با نزديك شدن به زمان اجراي طرح تغيير ساعت كاري در پايتخت ابعاد تازهاي از مسائل و مشكلات گشوده ميشود. در حالي كه مجريان طرح، بيشتر بر بعد ترافيكي آن تاكيد داشته و توزيع سفرهاي درونشهري را در مديريت ترافيك تاثيرگذار ميدانند مسئولان اجرايي در برخي ارگانهاي اجتماعي چندان از اجراي اين طرح رضايت نداشته و معتقدند موجب بروز پارهاي مشكلات براي شهروندان ميشود.
آموزش و پرورش از جمله سازمانهايي است كه دغدغه زيادي از اجراي اين طرح دارد و اين دغدغهها را در هشت بند به شوراي عالي ترافيك ارائه كرده است.
مسئولان اجرايي سازمان آموزش و پرورش شهر تهران به عنوان يكي از مهمترين دغدغههاي خود به قراردادهاي آموزش و پرورش با سرويس مدارس اشاره ميكنند و معتقدند بايد تكتك قراردادهاي آموزش و پرورش با سرويسهاي مدارس به دليل جابهجايي زمان فعاليت آنها اصلاح شود كه اين موضوع مشكلاتي را در پي دارد و احتمالا به علت اين مشكل دانشآموزان يا مجبور به خروج زودهنگام از منزل شده يا با درهاي بسته مدارس مواجه ميشوند كه البته علي لطفيزاده دبير شوراي عالي ترافيك در اين ارتباط گفت: طبق هماهنگيهاي صورت گرفته بايد تا روز شنبه دوم آبان كه طرح در پايتخت اجرايي ميشود مديران مدارس با سرويسها هماهنگ شده و به دانشآموزان اطلاعات دقيق را در مورد حضور در مدرسه بدهند.
گرچه مديران اجرايي آموزش و پرورش بهرغم وجود اين مشكلات اعلام كردهاند كه طرح را اجرايي ميكنند و بايد سازمانهاي مرتبط با آنها همكاري لازم را بكنند اما هنوز مشكل والدين شاغل به قوت خود باقي مانده و آنها همچنان نگراني خود را از اختلال در برنامههايشان اعلام ميكنند.
80 هزار پدر و مادر شاغل در تهران
مطابق آمار و ارقام رسمي در 80 هزار خانواده تهراني، پدر و مادر هر دو شاغل هستند كه 6/3 درصد خانوادهها را به خود اختصاص ميدهند و اين تعداد خانواده كه فرزندان دانشآموز در مقاطع مختلف دارند با اجراي اين طرح دچار مشكلاتي ميشوند كه ميتواند زندگي روزمره آنها را مختل كند. هرچند به گفته لطفيزاده، دبير شوراي عالي ترافيك استانداري تهران، هماهنگيهاي لازم را در اين زمينه به عمل آورده و ارگانها و سازمانهاي دولتي بخشنامه كرده كه به اين والدين مرخصي ساعتي و روزانه بدهند اما برخي شهروندان تهراني اين مرخصيها را اختلال در كار خود دانسته و معتقدند كه بازدهي كارشان را پايين ميآورد. يكي از والدين تهراني كه داراي دو فرزند دانشآموز در مقاطع ابتدايي و راهنمايي است در اين ارتباط ميگويد: مدارس بايد قبل از ادارات باز باشد چون خيلي از والدين اول بچهها را مدرسه ميبرند و بعد ميروند اداره اما وقتي ادارات زودتر از مدارس آغاز به كار ميكنند، بايد يكي ديگر بچهها را به مدرسه برساند كه اين مساله زندگي روزمره خانوادههايي مثل ما كه هر دو شاغل هستيم را مختل ميكند. يكي ديگر از والدين هم در اين ارتباط معتقد است: ساعت آغاز به كار مدارس ابتدايي ساعت 8:30 تعيين شده تا كودكان دورههاي ابتدايي زمان بيشتري را براي استراحت داشته باشند. ولي وقتي پدر و مادر اين كودك نظامي و كارمند باشند و مجبور باشند زودتر از كودكانشان سركار حاضر شوند چه كسي بايد بچهها را به سرويس مدارس يا مدرسه بسپارد؛ موضوعي كه اغلب خانوادههايي كه پدر و مادر هر دو شاغل هستند آن را مطرح ميكنند و معتقدند فرزندشان در جريان اجراي اين طرح ممكن است با مشكلاتي مواجه شود كه البته اين مشكلات در مورد خود آنها چندين برابر خواهد بود. باز در اين ارتباط يكي از والدين كه همراه همسرش در يك شركت خصوصي كار ميكند ميگويد: ما والدين شاغل در شركتهاي خصوصي نه ميتوانيم مرخصي ساعتي از شركت بگيريم و نه ميتوانيم آنها را خود به مدرسه برسانيم و لازم است مسئولان به اين ساعات دقت بيشتري كنند چرا كه صددرصد اختلالاتي را در زندگي و ساعات كاري ما به وجود ميآورد كه ممكن است پيامدهاي شومي به دنبال داشته باشد، با اين حال خانوادههاي شاغل تهراني پيشنهاداتي هم در اين زمينه دارند و معتقدند ساعات شروع مدارس را قبل از ادارات قرار دهند تا برنامه كاري خانوادهها به هم نريزد. يكي از شهروندان با تاكيد بر اين موضوع ميگويد: اگر ساعت شروع مدارس 7:15 و ادارات 7:45 باشد پدران و مادران راحتتر ميتوانند كودكان خود را به مدرسه رسانده و بعد خود به سركار بروند. اين شهروند معتقد است: فاصله زماني بين آغاز كار ادارات و مدارس به ضرر خانوادههايي كه پدر و مادر هر دو شاغل هستند بوده و مسائل و مشكلات متعددي را برايشان به وجود ميآورد، طوري كه اگر مرخصي ساعتي بگيريم از حقوقمان كم ميشود و اگر هم بچهها را زودتر به مدرسه برسانيم از ما تحويل نميگيرند كه البته دبير شوراي عالي ترافيك وعده داده ارگانها نهايت همكاري را با اين خانوادهها بكنند و استانداري تهران هم بخشنامهاي را در اين رابطه به سازمانها ابلاغ كرده است. لطفيزاده تعداد اين خانوادهها را محدود دانسته و معتقد است: تنها 6/3 درصد خانوادههاي تهراني با اين مشكل مواجه ميشوند كه در طرحهاي مهم ترافيكي كل مجموعه در نظر گرفته ميشود و اهداف ترافيكي در اين طرح بسيار براي ما اهميت دارد هرچند از بعد اجتماعي آن نيز غافل نشدهايم و تسهيلاتي را براي اين خانوادهها ايجاد ميكنيم؛ موضوعي كه به نظر ميرسد با هماهنگي و همكاري ارگانها حل شود.
طرح به نيروي انتظامي ابلاغ نشده است
در حالي كه سه روز بيشتر به اجراي طرح تغيير ساعت كاري باقي نمانده و بايد از 10 روز پيش هماهنگيهاي لازم در اين ارتباط صورت ميگرفت. اسماعيل احمديمقدم فرمانده نيروي انتظامي ادعا ميكند كه تا امروز (ديروز)طرح تغيير ساعت كاري به نيروي انتظامي ابلاغ نشده است. او ميگويد: هرگونه تصميمي در مورد تغيير ساعت كار اداري در تهران به نيروي انتظامي ابلاغ نشده و اطلاعات ما از رسانههاست و البته هرگونه تغيير ساعات اداري در حوزه اختيارات شوراي عالي ترافيك بوده و به ناجا برنميگردد.
از ديدگاه احمديمقدم با توزيع مناسب ترافيك و مديريت در تغيير ساعتها رفت و آمد در مسيرها تسهيل شده و به علت كاهش زمان روز و آغاز مدارس 30 تا 50 درصد افزايش ترافيك داشتهايم كه البته ترافيك نسبت به زمان مشابه در سال گذشته روانتر بوده است و لازم است با همكاري شهرداري تهران تلاش كنيم تا نسبت به تسهيل عبور و مرور و كاهش ترافيك اقدام شود چرا كه مهمترين مطالبات مردم در نيمه دوم سال بحث مبارزه با مواد مخدر و روانسازي ترافيك بوده كه طرح تغيير ساعات كاري اين مشكل را تا حدودي حل ميكند؛ موضوعي كه مجريان طرح نسبت به آينده آن بسيار خوشبين بوده و معتقدند نزديك به 50 درصد مشكلات مربوط به ترافيك را حل ميكند و به موفقيت اين طرح بسيار اميدوارند به گونهاي كه لطفيزاده در اين رابطه احتمال ميدهد طرح دائمي شود، البته برخي كارشناسان حمل و نقل و ترافيك نيز در اين رابطه با اين مقام مسئول در حوزه ترافيك همعقيده بوده و بر اين باورند توزيع سفر در پايتخت يكي از راهحلهاي خوب بوده كه در برخي كشورها نيز تجربه شده است. با اين حال زمان اين سفرها بايد بيشتر كارشناسي شود تا از بروز اختلال در امور زندگي شهروندان جلوگيري شود.
مطابق آمار و ارقام رسمي در 80 هزار خانواده تهراني، پدر و مادر هر دو شاغل هستند كه 6/3 درصد خانوادهها را به خود اختصاص ميدهند و اين تعداد خانواده كه فرزندان دانشآموز در مقاطع مختلف دارند با اجراي اين طرح دچار مشكلاتي ميشوند كه ميتواند زندگي روزمره آنها را مختل كند. هرچند به گفته لطفيزاده، دبير شوراي عالي ترافيك استانداري تهران، هماهنگيهاي لازم را در اين زمينه به عمل آورده و ارگانها و سازمانهاي دولتي بخشنامه كرده كه به اين والدين مرخصي ساعتي و روزانه بدهند اما برخي شهروندان تهراني اين مرخصيها را اختلال در كار خود دانسته و معتقدند كه بازدهي كارشان را پايين ميآورد.
منبع: روزنامه تهران امروز
ابعاد تازهاي از مشكلات مربوط به طرح تغيير ساعت كاری
در اين بخش ميتوانيد در مورد مباحث مرتبط با بهداشت به بحث بپردازيد.
مدیران انجمن: رونین, Dr.Akhavan, شوراي نظارت
پرش به
- بخشهاي داخلي
- ↲ اخبار و قوانين سايت
- ↲ سوالات، پيشنهادات و انتقادات
- ↲ مرکز جوامع مجازي - CentralClubs Network
- ↲ سرويس ميزباني وب - CentralClubs Hosting
- ↲ مجله الکترونيکي مرکز انجمنهاي تخصصي
- بخش تلفن همراه
- ↲ نرم افزار تلفن همراه
- ↲ Symbian App
- ↲ Android App
- ↲ Windown Phone App
- ↲ iOS App
- ↲ JAVA Mobile App
- ↲ بازيهاي تلفن همراه
- ↲ Symbian Games
- ↲ Android Games
- ↲ iOS Games
- ↲ Windows Phone Games
- ↲ JAVA Mobile Games
- ↲ گوشيهاي تلفن همراه
- ↲ Sony
- ↲ Samsung
- ↲ GLX
- ↲ Dimo
- ↲ Huawei
- ↲ Motorola
- ↲ Nokia
- ↲ گوشيهاي متفرقه
- ↲ سرگرميهاي تلفن همراه
- ↲ خدمات و سرويسهاي مخابراتي
- ↲ تازه ها و اخبار تلفن همراه
- ↲ مطالب كاربردي تلفن همراه
- ↲ متفرقه در مورد تلفن همراه
- ↲ سوالات و اشکالات تلفن همراه
- بخش كامپيوتر
- ↲ نرم افزار كامپيوتر
- ↲ گرافيک و طراحي کامپيوتري
- ↲ طراحي صفحات اينترنتي
- ↲ سوالات و اشکالات نرم افزاري
- ↲ برنامه نويسي
- ↲ C Base Programming
- ↲ Dot Net Programming
- ↲ Web Programming
- ↲ Other Programming
- ↲ Software Engineering
- ↲ Java Programming
- ↲ Database Programming
- ↲ سخت افزار كامپيوتر
- ↲ امنيت و شبكه
- ↲ امنيت
- ↲ شبکه
- ↲ تازه ها و اخبار دنياي کامپيوتر
- ↲ مطالب كاربردي كامپيوتر
- ↲ متفرقه در مورد کامپيوتر
- بخش هوا فضا
- ↲ نيروي هوايي ايران
- ↲ متفرقه درباره نیروی هوایی
- ↲ نیروی هوایی و سازندگی
- ↲ حماسه و حماسه آفرینان نيروي هوايي
- ↲ تیزپروازان در بند
- ↲ شهدا و جانباختگان نیروی هوایی
- ↲ عملیاتهاي نيروي هوايي
- ↲ دستاوردها و اخبار نيروي هوايي
- ↲ تاریخچه نیروی هوایی در ایران
- ↲ هوانيروز ايران
- ↲ حماسه و حماسه آفرينان هوانيروز
- ↲ شهدا و جانباختگان هوانيروز
- ↲ دستاوردها و اخبار هوانيروز
- ↲ هواپيماها
- ↲ هواپيماهاي نظامي
- ↲ هواپيماهاي غير نظامي
- ↲ هواپيماهاي بدون سرنشين
- ↲ بالگردها
- ↲ بالگردهاي نظامي
- ↲ بالگردهاي غير نظامي
- ↲ بالگردهاي بدون سرنشين
- ↲ اخبار بالگردها
- ↲ تسليحات هوايي
- ↲ موشكهاي هوا به هوا
- ↲ موشكهاي هوا به زمين
- ↲ موشکهاي دريايي
- ↲ موشکهاي زمين به هوا
- ↲ موشکهاي زمين به زمين
- ↲ ديگر مباحث هوانوردي
- ↲ الکترونيک هواپيمايي
- ↲ موتورهاي هوايي
- ↲ شبيه سازهاي پرواز
- ↲ گالري تصاوير هوافضا
- ↲ تصاوير هواپيماهاي جنگنده
- ↲ کليپهاي هوايي
- ↲ تصاوير هواپيماهاي بمب افکن
- ↲ تصاوير هواپيماهاي ترابري
- ↲ تصاوير هواپيماهاي مسافربري
- ↲ تصاوير هواپيماهاي شناسايي
- ↲ تصاوير بالگردهاي نظامي
- ↲ تصاوير بالگردهاي غير نظامي
- ↲ تصاوير نمايشگاههاي هوايي
- ↲ تصاوير متفرقه هوايي
- ↲ انجمن نجوم
- ↲ منظومه شمسي
- ↲ كيهانشناسي
- ↲ گالري تصاوير نجوم
- ↲ اخبار نجوم
- ↲ اخبار هوافضا و هوانوردي
- ↲ مدرسه هوانوردي
- ↲ كتابخانهي هوا فضا
- ↲ متفرقه در مورد هوا فضا
- بخش جنگ افزار
- ↲ ادوات زميني
- ↲ ادوات زرهي
- ↲ تجهيزات انفرادي
- ↲ تسليحات سنگين و توپخانهاي
- ↲ خودروهاي نظامي
- ↲ تسليحات ضد زره
- ↲ ادوات دريايي
- ↲ ناوهاي هواپيمابر
- ↲ ناوشکنها
- ↲ رزم ناوها
- ↲ ناوچهها
- ↲ زيردرياييها
- ↲ تجهيزات و تسليحات دريايي
- ↲ ساير ادوات دريايي
- ↲ گالري تجهيزات و ادوات دريايي
- ↲ اخبار ادوات دريايي
- ↲ اخبار نظامي
- ↲ گالري نظامي
- ↲ متفرقه در مورد جنگ افزار
- بخش دفاع مقدس
- ↲ حماسه دفاع مقدس
- ↲ تخريب و خنثي سازي
- بخش خودرو و وسايل نقليه
- ↲ مباحث فنی و تخصصی خودرو
- ↲ معرفي خودرو
- ↲ تازهها و اخبار خودرويي
- ↲ گالري خودرو
- ↲ متفرقه وسايل نقليه
- بخش پزشکي
- ↲ پزشكي و درمان
- ↲ پزشکي
- ↲ سوال پزشکي
- ↲ بهداشت
- ↲ بهداشت عمومي
- ↲ بهداشت مواد غذايي
- ↲ لوازم آرايشي و بهداشتي
- ↲ متفرقه در مورد پزشکي
- ↲ روانشناسي و روان پزشكي
- بخش فرهنگ، تمدن و هنر
- ↲ فرهنگي هنري
- ↲ شعر و ادبيات
- ↲ فيلم و سينما
- ↲ هنرهاي نمايشي
- ↲ فرهنگ هنرهاي نمايشي
- ↲ موسيقي
- ↲ عكس و نقاشي
- ↲ تاريخ، فرهنگ و تمدن
- ↲ تاريخ ايران
- ↲ تاريخ جهان
- ↲ فلسفه
- ↲ زبانهاي خارجي
- ↲ زبان انگليسي
- ↲ زبان اسپانيايي
- ↲ هنر آشپزي
- بخش علم، فناوري و آموزش
- ↲ انجمن علم و فناوري
- ↲ انجمن آموزش
- ↲ کتاب و فرهنگ مطالعه
- ↲ دانش عمومی
- ↲ کنکور و دانشگاه
- ↲ جامعه شناسي
- ↲ خانواده
- ↲ متفرقه جامعه شناسي
- ↲ حقوق و قضا
- ↲ علوم
- ↲ فيزيک
- ↲ شيمي
- ↲ رياضي
- ↲ متالورژي
- ↲ پليمر
- ↲ علوم کشاورزي
- ↲ گياهان زراعي و باغي
- ↲ گياهان دارويي
- ↲ طبیعت و محیط زیست
- ↲ زيست شناسي
- ↲ عمران
- ↲ بتن و سازههاي بتني
- ↲ معماري و شهرسازي
- ↲ سبکها و مشاهير معماري
- ↲ شهرسازي
- ↲ معماري داخلي
- ↲ معماري منظر
- بخش الکترونيک و رباتیک
- ↲ مفاهیم اولیه و پایه در الکترونیک
- ↲ نرم افزارهای کمکی الکترونیک
- ↲ مدارهای مجتمع
- ↲ سوالات و پرسشهای مفاهیم پایه
- ↲ مدارات ساده و آسان
- ↲ مدارهای آنالوگ و دیجیتال
- ↲ شبیه ساز و طراحی مدار
- ↲ مدارات صوتی
- ↲ مدارات، منابع تغذیه سویچینگ و اینورتوری
- ↲ مدارات مخابراتی
- ↲ میکروکنترلرهای AVR
- ↲ آموزش و مثالها AVR
- ↲ طرح آماده و کامل شده AVR
- ↲ میکروکنترلرهای ARM
- ↲ سایر میکروکنترولرها و پردازندهها
- ↲ سایر میکروکنترلرها
- ↲ مدار مجتمع برنامه پذیر FPGA
- ↲ رباتیک
- ↲ اخبار و مصاحبه ها در رباتیک
- ↲ آموزش و مقالات رباتیک
- ↲ پروژهها تکمیل شده رباتیک
- ↲ مدارها و مکانیک در رباتیک
- ↲ رباتهای پرنده
- ↲ برق و الکترونیک عمومی
- ↲ تعمیر لوازم برقی
- ↲ اخبار برق و الکترونیک
- بخش بازيهاي رايانهاي
- ↲ بازيهاي رايانهاي
- ↲ كنسولهاي بازي
- ↲ PSP
- ↲ اخبار بازيها
- بخش تجاري اقتصادي
- ↲ بخش اقتصادی و مالی
- ↲ تجارت آنلاين
- ↲ بورس
- ↲ تحلیل و سیگنال روز
- ↲ کار آفرینی
- بخشهاي متفرقه
- ↲ بخش ويژه
- ↲ ساير گفتگوها
- ↲ صندلي داغ
- ↲ اخبار و حوادث
- ↲ انجمن ورزش
- ↲ آکواريوم و ماهيهاي زينتي
- ↲ معرفي سايتها و وبلاگها