به گزارش سرويس اقتصادي برنا ، حميد رضا حاجي اسماعيلي مجري پروژه توربوشارژ در مركز تحقيقات ايران خودرو با اعلام اين خبر گفت: پروژه انطباق موتور توربوشارژ با سورن فاز 2، از دو ماه پيش شروع شده و علاوه بر بدنه خودرو، سيستم هاي اصلي آن مانند خنك كاري، برق، تعليق و ترمز تقويت خواهد شد.
وي كاليبراسيون هاي مختلف موتوري و خودرويي را از جمله تغييرات اعمال شده در سورن فاز 2 براي انطباق با موتور توربوشارژ ذكر كرد و گفت: اي اف 7 توربوشارژ قوي ترين موتور ايران خودرو است كه هم زمان با نسخه معمولي اين موتور، در شركت تحقيقات موتور ايران خودرو طراحي و توليد شده است.
حاجي اسماعيلي، برخورداري از سيستم اي. اس. پي. را كه جديدتر و مدرن تر از اي. بي. اس. است، از جمله ويژگي هاي سورن عنوان كرد و گفت: سورن بهترين برند ايران خودرو به شمار مي رود و از همين رو براي موتور توربوشارژ، انتخاب شده است.
مدير پروژه توربوشارژ مركز تحقيقات ايران خودرو افزود: اي. بي. اس.، تنها در هنگام ترمز گيري عمل مي كند، اما اي. اس. پي. electronic stability program ، علاوه بر ترمز گيري، در حالت شتاب گيري نيز عمل مي كند؛ يعني به هنگام بروز موانع خاص در جاده، در سرعت هاي بالا، پايداري خودرو را با فرمان دادن حفظ مي كند.
حاجي اسماعيلي افزود: به واسطه نصب موتور توربوشارژ، برخي قطعات خودرو از نظر جانمايي يا افزايش ظرفيت عملكردي تغيير مي كند و يك سري قطعات در سيستم خنك كاري، مانند اينتر كولر يا اسپويلر روي درب صندوق عقب كاملا جديد هستند.
وي توربوشارژر يا توربو يونيت را مهم ترين بخش اين موتور دانست و گفت: ماكزيمم سرعت، تنها شاخص موثر در اين محصول نيست؛ بلكه شتاب بالاي آن، مورد توجه علاقه مندان است.
مدير پروژه توربوشارژ مركز تحقيقات، يادآور شد: موتور توربوشارژ اي اف 7 ، با حجم 1700 سي سي، از عملكرد و مشخصاتي برابر با يك موتور دو ليتري روز، برخوردار است؛ در حالي كه مصرف سوخت آن كم تر است.
وي با بيان اين كه در حال حاضر پروژه گيربكس اتوماتيك نيز در مركز تحقيقات ايران خودرو در دست اجرا است، افزود: موتور توربوشارژ قابليت نصب بر روي گيربكس اتوماتيك را هم دارا است، در عين حال، به دليل مشخصات گشتاور و قدرت، از محدوديت هاي شتاب گيري خودروهاي دنده اتوماتيك، عاري خواهد بود.
حاجي اسماعيلي، كسب دانش فني قطعه سازي را از جمله دستاوردهاي پروژه توربوشارژ دانست و گفت: در مجموع نزديك به صد قطعه موتوري و خودرويي در اين پروژه وجود دارد و در مورد قطعات اصلي، سازندگان كارگاه ها را شروع كرده اند.
وي اظهار داشت: در مورد قطعاتي مانند اي. اس. پي. و توربويونيت، براي نخستين بار است كه قطعه سازان ايراني فعال مي شوند.
شايان ذكر است: توان موتور اي اف 7 توربوشارژ، 155 اسب در دور 5500 و حجم آن، 1648 سي سي است . اين موتور 16 سوپاپ ، از گشتاور 215 نيوتن متر برخوردار است، مصرف سوخت آن، 2/7 ليتر در 100 كيلومتر است و استاندارد يورو 4 را تامين مي كند.
شتاب صفر تا صد سمند 9 / 12 ثانيه است، ولي در سورن با موتور توربوشارژ، انتظار مي رود، اين ميزان، 5 / 9 ثانيه باشد. هم چنين بر اساس برنامه زمان بندي، در نيمه سال آينده توليد انبوه سورن با موتور توربوشارژ آغاز مي شود.
سورن با موتور توربوشارژ توليد مي شود
در اين بخش ميتوانيد در مورد مباحث و مطالب اقتصادی و مالی به بحث بپردازيد
مدیر انجمن: شوراي نظارت
بازگشت به “بخش اقتصادی و مالی”
پرش به
- بخشهاي داخلي
- ↲ اخبار و قوانين سايت
- ↲ سوالات، پيشنهادات و انتقادات
- ↲ مرکز جوامع مجازي - CentralClubs Network
- ↲ سرويس ميزباني وب - CentralClubs Hosting
- ↲ مجله الکترونيکي مرکز انجمنهاي تخصصي
- بخش تلفن همراه
- ↲ نرم افزار تلفن همراه
- ↲ Symbian App
- ↲ Android App
- ↲ Windown Phone App
- ↲ iOS App
- ↲ JAVA Mobile App
- ↲ بازيهاي تلفن همراه
- ↲ Symbian Games
- ↲ Android Games
- ↲ iOS Games
- ↲ Windows Phone Games
- ↲ JAVA Mobile Games
- ↲ گوشيهاي تلفن همراه
- ↲ Sony
- ↲ Samsung
- ↲ GLX
- ↲ Dimo
- ↲ Huawei
- ↲ Motorola
- ↲ Nokia
- ↲ گوشيهاي متفرقه
- ↲ سرگرميهاي تلفن همراه
- ↲ خدمات و سرويسهاي مخابراتي
- ↲ تازه ها و اخبار تلفن همراه
- ↲ مطالب كاربردي تلفن همراه
- ↲ متفرقه در مورد تلفن همراه
- ↲ سوالات و اشکالات تلفن همراه
- بخش كامپيوتر
- ↲ نرم افزار كامپيوتر
- ↲ گرافيک و طراحي کامپيوتري
- ↲ طراحي صفحات اينترنتي
- ↲ سوالات و اشکالات نرم افزاري
- ↲ برنامه نويسي
- ↲ C Base Programming
- ↲ Dot Net Programming
- ↲ Web Programming
- ↲ Other Programming
- ↲ Software Engineering
- ↲ Java Programming
- ↲ Database Programming
- ↲ سخت افزار كامپيوتر
- ↲ امنيت و شبكه
- ↲ امنيت
- ↲ شبکه
- ↲ تازه ها و اخبار دنياي کامپيوتر
- ↲ مطالب كاربردي كامپيوتر
- ↲ متفرقه در مورد کامپيوتر
- بخش هوا فضا
- ↲ نيروي هوايي ايران
- ↲ متفرقه درباره نیروی هوایی
- ↲ نیروی هوایی و سازندگی
- ↲ حماسه و حماسه آفرینان نيروي هوايي
- ↲ تیزپروازان در بند
- ↲ شهدا و جانباختگان نیروی هوایی
- ↲ عملیاتهاي نيروي هوايي
- ↲ دستاوردها و اخبار نيروي هوايي
- ↲ تاریخچه نیروی هوایی در ایران
- ↲ هوانيروز ايران
- ↲ حماسه و حماسه آفرينان هوانيروز
- ↲ شهدا و جانباختگان هوانيروز
- ↲ دستاوردها و اخبار هوانيروز
- ↲ هواپيماها
- ↲ هواپيماهاي نظامي
- ↲ هواپيماهاي غير نظامي
- ↲ هواپيماهاي بدون سرنشين
- ↲ بالگردها
- ↲ بالگردهاي نظامي
- ↲ بالگردهاي غير نظامي
- ↲ بالگردهاي بدون سرنشين
- ↲ اخبار بالگردها
- ↲ تسليحات هوايي
- ↲ موشكهاي هوا به هوا
- ↲ موشكهاي هوا به زمين
- ↲ موشکهاي دريايي
- ↲ موشکهاي زمين به هوا
- ↲ موشکهاي زمين به زمين
- ↲ ديگر مباحث هوانوردي
- ↲ الکترونيک هواپيمايي
- ↲ موتورهاي هوايي
- ↲ شبيه سازهاي پرواز
- ↲ گالري تصاوير هوافضا
- ↲ تصاوير هواپيماهاي جنگنده
- ↲ کليپهاي هوايي
- ↲ تصاوير هواپيماهاي بمب افکن
- ↲ تصاوير هواپيماهاي ترابري
- ↲ تصاوير هواپيماهاي مسافربري
- ↲ تصاوير هواپيماهاي شناسايي
- ↲ تصاوير بالگردهاي نظامي
- ↲ تصاوير بالگردهاي غير نظامي
- ↲ تصاوير نمايشگاههاي هوايي
- ↲ تصاوير متفرقه هوايي
- ↲ انجمن نجوم
- ↲ منظومه شمسي
- ↲ كيهانشناسي
- ↲ گالري تصاوير نجوم
- ↲ اخبار نجوم
- ↲ اخبار هوافضا و هوانوردي
- ↲ مدرسه هوانوردي
- ↲ كتابخانهي هوا فضا
- ↲ متفرقه در مورد هوا فضا
- بخش جنگ افزار
- ↲ ادوات زميني
- ↲ ادوات زرهي
- ↲ تجهيزات انفرادي
- ↲ تسليحات سنگين و توپخانهاي
- ↲ خودروهاي نظامي
- ↲ تسليحات ضد زره
- ↲ ادوات دريايي
- ↲ ناوهاي هواپيمابر
- ↲ ناوشکنها
- ↲ رزم ناوها
- ↲ ناوچهها
- ↲ زيردرياييها
- ↲ تجهيزات و تسليحات دريايي
- ↲ ساير ادوات دريايي
- ↲ گالري تجهيزات و ادوات دريايي
- ↲ اخبار ادوات دريايي
- ↲ اخبار نظامي
- ↲ گالري نظامي
- ↲ متفرقه در مورد جنگ افزار
- بخش دفاع مقدس
- ↲ حماسه دفاع مقدس
- ↲ تخريب و خنثي سازي
- بخش خودرو و وسايل نقليه
- ↲ مباحث فنی و تخصصی خودرو
- ↲ معرفي خودرو
- ↲ تازهها و اخبار خودرويي
- ↲ گالري خودرو
- ↲ متفرقه وسايل نقليه
- بخش پزشکي
- ↲ پزشكي و درمان
- ↲ پزشکي
- ↲ سوال پزشکي
- ↲ بهداشت
- ↲ بهداشت عمومي
- ↲ بهداشت مواد غذايي
- ↲ لوازم آرايشي و بهداشتي
- ↲ متفرقه در مورد پزشکي
- ↲ روانشناسي و روان پزشكي
- بخش فرهنگ، تمدن و هنر
- ↲ فرهنگي هنري
- ↲ شعر و ادبيات
- ↲ فيلم و سينما
- ↲ هنرهاي نمايشي
- ↲ فرهنگ هنرهاي نمايشي
- ↲ موسيقي
- ↲ عكس و نقاشي
- ↲ تاريخ، فرهنگ و تمدن
- ↲ تاريخ ايران
- ↲ تاريخ جهان
- ↲ فلسفه
- ↲ زبانهاي خارجي
- ↲ زبان انگليسي
- ↲ زبان اسپانيايي
- ↲ هنر آشپزي
- بخش علم، فناوري و آموزش
- ↲ انجمن علم و فناوري
- ↲ انجمن آموزش
- ↲ کتاب و فرهنگ مطالعه
- ↲ دانش عمومی
- ↲ کنکور و دانشگاه
- ↲ جامعه شناسي
- ↲ خانواده
- ↲ متفرقه جامعه شناسي
- ↲ حقوق و قضا
- ↲ علوم
- ↲ فيزيک
- ↲ شيمي
- ↲ رياضي
- ↲ متالورژي
- ↲ پليمر
- ↲ علوم کشاورزي
- ↲ گياهان زراعي و باغي
- ↲ گياهان دارويي
- ↲ طبیعت و محیط زیست
- ↲ زيست شناسي
- ↲ عمران
- ↲ بتن و سازههاي بتني
- ↲ معماري و شهرسازي
- ↲ سبکها و مشاهير معماري
- ↲ شهرسازي
- ↲ معماري داخلي
- ↲ معماري منظر
- بخش الکترونيک و رباتیک
- ↲ مفاهیم اولیه و پایه در الکترونیک
- ↲ نرم افزارهای کمکی الکترونیک
- ↲ مدارهای مجتمع
- ↲ سوالات و پرسشهای مفاهیم پایه
- ↲ مدارات ساده و آسان
- ↲ مدارهای آنالوگ و دیجیتال
- ↲ شبیه ساز و طراحی مدار
- ↲ مدارات صوتی
- ↲ مدارات، منابع تغذیه سویچینگ و اینورتوری
- ↲ مدارات مخابراتی
- ↲ میکروکنترلرهای AVR
- ↲ آموزش و مثالها AVR
- ↲ طرح آماده و کامل شده AVR
- ↲ میکروکنترلرهای ARM
- ↲ سایر میکروکنترولرها و پردازندهها
- ↲ سایر میکروکنترلرها
- ↲ مدار مجتمع برنامه پذیر FPGA
- ↲ رباتیک
- ↲ اخبار و مصاحبه ها در رباتیک
- ↲ آموزش و مقالات رباتیک
- ↲ پروژهها تکمیل شده رباتیک
- ↲ مدارها و مکانیک در رباتیک
- ↲ رباتهای پرنده
- ↲ برق و الکترونیک عمومی
- ↲ تعمیر لوازم برقی
- ↲ اخبار برق و الکترونیک
- بخش بازيهاي رايانهاي
- ↲ بازيهاي رايانهاي
- ↲ كنسولهاي بازي
- ↲ PSP
- ↲ اخبار بازيها
- بخش تجاري اقتصادي
- ↲ بخش اقتصادی و مالی
- ↲ تجارت آنلاين
- ↲ بورس
- ↲ تحلیل و سیگنال روز
- ↲ کار آفرینی
- بخشهاي متفرقه
- ↲ بخش ويژه
- ↲ ساير گفتگوها
- ↲ صندلي داغ
- ↲ اخبار و حوادث
- ↲ انجمن ورزش
- ↲ آکواريوم و ماهيهاي زينتي
- ↲ معرفي سايتها و وبلاگها