ashubgar,
شما ايا مدرکي داريد که در حال حاضر هواپيماي c-130 در پايگاه دزفول مستقر است؟(ان هم بتعداد زياد)
سقوط جنگنده F-5 در انديمشك
مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا
- پست: 547
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۵, ۶:۴۴ ب.ظ
- محل اقامت: نزد خدايگان افسار گسيخته
- سپاسهای دریافتی: 12 بار
- پست: 15899
- تاریخ عضویت: جمعه ۷ بهمن ۱۳۸۴, ۷:۵۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 72687 بار
- سپاسهای دریافتی: 31681 بار
- تماس:
ashubgar
من که از پست شما همانند ديگر پستهاي بيسرته شما سر نياوردم، به هر حال موفق باشيد
من که از پست شما همانند ديگر پستهاي بيسرته شما سر نياوردم، به هر حال موفق باشيد
زندگي صحنه يکتاي هنرمندي ماست هرکسي نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پيوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد
[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | مجله الکترونيکي سنترال کلابز
[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests]
صحنه پيوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد
[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | مجله الکترونيکي سنترال کلابز
[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests]
لطفا سوالات فني را فقط در خود انجمن مطرح بفرماييد، به اين سوالات در PM پاسخ داده نخواهد شد
- پست: 876
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۸۵, ۹:۲۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 7 بار
- سپاسهای دریافتی: 71 بار
اول از همه خدمت تمام دوستان سلام عرض ميكنم ، خيلي وقته به سايت سرنزدم خيلي چيزا تغيير كرده
ashubgar, اولا كه پست شما چه ربطي به موضوع تاپيك داشت ؟
دوما پايگاه چهاردهم شكاري مشهد نه نهم
سوما من موندم اين چه ربطي به موضوع پست دوستان داشت
چهارما منظورتون از رژيم قبل چيه ؟
پنجما حداقل يه مدرك بيارين كه ايران ميراژ2000 داره .
ششما تامكتي در بندرعباس وجود نداره
هفتما اون خلباني كه ميگين ( تا اونجايي كه من شنيدم ) خلبان بازنشستهي دورهي رژيم پهلوي بوده و پس از سقوط رژيم پهلوي به آمريكا رفته و تبعهي اونجا شده .
هشتما خوب از ساعت 9 شب به بعد كانكت شو تا مجبور نشي از سر كارت جيم بزني

ashubgar, اولا كه پست شما چه ربطي به موضوع تاپيك داشت ؟
پايگاه نهم شکاري مشهد
دوما پايگاه چهاردهم شكاري مشهد نه نهم
پايگاه دوم شکاري تبريز هم اف 4 و ميگ 29 داره. اصل آماده کردن پايگاه دوم شکاري تبريز و ارتقاء اون که الان 8 سال هستش که به عنوان آماده ترين پايگاه و عملياتي ترين پايگاه و عنوان اولي را به يدک ميکشد براي تامين نظر کارشناسان روسي ميگ 29 روسي بود.
سوما من موندم اين چه ربطي به موضوع پست دوستان داشت
پايگاه همدان ميراژ 2000 سفي رنگي که غنيمت رژيم قبلي بوده و .... داره
چهارما منظورتون از رژيم قبل چيه ؟
پنجما حداقل يه مدرك بيارين كه ايران ميراژ2000 داره .
ششما تامكتي در بندرعباس وجود نداره
هفتما اون خلباني كه ميگين ( تا اونجايي كه من شنيدم ) خلبان بازنشستهي دورهي رژيم پهلوي بوده و پس از سقوط رژيم پهلوي به آمريكا رفته و تبعهي اونجا شده .
هشتما خوب از ساعت 9 شب به بعد كانكت شو تا مجبور نشي از سر كارت جيم بزني

ازل مهر علي را به من آموخته اند ****** تا ابد نيز دلم دست به دامان علي
-
- پست: 949
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۳۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 2396 بار
- سپاسهای دریافتی: 1355 بار
ashubgar شما نوشتيد كه :
كاش كمي در مورد اين نكته اي كه اشاره ميكنيد بيشتر توضيح ميداديد ...
مگر شما تمامي مقامات آن منطقه هوايي را مي شناسيد كه مدعي عدم حضور آنان در اين مراسم هستيد ؟ در ضمن اين سه عكس نميتوانند تصوير روشني از كل مراسم تشييع پيكر پاك اين خلبان شهيد ارائه نمايند...
پايگاه هوايي دزفول چهارمين پايگاه شكاري هست كه عملياتي شده و با كد TFB.4 شناخته ميشه...
اگر كمي دقيق ميشديد ميفهميديد كه هواپيمايي كه ادعا ميكنيد روسي و متعلق به IRGCAF هست ، يكي از هواپيماهاي VIP نيروي هوايي ارتش يا همون IRIAF هست...
( از اين زاويه نميشه نوع هواپيما را دقيقا تشخيص داد ولي به احتمال زياد فوكر 27 هست...
)
باز هم حرف بي پايه و اساس ...
تنها در پايگاههاي هوايي تهران و شيراز ( TFB.1 و TFB.7 ) وينگ ترابري مستقر هست، بنابر اين فقط در اين پايگاهها ميتونيد شاهد هواپيماي C-130 باشيد ، نه در پتيگاهي مانند دزفول ... البته ممكنه كه گاها يك يا چند فروند C-130به اين پايگاه عزيمت كنند اما قطعا حضوري خيلي كوتاه مدت خواهند داشت...
اميدوارم Mahdi1944 حالا به اون حرفي که من گفتم رسيده باشي. امروز فقط به خاطر اين مطلب مرخصي ساعتي گرفتم اومدم اينو بگم برم
كاش كمي در مورد اين نكته اي كه اشاره ميكنيد بيشتر توضيح ميداديد ...

حتي تو تصوير هم معلومه هيچکس از مقامات نيستند
مگر شما تمامي مقامات آن منطقه هوايي را مي شناسيد كه مدعي عدم حضور آنان در اين مراسم هستيد ؟ در ضمن اين سه عكس نميتوانند تصوير روشني از كل مراسم تشييع پيكر پاك اين خلبان شهيد ارائه نمايند...

انديمشک پايگاه هوايي نداره پايگاه سوم يا پنجم شکاري دزفول " دقيقا يادم نيست". حتما فاصله کم منطقه هوايي پرواز با پوشش امنيتي سپر دفاعي .... منظور منو مي رسونه.
پايگاه هوايي دزفول چهارمين پايگاه شكاري هست كه عملياتي شده و با كد TFB.4 شناخته ميشه...
هواپيماي ارسال شده هم يک هواپيماي روسي متعلق به سپاه مي باشد.
اگر كمي دقيق ميشديد ميفهميديد كه هواپيمايي كه ادعا ميكنيد روسي و متعلق به IRGCAF هست ، يكي از هواپيماهاي VIP نيروي هوايي ارتش يا همون IRIAF هست...


در حالي که پايگاه شکاري دزفول تا دلت بخواد C130 ارتشي داره
باز هم حرف بي پايه و اساس ...

تنها در پايگاههاي هوايي تهران و شيراز ( TFB.1 و TFB.7 ) وينگ ترابري مستقر هست، بنابر اين فقط در اين پايگاهها ميتونيد شاهد هواپيماي C-130 باشيد ، نه در پتيگاهي مانند دزفول ... البته ممكنه كه گاها يك يا چند فروند C-130به اين پايگاه عزيمت كنند اما قطعا حضوري خيلي كوتاه مدت خواهند داشت...
...آن ها که بر فراز آسمان درس پرواز آموخته بودند ، دیگر زیستن بر خاک زمین میسرشان نبود و جنگ بهانه ای بود تا مشق نیمه کاره ی آسمانی بودنشان را کامل کنند ....

-
- پست: 949
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۳۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 2396 بار
- سپاسهای دریافتی: 1355 بار
پايگاه هاي شکاري با توجه به منطقه جنگي ايران و عراق تقسيم بندي شده بودن الان هم همينطور. پايگاه اول همدان - پايگاه دوم تبريز - و ... پايگاه نهم شکاري مشهد.
صرف نظر از شماره هاي اشتباهي كه به پايگاهها تخصيص داديد ، ممكنه بپرسم كه منظورتون از اين جمله چيه ؟
پايگاه دزفول با توجه به شکاري بودن پايگاه صرفا به عنوان يک پايگاه صوري براي تدارکات جنگي و به علت باز بودن فضاي پايگاه و دور بودن از مسير جنگنده هاي عراقي براي اين کار در نظر گرفته شده بود. پرنده هاي لجستيکي c130 ارتش تنها هواپيماي تدارکاتي - عملياتي بود که ارتش ايران در اختيار داشت
پايگاه دزفول نه تنها نقش صوري در جنگ نداشت ، كه يكي از فعالترين پايگاههاي هوايي زمان جنگ هم بود.علاوه بر گردان هاي شكاري تاكتيكي 41 ، 42 و 43 كه مجهز به F-5E/F بودند ، در مقاطعي از جنگ اسكادرانهاي F-4 و حتي F-14 هم در اين پايگاه مستقر شده بودند

پرنده هاي لجستيکي c130 ارتش تنها هواپيماي تدارکاتي - عملياتي بود که ارتش ايران در اختيار داشت. پس
پس 707 ها و 747 ها چي بودند ؟ نكنه اونها به عنوان هواپيماي ترابري شناخته نميشند ؟

پايگاه دوم شکاري تبريز هم اف 4 و ميگ 29 داره
تبريز F-4 نداره ، F-5 داره

پايگاه بندر عباس که البته پايگاه اصلي شکاري نيست و آشيانه اف 14 ها مي باشد به علت باند پروازي کم عرض و کم طول براي اف 14 ها در نظر گرفته شده. اخيرا هم خلبان سابق نيروي هوايي ارتش که در جامه تاجري اقدام به خريد قطعات يدکي اف 14 مي کرده و از طريق کشورهاي عربي وارد ايران مي کرد از دادگاه امريکايي محکوم و مجرم شناخته شده است
همونجور كه دوستمون گفتند ، هيچ سابقه اي از حضور تامكت در پايگاه بندر عباس وجود نداشته و نداره...


...آن ها که بر فراز آسمان درس پرواز آموخته بودند ، دیگر زیستن بر خاک زمین میسرشان نبود و جنگ بهانه ای بود تا مشق نیمه کاره ی آسمانی بودنشان را کامل کنند ....

- پست: 547
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۵, ۶:۴۴ ب.ظ
- محل اقامت: نزد خدايگان افسار گسيخته
- سپاسهای دریافتی: 12 بار
-
- پست: 812
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۷ دی ۱۳۸۵, ۲:۱۴ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4044 بار
- سپاسهای دریافتی: 1081 بار