همه چيز در مورد ROA
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
همه چيز در مورد ROA
ستاد خبری ايران خودرو 16/12/1384
پژو RDX با موتور OHV ، محصول پر قدرت و كم مصرف گروه صنعتي ايران خودرو بهار سال آينده وارد بازارهاي داخلي مي شود.
مراسم معرفي اين محصول روز سه شنبه در پنجمين نشست تخصصي ايران خودرو با حضور نمايندگان رسانه ها در سالن موزه اين شركت برگزار شد.
مدير طراحي مهندسي شركت تحقيق، طراحي و توليد موتور ايران خودرو (ايپكو) در اين مراسم گفت : پژو RDX با موتور OHV ، قطعات بهينه شده و الگو برداري براساس موتورهاي روز هم كلاس خود توليد خواهد شد.
مهندس "پدرام اسلامي نژاد" افزود : در طراحي و توليد موتور OHV از دانش روز و استانداردهاي جهاني استفاده شده به طوريكه پژو RDX قابليت رقابت با خودروهاي هم طراز خود را دارد.
وي اظهار داشت : در مراحل طراحي اين محصول، 3500 ساعت آزمون هاي مختلف ، بيش از 24هزار نفر ساعت كار مهندسي در بخش طراحي و بيش از 18 هزار كار مهندسي در بخش تامين انجام شده است.
مدير طراحي مهندسي شركت ايپكو بهينه سازي سيلندر ، سر سيلندر، ميل بادامك ، مديريت هوشمند موتور ( EMS) و مجموعه هاي پيستون ، رينگ ها، شاتون و سوپاپ ها ر ا از مهمترين تغييرات موتورOHV با آردي معمولي عنوان كرد.
اسلامي نژاد با بيان اينكه با تغييرات انجام شده ، 20 درصد عملكرد موتور جديد افزايش يافته است ، خاطر نشان كرد : توان پژو RDX با موتور OHV به 82 اسب بخار در 5500 دور در دقيقه و گشتاور آن به 140 نيوتن در سه هزار دور در دقيقه رسيده است.
مدير طراحي مهندسي نيرو محركه گروه صنعتي ايران خودرو تصريح كرد : با افزايش توان و گشتاور اين محصول براحتي مي توان اين خودرو را گاز سوز كرد.
وي همچنين به كاهش مصرف سوخت اين محصول (4/8 در صد كيلومتر در سيكل تركيبي) اشاره كرد و گفت : پژو RDX استاندارد يورو 2 را كسب كرده و قابليت دريافت استاندارد يورو 3 و 4 را دارد.
پيش از سخنان اسلامي نژاد، مدير عامل شركت تحقيق، طراحي و توليد موتور ايران خودرو (ايپكو) تاريخچه اي از طراحي و توليد موتور را در جهان براي حاضران ارائه داد.
مهندس "محمد زالي" با بيان اينكه ايپكو فعاليت خود را سال 1376 آغاز كرد ، افزود : اين شركت در نخستين اقدام خود پيكان انژكتوري را براي كاهش مصرف سوخت و آلايندگي محيط زيست طراحي و توليد كرد .
وي ادامه داد : با توليد اين موتور مصرف سوخت پيكان پنج ليتر در 100 كيلومتر كاهش يافت و ساليانه 500 ميليارد ريال صرفه جويي ريالي براي كشور بدست آورد .
مديرعامل ايپكو طراحي و توليد موتور ملي با همكاري مشترك مركز تحقيقات آلمان را از مهمترين برنامه هاي اين شركت عنوان كرد و افزود : ايران ، نخستين كشور اسلامي خواهد بود كه مالكيت (برند) يك موتور را در اختيار خواهد داشت.
زالي طراحي دو موتور ديگر با آلماني ها را از ديگر برنامه هاي ايپكو براي توسعه فعاليت هاي خود در سال هاي آتي ذكر و اظهار اميدواري كرد متخصصان ايراني بتوانند گام هاي بلندي را در مسير خودكفايي كشور بردارند.
وي توليد پژو RDX درگروه صنعتي ايران خودرو را افتخاري بزرگ براي كشور دانست و افزود : اين خودرو با فناوري و نيروهاي داخلي توليد و به بازار عرضه خواهد شد.
مدير عامل ايپكو با بيان اينكه پژو RDX با موتور OHV مي تواند جايگزين مناسبي براي خودروهاي فرسوده باشد، اظهار داشت : درصورت تقاضاي بالاي يكصد هزار و صرف هزينه 12 ميليون ريال براي هر خودرو، مي توان موتور OHV را بر روي خودروهاي فرسوده نصب كرد.
در ادامه اين مراسم، مدير بازاريابي ايران خودرو گفت : بدون شك پژو RDX با موتور OHV سال آينده بخش عمده اي از بازار فروش خودروي ايران را بدست مي آورد.
سيد مهدي قاسمي با بيان اينكه ايران خودرو تا پايان اسفندماه جاري يكصد هزار خودرو RD توليد مي كند، افزود: پيش بيني مي شود با عرضه پژو RDX با موتور OHV به بازارهاي داخلي، تقاضا براي خريد اين محصول افزايش چشمگيري يابد.
وي در مورد نحوه فروش محصول جديد گروه صنعتي ايران خودرو اظهار داشت : مشترياني كه خودروي RD ثبت نام كرده اند مي توانند با پرداخت حداكثر دو ميليون ريال ، محصول جديد اين شركت را دريافت كنند.
مدير بازاريابي ايران خودرو با بيان اينكه بازار، قيمت پژو RDX را تعيين مي كند، گفت : با توجه به جذابيت، تنوع رنگ، توان و شتاب بالاي اين خودرو مي توان انتظار استقبال گسترده مشتريان را از محصول جديد ايران خودرو داشت.
در پايان اين مراسم نمايندگان رسانه ها با حضور در پيست مركز تحقيقات ايران خودرو، محصول جديد ايران خودرو را مورد آزمايش قرار دادند.
گفتني است درمراسم معرفي محصول جديد گروه صنعتي ايران خودرو، بيش از 50 خبرنگار، گزارشگر و عكاس از شبكه هاي مختلف تلويزيوني، مطبوعات و خبرگزاري ها حضور داشتند.
پژو RDX با موتور OHV ، محصول پر قدرت و كم مصرف گروه صنعتي ايران خودرو بهار سال آينده وارد بازارهاي داخلي مي شود.
مراسم معرفي اين محصول روز سه شنبه در پنجمين نشست تخصصي ايران خودرو با حضور نمايندگان رسانه ها در سالن موزه اين شركت برگزار شد.
مدير طراحي مهندسي شركت تحقيق، طراحي و توليد موتور ايران خودرو (ايپكو) در اين مراسم گفت : پژو RDX با موتور OHV ، قطعات بهينه شده و الگو برداري براساس موتورهاي روز هم كلاس خود توليد خواهد شد.
مهندس "پدرام اسلامي نژاد" افزود : در طراحي و توليد موتور OHV از دانش روز و استانداردهاي جهاني استفاده شده به طوريكه پژو RDX قابليت رقابت با خودروهاي هم طراز خود را دارد.
وي اظهار داشت : در مراحل طراحي اين محصول، 3500 ساعت آزمون هاي مختلف ، بيش از 24هزار نفر ساعت كار مهندسي در بخش طراحي و بيش از 18 هزار كار مهندسي در بخش تامين انجام شده است.
مدير طراحي مهندسي شركت ايپكو بهينه سازي سيلندر ، سر سيلندر، ميل بادامك ، مديريت هوشمند موتور ( EMS) و مجموعه هاي پيستون ، رينگ ها، شاتون و سوپاپ ها ر ا از مهمترين تغييرات موتورOHV با آردي معمولي عنوان كرد.
اسلامي نژاد با بيان اينكه با تغييرات انجام شده ، 20 درصد عملكرد موتور جديد افزايش يافته است ، خاطر نشان كرد : توان پژو RDX با موتور OHV به 82 اسب بخار در 5500 دور در دقيقه و گشتاور آن به 140 نيوتن در سه هزار دور در دقيقه رسيده است.
مدير طراحي مهندسي نيرو محركه گروه صنعتي ايران خودرو تصريح كرد : با افزايش توان و گشتاور اين محصول براحتي مي توان اين خودرو را گاز سوز كرد.
وي همچنين به كاهش مصرف سوخت اين محصول (4/8 در صد كيلومتر در سيكل تركيبي) اشاره كرد و گفت : پژو RDX استاندارد يورو 2 را كسب كرده و قابليت دريافت استاندارد يورو 3 و 4 را دارد.
پيش از سخنان اسلامي نژاد، مدير عامل شركت تحقيق، طراحي و توليد موتور ايران خودرو (ايپكو) تاريخچه اي از طراحي و توليد موتور را در جهان براي حاضران ارائه داد.
مهندس "محمد زالي" با بيان اينكه ايپكو فعاليت خود را سال 1376 آغاز كرد ، افزود : اين شركت در نخستين اقدام خود پيكان انژكتوري را براي كاهش مصرف سوخت و آلايندگي محيط زيست طراحي و توليد كرد .
وي ادامه داد : با توليد اين موتور مصرف سوخت پيكان پنج ليتر در 100 كيلومتر كاهش يافت و ساليانه 500 ميليارد ريال صرفه جويي ريالي براي كشور بدست آورد .
مديرعامل ايپكو طراحي و توليد موتور ملي با همكاري مشترك مركز تحقيقات آلمان را از مهمترين برنامه هاي اين شركت عنوان كرد و افزود : ايران ، نخستين كشور اسلامي خواهد بود كه مالكيت (برند) يك موتور را در اختيار خواهد داشت.
زالي طراحي دو موتور ديگر با آلماني ها را از ديگر برنامه هاي ايپكو براي توسعه فعاليت هاي خود در سال هاي آتي ذكر و اظهار اميدواري كرد متخصصان ايراني بتوانند گام هاي بلندي را در مسير خودكفايي كشور بردارند.
وي توليد پژو RDX درگروه صنعتي ايران خودرو را افتخاري بزرگ براي كشور دانست و افزود : اين خودرو با فناوري و نيروهاي داخلي توليد و به بازار عرضه خواهد شد.
مدير عامل ايپكو با بيان اينكه پژو RDX با موتور OHV مي تواند جايگزين مناسبي براي خودروهاي فرسوده باشد، اظهار داشت : درصورت تقاضاي بالاي يكصد هزار و صرف هزينه 12 ميليون ريال براي هر خودرو، مي توان موتور OHV را بر روي خودروهاي فرسوده نصب كرد.
در ادامه اين مراسم، مدير بازاريابي ايران خودرو گفت : بدون شك پژو RDX با موتور OHV سال آينده بخش عمده اي از بازار فروش خودروي ايران را بدست مي آورد.
سيد مهدي قاسمي با بيان اينكه ايران خودرو تا پايان اسفندماه جاري يكصد هزار خودرو RD توليد مي كند، افزود: پيش بيني مي شود با عرضه پژو RDX با موتور OHV به بازارهاي داخلي، تقاضا براي خريد اين محصول افزايش چشمگيري يابد.
وي در مورد نحوه فروش محصول جديد گروه صنعتي ايران خودرو اظهار داشت : مشترياني كه خودروي RD ثبت نام كرده اند مي توانند با پرداخت حداكثر دو ميليون ريال ، محصول جديد اين شركت را دريافت كنند.
مدير بازاريابي ايران خودرو با بيان اينكه بازار، قيمت پژو RDX را تعيين مي كند، گفت : با توجه به جذابيت، تنوع رنگ، توان و شتاب بالاي اين خودرو مي توان انتظار استقبال گسترده مشتريان را از محصول جديد ايران خودرو داشت.
در پايان اين مراسم نمايندگان رسانه ها با حضور در پيست مركز تحقيقات ايران خودرو، محصول جديد ايران خودرو را مورد آزمايش قرار دادند.
گفتني است درمراسم معرفي محصول جديد گروه صنعتي ايران خودرو، بيش از 50 خبرنگار، گزارشگر و عكاس از شبكه هاي مختلف تلويزيوني، مطبوعات و خبرگزاري ها حضور داشتند.
آخرین ويرايش توسط 1 on Mohsen1001, ويرايش شده در 0.

-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
و حالا تست فني به نقل از ايسنا :
روز گذشته بالاخره پس از سالها، حاضر به تست محصول جديد پژو RD شد؛ اتفاقي كه در ايران تنها به صورت نه چندان مناسب، فقط در زمان ارائه محصول سمند رخ داده بود.
گزارش خبرنگار ايسنا از تست محصول جديد پژو آردي به نام RDX به شرح زير است:
آخرين باري كه در تست يك خودرو براي محصول يك شركت بينالملي شركت كرده بودم، مربوط به تست رنو كيليو 3 در ايتاليا بود. يك خودرو به مدت 24 ساعت در جادهاي كوهستاني ساحلي در اختيار خبرنگاران بود تا در ارتفاع 2 هزار متري سطح دريا و يا در حالتي ديگر در ارتفاع همسطح دريا و يا در جادههاي خاكي و يا آسفالت با پيچها و شيبهاي مختلف خودرو را تست كنند، اما شركت ايران خودرو در كاري كه براي اولين بار پس از سال ها اتفاق افتاد، يك جاده كوتاه كفي را انتخاب كرده بود تا خبرنگاران، خودرو را در مدت 15 دقيقه تست كنند و به همين دليل بسياري از تست ها را نتوانستم انجام دهم، اما به هر حال كاچي به از هيچي.
مديران ايران خودرو عنوان ميكردند كه توان اين خودرو با افزايش 30 اسب بخاري به بيش از 80 اسب بخار رسيده است، پس بهترين كاري كه ميشد انجام داد پي بردن به صحت اين موضوع بود. با توجه به اين كه طبق اطلاعات فني، حداكثر گشتاور اين خودرو 135 نيوتن متر در 3 هزار دور دقيقه اعلام شده بود و با در نظر گرفتن اين كه مدل قبلي پژو آردي 116نيوتن متر گشتاور در 2750 دور در دقيقه گشتاور داشت، تست را شروع كردم.
دنده يك، دو، سه، چهار و پنج را به ترتيب به گونه اي عوض كردم كه دور موتور در هر دنده از سه هزار دور گذشته باشد تا حداكثر نيرو براي دست يافتن به حداكثر شتاب توليد شود. پس از چند بار تلاش و به قول دوستان آرتيست بازي، بهترين زمان طي شده براي رسيدن سرعت از صفر تا 100 كيلومتر 19 ثانيه بود كه به نظر ميرسيد نسبت به شتاب صفر تا 100 پژو RD قبلي با عدد 26 ثانيه بهبودي مناسب حاصل شده باشد. براي محكم كاري از يكي از مديران پروژه موتور جديد ايران خودرو نيز خواستم پشت فرمان نشسته و دوباره آزمايش شتاب گيري را تكرار كنيم. با اينكه او ميگفت شتاب اين خودرو 17 ثانيه است، اما وي نيز نتوانست به ركوردي بهتر از 19 ثانيه دست يابد.
تست بعدي، فرمان پذيري خودرو بود. چندين بار به شدت به خودرو در سرعت 80 كيلومتر بر ساعت فرمان دادم، اما نتيجه نااميد كننده بود؛ گويي پيكان در آرزوي پژو شدن است، اما اين كجا آن كجا! در آخرين پيچ نيز با دور 180درجه كه شبيه يك ميدان كوچك بود، با دنده سه سرعت خودرو را كم كردم تا مطمئنتر شوم، اما باز هم نتيجه چندان دلچسب نبود. البته به دليل استفاده از فرمان هيدروليك و سبك تر شدن 10كيلوگرمي جلوي خودرو حالت فرمان پذيري بسيار بهتر از پيكان و كمي بهتر از مدل قبلي پژو RD بود. به خودم گفتم در اين اوضاع كه هيچ خودروي ارزاني به غير از پرايد يافت نميشود، شايد اگر من هم پژو RD قديمي داشتم، آن را با يك مدل جديد RD عوض ميكردم.
گفته ميشد گشتاور پژو RD جديد در دور 1500 در دقيقه 125 نيوتن متر باشد؛ حال آنكه اين عدد در مدل قبلي 101 است. اين را هم تست كردم ونتيجه تا حدودي درست بود.
خيلي دلم مي خواست واكنش خودرو را در سر بالايي و سرازيري با شيبهاي مختلف و جادههايي با پيچ هاي مختلف تست ميكردم تا نتيجه آزمايش كاملتر باشد، اما چنين جادهاي در اختيارم نبود. با تمام مطالب فني عنوان شده فكر مي كنم در صورتي كه طبق قول مسوولان ال -90 با قيمت 7 ميليون تومان با هندلينگ و فرمان پذيري بسيار بالاتر و قدرت موتور 30 اسب بخار بيشتر توليدش آغاز شود، پژوRDعاقبت غمانگيزي داشته باشد. البته شايد به گفته قاسمي - مدير بازاريابي شركت ايران خودرو - بازار كاري كند كه ال -90 حدود 15ميليون تومان خريد و فروش شود. البته در اين زمان آردي نفس راحتي خواهد كشيد؛ اما نه اشتباه نكنيد! ممكن است در ابتدا با توجه به تيراژ كم ال -90 پژو آردي بتواند نفس راحتي بكشد، اما بعد از سه سال و رسيدن تيراژ ال -90 به 300هزار دستگاه و تثبيت قيمت آن، پژو آردي مغلوب مي شود و مديران خودرو از هم اكنون بايد دنبال يك راهكار باشند؛ مگر آن كه عده اي نگذارند اين خودرو به تيراژ عنوان شده برسد.
تست يك خودرو در ايران توسط يك شركت ايراني تجربه جالبي بود، ولي اميدوارم اين اتفاق دفعه بعد با زمان بيشتر و با خودرو بهتر و در ضمن مسيري مناسب تر انجام شود.
روز گذشته بالاخره پس از سالها، حاضر به تست محصول جديد پژو RD شد؛ اتفاقي كه در ايران تنها به صورت نه چندان مناسب، فقط در زمان ارائه محصول سمند رخ داده بود.
گزارش خبرنگار ايسنا از تست محصول جديد پژو آردي به نام RDX به شرح زير است:
آخرين باري كه در تست يك خودرو براي محصول يك شركت بينالملي شركت كرده بودم، مربوط به تست رنو كيليو 3 در ايتاليا بود. يك خودرو به مدت 24 ساعت در جادهاي كوهستاني ساحلي در اختيار خبرنگاران بود تا در ارتفاع 2 هزار متري سطح دريا و يا در حالتي ديگر در ارتفاع همسطح دريا و يا در جادههاي خاكي و يا آسفالت با پيچها و شيبهاي مختلف خودرو را تست كنند، اما شركت ايران خودرو در كاري كه براي اولين بار پس از سال ها اتفاق افتاد، يك جاده كوتاه كفي را انتخاب كرده بود تا خبرنگاران، خودرو را در مدت 15 دقيقه تست كنند و به همين دليل بسياري از تست ها را نتوانستم انجام دهم، اما به هر حال كاچي به از هيچي.
مديران ايران خودرو عنوان ميكردند كه توان اين خودرو با افزايش 30 اسب بخاري به بيش از 80 اسب بخار رسيده است، پس بهترين كاري كه ميشد انجام داد پي بردن به صحت اين موضوع بود. با توجه به اين كه طبق اطلاعات فني، حداكثر گشتاور اين خودرو 135 نيوتن متر در 3 هزار دور دقيقه اعلام شده بود و با در نظر گرفتن اين كه مدل قبلي پژو آردي 116نيوتن متر گشتاور در 2750 دور در دقيقه گشتاور داشت، تست را شروع كردم.
دنده يك، دو، سه، چهار و پنج را به ترتيب به گونه اي عوض كردم كه دور موتور در هر دنده از سه هزار دور گذشته باشد تا حداكثر نيرو براي دست يافتن به حداكثر شتاب توليد شود. پس از چند بار تلاش و به قول دوستان آرتيست بازي، بهترين زمان طي شده براي رسيدن سرعت از صفر تا 100 كيلومتر 19 ثانيه بود كه به نظر ميرسيد نسبت به شتاب صفر تا 100 پژو RD قبلي با عدد 26 ثانيه بهبودي مناسب حاصل شده باشد. براي محكم كاري از يكي از مديران پروژه موتور جديد ايران خودرو نيز خواستم پشت فرمان نشسته و دوباره آزمايش شتاب گيري را تكرار كنيم. با اينكه او ميگفت شتاب اين خودرو 17 ثانيه است، اما وي نيز نتوانست به ركوردي بهتر از 19 ثانيه دست يابد.
تست بعدي، فرمان پذيري خودرو بود. چندين بار به شدت به خودرو در سرعت 80 كيلومتر بر ساعت فرمان دادم، اما نتيجه نااميد كننده بود؛ گويي پيكان در آرزوي پژو شدن است، اما اين كجا آن كجا! در آخرين پيچ نيز با دور 180درجه كه شبيه يك ميدان كوچك بود، با دنده سه سرعت خودرو را كم كردم تا مطمئنتر شوم، اما باز هم نتيجه چندان دلچسب نبود. البته به دليل استفاده از فرمان هيدروليك و سبك تر شدن 10كيلوگرمي جلوي خودرو حالت فرمان پذيري بسيار بهتر از پيكان و كمي بهتر از مدل قبلي پژو RD بود. به خودم گفتم در اين اوضاع كه هيچ خودروي ارزاني به غير از پرايد يافت نميشود، شايد اگر من هم پژو RD قديمي داشتم، آن را با يك مدل جديد RD عوض ميكردم.
گفته ميشد گشتاور پژو RD جديد در دور 1500 در دقيقه 125 نيوتن متر باشد؛ حال آنكه اين عدد در مدل قبلي 101 است. اين را هم تست كردم ونتيجه تا حدودي درست بود.
خيلي دلم مي خواست واكنش خودرو را در سر بالايي و سرازيري با شيبهاي مختلف و جادههايي با پيچ هاي مختلف تست ميكردم تا نتيجه آزمايش كاملتر باشد، اما چنين جادهاي در اختيارم نبود. با تمام مطالب فني عنوان شده فكر مي كنم در صورتي كه طبق قول مسوولان ال -90 با قيمت 7 ميليون تومان با هندلينگ و فرمان پذيري بسيار بالاتر و قدرت موتور 30 اسب بخار بيشتر توليدش آغاز شود، پژوRDعاقبت غمانگيزي داشته باشد. البته شايد به گفته قاسمي - مدير بازاريابي شركت ايران خودرو - بازار كاري كند كه ال -90 حدود 15ميليون تومان خريد و فروش شود. البته در اين زمان آردي نفس راحتي خواهد كشيد؛ اما نه اشتباه نكنيد! ممكن است در ابتدا با توجه به تيراژ كم ال -90 پژو آردي بتواند نفس راحتي بكشد، اما بعد از سه سال و رسيدن تيراژ ال -90 به 300هزار دستگاه و تثبيت قيمت آن، پژو آردي مغلوب مي شود و مديران خودرو از هم اكنون بايد دنبال يك راهكار باشند؛ مگر آن كه عده اي نگذارند اين خودرو به تيراژ عنوان شده برسد.
تست يك خودرو در ايران توسط يك شركت ايراني تجربه جالبي بود، ولي اميدوارم اين اتفاق دفعه بعد با زمان بيشتر و با خودرو بهتر و در ضمن مسيري مناسب تر انجام شود.
اردي X خودرويي دوست داشتني
سلام خسته نباشيد امروز مطلبي در مورد يه خودروبراتون مي خواهم بگم اميدوارم خوشتون بياد :
ايا تابحال خودرويي بنام ROA شنيديد ؛ فكر نكنم
بله منظورم همون محصول جديد ايران خودرو رو مي گم كه مدتيه شروع به توليد كردن شده و با قيمتي مناسب و رنگهاي جذاب وارد بازار شده
اين محصول با كد X و مشخصه OHV قرار بود شناخته بشه كه با حضور محترم رئيس جمهور عزيزمون در نمايشگاه نفت و گاز ( ارديبهشت ماه) ؛ تاكيد كردند كه اين خودرو هم با نام ايراني به مردم ايران شناخته بشه
روا نامي بود كه براي اين خودرو ي جديد و كم مصرف انتخاب شده و به معناي رونده مي باشد .
مشخصات اين خودرو به شرح زير مي باشد :
حجم موتور : 1599 سي سي
تعداد سيلندر : 4 خطي
قدرت موتور : 83 اسب بخار 25٪ قوي تر از مدل قبلي
حداكثر سرعت : 175 كيلومتر در ساعت
ميانگين مصرف سوخت : 8/3 ليتر
شتاب : 14 ثانيه
لازمه بدونيد قيمت اين خودرو فقط 350 هزار تومان بيشتر از مدل قبلي مي باشد كه با تغييرات كلي در نوع اول بهترين خودروي هم تراز خود مي باشد .
ايا تابحال خودرويي بنام ROA شنيديد ؛ فكر نكنم
بله منظورم همون محصول جديد ايران خودرو رو مي گم كه مدتيه شروع به توليد كردن شده و با قيمتي مناسب و رنگهاي جذاب وارد بازار شده
اين محصول با كد X و مشخصه OHV قرار بود شناخته بشه كه با حضور محترم رئيس جمهور عزيزمون در نمايشگاه نفت و گاز ( ارديبهشت ماه) ؛ تاكيد كردند كه اين خودرو هم با نام ايراني به مردم ايران شناخته بشه
روا نامي بود كه براي اين خودرو ي جديد و كم مصرف انتخاب شده و به معناي رونده مي باشد .
مشخصات اين خودرو به شرح زير مي باشد :
حجم موتور : 1599 سي سي
تعداد سيلندر : 4 خطي
قدرت موتور : 83 اسب بخار 25٪ قوي تر از مدل قبلي
حداكثر سرعت : 175 كيلومتر در ساعت
ميانگين مصرف سوخت : 8/3 ليتر
شتاب : 14 ثانيه
لازمه بدونيد قيمت اين خودرو فقط 350 هزار تومان بيشتر از مدل قبلي مي باشد كه با تغييرات كلي در نوع اول بهترين خودروي هم تراز خود مي باشد .
دوستان محترم بايد بگم از نظر ظاهري هيچ تغيير نكرده و فقط از نظر موتور تغييراتي داشته كه شامل 25 قطعه مي باشد .
رنگهاي متاليك و ساليد براش در نظر گرفتن كه رنگ نقره اي ؛ بژ و مشكي شامل اين رنگهاست .
اين خودرو با موتور قبلي ولي بسيار تغيير يافته بدست مهندسان ايراني تغيير پيدا كرده و شايعاتي كه كم مي گويند موتورش فيات هست كذب و دروغ مي باشد و گيربكس اين خودرو هم تغيير كرده اما اطلاع دقيقي در مورد دفرانسيل اين خودرو ندارم .
لازمه بدونيد مدل CNG اين خودرو در حال گذروندن مراحل تست و مجوز لازمه مي باشد ؛ همين موتور در وانت پيكان هم سوار شده و كاملا جواب داده است
قيمت فروش فوري روا به تاريخ امروز 76000000 ريال مي باشد كه اختلاف قيمت هم دارد ( رنگ ) .
رنگهاي متاليك و ساليد براش در نظر گرفتن كه رنگ نقره اي ؛ بژ و مشكي شامل اين رنگهاست .
اين خودرو با موتور قبلي ولي بسيار تغيير يافته بدست مهندسان ايراني تغيير پيدا كرده و شايعاتي كه كم مي گويند موتورش فيات هست كذب و دروغ مي باشد و گيربكس اين خودرو هم تغيير كرده اما اطلاع دقيقي در مورد دفرانسيل اين خودرو ندارم .
لازمه بدونيد مدل CNG اين خودرو در حال گذروندن مراحل تست و مجوز لازمه مي باشد ؛ همين موتور در وانت پيكان هم سوار شده و كاملا جواب داده است
قيمت فروش فوري روا به تاريخ امروز 76000000 ريال مي باشد كه اختلاف قيمت هم دارد ( رنگ ) .
my GF kill me if I speak with U

- پست: 4394
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۴, ۱:۱۴ ب.ظ
- محل اقامت: کرج پلاک 43!
- سپاسهای ارسالی: 6716 بار
- سپاسهای دریافتی: 12104 بار
- تماس:

-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:

- پست: 4394
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۴, ۱:۱۴ ب.ظ
- محل اقامت: کرج پلاک 43!
- سپاسهای ارسالی: 6716 بار
- سپاسهای دریافتی: 12104 بار
- تماس:


)


اميدوارم با افزايش سرعتش فکري هم براي ترمزهاش کرده باشن 

