تویوتا سولارا سقف متحرك یا «كامری سولارا» به نوعی از خودروی كامری سدان دیفرانسیل جلو الگو گرفته و قرار است با دو تیپ SE و SLE ا۶ سیلندر با موتوری ۳/۳ لیتری و ۵ سرعته اتوماتیك به بازار عرضه شود. موتور ۴ سیلندر ۴/۲ لیتری نصب شده در مدل كوپه سولارا برای مدل سولارا سقف متحرك در نظر گرفته نشده است.
● طراحی و شكل ظاهری خودرو
این خودرو با توجه به چراغهای كمانی و كشیده و قسمت انتهایی مدور خود از دیگر خودروها متمایز شده است. البته تشابهات آشكار و احتمالاً عمدی نیز با آخرین مدل هم خانواده خود یعنی لكسوس (مدلهای سدان۳۳۰ ES و اسپورت SC ۴۳۰) در این خودرو به چشم میخورد. در واقع به اعتقاد بعضیها، اگر آرم لكسوس را روی تویوتا سولارا نصب میكردند، كسی متوجه این تغییر نمیشد.
از سوی دیگر، باید اعتراف كرد كه تویوتا سولارا سقف متحرك، خودرویی زیباست كه از دو منظر میشود به آن نگاه كرد. به اعتقاد بعضیها، بلندی این خودرو بهخصوص از پهلوها به حدی است كه با وجود چرخهای ۱۷ اینچی، همچنان كوچك به چشم میآیند. علاوهبر آن، عقب این خودرو با داشتن ظاهری گرد و بزرگ به همراه بادشكن هوا، قدری زمخت به نظر میآید.
با این حال، زیبایی این خودرو چشمگیر است و هر جا كه پارك شده باشد، نظیر هر رهگذر كنجكاوی را به سمت خود جلب میكند بویژه اگر سقف آن جمع شده و روباز (كروكی) باشد.
● سقف متحرك
جنس سقف مشكی رنگ این خودرو، پلاستیك پلیمری مقاوم و زیبایی است كه یك شیشه عقب و عایق صدا از داخل خودرو برای آن تعبیه شده است. حین رانندگی در حالت مسقف، میزان سروصداهای موجود در اطراف بهطور شگفتآوری ضعیف بوده و یا اصلاً به گوش نمیرسند. در واقع به اعتقاد بعضیها، سقف این خودرو مجهز به بهترین عایق صداست.
در حالت مسقف، جای كافی برای دو سرنشین بالغ برای صندلیهای عقب وجود دارد و سوار شدن در صندلیهای عقب، خیلی راحتتر از دیگر خودروهای كوپه و دارای سقف متحرك است. علت این امر، وجود درهای بلند و كشیده این خوروست كه هنگام باز شدن، فضای بیشتری را ایجاد میكند و از سوی دیگر، صندلی جلویی سمت راست قابل خم شدن به سمت جلو بوده تا سوار و پیاده شدن را آسانتر سازد. علاوهبر آن، كمربند ایمنی جلو را میتوان كاملاً از جایش جدا كرد تا دست و پاگیر نباشد.
در سمت راست عقب خودرو، نقطه كوری است كه هنگام تغییر مسیر یا برای پارك كردن با دنده عقب مانع دید میشود. سطح بلند عقب خودرو به همراه جایگاه مخصوص سقف متحرك، میدان دید را كاملاً كاهش میدهد. در واقع این موضوع، بزرگترین ضعف این خودرو تلقی میشود.
● فضای داخلی خودرو
این خودرو از فضای داخلی كافی و جاداری برخوردار بوده و برخلاف اكثر خودروهای با سقف متحرك كه با مشكل كمبود جا روبهرو هستند، این نقطه ضعف چندان هم به چشم نمیخورد. در صندلیهای عقب، برای دو نفر بالغ جا به اندازه كافی وجود دارد، اما از آنجا كه صندلیهای عقب، حدود ۵/۱۶ سانتیمتر كم عرضتر از مدلهای كوپهای هستند، فقط دو نفر سرنشین قادر هستند در عقب بنشینند (نه سه نفر).
تجهیزات موجود در خودرو و كنترل آنها، براحتی قابل رویت بوده و كاربری سادهای دارند. روی داشبورد سه عدد نمایشگر دیجیتالی وجود دارد: سمت چپی مربوط است به نمایش اطلاعاتی نظیر میزان سوخت مصرفی، میزان سوخت متوسط، میزان سوختی كه قادر است شما را به مقصد برساند و زمان تخمینی رسیدن به مقصد. نمایشگر وسطی، ساعت و نمایشگر سمت راستی، دمای بیرونی را به راننده نشان میدهد. در قسمت پایین این نمایشگرها، یك پخشكننده CD با قابلیت نگهداری و تعویض خودكار شش CD به همراه یك پخشكننده كاست وجود دارد كه كار كردن با آنها بسیار راحت بوده و دكمههایی برای كنترل آنها روی فرمان تعبیه شدهاند. این سیستم صوتی كه در واقع اهدایی شركت خودروساز است، ۶ باند و یك سابووفر با كیفیت عالی دارد. البته صفحه نمایشگر آن در نور آفتاب، بخوبی قابل خواندن نیست.
● حس و حال رانندگی با این خودرو
تنها كافی است كه دنده ۵ سرعته اتوماتیك این خودرو را روی گزینه Drive گذاشته و دكمه شتابدهنده را بفشارید. اولین احساسی كه به شخص دست میدهد، كمال راحتی و بیصدا بودن موتور است. به جرئت میتوان گفت كه موتور این خودرو در بازار، یكی از قابلترینها در نوع خود است. این خصیصه، تنها مربوط به بیصدایی و نرم كار كردن موتور نمیشود بلكه فرزی و چالاكی موتور در سرعت گرفتن نیز كاملاً محسوس است.
قدرت موتور این خودرو ۲۲۵ اسببخار و دور موتور آن ۵۶۰۰ دور در دقیقه و حداكثر گشتاور آن ۲۴۰ پوند بر فوت است كه این مقدار در ۳۶۰۰ دور در دقیقه ایجاد میشود.
با توجه به مشكل مقاومسازی فوقالعاده بدنه و سنگین شدن این خودرو، نیاز بود كه سقف فولادی برای آن در نظر گرفته نشود، چون این خودرو ۶۰ كیلوگرم سنگینتر از مدل سولارا SE كوپه است. گرچه این وزن اضافه، تأثیر اندكی بر عملكرد خودرو و میزان مصرف سوخت میگذارد كه چندان اهمیت ندارد.
تعویض دنده در این خودرو بسیار راحت بوده و تنها با حركت نرم دسته دنده به سمت جلو و عقب میتوان دنده را عوض كرد.شدت باد در حالت روباز (بدون سقف) در زمان حركت در بزرگراهها مشكل خاصی برای سرنشینان جلو ایجاد نمیكند. این وضعیت در مورد سرنشینان عقب صادق نیست و موجب بادخوردگی تقریباً شدیدی برای آنها میشود.
● قضاوت كلی
سولارا، خودرویی چهار سرنشینه با سقف متحرك به معنی واقعی است كه به آسایش و راحتی سرنشین بیشتر بها داده تا كارایی و عملكرد خودرو. این خودرو یكی از بیصداترین و نرمترین خودروهای با سقف متحرك در بازار است
[External Link Removed for Guests]
تویوتا سولارا Se
در اين بخش انواع خودروها معرفي ميشوند
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

- پست: 423
- تاریخ عضویت: شنبه ۹ دی ۱۳۸۵, ۸:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 7 بار
- سپاسهای دریافتی: 264 بار
پرش به
- بخشهاي داخلي
- ↲ اخبار و قوانين سايت
- ↲ سوالات، پيشنهادات و انتقادات
- ↲ مرکز جوامع مجازي - CentralClubs Network
- ↲ سرويس ميزباني وب - CentralClubs Hosting
- ↲ مجله الکترونيکي مرکز انجمنهاي تخصصي
- بخش تلفن همراه
- ↲ نرم افزار تلفن همراه
- ↲ Symbian App
- ↲ Android App
- ↲ Windown Phone App
- ↲ iOS App
- ↲ JAVA Mobile App
- ↲ بازيهاي تلفن همراه
- ↲ Symbian Games
- ↲ Android Games
- ↲ iOS Games
- ↲ Windows Phone Games
- ↲ JAVA Mobile Games
- ↲ گوشيهاي تلفن همراه
- ↲ Sony
- ↲ Samsung
- ↲ GLX
- ↲ Dimo
- ↲ Huawei
- ↲ Motorola
- ↲ Nokia
- ↲ گوشيهاي متفرقه
- ↲ سرگرميهاي تلفن همراه
- ↲ خدمات و سرويسهاي مخابراتي
- ↲ تازه ها و اخبار تلفن همراه
- ↲ مطالب كاربردي تلفن همراه
- ↲ متفرقه در مورد تلفن همراه
- ↲ سوالات و اشکالات تلفن همراه
- بخش كامپيوتر
- ↲ نرم افزار كامپيوتر
- ↲ گرافيک و طراحي کامپيوتري
- ↲ طراحي صفحات اينترنتي
- ↲ سوالات و اشکالات نرم افزاري
- ↲ برنامه نويسي
- ↲ C Base Programming
- ↲ Dot Net Programming
- ↲ Web Programming
- ↲ Other Programming
- ↲ Software Engineering
- ↲ Java Programming
- ↲ Database Programming
- ↲ سخت افزار كامپيوتر
- ↲ امنيت و شبكه
- ↲ امنيت
- ↲ شبکه
- ↲ تازه ها و اخبار دنياي کامپيوتر
- ↲ مطالب كاربردي كامپيوتر
- ↲ متفرقه در مورد کامپيوتر
- بخش هوا فضا
- ↲ نيروي هوايي ايران
- ↲ متفرقه درباره نیروی هوایی
- ↲ نیروی هوایی و سازندگی
- ↲ حماسه و حماسه آفرینان نيروي هوايي
- ↲ تیزپروازان در بند
- ↲ شهدا و جانباختگان نیروی هوایی
- ↲ عملیاتهاي نيروي هوايي
- ↲ دستاوردها و اخبار نيروي هوايي
- ↲ تاریخچه نیروی هوایی در ایران
- ↲ هوانيروز ايران
- ↲ حماسه و حماسه آفرينان هوانيروز
- ↲ شهدا و جانباختگان هوانيروز
- ↲ دستاوردها و اخبار هوانيروز
- ↲ هواپيماها
- ↲ هواپيماهاي نظامي
- ↲ هواپيماهاي غير نظامي
- ↲ هواپيماهاي بدون سرنشين
- ↲ بالگردها
- ↲ بالگردهاي نظامي
- ↲ بالگردهاي غير نظامي
- ↲ بالگردهاي بدون سرنشين
- ↲ اخبار بالگردها
- ↲ تسليحات هوايي
- ↲ موشكهاي هوا به هوا
- ↲ موشكهاي هوا به زمين
- ↲ موشکهاي دريايي
- ↲ موشکهاي زمين به هوا
- ↲ موشکهاي زمين به زمين
- ↲ ديگر مباحث هوانوردي
- ↲ الکترونيک هواپيمايي
- ↲ موتورهاي هوايي
- ↲ شبيه سازهاي پرواز
- ↲ گالري تصاوير هوافضا
- ↲ تصاوير هواپيماهاي جنگنده
- ↲ کليپهاي هوايي
- ↲ تصاوير هواپيماهاي بمب افکن
- ↲ تصاوير هواپيماهاي ترابري
- ↲ تصاوير هواپيماهاي مسافربري
- ↲ تصاوير هواپيماهاي شناسايي
- ↲ تصاوير بالگردهاي نظامي
- ↲ تصاوير بالگردهاي غير نظامي
- ↲ تصاوير نمايشگاههاي هوايي
- ↲ تصاوير متفرقه هوايي
- ↲ انجمن نجوم
- ↲ منظومه شمسي
- ↲ كيهانشناسي
- ↲ گالري تصاوير نجوم
- ↲ اخبار نجوم
- ↲ اخبار هوافضا و هوانوردي
- ↲ مدرسه هوانوردي
- ↲ كتابخانهي هوا فضا
- ↲ متفرقه در مورد هوا فضا
- بخش جنگ افزار
- ↲ ادوات زميني
- ↲ ادوات زرهي
- ↲ تجهيزات انفرادي
- ↲ تسليحات سنگين و توپخانهاي
- ↲ خودروهاي نظامي
- ↲ تسليحات ضد زره
- ↲ ادوات دريايي
- ↲ ناوهاي هواپيمابر
- ↲ ناوشکنها
- ↲ رزم ناوها
- ↲ ناوچهها
- ↲ زيردرياييها
- ↲ تجهيزات و تسليحات دريايي
- ↲ ساير ادوات دريايي
- ↲ گالري تجهيزات و ادوات دريايي
- ↲ اخبار ادوات دريايي
- ↲ اخبار نظامي
- ↲ گالري نظامي
- ↲ متفرقه در مورد جنگ افزار
- بخش دفاع مقدس
- ↲ حماسه دفاع مقدس
- ↲ تخريب و خنثي سازي
- بخش خودرو و وسايل نقليه
- ↲ مباحث فنی و تخصصی خودرو
- ↲ معرفي خودرو
- ↲ تازهها و اخبار خودرويي
- ↲ گالري خودرو
- ↲ متفرقه وسايل نقليه
- بخش پزشکي
- ↲ پزشكي و درمان
- ↲ پزشکي
- ↲ سوال پزشکي
- ↲ بهداشت
- ↲ بهداشت عمومي
- ↲ بهداشت مواد غذايي
- ↲ لوازم آرايشي و بهداشتي
- ↲ متفرقه در مورد پزشکي
- ↲ روانشناسي و روان پزشكي
- بخش فرهنگ، تمدن و هنر
- ↲ فرهنگي هنري
- ↲ شعر و ادبيات
- ↲ فيلم و سينما
- ↲ هنرهاي نمايشي
- ↲ فرهنگ هنرهاي نمايشي
- ↲ موسيقي
- ↲ عكس و نقاشي
- ↲ تاريخ، فرهنگ و تمدن
- ↲ تاريخ ايران
- ↲ تاريخ جهان
- ↲ فلسفه
- ↲ زبانهاي خارجي
- ↲ زبان انگليسي
- ↲ زبان اسپانيايي
- ↲ هنر آشپزي
- بخش علم، فناوري و آموزش
- ↲ انجمن علم و فناوري
- ↲ انجمن آموزش
- ↲ کتاب و فرهنگ مطالعه
- ↲ دانش عمومی
- ↲ کنکور و دانشگاه
- ↲ جامعه شناسي
- ↲ خانواده
- ↲ متفرقه جامعه شناسي
- ↲ حقوق و قضا
- ↲ علوم
- ↲ فيزيک
- ↲ شيمي
- ↲ رياضي
- ↲ متالورژي
- ↲ پليمر
- ↲ علوم کشاورزي
- ↲ گياهان زراعي و باغي
- ↲ گياهان دارويي
- ↲ طبیعت و محیط زیست
- ↲ زيست شناسي
- ↲ عمران
- ↲ بتن و سازههاي بتني
- ↲ معماري و شهرسازي
- ↲ سبکها و مشاهير معماري
- ↲ شهرسازي
- ↲ معماري داخلي
- ↲ معماري منظر
- بخش الکترونيک و رباتیک
- ↲ مفاهیم اولیه و پایه در الکترونیک
- ↲ نرم افزارهای کمکی الکترونیک
- ↲ مدارهای مجتمع
- ↲ سوالات و پرسشهای مفاهیم پایه
- ↲ مدارات ساده و آسان
- ↲ مدارهای آنالوگ و دیجیتال
- ↲ شبیه ساز و طراحی مدار
- ↲ مدارات صوتی
- ↲ مدارات، منابع تغذیه سویچینگ و اینورتوری
- ↲ مدارات مخابراتی
- ↲ میکروکنترلرهای AVR
- ↲ آموزش و مثالها AVR
- ↲ طرح آماده و کامل شده AVR
- ↲ میکروکنترلرهای ARM
- ↲ سایر میکروکنترولرها و پردازندهها
- ↲ سایر میکروکنترلرها
- ↲ مدار مجتمع برنامه پذیر FPGA
- ↲ رباتیک
- ↲ اخبار و مصاحبه ها در رباتیک
- ↲ آموزش و مقالات رباتیک
- ↲ پروژهها تکمیل شده رباتیک
- ↲ مدارها و مکانیک در رباتیک
- ↲ رباتهای پرنده
- ↲ برق و الکترونیک عمومی
- ↲ تعمیر لوازم برقی
- ↲ اخبار برق و الکترونیک
- بخش بازيهاي رايانهاي
- ↲ بازيهاي رايانهاي
- ↲ كنسولهاي بازي
- ↲ PSP
- ↲ اخبار بازيها
- بخش تجاري اقتصادي
- ↲ بخش اقتصادی و مالی
- ↲ تجارت آنلاين
- ↲ بورس
- ↲ تحلیل و سیگنال روز
- ↲ کار آفرینی
- بخشهاي متفرقه
- ↲ بخش ويژه
- ↲ ساير گفتگوها
- ↲ صندلي داغ
- ↲ اخبار و حوادث
- ↲ انجمن ورزش
- ↲ آکواريوم و ماهيهاي زينتي
- ↲ معرفي سايتها و وبلاگها