سلام
من در مورد گاما اطلاعات کافی دارم اگه کسی بخواد در اختیارش میدم
کمک در مورد نتورک مارکتین(گاما)
مدیر انجمن: شوراي نظارت
Re:
dr_mehdi57 نوشته شده:من هم با فرمايش ghadami2005, موافقم. چه تجارتيه که سالانه 60% سود فقط براي سرمايه گذار در نظر ميگيره (خودش هم بايد يه سودي ببره بالاخره)؟
من بهتون میگم چرا 60 % و چرا مابقی این کار را نمیکنند .اولا باید عرض کنم به عنوان مثال بانک صادرات ایران با 7000 شعبه دارای هزینه هایی هست که عرض میکنم 1- هزینه ساخت شعبه .تعمیرات ساختمان 3 حقوق کارمندان 4 هزینه ارتباطات ....غیر از همه اینها هزینه گزاف تبلیغات تلویزیون و بیلبورد و روزنامه و......به علاوه هزینه های گزافتر جوایزی که باید برای جلب سرمایه هر سال پرداخت کنه ...خوب چند درصد سود خالص این بانک رفت؟؟؟؟طبق ؟آمار 45 تا 50 درصد ....اما شرکتهایی مثل گاما اینترنشنال این هزینه ها را برداشتند فقط یک دفتر مرکزی در لندن که قابل استناد است و سایتی که جذب سرمایه را بر عهده داره با بالاترین امنیت اینترنتی موجود توسط شرکت کومودو آمریکااون وقت میتونه به عنوان یه همکار تجاری به من به جای اون همه هزینه سود بیشتری بدهد ...آدما باید برای هر چیزی دلیل داشته باشند مگه نه ؟؟؟اینکه من بیام و روی هوا حرف بزنم و همه را کلاه بردار معرفی کنم جز رکود و توقف خودم چیزی را همراه نداره ..اول بشنوید ....دلیل را و سپس اگر سوالی بود بپرسید و بعد اگر قانع نشدید با دلیل بگویید قانع نشدیم ok? cest bian ca .sava?
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Re: کمک در مورد نتورک مارکتین(گاما)
سلام به همگی
با یه غیبت یک سال و چند ماهی دوباره برگشتم
مسعود جان
داشتم روی اینترنت سرچ میکردم که یهو به اینجا برخوردم
یادش به خیر اون موقع که اومدم مشهد حدود یک سال و چهار ماه پیش
اون موقع در آمدم حدود 75 دلار در ماه بود
داشتن در آمدی برابر 200 دلار اون موقع برام یه رویا بود
پیشنهاد من به تو این تاپیک رو استارت زد چون فکر میکردی بحثهای اینجا بهت کمک میکنه تا تصمیم بگیری
الان یک سال و چهار ماه از اون تاریخ میگذره و بیشتر هم خواهد گذشت
و من درآمدی دارم که نه فقط خودم اون موقع حتی نمیتونستم بهش فکر کنم بلکه هیچ کسی فکرشو نمیکرد
اون موقع وقتی به ملت زنگ میزدم هر کسی یه جور بود، پشت سرم حرف بود. خیلی ها بهم بی احترامی کردن
خیلی ها توی رو یا پشت سر مسخره میکردن ولی الان
الان فقط رفاه، فقط خوشی، مسرت، آزادیه که برام مونده
روز به روز پول بیشتری در میارم، مجموعه ی بزرگی دارم که بعضی هاشونم البته بدون اطلاع من اینجا کامنت گذاشتن
درود بر همه ی پیشگامان صنعت نتورک مارکتینگ ایران
و درود بر همه ی آنانکه به ما تهمت میزنند، تمسخر میکنند و ... که اگر نباشند انگیزه در ما تقویت نخواهد شد
good luck
با یه غیبت یک سال و چند ماهی دوباره برگشتم
مسعود جان
داشتم روی اینترنت سرچ میکردم که یهو به اینجا برخوردم
یادش به خیر اون موقع که اومدم مشهد حدود یک سال و چهار ماه پیش
اون موقع در آمدم حدود 75 دلار در ماه بود
داشتن در آمدی برابر 200 دلار اون موقع برام یه رویا بود
پیشنهاد من به تو این تاپیک رو استارت زد چون فکر میکردی بحثهای اینجا بهت کمک میکنه تا تصمیم بگیری
الان یک سال و چهار ماه از اون تاریخ میگذره و بیشتر هم خواهد گذشت
و من درآمدی دارم که نه فقط خودم اون موقع حتی نمیتونستم بهش فکر کنم بلکه هیچ کسی فکرشو نمیکرد
اون موقع وقتی به ملت زنگ میزدم هر کسی یه جور بود، پشت سرم حرف بود. خیلی ها بهم بی احترامی کردن
خیلی ها توی رو یا پشت سر مسخره میکردن ولی الان
الان فقط رفاه، فقط خوشی، مسرت، آزادیه که برام مونده
روز به روز پول بیشتری در میارم، مجموعه ی بزرگی دارم که بعضی هاشونم البته بدون اطلاع من اینجا کامنت گذاشتن
درود بر همه ی پیشگامان صنعت نتورک مارکتینگ ایران
و درود بر همه ی آنانکه به ما تهمت میزنند، تمسخر میکنند و ... که اگر نباشند انگیزه در ما تقویت نخواهد شد
good luck
-
- پست: 2
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۶, ۹:۵۸ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 3 بار
Re: کمک در مورد نتورک مارکتین(گاما)
سلام ایا الان دوستان پیشنهاد میدن وارد تیم گاما بشم یا نتورک مارکتینگ بهتری هم ست؟
-
- پست: 67
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۸, ۹:۲۹ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 331 بار
- سپاسهای دریافتی: 150 بار
Re: کمک در مورد نتورک مارکتین(گاما)
سلام به همه دوستان
در اینکه بعضی از دوستان سود های خوبی در نتورک گرفته اند شکی نیست
ولی آیا همه مردم دنیا باید به یکروش کار کنند
من در کار خودم سود کمتری نسبت به این دوستان دارم اما حاضر نیستم برای سود بیشتر دوستام رو لیست کنم و جلوشون ستاره بزارم
و در راه رفتن و حرف زدن و .... کارای شخصی خودم تغییر بدم که بیشتر توجه جلب کنم
خیلی از دوستان منظور منو می فهمند بعضی هم خودشون رو به خواب می زنند
در آخر چرا مردم تو اروپا و آمریکا و ژاپن و.... کارای سطحی و کم سودی مثل ساخت نرم افزار و اتومبیل و هواپیماو... رو ول نمی کنند و بیان تو شرکتهایی که تو کشور های جهان سوم هر روز مثل قارچ از خاک سردر میارن سرمایه گزاری کنند؟؟؟؟؟؟؟
الان تو شیراز چند وقتی چندتا از دوستای من توی شرکت رفتن که ماهی 7درصد سود می ده نزدیک به یک ساله هر ماه 2-3 بار منو پرزنت می کنند
ولی من هدف بزرگتری دارم که باعث شده به هر پیشنهادی جواب مثبت ندهم
به اندازه کافی عمر کوتاه خودمو با این کارا تلف کردم .دیگه نه فقط هدف و مسیر خودمو میرم
در اینکه بعضی از دوستان سود های خوبی در نتورک گرفته اند شکی نیست

ولی آیا همه مردم دنیا باید به یکروش کار کنند




در آخر چرا مردم تو اروپا و آمریکا و ژاپن و.... کارای سطحی و کم سودی مثل ساخت نرم افزار و اتومبیل و هواپیماو... رو ول نمی کنند و بیان تو شرکتهایی که تو کشور های جهان سوم هر روز مثل قارچ از خاک سردر میارن سرمایه گزاری کنند؟؟؟؟؟؟؟

الان تو شیراز چند وقتی چندتا از دوستای من توی شرکت رفتن که ماهی 7درصد سود می ده نزدیک به یک ساله هر ماه 2-3 بار منو پرزنت می کنند


به اندازه کافی عمر کوتاه خودمو با این کارا تلف کردم .دیگه نه فقط هدف و مسیر خودمو میرم

- پست: 1637
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۶, ۱۱:۵۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 8092 بار
- سپاسهای دریافتی: 3732 بار
Re: کمک در مورد نتورک مارکتین(گاما)
با تامل روي كار اين شركتها متوجه ميشيد اين شركتها عليرغم تمام سودي كه ميتونن براي شما داشته باشن ولي اين شركتها روشهاي مدرن استعماري توسط كشورهاي ثروتمند و قدرتمند هستند كه از اين طريق مردم كشورهاي در حال توسعه رو به مصرف گرايي و وابستگي و عدم سرمايه گذاري در كشورهاي خودشون ميكشانند .
تا بحال دقت كردي اصل اين شركتها مال چه كسانيه ؟ گاوصندوقهاش در كشورهاي اونهاست و كارگرها و سرمايه گذارهاش در كشورهاي من و شما و كشورهايي كه مردمشون كمتر از فكرشون استفاده ميكنن .
البته شايد هدف اونها بدبخت كردن ما و اقتصادمان نباشه ولي ثروتمند شدن اونها با اين روش , به ناچار در گروي ضربه اقتصادي به ساير كشورهاست و كسي دلش به حال من و شما و اقتصاد كشورهاي ما نميسوزه و به قولي اونها ميگن : "به جهنم كه اين تجارت اقتصاد شما رو خراب ميكنه , مگه ما مسئول ثبات اقتصادي شماييم ؟ ما فقط موظفيم ثروت خودمان رو اضافه كنيم ."
چند نفر از دوستانم رو ميشناسم كه دانشگاه رو رها كردن و سراغ اين كارها رفتن ! با روياي خريدن "بي ام و" در عرض دو سال ! هنوز كه هنوزه دارن " بي ام و " ميخرن ! نكته اي كه هست اينه كه با آدم رو راست نيستن ( با تمام ادعاي رو راستي كه ميكنن ) و تمام بديها و مشكلات كار رو پنهان ميكنن و فقط خوبيها رو چند برابر جلوه ميدن . راست و دروغ رو به هم ميبافن و بايد خيلي زرنگ باشي كه مچشون رو بگيري .
يك جورهايي مثل باتلاق ميمونه . باتلاق خوشبختي ! حتي حاضر ميشي برادرت رو بياري توي زيرمجموعه ات اما نه براي خوشبخت كردنش بلكه براي اينكه مجبوري زيرمجموعه جمع كني وگرنه پولت به باد ميره !
مگر نميگيد كه توي ايران مجوز گرفتن و مشكل قانوني ندارن ؟ اگر راست ميگيد و مشكل ي ندارن يكي از همين شركتها توي ايران پايه گذاري كنيد و به جاي اينكه به فكر اين باشيد كه زيرمجموعه اين شركت بشم يا اون شركت , يك شركت راه بندازيد كه انگليسيها و امريكاييها و فرانسويها و ... بيان توي شركت شما عضو بشن و سرمايه گذاري كنن . ببينيد يك ريال خودشون حاضرن سرمايه گذاري كنن يا نه ؟!!!
در آخر يك جمله ميگم : بر فرض كه شما عضو اين شركتها شديد و بر فرض كه از دامهايي كه در راه هست جان سالم به در برديد و كلاه بردار هم نبودند و در جذب زير مجموعه هم موفق شديد و ... اما اين كار شايد براي شخص شما سودآور باشد ولي شما در ازاي ثروتمند شدن خودتون به اقتصاد كشورتان ضرر بزرگي وارد ميكنيد .
تا بحال دقت كردي اصل اين شركتها مال چه كسانيه ؟ گاوصندوقهاش در كشورهاي اونهاست و كارگرها و سرمايه گذارهاش در كشورهاي من و شما و كشورهايي كه مردمشون كمتر از فكرشون استفاده ميكنن .
البته شايد هدف اونها بدبخت كردن ما و اقتصادمان نباشه ولي ثروتمند شدن اونها با اين روش , به ناچار در گروي ضربه اقتصادي به ساير كشورهاست و كسي دلش به حال من و شما و اقتصاد كشورهاي ما نميسوزه و به قولي اونها ميگن : "به جهنم كه اين تجارت اقتصاد شما رو خراب ميكنه , مگه ما مسئول ثبات اقتصادي شماييم ؟ ما فقط موظفيم ثروت خودمان رو اضافه كنيم ."
چند نفر از دوستانم رو ميشناسم كه دانشگاه رو رها كردن و سراغ اين كارها رفتن ! با روياي خريدن "بي ام و" در عرض دو سال ! هنوز كه هنوزه دارن " بي ام و " ميخرن ! نكته اي كه هست اينه كه با آدم رو راست نيستن ( با تمام ادعاي رو راستي كه ميكنن ) و تمام بديها و مشكلات كار رو پنهان ميكنن و فقط خوبيها رو چند برابر جلوه ميدن . راست و دروغ رو به هم ميبافن و بايد خيلي زرنگ باشي كه مچشون رو بگيري .
يك جورهايي مثل باتلاق ميمونه . باتلاق خوشبختي ! حتي حاضر ميشي برادرت رو بياري توي زيرمجموعه ات اما نه براي خوشبخت كردنش بلكه براي اينكه مجبوري زيرمجموعه جمع كني وگرنه پولت به باد ميره !
مگر نميگيد كه توي ايران مجوز گرفتن و مشكل قانوني ندارن ؟ اگر راست ميگيد و مشكل ي ندارن يكي از همين شركتها توي ايران پايه گذاري كنيد و به جاي اينكه به فكر اين باشيد كه زيرمجموعه اين شركت بشم يا اون شركت , يك شركت راه بندازيد كه انگليسيها و امريكاييها و فرانسويها و ... بيان توي شركت شما عضو بشن و سرمايه گذاري كنن . ببينيد يك ريال خودشون حاضرن سرمايه گذاري كنن يا نه ؟!!!
در آخر يك جمله ميگم : بر فرض كه شما عضو اين شركتها شديد و بر فرض كه از دامهايي كه در راه هست جان سالم به در برديد و كلاه بردار هم نبودند و در جذب زير مجموعه هم موفق شديد و ... اما اين كار شايد براي شخص شما سودآور باشد ولي شما در ازاي ثروتمند شدن خودتون به اقتصاد كشورتان ضرر بزرگي وارد ميكنيد .
* * * جز ايران نباشد مرا نام ياد * * * * * * * * * که يزدان مرا زين سبب کام داد * * *
-
- پست: 7
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۸, ۱۱:۳۸ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 40 بار
- سپاسهای دریافتی: 1 بار
Re: کمک در مورد نتورک مارکتین(گاما)
[HIGHLIGHT=#f4f4f4]کلا همشون کلاهبردارن فقط اسماشون تفاوت میکنه
کاش می دانستم بعد از مرگم اولین اشک از چشمان چه کسی جاری می شود و آخرین سیاهپوش که مرا به فراموشی می سپارد چه کسی خواهد بود تا قبل از مرگم جانم را فدایش کنم .
-
- پست: 1
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۸, ۱۰:۱۴ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 16 بار
- سپاسهای دریافتی: 2 بار
Re: کمک در مورد نتورک مارکتین(گاما)
شرایط صدور مجوز بازاریابی شبکه ای
براساس این دستورالعمل، هرگونه فعالیت بازاریابی شبکهای باید در قالبشرکت و با مجوز وزارت بازرگانی صورت گیرد و از فعالیت شرکتها و صنوف فاقدمجوز جلوگیری خواهد شد.
بنابراین تمامی متقاضیان تاسیس این شرکتها باید از 10 روز دیگر به مرکزامور اصناف و بازرگانان به آدرس: ضلع شمال شرقی میدان ولی عصر، ساختمانمعاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی، طبقه نهم مراجعه ودرخواستهای خود را ارایه کنند.
مقدمه:
فعالیت رو به تزاید بازاریابی شبکهای به عنوان پدیدهای نوین در چرخه دادو ستد و نظام توزیع کالاهای داخلی و وارداتی، ضرورت ساماندهی، نظارت وقانونمند کردن آنها را ایجاب کرده است. دستورالعمل حاضر در همین راستاتهیه و تدوین شده و شامل تعاریف و مقررات ناظر بر نحوه تاسیس و فعالیتبازاریابی شبکهای است.
ماده 1- تعریف:
1- 1- بازاریابی شبکهای:
بازاریابی شبکهای عبارت است از ارایه خدمات واسطهگری به صورت شبکهای بهنحوی که خریداران کالا به بازاریابی و جذب خریداران جدید اقدام کنند ودرصدی از قیمت فروش کالا به وسیله بازاریابان زیر مجموعه شبکه متصل به خودرا از صاحب کالا به عنوان پاداش یا پورسانت خدمات بازاریابی دریافت کنند.
تبصره: کالاهای قابل عرضه توسط بازاریابان شبکهای با اخذ تاییدیه کمیته نظارت میتواند از تنوع و تعدد برخوردار باشد
1-2- بازاریاب:
بازاریاب عبارت است از یک شخص حقیقی که به عملیات واسطه گری ( دلالی )انواع کالاها از طریق تبلیغات و یا سایر طرق و وسایل قانونی میپردازد وبه جذب مشتری و فروش آنها اشتغال دارد.
1-3- شرکت بازاریابی شبکهای:
شرکتی است که به فعالیت بازاریابی شبکهای مطابق تعریف بند 1-1- برای خودیا به نمایندگی از صاحب کالا و یا از طرف نمایندگی رسمی فروش او اقداممیکند.
ماده 2- شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز فعالیت بازاریابی شبکهای از مرکز امور اصناف و بازرگانان:
الف – شرایط و ضوابط:
2-1- ارایه طرح توجیهی تجاری و برنامههای عملیاتی پیش بینی شده شرکت متقاضی.
تبصره (1): شیوه و ساختار فنی طرح تجاری شرکت باید شفاف، مستند، قابلارزیابی و نظارت بوده و دارای توجیه اقتصادی باشد. طرح تجاری شرکت بایدقبل از شروع فعالیت به تصویب کمیته نظارت برسد و هرگونه فعالیت برخلاف طرحتجاری مصوب کمیته نظارت ممنوع بوده و در صورت بیتوجهی به تذکر کمیتهنظارت، مجوز فعالیت شرکت توسط مرکز امور اصناف و بازرگانان لغو یا ابطالخواهد شد.
تبصره (2): درصورت موافقت مقدماتی کمیته نظارت با طرح ارایه شده و پیشنویس اساسنامه و اظهارنامه ثبت شرکت، متقاضیان میتوانند به ثبت شرکتاقدام کنند.
2-2- مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت باید حداقل دارای مدرک لیسانس یا معادل آن باشند.
2-3- شرکتهای سهامی خاص که حداقل سرمایه آنها بیش از 200 میلیون ریال باشد در اولویت اخذ مجوز قرار دارند.
2-4- پرداخت پورسانتها و پاداشها به مشتریان و بازاریابان فقط در قبالفروش و ارایه محصولات امکان پذیر است و پرداخت هرگونه وجه یا محصولی باارزش دیگر به مشتریان و بازاریابان و یا تعهد آن که در طرح تجاری شرکت (کهقبلا به تصویب کمیته نظارت رسیده ) پیش بینی نشده باشد، ممنوع است.
2-5- میزان پرداخت پاداش و یا پورسانت، تعداد سطوح دریافت کننده ومحدودیتهای آن باید ضمن درج در طرح تجاری، کاملا شفاف و قابل سنجش باشد.
2-6- نسبت کفایت سرمایه شرکت که بعدا توسط کمیته نظارت اعلام خواهد شد باید رعایت شود.
2-7- قیمت محصولات ارایه شده نباید بیش از محصول مشابه در بازار باشد و درمواردی که مشابهی وجود ندارد تابع سایر قوانین و مقررات خواهد بود.
2-8- گسترش شبکه انسانی و صرفا جذب توزیع کنندگان کالا و پولگردانی وارایه محصولات موهومی، خرید و فروش جایگاه در نمودار درختی و یا محصولاتیکه تولید آنها محتمل باشد ممنوع است.
2-9- ارایه تعهدنامه کتبی تعیین حسابرس و بازرس شرکت از میان فهرست موردتایید کمیته نظارت و ارایه گزارش مالی ماهانه و سالانه به کمیته مذکور وهمچنین حضور نماینده کمیته در مجامع عمومی شرکت.
تبصره 1 – نرمافزار حسابداری مورد استفاده این شرکتها باید مورد تاییدکمیته نظارت باشد و امکان تامین اطلاعات مورد نیاز کمیته نظارت را به صورتلحظهای داشته باشد. همچنین شرکت باید امکان دسترسی کامل برای رویت تمامیاطلاعات مالی و استخراج آمار مورد نیاز کمیته نظارت را به صورت بدون وقفهفراهم کند.
تبصره 2 – در قرارداد منعقده بین شرکت و بازرسان و حسابرسان منتخب، آنهاباید موظف به نظارت لحظه به لحظه بر عملیات مالی شرکت شوند و میبایست بهویژه موارد زیر را مرتبا تحت نظر قرار داده و به محض تخطی از آنها توسطشرکت مراتب را به کمیته نظارت اطلاع دهند:
* نظارت بر عدم انحراف از اساسنامه شرکت و طرح تجاری مصوب کمیته نظارت.
* نظارت بر رعایت نسبتهای مالی و ذخیرههای اعلامی از سوی کمیته نظارت.
* نظارت بر صحت عملکرد نرم افزار حسابداری، نرم افزار اعلام پادشها و یاپورسانتهای مشتریان و بازاریابان و عدم تغییر نرم افزار مصوب.
* نظارت بر صحت حسابهای مهم و نیز ارقام با اهمیت.
* نظارت بر رعایت کامل مقررات الزام آور برای شرکتهای موضوع این دستورالعمل.
همچنین حسابرسان قانونی موظفند به تحلیلهای آینده نگر مطابق بادرخواستهای کمیته نظارت اقدام و نتایج آن را به کمیته مذکور ارسال کنند.
2-10- دریافت هرگونه وجه یا معادل آن تحت عنوان حق عضویت، سپرده گذاری ویا قبول نمایندگی به منظور سپردهگذاری یا قبول نمایندگی برای هرگونهفعالیت اقتصادی سودآور دیگر ممنوع است.
2-11- تمامی پرداختها و دریافتهای مربوط به مشتریان و بازاریابان بایدالزاما از طریق حسابهای بانکی در بانکهای دارای مجوز از بانک مرکزی درداخل کشور صورت گیرد و شرکت حق افتتاح و یا تخصیص اعتبار به صورت مجازی ودر محیط اینترنت را نخواهد داشت.
اطلاع رسانی تعهدات شرکت ( اعم از وجه نقد وکالا ) به مشتریان، مشروط به همخوانی آن با سیستم حسابداری و اطلاعات بانک بلامانع است.
شرکت باید دارای دفاتر قانونی و صورتهای مالی شفاف باشد و تمامی عملیاتمالی خود را (درآمدها، پرداخت پورسانتها، خرید محصولات و غیره) از طریقحسابهای مشخص و قابل نظارت انجام دهد.
2-12- در صورت فعالیت مجازی، متن نرم افزاری اطلاع رسانی درختوارههایمشتریان (شبکه) و وجوه واریزی به حساب آنان باید قبلا به تصویب کمیتهنظارت رسانده شود. سامانه اینترنتی مزبور باید در شرکتهای میزبان داخلیراهاندازی شود و بهروزرسانی آن بدون مجوز کمیته ممنوع است.
2-13- شرکت بازاریابی حق جذب مشتری از خارج کشور را خواهد داشت لیکنحسابهای مربوط به مشتریان مذکور باید به صورت جداگانه در دفاتر حسابدارینگهداری شود.
شرکت حق پرداخت وجه به مشتریان خارجی را از محل وجوه مشتریان ایرانیندارد. در صورت نیاز به خروج ارزهایی به خارج از کشور که قبلا از مشتریانخارجی دریافت شده، موضوع قبلا باید به تایید حسابرس رسیده باشد و گزارش آنبه کمیته نظارت نیز ارایه شود.
2-14- فعالیت شرکتهای بازاریابی شبکهای که محل تاسیس آنها در خارج کشورو یا مناطق آزاد تجاری، صنعتی و اقتصادی باشد، مشروط به تاسیس و ثبتنمایندگی و یا شعبه در داخل کشور با رعایت تمامی مقررات این دستورالعمل وسایر قوانین و مقررات مربوط به ثبت نمایندگیهای خارجی و ارایه تضمینهایمالی معتبر است.
2-15- اسامی شرکتهای دارای مجوز از طریق سایت اینترنتی اطلاع رسانی مرکزامور اصناف و بازرگانان و سایر روشهای مناسب به اطلاع عموم خواهد رسید.
تبصره: فهرست شرکتهای بازاریابی شبکهای فاقد مجوز و نیز شرکتهای هرمیتوسط کمیته نظارت به مرکز امور اصناف و بازرگانان اعلام میشود و از طریقمراجع ذیصلاح از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.
شرایط ادامه فعالیت شرکت:
2-16- شرکت موظف است حداکثر ظرف 10 روز پس از درخواست مشتریان، وجه یاکالای مورد تعهد را تامین کند و حق ندارد مشتریان یا بازاریابان را مجبورکند پاداش مورد تعهد را از کالایی خاص انتخاب کنند مگر آنکه این موضوعقبلا در طرح تجاری شرکت به صراحت قید شده باشد. کمیته نظارت میتواند پساز دریافت اولین شکایت در مورد پرداخت نشدن پاداش و یا عدم تحویل کالایمشتری یا بازاریاب به بررسی موضوع اقدام و در صورت تایید آن، اخطاریهایپنج روزه را از طریق مرکز امور اصناف و بازرگانان برای شرکت مورد نظر صادرکند. درصورت بیتوجهی شرکت به اخطاریه صادره، مرکز امور اصناف و بازرگانانمیتواند به توقف فعالیت آن اقدام کند.
تبصره: در صورتی که مشتریان یا بازاریابان داوطلبانه به دریافت وجوه یاکالای مورد تعهد شرکت در موعد مقرر اقدام نکنند، هیچ گونه سود یا خسارتیعلاوه بر تعهد شرکت به آنان پرداخت نخواهد شد.
ب – مدارک مورد نیاز:
2-17- اصل و فتوکپی برابر اصل آگهی تاسیس، اساسنامه و روزنامه رسمی ثبتشرکت و آخرین تغییرات در هیات مدیره آن و فتوکپی برابر با اصل مدارک ثبتنمایندگی یا شعبه شرکتهای خارجی در ایران همراه ترجمه مدارک ثبت واساسنامه شرکت اصلی در کشور مبدا.
تبصره: فعالیت بازاریابی شبکهای باید صرفا به عنوان تنها فعالیت مجاز شرکت در اساسنامه آن قید شده باشد.
2-18- اصل و فتوکپی برابر با اصل شناسنامه و کارت ملی، آخرین مدرک تحصیلیو شش قطعه عکس مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت و همچنین سایر اعضای دارایحق امضا در هیات مدیره به اضافه کارت پایان خدمت نظام وظیفه و یا معافیتدایم آنها و در مورد اتباع خارجی فتوکپی برابر با اصل گذرنامه همراه شمارهاختصاصی اتباع خارجی و روادید اقامت معتبر.
2-19- گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل و رییس هیات مدیره و سایر اعضای دارای حق امضا در هیات مدیره شرکت.
ماده 3- صلاحیت امنیتی و تخصصی متقاضیان عضویت در هیات مدیره، مدیرعامل ومدیر مالی شرکتها باید قبل از انتصاب توسط کمیته نظارت تایید شود. درصورتی که هر یک از اشخاص فوق در ادامه فعالیت شرکت به هر دلیل فاقد یکی ازصلاحیتهای مزبور شوند، مراتب به شرکت اعلام میشود و در این صورت شرکتباید ظرف 10 روز به برکناری فرد فاقد صلاحیت اقدام کند.
ماده 4- کمیته نظارت، مسوولیت صدور تاییدیه برای موافقت مقدماتی با متقاضیان دریافت مجوز بازاریابی شبکهای را عهده دار است.
ماده 5- صدور مجوز فعالیت بازاریابی شبکهای:
مرکز امور اصناف و بازرگانان مسوول صدور موافقت مقدماتی و همچنین مجوز فعالیت بازاریابی شبکهای پس از تایید کمیته نظارت است.
ماده 6- مراحل صدور مجوز فعالیت:
6-1- متقاضیان تاسیس و دریافت مجوز فعالیت بازاریابی شبکهای درخواست کتبیخود را همراه مدارک مندرج در ماده (2) این دستورالعمل به مرکز امور اصنافو بازرگانان ارایه میکنند.
6-2- مدارک ارایه شده توسط متقاضیان به منظور رسیدگی به کمیته نظارت تحویل داده میشود.
6-3- کمیته نظارت اقدام به رسیدگی به مدارک واصله از مرکز امور اصناف وبازرگانان میکند و در صورت تایید صلاحیت، مراتب را برای صدور موافقتمقدماتی به مرکز امور اصناف و بازرگانان اعلام میکند.
6-4- مرکز امور اصناف و بازرگانان پس از اخذ تاییدیه صلاحیت از کمیته نظارت به صدور موافقت مقدماتی برای متقاضیان اقدام میکند.
6-5- کمیته نظارت پس از بررسی و احراز شرایط و ضوابط لازم مندرج در ماده(2) توسط متقاضی، به ارایه تاییدیه برای صدور مجوز فعالیت بازاریابیشبکهای به مرکز امور اصناف و بازرگانان اقدام میکند.
6-6- مرکز امور اصناف و بازرگانان براساس تاییدیه دریافتی از کمیته نظارتمجوز فعالیت متقاضیان را صادر و رونوشت آن را به کمیته نظارت ارایه میکند.
ماده 7- کمیته نظارت:
کمیته نظارت بر مراحل صدور مجوز و نحوه فعالیت شرکتهای بازاریابی شبکهایمتشکل از نمایندگان وزارت اطلاعات، وزارت بازرگانی، نیروی انتظامی جمهوریاسلامی ایران و دادستانی کل کشور بوده و دبیرخانه آن در مرکز امور اصناف وبازرگانان مستقر است.
ماده 8- تمامی شرکتهای دارای مجوز فعالیت از مرکز امور اصناف وبازرگانان، مجاز به فعالیت در چارچوب اساسنامه و طرح تجاری مصوب کمیتهنظارت خواهند بود و اجازه تاسیس دفتر، تبلیغات و برگزاری سمینارهای تبلیغیبا رعایت سایر قوانین و مقررات کشور را خواهند داشت.
ماده 9- مرکز امور اصناف و بازرگانان میتواند شرکتهای دارای مجوز رابراساس معیارهایی که توسط کمیته نظارت تصویب میشود و به اجرا گذاشتهخواهد شد، رتبهبندی کند و نتایج آن را به اطلاع مردم برساند.
ماده 10- بررسی تخلفات شرکتهای بازاریابی شبکهای:
کمیته نظارت مسوول بررسی شکایات واصله از مردم در ارتباط با شرکتهایبازاریابی شبکهای که دارای مجوز فعالیت از مرکز امور اصناف و بازرگانانهستند، خواهد بود.
تبصره: در مواردی همچون کم فروشی، گران فروشی و سایر تخلفات مرتبط با حوزهبازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، مراتب پس ازبررسی و تایید کمیته نظارت از جانب مرکز امور اصناف و بازرگانان به منظوررسیدگی و اعلام نظر به سازمان مذکور و درصورت لزوم به سازمان تعزیراتحکومتی ارسال میشود.
ماده 11- در صورت تکرار تخلفات متعدد از جانب یک شرکت و تایید آن توسطکمیته نظارت، مرکز امور اصناف و بازرگانان میتواند به لغو یا ابطال مجوزشرکت مذکور اقدام کند.
ماده 12- این دستورالعمل در 12 ماده و 8 تبصره تهیه شد و در تاریخ18/9/1388 به تصویب معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی رسید.
براساس این دستورالعمل، هرگونه فعالیت بازاریابی شبکهای باید در قالبشرکت و با مجوز وزارت بازرگانی صورت گیرد و از فعالیت شرکتها و صنوف فاقدمجوز جلوگیری خواهد شد.
بنابراین تمامی متقاضیان تاسیس این شرکتها باید از 10 روز دیگر به مرکزامور اصناف و بازرگانان به آدرس: ضلع شمال شرقی میدان ولی عصر، ساختمانمعاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی، طبقه نهم مراجعه ودرخواستهای خود را ارایه کنند.
مقدمه:
فعالیت رو به تزاید بازاریابی شبکهای به عنوان پدیدهای نوین در چرخه دادو ستد و نظام توزیع کالاهای داخلی و وارداتی، ضرورت ساماندهی، نظارت وقانونمند کردن آنها را ایجاب کرده است. دستورالعمل حاضر در همین راستاتهیه و تدوین شده و شامل تعاریف و مقررات ناظر بر نحوه تاسیس و فعالیتبازاریابی شبکهای است.
ماده 1- تعریف:
1- 1- بازاریابی شبکهای:
بازاریابی شبکهای عبارت است از ارایه خدمات واسطهگری به صورت شبکهای بهنحوی که خریداران کالا به بازاریابی و جذب خریداران جدید اقدام کنند ودرصدی از قیمت فروش کالا به وسیله بازاریابان زیر مجموعه شبکه متصل به خودرا از صاحب کالا به عنوان پاداش یا پورسانت خدمات بازاریابی دریافت کنند.
تبصره: کالاهای قابل عرضه توسط بازاریابان شبکهای با اخذ تاییدیه کمیته نظارت میتواند از تنوع و تعدد برخوردار باشد
1-2- بازاریاب:
بازاریاب عبارت است از یک شخص حقیقی که به عملیات واسطه گری ( دلالی )انواع کالاها از طریق تبلیغات و یا سایر طرق و وسایل قانونی میپردازد وبه جذب مشتری و فروش آنها اشتغال دارد.
1-3- شرکت بازاریابی شبکهای:
شرکتی است که به فعالیت بازاریابی شبکهای مطابق تعریف بند 1-1- برای خودیا به نمایندگی از صاحب کالا و یا از طرف نمایندگی رسمی فروش او اقداممیکند.
ماده 2- شرایط و مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز فعالیت بازاریابی شبکهای از مرکز امور اصناف و بازرگانان:
الف – شرایط و ضوابط:
2-1- ارایه طرح توجیهی تجاری و برنامههای عملیاتی پیش بینی شده شرکت متقاضی.
تبصره (1): شیوه و ساختار فنی طرح تجاری شرکت باید شفاف، مستند، قابلارزیابی و نظارت بوده و دارای توجیه اقتصادی باشد. طرح تجاری شرکت بایدقبل از شروع فعالیت به تصویب کمیته نظارت برسد و هرگونه فعالیت برخلاف طرحتجاری مصوب کمیته نظارت ممنوع بوده و در صورت بیتوجهی به تذکر کمیتهنظارت، مجوز فعالیت شرکت توسط مرکز امور اصناف و بازرگانان لغو یا ابطالخواهد شد.
تبصره (2): درصورت موافقت مقدماتی کمیته نظارت با طرح ارایه شده و پیشنویس اساسنامه و اظهارنامه ثبت شرکت، متقاضیان میتوانند به ثبت شرکتاقدام کنند.
2-2- مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت باید حداقل دارای مدرک لیسانس یا معادل آن باشند.
2-3- شرکتهای سهامی خاص که حداقل سرمایه آنها بیش از 200 میلیون ریال باشد در اولویت اخذ مجوز قرار دارند.
2-4- پرداخت پورسانتها و پاداشها به مشتریان و بازاریابان فقط در قبالفروش و ارایه محصولات امکان پذیر است و پرداخت هرگونه وجه یا محصولی باارزش دیگر به مشتریان و بازاریابان و یا تعهد آن که در طرح تجاری شرکت (کهقبلا به تصویب کمیته نظارت رسیده ) پیش بینی نشده باشد، ممنوع است.
2-5- میزان پرداخت پاداش و یا پورسانت، تعداد سطوح دریافت کننده ومحدودیتهای آن باید ضمن درج در طرح تجاری، کاملا شفاف و قابل سنجش باشد.
2-6- نسبت کفایت سرمایه شرکت که بعدا توسط کمیته نظارت اعلام خواهد شد باید رعایت شود.
2-7- قیمت محصولات ارایه شده نباید بیش از محصول مشابه در بازار باشد و درمواردی که مشابهی وجود ندارد تابع سایر قوانین و مقررات خواهد بود.
2-8- گسترش شبکه انسانی و صرفا جذب توزیع کنندگان کالا و پولگردانی وارایه محصولات موهومی، خرید و فروش جایگاه در نمودار درختی و یا محصولاتیکه تولید آنها محتمل باشد ممنوع است.
2-9- ارایه تعهدنامه کتبی تعیین حسابرس و بازرس شرکت از میان فهرست موردتایید کمیته نظارت و ارایه گزارش مالی ماهانه و سالانه به کمیته مذکور وهمچنین حضور نماینده کمیته در مجامع عمومی شرکت.
تبصره 1 – نرمافزار حسابداری مورد استفاده این شرکتها باید مورد تاییدکمیته نظارت باشد و امکان تامین اطلاعات مورد نیاز کمیته نظارت را به صورتلحظهای داشته باشد. همچنین شرکت باید امکان دسترسی کامل برای رویت تمامیاطلاعات مالی و استخراج آمار مورد نیاز کمیته نظارت را به صورت بدون وقفهفراهم کند.
تبصره 2 – در قرارداد منعقده بین شرکت و بازرسان و حسابرسان منتخب، آنهاباید موظف به نظارت لحظه به لحظه بر عملیات مالی شرکت شوند و میبایست بهویژه موارد زیر را مرتبا تحت نظر قرار داده و به محض تخطی از آنها توسطشرکت مراتب را به کمیته نظارت اطلاع دهند:
* نظارت بر عدم انحراف از اساسنامه شرکت و طرح تجاری مصوب کمیته نظارت.
* نظارت بر رعایت نسبتهای مالی و ذخیرههای اعلامی از سوی کمیته نظارت.
* نظارت بر صحت عملکرد نرم افزار حسابداری، نرم افزار اعلام پادشها و یاپورسانتهای مشتریان و بازاریابان و عدم تغییر نرم افزار مصوب.
* نظارت بر صحت حسابهای مهم و نیز ارقام با اهمیت.
* نظارت بر رعایت کامل مقررات الزام آور برای شرکتهای موضوع این دستورالعمل.
همچنین حسابرسان قانونی موظفند به تحلیلهای آینده نگر مطابق بادرخواستهای کمیته نظارت اقدام و نتایج آن را به کمیته مذکور ارسال کنند.
2-10- دریافت هرگونه وجه یا معادل آن تحت عنوان حق عضویت، سپرده گذاری ویا قبول نمایندگی به منظور سپردهگذاری یا قبول نمایندگی برای هرگونهفعالیت اقتصادی سودآور دیگر ممنوع است.
2-11- تمامی پرداختها و دریافتهای مربوط به مشتریان و بازاریابان بایدالزاما از طریق حسابهای بانکی در بانکهای دارای مجوز از بانک مرکزی درداخل کشور صورت گیرد و شرکت حق افتتاح و یا تخصیص اعتبار به صورت مجازی ودر محیط اینترنت را نخواهد داشت.
اطلاع رسانی تعهدات شرکت ( اعم از وجه نقد وکالا ) به مشتریان، مشروط به همخوانی آن با سیستم حسابداری و اطلاعات بانک بلامانع است.
شرکت باید دارای دفاتر قانونی و صورتهای مالی شفاف باشد و تمامی عملیاتمالی خود را (درآمدها، پرداخت پورسانتها، خرید محصولات و غیره) از طریقحسابهای مشخص و قابل نظارت انجام دهد.
2-12- در صورت فعالیت مجازی، متن نرم افزاری اطلاع رسانی درختوارههایمشتریان (شبکه) و وجوه واریزی به حساب آنان باید قبلا به تصویب کمیتهنظارت رسانده شود. سامانه اینترنتی مزبور باید در شرکتهای میزبان داخلیراهاندازی شود و بهروزرسانی آن بدون مجوز کمیته ممنوع است.
2-13- شرکت بازاریابی حق جذب مشتری از خارج کشور را خواهد داشت لیکنحسابهای مربوط به مشتریان مذکور باید به صورت جداگانه در دفاتر حسابدارینگهداری شود.
شرکت حق پرداخت وجه به مشتریان خارجی را از محل وجوه مشتریان ایرانیندارد. در صورت نیاز به خروج ارزهایی به خارج از کشور که قبلا از مشتریانخارجی دریافت شده، موضوع قبلا باید به تایید حسابرس رسیده باشد و گزارش آنبه کمیته نظارت نیز ارایه شود.
2-14- فعالیت شرکتهای بازاریابی شبکهای که محل تاسیس آنها در خارج کشورو یا مناطق آزاد تجاری، صنعتی و اقتصادی باشد، مشروط به تاسیس و ثبتنمایندگی و یا شعبه در داخل کشور با رعایت تمامی مقررات این دستورالعمل وسایر قوانین و مقررات مربوط به ثبت نمایندگیهای خارجی و ارایه تضمینهایمالی معتبر است.
2-15- اسامی شرکتهای دارای مجوز از طریق سایت اینترنتی اطلاع رسانی مرکزامور اصناف و بازرگانان و سایر روشهای مناسب به اطلاع عموم خواهد رسید.
تبصره: فهرست شرکتهای بازاریابی شبکهای فاقد مجوز و نیز شرکتهای هرمیتوسط کمیته نظارت به مرکز امور اصناف و بازرگانان اعلام میشود و از طریقمراجع ذیصلاح از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.
شرایط ادامه فعالیت شرکت:
2-16- شرکت موظف است حداکثر ظرف 10 روز پس از درخواست مشتریان، وجه یاکالای مورد تعهد را تامین کند و حق ندارد مشتریان یا بازاریابان را مجبورکند پاداش مورد تعهد را از کالایی خاص انتخاب کنند مگر آنکه این موضوعقبلا در طرح تجاری شرکت به صراحت قید شده باشد. کمیته نظارت میتواند پساز دریافت اولین شکایت در مورد پرداخت نشدن پاداش و یا عدم تحویل کالایمشتری یا بازاریاب به بررسی موضوع اقدام و در صورت تایید آن، اخطاریهایپنج روزه را از طریق مرکز امور اصناف و بازرگانان برای شرکت مورد نظر صادرکند. درصورت بیتوجهی شرکت به اخطاریه صادره، مرکز امور اصناف و بازرگانانمیتواند به توقف فعالیت آن اقدام کند.
تبصره: در صورتی که مشتریان یا بازاریابان داوطلبانه به دریافت وجوه یاکالای مورد تعهد شرکت در موعد مقرر اقدام نکنند، هیچ گونه سود یا خسارتیعلاوه بر تعهد شرکت به آنان پرداخت نخواهد شد.
ب – مدارک مورد نیاز:
2-17- اصل و فتوکپی برابر اصل آگهی تاسیس، اساسنامه و روزنامه رسمی ثبتشرکت و آخرین تغییرات در هیات مدیره آن و فتوکپی برابر با اصل مدارک ثبتنمایندگی یا شعبه شرکتهای خارجی در ایران همراه ترجمه مدارک ثبت واساسنامه شرکت اصلی در کشور مبدا.
تبصره: فعالیت بازاریابی شبکهای باید صرفا به عنوان تنها فعالیت مجاز شرکت در اساسنامه آن قید شده باشد.
2-18- اصل و فتوکپی برابر با اصل شناسنامه و کارت ملی، آخرین مدرک تحصیلیو شش قطعه عکس مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت و همچنین سایر اعضای دارایحق امضا در هیات مدیره به اضافه کارت پایان خدمت نظام وظیفه و یا معافیتدایم آنها و در مورد اتباع خارجی فتوکپی برابر با اصل گذرنامه همراه شمارهاختصاصی اتباع خارجی و روادید اقامت معتبر.
2-19- گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل و رییس هیات مدیره و سایر اعضای دارای حق امضا در هیات مدیره شرکت.
ماده 3- صلاحیت امنیتی و تخصصی متقاضیان عضویت در هیات مدیره، مدیرعامل ومدیر مالی شرکتها باید قبل از انتصاب توسط کمیته نظارت تایید شود. درصورتی که هر یک از اشخاص فوق در ادامه فعالیت شرکت به هر دلیل فاقد یکی ازصلاحیتهای مزبور شوند، مراتب به شرکت اعلام میشود و در این صورت شرکتباید ظرف 10 روز به برکناری فرد فاقد صلاحیت اقدام کند.
ماده 4- کمیته نظارت، مسوولیت صدور تاییدیه برای موافقت مقدماتی با متقاضیان دریافت مجوز بازاریابی شبکهای را عهده دار است.
ماده 5- صدور مجوز فعالیت بازاریابی شبکهای:
مرکز امور اصناف و بازرگانان مسوول صدور موافقت مقدماتی و همچنین مجوز فعالیت بازاریابی شبکهای پس از تایید کمیته نظارت است.
ماده 6- مراحل صدور مجوز فعالیت:
6-1- متقاضیان تاسیس و دریافت مجوز فعالیت بازاریابی شبکهای درخواست کتبیخود را همراه مدارک مندرج در ماده (2) این دستورالعمل به مرکز امور اصنافو بازرگانان ارایه میکنند.
6-2- مدارک ارایه شده توسط متقاضیان به منظور رسیدگی به کمیته نظارت تحویل داده میشود.
6-3- کمیته نظارت اقدام به رسیدگی به مدارک واصله از مرکز امور اصناف وبازرگانان میکند و در صورت تایید صلاحیت، مراتب را برای صدور موافقتمقدماتی به مرکز امور اصناف و بازرگانان اعلام میکند.
6-4- مرکز امور اصناف و بازرگانان پس از اخذ تاییدیه صلاحیت از کمیته نظارت به صدور موافقت مقدماتی برای متقاضیان اقدام میکند.
6-5- کمیته نظارت پس از بررسی و احراز شرایط و ضوابط لازم مندرج در ماده(2) توسط متقاضی، به ارایه تاییدیه برای صدور مجوز فعالیت بازاریابیشبکهای به مرکز امور اصناف و بازرگانان اقدام میکند.
6-6- مرکز امور اصناف و بازرگانان براساس تاییدیه دریافتی از کمیته نظارتمجوز فعالیت متقاضیان را صادر و رونوشت آن را به کمیته نظارت ارایه میکند.
ماده 7- کمیته نظارت:
کمیته نظارت بر مراحل صدور مجوز و نحوه فعالیت شرکتهای بازاریابی شبکهایمتشکل از نمایندگان وزارت اطلاعات، وزارت بازرگانی، نیروی انتظامی جمهوریاسلامی ایران و دادستانی کل کشور بوده و دبیرخانه آن در مرکز امور اصناف وبازرگانان مستقر است.
ماده 8- تمامی شرکتهای دارای مجوز فعالیت از مرکز امور اصناف وبازرگانان، مجاز به فعالیت در چارچوب اساسنامه و طرح تجاری مصوب کمیتهنظارت خواهند بود و اجازه تاسیس دفتر، تبلیغات و برگزاری سمینارهای تبلیغیبا رعایت سایر قوانین و مقررات کشور را خواهند داشت.
ماده 9- مرکز امور اصناف و بازرگانان میتواند شرکتهای دارای مجوز رابراساس معیارهایی که توسط کمیته نظارت تصویب میشود و به اجرا گذاشتهخواهد شد، رتبهبندی کند و نتایج آن را به اطلاع مردم برساند.
ماده 10- بررسی تخلفات شرکتهای بازاریابی شبکهای:
کمیته نظارت مسوول بررسی شکایات واصله از مردم در ارتباط با شرکتهایبازاریابی شبکهای که دارای مجوز فعالیت از مرکز امور اصناف و بازرگانانهستند، خواهد بود.
تبصره: در مواردی همچون کم فروشی، گران فروشی و سایر تخلفات مرتبط با حوزهبازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، مراتب پس ازبررسی و تایید کمیته نظارت از جانب مرکز امور اصناف و بازرگانان به منظوررسیدگی و اعلام نظر به سازمان مذکور و درصورت لزوم به سازمان تعزیراتحکومتی ارسال میشود.
ماده 11- در صورت تکرار تخلفات متعدد از جانب یک شرکت و تایید آن توسطکمیته نظارت، مرکز امور اصناف و بازرگانان میتواند به لغو یا ابطال مجوزشرکت مذکور اقدام کند.
ماده 12- این دستورالعمل در 12 ماده و 8 تبصره تهیه شد و در تاریخ18/9/1388 به تصویب معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی رسید.
-
- پست: 7
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۸, ۱۱:۳۸ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 40 بار
- سپاسهای دریافتی: 1 بار
Re: کمک در مورد نتورک مارکتین(گاما)
الان شرکتی هم هست که با مجوز کار کنه ؟؟
کاش می دانستم بعد از مرگم اولین اشک از چشمان چه کسی جاری می شود و آخرین سیاهپوش که مرا به فراموشی می سپارد چه کسی خواهد بود تا قبل از مرگم جانم را فدایش کنم .
-
- پست: 7
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۸, ۱۱:۳۸ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 40 بار
- سپاسهای دریافتی: 1 بار
Re: کمک در مورد نتورک مارکتین(گاما)
quietman نوشته شده:اوضاع گاما الان چجوریه ؟
اوضاع همشون خرابه

کاش می دانستم بعد از مرگم اولین اشک از چشمان چه کسی جاری می شود و آخرین سیاهپوش که مرا به فراموشی می سپارد چه کسی خواهد بود تا قبل از مرگم جانم را فدایش کنم .
- پست: 1637
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۶, ۱۱:۵۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 8092 بار
- سپاسهای دریافتی: 3732 بار
Re: کمک در مورد نتورک مارکتین(گاما)
. , جان لطفا منبع را هم بنویسید .
* * * جز ايران نباشد مرا نام ياد * * * * * * * * * که يزدان مرا زين سبب کام داد * * *