نيروي هوايي ايالات متحده رهگيري پریدیتورش را تایید کرد!
مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا
- پست: 1454
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۸, ۱۱:۱۷ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 8701 بار
- سپاسهای دریافتی: 13240 بار
نيروي هوايي ايالات متحده رهگيري پریدیتورش را تایید کرد!
نيروي هوايي ايالات متحده رهگيري پریدیتورش را تاييد كرد...
ازافسران ارشد ستاد نيروي هوايي ايالات متحده آمريكا تاييد كرد،در مورخ 17 سپتامبر 2013 يك فروند جنگنده F-22A رپتور اين كشور يك فروند جنگنده F-4E ايراني را در حالي رهگيري كرده است،كه جنگنده ايراني در حال تعقيب يك فروند پرنده بدون سرنشين و غير مسلح پريديتور MQ-1Bاز فاصله حدود 16 مايلي ،در حال پرواز بر فراز خليج فارس و در نزديكي مرزهاي ايران بوده است. بر طبق اين گزارش:پس از اين اقدام مركز قرارگاه فرماندهي نيروي هوايي ايالات متحده جنگنده رپتور آمريكايي را تا زير بالهاي فانتوم ايراني هدايت نمود تا بازرسي و چك لازم را به منظورشناسايي جنگ افزارهاي آن بدون آشكار كردن موقعيت خود انجام دهد( پرنده رپتور با استفاده از پنهانكاري تا زير بالهاي فانتوم هدايت شد تا جنگ افزارهاي آنرا شناسايي نمايد). پس از اين اقدام ، خلبان رپتور از زير بال چپ جنگنده ايراني بالا آمد و به خلبان ايراني چنين اخطار داد:
you really ought to go home از اين براي نخستين بار در مارس 2013 نيز برخورد مشابهي ميان يك فروند پرنده بدون سرنشين پريديتور و قواي مسلح ايراني اتفاق افتاده بود كه رسانه اي شد.
منبع:نشريه Combat Aircraft Monthly Dec 2013
همچنين در صفحه 28 از اين شماره، در مطلب كوتاهي به سانحه ماه گذشته براي فانتوم بوشهري و شهادت خلبان آرش رضايي اشاره شده است.
لينك دانلود براي اين شماره از سرورهاي مختلف:(حدود 60 مگابايت)
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
ازافسران ارشد ستاد نيروي هوايي ايالات متحده آمريكا تاييد كرد،در مورخ 17 سپتامبر 2013 يك فروند جنگنده F-22A رپتور اين كشور يك فروند جنگنده F-4E ايراني را در حالي رهگيري كرده است،كه جنگنده ايراني در حال تعقيب يك فروند پرنده بدون سرنشين و غير مسلح پريديتور MQ-1Bاز فاصله حدود 16 مايلي ،در حال پرواز بر فراز خليج فارس و در نزديكي مرزهاي ايران بوده است. بر طبق اين گزارش:پس از اين اقدام مركز قرارگاه فرماندهي نيروي هوايي ايالات متحده جنگنده رپتور آمريكايي را تا زير بالهاي فانتوم ايراني هدايت نمود تا بازرسي و چك لازم را به منظورشناسايي جنگ افزارهاي آن بدون آشكار كردن موقعيت خود انجام دهد( پرنده رپتور با استفاده از پنهانكاري تا زير بالهاي فانتوم هدايت شد تا جنگ افزارهاي آنرا شناسايي نمايد). پس از اين اقدام ، خلبان رپتور از زير بال چپ جنگنده ايراني بالا آمد و به خلبان ايراني چنين اخطار داد:
you really ought to go home از اين براي نخستين بار در مارس 2013 نيز برخورد مشابهي ميان يك فروند پرنده بدون سرنشين پريديتور و قواي مسلح ايراني اتفاق افتاده بود كه رسانه اي شد.
منبع:نشريه Combat Aircraft Monthly Dec 2013
همچنين در صفحه 28 از اين شماره، در مطلب كوتاهي به سانحه ماه گذشته براي فانتوم بوشهري و شهادت خلبان آرش رضايي اشاره شده است.
لينك دانلود براي اين شماره از سرورهاي مختلف:(حدود 60 مگابايت)
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
تا در طلب گوهر کانی کانی تا در هوس لقمهٔ نانی نانی
این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی هر چیزی که در جستن آنی آنی
https://www.instagram.com/javad.molaiee/
این نکتهٔ رمز اگر بدانی دانی هر چیزی که در جستن آنی آنی
https://www.instagram.com/javad.molaiee/
- پست: 42
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۸, ۸:۲۹ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 183 بار
- سپاسهای دریافتی: 190 بار
Re: نيروي هوايي ايالات متحده رهگيري پریدیتورش را تایید کرد!
گفته فاصله فانتوم با پریدتور 16 مایل بوده، و پریدتور هم نزدیک آبهای ایران بوده، از اونجایی که اف 22 قانونا و شرعا(!) و عرفا نمیاد روی آبهای ما فانتوم رو رهگیری کنه،
پس فرض می کنیم فانتوم چسبیده به خط مرزی آبهای ما ولی اون ورش! بوده،
فلذا فاصله پریدتور از خاک ما = 16+12 مایل،
یعنی 28 مایل، و اف 22 هم زیر بال اف 4 بوده ، یعنی 12 مایلی مرز خشکی،
رادار نبو در نسل قدیم خودش( فرض می کنیم مال ایران از همون مدل باشن و فرض وجود مدلهای جدیدتر، رادارهای پسیو، رادارهای ایرانی و . . . همه رو نادیده میگیریم) می تونه هدفی با سطح مقطع اف 22 رو از حدودا 25 ناتیکال مایلی ( 28 مایلی) رویت کنه،
البته از روبرو،
و از پایین که سطح مقطع بهتر هم هست،
خب وضعیت فرق خواهد کرد ،
ولی ما باز هم همونو میگیریم،
از اونجایی که ماموریت عمده پریدتورها در حوالی بنادر ما ( عمدتا رد زنی کشتی ها) تعریف شده، پس این رهگیری در نزدیکی یک بندر بوده است،
و تجهیر بنادر به رادارهای مختلف هم از اهم واجبات است،
در نتیجه،
به احتمال زیاد،
اف 22 توسط رادار زمینی در فاصله 12 مایلی به راحتی رویت خواهد شد،
حتی اگر فاصله تا 28 مایل هم برسد،
باز هم رویت خواهد شد،
نتیجه کلی:
1- خبر شایعه است.
2- اف 22 در تله اف 4 ایرانی افتاده و سطح مقطع آن از برخی مقاطع لو رفته است.
در صورت صحت دومی،
باید آفرین گفت به آن خلبان و طراح چنین برنامه ای!
[FONT=tahoma, helvetica, arial, sans-serif]
[FONT=tahoma, helvetica, arial, sans-serif] همش یه سری کد بود . . .
[FONT=tahoma, helvetica, arial, sans-serif] یکفیه الاشاره . . .
پس فرض می کنیم فانتوم چسبیده به خط مرزی آبهای ما ولی اون ورش! بوده،
فلذا فاصله پریدتور از خاک ما = 16+12 مایل،
یعنی 28 مایل، و اف 22 هم زیر بال اف 4 بوده ، یعنی 12 مایلی مرز خشکی،
رادار نبو در نسل قدیم خودش( فرض می کنیم مال ایران از همون مدل باشن و فرض وجود مدلهای جدیدتر، رادارهای پسیو، رادارهای ایرانی و . . . همه رو نادیده میگیریم) می تونه هدفی با سطح مقطع اف 22 رو از حدودا 25 ناتیکال مایلی ( 28 مایلی) رویت کنه،
البته از روبرو،
و از پایین که سطح مقطع بهتر هم هست،
خب وضعیت فرق خواهد کرد ،
ولی ما باز هم همونو میگیریم،
از اونجایی که ماموریت عمده پریدتورها در حوالی بنادر ما ( عمدتا رد زنی کشتی ها) تعریف شده، پس این رهگیری در نزدیکی یک بندر بوده است،
و تجهیر بنادر به رادارهای مختلف هم از اهم واجبات است،
در نتیجه،
به احتمال زیاد،
اف 22 توسط رادار زمینی در فاصله 12 مایلی به راحتی رویت خواهد شد،
حتی اگر فاصله تا 28 مایل هم برسد،
باز هم رویت خواهد شد،
نتیجه کلی:
1- خبر شایعه است.
2- اف 22 در تله اف 4 ایرانی افتاده و سطح مقطع آن از برخی مقاطع لو رفته است.
در صورت صحت دومی،
باید آفرین گفت به آن خلبان و طراح چنین برنامه ای!
[FONT=tahoma, helvetica, arial, sans-serif]
[FONT=tahoma, helvetica, arial, sans-serif] همش یه سری کد بود . . .
[FONT=tahoma, helvetica, arial, sans-serif] یکفیه الاشاره . . .
-
- پست: 252
- تاریخ عضویت: شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲, ۶:۴۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 588 بار
- سپاسهای دریافتی: 899 بار
Re: نيروي هوايي ايالات متحده رهگيري پریدیتورش را تایید کرد!
mohammad_m جان
مساله را زیاد جدی نگیرید.اگر این خبر صحت داشت الان با نمایش فیلم ادعایی که از فانتوم گرفتن تا یک ماه تبلیغ راه می انداختن.خب توی یک مجله یا گزارش میشود خیلی ادعاها کرد.
مساله را زیاد جدی نگیرید.اگر این خبر صحت داشت الان با نمایش فیلم ادعایی که از فانتوم گرفتن تا یک ماه تبلیغ راه می انداختن.خب توی یک مجله یا گزارش میشود خیلی ادعاها کرد.
- پست: 837
- تاریخ عضویت: شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸, ۶:۱۰ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 231 بار
- سپاسهای دریافتی: 1917 بار
Re: نيروي هوايي ايالات متحده رهگيري پریدیتورش را تایید کرد!
میگم کاش ادامسشم میچسبوند زیر فانتوم ما.اومده ببینه تسلیحات فانتوم چیه؟حتما بمب اتم حمل میکرده.اینا که ادعا دارن تمام تحرکات مارو با ماهواره رصد میکنن؟
شاید سالهای سال باشد که اتش امپراطوری پارس خاکستر شده باشد.اما روزی فرا خواهد رسید که ز خاکستر ها ققنوس برخیزد و ان هنگام اتش سالهای سال سکوت مردم ایران زبانه خواهد کشید و بار دیگر مردمی از سرزمین پارس از شرق تا چین واز غرب تا دروازه های روم حکمرانی میکنند و تمام دشمنان این مرز وبوم در اتش قهر ایران خواهند سوخت.ان روز نزدیک است...
-
- پست: 76
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۱, ۵:۳۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 135 بار
- سپاسهای دریافتی: 543 بار
Re: نيروي هوايي ايالات متحده رهگيري پریدیتورش را تایید کرد!
ماهنامه ای که تام کوپر یکی از نویسندگانش در امور مرتبط با ایران محسوب می شود باید هم سرشار از این داستان های تخیلی باشد...
- پست: 196
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۹, ۱۲:۵۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 540 بار
- سپاسهای دریافتی: 1670 بار
Re: نيروي هوايي ايالات متحده رهگيري پریدیتورش را تایید کرد!
گویا از رپتورها برای اسکورت در ارتفاع بالا استفاده می شود!
بعد از چندین مورد مزاحمت میگهای سپاه پاسداران برای پرنده های MQ-1 ایالات متحده تصویب شده این پرنده های شناسایی با اسکورت پوشش داده شوند.
اینکه خبر صحیح است یا نه مشخص نیست! اما وظیفه اسکورت به اف-18 های ناو USS JOHN C سپرده شد!
دستور رسمی و از سوی پنتاگون صادر شده است.
ژنرال مارک ویلز در یک گزارش خبری اشاره کرده که از اف-22 در نقش HVAAE استفاده شده !
او سپس به یک مورد اشاره کرده که مربوط به فانتومهای ایرانی میشده و باقی ماجرا.....
البته نمی شود تایید یا رد کرد ولی گفته ایشان بسیار مختصر و مبهم از قول خلبان اف-22 بوده!
بعد از چندین مورد مزاحمت میگهای سپاه پاسداران برای پرنده های MQ-1 ایالات متحده تصویب شده این پرنده های شناسایی با اسکورت پوشش داده شوند.
اینکه خبر صحیح است یا نه مشخص نیست! اما وظیفه اسکورت به اف-18 های ناو USS JOHN C سپرده شد!
دستور رسمی و از سوی پنتاگون صادر شده است.
ژنرال مارک ویلز در یک گزارش خبری اشاره کرده که از اف-22 در نقش HVAAE استفاده شده !
او سپس به یک مورد اشاره کرده که مربوط به فانتومهای ایرانی میشده و باقی ماجرا.....
البته نمی شود تایید یا رد کرد ولی گفته ایشان بسیار مختصر و مبهم از قول خلبان اف-22 بوده!
کسی که در تاریکی زندگی کند نیاز به نور را درک نخواهد کرد!
-
- پست: 76
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۱, ۵:۳۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 135 بار
- سپاسهای دریافتی: 543 بار
Re: نيروي هوايي ايالات متحده رهگيري پریدیتورش را تایید کرد!
hf22 نوشته شده:
اینکه خبر صحیح است یا نه مشخص نیست! اما وظیفه اسکورت به اف-18 های ناو USS JOHN C سپرده شد!
دستور رسمی و از سوی پنتاگون صادر شده است.
حداقل چندین برخورد به وجود امده همزمان با نزدیک شدن این ناوها به سواحل کشورمان بین هورنت های امریکایی و فانتوم ها و تامکت های اسکرمبل ما بوده
که در یک مورد سیستم های ECM هورنت ها تاثیر بسیار مخربی حتی بر روی رادار فرودگاه بوشهر گذاشته بود و ظاهرا پرسنل فرودگاه تا مدت ها با این مشکل مواجه بودند...
-
- پست: 10
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۹, ۴:۴۸ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 11 بار
- سپاسهای دریافتی: 22 بار
Re: نيروي هوايي ايالات متحده رهگيري پریدیتورش را تایید کرد!
hf22 نوشته شده:گویا از رپتورها برای اسکورت در ارتفاع بالا استفاده می شود!
بعد از چندین مورد مزاحمت میگهای سپاه پاسداران برای پرنده های MQ-1 ایالات متحده تصویب شده این پرنده های شناسایی با اسکورت پوشش داده شوند.
اینکه خبر صحیح است یا نه مشخص نیست! اما وظیفه اسکورت به اف-18 های ناو USS JOHN C سپرده شد!
دستور رسمی و از سوی پنتاگون صادر شده است.
ژنرال مارک ویلز در یک گزارش خبری اشاره کرده که از اف-22 در نقش HVAAE استفاده شده !
او سپس به یک مورد اشاره کرده که مربوط به فانتومهای ایرانی میشده و باقی ماجرا.....
البته نمی شود تایید یا رد کرد ولی گفته ایشان بسیار مختصر و مبهم از قول خلبان اف-22 بوده!
منظورتون از میگ های سپاه دقیقا کدوم پرنده های سپاه هستش؟ اگه منظورتون سوخو-25 سپاه هست که اصلا رادار نداره و جزو وظایفش نیس چون هواپیمای پشتیبانی نزدیکه!
- پست: 1194
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۷ آذر ۱۳۸۵, ۱۲:۲۶ ب.ظ
- محل اقامت: يه گوشه كنار شيراز
- سپاسهای ارسالی: 1817 بار
- سپاسهای دریافتی: 2632 بار
- تماس:
Re: نيروي هوايي ايالات متحده رهگيري پریدیتورش را تایید کرد!
hf22,
داداش یه مطلب گذاشتی با زبان انگلیسی و عکس یه رپتور و همینطور عکس بازیگر معروف هالیوود تام کروز...یه توضیح فارسی هم بزار زیرش برا ما یر دیپلم ها
داداش یه مطلب گذاشتی با زبان انگلیسی و عکس یه رپتور و همینطور عکس بازیگر معروف هالیوود تام کروز...یه توضیح فارسی هم بزار زیرش برا ما یر دیپلم ها

- پست: 196
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۹, ۱۲:۵۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 540 بار
- سپاسهای دریافتی: 1670 بار
Re: نيروي هوايي ايالات متحده رهگيري پریدیتورش را تایید کرد!
اینطور گفته که میگهای سپاه پاسداران قصد داشتند هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را سرنگون کنند. یعنی سعی کرده اند!
پنتاگون دستور اسکورت کردن این نوع هواپیماهای شناسایی داده که اف-18 نیروی دریایی میبایستی این کار را آنجام دهد. که دوستمان در مورد آن و نقش مخرب اخلالگرهای آنها توضیح داد.
سپس متن درمورد وجود اف-22 در امارات اشاره دارد. این رپتورها ارتقاء بلوک 20 هستند که به امارات آورده شدند.
در مقاله اف-22 جهشی بزرگ در مورد ارتقاء و نحوه بلوک بندی ارتقاء آنها توضیح داده شده که به مرور دوستان بیشتر با اف-22 آشنا می شوند. این حقیر بصورت کامل در مورد ارتقاء این جنگنده در آن مقاله توضیح دادم. فقط ذکر کنم که حتی ارتقاء بلوک 20 این جت هم سیستم اقدام الکترونیک پیشرفته ای دارد!
سپس در زیر عکس تام کروز به گفته خلبان اف-22 اشاره شده سپس به صحبت ژنرال مارک اشاره شده که چطور اف-22 توانسته خلبانهای ایرانی را از ادامه راه بازگرداند.
نویسنده در ادامه به فیلم تاپ گان اشاره کرده و داستان این فیلم سپس این موضوع را با آن مقایسه کرده سپس این را یک پایان خوش به سبک فیلم دانسته! آنجا ماوریک بود اینجا خلبانی که حتی اسمش هم یافت نشد! در نت لینکهای بسیاری می توان دید که در مورد این اتفاق بحث و جدل شده است!
پنتاگون دستور اسکورت کردن این نوع هواپیماهای شناسایی داده که اف-18 نیروی دریایی میبایستی این کار را آنجام دهد. که دوستمان در مورد آن و نقش مخرب اخلالگرهای آنها توضیح داد.
سپس متن درمورد وجود اف-22 در امارات اشاره دارد. این رپتورها ارتقاء بلوک 20 هستند که به امارات آورده شدند.
در مقاله اف-22 جهشی بزرگ در مورد ارتقاء و نحوه بلوک بندی ارتقاء آنها توضیح داده شده که به مرور دوستان بیشتر با اف-22 آشنا می شوند. این حقیر بصورت کامل در مورد ارتقاء این جنگنده در آن مقاله توضیح دادم. فقط ذکر کنم که حتی ارتقاء بلوک 20 این جت هم سیستم اقدام الکترونیک پیشرفته ای دارد!
سپس در زیر عکس تام کروز به گفته خلبان اف-22 اشاره شده سپس به صحبت ژنرال مارک اشاره شده که چطور اف-22 توانسته خلبانهای ایرانی را از ادامه راه بازگرداند.
نویسنده در ادامه به فیلم تاپ گان اشاره کرده و داستان این فیلم سپس این موضوع را با آن مقایسه کرده سپس این را یک پایان خوش به سبک فیلم دانسته! آنجا ماوریک بود اینجا خلبانی که حتی اسمش هم یافت نشد! در نت لینکهای بسیاری می توان دید که در مورد این اتفاق بحث و جدل شده است!
کسی که در تاریکی زندگی کند نیاز به نور را درک نخواهد کرد!
-
- پست: 76
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۱, ۵:۳۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 135 بار
- سپاسهای دریافتی: 543 بار
Re: نيروي هوايي ايالات متحده رهگيري پریدیتورش را تایید کرد!
hf22 نوشته شده:اینطور گفته که میگهای سپاه پاسداران قصد داشتند هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را سرنگون کنند. یعنی سعی کرده اند!
پنتاگون دستور اسکورت کردن این نوع هواپیماهای شناسایی داده که اف-18 نیروی دریایی میبایستی این کار را آنجام دهد. که دوستمان در مورد آن و نقش مخرب اخلالگرهای آنها توضیح داد.
پروازهایی که اشاره کردم مربوط به درگیری بین اسکرمبل های نهاجا ( تامکت وفانتوم ) با هورنت های امریکایی بود که عموما این پروازها در شرایط IFR صورت می گرفت
در صورتی که معدود رهگیری پهپادها که توسط فانتوم و فراگ فوت انجام شده در شرایط VFR بوده اند ( متناسب باشرایط پروازی که پهپادها داشتند)
آخرین ويرايش توسط 1 on tiger4, ويرايش شده در 0.
- پست: 1297
- تاریخ عضویت: شنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۷, ۱۰:۲۵ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1856 بار
- سپاسهای دریافتی: 3546 بار
Re: نيروي هوايي ايالات متحده رهگيري پریدیتورش را تایید کرد!
دوست عزیز فکر نمی کنم در پرواز شکاری ها پرواز IFR داشته باشیم تنها پرواز VFR و SVFR داریم ! البته تاجایی که می دونم !