فرض كنيد شيفته و عاشق خودرو هستيد و مدتي را ترجيح ميدهيد كه رانندگي با آن سرگرمكننده و لذتبخش باشد. اگر در تمام عمر خود با خودروهاي اسپورت رانندگي كرده باشيد، فرمانپذيري و قدرت در تعادل مطلوب براي شما مهم است، اما اكنون به خودروي بزرگتر از «مياتا» يا هر سدان اسپورت نياز داريد كه كارايي آن بيشتر باشد و به قيمت از دست دادن لذت رانندگي، تمام نشود.
در اين شرايط چه بايد كرد؟ معمولاً در خودروهاي اسپورت كارايي، زير سؤال ميرود مگر آنكه خودروي جادهاي را انتخاب كنيد. هاچبكها بيش از اندازه كوچك و خودروهاي اسپورت اروپايي بيش از اندازه گران هستند. احتمالاً براي خريد به بازار كساد خودروهاي متوسط يا سدانهاي رايج سركشي خواهيد كرد.
نظر شما درباره خودروي اسپورت مزدا 6 چيست؟ اين خودرو داراي فضاي كافي، تنوع كاربرد، شاسي اسپورت، 220 اسببخار قدرت، موتور 3 ليتري و 6 سيلندر است. قيمت 24 هزار و 25 دلاري آن رقباي اروپايي را پشتسر ميگذارد.
اين مدل يكي از 3 طرح مزدا 6 است. سدان مدل «i» موتوري به حجم 3/2 ليتر، 160 اسببخار قدرت و 4 سيلندر دارد، اما مدل «s» 220 اسببخار قدرت و 6 سيلندر دارد. اين مدل، شبيه هاچبكي است كه بسيار زيركانه طراحي شده و مانند سدان معمولي به نظر ميرسد. قسمت عقب اين خودرو جادار و براي گذاشتن بار اضافي، مناسب است. اين موضوع در مورد مدلهاي «i» و «s» نيز رعايت شده است. تنوع، نمك زندگي است. مزدا در ميان خودروهاي يكنواخت كلاس متوسط، به اندازه كافي نمك دارد.
در رانندگي با مزدا 6 اسپورت، تركيب خارقالعادهاي بر عملكرد سدان اسپورت، فضاي مفيد و طراحي مناسب، جلب توجه ميكند. اين ويژگي در SUV و خودروهاي شاسي بلند شهري ديده نميشود. فرمانپذيري آن مانند سدانهاي اسپورت ديفرانسيل جلو و فضاي مفيد داخل آن شبيه SUVهاي بزرگ است.
مزدا 6 اسپورت با بخشهاي بلند و باريك و طراحي محكم و قاطعانه، هرگز با وسيله حمل و نقل صرف اشتباه نميشود. مزدا 6 نسبت به مزدا 3 بزرگتر و سنجيدهتر است، اما قديميتر به نظر نميرسد. بدنه همه مدلهاي مزدا 6 از قسمت شيشه جلو شبيه يكديگرند. طراحي كاپوت و گلگير، خودرو را پهنتر نمايش ميدهد. مزدا 6 داراي حفاظ آهني 6 وجهي در كنار، چراغهاي بزرگ جلو، سپر اسپورت RX-8 و جلو داشبورد است. كشيدگي و شيب ملايم خط سقف اين خودرو با تعبيه بادگيري در عقب، تقويت ميشود و كشيدگي شيشههاي كناري بر اسپورت بودن آن تأكيد ميكند.
تنوع كاربرد و فضاي مناسب مزدا 6، دليل خريد مشتريان آن است. مزدا 6 حتي با 4 يا 5 سرنشين، هنوز فضاي كافي براي بار دارد، اما SUVهاي كوچكتر فضاي بسيار كمي در صندلي عقب دارند. صندلي عقب مزدا براي استفاده سرنشين يا بار به صورت 40/60 خم ميشود. ميله عرضي متحركي كه پشت محل قرارگيري بار قفل ميشود، توري هم دارد و به سقف متصل است تا اسباب خردهريز را در بالاي محوطه بار نگه دارد. بعضي از مدلهاي مزدا 6 بستهاي اضافي شامل روكش چرمي صندليها، گرمكن صندليهاي جلو، آينه و ابزار شبنما دارند.
راحتي صندليهاي مزدا 6 مطلوب است و صندلي راننده به صورت برقي تنظيم ميشود. اغناي فرمان اين خودرو به صورت دستي تنظيم ميشود. در اطراف فرمان ضخيم مزدا 6 براي چسبندگي بهتر دست، كنترل دكمههاي سيستم صوتي و كنترل راهبري، نوار چرمي پيچيده شده است. رنگ يكنواخت و تريم پلاستيكي با ظاهر فلزي در كنسول وسط و روي درها طراحي سنجيده خودرويي اسپورت و كوچك را نمايش ميدهد. جاي پول خرد در چپ فرمان، كنسول دولايه و جيبهايي روي در براي بطري آب از ديگر موارد طراحي اين خودرو است.
براي رعايت ايمني مزدا 6 از ساختار محكم اتاق، سيستم ضد قفل ديسكهاي ترمز و كيسه هواي جلو استفاده شده است. كيسههاي هواي كناري بر روي همه مدلهاي استاندارد وجود دارند به جز سدان مزدا 6 «i» كه نصب كيسه هوا در آن اختياري است.
مزدا 6 خودروي قديمي خانوادگي نيست و اين مزيتي مهم براي آن است. شاسي يكتكه مستحكم مزدا 6 با كمك جناغ 2 تايي جلو و فنربندي عقب سبب حركت نرم خودرو، راحتي رانندگي و فرمانپذيري اسپورت شده است. ميلههاي تعادل از هر دو طرف، لغزش بدنه را كاهش ميدهند و انتقال وزن را در پيچهاي تند بهبود ميبخشند. كاليبراسيون فنربندي براي «رانندگي تفريحي» ساخته شده است. ظرفيت سرنشين و بار و تنوع داخلي، مزدا 6 را وسيله نقليهاي بسيار مطلوب براي دنياي واقعي ساخته است. عملكرد اسپورت و كارايي مزدا 6 در كنار يكديگر قرار گرفتهاند و اسپورت بودن بر آن غالب شده است.
موتور 6 سيلندر مزدا 6 اسپورت از آلياژ آلومينيم با بادامك 2 تايي و شير زمانسنج متغير ساخته شده است، در 6300 دور بر دقيقه 220 اسببخار قدرت با حداكثر گشتاور 192 پوند بر فوت در 5 هزار دور بر دقيقه ايجاد ميكند. قدرت موتور آن در محدوده سرعتهاي متوسط بهتر از سرعتهاي بالاست، اما شير زمانسنج متغير باعث ميشود قدرت از 2500 تا 6500 دور بر دقيقه مفيد باشد. هر چه گشتاور در پايان كمتر باشد چرخش چرخها و گشتاور پيچشي فرمان در شتابهاي بالا، كمتر خواهد بود. بهترين عملكرد در 3500 دور بر دقيقه بهدست ميآيد. اين قدرت با جعبهدنده دستي 5 سرعته به راحتي كسب ميشود. براي كساني كه با دنده دستي راحت نيستند، مدل دنده اتوماتيك عرضه شده است. دنده اتوماتيك 4 حالته در سال جاري به 6 حالته ارتقا يافته و عملكرد و صرفه اقتصادي آن بهينه شده است. وزن اين خودرو 120 پوند بيشتر از سدان مشابه مزدا 6 است. اين وزن، تفاوتي اندك در عملكرد و مصرف سوخت ايجاد ميكند.
[External Link Removed for Guests]
مزدا6
در اين بخش انواع خودروها معرفي ميشوند
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

- پست: 423
- تاریخ عضویت: شنبه ۹ دی ۱۳۸۵, ۸:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 7 بار
- سپاسهای دریافتی: 264 بار
پرش به
- بخشهاي داخلي
- ↲ اخبار و قوانين سايت
- ↲ سوالات، پيشنهادات و انتقادات
- ↲ مرکز جوامع مجازي - CentralClubs Network
- ↲ سرويس ميزباني وب - CentralClubs Hosting
- ↲ مجله الکترونيکي مرکز انجمنهاي تخصصي
- بخش تلفن همراه
- ↲ نرم افزار تلفن همراه
- ↲ Symbian App
- ↲ Android App
- ↲ Windown Phone App
- ↲ iOS App
- ↲ JAVA Mobile App
- ↲ بازيهاي تلفن همراه
- ↲ Symbian Games
- ↲ Android Games
- ↲ iOS Games
- ↲ Windows Phone Games
- ↲ JAVA Mobile Games
- ↲ گوشيهاي تلفن همراه
- ↲ Sony
- ↲ Samsung
- ↲ GLX
- ↲ Dimo
- ↲ Huawei
- ↲ Motorola
- ↲ Nokia
- ↲ گوشيهاي متفرقه
- ↲ سرگرميهاي تلفن همراه
- ↲ خدمات و سرويسهاي مخابراتي
- ↲ تازه ها و اخبار تلفن همراه
- ↲ مطالب كاربردي تلفن همراه
- ↲ متفرقه در مورد تلفن همراه
- ↲ سوالات و اشکالات تلفن همراه
- بخش كامپيوتر
- ↲ نرم افزار كامپيوتر
- ↲ گرافيک و طراحي کامپيوتري
- ↲ طراحي صفحات اينترنتي
- ↲ سوالات و اشکالات نرم افزاري
- ↲ برنامه نويسي
- ↲ C Base Programming
- ↲ Dot Net Programming
- ↲ Web Programming
- ↲ Other Programming
- ↲ Software Engineering
- ↲ Java Programming
- ↲ Database Programming
- ↲ سخت افزار كامپيوتر
- ↲ امنيت و شبكه
- ↲ امنيت
- ↲ شبکه
- ↲ تازه ها و اخبار دنياي کامپيوتر
- ↲ مطالب كاربردي كامپيوتر
- ↲ متفرقه در مورد کامپيوتر
- بخش هوا فضا
- ↲ نيروي هوايي ايران
- ↲ متفرقه درباره نیروی هوایی
- ↲ نیروی هوایی و سازندگی
- ↲ حماسه و حماسه آفرینان نيروي هوايي
- ↲ تیزپروازان در بند
- ↲ شهدا و جانباختگان نیروی هوایی
- ↲ عملیاتهاي نيروي هوايي
- ↲ دستاوردها و اخبار نيروي هوايي
- ↲ تاریخچه نیروی هوایی در ایران
- ↲ هوانيروز ايران
- ↲ حماسه و حماسه آفرينان هوانيروز
- ↲ شهدا و جانباختگان هوانيروز
- ↲ دستاوردها و اخبار هوانيروز
- ↲ هواپيماها
- ↲ هواپيماهاي نظامي
- ↲ هواپيماهاي غير نظامي
- ↲ هواپيماهاي بدون سرنشين
- ↲ بالگردها
- ↲ بالگردهاي نظامي
- ↲ بالگردهاي غير نظامي
- ↲ بالگردهاي بدون سرنشين
- ↲ اخبار بالگردها
- ↲ تسليحات هوايي
- ↲ موشكهاي هوا به هوا
- ↲ موشكهاي هوا به زمين
- ↲ موشکهاي دريايي
- ↲ موشکهاي زمين به هوا
- ↲ موشکهاي زمين به زمين
- ↲ ديگر مباحث هوانوردي
- ↲ الکترونيک هواپيمايي
- ↲ موتورهاي هوايي
- ↲ شبيه سازهاي پرواز
- ↲ گالري تصاوير هوافضا
- ↲ تصاوير هواپيماهاي جنگنده
- ↲ کليپهاي هوايي
- ↲ تصاوير هواپيماهاي بمب افکن
- ↲ تصاوير هواپيماهاي ترابري
- ↲ تصاوير هواپيماهاي مسافربري
- ↲ تصاوير هواپيماهاي شناسايي
- ↲ تصاوير بالگردهاي نظامي
- ↲ تصاوير بالگردهاي غير نظامي
- ↲ تصاوير نمايشگاههاي هوايي
- ↲ تصاوير متفرقه هوايي
- ↲ انجمن نجوم
- ↲ منظومه شمسي
- ↲ كيهانشناسي
- ↲ گالري تصاوير نجوم
- ↲ اخبار نجوم
- ↲ اخبار هوافضا و هوانوردي
- ↲ مدرسه هوانوردي
- ↲ كتابخانهي هوا فضا
- ↲ متفرقه در مورد هوا فضا
- بخش جنگ افزار
- ↲ ادوات زميني
- ↲ ادوات زرهي
- ↲ تجهيزات انفرادي
- ↲ تسليحات سنگين و توپخانهاي
- ↲ خودروهاي نظامي
- ↲ تسليحات ضد زره
- ↲ ادوات دريايي
- ↲ ناوهاي هواپيمابر
- ↲ ناوشکنها
- ↲ رزم ناوها
- ↲ ناوچهها
- ↲ زيردرياييها
- ↲ تجهيزات و تسليحات دريايي
- ↲ ساير ادوات دريايي
- ↲ گالري تجهيزات و ادوات دريايي
- ↲ اخبار ادوات دريايي
- ↲ اخبار نظامي
- ↲ گالري نظامي
- ↲ متفرقه در مورد جنگ افزار
- بخش دفاع مقدس
- ↲ حماسه دفاع مقدس
- ↲ تخريب و خنثي سازي
- بخش خودرو و وسايل نقليه
- ↲ مباحث فنی و تخصصی خودرو
- ↲ معرفي خودرو
- ↲ تازهها و اخبار خودرويي
- ↲ گالري خودرو
- ↲ متفرقه وسايل نقليه
- بخش پزشکي
- ↲ پزشكي و درمان
- ↲ پزشکي
- ↲ سوال پزشکي
- ↲ بهداشت
- ↲ بهداشت عمومي
- ↲ بهداشت مواد غذايي
- ↲ لوازم آرايشي و بهداشتي
- ↲ متفرقه در مورد پزشکي
- ↲ روانشناسي و روان پزشكي
- بخش فرهنگ، تمدن و هنر
- ↲ فرهنگي هنري
- ↲ شعر و ادبيات
- ↲ فيلم و سينما
- ↲ هنرهاي نمايشي
- ↲ فرهنگ هنرهاي نمايشي
- ↲ موسيقي
- ↲ عكس و نقاشي
- ↲ تاريخ، فرهنگ و تمدن
- ↲ تاريخ ايران
- ↲ تاريخ جهان
- ↲ فلسفه
- ↲ زبانهاي خارجي
- ↲ زبان انگليسي
- ↲ زبان اسپانيايي
- ↲ هنر آشپزي
- بخش علم، فناوري و آموزش
- ↲ انجمن علم و فناوري
- ↲ انجمن آموزش
- ↲ کتاب و فرهنگ مطالعه
- ↲ دانش عمومی
- ↲ کنکور و دانشگاه
- ↲ جامعه شناسي
- ↲ خانواده
- ↲ متفرقه جامعه شناسي
- ↲ حقوق و قضا
- ↲ علوم
- ↲ فيزيک
- ↲ شيمي
- ↲ رياضي
- ↲ متالورژي
- ↲ پليمر
- ↲ علوم کشاورزي
- ↲ گياهان زراعي و باغي
- ↲ گياهان دارويي
- ↲ طبیعت و محیط زیست
- ↲ زيست شناسي
- ↲ عمران
- ↲ بتن و سازههاي بتني
- ↲ معماري و شهرسازي
- ↲ سبکها و مشاهير معماري
- ↲ شهرسازي
- ↲ معماري داخلي
- ↲ معماري منظر
- بخش الکترونيک و رباتیک
- ↲ مفاهیم اولیه و پایه در الکترونیک
- ↲ نرم افزارهای کمکی الکترونیک
- ↲ مدارهای مجتمع
- ↲ سوالات و پرسشهای مفاهیم پایه
- ↲ مدارات ساده و آسان
- ↲ مدارهای آنالوگ و دیجیتال
- ↲ شبیه ساز و طراحی مدار
- ↲ مدارات صوتی
- ↲ مدارات، منابع تغذیه سویچینگ و اینورتوری
- ↲ مدارات مخابراتی
- ↲ میکروکنترلرهای AVR
- ↲ آموزش و مثالها AVR
- ↲ طرح آماده و کامل شده AVR
- ↲ میکروکنترلرهای ARM
- ↲ سایر میکروکنترولرها و پردازندهها
- ↲ سایر میکروکنترلرها
- ↲ مدار مجتمع برنامه پذیر FPGA
- ↲ رباتیک
- ↲ اخبار و مصاحبه ها در رباتیک
- ↲ آموزش و مقالات رباتیک
- ↲ پروژهها تکمیل شده رباتیک
- ↲ مدارها و مکانیک در رباتیک
- ↲ رباتهای پرنده
- ↲ برق و الکترونیک عمومی
- ↲ تعمیر لوازم برقی
- ↲ اخبار برق و الکترونیک
- بخش بازيهاي رايانهاي
- ↲ بازيهاي رايانهاي
- ↲ كنسولهاي بازي
- ↲ PSP
- ↲ اخبار بازيها
- بخش تجاري اقتصادي
- ↲ بخش اقتصادی و مالی
- ↲ تجارت آنلاين
- ↲ بورس
- ↲ تحلیل و سیگنال روز
- ↲ کار آفرینی
- بخشهاي متفرقه
- ↲ بخش ويژه
- ↲ ساير گفتگوها
- ↲ صندلي داغ
- ↲ اخبار و حوادث
- ↲ انجمن ورزش
- ↲ آکواريوم و ماهيهاي زينتي
- ↲ معرفي سايتها و وبلاگها

