آخرين اخبار مربوط به نيروي هوايي ايران
مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا
- پست: 1790
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۶ فروردین ۱۳۸۵, ۳:۴۹ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 8 بار
- سپاسهای دریافتی: 258 بار
دوستان واقعا کم لطفي مي کنند؟!
چرا صاعقه شبيه اف-18 نيست؟ اصلا مقياسهاي شباهت جنگنده ها را يکي يکي بررسي کنيد تا بفهميد صاعقه اگر الان شبيه اف-18 نباشد اما اين انعطاف پذيري را دارد که با تغييراتي حتي بهتر از آن هم بشود.
چينيها اومدن يک محصول درجه 2 متوسط به نام FC-1 توليد کردند و تمام دنيا قبول کردند که اين جنگنده شبيه اف-16 بوده و از 70% تواناييهاي آن برخوردار هست.
حالا ما خودمون داريم زحمات متخصصان داخلي را کم اهميت جلوه مي دهيم! چرا؟ آيا بجز اين هست که بايد از محصولات داخل حتي اگر کم کيفيت باشند در مقابل ديدگان جهاني دفاع کرد؟
حتما اگر FC-1 ساخت ايران بود همه مي گفتن که اين شبيه اف-16 نيست!
ولي چون ساخت يک کشور خارجي هست همگي قبول کرده ايد که شبيه اف-16 است!
دوستان من به خود و تواناييهاي خود ايمان داشته باشيد.
باور کنيد ما ايرانيها مي توانيم و خواهيم توانست.
کافي است که بر روي صاعقه رادار Zhuk-PH با برد 240 الي 250 کيلومتر نصب شود تا اف-18 که سهله از اف-15 هم برتر شود.
بهتره اول نيمه پر ليوان را ببينيم و بررسي کنيم و در نهايت به نيمه خالي هم توجهي مخفيانه و به دور از نظر بيگانگان داشته باشيم.
چرا صاعقه شبيه اف-18 نيست؟ اصلا مقياسهاي شباهت جنگنده ها را يکي يکي بررسي کنيد تا بفهميد صاعقه اگر الان شبيه اف-18 نباشد اما اين انعطاف پذيري را دارد که با تغييراتي حتي بهتر از آن هم بشود.
چينيها اومدن يک محصول درجه 2 متوسط به نام FC-1 توليد کردند و تمام دنيا قبول کردند که اين جنگنده شبيه اف-16 بوده و از 70% تواناييهاي آن برخوردار هست.
حالا ما خودمون داريم زحمات متخصصان داخلي را کم اهميت جلوه مي دهيم! چرا؟ آيا بجز اين هست که بايد از محصولات داخل حتي اگر کم کيفيت باشند در مقابل ديدگان جهاني دفاع کرد؟
حتما اگر FC-1 ساخت ايران بود همه مي گفتن که اين شبيه اف-16 نيست!
ولي چون ساخت يک کشور خارجي هست همگي قبول کرده ايد که شبيه اف-16 است!
دوستان من به خود و تواناييهاي خود ايمان داشته باشيد.
باور کنيد ما ايرانيها مي توانيم و خواهيم توانست.
کافي است که بر روي صاعقه رادار Zhuk-PH با برد 240 الي 250 کيلومتر نصب شود تا اف-18 که سهله از اف-15 هم برتر شود.
بهتره اول نيمه پر ليوان را ببينيم و بررسي کنيم و در نهايت به نيمه خالي هم توجهي مخفيانه و به دور از نظر بيگانگان داشته باشيم.
- پست: 529
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۶ فروردین ۱۳۸۵, ۱۲:۱۱ ق.ظ
- محل اقامت: تهران
- سپاسهای ارسالی: 42 بار
- سپاسهای دریافتی: 99 بار
- تماس:
سلام
Kingman_62 از لحاظ ظاهری بنده عکس هر دو رو میگذارم قضاوت با خودتون
البته عکس ها به صورت Thumbnail هستن
اولی F/A-18
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
دومی هم عکس صاعقه که دوست خوبمون JASON گذاشته بودن
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Kingman_62 از لحاظ ظاهری بنده عکس هر دو رو میگذارم قضاوت با خودتون
البته عکس ها به صورت Thumbnail هستن
اولی F/A-18
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
دومی هم عکس صاعقه که دوست خوبمون JASON گذاشته بودن
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
آخرین ويرايش توسط 1 on mach1, ويرايش شده در 0.
- پست: 1790
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۶ فروردین ۱۳۸۵, ۳:۴۹ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 8 بار
- سپاسهای دریافتی: 258 بار
اگر به بدنه صاعقه با دقت زياد نگاه کنيد متوجه تغيير کلي در شکل بدنه ميشويد.
خيلي از فرمولها و تابعهاي پروازي اين جنگنده کاملا با اف-5 فرق مي کند و شبيه اف-18 هست.
به نظر من صاعقه با يک رادار قوي مي تواند 70% کارايي F/A-18C را داشته باشد و دليل 70% توان کمتر حمل تسليحات و برد کمتر هست.
به هر حال صاعقه گامي است کوچک در جهت پيشرفت کشور ولي در زمان کنوني گام بسيار بزرگي است.
کمتر کشوري توان انجام محاسبات پيچيده براي دو سکان عمودي را دارد.
خيلي از فرمولها و تابعهاي پروازي اين جنگنده کاملا با اف-5 فرق مي کند و شبيه اف-18 هست.
به نظر من صاعقه با يک رادار قوي مي تواند 70% کارايي F/A-18C را داشته باشد و دليل 70% توان کمتر حمل تسليحات و برد کمتر هست.
به هر حال صاعقه گامي است کوچک در جهت پيشرفت کشور ولي در زمان کنوني گام بسيار بزرگي است.
کمتر کشوري توان انجام محاسبات پيچيده براي دو سکان عمودي را دارد.
- پست: 1790
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۶ فروردین ۱۳۸۵, ۳:۴۹ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 8 بار
- سپاسهای دریافتی: 258 بار
من نميدونم چرا تو ايران همه دانشمند هستند؟ حتي بقال سر کوچه هم نظر تخصصي ميدهد؟
هنوز يک روز از خبر ورود به خدمت جنگنده صاعقه نگذشته بود که آقايان نابغه شروع کردند به گفتن نظرات والا مقام خود!
از همون اول آقايان اعلام کردند که اين جنگنده رادار ندارد!
اصلا سلاح و آيونيک و ... هم ندارد!
بلکه يک ماکت کاغذي هست که بستنش به يک بالن و ازش فيلم برداري کردن!
دوستان من اصلا ميدونيد علم طراحي جنگنده با دو سکان عمودي چقدر پيچيده هست؟
کساني که ميگن صاعقه همون اف-5 هست منتها با يک سکان عمودي بيشتر اصلا با فرمولهاي طراحي هواپيما آشنايي دارند که به اين راحتي نظر ميدن؟
من خودم اصلا در زمينه طراحي هواپيما اطلاعات چنداني ندارم بجز ساخت ماکت با روش تجربي.
ولي اگر کسي خواست بره و کمي مطالعه کند و ببيند که حتي از توي کتابها هم نميتواند چگونگي طراحي جنگنده با دو سکان عمودي را بدست آورد.
حتي اگر صاعقه همون اف-5 باشد منتها با دو سکان عمودي باز هم اين نشان از توان بالاي متخصصان ايراني دارد که يک سکان را به دو سکان تبديل کرده اند.
هنوز يک روز از خبر ورود به خدمت جنگنده صاعقه نگذشته بود که آقايان نابغه شروع کردند به گفتن نظرات والا مقام خود!
از همون اول آقايان اعلام کردند که اين جنگنده رادار ندارد!
اصلا سلاح و آيونيک و ... هم ندارد!
بلکه يک ماکت کاغذي هست که بستنش به يک بالن و ازش فيلم برداري کردن!
دوستان من اصلا ميدونيد علم طراحي جنگنده با دو سکان عمودي چقدر پيچيده هست؟
کساني که ميگن صاعقه همون اف-5 هست منتها با يک سکان عمودي بيشتر اصلا با فرمولهاي طراحي هواپيما آشنايي دارند که به اين راحتي نظر ميدن؟
من خودم اصلا در زمينه طراحي هواپيما اطلاعات چنداني ندارم بجز ساخت ماکت با روش تجربي.
ولي اگر کسي خواست بره و کمي مطالعه کند و ببيند که حتي از توي کتابها هم نميتواند چگونگي طراحي جنگنده با دو سکان عمودي را بدست آورد.
حتي اگر صاعقه همون اف-5 باشد منتها با دو سکان عمودي باز هم اين نشان از توان بالاي متخصصان ايراني دارد که يک سکان را به دو سکان تبديل کرده اند.
- پست: 4122
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4507 بار
- سپاسهای دریافتی: 4337 بار
- تماس:
نيروي هوايي ایران، برد عملیاتی ناوگان خود را افزیش میدهد
نيروي هوايي ایران، برد عملیاتی ناوگان خود را افزیش میدهد
روز پنجشنبه هفتهنامه دفاعی جینز Jane's Defence Weekly مدعی شد که نیروی هوایی ایران سعی دارد برد عملیاتی هوایی خود را افزایش دهد. این نشریه با استناد به منابع دفاعی غرب مدعی شد که ایران در جستجوی روشهای مختلف برای حملات استراتژیک –مانند حملات هستهای- است و نمیخواهد تنها به موشکهای بالستیک بسنده کند.
[External Link Removed for Guests]
این نشریه ادعا کرد که ایران مشغول تمرین سوختگیری هوایی شبانه است. همچنین اخیراً خلبانهای ایرانی تمرین مأموریتهای بلندبرد بیشتری انجام میدهند. این امر به این معنی است که نیروی هوایی ایران میتواند اهدافی در حوزه مدیترانه را مورد تهدید قرار دهد.
این نشریه در بخش دیگری از مقاله خود آورده است که ایران در زمینه تجهزات و منابع سوختگیری هوایی سرمایهگذاری بسیار زیادی کرده تا بتواند از از سیستمهای تسلیحاتی راهبردی در شعاع عملیاتی بیشتری استفاده کند. این نشریه هواپیماهای بمب افکن Su-24MK را به عنوان یکی از هواپیماهای اصلی دخیل در این تمرینها معرفی کرده است.
همچنین این نشریه در مقاله خود آورده است که بعضی از این تمرینها در خاک سوریه انجام شده است. براساس توافقی که بین ایران و سوریه در نوامبر سال 2005 صورت گرفته، نیروی هوایی ایران میتوان از آسمان سوریه استفاده کند. براساس توافقی که در آنزمان انجام گرفته، به هواپیماهای جنگی ایران اجازه داده شده تا در هنگام بازگشت از مأموریت و در صورتی نیاز به فرود اضطراری بتوانند در خاک سوریه فرود بیآیند.
«با اینکه در مورد سلاحهایی که قرار است مورد استفاده قرار بگیرد اطلاعات کمی دردست است، منابع مطلع مدعی شدهاند که تهران اخیراً به شدت در پی گسترش راههای استفاده از تسلیحات هستهای است.»
اما در عین حال جین هشدار داده است که ممکن است ایران تنها در حال بزرگنمایی توانایی بازدارنده خود باشد، کمااینکه پیش از این نیز چنین حرکتی از ایران سر زده است. «توان ایران برای انجام عملیاتهای بلندبردی که اهداف منطقهای خاصی را مورد تهدید جدی راهبردی قرار دهد جای بحث دارد.»
«سؤال اینجاست که آیا ایران قصد دارد با جدیت چنین تواناییهایی را گسترش دهد و یا اینکه این تمرینها تنها یک تاکتیک برای به ترساندن مهاجمان احتمالی است و در راستای تلاشهای اخیر ایران برای تبدیل شدن به یک قدرت منطقهای است.»
[url=http://www.avia.ir/Default.asp?@=4233&T=%20ایران%20برد%20عملیاتی%20ناوگان%20خود%20را%20افزیش%20میدهد]منبع[/url]
[External Link Removed for Guests]
روز پنجشنبه هفتهنامه دفاعی جینز Jane's Defence Weekly مدعی شد که نیروی هوایی ایران سعی دارد برد عملیاتی هوایی خود را افزایش دهد. این نشریه با استناد به منابع دفاعی غرب مدعی شد که ایران در جستجوی روشهای مختلف برای حملات استراتژیک –مانند حملات هستهای- است و نمیخواهد تنها به موشکهای بالستیک بسنده کند.
[External Link Removed for Guests]
این نشریه ادعا کرد که ایران مشغول تمرین سوختگیری هوایی شبانه است. همچنین اخیراً خلبانهای ایرانی تمرین مأموریتهای بلندبرد بیشتری انجام میدهند. این امر به این معنی است که نیروی هوایی ایران میتواند اهدافی در حوزه مدیترانه را مورد تهدید قرار دهد.
این نشریه در بخش دیگری از مقاله خود آورده است که ایران در زمینه تجهزات و منابع سوختگیری هوایی سرمایهگذاری بسیار زیادی کرده تا بتواند از از سیستمهای تسلیحاتی راهبردی در شعاع عملیاتی بیشتری استفاده کند. این نشریه هواپیماهای بمب افکن Su-24MK را به عنوان یکی از هواپیماهای اصلی دخیل در این تمرینها معرفی کرده است.
همچنین این نشریه در مقاله خود آورده است که بعضی از این تمرینها در خاک سوریه انجام شده است. براساس توافقی که بین ایران و سوریه در نوامبر سال 2005 صورت گرفته، نیروی هوایی ایران میتوان از آسمان سوریه استفاده کند. براساس توافقی که در آنزمان انجام گرفته، به هواپیماهای جنگی ایران اجازه داده شده تا در هنگام بازگشت از مأموریت و در صورتی نیاز به فرود اضطراری بتوانند در خاک سوریه فرود بیآیند.
«با اینکه در مورد سلاحهایی که قرار است مورد استفاده قرار بگیرد اطلاعات کمی دردست است، منابع مطلع مدعی شدهاند که تهران اخیراً به شدت در پی گسترش راههای استفاده از تسلیحات هستهای است.»
اما در عین حال جین هشدار داده است که ممکن است ایران تنها در حال بزرگنمایی توانایی بازدارنده خود باشد، کمااینکه پیش از این نیز چنین حرکتی از ایران سر زده است. «توان ایران برای انجام عملیاتهای بلندبردی که اهداف منطقهای خاصی را مورد تهدید جدی راهبردی قرار دهد جای بحث دارد.»
«سؤال اینجاست که آیا ایران قصد دارد با جدیت چنین تواناییهایی را گسترش دهد و یا اینکه این تمرینها تنها یک تاکتیک برای به ترساندن مهاجمان احتمالی است و در راستای تلاشهای اخیر ایران برای تبدیل شدن به یک قدرت منطقهای است.»
[url=http://www.avia.ir/Default.asp?@=4233&T=%20ایران%20برد%20عملیاتی%20ناوگان%20خود%20را%20افزیش%20میدهد]منبع[/url]
[External Link Removed for Guests]
- پست: 4122
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4507 بار
- سپاسهای دریافتی: 4337 بار
- تماس:
ایران هواپیماهای خود را به سیستم سوختگیری در هوا مجهز میكند
یك نشریه انگلیسی:
ایران هواپیماهای خود را به سیستم سوختگیری در هوا مجهز میكند
یك مجله انگلیسی نوشت، ایران هواپیماهای جنگی خود را به سیستم سوختگیری در هوا مجهز میكند و به خلبانان این هواپیماها در انجام ماموریتها در مسافتهای طولانی آموزش میدهد.
[External Link Removed for Guests]
مجله امور نظامی «جینز دیونس» چاپ انگلیس نوشت، ایران در تلاش است هواپیماهای جنگی خود را به سیستم سوختگیری در هوا مجهز كند و خلبانان آنها را برای انجام ماموریتها در مسافتهای طولانی آموزش دهد.
این مجله همچنین نوشت نیروی هوایی ایران با هواپیماهای جنگنده سوخوی 24 روسیه در آسمان این كشور و سوریه در زمینه ماموریتهای هوایی شبانه در ارتفاع پایین آموزش دیده است.
به نوشته این روزنامه، تهران در تلاش است توانایی هواپیماهای بوئینگ 707 و 747 خود را برای سوختگیری در هوا با هدف زدن ضربات احتمالی در مسافتهای طولانی، افزایش دهد.
مجله جینز به نقل از گزارش مارك لی كارشناس امور نظامی نوشت كشورهای حوزه خلیجفارس به شكلی فزاینده از افزایش عملیات در عراق و موضع شدیدتر آمریكا علیه ایران و سوریه به شدت نگرانند و این نگرانی رو به افزایش است.
[url=http://www.avia.ir/Default.asp?@=4247&T=ایران%20هواپیماهای%20خود%20را%20به%20سیستم%20سوختگیری%20در%20هوا%20مجهز%20میكند]منبع[/url]
ایران هواپیماهای خود را به سیستم سوختگیری در هوا مجهز میكند
یك مجله انگلیسی نوشت، ایران هواپیماهای جنگی خود را به سیستم سوختگیری در هوا مجهز میكند و به خلبانان این هواپیماها در انجام ماموریتها در مسافتهای طولانی آموزش میدهد.
[External Link Removed for Guests]
مجله امور نظامی «جینز دیونس» چاپ انگلیس نوشت، ایران در تلاش است هواپیماهای جنگی خود را به سیستم سوختگیری در هوا مجهز كند و خلبانان آنها را برای انجام ماموریتها در مسافتهای طولانی آموزش دهد.
این مجله همچنین نوشت نیروی هوایی ایران با هواپیماهای جنگنده سوخوی 24 روسیه در آسمان این كشور و سوریه در زمینه ماموریتهای هوایی شبانه در ارتفاع پایین آموزش دیده است.
به نوشته این روزنامه، تهران در تلاش است توانایی هواپیماهای بوئینگ 707 و 747 خود را برای سوختگیری در هوا با هدف زدن ضربات احتمالی در مسافتهای طولانی، افزایش دهد.
مجله جینز به نقل از گزارش مارك لی كارشناس امور نظامی نوشت كشورهای حوزه خلیجفارس به شكلی فزاینده از افزایش عملیات در عراق و موضع شدیدتر آمریكا علیه ایران و سوریه به شدت نگرانند و این نگرانی رو به افزایش است.
[url=http://www.avia.ir/Default.asp?@=4247&T=ایران%20هواپیماهای%20خود%20را%20به%20سیستم%20سوختگیری%20در%20هوا%20مجهز%20میكند]منبع[/url]
- پست: 368
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۵, ۳:۵۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 221 بار
- سپاسهای دریافتی: 216 بار
اگه يادتان باشد چند وقت پيش من در باره جنگنده بمب افکن هاي سوخو24 و اهميت ان يک فروم ايجاد کردم
اما زياد به ان توجهي نشد من اطلاعاتي در دست دارم که نشان مي دهد همين امسال ايران تعدادي ديگر از
اين نوع هواپيماها از روسيه تحويل گرفت همچنين با کمک شرکت سوخو تغييرات زيادي در اين نوع هواپيما ايجاد
کرده است
علت تحريم شرکت سوخو از طرف امريکا به همين دليل بود
اما زياد به ان توجهي نشد من اطلاعاتي در دست دارم که نشان مي دهد همين امسال ايران تعدادي ديگر از
اين نوع هواپيماها از روسيه تحويل گرفت همچنين با کمک شرکت سوخو تغييرات زيادي در اين نوع هواپيما ايجاد
کرده است
علت تحريم شرکت سوخو از طرف امريکا به همين دليل بود
خدایا کشور ما را از دروغ و فساد و چاپلوسی و فقر نجات بده
-
- پست: 198
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۸۵, ۹:۳۴ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1 بار
- سپاسهای دریافتی: 3 بار
- تماس:
- پست: 557
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۸۵, ۱:۲۲ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 8 بار
- سپاسهای دریافتی: 67 بار
- تماس:
ایران درتولید سامانه های هوایی خودکفا شد
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از خودکفایی این نیرو در تولید همه قطعههای مورد نیاز در سامانه های هوایی خبر داد و افزود: امسال هیچ قطعه ای از کشورهای خارجی تهیه نمی کنیم .
احمد میقانی در مصاحبه با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: با صدور فرمان تشکیل جهاد خودکفایی در ارتش و پس از جنگ تحمیلی بازسازی و به روز کردن سامانه های هوایی آغاز شد.
وی افزود:تجهیز هواپیماهای یک محوری به چند محوری, بهینه سازی همه روشها دفاعی و نظامی, تبدیل سامانه های موشکی به بومی و دانش روز و بهینهسازی رادارهای کشف هدف و ضد هوایی از جمله دستاوردهای این نیرو در سالهای گذشته بوده است.
فرمانده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: اکنون پدافند های هوایی این نیرو مجهز به رادار هستند و می توانند در جنگ های متقارن و نامتقارن بکارگیری شوند.
میقانی گفت:رادارهای پدافند لوله ای نیز قادرند به راحتی موشک های کروزو هواپیماهای بدون سرنشین را کشف و منهدم کنند.
وی افزود:اکنون نیروی هوایی توانایی ساخت همه رادارها را با بردهای مختلف و فعال دارد.
میقانی ساخت هواپیماهای ملخ دار, آموزشی و شکاری را از دیگر دستاوردهاینیروی هوایی پس از دوارن دفاع مقدس برشمرد و گفت: اکنون در حال تولید انبوه این نوع هواپیماها هستیم.
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره بهاینکه در تولید هواپیماهای شکاری صاعقه و آذرخش به تولیدانبوه رسیده ایم گفت: به زودی شاهد پرواز گسترده این هواپیماها بر فراز آسمان ایران خواهیم بود.
میقانی گفت: این هواپیماها به صورت تقریبی نزدیک به هواپیمای اف 16 است.
فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه در جهان توان رزم هوایی ازهواپیمای با سرنشین به هواپیمای بدون سرنشین در تغییر است تصریح کرد: در10 یا 15 سال آینده 50 درصد ماموریت ها به هواپیماهای بدون سرنشینواگذار می شود.
میقانی گفت: خودکفایی در همه زمینه ها در نیروی هوایی نشان دهندهتوانمندی داخلی است و آنچه در ارتش جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتادهمعجزه است.
وی افزود: توانمندی سامانه های موشکی ایران کمتر از سامانه های پیشرفتهجهان نیست.
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: آنچه در ارتش اتفاق افتاده معجزه است.
احمد میقانی افزود:قدرت ایمان مایه قدرتمندی و توانمندی ایران و ارتش ایران مکتبی است و به این علت استکبار جهانی از نیروی نظامی ایران هراس دارد.
وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب نیروی هوایی کشور تجهیزات محور و بهصورت کامل مصرفی بود و کمترین تجهیزات را از کشورهای خارجی وارد می کرد یادآورشد: پس از پیروزی انقلاب نیز این نیرو با تحریم کامل اقتصادی وقطع همکاری مراکز پشتیبانی مواجه شد.
میقانی تصریح کرد:نیروی هوایی ارتش توانست با خودباوری و اتکا بهخداوند و در کمال ناباوری و تعجب ناظران نظامی جهان در ساعت های نخست جنگ تحمیلی دهها فروند هواپیمای نظامی را به اهداف معین در عراق اعزام کند.
وی گفت:همچنین این نیرو در دومین روز از جنگ تحمیلی 140 فروند هواپیمای نظامی را برفراز آسمان دشمن به پرواز درآورد و اهداف عراق را مورد هدف قرار داد.
فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به اینکه در دو ماه نخست دفاع مقدس بیشترین اتکاء نظام به این نیرو بود خاطرنشان کرد: نیروی هوایی دراینمدت روزانه بیش از 100 سورتی پرواز و بمباران مراکز و امکانات عراق را انجام می داد .
احمد میقانی در مصاحبه با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: با صدور فرمان تشکیل جهاد خودکفایی در ارتش و پس از جنگ تحمیلی بازسازی و به روز کردن سامانه های هوایی آغاز شد.
وی افزود:تجهیز هواپیماهای یک محوری به چند محوری, بهینه سازی همه روشها دفاعی و نظامی, تبدیل سامانه های موشکی به بومی و دانش روز و بهینهسازی رادارهای کشف هدف و ضد هوایی از جمله دستاوردهای این نیرو در سالهای گذشته بوده است.
فرمانده نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: اکنون پدافند های هوایی این نیرو مجهز به رادار هستند و می توانند در جنگ های متقارن و نامتقارن بکارگیری شوند.
میقانی گفت:رادارهای پدافند لوله ای نیز قادرند به راحتی موشک های کروزو هواپیماهای بدون سرنشین را کشف و منهدم کنند.
وی افزود:اکنون نیروی هوایی توانایی ساخت همه رادارها را با بردهای مختلف و فعال دارد.
میقانی ساخت هواپیماهای ملخ دار, آموزشی و شکاری را از دیگر دستاوردهاینیروی هوایی پس از دوارن دفاع مقدس برشمرد و گفت: اکنون در حال تولید انبوه این نوع هواپیماها هستیم.
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره بهاینکه در تولید هواپیماهای شکاری صاعقه و آذرخش به تولیدانبوه رسیده ایم گفت: به زودی شاهد پرواز گسترده این هواپیماها بر فراز آسمان ایران خواهیم بود.
میقانی گفت: این هواپیماها به صورت تقریبی نزدیک به هواپیمای اف 16 است.
فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه در جهان توان رزم هوایی ازهواپیمای با سرنشین به هواپیمای بدون سرنشین در تغییر است تصریح کرد: در10 یا 15 سال آینده 50 درصد ماموریت ها به هواپیماهای بدون سرنشینواگذار می شود.
میقانی گفت: خودکفایی در همه زمینه ها در نیروی هوایی نشان دهندهتوانمندی داخلی است و آنچه در ارتش جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتادهمعجزه است.
وی افزود: توانمندی سامانه های موشکی ایران کمتر از سامانه های پیشرفتهجهان نیست.
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: آنچه در ارتش اتفاق افتاده معجزه است.
احمد میقانی افزود:قدرت ایمان مایه قدرتمندی و توانمندی ایران و ارتش ایران مکتبی است و به این علت استکبار جهانی از نیروی نظامی ایران هراس دارد.
وی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب نیروی هوایی کشور تجهیزات محور و بهصورت کامل مصرفی بود و کمترین تجهیزات را از کشورهای خارجی وارد می کرد یادآورشد: پس از پیروزی انقلاب نیز این نیرو با تحریم کامل اقتصادی وقطع همکاری مراکز پشتیبانی مواجه شد.
میقانی تصریح کرد:نیروی هوایی ارتش توانست با خودباوری و اتکا بهخداوند و در کمال ناباوری و تعجب ناظران نظامی جهان در ساعت های نخست جنگ تحمیلی دهها فروند هواپیمای نظامی را به اهداف معین در عراق اعزام کند.
وی گفت:همچنین این نیرو در دومین روز از جنگ تحمیلی 140 فروند هواپیمای نظامی را برفراز آسمان دشمن به پرواز درآورد و اهداف عراق را مورد هدف قرار داد.
فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به اینکه در دو ماه نخست دفاع مقدس بیشترین اتکاء نظام به این نیرو بود خاطرنشان کرد: نیروی هوایی دراینمدت روزانه بیش از 100 سورتی پرواز و بمباران مراکز و امکانات عراق را انجام می داد .
اگر علم در ثريا باشد مردماني از سرزمين پارس به آن خواهند رسيد. پيامبر اکرم (ص)