خداحافظي با يك خودرو پرطرفدار داخلي

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 3805
تاریخ عضویت: شنبه 7 شهریور 1388, 3:26 am
محل اقامت: جمهوری اسلامی ایران
سپاس‌های ارسالی: 4180 بار
سپاس‌های دریافتی: 22794 بار
تماس:

خداحافظي با يك خودرو پرطرفدار داخلي

پست توسط Sami 1993 »

تصویر
خداحافظي با يك خودرو پرطرفدار داخلي
قائم مقام گروه خودروسازي سايپا از توقف توليد خودرو ريو در ايران خبر داد.

تصویر
به گزارش مشرق، محمد سعيد فلاحي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: به دنبال اجباري شدن نصب كيسه هوا روي خودروهاي سواري تصميم گرفته شد كه توليد ريو در ايران متوقف شود.

وي با بيان اين‌كه تاكنون فعاليت خط توليد بدنه اين خودرو به‌طور كامل متوقف شده است،‌ خاطرنشان كرد: البته همواره فاصله زماني بين توقف فعاليت خط توليد بدنه يك خودرو با خط مونتاژ نهايي آن وجود دارد و به همين دليل خط مونتاژ نهايي ريو جهت مونتاژ تعداد محدود باقي ‌مانده همچنان فعال است كه البته فعاليت اين خط نيز به زودي متوقف خواهد شد.

قائم مقام گروه خودروسازي سايپا ادامه داد: به اين ترتيب عرضه‌ ريو در بازار ايران به مرحله پاياني خود نزديك شده و خطوط توليد اين خودرو نيز جمع‌آوري خواهد شد.

فلاحي در خصوص چگونگي سرويس‌دهي به خودروهاي ريو در حال تردد در كشور، تصريح كرد: اين شركت طبق تعهد صورت گرفته تا10 سال آينده وظيفه پشتيباني و تامين قطعات اين خودرو را بر عهده خواهد داشت.

طبق قانون قرار بود توليد خودروهاي سواري فاقد كيسه هوا از ابتداي دي ماه سال جاري متوقف شود. در اين ميان شركت كيا نيز اعلام كرده بود كه به دليل عدم جانمايي در زمان طراحي، اجازه نصب كيسه هوا روي خودرو ريو را نخواهد داد و به اين ترتيب مسئولان سايپا تصميم گرفتند توليد اين خودرو در ايران را متوقف كنند.

ريو در جدول كيفيت خودروها همواره جزو 10 تا 12 خودرو برتر قرار داشته و در بين خودروهاي هم قيمت خود در رده‌هاي نخست كيفيت قرار داشته و از تقاضاي بالايي نيز در بازار برخوردار بوده است. قيمت كارخانه‌اي اين خودرو در حال حاضر حدود 14 ميليون و 500 هزار تومان است.

[External Link Removed for Guests]
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1653
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 4 شهریور 1389, 9:14 pm
سپاس‌های ارسالی: 3396 بار
سپاس‌های دریافتی: 5774 بار

Re: خداحافظي با يك خودرو پرطرفدار داخلي

پست توسط shafagh »

ماشینی بسیار شکیل و زیبا بود اما چه فایده با موتور پراید ؟
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 585
تاریخ عضویت: شنبه 9 مهر 1390, 7:48 pm
محل اقامت: iran
سپاس‌های ارسالی: 3296 بار
سپاس‌های دریافتی: 2088 بار
تماس:

Re: خداحافظي با يك خودرو پرطرفدار داخلي

پست توسط Cloor Master »

این اقا حیا ندارد میاد حرف از استاندارد کیسه هوا می زند اون وقت پراید با قیمتی بسیار بالا به خورد مردم می دهد احتمالا ریو براشون دیگه به اون صورت سود ندارد
رو هم خوب چیزی است والله
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 8 اسفند 1387, 3:23 pm
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

Re: خداحافظي با يك خودرو پرطرفدار داخلي

پست توسط CAPTAIN PILOT »

درود و عرض ادب خدمت دوستان و کاربران گرامی تصویر

شركت كيا نيز اعلام كرده بود كه به دليل عدم جانمايي در زمان طراحي، اجازه نصب كيسه هوا روي خودرو ريو را نخواهد داد

طراحی خودروهای Rio موجود در کشور متعلق به سال 2002 میلادی و 10 سال گذشته میباشند. این خودرو از بدو تولید به دلیل پوشش دادن استاندارهای موجود در اروپا و آمریکا مجهز به کیسه هوا و ترمزهای ABS بود و متاسفانه مسئولین کارخانه سایپا در زمان عقد قرارداد و خرید امتیاز ساخت, جهت صرفه جویی در هزینه ها و افزایش سود, اقدام به حذف Air Bag ها و همچنین ترمزهای ABS نمودند. حتی در بخش موتور نیز برخی تمهیدات اندیشیده شد تا نمونه های موجود در کشور مورد استفاده قرار بگیرند و نیازی به مونتاژ نمونه جدید نباشد. هرچند این تصمیم منجر به استفاده از موتورهای قویتر گردید. بنابراین طرح ادعای مذکور مبنی بر عدم جانمایی در زمان طراحی کاملا" بی اساس و اشتباه میباشد زیرا این نمونه از ابتدا مجهز به این تجهیزات بوده است.


 KIA Rio 2012 
 [External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests] 

موفق باشید
تصویر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 1929
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 24 فروردین 1389, 9:01 pm
محل اقامت: IRAN
سپاس‌های ارسالی: 2144 بار
سپاس‌های دریافتی: 7628 بار
تماس:

Re: خداحافظي با يك خودرو پرطرفدار داخلي

پست توسط HORLIKAN »

ببخشيد اگه يكم بي ارتباط بود


قیمت جالب پراید و ماکسیما در افغانستان

http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=110711

افغانستان

پرايد اصل كره با كيفيت كره :1.5 مليون
ماكسيما :6 مليون
افغانستان : جنگ زده . فقير

ايران

پرايد ايراني ماشينه غيره استاندارد به گفته مليون ها نفر عم از بزرگ و درشت : 9 مليون تومان
ماكسيما خودروي لوكس : 62 مليون تومان (42 مليون تومان همممممممممين دو هفته پيش)

ايران:هفدهمين قدرت اقتصاد منظومه شمسي
بزرگ ترين گناه ترس است .

امام علي (عليه السلام)

________________________



 
 
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 696
تاریخ عضویت: چهارشنبه 18 آبان 1390, 12:32 pm
سپاس‌های ارسالی: 1326 بار
سپاس‌های دریافتی: 2341 بار
تماس:

Re: خداحافظي با يك خودرو پرطرفدار داخلي

پست توسط serat&mersad »

ریو(Rio)نخریم چی بخریم!!؟توی کشوری که هیچ رقابتی توبخش خودروبین تولیدکنندگان وجودنداره،خب به ناچاربایدباهمین ریو...سرکرد![External Link Removed for Guests]
بازاگه واردات ماشین های ایرانی حداقل از10سال پیش آزادبود(تولیدکنندگان مجبوربه رقابت میشدند)حالاوضعیت ریو(ماشینهای ایرانی)اینجوری نبود!
به سوی میدانهای جنگ وجهادبشتابیدومرگ رادرآغوش بگیریدوآنرابفشاریدکه شهیدان راه خدارادرنزدخدامقامی بس بزرگ است.
ان الحسین مصباح الهدی وسفینه النجاه.
گرگ اجل یکایک ازاین گله می برد...این گله رانگرکه چه آسوده می چرد.
اللَّـهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وآلِ مُحَمَّد

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
Major
Major
پست: 670
تاریخ عضویت: شنبه 3 شهریور 1386, 2:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1777 بار

Re: خداحافظي با يك خودرو پرطرفدار داخلي

پست توسط ramin-am »

طبق بعضی اخبار نمونه نسل قبلی ریو که فعلا در حال تولید در اروپا و کره هست به جای این مدل جایگزین خواهد شد
و طبق بعضی اخبار دیگه کیا سراتو هم جایگزین زانتیا در خط تولید خواهد شد .
به رویاهایت بی اندیش ..........
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 585
تاریخ عضویت: شنبه 9 مهر 1390, 7:48 pm
محل اقامت: iran
سپاس‌های ارسالی: 3296 بار
سپاس‌های دریافتی: 2088 بار
تماس:

Re: خداحافظي با يك خودرو پرطرفدار داخلي

پست توسط Cloor Master »

فقط بگذارند که یک شرکت خودرو ساز خصوصی با شرایطش شروع به کار کند اون وقت است که پشت گوشتون رو دیدید سایپا و ایران خودرو هم دیدید مردم که بی سواد نیستند به جای یک ماشین ۳ملیونی ( پراید به قیمت واقعی)برند یک ماشین سقف سوراخ پرمصرفه کلاه برداری شده ۹ملیون تومانی بخرند
من به عمرم ادم هایی بی حیا تر از مدیران این دو شرکت ندیده ام وجدانن حرفاشون را خوب دقت کنید

با عرض پوزش سایپا مطمئن :o ::do
ایران خودرو راه تو را می خواند( تبلیغ اضافه کاری عزرائیل)
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 2132
تاریخ عضویت: چهارشنبه 15 شهریور 1385, 12:51 am
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1980 بار
سپاس‌های دریافتی: 6841 بار
تماس:

Re: خداحافظي با يك خودرو پرطرفدار داخلي

پست توسط Mr.Amirhessam »

HORLIKAN نوشته شده:ببخشيد اگه يكم بي ارتباط بود


قیمت جالب پراید و ماکسیما در افغانستان

http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=110711

افغانستان

پرايد اصل كره با كيفيت كره :1.5 مليون
ماكسيما :6 مليون
افغانستان : جنگ زده . فقير

ايران

پرايد ايراني ماشينه غيره استاندارد به گفته مليون ها نفر عم از بزرگ و درشت : 9 مليون تومان
ماكسيما خودروي لوكس : 62 مليون تومان (42 مليون تومان همممممممممين دو هفته پيش)

ايران:هفدهمين قدرت اقتصاد منظومه شمسي


از بی کفایتی و بی شعوری مدیران شرکت های خودروساز داخلی که بگذریم!!!


شما میتونی جواب حدودا 130 هزار نفر کارگران کارخانه های ایران خودرو و سایپا رو بدهید؟!
--------------------------------------------------------------------------------
اصولا دوستان علاقه مند هستند که مفت باشه،هرچی و به هر قیمیتی میخواد باشه هستند.
زنده باد بهار...
هر کس به دنبال معنای این جمله است،این فایل را [External Link Removed for Guests] کند...
به امید ظهور مهدی صاحب الزمان،پایان یافتن زمستان دنیا و شروع بهار انسانیت...
"
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4343
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 23 اسفند 1384, 1:14 pm
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6689 بار
سپاس‌های دریافتی: 12079 بار
تماس:

Re: خداحافظي با يك خودرو پرطرفدار داخلي

پست توسط Mohammad 1985 »

همچین گفته خودرو پر طرفدار انگار چی بوده ! اینم آشغال بود !!! البته آشغالی که به قیمت یه آشغال فروخته نمیشد !!! خیلی بیشتر از آشغال قیمت گذاری شده بود !
اما انداختن همه تقصیره ها گردن مدیران لگن سازهای ایرانی اشتباهه قضیه بالاتر از سطح مدیریت این دو آشغال ساز هست !
Mr.Amirhessam, شما مطمعنی این دو 130 هزار کارگر دارن ؟!
در مورد این آشغال کره ای باید بگم مدیران دلسوز که همه غمشون مردم هستن ! با حذف ایربگ و حتی به گفته بعضیها حذف میله های ضربه گیر همون ایمنی نداشتش رو هم ازش گرفتن !
یا مثلا برداشتن برای کاهش هزینه ایربگ پرده ای مگان ساخت داخل رو حذف کردن ! جون سرنشین مهم نیست مهم کاهش هزینه هست که سود بیشتر بشه وگرنه مرگ حقه طرف الان هم نمیره 50 سال بعد حتما میمیره !!!
من پیچ چرخ خودروی مگان ساخت فرانسه رو با مگان ساخت داخل عوض نمیکنم ! که البته با کمک برداران چینی مون سیل قطعات آشغال و بی کیفیت و البته از همه مهمتر ارزونتر چینی وارد میشه و در بسیار از خودروهایی که دیگه فقط آرمشون اروپایی هست به کار گرفته میشن !
در آخر هم میگم مرده شور اینطور ایجاد اشتغال رو ببرن که مثلا اشتغال ایجاد کردن این دو کارخونه !
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون
Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 1637
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 4 مرداد 1386, 11:53 pm
سپاس‌های ارسالی: 8092 بار
سپاس‌های دریافتی: 3732 بار

Re: خداحافظي با يك خودرو پرطرفدار داخلي

پست توسط KH.I.A.2500 »

با سلام ؛

حق با شماست ، آن اشتغال زایی که به بدبخت کردن دیگران منجر بشه اشتغال زایی نیست ، بلکه وقتی تبعات این مدل اشتغال زایی را بررسی می کنید متوجه می شید سودی که شرکت کلاهبردار از این کم فروشی ها می بره با ضرری که از تصادف خودروهای بی کیفیت به خانواده ها و در نهایت به تمام جامعه وارد میشه قابل مقایسه نیست . همچنین اگر از سر و ته خودروها نزنن ، نه تنها کارگرها بیکار نمیشن بلکه کارگران بیشتری مشغول بکار میشن .

مشکل اینجاست که دیواری کوتاهتر از مردم وجود نداره .
مردم ما واقعا" مثل آدمی میمانند که استخوان در گلو و خار در چشمش گیر کرده . از طرفی بخاطر امیدها و آرمانهایی که دارند، سختترین شرایط را تحمل می کنن ولی از طرف دیگه عده ای فقط از این تحمل مردم سوءاستفاده می کنن و خودشان را پروار می کنن .
  
*  *
*  جز ايران نباشد مرا نام ياد *   * * * *    * * *   *  که يزدان مرا زين سبب کام داد *  * *   
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 3472
تاریخ عضویت: جمعه 20 اردیبهشت 1387, 9:44 am
سپاس‌های ارسالی: 5879 بار
سپاس‌های دریافتی: 12411 بار
تماس:

Re: خداحافظي با يك خودرو پرطرفدار داخلي

پست توسط Solver »

راستش دوستان در مورد بحث خودرو در کشور ما شایعات و نظرات مختلف زیاد است.

نخست مدیران این دو شرکت نیز هر دو کارشناس و متخصص هستند و صد البته بسیار دلسوز. روشن است شما که هیچ شناخت غیر از رسانه های زرد و گاهاً تخصصی از این افراد ندارید، اینطور عجولانه این افراد را مقصر شمارید. توهین ها که دیگر بسیار تاسف بار تر.


بحث ها بر سر واردات خودرو و قیمت تولیدات داخل، همچنین تفاوت قیمت عرضه محصولات در داخل و خارج از کشور فقط متاثر از محاسبات اقتصادی و فنی نیست. صنعت خودرو سازی یک صنعت بسیار مهم و استراتژیک است.

فکر کنم همه با تفاوت استراتژیک و تاکیتک آشنا باشند، خصوصا به خاطر بخش های نظامی این سایت.

بنابراین، روشن است در موضوعات استراتژیک گاه توجیح اقتصادی و فنی هر چند فاکتورهای مهمی هستند اما الویت های نخست در تصمیم گیری ها نمی باشند.

شاید برخی از شما اطلاعات نداشته باشید و برخی هم که دارید خوب مفهومش را ندانید، شرکت های مذکور هر دو در بورس عرضه شده اند. نه تنها این دو شرکت که صنایع وابسته و شرکت های زیر مجموعه این دو شرکت نیز اکثرا در بورس حاضر هستند.

جدا از دسترسی آنلاین به دارایی ها، بدهی ها، موجودی انبارها و ظرفیت تولید، میزان تولید و فروش که از طریق مرکز پردازش ملی اطلاعات فراهم است، مجمع عمومی های این شرکت که در ان تصمیمات بنیادین گرفته میشود به صورت عمومی و همانند تمام شرکت های سهامی عام است.

من اینجا قصد ورود به بحث فنی خودرو را ندارم، فقط نکاتی را عرض میکنم که دوستان در نظراتشان اصلاً مد نظر قرار نداده بودند:

این صنعت استراتژیک است.
سهامی عام بودن و حضور در بورس این شرکت ها.

همچنین از همه موارد مهمتر ضعف ما در زمینه تولید یا تهیه مواد اولیه این شرکت ها نیز نکته بسیار مهمی است.
همچنین مشکلات فاینانس این شرکت ها به علت ضعف در جذب سرمایه گذاران خارجی در مسیر توسعه، که اگر کارآفرینی پاس کرده باشید خوب میدانید برخی صنایع از جمله خودرو سازی به علت ضریب بالای فرسودگی خطوط تولید همواره باید در حال توسعه خطوط تولیدش باشد تا با خارج از رده کردن قدیمیترین خط تولید از تولید محصولات با کیفیت پایین پیشگیری شود.

مشکلات خودرو های نو، عمدتاً به همین دلیل است و این اصلا جدا از بحث استاندارد بودن یا نبودن است و خودش مشکل دیگریست که علتش را شرح دادم.

پس اگر قصد نظر دادن درباره این صنعت یا مدیرانش را دارید، باید چشمان خود را خیلی بیشتر از این حرف ها باز کنید. من چند وقت است به خاطر بورس این صنایع را زیر نظر دارم و خوب از مشکلات و مسائل ریزش اطلاعات دارم، به همین خاطر بر خلاف اکثر دوستان در اینجا مدیران این دو شرکت را دلسوز میشناسم.
Personal Site: [External Link Removed for Guests]
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”