»»» مشخصات فني سيتروئن ژيــــان «««

در اين بخش انواع خودروها معرفي مي‌شوند

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

»»» مشخصات فني سيتروئن ژيــــان «««

پست توسط Mohsen1001 »

سلام خدمت دوستان عزيز :)

طبق نظر برخي از دوستان مبني بر داشتن تاپيکي جهت معرفي خودروي سيتروئن ژيان ، در اين تاپيک به مشخصات فني اين خودرو ميپردازيم :-)

توليد ژيان از دهه 30 اغاز و با گذشت زمان تغييراتي در شکل ظاهري و قسمتهاي فني ان ايجاد شد که باعث ادامه روند توليد ان و عرضه در مدلهاي گوناگون گشت.
از مدلهاي ان ميتوان dyane ، 2CV ، Ami ، Mehari و SM را نام برد که مدل مورد بحث ما و موجود در کشورمان Dyane است که در دهه 70 ميلادي توليد شد.

تصویر

مشخصات فني :

حجم موتور اين ماشين 602 سي سي هواخنک ، شامل 2 سيلندر و 4 زمانه مي باشد
که قدرتي معادل 35 اسب بخار در دور موتور 5750 و بيشترين سرعت 118 کيلومتر در ساعت ، را داراست.
وزن ان هم معادل 570 کيلوگرم است و حدود 30 ليتر سوخت را هم ميتواند حمل کند.
مصرف بنزين حدود 5 ليتر در 100 کيلومتر است.
4 دنده در جلو و يکي عقب
ديفرانسيل جلو است و ترمز دستي هم بر روي چرخهاي جلو قرار دارد.

تصویر

اما تعليقي که در ژيان استفاده شده واقعا نسبت به اون زمان بينظيره.
ساسپنشن اون بصورت دوتا استوانه است که در زير ماشين قرار داره ، يه جور کمک فنر که در طول خودرو قرار ميگيره و هر كدوم از ميله ها به يكي از چرخ ها متصل ميشه.
ضربه گيرهم يك واحد مجزاست.
جالبه بدونيد که يک مهره در ان وجود داره که با شل و سفت کردنش (بصورت دستي) ميشه ارتفاع ماشين رو هم تنظيم کرد 8) به اين نوع سيستم تعليق هيدرونيوماتيک ميگن.
بخاطر استفاده از همين سيستم تعليق هست که توي دست اندازها اينقدر نرمه و مشکلي نداره ، مثل نوش زانتيا :grin: ، بيخود نيست به زانتيا ميگن ژيان تحت ويندوز :::P

تصویر
تصویر
تصویر

داراي ترمزهايي بصورت کاسه اي حتي در جلو است و عجيب اينست که لنت و طبق هاي اون در کاپوت هست نه پشت چرخ و روي پلوس ها قرار داره.

امکانات رفاهي :

بخاري اون هم از هواي گرم داخل موتور تغذيه ميشه.
يک هندل هم داره که مواقعي که ماشين روشن نشد با گردوندنش پروانه ماشين ميچرخه و ماشين رو روشن ميکنه.
چراغهاي جلو هم از داخل ارتفاعش قابل تنظيم هست توسط يک پيچي که زير داشبورد قرار داره مثل 206 :grin:
سانروف تمام چرم که حتي قابليت اين رو داره که کل سقف رو جمع کنه.

تصویر
تصویر
تصویر

و در اخر هم :grin:

تصویر

براي ديدن عکسهاي بيشتر هم به اين تاپيک مراجعه فرماييد.
اميدوارم که خوشتون اومده باشه :)
من خودم که هوس کردم يکي بخرم :-)
Old Moderator
Old Moderator
پست: 2294
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵, ۱:۵۶ ب.ظ
محل اقامت: _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_ _
سپاس‌های ارسالی: 403 بار
سپاس‌های دریافتی: 1073 بار
تماس:

پست توسط Ma3ouD »

Mohsen1001, جان
واقعا دستت درد نکنه.عالی بود.فکر نکنم از این کامل تر بشه پیدا کرد.
ممنون.
ولی من فکر نمی کردم که ژیان انقدر خفن باشه :-o
بسیار جالب بود
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

DjBoMBoX, خواهش ميکنم قابل شما رو نداشت :D
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 1796
تاریخ عضویت: شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۵, ۴:۱۸ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 35 بار
سپاس‌های دریافتی: 215 بار
تماس:

پست توسط Karim1504 »

Mohsen1001, جان

مطلبت جالب بود ولی 2 سیلندر نیست 3 سیلندر است :-)
نه از خودت تعریف کن و نه بدگویی. اگر از خودت تعریف کنی قبول نمی‌کنند و اگر بدگویی کنی بیش از آنچه اظهار داشتی تو را بد خواهند پنداشت...
[External Link Removed for Guests]
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

KARIM عزيز
2 سيلندر هست و با ارايش باکسر که بصورت فلت هم قرار دارند :D
اون ماتيزه که 3 سيلندر داره :grin:
Old Moderator
Old Moderator
پست: 2294
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵, ۱:۵۶ ب.ظ
محل اقامت: _*̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡͡|̲̲̲͡͡͡ ̲▫̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡*̡̡_ _
سپاس‌های ارسالی: 403 بار
سپاس‌های دریافتی: 1073 بار
تماس:

پست توسط Ma3ouD »

Mohsen1001,
ماتیز کولر هم داره؟
اپل چی اونم کولر داره؟
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

DjBoMBoX, بله بسيار هم خوب کار ميکنه.
ماتيز واقعا ماشين عالي هست حتي از پرايد هم بهتر بود :-o
New Member
پست: 9
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۸۵, ۱:۳۰ ب.ظ
محل اقامت: ماشين بابام!
تماس:

پست توسط sean.hayden »

Mohsen1001 جان، خيلي خيلي عالي و جالب بود. ممنون از لطفت.
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

sean.hayden عزيز
ممنون از اظهار لطفتون :)
اما لطفا زين پس براي تشکر از گزينه سپاس استفاده نماييد :o
با تشکر :razz:
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 665
تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۵, ۱۲:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 20 بار

پست توسط Admiral »

دستت درد نكنه جالب بود ميشه از فولكس هم عكس بزاري :(
my GF kill me if I speak with U
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۵, ۱۱:۱۹ ق.ظ

پست توسط REZA_JAFARI »

در صورت امکان دفترچه راهنماي ژيان (شامل مقادير تنظيمات موتور،‌‌ نقشه سيم‌کشي ..)را‌ به منظور دانلود کردن اعضا روي سايت بگذار.‌ در‌ضمن‌‌مطالب
ذکر‌شد.‌بسيار‌جالب‌وجامع‌بود.‌دستت‌درد نکند
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

دوستان اين صفحه رو هم يک نگاه بياندازيد ، يک صفحه ايراني هست در سايت سيتروئن که ژيان هاي داخل ايران رو بررسي کرده :grin:

[External Link Removed for Guests]
لينک از مهدي احسان-تيونينگ تاک
ارسال پست

بازگشت به “معرفي خودرو”