فرضيه تكامل كه نخستين بار توسط چارلز داروين در كتابش بهنام "اصل انواع" مطرح شد، اين نظر را پيش مينهد كه موجودات زنده از اَشكال ساده نظير باكتري، به اَشكال پيچيدهتر نظير انسان تكامل يافتهاند. اين تحول و تكامل زاييده تصادف بوده است؛ نخستين مولكول نيز در اثر تصادم اتمها در يك ملغمه ابتدايي بهوجود آمده است. نتيجه اين امر پيدايي موجودات زنده بوده است.
فکر نمي کنم در زمان داروين موجودات ميکروسکوپي کشف شده باشند.اروپا ييها به علت اينکه بيشتر ماده گرا هستندوجود خدا رو به عنوان تصادف بيان ميکنند(که بنده اميدوار هستم که به راه راست هدايت يابند

ان شاءالله)
در مورد اتم ها هم اين را بگويم که تمامي انها توانايي ايجاد حيات رو دارند اما

بايد شرايط ان پديد بيايدکه در زمين پديدامد وطبق ايات قران که دقيقا يادم نيست در اسمانها و زمين. واما در موردپيدايش موجودات وانواع انها به شرايط محيط و تغييراتي که در ان رخ ميدهد مي توان اشاره کرد که به قول خردمندان

خدا به وسيله علت طولي دراين مسءله حکم راني کرده.
که نتيجه ان اراده خداوند در طول تغييرات محيط خواهد بود.
به نظر من بيشترين مشکل نظريه داروين درتصادفي خواندن اين موضوع است نه در اصل تکامل
من که حوصله نداشتم اين مطالب رو بخونم ولي يک نکته را ميدانم و ان اين است که حتي اگر نظريه تکامل درست باشد در مورد انسان صادق نيست چون ما اصلا از اين دنيا نيستيم و به نوعي داريم دوران تبعيدي خود را سپري ميکنيم.
شايد روح ما تبعيدشده باشداما به چه گناهي منظور شما دراين مورد که مي گوييددر مورد انسان صادق نيست پس دربدن انسانها به جاي مولکول حتما چيز ديگري يافت شده است که انسان را تافته اي جدا بافته البته از نظر مادي ميدانيد
يه بومي آفريقا و يا آمازون حتي صد کيلومتر رو روي زمين پر از انواع چيزهاي برنده طبيعي راه ميره کجا امده اند؟
من اين سوال شما رو با يک سوال جواب مي دهم که چرا مردم انگلستان پوست سفيد و مردم ي که در خط استوا زندگي مي کنندپوستي سياه دارند

بله جواب ساده است عرض جغرافيايي يا همون محيط يا خواست خدا.
اما اگر منظور شما اين است که چگونه اين گونه شده با چند سالي درس خوند.
که دوستان به ان اشاره داشته اند مثلا جهش که يکي از اين عناوين است براي مثال جهشي در ژني که مسئول ازديادلايه هاي شاخي پا است که در مناطقي که کفش پاي افراد او نمنطقه سبب مشود که ازدياد لايه هاي پوست مانع از رسيدن رطو بت لازم به ان منطقه شود در نتيجه موجب اختلال مي شود که موجب خوانده نشدن اين ژن در نسلهاي بعدي که راجب اين عواملي که موجب خوانده نشدن ويا جهش دوباره ان شوداطلاعي ندارم.علاوه موارد بسيار زيادي هستن که بايد به ان اشاره کرد .همچون نوع ژن ويا اينکه اين ژن روي کدام کروموزوم ويا.....که از حد اين بحث خارج است وکسي که اين سوال رو پرسيده اطلاعات چنداني ندارن چونکه خودشون گفتند که در هنرستان هستند.که براي فهم انها بايد حداقل بعضي مفاهيم را از اجزاي سلول وچگونگي جهش وخيلي موارد .مثلا اگر کسي از چگونه بوجود امدن يک پروتئين که موجب ايجاد پيغام هايي متوالي در بدن شده و سر انجام موجب افزايش سطح شاخي پوست پا ميشود چگونه از ضخامت پا حرف مي زند
بعضي مساءل ظاهري دارند که موجب سوالي مي شوند که براي فهميدن ان بايد چند سالي درس خوند.
مو جوداتي که به آنها فسيل زنده گفته مي شود( و دقيقا شبيه فسيل هاي پيدا شده متعلق
به سي تا هفتاد ميليون سال پيش هستند) چرا طبق نظريه تکامل تکامل نيافتند ؟
آيا اين گواه بر اشتباه بودن اين نظريه نيست؟ با توجه به اصل تغيير زمين در اعصار مختلف
اين هم به خاطر ندانستن است.بعضي از موجودات توانايي زندگي در محيط هاي مختلف را دارند مثل خرچنگ نعل اسبي که با وجود تغيير محيط تغيير نکرده زيرا توانا در زندگي در ان شرايط تغيير يافته راداشته پس نيازي به تغيير نداشته است
موجودات تک سلولي اوليه از کجا امده اند؟ از فضا يا زمان؟
تااونجايي که من ميدونم موجودات از جايي نيامده اند البته فرضيه هايي نيز هست.
بعلت تونايي اتمها در بوجود اوردن موجود زنده در شرايطي خاص که زمين ان را دارا است و در فصل هاي کتاب پيش دانشگاهي به طور خلاصه بيان شده.
البته اين را هم بايد اضافه کنم که بايد قبل از هر چيزي فرق بين موجود زنده وغير زنده را دانست.
واين سوال پيش مي ايد که مگر ما وموجودات غير زنده از يک نوع اهن و يا اب(که زندگي بر ان استوار است)تشکيل نشده ايمکه نظريه داروين اينجا را يعني گرد هم امدن اين اتم ها رااتفاقي دانسته و تواناييهاي مولکول ها را در اتصال به هم در شرايط خاص رو تصادفي مي داند و اين به اين معنا نيست که خدا هم استين ها را بالا زده ومولکول ها را در کنار هم چيده است بلکه با ايجاد شرايط مثلا قراردادن ماه در کنار زمين موجب خيلي از مساءل همچون حرکت اقيانوس ها ايجاد باد و غيره ميشود.
1-چه طور موجودات اعماق اقيانوس به فکر مهاجرت افتادند؟
تمامي موجودات به اندازه خود توانايي فکر کردن را دارند براي مثال يک گونه ماهي که غذاي خود را از ماهي کوچکتر ي تهيه
مي کرده کم ياب شده است عوامل مختلفي مثل گرسنگي.حس رديابي.مواد شيميايي موجود در اب انها رو به سمت غذاودر نتيجه مهاجرت ميکند.
2- اين غريزه در حيوانات از کجا امده و نسل به نصل منتقل شده؟
غريزه دو بعد داره1-ژني وديگري 2-يادگيري
باز هم بگم کهغريزه اصولا از جايي نيامده.(که اين هم نياز به مطالعه دارد)
1- در مورد ژني بودن غريزه براي مثال گنجشکي که در يک اتاق بدون حضور والدين اواز ميخواند.
2-همان گنجشک را اگردر کنار والدين خود نگذاريم اوازي متفاوت با انها خواهد خواند(کوک نشده مي خونه)اما اگر در کنار والدين خود باشد اوازي همانندانها خواهد خواند.
در مورد انتقال ان از نسلي به نسل ديگر هم نوع ژني از طريق سلول هاي گامت ودر نوع يادگيري از طريق هم نوعان.
3- ايا مي توان در ساختار ژنتيکي پرندگان ردي از عوامل مهاجرت پيدا کرد؟ بله
بايد بررسي کرد که چه چيز موجب مهاجرت شده.که مقداري از ژن پرنده ومقداري از طريق يادگيري ميسر است.
به عنوان مثال از طريق امواج مغناطيسي زمين راه خود را مي يابند(براي مسير هاي طولاني)وبراي ياد گرفتن اطراف محل زندگي خود از توانايي(يادگيري)بهره مي جويند.
4- مي توان گفت ژنتيک حافظه را منتقل مي کند؟
به نظر شما فرزندتان علومي را که شما ميدانيد مي داند.
نحوه روي کار آمدن موجودات زنده از تقسيم به نر و ماده و تولید مثل به آن شکل؟
بايد علت توليد مثل را دانست

خوب به قول بعضي ها علت توليد مثل. توليد مثل ديگه.
در يکي از باغ وحش ها مارماده اي بدون نزديک شدن به مار نري توليد مثل ميکند.به نظر من شرايط محيط وتوانايي هاي اونها انها را به توليد مثلي اين چنيني وا ميدارد.
يکي ازدلايل توليد مثل به وسيله نر وماده افزايش تنوع افزايش جهش توليد گونه هاي مختلف و......
يعني مولکول ها محيط چگونه به اين نتيجه رسيدند که حيات را به وجود بياورند؟
مولکول ها توانايي نتيجه گيري ندارند واين خالق انهاست که با ايجاد عوامل و توانايي هاي ذاتي به گونه اي انها را در کنارهم
مي نهد که حيات را بوجود مي اورد(من نمي دانم داروين با اين همه توانايي چه طور ايجاد حيات را امري تصادفي ميداند

)
به نظر من هيچ توهيني بالا تر از اين به خدا نيست
اين نظريه ناقصه
اگر ناقص (با اينکه هنوز زيست پيش دانشگاهي رو نخوندي) نظريه شما چي هست
یک نقص پایه و اساس مهمترین معادلات را نابود می کند چه برسه به چندین نقص
لطفا چندتا از اين نقص ها رو بگيدشايد بتوانيم نظريه اي کامل تر رو به جهان علم و دين تحويل دهيم
در اخر اگر تعدادي از روحانيون درس زيست را از پايه و تعدادي از دانشگاهيان تفاسير زيستي قران را بخوانند
مطمءنا نظريه ايي کاملتر خواهيم داشت
يا حتي قانون
