همه چيز درباره 206 اس.دي (تاپيک جامع)

در اين بخش انواع خودروها معرفي مي‌شوند

مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

همه چيز درباره 206 اس.دي (تاپيک جامع)

پست توسط Mohsen1001 »

پژو 206SD پنجمين و آخرين گونه از انواع مدل 206 به شمار مي رود. اين خودرو در ميان مدلهاي ديگر پژو 206 شامل هاچ بك 3 در و 5در ، كوپه روباز و استيشن به دليل برخورداري از صندوق عقب بزرگ و جادار نقش خود را به عنوان يك خودرو خانوادگي ايده آل به خوبي ايفا مكند.

اين خودرو اولين خودرو در کلاس ابعادي B/C وخانواده محصولات 206 است كه در هر دو مدل بنزيني و دوگانه سوز جهت توليد انبوه طراحي گرديده است.

206 صندوقدار براي نخستين بار در نمايشگاه خودرو فرانكفورت 2005 به جهانيان معرفي شد. اين خودرو حاصل ايده و فكر ايراني و همكاري دو شركت بزگ ايران خودرو و پژو مي باشد. پروژه 206SD با كد T13 از مارس 2004 و با هدف طراحي و توليد مدل سدان اين خودرو براي عرضه در بازار ايران و 39 كشور دنيا شروع شد. ايران‌خودرو تنها عرضه كننده اين محصول در بازارهاي صادراتي خواهد بود.

خودروي 206 صندوقدار بصورت 19 مدل مختلف طبق تعريف بازار كشورهاي صادرتي و بازار ايران توليد و عرضه خواهد شد. اين مدلها در موتور، گيربكس، سيستم تعليقّ، سيستم ترمز، نوع سوخت مصرفي و تجهيزات جانبي متفاوت خواهند بود. كشورهاي صادراتي طبق تعريف شامل : كشورهاي حوزه خليج فارس، آسياي ميانه ، اروپاي شرقي ، خاورميانه، آفريقا ، چين و روسيه مي باشد.

206 صندوقدار با برخورداري از طرح زيبا و تجهيزات كاربردي و از همه مهم تر صندوق عقب جادار، در حقيقت مهندسي روز دنيا را براي دستيابي به حداكثر ايمني و رفاه سرنشينان به خدمت گرفته است، ايمني و آسايشي كه در خودروهاي بزرگ و گران قيمت تر مي توان سراغ گرفت.

مشخصات فني خودروي 206 صندوقدار نوع موتور
TU5JP4

استاندارد آلودگي
يورو 4

حجم موتور
1578

حداكثر قدرت موتور
110 اسب بخار در 5800 دور در دقيقه

حداكثر گشتاور
142 نيوتن متر در 400 دور در دقيقه

حداكثر سرعت با گيربكس دستي
193 كيلومتر در ساعت

حداكثر سرعت با گيربكس اتوماتيك
189 كيلومتر در ساعت

نسبت تراكم
5/10

سيستم سوخت رساني
انژكتوري

تعداد سوپاپ
16

نوع و تعداد سيلندر
4 سيلندر خطي

ظرفيت مخزن سوخت
50 ليتر

مصرف سوخت تركيبي با گيربكس دستي
6/6 در 100 كيلومتر

مصرف سوخت تركيبي با گيربكس اتوماتيك
3/7 در 100 كيلومتر

سيستم تعليق جلو
مستقل از نوع مک فرسون با فنر پيچشي

سيستم تعليق عقب
بازويي با ميله پيچشي و ميله تقويتي

كمك فنر جلو
هيدروليكي + گازي

كمك فنر عقب
هيدروليكي

سيستم ترمز جلو
ديسكي با سيستم خنك كاري

سيستم ترمز عقب
ديسكي

ترمز ABS
چهار كاناله با چهار حسگر

سيستم كلاچ
هيدروليك- الكترونيكي

نوع فرمان
هيدروليكي

طاير
14R65/185

وزن خالص
(گيربكس دستي) 1069 كيلوگرم

وزن خالص (گيربكس اتوماتيك)
1099 كيلوگرم

وزن ناخالص
(با بار كامل و باك پر_ گيربكس دستي) 1567 كيلوگرم

وزن ناخالص
(با بار كامل و باك پر _ گيربكس اتوماتيك) 1597 كيلوگرم

كلاس بدنه
C

رنگ
متاليك

شيشه ها
رنگي

آيينه هاي جانبي
دستي براي تيپ 1 ، برقي براي ساير تيپها

طول خودرو
4188 mm

عرض خودرو
1655 mm

ارتفاع خودرو
1456 mm

فاصله بين دو محور چرخهاي عقب و جلو
2443 mm

فاصله بين مركز چرخهاي جلو از يكديگر
1425 mm

فاصله بين مركز چرخهاي عقب از يكديگر
1416 mm

امکانات

شيشه بالابر برقي جلو براي تمام تيپها

شيشه بالابر برقي عقب براي تيپ 1و 2

راديو پخش كاست براي تيپ 1

راديو پخش CD براي تيپها 2و 3

مكانيزم تنظيم ارتفاع صندلي راننده (دستي)

مكانيزم تا شدن پشتي صندلي عقب 3/2 و 3/1

مكانيزم تنظيم ارتفاع زير سري صندلي جلو

مكانيزم تنظيم زاويه زير سري صندلي جلو براي 2و 3

زير سري صندلي عقب و مكانيزم تنظيم ارتفاع براي تيپ 2و 3

سيستم تهويه هواي قابل تنظيم براي تيپ 1

سيستم تهويه هواي اتوماتيك براي تيپ 2و3

سيستم استارت الکترونيکي : ضد سرقت

سپرها : تزريقي همرنگ بدنه با چراغ مه شکن

کمربند : با سيستم کشنده اوليه براي سرنشينان جلو

پشت سري جلو : با تنظيم ارتفاع

درها و در صندوق : قفل مرکزي با کنترل از راه دور

كيسه ايمني هوا جلو براي تيپ 2و3

ترمز ABS براي تيپ 2و3


استاندارهاي محصول:

مطابق با کليه استانداردهاي (EEC) همزمان با اروپا در سال 2006
تطابق با استانداردهاي کشور روسيه (Russia GOST)
دستيابي به استانداردGS در تصادف از عقب که داراي شرايط دشوارتري نسبت به استانداردهاي اروپا ميباشد (Persian Gulf Standard)
تطابق با استاندارد Euro IV در ارتباط با سطح آلودگي

اینم یک سری از عکسهاش :

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
آخرین ويرايش توسط 1 on Mohsen1001, ويرايش شده در 0.
Incredible Poster
Incredible Poster
نمایه کاربر
پست: 3047
تاریخ عضویت: جمعه ۷ بهمن ۱۳۸۴, ۹:۴۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 58 بار
سپاس‌های دریافتی: 384 بار
تماس:

پست توسط Farhad3614 »

به نظر من جالب نيست عقبش يجوريه :-(
Administrator
Administrator
نمایه کاربر
پست: 15899
تاریخ عضویت: جمعه ۷ بهمن ۱۳۸۴, ۷:۵۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 72687 بار
سپاس‌های دریافتی: 31681 بار
تماس:

پست توسط Mahdi1944 »

mohen1001,
به نظر من خيلي قشنگه، از 206 قشنگتره :-D
زندگي صحنه يکتاي هنرمندي ماست هرکسي نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پيوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد


[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | مجله الکترونيکي سنترال کلابز

[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests]

لطفا سوالات فني را فقط در خود انجمن مطرح بفرماييد، به اين سوالات در PM پاسخ داده نخواهد شد
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

mahdi1944,

ببین مهدی جان من خودم خیلی باهاش حال نمیکنم چون نتونستن طندوق رو خوب باهاش مچ کنن مثل این میمونه که شما

206 هاچ بک رو یه صندوق عقب اماده بکوبونی بهش بدون اینکه یه خورده صندوق رو باهاش هماهنگ کنی به سپر عقب دقت کنید

واقعا برای یک ماشین سدان بسیار کم ارتفاع هست و همینطور رینگهای کوچکش که فاصله بین چرخ با انتهای ماشین رو خیلی زیاد

کرده و همین باعث میشه که تو ذوق بخوره
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پست توسط Mohsen1001 »

پژو 206 اس.دي ساخت ايران مرداد وارد ترکيه ميشود.

شركت خودروسازي پژوي فرانسه اعلام كرد از ماه اوت (مرداد) خودروي 206 سدان كه در ايران توليد مي شود وارد بازار تركيه خواهد شد.

به گزارشفارس به نقل از روزنامه الزمان ، تركيه چهارمين بازار شركت خودروسازي پژو درخارج از اتحاديه اروپا است و در حال حاضر 5/5 درصداز بازار خودروي اين كشور دراختيار پژو قرار دارد.

مدير شركت پژو در تركيه بااعلام اين خبر گفت: از ماه اوت (مرداد) پژوي 206 سدان كه در ايران توليد مي شود وارد بازار تركيه خواهد شد.

وي ابراز اميدواري كرد با ورود اين خودرو به تركيه سهم محصولات پژو از بازار اين كشور بيش از پيش افزايش يابد.

اين شخص همچنين از آغاز صادرات خودروي 207 ساخت فرانسه به بازار تركيه درماه مه خبر داد.

بر اساس اين گزارش شركت پژو در نظر دارد درسال 2006 بيش از 40 هزار خودرو در تركيه به فروش برساند.
آخرین ويرايش توسط 1 on Mohsen1001, ويرايش شده در 0.
Captain I
Captain I
پست: 807
تاریخ عضویت: شنبه ۶ اسفند ۱۳۸۴, ۱:۲۳ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 66 بار
تماس:

اينم يه چند تا عكس از اين خودروي ن

پست توسط Fareed3230 »

اينم يه چند تا عكس از اين خودروي نيمه ملي

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]).jpg

[External Link Removed for Guests]).jpg[/img
به زودي در اين مكان امضا اضافه خواهد شد .
Commander
Commander
پست: 3324
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 941 بار
سپاس‌های دریافتی: 1474 بار
تماس:

پژو بر سر دوراهي

پست توسط Mohsen1001 »

پژو بر سر دوراهي

قرار بود امروز به مناسبت روز صنعت و معدن، طي مراسمي با حضور نمايندگان منطقه‌اي شركت پژو از سراسر جهان در ايران خودرو صادرات پژو 206 صندوق‌دار به بيش از 30كشور جهان رسما آغاز شود. اما روابط عمومي گروه صنعتي ايران‌خودرو با ارسال خبري عنوان كرد كه اين مراسم به دليل آماده نبودن شركت پژو به تعويق افتاده است.

عليرضا ميرزايي، معاون صادرات و امور بين‌الملل ايران‌خودرو در گفت‌وگو با ايسنا در اين رابطه گفته است: هم‌اكنون در شركت پژو دودسته وجود دارد. دسته اول موافق صادرات پژو صندوق‌دار ايران هستند و دسته دوم مخالفند و بر سر صادرات اين محصول ايجاد مانع كرده‌اند.

وي افزوده است: قرارداد ايران‌خودرو و پژو در خصوص صادرات بسيار محكم است و پژو بايد صادرات را انجام دهد در صورتي كه پژو جلوي صادرات را بگيرد، ايران‌خودرو مانند روسيه، خود به صادرات پژو 206 صندوق‌دار مي‌پردازد و آن را به بازار‌هايي كه مي‌خواهد و نزديك است، صادر مي‌كند.

از طرفي ديگر، ايران خودرو اعلام كرده كه در توسعه صادرات خود عزمي جدي دارد و شديدا از عملكرد پژو در اين رابطه انتقاد نموده است.

به نظر مي‌رسد به‌رغم مخالفت گروهي از دست‌اندركاران پژو با صادرات 206صندوق‌دار، با توجه به گفته‌هاي مسوولان شركت ايران‌خودرو، برسر راه صادرات اين محصول مانع زيادي وجود نداشته باشد. چرا كه به گفته ميرزايي، از مردادماه سال‌جاري 900دستگاه پژو 206 صندوق‌دار به سه كشور تركيه، الجزاير و روسيه از ايران آغاز خواهد شد، البته 39 كشور به عنوان مقاصد صادراتي اين محصول در نظر گرفته شده است كه مسوولان ايران‌خودرو اميدوارند تا پايان سال‌جاري 206 صندوق‌دار به نيمي از اين كشور‌ها صادر شده باشد.

پژو 206 صندوق‌دار پنجمين و آخرين گونه از انواع مدل 206 به شمار مي‌رود. اين خودرو اولين خودرو در كلاس ابعادي B/C و خانواده محصولات 206 است كه در هر دو مدل بنزيني و دوگانه‌سوز جهت توليد انبوه طراحي گرديده است.

اين خودرو كه حاصل ايده و فكر ايراني‌ و همكاري دو شركت بزرگ ايران‌خودرو و پژو است، براي نخستين‌بار در نمايشگاه خودرو فرانكفورت 2005 معرفي شد.

اين خودرو به صورت 19 مدل مختلف طبق تعريف بازار كشور‌هاي صادراتي و بازار ايران توليد و عرضه خواهد شد.

دنياي اقتصاد
آخرین ويرايش توسط 1 on Mohsen1001, ويرايش شده در 0.
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 350
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۱:۱۰ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 20 بار
تماس:

پست توسط jeeerjeeerak »

به نظر منم خيلي قشنگتر از 206 معموليه
مشترک مورد نظر در دسترس نمي باشد !!
New Member
پست: 4
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۸۵, ۲:۵۸ ب.ظ
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

پست توسط SX 1 »

سلام
به نظر من عقيش خيلي منگل به نظر ميرسه
Captain II
Captain II
پست: 5149
تاریخ عضویت: شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۵, ۲:۳۰ ب.ظ
محل اقامت: گشتم نبود نگرد نیست.
سپاس‌های ارسالی: 6 بار
سپاس‌های دریافتی: 131 بار
تماس:

پست توسط DJ.HAMED »

عقبش مثل اينکه ته ماشينو رو کشيدن خيلي بد شده غفط هاچ بک همين و بس :-( :-) :) :-D
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 250
تاریخ عضویت: جمعه ۱۰ آذر ۱۳۸۵, ۱۱:۰۲ ق.ظ
سپاس‌های دریافتی: 11 بار

پژو 206 اس دي با موتور 1400 سي سي توليد شد

پست توسط Don Corleone »

پژو 206 اس دي با موتور 1400 سي سي توليد شد

تهران- خبرگزاري كار ايران

خودروي پژو 206 اس دي با موتور« تي يو 3» 1400 سي سي از اواخر بهمن‌‏ماه امسال در شركت ايران خودرو توليد مي‌‏شود.
به گزارش ايلنا, كيوان وزيري, مدير مهندسي كيفيت طراحي مركز تحقيقات ايران خودرو, با اعلام اين خبر گفت: بيش از اين موتور مذكور بر روي خودروي پژو 206 معمولي نصب شده بود كه با تلاش متخصصان ايران خودرو روي خودروي پژو206 اس دي نصب شد و به راحتي تست‌‏هاي مورد نياز را پاس كرد.

وي, درباره تست‌‏هاي انجام شده, افزود: نتايج تست‌‏ها نشان مي‌‏دهد كه اين خودرو مي‌‏تواند, استانداردهاي لازم تا سطح جهاني يورو سه را پاس كند.
مدير مهندسي كيفيت طراحي مركز تحقيقات ايران خودرو, ادامه داد: ايران خودرو با نصب اين موتور روي خودروي پژو اس دي قصد دارد, به سبد محصولات تنوع بيشتري داده و قدرت چانه‌‏زني خود را در بازارهاي جهاني افزايش دهد.
وي تصريح كرد: اين مدل خودرو علاوه بر بازارهاي داخلي در بازارهاي صادراتي عرضه مي‌‏شود.
وزيري خاطرنشان كرد: توليد 206 اس دي با موتور 1400 سي سي براي بازار داخلي از اواخر بهمن آغاز مي‌‏شود و پيش‌‏بيني مي‌‏شود؛ با توجه به تقاضاي بازار تا پايان سال يك‌‏هزار دستگاه توليد شود.
وي در پايان تاكيد كرد: تاكنون براي بازارهاي صادراتي 4 هزار دستگاه 206 اس دي توليد شده كه تا پايان سال اين رقم به 10 هزار دستگاه مي‌‏رسد.
عدم رعايت حقوق يكديگر ريشه همه اختلافات و جنگها

حقيقت چيزي نيست كه نوشته مي شود؛ آن چيزيست كه سعي مي شود پنهان بماند. تولستوي
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

Don Corleone,
پژو 206 اس دي با موتور 1400 سي سي توليد شد

من موندم چه جوي آدم هايي از اين 206 زشت و بدترکيب خوششون مياد. :L:L
[External Link Removed for Guests]
ارسال پست

بازگشت به “معرفي خودرو”