریایی پاکستان میباشند)

دوستان گرامی در هیچ کدام از منابع مربوط به پاکستان چیزی از این 2 کشتی و افتخار کردن به اونها وجود نداره - حتی یک تصویر از کشتی ها در خدمت نیروی دریایی پاکستان وجود نداره- امیدوارم بفرمایید چگونه به این نتیجه رسیدید که این کشتی ها در خدمت پاکستان هستند

Novice Poster
Novice Poster
پست: 96
تاریخ عضویت: شنبه 30 آبان 1388, 1:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 11 بار
سپاس‌های دریافتی: 242 بار

Re: آشنایی با شناورهای ایرانی

پست توسط talashcg125 » جمعه 17 خرداد 1392, 1:54 am

persianart نوشته شده:(ناوشکن های ببر و پلنگ به پاکستان فروخته شدند این کشور آنها را بازسازی نموده و هم اکنون به وجودشان افتخار می کند. )
(این دو ناوشکن الان با به روز رسانی کامل و مدرن در حال خدمت به نیروی دریایی پاکستان میباشند)

دوستان گرامی در هیچ کدام از منابع مربوط به پاکستان چیزی از این 2 کشتی و افتخار کردن به اونها وجود نداره - حتی یک تصویر از کشتی ها در خدمت نیروی دریایی پاکستان وجود نداره- امیدوارم بفرمایید چگونه به این نتیجه رسیدید که این کشتی ها در خدمت پاکستان هستند



تنها راهنماییت که میتونم کنم اینکه بری یه دریانورد که در نیروی دریایی یا کشتیرانی یا شرکت نفتکش پیدا کنی وازشون بپرسی ببرو پلنگ کجا هستند؟!

New Member
پست: 5
تاریخ عضویت: شنبه 4 آبان 1387, 7:59 pm
سپاس‌های ارسالی: 6 بار
سپاس‌های دریافتی: 8 بار

Re: آشنایی با شناورهای ایرانی

پست توسط persianart » جمعه 17 خرداد 1392, 11:51 am

دوست گرامی از راهنمایی شما ممنونم - اتفاقا از بعضی از دوستان دریانورد سوال کردم - و پاسخ این بود که هر 2 کشتی در پاکستان اوراق شدند - یعنی نه بازسازی شدند نه پاکستان به وجود اونها افتخار میکنه
در دنیای امروز که پرواز یک پهباد کوچک هم از نظر ها پنهان نمیمونه امکان نداره تصویری از یک ناو بازسازی شده و در حال خدمت وجود نداشته باشه

Novice Poster
Novice Poster
پست: 64
تاریخ عضویت: پنج شنبه 21 خرداد 1388, 5:52 pm
سپاس‌های ارسالی: 159 بار
سپاس‌های دریافتی: 229 بار

Re: آشنایی با شناورهای ایرانی

پست توسط airmag » جمعه 17 خرداد 1392, 12:55 pm

دوستان شاید ندونید ولیکن پاکستان بعنوان یکی از مراکز مهم اوراق کشتی ها و نفتکش ها در جهان به حساب می آید از اینرو فکر می کنم عاقبت این دو فروند هم کوره های ذوب بوده. مسئولین نیروی دریایی بهتر از همه می دانند که چه کشتی را نگاه دارند و چه کشتی را ضایعات کنند.

Novice Poster
Novice Poster
پست: 96
تاریخ عضویت: شنبه 30 آبان 1388, 1:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 11 بار
سپاس‌های دریافتی: 242 بار

Re: آشنایی با شناورهای ایرانی

پست توسط talashcg125 » جمعه 17 خرداد 1392, 1:07 pm

بهر حال برادران محترم تا جایی که من میدونم در حال خدمتن اونم با تمام قوا ...

New Member
پست: 5
تاریخ عضویت: شنبه 4 آبان 1387, 7:59 pm
سپاس‌های ارسالی: 6 بار
سپاس‌های دریافتی: 8 بار

Re: آشنایی با شناورهای ایرانی

پست توسط persianart » جمعه 17 خرداد 1392, 3:30 pm

talashcg125 نوشته شده:بهر حال برادران محترم تا جایی که من میدونم در حال خدمتن اونم با تمام قوا ...


خیلی عجیبه شما اصرار دارید که میدونید - خوب این دانسته های خودتون رو لطفا اثبات کنید - هر کشتی شماره ثبت مخصوص به خودش رو داره - تصاویر زیادی از هر کشتی وجود داره - و بجز اینها نیروی دریایی پاکستان وبسایتی داره که تمام تجهیزات و وسایل این نیرو در اون معرفی شدند - منابع دیگری هم مثل ویکی و فروم های دریایی وجود دارن - عجیبه که در هیچ کجا گفته نشده این کشتی ها در حال خدمت هستند ولی فقط شما میدونید که در حال خدمت هستند اونم با تمام قوا -
عجب این داستان منو یاد حضور میگ 31 در ایران میندازه ....

Major II
Major II
پست: 752
تاریخ عضویت: سه شنبه 6 مهر 1389, 2:18 am
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 2980 بار
سپاس‌های دریافتی: 3335 بار

Re: آشنایی با شناورهای ایرانی

پست توسط morteza tomcat » جمعه 17 خرداد 1392, 7:24 pm

نه عکس از در خدمت بودن این دو کشتی جنگی وجود دارد نه عکسی از اوراق آنها و یا مدرکی پس این دوتا کجان :-( :-( :-( :-(

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 3805
تاریخ عضویت: شنبه 7 شهریور 1388, 3:26 am
محل اقامت: جمهوری اسلامی ایران
سپاس‌های ارسالی: 4180 بار
سپاس‌های دریافتی: 22794 بار
تماس:

Re: آشنایی با شناورهای ایرانی

پست توسط Sami 1993 » جمعه 17 خرداد 1392, 7:46 pm

در رابطه با ببر و پلنگ این موضوع مدتهاست که ذهن من را نیز مشغول کرده است که واقعا این 2 ناو به چه سرنوشتی دچار شدند ؟
اگر واقعا به پاکستان فروخته شده اند و پاکستانی ها نیز این دو را بازسازی و بهینه سازی کرده و به خدمت گرفته اند ، چرا عکسی از آنها موجود نیست ( یا حداقل من ندیده ام )؟

Novice Poster
Novice Poster
پست: 96
تاریخ عضویت: شنبه 30 آبان 1388, 1:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 11 بار
سپاس‌های دریافتی: 242 بار

Re: آشنایی با شناورهای ایرانی

پست توسط talashcg125 » جمعه 17 خرداد 1392, 8:40 pm

فقط میتونم بگم دوستی در همین سایت هستند به نام عقاب سپید کوه میتوانید ازشون سوال بفرمائید جواب های خوبی خواهند داشت

البته الان دقیقن نمیدونم وسط کدام اقیانوس تشریف دارن

Junior Poster
Junior Poster
نمایه کاربر
پست: 109
تاریخ عضویت: سه شنبه 9 اسفند 1390, 5:35 pm
محل اقامت: ایران عزیز
سپاس‌های ارسالی: 158 بار
سپاس‌های دریافتی: 158 بار

Re: آشنایی با شناورهای ایرانی

پست توسط sandking » شنبه 18 خرداد 1392, 12:27 pm

من اینو میدونم که اوراق کردن یه کشتی و ذوب کردن اون خیلی هزینه بره و در بعضی از موارد
به صرفه نیست و کشتی رو غرق میکنن
یه سوال هم داشتم جماران شمال(2) چه فرقی با جماران (1) جنوب داره؟
یه روز خوب میاد
یه روز خوب میاد
یه روز خوب میاد

[لینک خارجی برای کاربران مهمان مخفی است، لطفا برای مشاهده لینک ثبت نام نموده و یا وارد سایت شوید]

Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 68
تاریخ عضویت: جمعه 27 اردیبهشت 1392, 9:04 am
محل اقامت: کویر
سپاس‌های ارسالی: 539 بار
سپاس‌های دریافتی: 442 بار

Re: آشنایی با شناورهای ایرانی

پست توسط sailor » دو شنبه 20 خرداد 1392, 9:34 pm

10011367 نوشته شده:  های گشتی/رزم ناو توپدار کلاس بایندور
Bayandor Class  
  ناو ها در اصل ناو های آمریکایی کلاس PF-103 هستند که آمریکا در 1964 چهار فروند از این نوع را بر اساس برنامه ی کمک های نظامی به ایران بخشید. چهار ناو این کلاس عبارت بودند از: ناوهای بایندر، نقدی، میلانیان و کهنموئی. ناوهای میلانیان و کهنموئی در جریان اولین بمباران های پایگاه های نیروی دریایی در جریان جنگ غرق شدند، اما ناوهای بایندر و نقدی همچنان در خدمتند. 



ناو کهنمویی با موشک اگزوست میراژهای عراقی غرق شد
ناو میلانیان به پایه ای از یک سکوی نفتی در حوالی جزیره خارک برخورد کرده و پس از چند روز غرق شد یعنی کار عراق نبود.


10011367 نوشته شده:  های گشتی کلاس کیوان
Kayvan Large Patrol  
  فروند از این شناور ها توسط گارد ساحلی آمریکا ساخته شدند. این شناورها در 1950 به ایران تحویل شد. بعدها از خدمت مرخص شد، اما اخبار گویای بازگشت به خدمت دو فروند از این شناور ها در 1995 است. گفتنی است این شناورها با ماشین آلات و تسلیحاتی جدید و مدرنیزه شده به خدمت بازگشتند و حیاتی دوباره گرفتند. 


ناوچه های گشتی یاد شده در واقع 4 فروند بودند
مهران توسط عراق غرق شد
تیران بوسیله یک فروند f4 خودی نابود شد
ماهان در حال خدمت
کیوان در حال خدمت

تسلیحات هر کدام از این ناوچه ها هم اکنون یک قبضه توپ 23 و یک قبضه تیربار 20 است که نمی دانم آیا جدید و مدرنیزه محسوب می شوند یا خیر!

Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 68
تاریخ عضویت: جمعه 27 اردیبهشت 1392, 9:04 am
محل اقامت: کویر
سپاس‌های ارسالی: 539 بار
سپاس‌های دریافتی: 442 بار

Re: آشنایی با شناورهای ایرانی

پست توسط sailor » جمعه 24 خرداد 1392, 2:58 pm

airmag نوشته شده:دوستان شاید ندونید ولیکن پاکستان بعنوان یکی از مراکز مهم اوراق کشتی ها و نفتکش ها در جهان به حساب می آید از اینرو فکر می کنم عاقبت این دو فروند هم کوره های ذوب بوده. مسئولین نیروی دریایی بهتر از همه می دانند که چه کشتی را نگاه دارند و چه کشتی را ضایعات کنند.


کشتی بزرگ میکل آنژ و ناو تدارکاتی چابهار و چند واحد دیگر هم به همان سرنوشت دچار شدند بله امریکا هم ضایعات فلزی برج های دوقلو را بعد از یازده سپتامبر به پاکستان فروخت ولی شرایط ایران با امریکا کمی متفاوت است
مسئول یا فرمانده وقت نیروی دریایی ما شمخانی بود
ناوشکن های ببر و پلنگ و ناوشکن همکلاس آنها یعنی شیر (بیلی) در حالی فروخته شدند که بعد از جنگ نیروی دریایی می بایستی خود را بازسازی و دوباره آماده می کرد در همان ایام هزاران نیروی متخصص و کارآزموده از کار برکنار شدند یکی دیگر از ابتکارات زمان شمخانی تاسیس شرکت دریامدد جهت ارائه همه گونه خدمات دریایی به تجار و شرکت های خصوصی و تامین واحدهای شناور شرکت مسافربری فتح المبین بود در آن سالها چندین پادگان هم فروخته شد، زمین که از رده خارج نمی شود خوشبختانه امیر سیاری همه این بساط را جمع کرده است ولی اموال و نیروهایی که از دست رفتند دیگر باز نخواهند گشت، احتمالا خیلی ها تاکنون اسم ناو شیر یا بیلی را هم نشنیده اند جهت اطلاع هر سه ناوشکن با هم به ایران وارد شده بودند و البته با یکدیگر هم سر از پاکستان دراوردند اگر بودند به درد امروزمان می خوردند.

ارسال پست

بازگشت به “تجهيزات و تسليحات دريايي”