»» همه چيز در مورد سمند سورن ««
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
»» همه چيز در مورد سمند سورن ««
شركت ايران خودرو قصد دارد در سال 2007 جديدترين مدل سمند با كد P2 كه مدل كاملا تغيير يافته اين خودرو است را در نمايشگاه فرانكفورت به نمايش بگذارد و پس از آن توليد اين خودرو آغاز ميشود.
به گزارش خبرنگار صنعت خودرو ايسنا، شركت ايران خودرو قصد دارد پس از شش سال از طراحي نخستين مدل سمند، نسل دوم اين خودرو را با طراحي كاملا جديد و با تغيراتي در پلات فورم وارد بازار كند. البته اين شركت طرح بلند پروازانهاي در طراحي پلات فورمي موسوم به ملي دارد كه درباره بهرهگيري مدل سمند P2 از آن هنوز جاي ترديد بسياري وجود دارد.
طراحي مدل سمند P2 بسيار شبيه به خودروهاي شركت آئودي است. البته طراحان مركز تحقيقات ايران خودرو عقيده دارند كه روح طراحي سمند در اين خودرو حفظ شده است. جلو پنجره اين خودرو كاملا شبيه آئودي بوده و از نظر طراحي بدنه نيز خودرويي بين بي.ام.و سري 3 و آئودي A4 مد نظر طراحان اين خودرو بوده است.
مدل سازي سمند P2 به پايان رسيده است و ايران خودرو قصد دارد در سال 2007 به همراه اين مدل كه مدل اصلي سمند است، مدلهاي سورن، كوپه و پرديس را هم توليد كند.
مدلهاي جديد آينده سمند مجهز به كلاچ الكترونيكي خواهد بود كه از مدلهاي بي.ام.و اقتباس شده است. در اين سيستم پدال كلاچ حذف شده و راننده بدون گرفتن كلاچ، تعويض دنده را انجام ميدهد. اين خودرو در ترافيكهاي روان تهران كارايي دارد.
در اين خودرو تمامي اجزا مانند شكل بدنه، طراحي داخلي، قواي محركه و سيستم تعليق تغيير خواهد كرد. بدنه اين خودرو با الهامگيري از خودروهاي شركت مزدا، فولكس و آئودي طراحي شده است. در اين مدل جديد، كيسه هوا و سيستمهاي صوتي و تصويري مدرن به همراه طراحي جديد كنسول و تزئينات داخلي ارايه ميشود.
همچنين براي اين خودرو از چند موتور استفاده خواهد شد كه از آن جمله ميتوان به موتور ملي كه با مركز طراحي آلمان به صورت مشترك طراحي شده و موتور نسل جديد TU5 با حجم 1600 سيسي اشاره كرد. استاندارد آلايندگي اين خودرو نيز يورو4 هدفگذاري شده است. ضمن اين كه اندازه سمند P2 نيز از طول حدود 10 تا 12 سانتيمتر كشيدهتر شده است تا بتواند با خودروهاي وارداتي كلاس C و D در بازار ايران با قيمتي بين 12 تا 15 ميليون تومان رقابت كند.
به گزارش ايسنا، شركت ايران خودرو در طراحي سيستم تعليق ضعيف است و به همين دليل اين شركت براي رفع اين مشكل سعي كرده است از طراحي در كنار تيمهاي مشاورهاي آلماني استفاده كند.
مركز تحقيقات ايران خودرو به همراه مراكز تحقيقاتي در اروپا بهويژه در آلمان و ايتاليا و فرانسه درحال تكميل طراحي مدل جديد سمند است كه از سه خودرو بي.ام.و، آئودي و مزدا اقتباس شده است.
اين خودرو جديد كه هماكنون در مراحل نهايي طراحي اوليه قرار دارد، در بسياري از قطعات و مجموعههاي خودرويي بر اساس خودروهاي بي.ام.و هدفگذاري شده است و سعي شده كه با اين هدفگذاريها حداكثر استانداردهاي اروپايي رعايت شود. طراحي تزئينات داخلي اين خودرو نيز با ايده گرفتن از طراحيهاي آئودي در حال تكميل شدن است.
قسمت جلو و عقب سمند جديد نيز بسيار شبيه به آئودي طراحي شده، اما سعي شده هويت سمند در آن حفظ شود و يك طراحي جديد نيز داشته باشد.
به گزارش ايسنا؛ به دليل رقابتي شدن بازار در سال 86 امكان رقابت سمند معمولي در آن سال در بازار ايران با خودروهاي همكلاس با توجه به بالارفتن خواست مشتري بسيار كمرنگ شده و به همين دليل ايران خودرو سعي دارد براي از دست ندادن كلاس سمند با جايگزين كردن سمند P2 همچنان اين بازار را حفظ كند.
اين شركت براي كلاس A كه كوچكترين كلاس خودرويي است، توليد خودرو چيني با موازنه پلاتفورم آن با سمند را در دستور كار دارد. در كلاس B كه جايگزين پيكان است اين شركت قصد عرضه ال-90 را داشته و در كلاس C نيز به عرضه مدل پژو آريان خواهد پرداخت. در كلاس D پيشبيني ميشود كه در سال 86 در صورت ثابت بودن معيارهاي اقتصادي، خودرو سمند P2 با قيمت بين 12 تا 13 ميليون تومان عرضه شود.
از خصوصيات اصلي اين سمند جديد ميتوان به تغيير شكل چراغهاي جلو، عقب و انتقال چراغهاي راهنما به آينههاي جانبي اشاره كرد. تجهيز به كنترل سرعت اتوماتيك از روي فرمان و تغيير قطر رينگ كه به اسپرت كردن خودرو كمك ميكند نيز از ديگر خصوصيات اين محصول جديد خواهد بود.
موتور نصب شده بر روي اين خودرو موتور ملي در سه نسل 1.7 ليتري، 1.7ليتري با توربو شارژ و 1.4 ليتري است. همچنين موتور TU5 پژو از ديگر موتورهاي استفاده شده در اين خودرو خواهد بود.
حجم اين موتورها از 1.4 تا 1.7 متغير است و قدرت آن نيز 90 تا 150 اسب بخار متغير خواهد بود. در اين خودرو از سيستمهاي الهام گرفته از بي.ام.و از جمله چهار چرخ متحرك هوشمند به همراه تنظيم ارتفاع خودرو از زمين و سيستم فنربندي بادي اتوماتيك هوشمند استفاده خواهد شد. وزن اين خودرو نيز 1100 كيلوگرم است.
سمند جديد در صورت موفقيتآميز بودن پروژه، يك خودرو با قابليتهاي مختلف خواهد بود كه امكان صادرات آن در بازارهايي كه سمند هماكنون حضورش در آنها شروع كرده است را تقويت مي كند. بازارهاي تعيين شده براي اين محصول كه عرضه محصول در آن ديده شده ونزوئلا، كوبا، آفريقا، آسياي ميانه، عراق، افغانستان، لبنان، سوريه، آذربايجان، شمال و مركز آفريقا اروپاي شرقي و مركزي چين و هند است .
تيونينگ تاک
به گزارش خبرنگار صنعت خودرو ايسنا، شركت ايران خودرو قصد دارد پس از شش سال از طراحي نخستين مدل سمند، نسل دوم اين خودرو را با طراحي كاملا جديد و با تغيراتي در پلات فورم وارد بازار كند. البته اين شركت طرح بلند پروازانهاي در طراحي پلات فورمي موسوم به ملي دارد كه درباره بهرهگيري مدل سمند P2 از آن هنوز جاي ترديد بسياري وجود دارد.
طراحي مدل سمند P2 بسيار شبيه به خودروهاي شركت آئودي است. البته طراحان مركز تحقيقات ايران خودرو عقيده دارند كه روح طراحي سمند در اين خودرو حفظ شده است. جلو پنجره اين خودرو كاملا شبيه آئودي بوده و از نظر طراحي بدنه نيز خودرويي بين بي.ام.و سري 3 و آئودي A4 مد نظر طراحان اين خودرو بوده است.
مدل سازي سمند P2 به پايان رسيده است و ايران خودرو قصد دارد در سال 2007 به همراه اين مدل كه مدل اصلي سمند است، مدلهاي سورن، كوپه و پرديس را هم توليد كند.
مدلهاي جديد آينده سمند مجهز به كلاچ الكترونيكي خواهد بود كه از مدلهاي بي.ام.و اقتباس شده است. در اين سيستم پدال كلاچ حذف شده و راننده بدون گرفتن كلاچ، تعويض دنده را انجام ميدهد. اين خودرو در ترافيكهاي روان تهران كارايي دارد.
در اين خودرو تمامي اجزا مانند شكل بدنه، طراحي داخلي، قواي محركه و سيستم تعليق تغيير خواهد كرد. بدنه اين خودرو با الهامگيري از خودروهاي شركت مزدا، فولكس و آئودي طراحي شده است. در اين مدل جديد، كيسه هوا و سيستمهاي صوتي و تصويري مدرن به همراه طراحي جديد كنسول و تزئينات داخلي ارايه ميشود.
همچنين براي اين خودرو از چند موتور استفاده خواهد شد كه از آن جمله ميتوان به موتور ملي كه با مركز طراحي آلمان به صورت مشترك طراحي شده و موتور نسل جديد TU5 با حجم 1600 سيسي اشاره كرد. استاندارد آلايندگي اين خودرو نيز يورو4 هدفگذاري شده است. ضمن اين كه اندازه سمند P2 نيز از طول حدود 10 تا 12 سانتيمتر كشيدهتر شده است تا بتواند با خودروهاي وارداتي كلاس C و D در بازار ايران با قيمتي بين 12 تا 15 ميليون تومان رقابت كند.
به گزارش ايسنا، شركت ايران خودرو در طراحي سيستم تعليق ضعيف است و به همين دليل اين شركت براي رفع اين مشكل سعي كرده است از طراحي در كنار تيمهاي مشاورهاي آلماني استفاده كند.
مركز تحقيقات ايران خودرو به همراه مراكز تحقيقاتي در اروپا بهويژه در آلمان و ايتاليا و فرانسه درحال تكميل طراحي مدل جديد سمند است كه از سه خودرو بي.ام.و، آئودي و مزدا اقتباس شده است.
اين خودرو جديد كه هماكنون در مراحل نهايي طراحي اوليه قرار دارد، در بسياري از قطعات و مجموعههاي خودرويي بر اساس خودروهاي بي.ام.و هدفگذاري شده است و سعي شده كه با اين هدفگذاريها حداكثر استانداردهاي اروپايي رعايت شود. طراحي تزئينات داخلي اين خودرو نيز با ايده گرفتن از طراحيهاي آئودي در حال تكميل شدن است.
قسمت جلو و عقب سمند جديد نيز بسيار شبيه به آئودي طراحي شده، اما سعي شده هويت سمند در آن حفظ شود و يك طراحي جديد نيز داشته باشد.
به گزارش ايسنا؛ به دليل رقابتي شدن بازار در سال 86 امكان رقابت سمند معمولي در آن سال در بازار ايران با خودروهاي همكلاس با توجه به بالارفتن خواست مشتري بسيار كمرنگ شده و به همين دليل ايران خودرو سعي دارد براي از دست ندادن كلاس سمند با جايگزين كردن سمند P2 همچنان اين بازار را حفظ كند.
اين شركت براي كلاس A كه كوچكترين كلاس خودرويي است، توليد خودرو چيني با موازنه پلاتفورم آن با سمند را در دستور كار دارد. در كلاس B كه جايگزين پيكان است اين شركت قصد عرضه ال-90 را داشته و در كلاس C نيز به عرضه مدل پژو آريان خواهد پرداخت. در كلاس D پيشبيني ميشود كه در سال 86 در صورت ثابت بودن معيارهاي اقتصادي، خودرو سمند P2 با قيمت بين 12 تا 13 ميليون تومان عرضه شود.
از خصوصيات اصلي اين سمند جديد ميتوان به تغيير شكل چراغهاي جلو، عقب و انتقال چراغهاي راهنما به آينههاي جانبي اشاره كرد. تجهيز به كنترل سرعت اتوماتيك از روي فرمان و تغيير قطر رينگ كه به اسپرت كردن خودرو كمك ميكند نيز از ديگر خصوصيات اين محصول جديد خواهد بود.
موتور نصب شده بر روي اين خودرو موتور ملي در سه نسل 1.7 ليتري، 1.7ليتري با توربو شارژ و 1.4 ليتري است. همچنين موتور TU5 پژو از ديگر موتورهاي استفاده شده در اين خودرو خواهد بود.
حجم اين موتورها از 1.4 تا 1.7 متغير است و قدرت آن نيز 90 تا 150 اسب بخار متغير خواهد بود. در اين خودرو از سيستمهاي الهام گرفته از بي.ام.و از جمله چهار چرخ متحرك هوشمند به همراه تنظيم ارتفاع خودرو از زمين و سيستم فنربندي بادي اتوماتيك هوشمند استفاده خواهد شد. وزن اين خودرو نيز 1100 كيلوگرم است.
سمند جديد در صورت موفقيتآميز بودن پروژه، يك خودرو با قابليتهاي مختلف خواهد بود كه امكان صادرات آن در بازارهايي كه سمند هماكنون حضورش در آنها شروع كرده است را تقويت مي كند. بازارهاي تعيين شده براي اين محصول كه عرضه محصول در آن ديده شده ونزوئلا، كوبا، آفريقا، آسياي ميانه، عراق، افغانستان، لبنان، سوريه، آذربايجان، شمال و مركز آفريقا اروپاي شرقي و مركزي چين و هند است .
تيونينگ تاک
آخرین ويرايش توسط 2 on Mohsen1001, ويرايش شده در 0.

- پست: 15899
- تاریخ عضویت: جمعه ۷ بهمن ۱۳۸۴, ۷:۵۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 72687 بار
- سپاسهای دریافتی: 31681 بار
- تماس:
mohen1001, ممنون
محسن جان عکسي از اين خودرو نداريد؟
محسن جان عکسي از اين خودرو نداريد؟

زندگي صحنه يکتاي هنرمندي ماست هرکسي نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پيوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد
[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | مجله الکترونيکي سنترال کلابز
[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests]
صحنه پيوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد
[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | مجله الکترونيکي سنترال کلابز
[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests]
لطفا سوالات فني را فقط در خود انجمن مطرح بفرماييد، به اين سوالات در PM پاسخ داده نخواهد شد

-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:

-
- پست: 3820
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۵, ۲:۳۰ ب.ظ
- محل اقامت: هر جا اینترنت هست... Net.
- سپاسهای ارسالی: 1 بار
- سپاسهای دریافتی: 164 بار
- تماس:
سمند " سورن " رونمايي ميشود
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو گفت: جديدترين محصول ايران خودرو به نام "سمند سورن" روز هفدهم بهمن ماه جاري رونمايي ميشود.
"منوچهر منطقي" روز چهارشنبه با بيان اين مطلب افزود: اين محصول مجهز به سيستمهاي هشداردهنده به راننده براي حفظ ايمني سرنشينان خودرو است.
وي در ادامه اظهار داشت : سمند " سورن " استاندارد اروپايي " " ECE94 ايمني خودرو را از مراكز معتبر اخذ كرده است تا امكان صدور اين محصول به بازارهاي بينالمللي در آينده ، فراهم شود.
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو اظهار اميدواري كرد: اين محصول ايران خودرو نيز به بسياري از بازارهاي اروپايي، آسيايي و افريقايي صادر شود.
وي سپس تاكيد كرد ، تا پايان سال جاري ۲۵۰دستگاه سمند " سورن" به صورت آزمايشي توليد ميشود و از سال آينده اين خودرو به بازارهاي داخلي و خارجي عرضه خواهد شد.
به گفته منطقي ، مهمترين تجهيزات ايمني نصب شده بر روي سمند سورن را كيسه هوا( ايربگ ) ، سيسم جديد فرمان تاشو و كمربند نوين پيش كشنده و محدودكننده نيرو تشكيل ميدهد.
وي افزود : با نصب اين تجهيزات تلفات جاني مرتبط تا ۲۵درصد و جراحات وخيم در ناحيه سر و صورت تا ۷۵درصد كاهش مييابد.
مدير عامل شركت ايران خودرو اظهار داشت : از ويژگيهاي سمند "سورن " برخورداري از سيستم مسيرياب (جي پي اس ) و سيستم مالتي مديا(چند رسانهاي) است و ساير اجزاي اين سمند ارتقا يافته است.
منطقي در پايان تاكيد كرد: سمند "سورن" به لحاظ شكل ظاهري با سمندهاي معمولي تفاوتهاي متعددي دارد و طبق قولي كه دادهايم هرسال يك يا دو محصول جديد به بازار ، عرضه خواهيم كرد.
"منوچهر منطقي" روز چهارشنبه با بيان اين مطلب افزود: اين محصول مجهز به سيستمهاي هشداردهنده به راننده براي حفظ ايمني سرنشينان خودرو است.
وي در ادامه اظهار داشت : سمند " سورن " استاندارد اروپايي " " ECE94 ايمني خودرو را از مراكز معتبر اخذ كرده است تا امكان صدور اين محصول به بازارهاي بينالمللي در آينده ، فراهم شود.
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو اظهار اميدواري كرد: اين محصول ايران خودرو نيز به بسياري از بازارهاي اروپايي، آسيايي و افريقايي صادر شود.
وي سپس تاكيد كرد ، تا پايان سال جاري ۲۵۰دستگاه سمند " سورن" به صورت آزمايشي توليد ميشود و از سال آينده اين خودرو به بازارهاي داخلي و خارجي عرضه خواهد شد.
به گفته منطقي ، مهمترين تجهيزات ايمني نصب شده بر روي سمند سورن را كيسه هوا( ايربگ ) ، سيسم جديد فرمان تاشو و كمربند نوين پيش كشنده و محدودكننده نيرو تشكيل ميدهد.
وي افزود : با نصب اين تجهيزات تلفات جاني مرتبط تا ۲۵درصد و جراحات وخيم در ناحيه سر و صورت تا ۷۵درصد كاهش مييابد.
مدير عامل شركت ايران خودرو اظهار داشت : از ويژگيهاي سمند "سورن " برخورداري از سيستم مسيرياب (جي پي اس ) و سيستم مالتي مديا(چند رسانهاي) است و ساير اجزاي اين سمند ارتقا يافته است.
منطقي در پايان تاكيد كرد: سمند "سورن" به لحاظ شكل ظاهري با سمندهاي معمولي تفاوتهاي متعددي دارد و طبق قولي كه دادهايم هرسال يك يا دو محصول جديد به بازار ، عرضه خواهيم كرد.

- پست: 250
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۰ آذر ۱۳۸۵, ۱۱:۰۲ ق.ظ
- سپاسهای دریافتی: 11 بار
با رونمايي از "سورن" خودروي ملي چهره عوض كرد
با رونمايي از "سورن"
خودروي ملي چهره عوض كرد
خبرگزاري فارس: تيپ يك سمند سورن كه طراحي جديد بدنه آن مهمترين وجه تمايز اين خودرو با مدل هاي قبل سمند است، رونمايي شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، مراسم رونمايي سمند جديد ايران خودرو با طراحي بدنه متفاوت بعدازظهر ديروز با حضور وزير صنايع و معادن، رئيس سازمان گسترش و نوسازي صنايع، معادن توليد وزير صنايع و جمعي از نمايندگان مجلس برگزار شد.
به گزار ش خبرنگار اقتصادي فارس طراحي رخ اين سمند به خودرو آئودي و طراحي عقب آن به خودرو بي. ام. و شباهت دارد.
به گفته مجري مراسم رونمايي سورن نام سورن با كسر حرف "ر" واژهاي تركي به معناي "پيش برنده"و با فتحه "ر" به معناي شجاع و دلير و نام يكي اقوام قديم ايراني است.
تزئينات داخلي اين خودرو تفاوتي با سمندهاي مدل قبل ندارد تنها تفاوت طراحي فرمان آن است،در عين حال ستون فرمان سمند سورن از نوع تلسكوپي است كه در تصادفات از جلو به طور خودكار جمع شده و مانع از وارد شدن آسيب به راننده ميشود.
ايربك، جي پي اس (مكان ياب الكترونيكي) و سيستم صوتي چند رسانهاي از جمله آپشينهايي است كه سمند سورن به آنها مجهز شده است.
بر اساس اين گزارش نوع موتور سورن تيپ يك XU7JPL3 بوده و داراي 4 سيلندر است. حجم موتور اين خودرو هزار و 761 سي سي و حداكثر قدرت آن 100 اسب بخار است.
اين خودرو در خصوص فاكتور آلايندگي داراي استاندارد يورو 2 بوده و حداكثر سرعت آن به 185 كيلومتر در ساعت ميرسد، ترمز اين خودرو اي بي اس بوده و مصرف سوخت اين خودرو در شهر و جاده 5/8 ليتر درصد كيلومتر و در بزرگراه 8/6 ليتر درصد كيلومتر است.
وزن سورن تيپ يك هزار و 220 كيلوگرم، طول آن 4 و نيم متر، عرض آن 7/1 متر و ارتفاع آن 4/1 متر است و ظرفيت صندوق عقب اين خودرو 500 ليتر پيش بيني شده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادي فارس وزير صنايع و معادن در مراسم رونمايي سمند پيشرفته ايران خودرو خاطرنشان كرد: سال گذشته در مراسم پردهبرداري از پژو 206 SD كه البته نام ايراني آن هنوز مشخص نشده است، در باره سرمايهگذاري بر روي نامهاي تجاري ملي بحث كرديم.
وي افزود: هنگامي كه پروژه ال نود را نيز شروع كرديم هدف اين بود كه از اين سرمايهگذاري مشترك نيز حاصلي نصيب كشور شود و بتوانيم وارد بازارهاي خارجي شويم.
طهماسبي گفت: برخي از كارشناسان بر ايده صادرات خودرو خرده مي گرفتند و معتقد بودند اين كار امكانپذير نيست، اما تا كنون 5 سايت خارجي توليد خودرو راه اندازي شده كه 4 سايت سمند توليد خواهند كرد.
طهماسبي در عين حال يادآور شد: براي حضور در بازارهاي بينالمللي تنها ورود به بازارها مهم نيست، بلكه بايد محصولاتمان را با توجه به تكنولوژي روز جهان روزآمد كنيم.
وي گفت: سمند بايد هر دو الي سه سال يكبار با تغييراتي به روز شده و مطابق با بازارهاي بينالمللي روزآمد شود.
وزير صنايع افزود: طراحي سورن مطابق با نگرشهاي كلي است كه در بازارهاي خودرو شاهديم و از هم اكنون بايد طراحي جديدي را شروع كرده كه طي 2 سال آينده مدل جديدي را به بازارهاي بينالمللي عرضه كنيم.
وزير صنايع اظهار داشت: ضمن اينكه مشاركت با خودروسازان خارجي براي توليد را رد نميكنيم، لازم است براي دستيابي به بازار 20 ميليارد دلاري خودرو تلاش خود را افزون كنيم.
طهماسبي افزود: تا پايان امسال صادرات 21 هزار خودرو سواري را خواهيم داشت و با صادرات خودروهاي سنگين و قطعات،ارزش صادرات خودرو به 300 ميليون دلار خواهد رسيد.
وي ادامه د اد: شركت سايپا نيز برنامههايي براي صادرات داشته كه اگر چه از برنامههاي خود عقب است اما مطمئنيم سال آينده به اهداف خود دست خواهد يافت و صادرات خودرو خودرو از مرز هزار ميليارد دلار خواهد گذشت.
وزير صنايع ابراز اميدواري كرد: حجم صادرات خودرو سواري در سال 86 به صد هزار دستگاه رسيده و اهداف صادراتي محقق شود.
وي گفت: ما ميتوانيم ده درصد صادرات قطعات ريختهگري و ماشينآلات دنيا را داشته باشيم كه تنها 30 تا 40 درصد توليد آن در ايران خودرو ظرفيت سازي شده است.
طهماسبي تصريح كرد: تيراژ توليد خودرو از 150 هزار دستگاه در سال هاي 57-56 به يك ميليون دستگاه رسيده و توليد 2 ميليون دستگاه خودرو با چشمانداز صادراتي دور از دسترس نيست.
وزير صنايع در خصوص قيمت سمند سورن نيز به خبرنگاران گفت: قيمت گذاري سمند سورن در كميته قيمت گذاري وزارت صنايع و معادن مطرح است.
منوچهر منطقي مدير عامل ايران خودرو نيز در مراسم رونمايي سمند جديد اين شركت گفت: سمند سورن مدل لوكس و پيشرفته سمند است.
وي با بيان اينكه نميتوان تنها با يك مدل خودرو وارد بازارهاي جهاني شد،افزود: همه در بازارهاي جهاني معتقدند سمند خودرو خوبي است؛اما سبك طراحي آن قديمي است و بر اين اساس طراحي سمند سورن را از مهر ماه سال 84 شروع كرديم.
منطقي اظهار داشت: تقاضا براي سمند در كشورهاي اروپاي شرقي مانند بلغارستان، لهستان و بلاروس رو به رشد است و بر اين اساس سمند سورن استاندارد 94 ECE يعني استاندارد اروپا را نيز پشت سر گذاشته است.
منطقي اضافه كرد: سمند سورن در ده ورژن ارايه خواهد شد و سه نوع موتور يعني موتور سمند، موتور TU5 و موتور ملي براي آن نصب ميشود.
مدير عامل ايران خودرو افزود:ارزيابي ها نشان ميدهد استقبال از اين خودرو در بازارهاي داخلي و خارجي خوب خواهد بود.
منطقي گفت: سورن را خرداد 86 به بازار عرضه خواهيم كرد تا زمينه ارايه خدمات پس از فروش آن در كلاس بالاتر فراهم شود.
وي توضيح داد: پس از 206 SD سمند سورن دومين خودرويي است كه براي صادرات در نظر گرفتهايم.
منطقي همچنين در خصوص افتتاح سالن پيشرنگ ايران خودرو نيز يادآور شد:در اين سالن تكنولوژيي مورد استفاده قرار گرفته است كه تنها 6 خودروساز بزرگ دنيا از آن بهرهمندند.
وي گفت: در اين سالن سالانه 232 هزار خودرو با كيفيت بالاتر پيش رنگ ميشوند.

خودروي ملي چهره عوض كرد
خبرگزاري فارس: تيپ يك سمند سورن كه طراحي جديد بدنه آن مهمترين وجه تمايز اين خودرو با مدل هاي قبل سمند است، رونمايي شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، مراسم رونمايي سمند جديد ايران خودرو با طراحي بدنه متفاوت بعدازظهر ديروز با حضور وزير صنايع و معادن، رئيس سازمان گسترش و نوسازي صنايع، معادن توليد وزير صنايع و جمعي از نمايندگان مجلس برگزار شد.
به گزار ش خبرنگار اقتصادي فارس طراحي رخ اين سمند به خودرو آئودي و طراحي عقب آن به خودرو بي. ام. و شباهت دارد.
به گفته مجري مراسم رونمايي سورن نام سورن با كسر حرف "ر" واژهاي تركي به معناي "پيش برنده"و با فتحه "ر" به معناي شجاع و دلير و نام يكي اقوام قديم ايراني است.
تزئينات داخلي اين خودرو تفاوتي با سمندهاي مدل قبل ندارد تنها تفاوت طراحي فرمان آن است،در عين حال ستون فرمان سمند سورن از نوع تلسكوپي است كه در تصادفات از جلو به طور خودكار جمع شده و مانع از وارد شدن آسيب به راننده ميشود.
ايربك، جي پي اس (مكان ياب الكترونيكي) و سيستم صوتي چند رسانهاي از جمله آپشينهايي است كه سمند سورن به آنها مجهز شده است.
بر اساس اين گزارش نوع موتور سورن تيپ يك XU7JPL3 بوده و داراي 4 سيلندر است. حجم موتور اين خودرو هزار و 761 سي سي و حداكثر قدرت آن 100 اسب بخار است.
اين خودرو در خصوص فاكتور آلايندگي داراي استاندارد يورو 2 بوده و حداكثر سرعت آن به 185 كيلومتر در ساعت ميرسد، ترمز اين خودرو اي بي اس بوده و مصرف سوخت اين خودرو در شهر و جاده 5/8 ليتر درصد كيلومتر و در بزرگراه 8/6 ليتر درصد كيلومتر است.
وزن سورن تيپ يك هزار و 220 كيلوگرم، طول آن 4 و نيم متر، عرض آن 7/1 متر و ارتفاع آن 4/1 متر است و ظرفيت صندوق عقب اين خودرو 500 ليتر پيش بيني شده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادي فارس وزير صنايع و معادن در مراسم رونمايي سمند پيشرفته ايران خودرو خاطرنشان كرد: سال گذشته در مراسم پردهبرداري از پژو 206 SD كه البته نام ايراني آن هنوز مشخص نشده است، در باره سرمايهگذاري بر روي نامهاي تجاري ملي بحث كرديم.
وي افزود: هنگامي كه پروژه ال نود را نيز شروع كرديم هدف اين بود كه از اين سرمايهگذاري مشترك نيز حاصلي نصيب كشور شود و بتوانيم وارد بازارهاي خارجي شويم.
طهماسبي گفت: برخي از كارشناسان بر ايده صادرات خودرو خرده مي گرفتند و معتقد بودند اين كار امكانپذير نيست، اما تا كنون 5 سايت خارجي توليد خودرو راه اندازي شده كه 4 سايت سمند توليد خواهند كرد.
طهماسبي در عين حال يادآور شد: براي حضور در بازارهاي بينالمللي تنها ورود به بازارها مهم نيست، بلكه بايد محصولاتمان را با توجه به تكنولوژي روز جهان روزآمد كنيم.
وي گفت: سمند بايد هر دو الي سه سال يكبار با تغييراتي به روز شده و مطابق با بازارهاي بينالمللي روزآمد شود.
وزير صنايع افزود: طراحي سورن مطابق با نگرشهاي كلي است كه در بازارهاي خودرو شاهديم و از هم اكنون بايد طراحي جديدي را شروع كرده كه طي 2 سال آينده مدل جديدي را به بازارهاي بينالمللي عرضه كنيم.
وزير صنايع اظهار داشت: ضمن اينكه مشاركت با خودروسازان خارجي براي توليد را رد نميكنيم، لازم است براي دستيابي به بازار 20 ميليارد دلاري خودرو تلاش خود را افزون كنيم.
طهماسبي افزود: تا پايان امسال صادرات 21 هزار خودرو سواري را خواهيم داشت و با صادرات خودروهاي سنگين و قطعات،ارزش صادرات خودرو به 300 ميليون دلار خواهد رسيد.
وي ادامه د اد: شركت سايپا نيز برنامههايي براي صادرات داشته كه اگر چه از برنامههاي خود عقب است اما مطمئنيم سال آينده به اهداف خود دست خواهد يافت و صادرات خودرو خودرو از مرز هزار ميليارد دلار خواهد گذشت.
وزير صنايع ابراز اميدواري كرد: حجم صادرات خودرو سواري در سال 86 به صد هزار دستگاه رسيده و اهداف صادراتي محقق شود.
وي گفت: ما ميتوانيم ده درصد صادرات قطعات ريختهگري و ماشينآلات دنيا را داشته باشيم كه تنها 30 تا 40 درصد توليد آن در ايران خودرو ظرفيت سازي شده است.
طهماسبي تصريح كرد: تيراژ توليد خودرو از 150 هزار دستگاه در سال هاي 57-56 به يك ميليون دستگاه رسيده و توليد 2 ميليون دستگاه خودرو با چشمانداز صادراتي دور از دسترس نيست.
وزير صنايع در خصوص قيمت سمند سورن نيز به خبرنگاران گفت: قيمت گذاري سمند سورن در كميته قيمت گذاري وزارت صنايع و معادن مطرح است.
منوچهر منطقي مدير عامل ايران خودرو نيز در مراسم رونمايي سمند جديد اين شركت گفت: سمند سورن مدل لوكس و پيشرفته سمند است.
وي با بيان اينكه نميتوان تنها با يك مدل خودرو وارد بازارهاي جهاني شد،افزود: همه در بازارهاي جهاني معتقدند سمند خودرو خوبي است؛اما سبك طراحي آن قديمي است و بر اين اساس طراحي سمند سورن را از مهر ماه سال 84 شروع كرديم.
منطقي اظهار داشت: تقاضا براي سمند در كشورهاي اروپاي شرقي مانند بلغارستان، لهستان و بلاروس رو به رشد است و بر اين اساس سمند سورن استاندارد 94 ECE يعني استاندارد اروپا را نيز پشت سر گذاشته است.
منطقي اضافه كرد: سمند سورن در ده ورژن ارايه خواهد شد و سه نوع موتور يعني موتور سمند، موتور TU5 و موتور ملي براي آن نصب ميشود.
مدير عامل ايران خودرو افزود:ارزيابي ها نشان ميدهد استقبال از اين خودرو در بازارهاي داخلي و خارجي خوب خواهد بود.
منطقي گفت: سورن را خرداد 86 به بازار عرضه خواهيم كرد تا زمينه ارايه خدمات پس از فروش آن در كلاس بالاتر فراهم شود.
وي توضيح داد: پس از 206 SD سمند سورن دومين خودرويي است كه براي صادرات در نظر گرفتهايم.
منطقي همچنين در خصوص افتتاح سالن پيشرنگ ايران خودرو نيز يادآور شد:در اين سالن تكنولوژيي مورد استفاده قرار گرفته است كه تنها 6 خودروساز بزرگ دنيا از آن بهرهمندند.
وي گفت: در اين سالن سالانه 232 هزار خودرو با كيفيت بالاتر پيش رنگ ميشوند.

عدم رعايت حقوق يكديگر ريشه همه اختلافات و جنگها
حقيقت چيزي نيست كه نوشته مي شود؛ آن چيزيست كه سعي مي شود پنهان بماند. تولستوي
حقيقت چيزي نيست كه نوشته مي شود؛ آن چيزيست كه سعي مي شود پنهان بماند. تولستوي

- پست: 250
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۰ آذر ۱۳۸۵, ۱۱:۰۲ ق.ظ
- سپاسهای دریافتی: 11 بار
اونچه كه از تصاوير معلومه اين خودرو به سيستم كنترل سرعت (به دسته دنده توجه كنيد) و همچنين Gps كه البته نمي دونم قطعيه يا نه ولي در داشبورد مانيتور معلومه كه با توجه به اندازش در كنار ساير وظايف بيشتر بدرد Gps مي خوره) و همچنين هشدار فاصله(در پارك كردن) در فسمت عقب مجهزه
خدائيش اسم تركيش هم خيلي باحاله
خدائيش اسم تركيش هم خيلي باحاله
عدم رعايت حقوق يكديگر ريشه همه اختلافات و جنگها
حقيقت چيزي نيست كه نوشته مي شود؛ آن چيزيست كه سعي مي شود پنهان بماند. تولستوي
حقيقت چيزي نيست كه نوشته مي شود؛ آن چيزيست كه سعي مي شود پنهان بماند. تولستوي

- پست: 627
- تاریخ عضویت: شنبه ۸ مهر ۱۳۸۵, ۱۰:۵۸ ق.ظ
- محل اقامت: ناوگان منطقه دوم
- سپاسهای ارسالی: 398 بار
- سپاسهای دریافتی: 226 بار
- تماس:
نمی خوام بد بگم، خودم منتظر و علاقه مند به چنین پیشرفتایی هستم. ولی از دیدن مدل طراحی داشبورد و کنترل سیستم تهویه که هیچ تغییری نکرده نا امید شدم.
میشه گفت ایران خودرو فقط با طراحی یک سپر جدید و نصب چراغ جدید و همینطور چند آپشن عادی که از دست اسپرت کارا هم بر میومد خواسته فقط یک نام جدید رو مطرح کنه.
امیدواریم از نظر فنی تغییرات مفید عمده ای داشته باشه و مهمتر اینکه قیمت مناسبی داشته باشه که حرفی برای گفتن در صورت پایین تر اومدن تعرفه واردات خودرو در سال آینده داشته باشه.
میشه گفت ایران خودرو فقط با طراحی یک سپر جدید و نصب چراغ جدید و همینطور چند آپشن عادی که از دست اسپرت کارا هم بر میومد خواسته فقط یک نام جدید رو مطرح کنه.
امیدواریم از نظر فنی تغییرات مفید عمده ای داشته باشه و مهمتر اینکه قیمت مناسبی داشته باشه که حرفی برای گفتن در صورت پایین تر اومدن تعرفه واردات خودرو در سال آینده داشته باشه.
با تقدیم احترامات شایسته نظامی
ICT Admiral

ICT Admiral

اين خودرو، سمند تغيير شكل يافتهاي است كه نسبت به سمند معمولي و LX از طراحي متفاوتي بهره برده و قابليت نصب موتور فعلي سمند، موتور TU5 و موتور ملي را دارد. واژه فارسي «سورن» با معاني شجاع، دلير و شمشير بران، نامي است كه اين خودروي جديد به خود گرفته و از خردادماه سال آينده در 10 ورژن وارد بازار خواهد شد. اين در حالي است كه قبل از بهرهبرداري، اين خودرو «سورِن» تلفظ ميشد كه بزرگترين سردار اشكاني بود که در نبرد با امپراتور رم، او را شكست داده بود. طراحي اين خودرو كاملا داخلي بوده و براي توليد آن از پلات فرم سمند استفاده شده است. تغيير شكل در چراغهاي جلو، سپرها، چراغهاي عقب و آينههاي جانبي (مجهز به چراغ راهنما) عمده تفاوتهايي است كه سمند سورن نسبت به سمندهاي معمولي و LX دارد.
منوچهر منطقي مديرعامل گروه صنعتي ايرانخودرو قيمت اين خودر را يكميليون تومان بيشتر از LX (حدود 14/5ميليون تومان )عنوان كرد. وزير صنايع و معادن در مراسم رونمايي سورن گفت: دولتهاي قبلي توسعه صنعت خودروي كشور را در گرو همكاري مشترك با خودروسازها ميدانستند ولی دولت فعلي توسعه برند ملي را سرلوحه كار خود قرار داده است.
وي افزود: همكاري مشترك در قالب جوينت ونچر را نفي نميكنيم اما با توجه به استراتژي صنعت خودرو در كنار همكاريهاي مشترك با خودروسازها، بر روي نشانهاي ملی سرمايهگذاري خواهم كرد.
وي تصريح كرد: طراحي مدلهاي جديدتر سمند نيز بايد شروع شود تا در دو سال آينده شاهد ورود مدلهاي جديد سمند به بازار باشيم. وي ابراز اميدواري كرد که تا پايان سالجاري 21هزار و طي سال آينده يكصد هزار دستگاه خودروسواري با برند ايرانخودرو از كشور صادر شود.
طهماسبي خاطرنشان كرد: زيرساختهاي موجود كشور اين قابليت را دارد تا 10درصد تامين قطعات ريختهگري و ماشينكاري دنيا را به خود اختصاص دهد. مديرعامل گروه صنعتي ايرانخودرو در اين مراسم با اشاره به اينكه سمند معمولي و LX از نظر طراحي، خودرويي قديمي است، افزود: همه ميگويند سمند خودرو خوبي است، اما از نظر طراحي به روز نيست به همين خاطر طراحي مدل لوكس و پيشرفته آن با نام سورن انجام شد تا علاوه بر حفظ بازار خارجي برند ملي، سهم صنعت خودروسازي كشور در دنيا بالاتر رود. وي گفت: سمند سورن تاكنون استاندارد ايمني اروپا، ECE94، را پاس كرده و قابليت ارتقا به استاندارد يورو 4 را دارد. وي تصريح كرد: علاوه بر سمند سورن، طراحي سمند 86 نيز آغاز شده و اين خودرو سال آينده وارد بازار خواهد شد.
منوچهر منطقي مديرعامل گروه صنعتي ايرانخودرو قيمت اين خودر را يكميليون تومان بيشتر از LX (حدود 14/5ميليون تومان )عنوان كرد. وزير صنايع و معادن در مراسم رونمايي سورن گفت: دولتهاي قبلي توسعه صنعت خودروي كشور را در گرو همكاري مشترك با خودروسازها ميدانستند ولی دولت فعلي توسعه برند ملي را سرلوحه كار خود قرار داده است.
وي افزود: همكاري مشترك در قالب جوينت ونچر را نفي نميكنيم اما با توجه به استراتژي صنعت خودرو در كنار همكاريهاي مشترك با خودروسازها، بر روي نشانهاي ملی سرمايهگذاري خواهم كرد.
وي تصريح كرد: طراحي مدلهاي جديدتر سمند نيز بايد شروع شود تا در دو سال آينده شاهد ورود مدلهاي جديد سمند به بازار باشيم. وي ابراز اميدواري كرد که تا پايان سالجاري 21هزار و طي سال آينده يكصد هزار دستگاه خودروسواري با برند ايرانخودرو از كشور صادر شود.
طهماسبي خاطرنشان كرد: زيرساختهاي موجود كشور اين قابليت را دارد تا 10درصد تامين قطعات ريختهگري و ماشينكاري دنيا را به خود اختصاص دهد. مديرعامل گروه صنعتي ايرانخودرو در اين مراسم با اشاره به اينكه سمند معمولي و LX از نظر طراحي، خودرويي قديمي است، افزود: همه ميگويند سمند خودرو خوبي است، اما از نظر طراحي به روز نيست به همين خاطر طراحي مدل لوكس و پيشرفته آن با نام سورن انجام شد تا علاوه بر حفظ بازار خارجي برند ملي، سهم صنعت خودروسازي كشور در دنيا بالاتر رود. وي گفت: سمند سورن تاكنون استاندارد ايمني اروپا، ECE94، را پاس كرده و قابليت ارتقا به استاندارد يورو 4 را دارد. وي تصريح كرد: علاوه بر سمند سورن، طراحي سمند 86 نيز آغاز شده و اين خودرو سال آينده وارد بازار خواهد شد.

-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:

- پست: 250
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۰ آذر ۱۳۸۵, ۱۱:۰۲ ق.ظ
- سپاسهای دریافتی: 11 بار


خب ديدي اون حرفت اشتباه بود جناب .... 