اخبار پيرامون ال-90

در اين بخش مي‌توانيد جديدترين اخبار خودرو را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, RAHVAR, Mohsen1001, شوراي نظارت

Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 1045
تاریخ عضویت: شنبه 31 تیر 1385, 12:05 pm
محل اقامت: بزقوش?؟قافلانکوه
سپاس‌های ارسالی: 2945 بار
سپاس‌های دریافتی: 2310 بار

اخبار پيرامون ال-90

پست توسط achachi98 »

خودروي سواري ال 90 با نام تجاري تندر در ايران به فروش ميرسد .

سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران اعلا‌م كرد:از بين اسامي پيشنهاد شده براي خودروي ال 90 پس از بررسي فرهنگستان زبان و ادبيات فارسي و با تاييد وزير صنايع و معادن‌,نام " تندر" براي اين خودرو انتخاب شد .
[External Link Removed for Guests]

Atlantis اگر اومدی به من pm بده منتظرتمتصویر
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 2132
تاریخ عضویت: چهارشنبه 15 شهریور 1385, 12:51 am
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1980 بار
سپاس‌های دریافتی: 6841 بار
تماس:

پست توسط Mr.Amirhessam »

اين فرهنگستان زبان و ادب پارسي سالي يكبار نظر ميده اونم چه نظرايي....................خدايش ادم كف ميكنه
اينم اخرينش بوده.
اقا دستت درد نكنه
زنده باد بهار...
هر کس به دنبال معنای این جمله است،این فایل را [External Link Removed for Guests] کند...
به امید ظهور مهدی صاحب الزمان،پایان یافتن زمستان دنیا و شروع بهار انسانیت...
"
Super Moderator
Super Moderator
پست: 949
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 اسفند 1384, 2:31 pm
سپاس‌های ارسالی: 2396 بار
سپاس‌های دریافتی: 1355 بار

پست توسط Reza 313 »

اه اه
اسم ديگه اي نبود انتخاب كنند ؟
...آن ها که بر فراز آسمان درس پرواز آموخته بودند ، دیگر زیستن بر خاک زمین میسرشان نبود و جنگ بهانه ای بود تا مشق نیمه کاره ی آسمانی بودنشان را کامل کنند .... تصویر 
Rookie Poster
Rookie Poster
نمایه کاربر
پست: 25
تاریخ عضویت: شنبه 22 مهر 1385, 5:01 pm
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

پست توسط رايش »

بله واقعا اسم جالب و تجارتي نيست ولي فکر کنم اگه قيمتش رو در حد همون 8 مليون يا کمتر نگه دارن استقبال خوبي ازش بشه
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 250
تاریخ عضویت: جمعه 10 آذر 1385, 11:02 am
سپاس‌های دریافتی: 11 بار

وانت ال 90 سال 86 به بازار مي‌آيد

پست توسط Don Corleone »

خبرگزاري فارس: وانت ال 90 با همكاري ايران خودرو و شركت رنو در حال طراحي است و سال 86 به بازار عرضه خواهد شد.




به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، توليد انبوه خودرو ال 90 از 15 بهمن آغاز شده و بنا بر پيش بيني هاي خودروسازان اين خودرو اواسط اسفندماه به بازار عرضه خواهد شد.
بر اساس اين گزارش توليد خوردو ال 90 در سه مدل هم اكنون در دستور كار قرار دارد كه مدل سدان آن با نام تندر توليد خواهد شد.
اين خودرو همچنين داراي 2 مدل «آر» و «اس» است كه توسط شركت ايرن خودرو توليد مي شود.
بر اساس اين گزارش ايران خودرو همچنين توليد وانت ال 90 را با همكاري شركت رنو در دستور كار دارد كه در حال حاضر در مرحله طراحي است.
اين گزارش اضافه مي كند، ال 90 در ايران داراي 3 تيپ فول آپشن، دولوكس و استاندارد است كه مدل دولوكس آن در سه ورژن E1، E0، E2 توليد مي شود.
بر اساس اظهارات مقامات سازمان گسترش قيمت مدل پايه ال 90 هشت ميليون تومان تعيين شده است. در عين حال يك مقام آگاه به خبرنگار فارس گفت: قيمت مدل فول آپشن اين خودرو نيز حدود ده ميليون تومان خواهد بود.
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 250
تاریخ عضویت: جمعه 10 آذر 1385, 11:02 am
سپاس‌های دریافتی: 11 بار

توليد خودرو پرايد همزمان با عرضه ال 90 به بازار كاهش خواهد يافت

پست توسط Don Corleone »

مديرعامل گروه سايپا گفت: توليد خودرو پرايد همزمان با عرضه ال 90 به بازار كاهش خواهد يافت.


به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، احمد قلعه باني در حاشيه مراسم افتتاح همزمان 40 نمايندگي فروش و خدمات پس از فروش سايپا كه در ورامين برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص توليد خودرويي با نام تجاري سايپا اظهار داشت: در گروه خودروسازي سايپا براي برنامه 5 ساله دوم تنوع محصولات را پيش‌بيني كرده‌ايم.
وي خاطرنشان كرد:‌ يكي از محصولاتي كه ارزش آن از نظر سايپا بيشتر از محصولات ديگر است، طراحي آن متعلق به خود سايپا است و مي‌توان از آن به عنوان خودروي ملي سايپا ياد كرد، پرايد S81 است.
قلعه باني با بيان اين كه اين خودرو در سال 87 به بازار عرضه خواهد شد،افزود: هم اكنون طراحي اين خودرو به اتمام رسيده و در مرحله ساخت اجزاء،قالب‌ها و قطعات هستيم.
وي گفت: اميدواريم خط توليد اين خودرو نيز راه‌اندازي شده و در سال 87 به بازار عرضه شود.
مديرعامل سايپا يادآور شد: گروه سايپا عرضه سالانه يك يا دو خودرو جديد را در برنامه خود دارد. بخشي از اين خودرو‌ها با اتكاء به توانمندي‌هاي خود سايپا و برخي با استفاده از پلت فرمهاي مشتركي كه با همكاري خودرو سازان جهاني طراحي مي‌شود، توليد خواهد شد.
قلعه باني در خصوص توليد خودرو ال نود نيز گفت: ال 90 حتما تا آخر سال توليد و به بازار عرضه خواهد شد.
وي توضيح داد: خط توليد پارس خودرو مدتهاست كه آماده توليد ال 90 است و در انتظار قطعاتي هستيم كه قرار است توسط رنو پارس تامين شود،بر اين اساس خودرو ال نود با تامين قطعات كه رنو در تدارك آنها است، به بازار عرضه خواهد شد.
وي ادامه داد: بدليل نداشتن قطعات،ال 90 با تعداد محدود توليد شده است و مراحل خط توليد توسط متخصصان رنو و سايپا مورد تاييد قرار گرفته و آمادگي توليد وجود دارد.
قلعه باني انجام تعهدات سايپا در خصوص خودروهاي فرسوده تا پايان سال را امكانپذير دانست و گفت: بر اساس تبصره 13 قانون بودجه سايپا تا پايان سال صدهزار دستگاه خودرو فرسوده را جمع‌آوري و جايگزين خواهد كرد.
وي اظهار داشت: هم اكنون روزانه 60 دستگاه و از هفته آينده روزانه هزار دستگاه خودرو دوگانه سوز توليد خواهد شد كه از اين صدهزار دستگاه 15 تا 20 هزار دستگاه را تاكسي و بقيه را ساير خودروها تشكيل مي‌دهند.
قلعه باني تصريح كرد: علاوه بر آن حدود 10 الي 15 هزار دستگاه وانت نيسان دوگانه سوز نيز جايگزين وانت نيسانهاي فرسوده خواهد شد.
وي گفت: طي شش ماهه اول سال بدليل محدوديت‌هايي كه براي تامين برخي اقلام تاكسي‌هاي دوگانه سوز وجود داشته است،‌توليد خودروهاي دوگانه سوز كمتر بوده اما در شش ماهه دوم اين قطعات تامين شده است.
مديرعامل گروه سايپا ابراز اميدواري كرد سال آينده ظرف 3 الي 4 ماه بتوانند تمامي خودروها را دوگانه سوز كرده و در صورت تصويب مجدد تبصره 13 اين خودروها را جايگزين خودروهاي فرسوده كنند.
قلعه باني در خصوص گازسوز كردن خودروهايي چون ماكسيما و زانتيا تاكيد كرد: براي تمامي خودروها نمونه سازي دوگانه سوز را انجام داده‌ايم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه برخي مشتريان خودروهاي گاز سوز زانتيا و ماكسيما را نمي‌پسندند، افزود: از نظر ما بهتر است خودروهايي چون ماكسيما و زانتيا كه تيراژ توليدشان پائين است دوگانه سوز نشوند.
قلعه باني اين ترجيح را بدليل آسيب‌هايي كه گاز سوز كردن اين خودروها بر روي موتور آنها خواهد داشت و همچنين اشغال فضاي عقب خودروها عنوان كرد و افزود: مي‌توان راه حلي پيدا كرد و به عنوان مثال به جاي اين خودروها از ميان خودروهاي موجود در بازار اقدام به دوگانه سوز كردن كرد.
وي در پاسخ به اين پرسش كه زانتيا و ماكسيما تحت ليسانس توليد مي‌شوند و در صورت مخالفت شركتهاي صاحبان برند ‌تكليف چه خواهد بود گفت: در اين صورت خط توليد ماكسيما و زانتيا متوقف خواهد شد.
قلعه باني در خصوص زمان ورود خودروهاي سي ‌فورد به بازار نيز گفت: مراحل نهايي قرارداد سي فورد (از مدل‌هاي سيتروئن) در حال انجام است ودر سال 87 وارد بازار خواهد شد.
وي سهم سايپا از بازار خودرو سواري در سال جاري را طي 8 ماهه اول سال 55 درصد و سهم ساير خودروسازان را 45 درصد عنوان كرد.
وي گفت: توليد سواري و وانت سايپا سالانه حدود 600 هزار دستگاه است كه در 8 ماهه اول سال جاري 360 هزار دستگاه آن پرايد بوده است و تا پايان سال توليد اين خودرو به 430 هزار دستگاه مي‌رسد.
قلعه باني در عين حال افزود: با توليد ال 90 در پارس خودرو توليد پرايد كاهش خواهيم داد.
وي گفت:‌ قيمت پرايد به هيچ وجه افزايش نخواهد يافت.
خبرنگار فارس از قلعه باني پرسيد: آيا سايپا برنامه‌اي براي توليد خودروهاي ارزان قيمت در رنج قيمتي 5/5 ميليون تومان در دستور كار دارد؟
وي پاسخ داد: خودرو پرايد از تمامي خودروها ارزانتر است و هيچ كس نمي‌تواند خودرويي ارزانتر از پرايد به بازار عرضه كند.
قلعه باني در خصوص توليد خودروهاي ارزان قيمت چيني نيز گفت: اين خودرو، استاندارد ندارند و قطعا توليد نخواهد شد
عدم رعايت حقوق يكديگر ريشه همه اختلافات و جنگها

حقيقت چيزي نيست كه نوشته مي شود؛ آن چيزيست كه سعي مي شود پنهان بماند. تولستوي
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

تولید 80 هزار دستگاه موتور خودروی ال 90 در سال آینده

پست توسط Mohsen1001 »

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، جواد نجم‌ الدين‌ مديرعامل‌ شرکت‌ مگاموتور ،در مصاحبه‌ با خبرنگاران‌ درنمايشگاه‌ بين‌ المللي‌ قطعات‌ خودرو با اشاره‌ به‌ برنامه‌ ريزي‌ اين‌ شرکت‌ براي‌ توليد موتور خودروي‌ ال‌ ‌90‌ گفت‌ :‌ توليد ‌80‌ هزار دستگاه‌ موتور خودروي‌ ال‌ ‌90‌ در سال‌ آينده‌ و دستيابي‌ به‌ توليد ‌300‌ هزار دستگاه‌ موتور اين‌ خودرو در سال‌ ‌87‌ از برنامه‌ هاي‌ شرکت‌ موتور سازي‌ مگا موتور است‌‌ .
به گزارش خبرخودرو ، وي‌ افزود‌: ساخت‌ موتور ال‌ ‌90‌ با ‌50‌ درصد ساخت‌ داخل‌ تا ‌400‌ هزار دستگاه‌ در سال‌ ظرفيت‌ توليد دارد که‌ طبق‌ برنامه‌ موتورهايي‌ از اين‌ نوع‌ به‌ هند و روسيه‌ هم‌ صادر خواهد شد‌ .
نجم‌ الدين‌ همچنين‌ درباره‌ کاهش‌ سوخت‌ درموتورهاي‌ ساخت‌ داخل‌ گفت‌ :‌ باتوجه‌ به‌ مشکل‌ مصرف‌ سوخت‌ درکشور و جلوگيري‌ از ،لودگي‌ محيط زيست‌، پروژه‌ توليد موتور پايه‌ گاز سوز درشرکت‌ مگا موتور آغاز شده‌ و تا اواخر سال‌ آينده‌ تا سقف‌ ‌150‌ هزار دستگاه‌ موتور ازاين‌ نوع‌ ساخته‌ خواهد شد‌ .
وي‌ درباره‌ واردات‌ قطعات‌ خودرو به‌ وسيله‌ شرکت‌ مگا موتور افزود‌ : فقط قطعاتي‌ که‌ درداخل‌ کشور گران‌ تمام‌ شود و يا ازکيفيت‌ نازلي‌ برخوردار باشد قطعه‌ مورد نظر را براي‌ جلب‌ رضايت‌ مردم‌ وارد مي‌ کنيم‌‌ .
مديرعامل‌ شرکت‌ مگاموتور همچنين‌ ازساخت‌ موتورهاي‌ ديزلي‌ براي‌ صادرات‌ خبرداد و با اشاره‌ به‌ علاقه‌ مردم‌ ايران‌ در استفاده‌ از موتورهاي‌ ديزلي‌ افزود‌: اين‌ موتورها باتوجه‌ به‌ استانداردهاي‌ بين‌ المللي‌ درحال‌ ساخت‌ است‌‌ .
نجم‌ الدين‌ با اشاره‌ به‌ نشستهاي‌ اين‌ شرکت‌ باکميسيون‌ انرژي‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ وسازمان‌ حفاظت‌ محيط زيست‌ براي‌ جلب‌ نظر آنها در قبال‌ اندک‌ بودن‌ آلودگي‌ موتورهاي‌ ديزلي‌ گفت‌‌: ساخت‌ موتورهاي‌ ديزلي‌ باتوجه‌ به‌ بالا بودن‌ سوخت‌ بنزين‌ درکشور اقدامي‌ مطلوب‌ است‌‌ .
وي‌ درباره‌ اظهارات‌ وزيرصنايع و معادن‌ درخصوص‌ اينکه‌ خودروي‌ ال‌ ‌90‌ خودرويي‌ مطلوب‌ نيست‌، گفت: آن‌ موضوعي‌ که‌ وزير صنايع درباره‌ آن‌ صحبت‌ کرد درباره‌ کل‌ خودرو بود اما ازنظر ما موتور ال‌ ‌90‌ موتور بدي‌ نيست‌ و قابليت‌ گاز سوز کردن‌ ونصب‌ فرمان‌ هيدروليک‌ را دارد‌.
مديرعامل‌ شرکت‌ مگاموتور افزود‌ :تا ‌5‌ درصد فروش‌ خود را صرف‌ تحقيقات‌ در زمينه‌ ساخت‌ موتور خودرو مي‌ کنيم‌‌ .
نجم‌ الدين‌ همچنين‌ با اشاره‌ به‌ تحقيقات‌ و آزمايشهاي‌ انجام‌ شده‌ براي‌ نصب‌ سيستم‌ ‌‌‌ ترمز در خودروي‌ پرايد گفت‌ :‌ نصب‌ اين‌ سيستم‌ برروي‌ خودروي‌ پرايد باعث‌ مي‌ شود ‌200‌ هزار تومان‌ قيمت‌ نهايي‌ اين‌ خودرو افزايش‌ يابد‌

[External Link Removed for Guests]
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

ال - 90 نه مصيبت است و نه يك موهبت !

پست توسط Mohsen1001 »

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، وزیر صنایع و معادن در خصوص قیمت پایه ال-90 اعلام کرد: قیمت پایه این خودر و بدون امکانات 6750 یورو است که ظرف 18 ماه گذشته ما آن را چندین بار اعلام کرده ایم .

به گزارش خبرخودرو ، طهماسبی در مورد احتمال افزایش قیمت این خودرو اظهار داشت :به علت درصد بالای ساخت داخل این خودرو از سوی خودروسازان و رنو پارس فشارهایی داشتیم مبنی بر اینکه قیمت تمام شده خودرو افزایش یافته است که البته ما با این افزایش به شدت مخالفت کردیم پس این خودرو به هیچ وجه جایگزین پیکان نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ال-90 پدیده خارق العاده ای نیست و نسبت به استانداردهای بین المللی خودروی متوسطی در دنیاست اضافه کرد: توافقات اولیه ملاک ما خواهد بود و مدل فول این خودرو بر اساس قرارداد8000 یورو خواهد بود.

وی در پایان افزود: ال-90 باید بیاید تا در بازار داخلی رقابت کند و فکر می کنم سمند رقیب خوبی برای این خودرو خواهد بود. این امر حق انتخاب مصرف کننده را بالا خواهد برد.

[External Link Removed for Guests]
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 250
تاریخ عضویت: جمعه 10 آذر 1385, 11:02 am
سپاس‌های دریافتی: 11 بار

25 «ال90 » در هر ساعت

پست توسط Don Corleone »

آفتاب: خط تولید تندر90 ایران خودرو پانزدهم بهمن ماه جاری با حضور مقامات راه‌اندازی می‌شود. منوچهر منطقی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با اعلام این خبر گفت: ایران خودرو با بهره گیری از توانایی مهندسان ایرانی موفق شد در یک برنامه‌ریزی ضربتی خطوط تولید این خودرو را نصب و راه‌اندازی کند.



وی ادامه داد: کارشناسان ایران خودرو تمامی استانداردهای شرکت رنو فرانسه را در ایجاد خط تولید این خودرو و فرآیند آن لحاظ کردند.

وی خاطرنششان کرد: کارشناسان ایران خودرو در این خطوط به گونه‌‌ای برنامه ریزی کرده‌اند که قادر است در هر ساعت 25 دستگاه تندر (ال -90) تولید کند.

منطقی اضافه کرد: ایران خودرو از سال آینده در چهارچوب تعهدات خود به شرکت رنو پارس بیش از 75 هزار دستگاه خودروی تندر تولید خواهد کرد.

وی اظهار داشت: طراحی خطوط تولید این خودرو در شرکت ایران خودرو این امکان را میسر می‌سازد که تیراژ و تنوع تولید خودروی مذکور را به هر میزانی که مورد تقاضای بازار باشد، تنظیم کنیم.

مدیر عامل ایران خودرو تاکید کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و نیز شرکت رنو پارس از روند فعالیت‌های ایران خودرو برای فراهم کردن زیر ساخت‌های لازم برای تولید تندر ابراز رضایت کرده‌اند.
عدم رعايت حقوق يكديگر ريشه همه اختلافات و جنگها

حقيقت چيزي نيست كه نوشته مي شود؛ آن چيزيست كه سعي مي شود پنهان بماند. تولستوي
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 250
تاریخ عضویت: جمعه 10 آذر 1385, 11:02 am
سپاس‌های دریافتی: 11 بار

دفاع معاون وزير صنايع از تعرفه 90درصدي واردات خودرو براي سال آينده

پست توسط Don Corleone »

خبرگزاري فارس:معاون وزير صنايع و معادن با اشاره به شرايط رقابتي خودروسازان و افزايش هزينه توليد در سال آينده، تعرفه 90 درصدي سال جاري براي واردات خودرو در سال آينده را مناسب ارزيابي كرد.





محسن حاتم در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس در خصوص تعرفه واردات خودرو در سال 86 و پيشنهاد وزارت صنايع در اين باره اظهار داشت: مردم و بخش اقتصادي كشور هزينه‌هاي زيادي را طي سالهاي گذشته متحمل شدند تا صنعت خودرو و زنجيره بزرگ تامين كنندگان قطعات كه در حال حاضر بيش از هزار و سيصد شركت با پيشرفته‌ترين سيستم‌ها را تشكيل مي دهند، در كشور ايجاد شد و بار فشار اين رشد را همه تحمل كردند.
وي گفت: اين صنعت متعلق به مردم است و همه در آن سهيم هستند، بنابراين هر تصميمي كه بخواهد در اين خصوص گرفته شود بايد با توجه به جميع واقعيت‌هاي موجود در صنايع خودرو صورت پذيرد.
حاتم تصريح كرد: همه به خوبي مي‌دانند صنعت خودرو در كشور در حال پوست‌اندازي است و تغيير استراتژي كه از بازار محوري به سمت مشتري محوري داده شده است، تغيير پرهزينه‌اي است.
معاون وزير صنايع افزود: اگرچه اين رويه در سياست‌هاي دولت نهم به خودروسازان تحت عنوان يك استراتژي ابلاغ شده است اما خودروسازان از ابتداي سال آينده ناگزير خواهند بود اين فرآيند را تسريع كنند. زيرا به نظر مي‌رسد حجم توليد و واردات بيش از تقاضا خواهد بود و خودروسازان ناگزير به سمت فضاي رقابتي خوهند رفت.
حاتم تصريح كرد: بر اين اساس مسلما وزارت صنايع و معادن دقت، مراقبت و سعي خواهد كرد هر تغييري در سيستم تعرفه حمايتي به شكلي باشد كه مزيت واردات به شكل محصول كامل (CBU) را بيشتر از توليد به صورت قطعات منفصله بزرگ (SKD) و قطعات منفصله كوچك (CKD) نكند.
حاتم با بيان اينكه اين مسئله مهمترين و اساسي‌ترين نكته در تعيين تعرفه واردات خودرو است، افزود: هرگونه تصميمي كه بخواهد در اين رابطه اتخاذ شود ابتدا بايد اين مسئله را مورد توجه قرار دهد.
معاون وزير صنايع گفت: هم‌اكنون زنجيره توليد‌كنندگان قطعات خودرو و خودروسازان دچار مشكلات نقدينگي و چالش‌هايي هستند كه اگر رغبت به سمت واردات (CBU) را افزايش دهيم، قطعه سازان، خودروسازان و در نهايت صنعت دچار مشكل خواهد شد.
حاتم تصريح كرد: ما تمام سناريوها را بررسي كرده‌ايم و اگر بخواهيم تعرفه واردات CBU را تغيير دهيم، حتما بايد به تناسب تعرفه SKD و CKD را نيز تغيير دهيم.
وي گفت: در حال حاضر اين رابطه، رابطه مرزي و شكننده‌اي است و اگر بدون توجه به تعرفه SKD و CKD تعرفه را تغيير دهيم گرايش خريداران به سمت خودروهاي وارداتي خواهد رفت و اين به نفع هيچ كس نيست.
معاون وزير صنايع افزود: ممكن است سناريوي ديگري پيشنهاد شده و بر روي سه مرحله كار شود كه اين بحث ديگري است، منتها ما تصور مي‌كنيم در حال حاضر به لحاظ نظام تعرفه‌اي شرايط مناسبي بر بازار حاكم است.
وي اظهار داشت: با در نظر گرفتن شرايط رقابتي كه در سال آينده خودروسازان با آن مواجه خواهند بود ،هزينه هايي كه بايد بابت دوگانه سوز كردن خودروها بپردازند و ساير شرايط، تعرفه فعلي (90 درصد) مناسب است.
خبرنگار فارس به حاتم گفت: مجلس طي هفته‌هاي اخير بايد درباره ميزان درآمد‌هاي گمركي حاصل از واردات خودرو تصميم بگيرد و نرخ تعرفه شرط تعيين درآمد‌ها است. بر اين اساس وزارت صنايع بايد تا الان درباره نرخ تعرفه به نتيجه قطعي رسيده باشد؟ ضمن اينكه در كميسيون ماده يك براي تعيين تعرفه نيز وزارت صنايع تنها از يك راي برخوردار است. مشخصا پيشنهاد وزارت صنايع درباره نرخ تعرفه چيست؟
وي پاسخ داد: چهارصد توليد ناخالص داخلي به مجموعه خودروسازي كشور وابسته است بنابراين نرخ تعرفه موضوعي نيست كه تنها وزارت صنايع بر روي آن حساسيت داشته باشد.
حاتم تاكيد كرد: تمامي نمايندگان مجلس و اعضاي كميسيون ماده يك بر اين مسئله واقف هستند و ما مطمئنيم مجلس و كميسيون ماده يك به سمتي نخواهند رفت كه براي افزايش يك درآمد،حجم عظيم توليد ناخالص داخلي دچار چالش شود.
وي افزود: بعيد مي‌دانم بحث‌ها يك روند غيرمنطقي را طي كند و از اين بابت نگران نيستيم و معتقديم بحث‌هايي كه بعضا نيز مطرح مي‌شود در تعامل با نظرات ديگر تعديل خواهد شد.
عدم رعايت حقوق يكديگر ريشه همه اختلافات و جنگها

حقيقت چيزي نيست كه نوشته مي شود؛ آن چيزيست كه سعي مي شود پنهان بماند. تولستوي
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه 3 اسفند 1384, 2:15 am
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

ال 90 خودروی روز کشور می شود

به گزارش خبر خودرو ، نماینده مردم اصفهان در مجلس و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ال نود را خودرویی دانست که به زودی به خودروی روز کشور تبدیل می شود.

محمد استکی در گفت و گو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت : بعد از جمع آوری پیکان در نظر بود که خودرویی در کشور تولید شود که از نظر شمارگان تولید , راحتی و قیمت جایگزین پیکان گردد.

وی افزود : درآن مقطع ال نود به عنوان جایگزین پیکان مطرح شد ولی با توجه به قیمتی که برای آن در نظر گرفته اند , نمی توان ال نود را از نظر قیمت جایگزین پیکان دانست .

وی افزود : هرچند به نظر می رسد باید قیمت این خودرو در حدی که قابل استفاده تعداد بیشتری از افراد جامعه شود , پایین بیاید اما مسلم است به دلیل این که بخشی از قطعات ال نود از خارج از کشور وارد می شود , قیمت آن خیلی کاهش نخواهد یافت .

استکی اظهار امیدواری کرد ال نود از نظر سرویس دهی و خدمات بعد از فروش جایگزین مناسبی برای پیکان باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس خاطر نشان کرد : ال نود با همکاری یک شرکت خودروسازی معتبر به ثمر رسیده و ایران می تواند برای صادرات محصولات خود از بازار آن کشور بهره مند شود.

وی گفت : مجلس هفتم برای فراهم شدن شرایط صادرات ال نود و میزان ساخت داخل بودن آن تلاش زیادی کرد و به نظر می رسد به زودی و در مقایسه با سایر محصولات خودرویی , ال نود به خودروی روز کشور تبدیل شود.

استکی در خصوص علت تاخیر ال نود برای ورود به بازار اظهار داشت : فراهم نبودن زیر بناها و قردادهای لازم برای تولید قطعات و ماشین آلات یکی از دلایل این تاخیر بود.

وی گفت : همچنین با توجه به شبهه ای که برای میزان درصد ساخت داخل بودن و استفاده از بازار های خارجی برای صادرات محصول وجود داشت , وزارت صنایع اعلام کرده بود که تا رفع نشدن این شبهات , ال نود وارد بازار نشود.

[External Link Removed for Guests]
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 177
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 17 دی 1385, 3:13 pm
سپاس‌های دریافتی: 4 بار

شرايط فروش «تندر 90» اين هفته اعلام مي‌شود

پست توسط Gamma »

مديرعامل ايران‌خودرو به «دنياي اقتصاد» گفت:
شرايط فروش «تندر 90» اين هفته اعلام مي‌شود
عليرضا بهداد– منوچهر منطقي مديرعامل گروه صنعتي ايران‌خودرو روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار «دنياي اقتصاد» در حاشيه همايش نقش نهادها و سازمان‌ها در مبارزه با سرقت وسايل نقليه گفت: شرايط پيش فروش تندر 90 (ال-90) طي هفته جاري از سوي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران اعلام خواهد شد.
وي گفت: سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و شركت‌‌هاي ايران‌خودرو و سايپا براساس اطلاعيه‌اي مشترك كه تهيه شده است ليست قيمت آپشن‌هاي مختلف تندر 90 را اعلام مي‌كنند كه بر اين اساس حداقل قيمت ال-90 در مدل E0 (بدون شيشه بالابر برقي و فرمان هيدورليك و لوكس) 6هزا رو 750 يورو (به قيمت روز يكشنبه يورو 8 ميليون و 200 هزار تومان) خواهد بود.
وي پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با اين كه آيا قيمت مدل آپشن كامل اين خودرو به 12ميليون تومان خواهد رسيد يا خير گفت: اكنون خاطرم نيست كه چه قيمتي براي اين مدل تندر 90 تعيين شده اما قيمت تمام آپشن‌ها در ليستي كه گفتم خواهد آمد.وي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار ما در رابطه با اين كه آيا تندر 90 در اسفند ماه به بازار عرضه مي‌شود گفت: عرضه اين خودرو بستگي به شرايط و استقبال مردم از پيش فروش آن دارد اما به احتمال زياد تندر 90 سال آينده وارد بازار مي‌شود.مديرعامل گروه صنعتي ايران‌خودرو درباره اين كه آيا بين تندر 90 توليد ايران‌خودرو و پارس خودرو وجه تمايزي وجود دارد يا خير گفت: اين كه چگونه تندر 90 ساخت ايران‌خودرو و پارس خودرو از هم تميز داده شود موضوعي است كه فعلا مشخص نشده و البته براي خودروسازها اهميتي ندارد بلكه براي مشتريان مهم است كه از چه خودروسازي تندر 90 را تحويل بگيرند.منطقي درباره بحث‌هاي اخير به وجود آمده در خصوص سود كم خودروسازها از تندر 90 گفت: حاشيه سود توليد مدل‌‌هاي E0، E1 و E2 اين خودرو پايين است كه البته اين موضوع به خاطر شمارگان كم آن در سال‌‌هاي آغازين توليد است.
اميرالمومنين حضرت علي : ... حق پدر بر فرزند اين است كه فرزند در همه چيز به جز نافرماني خدا از پدر اطاعت كند ...
فرازي از حكمت 399 نهج البلاغه
ارسال پست

بازگشت به “تازه‌ها و اخبار خودرويي”