خداحافظي با يك خودرو پرطرفدار داخلي

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Captain
Captain
پست: 2755
تاریخ عضویت: چهارشنبه 18 بهمن 1385, 12:46 pm
محل اقامت: شیراز
سپاس‌های ارسالی: 22364 بار
سپاس‌های دریافتی: 5559 بار

Re: خداحافظي با يك خودرو پرطرفدار داخلي

پست توسط Present »

آقا میلاد من اینجا رو باهات مخالف
دو ماه پیش یک پراید دو گانه 131 sl پای من در آمد---> "ده میلیون و ده هزار تومان"<--- . به چه دلیل ؟ نه ایربگ داره نه فرمان هیدرولیک . می ری گاز می زنی نمایشگر بنزین تا سقف می چسبه بالا . همه جای ماشین صدا می ده . تا به حال جرات نکردم بالاتر از 100 باهش برم . ماشین نسبت به پرایدهای قبلی کاملا لشه . 6 ماه منتظر بودم تا بیاد بیرون و....
دست رو دلمون نذارید
پروانه نیستم که به یک شعله جان دهم / شمعم که سوزم و دودی نیاورم

گــــــــــــــــاهی تــــــــــــــاوان شیــــــــــر بودن قـــفس اســـت ...
امــــــــا شـــــغال هــــا در شـــــهــــر آزاد مـــــیگـــــــردنــــــــــد ... !

به زودی تعمیرکار لب تاپ می شم :-)
Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 1929
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 24 فروردین 1389, 9:01 pm
محل اقامت: IRAN
سپاس‌های ارسالی: 2144 بار
سپاس‌های دریافتی: 7628 بار
تماس:

Re: خداحافظي با يك خودرو پرطرفدار داخلي

پست توسط HORLIKAN »

Mr.Amirhessam نوشته شده:
HORLIKAN نوشته شده:ببخشيد اگه يكم بي ارتباط بود


قیمت جالب پراید و ماکسیما در افغانستان

http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=110711

افغانستان

پرايد اصل كره با كيفيت كره :1.5 مليون
ماكسيما :6 مليون
افغانستان : جنگ زده . فقير

ايران

پرايد ايراني ماشينه غيره استاندارد به گفته مليون ها نفر عم از بزرگ و درشت : 9 مليون تومان
ماكسيما خودروي لوكس : 62 مليون تومان (42 مليون تومان همممممممممين دو هفته پيش)

ايران:هفدهمين قدرت اقتصاد منظومه شمسي


از بی کفایتی و بی شعوری مدیران شرکت های خودروساز داخلی که بگذریم!!!


شما میتونی جواب حدودا 130 هزار نفر کارگران کارخانه های ایران خودرو و سایپا رو بدهید؟!
--------------------------------------------------------------------------------

اصولا دوستان علاقه مند هستند که مفت باشه،هرچی و به هر قیمیتی میخواد باشه هستند.



مستر شما نيتت پاكه حرفي هم توش نيست ولي :
اين جا يك مطلبي هست ما قانون گريزي و بازي با جون ملت و عزا دار كردن خانواده ها رو خيلي راحت از كنارش ميگذريم

بحث يك كارخانه و دو كارخانه نيست . مشكل ريشه داره . ايران قوم هفتاد و دو ملت شده همه دنيا يا مردم مشكل دارن يا دولت ولي اينجا در ايران هم مردم مشكل دارن هم دولت واقعا ايران عجيب ترين كشور دنياس .يكي از بستگان ما خونش تو دماوند اگه يادتون باشه چندين ماه پيش تريلر هوو در دماوند آدم درو ميكرد . شما نبودي ولي من بودم كه يارو مغزش پاشيد كفه خيابون

شركت مشكوك الولد چيني اومد خسارت رو پرداخت و جناب آقاي نخود هر آش (رويانيان ) هم مهر تاييد بر ورود اين عزارئيل مكانيكي كرد و خيلي جالب كه اين ملت هميشه در صحنه خيلي راحت باهاش كنار اومدن و آب از آب تكاني نخوردندي .
سيستم تعليق اين كاميون از فرقون هم ساده تره . ترمز هاي اين تريلر ساخته شده براي يك كاميون با وزن 5 تن .

حضرات همه كاميون ها و بعضي از كاميون هاي عهد چپق يه فشار سنج ترمز دارن كه نشان ميده كه ظرفيت ترمز در شيب هاي مختلف با توجه به ميزان بار چقدر خيلي خيلي جالب كه


كاميون هوو اين چنين فشار سنجي ننننننننننننننننننداره



ولي اينو خاطره همتون باشه كه اكثر تصادفات علتش : بي توجي به رانندگي _ حرف زدن با گوشي همرا هنگام رانندگي _ عدم فاصله طولي با خودروي جلو _ انحراف به چپ و راست _ رعايت نكردن حق تقدم _

سرعت غير مجاز _ و تا الاي صبح مشكل از مردمه



مگه شما شك داري؟ نه ولا من به غلط بكنم شك داشته باشم صد در هزار مشكلات از مردمه
بزرگ ترين گناه ترس است .

امام علي (عليه السلام)

________________________



 
 
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 8 اسفند 1387, 3:23 pm
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

Re: خداحافظي با يك خودرو پرطرفدار داخلي

پست توسط CAPTAIN PILOT »

درود و عرض ادب خدمت دوستان و کاربران گرامی تصویر

با توجه به نظرات اکثر دوستان, کاملا" محرز میباشد خدمات صنایع خودروسازی داخل کشور توانایی برآورده ساختن خواسته های عموم مصرف کنندگان را نداشته اند. متاسفانه صنعت خودروسازی در ایران علارغم کلیه پتانسیل های موجود و سرمایه گذاری های کلان انجام شده بر روی آن, به دلیل سوء مدیریت کلان توانایی عرضه محصولات در خور نگرش و قابل رقابت با بازاهای جهانی و حتی منطقه ای را دارا نمیباشد. گلایه اکثر دوستان بر روی قیمت نهایی خودرو معطوف گردیده است در حالیکه تعیین این قیمت تنها بر عهده کارخانه نیست و مالیات های مختلف به همراه برخی عوارض و سهمیه های غیر دولتی که در برخی موارد بسیار عجیب و غیر مرتبط به نظر میرسند, موجب افزایش بی رویه قیمت نهایی عرضه به مشتری میگردند. چنانچه دوستان گرامی فاکتور فروش کارخانه هایی همچون ایران خودرود و سایپا به نمایندگی های مختلف را رویت نموده باشند, متوجه افزایش قیمت 4 الی 5 میلیون تومان نسبت به ارزش خام خودرو میگردند و این مبلغ تماما" حاصل عوارضی میباشد که عملا" به حساب سازنده واریز نمیگردند!

 [External Link Removed for Guests]
 
در بحث کیفیت نیز قطعا" این موضوع حاصل ضعف مدیریت و عدم نظارت بر روی صنایع وابسته میباشد. بنده تاکنون از هر 2 کارخانه ایران خودرو و سایپا در سایت های کرج و خراسان بازدید داشته ام و 2 تصویر موجود در پست نیز متعلق به گالری شخصی میباشد. بطور قطع میتوان اذعان نمود پتانسیل موجود در این 2 کارخانه و مخصوصا" ایران خودرو بسیار فراتر از مشکلات این چنین میباشد. بخش عمده قطعات جانبی توسط کارخانجات وابسته در سراسر کشور تولید میگردند و در برخی موارد نیز پیمانکاران خصوصی این امر را متقبل میگردند. کارخانجات مرکزی صرفا" نقش تولید بدنه, رنگ آمیزی و مونتاژ قطعات سایرین را بر عهده دارند و طبیعتا" هنگامیکه نظارت صحیح بر رویه شعبات زیر مجموعه وجود نداشته باشد, شاهد مونتاژ خودرو با تجهیزات بی کیفیت خواهیم بود و این موضوع مستقیما" به ضعف عملکرد واحد بازرسی و کنترل کیفیت (QC) کارخانجات مادر بازمیگردد و مسائلی همچون موجودی انبار و حضور در بازار بورس به هیچ عنوان مهر تائیدی بر عملکرد صحیح مدیران و نظارت بر این کارخانجات نمیباشند. اساسا" هنگامیکه رقابت وجود نداشته باشد, مشتری نیز حق انتخاب ندارد.

 [External Link Removed for Guests]
 
شاید اشاره کوچکی به صنایع "تاپ خودرو" که یکی از زیر مجموعه های ایران خودرو و مونتاژ کننده خودروهای سواری مرسدس بنز در کشور میباشد, مسئله را بیشتر باز نماید. پرسنل این شرکت بطور مستقیم توسط مراکز آموزشی مرسدس بنز در نقاط مختلف اروپا دوره آموزشی را طی نمودند و سپس عملیات مونتاژ نمونه های E350 با نظارت مستقیم مهندسین ناظر و کنترل کیفیت Daimler AG آلمان در تهران آغاز گردید. در این پروسه حتی تایر اتومبیل بصورت آماده و تنظیم باد شده از آلمان وارد کارخانه میگردد و سپس توسط تکنیسین های ایرانی در جای خود قرار میگیرد! محصولات نهایی این کمپانی تا سال ها به عنوان با کیفیت ترین محصولات داخلی معرفی میگردیدند. لذا این امر نشاندهنده وجود پتانسیل بالا در متخصصان کشور میباشد که متاسفانه بازهم به دلیل سوء مدیریت شدید و برخی سودجویی های شخصی به وضع کنونی دچار شده است. مشکل جدی تر در خصوص لزوم و اجبار حمایت دولت از این صنعت شکست خورده میباشد که نتیجه آن ضرر 2 جانبه به مردم و دولت است.

 [External Link Removed for Guests]
 

موفق باشید
تصویر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 3805
تاریخ عضویت: شنبه 7 شهریور 1388, 3:26 am
محل اقامت: جمهوری اسلامی ایران
سپاس‌های ارسالی: 4180 بار
سپاس‌های دریافتی: 22794 بار
تماس:

Re: خداحافظي با يك خودرو پرطرفدار داخلي

پست توسط Sami 1993 »

صنعت خودرو سازی ایران پتانسیل کافی حتی به عنوان جایگزین بخشی از درآمد نفتی را دارا می باشد اما متاسفانه به علت بازار انحصاری و عدم حضور خودروسازان مطرح جهانی به ویژه در بخش خودرو های ارزان قیمت دردسترس طبقه متوسط جامعه ( به علت تعرفه ) ، انگیزه لازم برای طراحی و تولید خودروهای جدید و با کیفیت را از صنعت خودرو سازی داخلی گرفته است .
نمود بارز آن خودروی رانا است که به خاطر نبود انگیزه تولید آن همچنان آغاز نشده است.
تصویر
تنها راه برای ایجاد رقابت و انگیزه کاهش تعرفه های واردات خودروهای بروز خارجی است . اما حذف یکباره آن باعث نابودی کامل صنعت خودرو سازی می شود .
بهترین راه این است در طی یک برنامه 10 ساله ، تعرفه ها در هر سال به میزان معینی کاهش پیدا کند که در عین لطمه نخوردن شدید صنعت خودروسازی باعث ایحاد رقابت بشود .
قابل ذکر است ، اگر ایران بتواند به عضویت سازمان تجارت جهانی دربیاید ، خود به خود تعرفه ها برداشته می شود و اگر صنعت خودروسازی وضعیت کنونی را داشته باشد ، نابودی آن حتمی است و باید از نو این صنعت در کشور پایه گذاری شود .
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3472
تاریخ عضویت: جمعه 20 اردیبهشت 1387, 9:44 am
سپاس‌های ارسالی: 5879 بار
سپاس‌های دریافتی: 12411 بار
تماس:

Re: خداحافظي با يك خودرو پرطرفدار داخلي

پست توسط Solver »

به هر حال بنده چون ساعت ها تحقیق و پژوهش در این صنعت و خصوصا وضعیت مالی شرکت ها آن هم از کانال های غیر خبری و سندی داشته ام، نظرم را عرض کردم. نظرات دوستان به اعتقاد بنده همچنان بیانگر نداشتن شناخت کافی از این صنعت است.

ضمناً فراموش نکنید هدف من از تحقیقات دقیقاً پیش بینی روند این صنعت در کشور بوده است چون قصد سرمایه گذاری در این صنعت را داشتم.

فرمایش CAPTAIN PILOT, درست است، و به اعتقاد بنده نیز از ظرفیت ها استفاده نشده است و البته این صنعت در ایران یک روند صعودی ندارد.

اما، بر خلاف ایشان تولیداتی که حتی تایرش هم از آلمان باد شده به داخل کشور آورده شود و تکنسین های ما آن را سوار می کنند را نشان گر تخصص ندیده و کاملاً برعکس این را ضعف تخصص به حساب میارم.

ضمناً در مورد خطوط تولید، بر خلاف نظر رامین، طبق اطلاعات بنده عمدتاً این خطوط مدت ها از عمر مجازشون پا را فراتر گذاشتند و خارج شدن همین امر باعث نزولی شدن استاندارد های کیفیتی واحد کنترل کیفی این شرکت ها است، تا آنجا که اگر این روند نزولی دنبال نشود عملاً هیچ محصول این شرکت از این گلوگاه با موفقیت عبور نخواهد کرد، که البته دلیلش فرسودگی خط تولید است و نه ضعف مدیریت.

مدیریت جهت به روز رسانی خط تولید نیازمند فاینانس است که متاسفانه محدودیت های فاینانس در کشور ما فقط مربوط به صنعت خودرو سای نیست. اگر به چند نوبت افزایش سرمایه این شرکت ها توجه کنید، در خواهید یافت مدت مصوب و تاخیر در دست یابی به مبلغ افزایش سرمایه گاه به یک سال کشیده شده است!

این در حالی است که از نظر فنی حداکثر ظرف 6 ماه باید فاینانس لازم جهت افزایش سرمایه انجام پذیرد. نگاه به سود انباشته این شرکت ها نیز بیانگر یک مسئله بسیار نگران کننده است، بدهکار تر شدن سالانه این شرکت ها و روشن است آن عوارض ها که دوستان فرمودند ریشه اش از کجاست.

حالا بحث این که این شرکت ها با این وضعیت به حیات خود ادامه بدهند یا خیر، از نظر اقتصادی پر واضح است این شرکت ها نه خودشان سودآور هستند و نه به مشتریانشان سود رسانی می کنند. سود صنایع خودرو سازی کشور ما بیش از هر کس در جیب وارد کنندگان و دلالان مواد اولیه و تجهیزات خطوط تولید آن میرود که بررسی دقیق ترش در اینجا به دلایلی قابل انجام نیست...

بحث عضویت شرکت ها در بورس، جهت روشن شدن وضعیت مالی شرکت ها بود تا برخی دوستان از توهم ریخته شدن سود کلان به جیب مدیران در بیایند، و برخی دوستان دیگر بدانند این مدیران از کدام کانال انتخاب می شوند.

ضمنا به سابقه مدیران حاضر نگاه کنید، آنگاه خواهید دریافت علاوه بر داشتن تخصص، پس از عبور از سلسله مراتب با احراز برتری و نمایش توانمندی در اداره امور خود را به این جایگاه رسانده اند. ضمنا اگر علت مشکلات این شرکت ها مدیرانش بود، مطمئن باشید در مجامع عمومی سهامداران این صنایع که وضع خوبی هم در بازار ندارند برخورد جدی باشون می کردند. یعنی این شرکت ها از سرمایه گذاری غدیر (در مقطعی بزرگترین شرکت سرمایه گذاری خاورمیانه) بزرگ تر هستند که بر سر چند تصمیم اشتباه و بر خلاف خواست دولت، با اعتراض سهامداران مواجه شد و در نهایت مدیریتش تغییر یافت؟

پس حاضر بودن این شرکت در بورس، اتفاقا خیلی از مسائل را تغییر میدهد، اما از همه این موارد بگذریم، گاهی یک کشور تصمیم به داشتن یک دانش، توانمندی به هر قیمتی می گیرد مثل انرژی هسته ای، مثل حضور در فضا، و مثل تولید خودرو در داخل کشور...

درست و اشتباه بودن این تصمیمات را نباید به عملکرد شرکت ها تامیم داد. اگر از من علت مشکلات این صنایع را بپرسند، دلیلش را نداشتن تخصص یا بی عرضه بودن مدیران نمی دانم، بلکه از اساس نادرست بودن این تصمیم استراتژیک معرفی میکنم.

به عبارت بهتر، بندهمعتقدم اگر با همین شرایط حاضر برترین مدیران دنیا و برترین نفرات تکنسین هم در این دو شرکت مشغول کار باشند، نتیجه چیز بهتری نخواهد شد :D چون این حضور باعث نخواهد شد مشکلات شرکت در فاینانس جهت توسعه خطوط تولید توفیق بیشتری درش حاصل شود، یا مثلا ما به آلیاژ ملی دست یابیم یا دیگر مواد خام مورد نیاز.

تغییر مدیریت، تغییر روش جاری، تغییر نفرات تکنسین و کارشناس، تغییر ساختار و همه اینها فقط حرکت های تاکتیکی در این صنعت به حساب میاد.

اما همانطور که در پست قبل اشاره کردم، این صنعت در حال حاضر از نظر استراتژیک مسیری را دنبال میکند که نه صرفه مشتری در آن است و نه صرفه شرکت ها و با تغییرات تاکتیکی شاید مقطعی بتوان این روند را کند یا متوقف کرد اما بدون یک تغییر استراتژیک و بنیادین در سیاست های این صنعت هرگز شاهد تحول آن نخواهیم بود.

به زبان ساده، صنعت خودرو ایران، همانند کشوری است که در آن مشکل از شاه است و با تعویض نخست وزیر هیچ چیز کشور درست نخواهد شد ...
Personal Site: [External Link Removed for Guests]
Novice Poster
Novice Poster
پست: 75
تاریخ عضویت: دوشنبه 23 آذر 1388, 1:22 am
سپاس‌های ارسالی: 341 بار
سپاس‌های دریافتی: 170 بار

Re: خداحافظي با يك خودرو پرطرفدار داخلي

پست توسط Solaiman »

با سلام

مهمترین مشکل را جناب CAPTAIN PILOT بیان نمودند !

"
گلایه اکثر دوستان بر روی قیمت نهایی خودرو معطوف گردیده است
در حالیکه تعیین این قیمت تنها بر عهده کارخانه نیست
و مالیات های مختلف به همراه برخی عوارض و سهمیه های غیر دولتی که در برخی موارد بسیار عجیب و غیر مرتبط به نظر میرسند,
موجب افزایش بی رویه قیمت نهایی عرضه به مشتری میگردند. چنانچه دوستان گرامی فاکتور فروش کارخانه هایی همچون ایران خودرود و سایپا به نمایندگی های مختلف را رویت نموده باشند,
متوجه افزایش قیمت 4 الی 5 میلیون تومان نسبت به ارزش خام خودرو میگردند و این مبلغ تماما" حاصل عوارضی میباشد که عملا" به حساب سازنده واریز نمیگردند!
"

این دو خودروساز، چاه نفت برای دریافت کنندگان عوارض است!
و انحصار تولید خودرو و ایجاد موانع برای واردات خودرو ، برای ادامه استخراج از این چاه های نفت ، ضروری است !!!

جناب امیر حسام، به مدیریت این دو واحد گله داشتند،
با وضع فعلی در مالکیت و اهداف حاکم بر این دو واحد ، حتی اگر مدیران تویوتا و فولکس واگن را بیاورید، فرقی نخواهد داشت!

هزاران فارغ التحصیل برجسته ، دانشگاه شریف و تهران و امیر کبیر و علم و صنعت و خواجه نصیر و اصفهان و مشهد و تبریز و شیراز و دانشگاه آزاد نیز در این دو شرکت و تامین قطعات آنها آمدند،
که اگر این تعداد نیروی قوی در هر سازمان رقابتی و با محوریت نوآوری ، وارد می شدند، قطعا تا رتبه های 7 و 6 و 5 خودروسازی می رسیدند،
ولی به روزمرگی رسیدند ، به دلایل نگاه اصلی حاکم بر این دو چاه نفت،

همانگونه که جناب MiimA نوشتند:
"به زبان ساده، صنعت خودرو ایران، همانند کشوری است که در آن مشکل از شاه است و با تعویض نخست وزیر هیچ چیز کشور درست نخواهد شد ..."


پ.ن:

رییس قبلی: دکتر منطقی : دکتر در علم مواد دانشگاه شریف، سابقه در صنایع نظامی
رییس فعلی: مهندس نجم الدین: سابقه 30 ساله در بخشهای مختلف ایران خودرو و مگاموتور، جهادگر دوران جنگ ، سابقه در تبدیل خطوط تولید خودرو به تولید مهمات ،

اینها دو نفر نخبه هستند، ولی تصمیمات کلان در جای دیگر اتخاذ می شود.


واضح است که ، کلی مطالب نگفتنی و مبهم در آنجا وجود دارد !
Novice Poster
Novice Poster
پست: 62
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 10 شهریور 1390, 9:50 pm
سپاس‌های دریافتی: 74 بار

Re: خداحافظي با يك خودرو پرطرفدار داخلي

پست توسط Ashkani1365 »

من که خوشحالم تولید کیا ریو داره متوقف می شه. خیلی آشقال بودن. هر روز می خواستی سوار بشی و بری سر کار یه اشکالی پیدا می کرد. اگر اشکال سیم کشی یا الکتریکی نداشت ترمزهای ABS گیر می کرد و صدا می داد. امیدوارم که ماشین دیگری که بهترباشه، با کفیت و ارزان تولید کنند.
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4343
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 23 اسفند 1384, 1:14 pm
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6689 بار
سپاس‌های دریافتی: 12079 بار
تماس:

Re: خداحافظي با يك خودرو پرطرفدار داخلي

پست توسط Mohammad 1985 »

MiimA, توجه کنید که اگر اون بنز چرخض رو هم از آلمان نیارن دیگه بنز نیست اون هم میشه آشغال ساخت داخل !
شما می تونید لاستیکهای به معنی واقعی کلمه آشغال گلدستون ( به دلیل این نامش رو گفتم چون تقریبا اکثر خودروهای صفر رو با این لاستیک میدن بیرون ! ) رو با لاستیکهای مورد استفاده بنز یکی کنید ؟!
البته اینکه قطعاتی در کشورهای دیگه ساخته بشن و یه جا دیگه مونتاژ بشن مشکلی نیست و الان این نیست بنز 100 درصد آلمانی باشه ! تا قبل از ریاست جمهوری احمدی نژاد ایران یکی از تامین کننده رادیاتورهای بنز بود که بعد از ایشان و تحریمهای جدید از ما نخریدن دیگه .
الان مثلا اکثر ترمزهای خودروهای برتر مثل پورشه بی ام و بنز لامبورگینی فراری و ... توسط یک شرکت ایتالیایی تولید میشه آیا این یعنی اینکه آلمانی ها خودشون بلد نیستن ترمز بسازن ؟!
داشتن تکنولوژی یه چیزه مونتاژکاری یه چیز دیگه ! الان ببینید در حوزه دیجیتال تقریبا اکثر شرکتهای بزرگ و صاحب تکنولوژی آمریکایی هستن شرکتهایی مثل آی بی ام اینتل اپل ای ام دی انویدیا وسترن دیجیتال و ... هیچ کدوم در آمریکا محصولی تولید نمی کنن یا اگر بکنن بسیار جزیی هست ولی محصولاتشون اکثرا ساخت چین هست ولی چین به گرد پای اینها هم نمیرسه .
ما در ضمینه خودرویی خیلی عقبیم شرووع کردن از صفر هم جز هدر دادن زمان نیست بهترین کار خرید یا ورود تکنولوژی جدید هست . به نظر من اگر شرکت بزرگی مثل نوکیا یا سونی اریکسون یک سایت تولید گوشی در کشور بزنه که سالانه صدها هزار گوشی تولید کنه بهتر از اینه که یه شرکتی بیاد گوشیهای چینی ! رو با قطعات چینی در ایران مونتاژ کنه و با برند خودش عرضه کنه اون هم خیلی محدود ! طبیعی هست چنین شرکتی رو حتی اگر بتونه وارد بازار جهانی هم بشه شرکتهای بزرگ قورتش میدن !
به هر حال موضوع خودرو کشور به این زودی حل نخواهد شد ( البته قرار هم نیست حل بشه ! )
ترجمه فارسی این جمله میما
"به زبان ساده، صنعت خودرو ایران، همانند کشوری است که در آن مشکل از شاه است و با تعویض نخست وزیر هیچ چیز کشور درست نخواهد شد ..."
هم میشه مشکل از مدیریت کلان هست نه از مدیران کارخونه ! ( البته اونها هم به اندازه خودشون مقصر هستن ) ولی مشکل از مدیریت کلان هست
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون
Captain
Captain
پست: 2755
تاریخ عضویت: چهارشنبه 18 بهمن 1385, 12:46 pm
محل اقامت: شیراز
سپاس‌های ارسالی: 22364 بار
سپاس‌های دریافتی: 5559 بار

Re: خداحافظي با يك خودرو پرطرفدار داخلي

پست توسط Present »

سیاستاتهای بعضی از دوستان دوگانست . وقتی قراره یک هواپیمای مسافرتی در ایران مونتاژ بشه بده ولی وقتی یک خودرو در ایران مونتاژ میشده خوب بوده ؟ :ch:
پروانه نیستم که به یک شعله جان دهم / شمعم که سوزم و دودی نیاورم

گــــــــــــــــاهی تــــــــــــــاوان شیــــــــــر بودن قـــفس اســـت ...
امــــــــا شـــــغال هــــا در شـــــهــــر آزاد مـــــیگـــــــردنــــــــــد ... !

به زودی تعمیرکار لب تاپ می شم :-)
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 2132
تاریخ عضویت: چهارشنبه 15 شهریور 1385, 12:51 am
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1980 بار
سپاس‌های دریافتی: 6841 بار
تماس:

Re: خداحافظي با يك خودرو پرطرفدار داخلي

پست توسط Mr.Amirhessam »

Sami 1993 نوشته شده:صنعت خودرو سازی ایران پتانسیل کافی حتی به عنوان جایگزین بخشی از درآمد نفتی را دارا می باشد اما متاسفانه به علت بازار انحصاری و عدم حضور خودروسازان مطرح جهانی به ویژه در بخش خودرو های ارزان قیمت دردسترس طبقه متوسط جامعه ( به علت تعرفه ) ، انگیزه لازم برای طراحی و تولید خودروهای جدید و با کیفیت را از صنعت خودرو سازی داخلی گرفته است .
نمود بارز آن خودروی رانا است که به خاطر نبود انگیزه تولید آن همچنان آغاز نشده است.
تصویر
تنها راه برای ایجاد رقابت و انگیزه کاهش تعرفه های واردات خودروهای بروز خارجی است . اما حذف یکباره آن باعث نابودی کامل صنعت خودرو سازی می شود .
بهترین راه این است در طی یک برنامه 10 ساله ، تعرفه ها در هر سال به میزان معینی کاهش پیدا کند که در عین لطمه نخوردن شدید صنعت خودروسازی باعث ایحاد رقابت بشود .
قابل ذکر است ، اگر ایران بتواند به عضویت سازمان تجارت جهانی دربیاید ، خود به خود تعرفه ها برداشته می شود و اگر صنعت خودروسازی وضعیت کنونی را داشته باشد ، نابودی آن حتمی است و باید از نو این صنعت در کشور پایه گذاری شود .


   مجلس شورای اسلامی تعرفه 70 درصدی واردات خودروی سواری را که در قانون بودجه سال 1389 کل کشور تعیین شده بود، لغو کرد.   
   گزارش واحد مرکزی خبر ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی طرح ارتقای کیفی تولید خودرو و سایر تولیدات داخلی، جزء (د) بند (15) قانون بودجه سال 1389 کل کشور را لغو کردند.  
   اساس این بخش از قانون بودجه، تعرفه واردات خودروی سواری در سال 1389 هفتاد درصد تعیین شده بود.  
  بر این اساس دولت موظف شد تعرفه واردات خودروی سواری و همه اقلامی که تولیدات داخلی پاسخگوی نیاز داخلی است یا واردات آنها به تولید و اشتغال داخلی آسیب می رساند و همچنین تعرفه واردات اقلام غیرضروری و کالاهای تشریفاتی را به گونه ای تعیین کند که تولیدات و اشتغال داخلی آسیب نبیند و از خروج ارز از کشور جلوگیری شود.  
   نامه اجرایی این قانون را باید وزارت صنایع و معادن با همکاری وزارتخانه های بازرگانی و امور اقتصادی و دارایی تهیه کند و به تصویب هیئت وزیران برساند.  
   وزارت صنایع و معادن مکلف است گزارش اجرای این قانون را هر سه ماه یک بار به کمیسیون های صنایع و معادن و اقتصادی مجلس شورای اسلامی تقدیم کند.  
   ترتیب، بررسی طرح ارتقای کیفی تولید خودرو و سایر تولیدات داخلی به پایان رسید.    [External Link Removed for Guests]  
زنده باد بهار...
هر کس به دنبال معنای این جمله است،این فایل را [External Link Removed for Guests] کند...
به امید ظهور مهدی صاحب الزمان،پایان یافتن زمستان دنیا و شروع بهار انسانیت...
"
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 29 دی 1390, 8:33 am
سپاس‌های ارسالی: 7 بار
سپاس‌های دریافتی: 6 بار

Re: خداحافظي با يك خودرو پرطرفدار داخلي

پست توسط mohammad4950 »

می دونم بی ربط به موضوع تاپیک هست اما:
بهترین خودرو تو رنج قیمتی تا 10 میلیون روآ می باشد. بیچاره اسمش بد در رفته!
Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 1637
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 4 مرداد 1386, 11:53 pm
سپاس‌های ارسالی: 8092 بار
سپاس‌های دریافتی: 3732 بار

Re: خداحافظي با يك خودرو پرطرفدار داخلي

پست توسط KH.I.A.2500 »

با سلام ؛

1- بالا بودن قیمت نهایی
2- پایین بودن کیفیت تجهیزات و بعضا" ساخت
3- حذف لوازم استاندارد و ضروری از روی خودرو برای پایین آمدن قیمت و در نهایت فروش بیشتر(که منجر به سود بیشتر خواهد شد)

مورد 2 و بویژه شماره 3 دست خود خودروسازان است . موضوع تاپیک هم همینه چون بخاطر بی توجهی به ایمنی خودرو(که همانا بی توجهی به جان سرنشینان است)، امروز کارشان به تعطیلی خطوط تولید رسیده . پس می بینید که چندان هم دلسوز نیستند و نمیشه همه چیز را گردن شاه یا استراتژی انداخت .
  
*  *
*  جز ايران نباشد مرا نام ياد *   * * * *    * * *   *  که يزدان مرا زين سبب کام داد *  * *   
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”