جداً هم راست گفتن ، واقعا ماشين عالي هست ، قيمتش در ايران هم مفت هست الان مدل 2000 و دنده اتومات قيمتش حدود 27.5 شده.
از همه نظر ماشين تکميلي هست.
مشخصات فني رنو مگان
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:

- پست: 361
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۵, ۱:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای دریافتی: 31 بار
من مگان ندارم اما یه چیزی که واسم تاسف آور بود حذف مجدد امکانات ایمنی این خودرو بود. داخل سایت [External Link Removed for Guests] تعداد ایربگهای مدل 2000 رو شش عدد زده بود ( در جدول مشخصاتش ) . اما پایینش یه خط توضیح کوچولو داده بود به این مضمون : مدلهای تولید داخل دو عدد کیسه هوا دارند ...
...
...
استحمار یک ملت , بهترین راه برای استعمار آنهاست ...

-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:

- پست: 361
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۵, ۱:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای دریافتی: 31 بار
Mohsen1001 نوشته شده:mostafaa جان
مدلهاي وارداتي که الان دارن تحويل ميدن همون 6 تا ايربگ رو دارن اما از وقتي که توليد داخل رو شروع کنن همون 2 ايربگ رو قرار ميدن ، فکر کنم خيلي حوصله دردسر اينجور چيزها رو ندارن ، اخه ديگه هر ضربه اي از بغل هم بخوره ايربگهاي جانبي عمل ميکنه و براشون دردسره ، چون تنظيمش کمي مشکله .
چهار ایربگ رو حذف میکنند اما نه تنها از قیمتش کم نمیکنند به نظرم یه چیزی هم میکشند روش . از این گذشته قیمت امنیت جانی خیلی از این چیزا بالاتره و هر چقدر هم زحمت و هزینه داشته باشه باز هم در برابر تامین جانی چیزی به حساب نمیاد . اگر اینها دکوری بود که از اول روی ماشین نمیگذاشتن . همون دو ایربگ سرنشینان جلو رو هم قبلا به بهانه های مختلف حذف کردند . اما الان دیگه مجبورند همین دوتا رو لااقل بذارند باشه . این ایربگهای جانبی رو من اطلاعی از عملکردشون ندارم اما به نظرم در تصادف از کنار میتونه مانع شکستن دنده ها و عواقب بعدیش بشه . همینش خودش یه دنیا می ارزه . مگه آدم هر روز تصادف میکنه ؟ مسلما نه . اتفاق یک بار می افته و همون هم میتونه واسه همیشه آدم رو از زندگی ساقط کنه . یا از اون بدتر آدم رو فلج کنه و ...
کلی حرف دیگه هم میخواستم بزنم که از این مقال خارج و ممکن موضوع تاپیک رو منحرف کنه ...
استحمار یک ملت , بهترین راه برای استعمار آنهاست ...

- پست: 361
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۵, ۱:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای دریافتی: 31 بار
DJ.HAMED نوشته شده:اصلا" به قيمتش نمي ارزه من يه يکي توي جاده شانديز مشهد ديدم يه ماشين اندازه يه پرايد فقط يه کم بزرگتر![]()
از نظر من ها از نظر من خيلي هم زشته 8-)
احتمالا شما هم مگان رو با لوگان اشتباه گرفتید .
Mohsen1001 نوشته شده:osilatoriaبنظر من که مفته !
محسن جان اینو که جدی نگفتی ؟
/
راستی امکاناتی مثل چراغ همراه تا منزل و کامپیوتر سفر و ... در پژو 206 تیپ پنج و شش هم وجود داره و چندان جدید نیست . طراحی خوشگلی داره . و سیستم ESP ــش به نظرم میتونه کارآیی بالایی داشته باشه . اما در کل باز هم دارند گرون میدن . البته نسیبت به ماشینی مثل زانتیا به نظرم اولویت با مگان باشه . چون به هر حال تکنولوژی زانتیا شاید بیش از یک دهه از مگان عقب باشه .
استحمار یک ملت , بهترین راه برای استعمار آنهاست ...

- پست: 422
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۴ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 5 بار
- سپاسهای دریافتی: 49 بار
با سلام خدمت دوستان و اساتيد ؛
يادمه مدتي پيش يك مستندي ميديدم كه راجع به ايرانيان مقيم خارج بود .. يه طراح درجه يك ايراني كه تو فرانسه زندگي ميكنه ... فكر كنم شهر پاريس بود
چند مدل اتومبيل فرانسوي رو اون تو شركتي كه مدير عاملش هست طراحي كرده .. كه همين مگان هم جزوشون بود ... و همچنين چند مدل رنوي ديگه و ... و همچنين فكر كنم مگان دو رو هم اون طراحي كرده..
اسمشو يادم رفته اما جا داشت از ايشون هم يادي بشه ..
اين نابغه ميگفت من به ايران خودرو گفتم براتون طراحي ميكنم و قيمتي پايين تر ولي ايران خودرو اصلا حسابش نكرد ...
اينه ديگه ...
موفق و توانگر باشيد .
يادمه مدتي پيش يك مستندي ميديدم كه راجع به ايرانيان مقيم خارج بود .. يه طراح درجه يك ايراني كه تو فرانسه زندگي ميكنه ... فكر كنم شهر پاريس بود
چند مدل اتومبيل فرانسوي رو اون تو شركتي كه مدير عاملش هست طراحي كرده .. كه همين مگان هم جزوشون بود ... و همچنين چند مدل رنوي ديگه و ... و همچنين فكر كنم مگان دو رو هم اون طراحي كرده..
اسمشو يادم رفته اما جا داشت از ايشون هم يادي بشه ..
اين نابغه ميگفت من به ايران خودرو گفتم براتون طراحي ميكنم و قيمتي پايين تر ولي ايران خودرو اصلا حسابش نكرد ...
اينه ديگه ...
موفق و توانگر باشيد .
درون كوچه قلبم چه غمگينانه ميپيچدصداي تو كه ميگفتي به جز تو دل نيمبندم-فريب وعده هايت را ندانستم ولي اكنون به يادوعده هاي توميان گريه ميخندم

-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
mostafaa جان
من در مورد مگان بخوام حرف بزنم خيلي حرف دارم اگه از امکاناتش بخوام بگم يک مقاله کامل مي طلبه ،احتمالا انجام بدم.
بلکه کاملا جدي گفتم !
مصطفي جان ما قيمت رو با ماشينهاي ايراني موجود مقايسه ميکنيم بگذريم که مگان اولين ماشيني است که نسبت به قيمت جهانيش تفاوت چنداني نداره در استراليا مگان با قيمت 22 ميليون تومان به پول ما داره عرضه ميشه که فقط يک سيستم کروز کنترل بيشتر داره.
الان شما زانتيا را حدود 24 تومن ميخري گيرباکس دستي و طراحي يک دهه قبل ، ايمني پايين و امکانات در حد معقول. خب حالا يک گيرباکس اتوماتيک بخواي روش بزاري که فابريک خودش باشه حدود 3 تومن تموم ميشه با تعويض پشت امپر و... قيمتش چقدر شد؟ 27 ميليون با اين امکانات.
مورد بعدي مزدا هست که اصلا حرفش رو نميزنم چون قابل مقايسه کردن نيست فکر کنم همه بدونيد ديگه.
ديگر انتخاب تويوتا کرولا هست موتور 1.8 با ايمني معمولي فقط ABS و يک ايربگ ، طراحي همون طراحي اقتصادي ژاپني و مختص تويوتا هست و فاقا امکاناتي مانند تهويه اتوماتيک کمربندهاي پيش کشنده کامپيوتر سفري و... با قيمتي حدود 28 تومن
همينطور هيوندايي اوانته که امکاناتي در حد زانتيا داره بعلاوه کامپيوتر سفري (چون تاپيک مقايسه نيست بيشتر توضيح نميدم)
اما مگان... اول اينو بگم که اين ماشين براي چند سال پرفروشترين و محبوبترين اتومبيل در اروپا شد !
امکانات ايمني مگان بينظير هست با کسب 44 امتياز از 45 توانست 5 ستاره ايمني از 5 ستاره بدست بياورد.
اين ماشين داراي 6 ايربگ هست :
دو ايربگ سرنشينان که يکي در فرمان و ديگري در قسمت داشبورد قرار داره.
4 ايربگ جانبي که 2 عدد داخل صندليهاي سرنشينان جلو قرار داره که بهنگام ضربه از کنار مانع برخورد شيشه و بدنه خودرو با سرنشين ميشود.
2 ايربگ هم در ستونهاي عقب کنار سر سرنشينان عقب است که بصورت پرده اي باز ميشود و سراسر شيشه هاي کناري را ميپوشاند در ضربات از کنار.
کمربندها داراي سيستم پيش کشنده است به اينصورت که در هنگام برخورد با جسمي اين کمربندها از پرتاب شدن سرنشين به جلو ممانعت ميکنه و فرقش با کمربندهاي معمولي اينه که يک چاشني انفجاري داره که علاوه بر قفل شدن کمربند در مدلهاي معمولي اين سيستم کمربند را کمي جمع کرده و باعث ميشود تا فرد در سر جاي خود ثابت نگه داشته شود که اين سيستم همراه با ايربگ تکميل ميشود. کار ديگر اين سيستم محدود کردن فشار بر روي قفسه سينه است.
ترمزهاي اين ماشين علاوه بر سيستم ABS مجهز به EBD که کارش توزيع الکترونيکي نيروي ترمز بر روي چرخها است و براي سطوح متفاوت است مثلا يک چرخ روي خاک است و ديگري بر روي اسفالت که نبايد ميزان ترمز در همه چرخها يکسان باشه چون باعث نامتعادلي و چرخيدن ماشين ميشه اين سيستم نيروي ترمز را به اندازه مورد نياز در چرخها توزيع ميکنه (تا اينجا رو 206 هم داره البته تيپ 5و6) علاوه بر اين سيستم EBA که مخفف Emergency Brake Assist هست که ترمز اضطراري و کمکي است و با استفاده از سنسورهايي در جلو هميشه فاصله رو چک ميکنه اگه متوجه بشه که فاصله با مانع بسيار کم شده الارم ميده و اگه شما کم ترمز بگيري اون خودش ترمز رو تکميل ميکنه.
سيستم چراغهاي همراه و کامپيوتر سفري رو 206 نداره البته کامپيوتر سفري رو داشت که از روش برداشتند ، اما چراغهاي همراه رو نداشت اين سيستم کارش اينه که شما وقتي از ماشين پياده ميشيد اگه چراغها رو خاموش کنيد همه جا تاريک هست شما اين سيستم رو فعال ميکنيد و وقتي در هاي ماشين رو قفل کرديد چراغها از 1.5 تا 3 دقيقه روشن ميمونه و خودش بصورت خودکار خاموش ميشه.
دو نوع سنسور داره يکي سنسور نور که کارش اينه با تاريک و روشن شدن هوا خودش چراغ رو بصورت خودکار روشن و خاموش ميکنه مثلا بدرد جاده هاي پر تونل ميخوره تا بريد توي تونل روشن ميشه و بيرون که بياييد خاموش ميشه و ديگر هم سنسور باران که حساس به اب هست و بطور خودکار برف پاککن را روشن ميکنه با امدن باران.
از ديگر سيستم هاي عالي اينه که فرمانش بصورت الکترونيکي متغير هست يعني در حال پارک که ماشين ثابت هست بسيار نرم عمل ميکنه اما همين که سرعت کم کم اضافه ميشه فرمان هم سفت تر ميشه تا براي پايداري خودرو موثر باشه و با کوچکترين تحريکي زياد عمل نکنه.
سيستم ESP که در هنگام پيچها مانع چرخيدن يا over steer خودرو ميشه به اينصورت که سنسور ها چرخي که قصد هرزگردي داره رو شناسايي ميکنند و با اعمال ترمز بر روي اون چرخ بطور خودکار مانع هرزگردي اون ميشن.
از ديگر ويژگيهاي جالب استفاده از کارت بجاي کليد هست که امنيت ماشين رو هم افزايش داده و کار دزدها رو سخت کرده. و ديگر جاي کليد بر روي دستگيره هاي در وجود نداره.
از امکانات داخلي سيستم ايرکانديشن خودکار ، دنده تيپترونيک ، چراغ مطالعه براي هر 5 سرنشين پرده هاي افتابگير عقب و شيشه هاي جانبي ، پخش سي دي ، مه شکن جلو و عقب ، رينگ اسپرت 16 اينچ صندوق عقب با حجم 520 ليتر حتي بيشت از ماکسيما !
موتور از سيستم جديد VVT استفاده ميکنه که سيستم عملکرد متغير سوپاپها است براي راندمان بهتر.
سپرها و گلگيرها از جنس خاص (اسمش يادم نيست فايبرگلاس نيست) که با ضربه به حالت اول برميگرده.
فعلا همينها رو داشته باشيد تا بعد

من در مورد مگان بخوام حرف بزنم خيلي حرف دارم اگه از امکاناتش بخوام بگم يک مقاله کامل مي طلبه ،احتمالا انجام بدم.
بلکه کاملا جدي گفتم !
مصطفي جان ما قيمت رو با ماشينهاي ايراني موجود مقايسه ميکنيم بگذريم که مگان اولين ماشيني است که نسبت به قيمت جهانيش تفاوت چنداني نداره در استراليا مگان با قيمت 22 ميليون تومان به پول ما داره عرضه ميشه که فقط يک سيستم کروز کنترل بيشتر داره.
الان شما زانتيا را حدود 24 تومن ميخري گيرباکس دستي و طراحي يک دهه قبل ، ايمني پايين و امکانات در حد معقول. خب حالا يک گيرباکس اتوماتيک بخواي روش بزاري که فابريک خودش باشه حدود 3 تومن تموم ميشه با تعويض پشت امپر و... قيمتش چقدر شد؟ 27 ميليون با اين امکانات.
مورد بعدي مزدا هست که اصلا حرفش رو نميزنم چون قابل مقايسه کردن نيست فکر کنم همه بدونيد ديگه.
ديگر انتخاب تويوتا کرولا هست موتور 1.8 با ايمني معمولي فقط ABS و يک ايربگ ، طراحي همون طراحي اقتصادي ژاپني و مختص تويوتا هست و فاقا امکاناتي مانند تهويه اتوماتيک کمربندهاي پيش کشنده کامپيوتر سفري و... با قيمتي حدود 28 تومن
همينطور هيوندايي اوانته که امکاناتي در حد زانتيا داره بعلاوه کامپيوتر سفري (چون تاپيک مقايسه نيست بيشتر توضيح نميدم)
اما مگان... اول اينو بگم که اين ماشين براي چند سال پرفروشترين و محبوبترين اتومبيل در اروپا شد !
امکانات ايمني مگان بينظير هست با کسب 44 امتياز از 45 توانست 5 ستاره ايمني از 5 ستاره بدست بياورد.
اين ماشين داراي 6 ايربگ هست :
دو ايربگ سرنشينان که يکي در فرمان و ديگري در قسمت داشبورد قرار داره.
4 ايربگ جانبي که 2 عدد داخل صندليهاي سرنشينان جلو قرار داره که بهنگام ضربه از کنار مانع برخورد شيشه و بدنه خودرو با سرنشين ميشود.
2 ايربگ هم در ستونهاي عقب کنار سر سرنشينان عقب است که بصورت پرده اي باز ميشود و سراسر شيشه هاي کناري را ميپوشاند در ضربات از کنار.
کمربندها داراي سيستم پيش کشنده است به اينصورت که در هنگام برخورد با جسمي اين کمربندها از پرتاب شدن سرنشين به جلو ممانعت ميکنه و فرقش با کمربندهاي معمولي اينه که يک چاشني انفجاري داره که علاوه بر قفل شدن کمربند در مدلهاي معمولي اين سيستم کمربند را کمي جمع کرده و باعث ميشود تا فرد در سر جاي خود ثابت نگه داشته شود که اين سيستم همراه با ايربگ تکميل ميشود. کار ديگر اين سيستم محدود کردن فشار بر روي قفسه سينه است.
ترمزهاي اين ماشين علاوه بر سيستم ABS مجهز به EBD که کارش توزيع الکترونيکي نيروي ترمز بر روي چرخها است و براي سطوح متفاوت است مثلا يک چرخ روي خاک است و ديگري بر روي اسفالت که نبايد ميزان ترمز در همه چرخها يکسان باشه چون باعث نامتعادلي و چرخيدن ماشين ميشه اين سيستم نيروي ترمز را به اندازه مورد نياز در چرخها توزيع ميکنه (تا اينجا رو 206 هم داره البته تيپ 5و6) علاوه بر اين سيستم EBA که مخفف Emergency Brake Assist هست که ترمز اضطراري و کمکي است و با استفاده از سنسورهايي در جلو هميشه فاصله رو چک ميکنه اگه متوجه بشه که فاصله با مانع بسيار کم شده الارم ميده و اگه شما کم ترمز بگيري اون خودش ترمز رو تکميل ميکنه.
سيستم چراغهاي همراه و کامپيوتر سفري رو 206 نداره البته کامپيوتر سفري رو داشت که از روش برداشتند ، اما چراغهاي همراه رو نداشت اين سيستم کارش اينه که شما وقتي از ماشين پياده ميشيد اگه چراغها رو خاموش کنيد همه جا تاريک هست شما اين سيستم رو فعال ميکنيد و وقتي در هاي ماشين رو قفل کرديد چراغها از 1.5 تا 3 دقيقه روشن ميمونه و خودش بصورت خودکار خاموش ميشه.
دو نوع سنسور داره يکي سنسور نور که کارش اينه با تاريک و روشن شدن هوا خودش چراغ رو بصورت خودکار روشن و خاموش ميکنه مثلا بدرد جاده هاي پر تونل ميخوره تا بريد توي تونل روشن ميشه و بيرون که بياييد خاموش ميشه و ديگر هم سنسور باران که حساس به اب هست و بطور خودکار برف پاککن را روشن ميکنه با امدن باران.
از ديگر سيستم هاي عالي اينه که فرمانش بصورت الکترونيکي متغير هست يعني در حال پارک که ماشين ثابت هست بسيار نرم عمل ميکنه اما همين که سرعت کم کم اضافه ميشه فرمان هم سفت تر ميشه تا براي پايداري خودرو موثر باشه و با کوچکترين تحريکي زياد عمل نکنه.
سيستم ESP که در هنگام پيچها مانع چرخيدن يا over steer خودرو ميشه به اينصورت که سنسور ها چرخي که قصد هرزگردي داره رو شناسايي ميکنند و با اعمال ترمز بر روي اون چرخ بطور خودکار مانع هرزگردي اون ميشن.
از ديگر ويژگيهاي جالب استفاده از کارت بجاي کليد هست که امنيت ماشين رو هم افزايش داده و کار دزدها رو سخت کرده. و ديگر جاي کليد بر روي دستگيره هاي در وجود نداره.
از امکانات داخلي سيستم ايرکانديشن خودکار ، دنده تيپترونيک ، چراغ مطالعه براي هر 5 سرنشين پرده هاي افتابگير عقب و شيشه هاي جانبي ، پخش سي دي ، مه شکن جلو و عقب ، رينگ اسپرت 16 اينچ صندوق عقب با حجم 520 ليتر حتي بيشت از ماکسيما !
موتور از سيستم جديد VVT استفاده ميکنه که سيستم عملکرد متغير سوپاپها است براي راندمان بهتر.
سپرها و گلگيرها از جنس خاص (اسمش يادم نيست فايبرگلاس نيست) که با ضربه به حالت اول برميگرده.
فعلا همينها رو داشته باشيد تا بعد


- پست: 361
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۵, ۱:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای دریافتی: 31 بار
محسن جان ممنون از توضیحاتت . چند مطلب اضافی رو عرض کنم :
اون سیستم EBA که کاربردشو شما توضیح دادید در پژو 206 هایی که در فرانسه و انگلیس و کلا کشورهای غربی تولید میشن بصورت استاندارد وجود داره . در عوض به عنوان مثال انگلیسیها سیستم تهویه اتوماتیک رو بصورت استاندارد روی ماشین نذاشتن ( بصورت سفارشی میذارن روی ماشین ). ببینید امکانات ایمنی رو گذاشتند استاندارد باشه و امکانات رفاهی رو آپشن کردن . اما خودروسازای ایرانی از امکانات ایمنی زدند و رفاهیها رو گذاشتن باشه . همین سیستم EBA قدرت ترمز رو تا پنجاه درصد افزایش میده .
در مورد چراغهای همراه باید عرض کنم که اشتباه میکنید . من در تیپ پنج این مورد رو امتحان کردم و از این نظر مطمئنم . حتما هم باید وقتی ماشین حرکت کرده و ایستاده این موضوع رو امتحان کرد . اگه ماشین در جا روشن و خاموش شده باشه این امکان از بین میره . میتونید روی یه تیپ پنج یا شش امتحان کنید . فقط زمان روشن موندن چراغها حدود 30 ثانیه است که این رو هم به نظرم میشه با دستگاه دیاگ بیشترش کرد .که اتفاقا در فکرش هستم . البته به کمک یکی از دوستان که خودش متخصص کاره و این دستگاه رو هم در اختیار داره . کامپیوتر سفر رو هم به نظرم داره و تنها باید ال سی دیش رو عوض کرد . شما که خودت توی تیونینگ تاک عضوی و از این مباحث خبر داری .
اون سنسور نور و باران هم بصورت استاندارد روی 206 های تولید اروپا ( و فکر کنم استرالیا ) وجود داره و باز هم ایران خودرو لطف کردند و برای 30-40 تومن پول بیشتر این تجهیزات پرکاربرد رو حذف کردند . سیستم پیش کشنده هم همونطور که خود شما گفتید در تیپ پنج و شش هم موجوده .
این رو هم عرض کنم که خرج تمام این امکانات پول چندان زیادی نمیشه . اما شرکتهای وطنی ازبس به فکر جیبشون هستند از جون مردم مایه میذارن . به راحتی آب خوردن .
البته من قصد مقایسه 206 و مگان رو ندارم . چون در دو کلاس متفاوت هستند . تنها خواستم بگم بسیاری از اون امکانات در 206 هم هست . اما در مورد قیمتش همونطور که گفتم در مقابل زانتیای وطنی و مزدا 323 و امثالهم به طور حتم انتخاب بهتریه . اما وقتی قیمت فروش در خارج رو میبینم ...
سری به آدرس زیر بزنید و ببینید Hyundai Azera تولید 2007 رو با اونهمه امکاناتش در آمریکا به چه قیمتی به فروش میرسونند ... :
[External Link Removed for Guests]
اون سیستم EBA که کاربردشو شما توضیح دادید در پژو 206 هایی که در فرانسه و انگلیس و کلا کشورهای غربی تولید میشن بصورت استاندارد وجود داره . در عوض به عنوان مثال انگلیسیها سیستم تهویه اتوماتیک رو بصورت استاندارد روی ماشین نذاشتن ( بصورت سفارشی میذارن روی ماشین ). ببینید امکانات ایمنی رو گذاشتند استاندارد باشه و امکانات رفاهی رو آپشن کردن . اما خودروسازای ایرانی از امکانات ایمنی زدند و رفاهیها رو گذاشتن باشه . همین سیستم EBA قدرت ترمز رو تا پنجاه درصد افزایش میده .
در مورد چراغهای همراه باید عرض کنم که اشتباه میکنید . من در تیپ پنج این مورد رو امتحان کردم و از این نظر مطمئنم . حتما هم باید وقتی ماشین حرکت کرده و ایستاده این موضوع رو امتحان کرد . اگه ماشین در جا روشن و خاموش شده باشه این امکان از بین میره . میتونید روی یه تیپ پنج یا شش امتحان کنید . فقط زمان روشن موندن چراغها حدود 30 ثانیه است که این رو هم به نظرم میشه با دستگاه دیاگ بیشترش کرد .که اتفاقا در فکرش هستم . البته به کمک یکی از دوستان که خودش متخصص کاره و این دستگاه رو هم در اختیار داره . کامپیوتر سفر رو هم به نظرم داره و تنها باید ال سی دیش رو عوض کرد . شما که خودت توی تیونینگ تاک عضوی و از این مباحث خبر داری .
اون سنسور نور و باران هم بصورت استاندارد روی 206 های تولید اروپا ( و فکر کنم استرالیا ) وجود داره و باز هم ایران خودرو لطف کردند و برای 30-40 تومن پول بیشتر این تجهیزات پرکاربرد رو حذف کردند . سیستم پیش کشنده هم همونطور که خود شما گفتید در تیپ پنج و شش هم موجوده .
این رو هم عرض کنم که خرج تمام این امکانات پول چندان زیادی نمیشه . اما شرکتهای وطنی ازبس به فکر جیبشون هستند از جون مردم مایه میذارن . به راحتی آب خوردن .
البته من قصد مقایسه 206 و مگان رو ندارم . چون در دو کلاس متفاوت هستند . تنها خواستم بگم بسیاری از اون امکانات در 206 هم هست . اما در مورد قیمتش همونطور که گفتم در مقابل زانتیای وطنی و مزدا 323 و امثالهم به طور حتم انتخاب بهتریه . اما وقتی قیمت فروش در خارج رو میبینم ...
سری به آدرس زیر بزنید و ببینید Hyundai Azera تولید 2007 رو با اونهمه امکاناتش در آمریکا به چه قیمتی به فروش میرسونند ... :
[External Link Removed for Guests]
استحمار یک ملت , بهترین راه برای استعمار آنهاست ...

-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
مصطفي جان مگان الان توي بازار جهاني هم قيمت حدود 22 تومن هست و در ايران 28 تومن اين بنظرم تفاوت چندان زيادي نيست.
آزرا هم مستحضر هستم ميتونيد به تاپيک معرفيش هم مراجعه کنيد اون هم قيمتش 24 تومن در مياد که با 90 درصد گمرک الان توي بازار 43 تومن هست.
ما اينجا بحثمون سر مشخصات فني اين ماشين هست ، پس لطفا بحث رو به مسائل سياسي نکشونيد:-o
آزرا هم مستحضر هستم ميتونيد به تاپيک معرفيش هم مراجعه کنيد اون هم قيمتش 24 تومن در مياد که با 90 درصد گمرک الان توي بازار 43 تومن هست.
ما اينجا بحثمون سر مشخصات فني اين ماشين هست ، پس لطفا بحث رو به مسائل سياسي نکشونيد:-o

-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
شركت رنو فرانسه خط توليد مگان در پارس خودرو را تائيد كرد.
به گزارش كارنا به نقل از ستاد خبري سايپا ،به دنبال نصب و راه اندازي تجهيزات خاص توليد خودروي مگان در سالنهاي توليد پارس خودرو و پس از دريافت تاييديه رعايت استانداردهاي ايمني اجباري از موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران و تاييديه استاندارد ميزان آلاينده هاي خروجي از سازمان حفاظت از محيط زيست ، تاييديه EVIP اين خودرو نيز از شركت رنو در روز 16 خرداد اخذ گرديد .
با برنامه ريزيهاي انجام شده حداكثر تا آبان ماه سال جاري توليد انبوه خودروي مگان cc1600 در شركت پارس خودرو آغاز خواهد شد كه البته تحقق اين امر بدون انجام حمايتهاي مورد نيز از سوي وزارت صنايع و معادن و ديگر مراجع قانوني ذيربط ميسر نخواهد شد .
خودروي مگانcc 1600 به عنوان اولين مدل از چهار مدل مورد نظر مگان جهت توليد در شركت پارس خودرو با هدف رسيدن به حدود 60 درصد ميزان ساخت داخل شامل توليد بدنه ، رنگ و مونتاژ مجموعه موتور و گير بكس ( مشابه خودروي تندر 90 ) و برخي قطعات و مجموعه هاي ديگر انتخاب شده است . 3 مدل ديگر شامل مگان cc1600 لوكس ، مگانcc 200 با گير بكس معمولي و اتومات مي باشد .
با توجه به خصوصيات و ويژگيهاي كم نظير اين خودرو پيش بيني مي شود سهم قابل توجهي از بازار خودروهاي هم كلاس را به خود اختصاص دهد . از مهمترين ويژگيهاي اين خودرو مي توان به ميزان مصرف سوخت پايين آن اشاره كرد .
توليد خودروي مگان از سويي همگامي با سياستهاي وزارت صنايع معادن جهت توليد خودروهاي كم مصرف مي باشد اين خودرو با مصرف كمتر از 6 ليتر در صد كيلومتر در سيكل اتوبان ( Lit/100km 38/5) از جمله معدود خودروهايي است كه در اين كلاس مي تواند از سياستهاي تشويقي تبصره 13 استفاده نمايد .
عليرغم ميزان مصرف سوخت پايين ، موتور 16 سوپاپ ( K4M )مجهز به مكانيزم زمان بندي متغير اين خودرو قابل رقابت با موتورهاي مشابه بوده و ميزان آلاينده هاي خروجي خودرو در وضعيت بسيار مناسب استاندارد يورو 3 ( بالاتر از استاندارد مصوب يورو 2 ) و با قابليت ارتقا به شرايط استاندارد يورو4 مي باشد .
خودرو مگان به دليل ايمني و كيفيت قابل قبول ، از جمله پر فروش ترين خودروهاي روز اروپا مي باشد. استفاده از سيستم هاي جديد ترمز ABS به همراه سيستم ترمز اضطراري ( EBD) تقسيم مناسب و بهينه نيروي ترمز در چرخهاي جلو و عقب ( EBV ) كنترل ديناميكي ( ESP) و تعداد مناسب كيسه هوا ( Airbag ) گواه اين مطلب مي باشند بديهي است اين خودرو مطابق آخرين استانداردهاي روز اروپا توليد مي شود .
از ديگر مزيت هاي خاص اين خودرو مي توان به طراحي زيباي تريم داخل ، صندلي و فضاي مناسب سر نشين با حجم كافي صندوق ، شيشه بالابر برقي و ... اشاره نمود . همچنين استفاده از سيستم جعبه فرمات الكتريكي ( ESP ) با مزاياي كاهش مصرف سوخت ، كوچكتر شدن ابعاد موتور ، عملكرد عالي در دماهاي مختلف نيز قابل ذكر مي باشد .
به گزارش كارنا به نقل از ستاد خبري سايپا ،به دنبال نصب و راه اندازي تجهيزات خاص توليد خودروي مگان در سالنهاي توليد پارس خودرو و پس از دريافت تاييديه رعايت استانداردهاي ايمني اجباري از موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران و تاييديه استاندارد ميزان آلاينده هاي خروجي از سازمان حفاظت از محيط زيست ، تاييديه EVIP اين خودرو نيز از شركت رنو در روز 16 خرداد اخذ گرديد .
با برنامه ريزيهاي انجام شده حداكثر تا آبان ماه سال جاري توليد انبوه خودروي مگان cc1600 در شركت پارس خودرو آغاز خواهد شد كه البته تحقق اين امر بدون انجام حمايتهاي مورد نيز از سوي وزارت صنايع و معادن و ديگر مراجع قانوني ذيربط ميسر نخواهد شد .
خودروي مگانcc 1600 به عنوان اولين مدل از چهار مدل مورد نظر مگان جهت توليد در شركت پارس خودرو با هدف رسيدن به حدود 60 درصد ميزان ساخت داخل شامل توليد بدنه ، رنگ و مونتاژ مجموعه موتور و گير بكس ( مشابه خودروي تندر 90 ) و برخي قطعات و مجموعه هاي ديگر انتخاب شده است . 3 مدل ديگر شامل مگان cc1600 لوكس ، مگانcc 200 با گير بكس معمولي و اتومات مي باشد .
با توجه به خصوصيات و ويژگيهاي كم نظير اين خودرو پيش بيني مي شود سهم قابل توجهي از بازار خودروهاي هم كلاس را به خود اختصاص دهد . از مهمترين ويژگيهاي اين خودرو مي توان به ميزان مصرف سوخت پايين آن اشاره كرد .
توليد خودروي مگان از سويي همگامي با سياستهاي وزارت صنايع معادن جهت توليد خودروهاي كم مصرف مي باشد اين خودرو با مصرف كمتر از 6 ليتر در صد كيلومتر در سيكل اتوبان ( Lit/100km 38/5) از جمله معدود خودروهايي است كه در اين كلاس مي تواند از سياستهاي تشويقي تبصره 13 استفاده نمايد .
عليرغم ميزان مصرف سوخت پايين ، موتور 16 سوپاپ ( K4M )مجهز به مكانيزم زمان بندي متغير اين خودرو قابل رقابت با موتورهاي مشابه بوده و ميزان آلاينده هاي خروجي خودرو در وضعيت بسيار مناسب استاندارد يورو 3 ( بالاتر از استاندارد مصوب يورو 2 ) و با قابليت ارتقا به شرايط استاندارد يورو4 مي باشد .
خودرو مگان به دليل ايمني و كيفيت قابل قبول ، از جمله پر فروش ترين خودروهاي روز اروپا مي باشد. استفاده از سيستم هاي جديد ترمز ABS به همراه سيستم ترمز اضطراري ( EBD) تقسيم مناسب و بهينه نيروي ترمز در چرخهاي جلو و عقب ( EBV ) كنترل ديناميكي ( ESP) و تعداد مناسب كيسه هوا ( Airbag ) گواه اين مطلب مي باشند بديهي است اين خودرو مطابق آخرين استانداردهاي روز اروپا توليد مي شود .
از ديگر مزيت هاي خاص اين خودرو مي توان به طراحي زيباي تريم داخل ، صندلي و فضاي مناسب سر نشين با حجم كافي صندوق ، شيشه بالابر برقي و ... اشاره نمود . همچنين استفاده از سيستم جعبه فرمات الكتريكي ( ESP ) با مزاياي كاهش مصرف سوخت ، كوچكتر شدن ابعاد موتور ، عملكرد عالي در دماهاي مختلف نيز قابل ذكر مي باشد .