پيکان با افتخار برميگردد !!!!

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

ارسال پست
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 86
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 7 شهریور 1385, 2:14 pm
سپاس‌های ارسالی: 13 بار
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

پيکان با افتخار برميگردد !!!!

پست توسط P.K »

این است خودروی ملی -غزال ما در سودان
...............................................

تصویر

سيد امير موسوي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس با بيان اين كه پيكان ارزان‌قيمت‌ترين خودروي سودان خواهد بود، اظهارداشت: يكي از اسامي پيشنهادي طرف سوداني براي پيكان غزال به معناي آهو است، اما اين نام بايد از سوي آن كشور تصويب و نهايي شود.
وي با بيان اين كه خط توليد پيكان ايران از سوي بانك ملي امدورمان به عنوان قوي‌ترين بانك شبه دولتي سودان خريداري شده است، افزود: قيمت پيكان در سودان حدود 5/6 تا 7 هزار دلار خواهد بود.
وي اضافه كرد: در حال حاضر كمترين قيمت خودرو در سودان مربوط به يك خودروي كره‌اي با مقاومت كم به ميزان 9 هزار دلار است و بنابراين پيكان خودروي بسيار باصرفه در اين كشور خواهد بود.
موسوي گفت: در مورد صدور خط توليد پيكان با سه كشور آفريقايي و يك كشور آسيايي در حال مذاكره بوديم كه در نهايت كشور سودان به چند دليل از جمله روابط ويژه ايران و سودان، برنامه گسترش صنعتي بين دو كشور و وضعيت نزديك سياسي ايران و سودان و علاقمندي مردم سودان به ايران براي اين منظور، انتخاب شد.
وي با اشاره به اين كه خودروي پيكان با نام هنتر (Henter) از 50 سال قبل در سودان وجود داشته است، يادآور شد: اين خودرو طي سالهاي دور توسط انگليسي‌ها وارد سودان شده است، اما هيچگاه در اين كشور توليد نشده و اكنون حدود 40 هزار دستگاه خودروي پيكان با مدلهاي قديمي حدود 50 سال قبل در اين كشور وجود دارد.
موسوي اضافه كرد: اكنون مدلهاي قديمي خودروي پيكان در آژانس‌هاي تلفني و تاكسي‌هاي ويژه هتل هلتون سودان مورد استفاده قرار مي‌گيرد.
وي با بيان اين كه در سال 76 نيز حدود 40 دستگاه خودروي پيكان از سوي ايران به سودان صادر شد، اظهارداشت: مردم سودان خودروي پيكان را بسيار بيشتر از خودروهاي ديگر در اين كشور قبول دارند و مخصوصا اين كه سودانيها اخيرا خودروي فيات را از تركيه وارد كرده‌اند كه هم قيمت آن بسيار بالاست و هم چندان از اين خودرو راضي نيستند.
مدير پروژه سودان ايران‌خودرو با اشاره به اين كه مردم سودان، پيكان را خودرويي آهنين مي‌دانند، يادآور شد: داشتن كمك‌فنر‌هاي قوي و مقاوم، سازگاري با آب و هوا و خاك سودان، مقاومت پيكان در خيابانهاي سودان كه هنوز آسفالت نشده‌اند، جادار بودن اين خودرو و صندوق عقب بزرگ آن از دلايل اصلي رغبت مردم سودان به خودروي پيكان است.
موسوي با بيان اين كه محل احداث كارخانه توليد پيكان در سودان در شهر بندري پورت‌سودان در ساحل درياي سرخ قطعي شده است، گفت: در اين محل قبلا كاميونهاي انگليسي پورت توليد مي‌شده و هم‌اكنون حدود پنج سالن بزرگ در آنجا وجود دارد كه به توليد پيكان اختصاص مي‌يابد.
وي ظرفيت توليد خودروي پيكان در سودان را در سال نخست 10 هزار دستگاه ذكر كرد كه به تدريج به 20 هزار دستگاه افزايش مي‌يابد.
مدير پروژه سودان ايران خودرو خاطرنشان كرد: در سه سال نخست توليد‌ پيكان در سودان، تمام قطعات مورد نياز از ايران ارسال مي‌شود، اما پس از سه سال، حدود 35 درصد اين خودرو در سودان توليد خواهد شد تا بتواند اين خودرو را طبق قوانين اتحاديه‌ آفريقا، بدون گمركي به كشورهاي همسايه خود صادر كند.
وي با اشاره به برنامه ايران خودرو براي ايجاد شركتهاي قطعه‌سازي پيكان در كشور سودان، تصريح كرد: هم‌اكنون جلسات مفصلي با شركتهاي قطعه‌سازي ايران به ويژه شركتهايي كه پس از توقف توليد پيكان، بيكار شده‌اند، برگزار مي‌كنيم و صنعتگران از اين حركت بسيار خوشحال هستند و اعلام آمادگي كرده‌اند كه در سودان فعاليت كنند.
موسوي گفت: دستگاههاي پرس در سودان وجود دارد و شركتهاي قطعه‌سازي داخلي مي‌توانند قالبها را به سودان ببرند و قطعات را توليد كنند.
وي ميزان قيمت سودان را حدود 35 ميليون نفر ذكر كرد و گفت: فروش پيكان در سودان براي 20 ميليون نفر هدف گذاري شده است و از هم‌اكنون كشور اريتره با ما وارد مذاكره شده و سفارش 2 هزار دستگاه از اين خودرو را داده است و كشورهاي چاد و اتيوپي نيز سفارشهايي به همين منظور داشته‌اند.
مدير پروژه سودان ايران خودرو گفت: كشور سودان داراي 10 كشور همسايه است و همه آنها نيز از سودان خريد مي‌كنند و ما در نظر داريم خودروهاي ديگري نيز علاوه بر پيكان در سودان توليد كنيم.
موسوي يادآور شد: ايران‌خودرو همچنين برنامه توليد خودروي ملي سودان را براي 10 سال آينده در پيش دارد.
وي در مورد زمان راه‌اندازي كارخانه تويد پيكان در سودان نيز يادآور شد: با ساختمانهايي كه در محل احداث كارخانه توليد پيكان در سودان وجود دارد، هزينه كل راه‌اندازي اين خط حدود 24 ميليون دلار خواهد بود.
موسوي اظهارداشت: مديرعامل ايران خودرو تاكيد كرده‌اند كه خط توليد پيكان در سودان بايد ظرف 9 ماه تا يك سال راه‌اندازي شود و با راه‌اندازي اين خط ما سالانه 40 ميليون دلار صادرات قطعه از ايران به سودان خواهيم داشت و اين يك حركت بزرگ صنعتي به ويژه براي كارگاههاي كوچك است.
وي با بيان اين كه در كارخانه توليد پيكان در سودان، پيكان وانت نيز توليد مي‌شود، گفت: ظرفيت 10 هزار دستگاه توليد پيكان در مرحله نخست خواهد بود، زيرا بايد آموزشهاي لازم داده شود و سيستم‌هاي توزيع و فروش محصول ايجاد شود، اما حتي با خط فعلي مي‌توان تا 19 هزار دستگاه نيز خودرو توليد كرد.
وي در مورد احتمال ايجاد خط توليد سمند در سودان نيز گفت: سمند در مرحله بعدي فعاليت ما قرار دارد، زيرا خودروهايي نظير سمند در سودان وجود دارد، اما مخاطبان فعلي ما در سودان قشر مستضعف اين كشور هستند.
مدير پروژه سودان ايران خودرو اضافه كرد: پيكان ارزان قيمت‌ترين خودروي سودان خواهد بود و با توجه به وسعت سودان كه دو برابر ايران است، كمك زيادي به حل مشكل حمل و نقل در اين كشور خواهد كرد.
وي با اشاره به حل شدن مشكل نفت و بنزين با استخراج‌هاي اخير صورت گرفته در اين كشور، تصريح كرد: سودان همچنين داراي منابع گاز است و ما مي‌توانيم پيكان دو منظوره نيز در اين كشور توليد كنيم.

تصویر
لینک خبر :http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8506200091
بیچاره سودانیا
يا علي ............. P.K
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”