با توجه به ثبت سفارش واردات خودروي سيتروئن C5، گويا اولين سري اين خودروها قرار است تا اواخر تيرماه وارد كشور شود.
سيتروئن C5 در رده خودروهاي رنج متوسط به بالا قرار دارد و هم اكنون به دو صورت صندوقدار و بدون صندوق توليد مي شود كه اين خودروي جاده اي هوشمند، امتيازاتي از قبيل طراحي جذاب، فضاي داخلي مناسب و كارآيي بالا بصورت يكجا دارد.
در طراحي سيتروئن C5 دقت ويژه اي به كار گرفته شده بطوريكه از كارايي متفاوتي اين خودرو برخوردار گرديده است و خريداران خود را با دامنه اي گسترده از فناوري و خلاقيت در زمينه رفاه و امنيت مواجه مي كند.
خودروي C5 از مجموعه كمك هاي مدرن براي راننده ساخته شده است بطوريكه مجهز به چراغ هاي قابل هدايت، فناوري كمكي براي پارك خودرو، محدود كننده سرعت و سامانه هشدار خروج از بين دو خط ( DWS) مي باشد.
براساس اين گزارش، C5 از لحاظ امنيت، به نسل جديدي از ESP مجهز مي باشد كه به منظور تصحيح مسير خودرو، با دقت و به طور موثر طراحي شده است. همچنين در اين خودرو، كيسه هواي جديدي تعبيه شده است كه در هنگام بروز سانحه احتمالي از زانوان و ساق پاي رانندگان محافظت مي كند.
سيتروئن C5 به دليل كسب 36 امتياز از كل 37 امتياز مربوط به رعايت امنيت، موفق به جايزه پنج ستاره امنيت از سوي EUR NCAP شده است.
سيتروئن C5 از لحاظ راحتي و رفاه داخلي سرنشينان در سطح بالايي قرار دارد چرا كه سطح داخلي پنجره هاي آن پوشانده شده و داراي سوسپانسيون هايدراكتيوي است كه به طور فعال ناهمواري هاي سطح جاده را در درون خودرو تعديل مي كند.
در خصوص ويژگيهاي فني سيتروئن C5 بايد گفت كه اين خودرو در دو مدل بنزيني و ديزلي(HDi) قابل توليد و عرضه است و هم با گيربكس دستي (پنج تا شش دنده) و هم اتوماتيك(چهار تا شش دنده) توليد مي شود.
ارتفاع (اتاق و بدنه) C5 از يك متر و 476 ميلي متر تا يك متر و 511 ميلي متر متغير و طول اين خودرو نيز چهار متر و 745 ميلي متر تا چهار متر و 839 ميلي متر بسته به نوع صندوق دار و ساده آن متفاوت است.
عرض خودروي C5 يك متر و 780 ميلي متر و حجم صندوق عقب آن از 471dcm3 تا 563dcm3 متغير است و هم اكنون اين خودرو در 12 رنگ توليد مي شود.
يادآور مي شود كه پيش از اين احمد قلعه باني مديرعامل گروه خودروسازي سايپا از توليد سيتروئن C4 از سال 2007 در شركت سايپا خبر داده بود.
خبرخودرو
»» تاپيک جامع سيتروئنC5 ««
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت

-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:

- پست: 1420
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۵, ۹:۵۶ ق.ظ
- محل اقامت: سرزمین تاریکی ها
- سپاسهای ارسالی: 1082 بار
- سپاسهای دریافتی: 869 بار
- تماس:
سیتروئن C5
این اتومبیل توسط شرکت سایپا واردشده است این اتومبیل در محدوده ی قیمت ۲۵ تا ۳۰ قرار دارد.(5 دقیقه پیش شبکه 3 تبلیغ این ماشین رو کرد)
تنوع موتورها:
سیتروئن برای عرضه به بازار ایران از ۳ نوع موتور استفاده میکند گونه ی اول یک موتور ۸/۱ لیتری با قدرت ۱۱۷ اسب بخار است . گونه ی دوم یک موتور ۲ لیتری با قدرت اسب بخار است . گونه ی سوم یک موتور ۳ لیتری است که ۱۴۳ اسب بخار قدرت دارد .
کابین سیتروئن :
صندلی های جلوی این اتومبیل نرمتر و بزرگ تر از اتومبیل های دیگر است . پهنای این ماشین فضای مناسب برای نشتن ۳ بزرگسال در عقب را داراست.
جلو داشبورد این اتومبیل از پلاستیک نرم ساخته شده است .
به طور استاندارد سیتروئن از ایرکاندیشن فول " کامپیوتر"سی دی گردان با ۶ بلندگو "سیستم قفل مرکزی با کنترل از راه دور"فرمان با تنظیم ۴ گانه"شیشه بالابرهای برقی الکتریکی"و آینه های قابل تنظیم الکتریکی نیز برخوردار است.
گنجایش صندوق گونه ی لیفت بک این ماشین (لیفت بک مثل زانتیا) ۴۷۱ لیتر است و تا ۱۳۱۵ لیتر قابل گسترش است .(با خاباندن پشتی صندلی های عقب)
تجهیزات و ایمنی سیتروئن:
این اتومبیل با کمک سیستم های الکترونیکی خود از یک سیسنک فنربندی هوشمند برخوردار است . بدین روی ارتفاع کف اتومبیل تا زمین بسته به سرعت خودرو یه طور اتوماتیک تنظیم میگردد.
شما میتوانید فنربندی ها را در ۴ حالت تنظیم کنید :
۱ـ در این حالت که بلندترین ارتفاع است کمک فنرها ۸ سانتی متر بیشتر از مواقع عادی ارتفاع دارند و تنها برای رانندگی با ۱۰ کیلومتر مناسب است.
۲ـ وضعیت دوم ۵ سانتی متر بیش تر از حالت استاندارد و برای رانندگی در زمین های ناهموار با بیشترین سرعت ۴۰ کیلومتر است.
۳ـ حالت استاندارد.
۴ـ این حالت ۴ سانتیمتر از حالت عادی کمتر ارتفاع دارد .
ایمنی:
سیتروئن سی ۵ توانسته ۵ * ستاره از کانون ایمنی اروپا دریافت کند.
و این یعنی بالاترین امتیازی که یک اتومبیل میتواند دریافت کند.
در صورتیکه با این اتومبیل بخواهید از جاده خارج شوید یک سیستم به طور اتوماتیک وارد عمل شده و مانع از خروج شما از مسیر میگردد.
پایان سخن:
این اتومبیل یکی از بهترین های اروپا است (البته به پای مگان نمیرسد) و جانشین زانتیا میباشد . البته نه در ایران با توجه به استقبال خوبی که از زانتیا شد (نمونه اش همین نظر سنجی وبلاگ) برای این اتومبیل هم فروش خوبی پیش بینی میگردد.

تنوع موتورها:
سیتروئن برای عرضه به بازار ایران از ۳ نوع موتور استفاده میکند گونه ی اول یک موتور ۸/۱ لیتری با قدرت ۱۱۷ اسب بخار است . گونه ی دوم یک موتور ۲ لیتری با قدرت اسب بخار است . گونه ی سوم یک موتور ۳ لیتری است که ۱۴۳ اسب بخار قدرت دارد .
کابین سیتروئن :
صندلی های جلوی این اتومبیل نرمتر و بزرگ تر از اتومبیل های دیگر است . پهنای این ماشین فضای مناسب برای نشتن ۳ بزرگسال در عقب را داراست.
جلو داشبورد این اتومبیل از پلاستیک نرم ساخته شده است .
به طور استاندارد سیتروئن از ایرکاندیشن فول " کامپیوتر"سی دی گردان با ۶ بلندگو "سیستم قفل مرکزی با کنترل از راه دور"فرمان با تنظیم ۴ گانه"شیشه بالابرهای برقی الکتریکی"و آینه های قابل تنظیم الکتریکی نیز برخوردار است.
گنجایش صندوق گونه ی لیفت بک این ماشین (لیفت بک مثل زانتیا) ۴۷۱ لیتر است و تا ۱۳۱۵ لیتر قابل گسترش است .(با خاباندن پشتی صندلی های عقب)
تجهیزات و ایمنی سیتروئن:
این اتومبیل با کمک سیستم های الکترونیکی خود از یک سیسنک فنربندی هوشمند برخوردار است . بدین روی ارتفاع کف اتومبیل تا زمین بسته به سرعت خودرو یه طور اتوماتیک تنظیم میگردد.
شما میتوانید فنربندی ها را در ۴ حالت تنظیم کنید :
۱ـ در این حالت که بلندترین ارتفاع است کمک فنرها ۸ سانتی متر بیشتر از مواقع عادی ارتفاع دارند و تنها برای رانندگی با ۱۰ کیلومتر مناسب است.
۲ـ وضعیت دوم ۵ سانتی متر بیش تر از حالت استاندارد و برای رانندگی در زمین های ناهموار با بیشترین سرعت ۴۰ کیلومتر است.
۳ـ حالت استاندارد.
۴ـ این حالت ۴ سانتیمتر از حالت عادی کمتر ارتفاع دارد .
ایمنی:
سیتروئن سی ۵ توانسته ۵ * ستاره از کانون ایمنی اروپا دریافت کند.
و این یعنی بالاترین امتیازی که یک اتومبیل میتواند دریافت کند.
در صورتیکه با این اتومبیل بخواهید از جاده خارج شوید یک سیستم به طور اتوماتیک وارد عمل شده و مانع از خروج شما از مسیر میگردد.
پایان سخن:
این اتومبیل یکی از بهترین های اروپا است (البته به پای مگان نمیرسد) و جانشین زانتیا میباشد . البته نه در ایران با توجه به استقبال خوبی که از زانتیا شد (نمونه اش همین نظر سنجی وبلاگ) برای این اتومبیل هم فروش خوبی پیش بینی میگردد.


- پست: 250
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۰ آذر ۱۳۸۵, ۱۱:۰۲ ق.ظ
- سپاسهای دریافتی: 11 بار
واردات "سيتروئن سي.5" به ايران از ديماه آغاز ميشود
پس از تاخير چندماهه؛
واردات "سيتروئن سي.5" به ايران از ديماه آغاز ميشود
واردات سيتروئن C5 به ايران قرار است از اوايل سال 2007 (دي ماه) آغاز شود.
به گزارش خبرنگار صنعت خودرو ايسنا، شركت سايپا قصد دارد در ابتدا حدود هزار دستگاه از اين خودروها را وارد ايران كند.
البته قرار بود واردات اين خودروها مردادماه امسال انجام شود كه به دلايل نامعلومي به تعويق افتاد.
مدل وارداتي سيتروئن C5 مدل سال 2007 خواهد بود كه داراي موتور دو ليتري با قدرت 137 اسب بخار است و داري ترمز ESP و هفت كيسه هواست و به نظر ميرسد بين 30 تا 40 ميليون تومان قيمت خواهد شد. همچنين سايپا قصد دارد توليد مدل سيتروئن C4 صندوقدار را نيز در ايران آغاز كند.
گفتني است، برخي شركتهاي خودروساز به سمت واردات خودرو رفتهاند؛ چراكه توليد خودروهاي گران قيمت را در ايران مقرون بهصرفه نميدانند. تاكنون نيز شركت كرمان خودرو با واردات هيونداي سوناتا و در آينده نزديك سونتافه در اين زمينه پيشرو است و شركتهاي سايپا و ايران خودرو نيز قصد واردات خودروهاي گران قيمت پژو و سيتروئن را به بازار دارند.
واردات "سيتروئن سي.5" به ايران از ديماه آغاز ميشود
واردات سيتروئن C5 به ايران قرار است از اوايل سال 2007 (دي ماه) آغاز شود.
به گزارش خبرنگار صنعت خودرو ايسنا، شركت سايپا قصد دارد در ابتدا حدود هزار دستگاه از اين خودروها را وارد ايران كند.
البته قرار بود واردات اين خودروها مردادماه امسال انجام شود كه به دلايل نامعلومي به تعويق افتاد.
مدل وارداتي سيتروئن C5 مدل سال 2007 خواهد بود كه داراي موتور دو ليتري با قدرت 137 اسب بخار است و داري ترمز ESP و هفت كيسه هواست و به نظر ميرسد بين 30 تا 40 ميليون تومان قيمت خواهد شد. همچنين سايپا قصد دارد توليد مدل سيتروئن C4 صندوقدار را نيز در ايران آغاز كند.
گفتني است، برخي شركتهاي خودروساز به سمت واردات خودرو رفتهاند؛ چراكه توليد خودروهاي گران قيمت را در ايران مقرون بهصرفه نميدانند. تاكنون نيز شركت كرمان خودرو با واردات هيونداي سوناتا و در آينده نزديك سونتافه در اين زمينه پيشرو است و شركتهاي سايپا و ايران خودرو نيز قصد واردات خودروهاي گران قيمت پژو و سيتروئن را به بازار دارند.

- پست: 250
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۰ آذر ۱۳۸۵, ۱۱:۰۲ ق.ظ
- سپاسهای دریافتی: 11 بار
اينم دو عكس از نماي بيروني و داخلي اين خودرو كه چون اندازه اونا كمي بزرگ بود آدرسشونو ميزارم و برا دستگتاپ هم مناسبن:
نماي داخلي
[External Link Removed for Guests]
نماي بيروني
[External Link Removed for Guests]
نماي داخلي
[External Link Removed for Guests]
نماي بيروني
[External Link Removed for Guests]
عدم رعايت حقوق يكديگر ريشه همه اختلافات و جنگها
حقيقت چيزي نيست كه نوشته مي شود؛ آن چيزيست كه سعي مي شود پنهان بماند. تولستوي
حقيقت چيزي نيست كه نوشته مي شود؛ آن چيزيست كه سعي مي شود پنهان بماند. تولستوي

-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:

-
- پست: 1086
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۸ آبان ۱۳۸۵, ۱۲:۳۸ ق.ظ
- محل اقامت: هرکجا هستم باشم آسمان مال من است ! ! !
- سپاسهای ارسالی: 103 بار
- سپاسهای دریافتی: 117 بار
Re: سیتروئن C5
gigi64 نوشته شده:این اتومبیل یکی از بهترین های اروپا است (البته به پای مگان نمیرسد) و جانشین زانتیا میباشد .
به پای مگان نمیرسه ؟ 8)
مگه مگان موتور و امکاناتش چیه؟

-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
osilatoria عزيز
اين نظر ايشون هست ! اما نظرات متفاوته و هرکسي چيزي رو ميپسنده.
اگر بخواهند اين ماشين رو با موتور 2.0 ليتري عرضه کنند و من خودم مگان رو ترجيح ميدم هم از نظر امکانات عالي هست و هم موتورش 2.0 ليتري.
دوست عزيز براي اطلاعات بيشتر در مورد مگان ميتوانيد به اين تاپيک مراجعه نماييد.
اين نظر ايشون هست ! اما نظرات متفاوته و هرکسي چيزي رو ميپسنده.
اگر بخواهند اين ماشين رو با موتور 2.0 ليتري عرضه کنند و من خودم مگان رو ترجيح ميدم هم از نظر امکانات عالي هست و هم موتورش 2.0 ليتري.
دوست عزيز براي اطلاعات بيشتر در مورد مگان ميتوانيد به اين تاپيک مراجعه نماييد.


- پست: 250
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۰ آذر ۱۳۸۵, ۱۱:۰۲ ق.ظ
- سپاسهای دریافتی: 11 بار

-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:

- پست: 250
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۰ آذر ۱۳۸۵, ۱۱:۰۲ ق.ظ
- سپاسهای دریافتی: 11 بار

-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:


