اخبار پيرامون ال-90

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 1420
تاریخ عضویت: دوشنبه 17 مهر 1385, 9:56 am
محل اقامت: سرزمین تاریکی ها
سپاس‌های ارسالی: 1082 بار
سپاس‌های دریافتی: 869 بار
تماس:

پست توسط gigi64 »

:D واقعاً زحمت کشیدن!! قرار بود با چه قیمتی بدن دست مردم و حالا به چه قیمتی رسید!!!به جای این همه سر و صدا کردن وتبلیغات ،خوب و قتی قراره قیمت مدل کامل این ماشین بشه 12 میلیون خوب همون 405 یا سمند رو سادش می کردن شاید ارزونتر هم می شد!خیلی جالبه! :-D
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 177
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 17 دی 1385, 3:13 pm
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

پست توسط Gamma »

مديرعامل ايران‌خودرو خبر داد:
فروش تندر 90 از شنبه آينده آغاز مي‌شود
پس از انتشار اخبار ضد و نقيض در خصوص تاريخ‌ فروش و قيمت خودرو تندر 90 (ال-90) طي روزهاي گذشته، سرانجام منوچهر منطقي، مديرعامل گروه صنعتي ايران‌خودرو، رسما تاريخ فروش و قيمت اين خودرو را اعلام كرد.
وي كه سه‌شنبه شب گذشته در برنامه زنده گفت‌و‌گوي خبري شبكه دوم سيما به همراه سيدحسين هاشمي، رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي حضور يافته بود، در پاسخ به سوال مردم در خصوص فروش تندر 90 گفت: فروش اين خودرو از روز شنبه 12 اسفندماه آغاز خواهد شد و بر اين اساس حداقل قيمت تندر 90 در مدل 0E0 (بدون كولر، بالابرقي و فرمان هيدروليك) 8ميليون و 200هزار تومان خواهد بود.
وي گفت: آپشن 1E1 (مدل لوكس) اين خودرو به همراه كولر، بالابرقي، فرمان هيدروليك با اندكي تفاوت در شكل ظاهري آن به قيمت 9ميليون و 600هزار تومان و مدل E2 (فوق لوكس) با امكاناتي مانند ترمز ABS، كيسه هوا و برخي امكانات ديگر با قيمت 10ميليون و 600هزار تومان عرضه خواهد شد.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا با توجه به رنج قيمتي تندر 90، ورود اين محصول به بازار، فروش ساير محصولات ساخت ايران خوردرو همچون سمند، GLX و پژو 206 را تحت تاثير قرار مي‌دهد يا خير، گفت: نگراني از اين بابت نداريم چرا كه برخي از محصولات ما از نظر قيمت معادل اين خودرو هستند و از آنجايي كه ما براي تك‌تك محصولاتمان برنامه‌ريزي كرده‌ايم مشكلي به وجود نمي‌آيد. هاشمي، نيز در اين رابطه گفت: بسيار خوشحالم كه خودروسازها به وعده خود عمل كردند و اين خودرو در نيمه اول اسفندماه به بازار عرضه مي‌شود. وي كه يكي از طرفداران اجراي پروژه تندر 90 در مجلس به شمار مي‌رود، افزود: ورود اين خودرو تاثير مثبتي در بازار و كيفيت خودروها خواهد داشت به طوري كه خودروسازها اين خودرو را الگوي خود قرار مي‌دهند و ساير محصولاتشان را براساس اين الگو مي‌سازند. بنابراين پس از ورود اين خودرو به بازار، ديگر جايي براي خودروهاي بي‌كيفيت نخواهد بود.
اما در حالي كه فروش اين خودرو از روز شنبه آغاز مي‌شود كه تا آخرين لحظه تنظيم اين خبر، از سوي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و شركت‌هاي پارس‌خودرو و رنو پارس هيچ‌گونه اطلاعات ديگري مبني بر نحوه عرضه اين خودرو به بازار (پيش‌فروش يا فروش فوري) اعلام نشده است. منطقي چندي پيش در اين رابطه به خبرنگار ما گفته بود، قرار است در ابتدا ثبت‌نام از متقاضيان تندر 90 صورت گيرد، آنگاه براساس استقبال مردم شمارگان توليد خودرو تعيين شود.

دنياي اقتصاد
اميرالمومنين حضرت علي : ... حق پدر بر فرزند اين است كه فرزند در همه چيز به جز نافرماني خدا از پدر اطاعت كند ...
فرازي از حكمت 399 نهج البلاغه
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 665
تاریخ عضویت: دوشنبه 12 تیر 1385, 12:16 pm
سپاس‌های دریافتی: 20 بار

پست توسط Admiral »

سلام دوستان اينم شرايط ثبت نام ال 90 يا همون تندر 90

[External Link Removed for Guests]
my GF kill me if I speak with U
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 1420
تاریخ عضویت: دوشنبه 17 مهر 1385, 9:56 am
محل اقامت: سرزمین تاریکی ها
سپاس‌های ارسالی: 1082 بار
سپاس‌های دریافتی: 869 بار
تماس:

پست توسط gigi64 »

:-( موتور تیپ های مختلف تندر فرقی با هم ندارند؟
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 250
تاریخ عضویت: جمعه 10 آذر 1385, 11:02 am
سپاس‌های دریافتی: 11 بار

پست توسط Don Corleone »

gigi64 نوشته شده::-( موتور تیپ های مختلف تندر فرقی با هم ندارند؟


چرا چنين برنامه اي بود كه بعضي تيپها موتورشون فرق كنه
عدم رعايت حقوق يكديگر ريشه همه اختلافات و جنگها

حقيقت چيزي نيست كه نوشته مي شود؛ آن چيزيست كه سعي مي شود پنهان بماند. تولستوي
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

بهاي تندر سال آينده در 8 ميليون و 200 هزار تومان ثابت خواهد ماند

خبرگزاري فارس: مديرعامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران گفت: بهاي تندر (ال 90) 8 ميليون و 200 هزار تومان تعيين شد و در طول سال آينده نيز ثابت بوده و تابع تحولات يورو قرار نمي‌گيرد.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، مفيدي در حاشيه مراسم امضاي قرارداد ساخت 200 واگن مسافري براي شركت رجاء اظهار داشت: چنانچه سازمان گسترش و نوسازي تشخيص دهد كه در بازارهاي جهاني براي تندر مشتري وجود دارد اقدام به صادرات اين محصول خواهد كرد.

وي ادامه داد: جايگزيني تندر (ال 90) با پيكان به اين معنا نيست كه قيمت آن نيز در سطح قيمت پيكان باشد.
New Member
پست: 5
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 6 اسفند 1385, 9:30 am

پست توسط alt+255 »

:razz: !!!!!!!!!!!!!!!!برو بچ حالا بخريم يا نه!!!!!!!!!!!!!!! :razz:
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

بستگی به معیارهایی داره که مدنظرتون هست :-o
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 250
تاریخ عضویت: جمعه 10 آذر 1385, 11:02 am
سپاس‌های دریافتی: 11 بار

خودرو تندر خرداد ماه‌ تحويل‌ مشتريان‌ مي‌ شود

پست توسط Don Corleone »

رئيس‌ سازمان‌ گسترش‌ و نوسازي‌ صنايع گفت‌‌: خودرو تندر محصول‌ طرح‌ ال‌ ‌90‌ قطعا خرداد امسال‌ راهي‌ بازار خواهد شد‌.

به‌ گزارش‌ خبرنگار خبرخودرو ، مهدي‌ مفيدي‌ در خصوص‌ بحثهاي‌ مطرح‌ شده‌ درباره‌ تامين‌ نشدن‌ بموقع قطعات‌ تندر براي‌ توليد‌ تصريح‌ کرد‌ : برنامه‌ توليد تندر همان‌ برنامه‌ قبلي‌ است‌ و خرداد امسال‌ اين‌ خودرو تحويل‌ مشتري‌ ها مي‌ شود‌.

وي‌ گفت‌‌: جلسات‌ براي‌ تامين‌ به‌ موقع قطعات‌ ال‌ ‌90‌ مدام‌ برگزار ميشود و مديران‌ در تلاشند مشکلات‌ را برطرف‌ کنند‌.

مفيدي‌ افزود‌: شرکت‌ رنو پارس‌ مشکلاتي‌ داشت‌ که‌ برطرف‌ شده‌ عرضه‌ محصولات‌ آن‌ از خرداد آغاز مي شود‌.
عدم رعايت حقوق يكديگر ريشه همه اختلافات و جنگها

حقيقت چيزي نيست كه نوشته مي شود؛ آن چيزيست كه سعي مي شود پنهان بماند. تولستوي
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیش بینی کرد در تامین قطعات خارجی تندر 90 مشکلی پیش نیاید.

حمیدرضا فولادگر به خبرنگار خبر خودرو گفت: به نظر نمی رسد تعهدات شرکت رنو پارس ، ایران خودرو سایپا را از نظر ساخت تندر 90 با مشکلی مواجه کند.

وی افزود: تحریم ایران و قطعنامه شورای امنیت در خصوص مواد موشکی ، هسته ای و نظامی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هرچند ممکن است جو تبلیغاتی و روانی ناشی از قطعنامه شورای امنیت ، دامنگیر صنایع دیگر هم شود ، اما عمدتا آن صنایع هم دو منظوره است که به غیر از مصارف صنعتی ، مصارف نظامی هم دارد.

وی گفت: با توجه به این که از پیش فروش تندر 90 استقبال خوبی صورت گرفته است قطعا خودروسازان تعهداتشان را به موقع انجام می دهند .

فولادگر تاکید کرد: ضمن این که خرید قطعات قبلا انجام شده و خودروسازان در مرحله مونتاژ هستند ، بنابراین مشکلی در خصوص انجام تعهدات شرکت های خودروساز و تحویل تندر 90 پیش نمی آید
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

درآمد 900ميليارد توماني خودروسازها از مرحله اول فروش تندر 90
از ال-90 خبري نيست!

گروه خودرو – در حالي كه كمتر از 15 روز به قرعه‌كشي تندر 90 (ال-90) فرصت باقيمانده، برخلاف سال گذشته از حاشيه‌هاي اين خودرو خبر جديدي منتشر نشده است.

از آنجا كه دولت سرانجام در سال گذشته به اين نتيجه رسيد كه بايد تندر 90 را به توليد برساند به نظر مي‌رسد حال كه نوبت به واگذاري حدود 90هزار دستگاه تندر 90 به ثبت نام كنندگان اين خودرو رسيده تب و تاب مربوط به اين خودرو در اين مرحله فروكش كرده است.
منوچهر منطقي مديرعامل ايران‌خودرو چندي پيش در گفت‌وگو با يكي از خبرگزاري‌ها عنوان كرده بود كمبود قطعه، كه از قبل هم قابل پيش‌بيني بود، توليد اين خودرو را در دو شركت مونتاژكار آن (سايپا و ايران‌خودرو) با مشكل مواجه كرده است.

اگرچه مديران ارشد شركت رنو بارها اعلام كرده‌اند به‌رغم تحريم‌هاي بين‌المللي اخير عليه ايران همكاري خود را در خصوص توليد تندر 90 با ايران قطع نخواهند كرد، اما عدم امنيت رواني لازم براي خودروسازها در خصوص چگونگي تامين قطعه برنامه‌ريزان دو خودروساز كشور براي توليد اين خودرو را دچار سردرگمي كرده است. از سويي ديگر ظرفيت نهايي خط توليد تندر 90 در كشور 300هزار دستگاه برآورد شده اما هنوز تكليف 90هزار خودرو از پيش فروخته شده معلوم نيست.به عبارت ديگر درآمد سرشار از تندر 90 ظرفيت خالي موجود و كشش بازار، 3 فاكتور عمده هستند كه هر خودروسازي به تنهايي همه آنها را در اختيار خود ندارد اما دو شركت ايران‌خودرو و سايپا در حالي از اين فاكتورها بهره مي‌برند كه از لحاظ سخت‌افزاري در توليد با مشكل مواجه شده‌اند. با نگاهي به پيش فروش تندر 90 اين نكته روشن مي‌شود كه از 90هزار ثبت نام كننده اين خودرو در سال گذشته خودروسازها، به ازاي هر نفر 5ميليون تومان پيش پرداخت، 450ميليارد تومان درآمد داشته‌اند با توجه به اين كه تا پايان سال جاري قرار است مابقي را نيز از مشتريان دريافت كنند با در نظر گرفتن ميانگين قيمت تندر 90 (ده ميليون تومان) اين درآمد به 900ميليارد تومان افزايش خواهد يافت.اما پرسش مهم اين كه چرا مردم حاضرند پول خود را براي خودرويي كه هنوز عكسي از آن هم نديده‌اند به دست خودروسازها بسپارند؟

اگر با اين روش دنبال كسب درآمدند بهتر نيست دولت طرح‌هاي اقتصادي پربازده‌تري را براي مردم تعريف و از آنان بخواهد كه سرمايه‌هايشان را در آنجا به دست دولت بسپارند؟ هزينه‌ ساخت خط توليد تندر 90 در سايپا و ايران‌خودرو نهايتا به 300ميليارد تومان هم نمي‌رسد حال درآمد 600ميلياردي باقيمانده از اين خودرو به چه كسي، رنو، خودروساز، دولت، خواهد رسيد هنوز معلوم نيست.

دنیای اقتصاد
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

دبير پيشين انجمن خودرو سازان :
حملات پي در پي به قرارداد تندر ، شركت رنو را سردر گم كرده است

به گزارش خبر خودرو دبير پيشين انجمن خودروسازان گفت: در چند سال گذشته قرارداد تندر آنقدر مورد حمله پي در پي قرار گرفته كه حالت سردرگمي براي شركت رنو پيش آمده است.

داوود ميرخاني رشتي در گفت و گو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت: با توجه به اين كه براي سال اول ، قرار است كمتر از 100 هزار دستگاه از اين خودرو توليد شود ، اين رقم براي شركت رنو عددي نيست كه در محاسباتش در زمينه تامين قطعات اشتباه كرده باشد.

وي افزود: انجمن خودروسازان به منظور پيگيري مساله تندر نشستي با شركت رنو داشته كه آنها مساله تحريم را به كلي منتفي دانسته و اعلام كرده اند قرارداد تندر مربوط به قبل از تحريم ايران است و رنو با علم به مسايل هسته اي ايران در كشور سرمايه گذاري كرده بنابراين همكاري هاي دو جانبه ادامه مي يابد.

وي تاكيد كرد: يكي از مشكلاتي كه در زمينه تاخير تندر وجود دارد كيفيت قطعات ايراني است كه در برخي مواقع شركت رنو را مجبور كرده است قطعات خارجي را جايگزين آنها نموده وآن قطعات را نيز از خارج وارد كنند.

ميرخاني افزود: خودروسازان ايراني نيز قرار بوده در خط توليد خود سرمايه گذاري لازم را انجام دهند كه اين كار را انجام داده و خط توليدشان را نيز راه اندخته اند.

وي گفت: ضمن اين كه طرف قرارداد قطعه سازان ايراني در زمينه قطعات تندر ، شركت رنو است نه خودروسازان داخلي و اين كه شركت رنو نتواند هزينه قطعه سازان ايراني را بدهد نيز بعيد به نظر مي رسد.

دبير پيشين انجمن خودروسازان اظهار داشت: ايران خودرو و سايپا همچنين در پايان سال گذشته تمام طلب هاي قطعه سازان را پرداخت كرده اند و هيچ پرداخت معوقه اي ندارند.

به گفته وي قطعه سازان سالهاست هر موقع به مشكل برمي خورند اين مساله كه خودروسازان طلب هاي آنها را پرداخت نمي كنند را مطرح مي نمايند.

وي تاكيد كرد : بنابراين معتقدم آنچه در مورد تندر عنوان مي شود بهانه است و به احتمال 90 درصد تندر به موقع وارد بازار مي شود.
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”