آخرين اخبار از به پرواز درآمدن «صاعقه» برفراز آسمان تهران
مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا
- پست: 2440
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۶, ۶:۲۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 11143 بار
- سپاسهای دریافتی: 14954 بار
سرهنگ دوم خلبان "هوشنگ منفردزاده" وسرگرد خلبان "حميد گرجي"خلبانان پرواز آزمايشي جنگندههاي "صاعقه" در پي پرواز با اين هواپيماي ساخت داخل، اين پرواز را براي خود افتخار دانستند و گفتند كه براي پرواز با جنگنده توليد داخل به خود ميبالند.
[External Link Removed for Guests]
ايرنا
-------------------
نكته: آذرخشهائي كه امروز پرواز كردند تفاوتهائي با هم داشتند:
آذرخشي كه دهانه ورودي هواي متعارف (F-5) داشت داراي 2 لوله توپ و لوله پيتوت متعارف بود
آذرخشي كه داراي دهانه ورودي هواي مستطيل شكل بود، مجهز به يك لوله توپ و لوله پيتوت كمي پايئنتر ار نوك هواپيما بود
[External Link Removed for Guests]
ايرنا
-------------------
نكته: آذرخشهائي كه امروز پرواز كردند تفاوتهائي با هم داشتند:
آذرخشي كه دهانه ورودي هواي متعارف (F-5) داشت داراي 2 لوله توپ و لوله پيتوت متعارف بود
آذرخشي كه داراي دهانه ورودي هواي مستطيل شكل بود، مجهز به يك لوله توپ و لوله پيتوت كمي پايئنتر ار نوك هواپيما بود
يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..
- پست: 529
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۶ فروردین ۱۳۸۵, ۱۲:۱۱ ق.ظ
- محل اقامت: تهران
- سپاسهای ارسالی: 42 بار
- سپاسهای دریافتی: 99 بار
- تماس:
سلام
تفاوت های صاعقه رو دوست خوبمون شهریار عزیز فرمودن ولی
آذرخشی (نسل اول) هم که امروز عکسشو گذاشته بودن با آذرخشی که حدود یک ماه و نیم پیش معرفی کردن فرق داره
عکس بالایی یک فروند F-5F با رنگ آمیزیه آذرخش و پایینی خود آذرخش
Shahryar نوشته شده:
نكته: آذرخشهائي كه امروز پرواز كردند تفاوتهائي با هم داشتند:
آذرخشي كه دهانه ورودي هواي متعارف (F-5) داشت داراي 2 لوله توپ و لوله پيتوت متعارف بود
آذرخشي كه داراي دهانه ورودي هواي مستطيل شكل بود، مجهز به يك لوله توپ و لوله پيتوت كمي پايئنتر ار نوك هواپيما بود
تفاوت های صاعقه رو دوست خوبمون شهریار عزیز فرمودن ولی
آذرخشی (نسل اول) هم که امروز عکسشو گذاشته بودن با آذرخشی که حدود یک ماه و نیم پیش معرفی کردن فرق داره


عکس بالایی یک فروند F-5F با رنگ آمیزیه آذرخش و پایینی خود آذرخش
-
- پست: 820
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۶, ۱۱:۵۸ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4147 بار
- سپاسهای دریافتی: 2180 بار
سلام من اين سوال برام هست كه جنگنده صاعقه سال گذشته آعملياتي شده بود چرا اينبار بنام نسل دوم آذرخش معرفي ميشه درضمن اين موفقيت رو به همه ايرانيان عزيز تبريك ميگم و واقعا خوشحالم 

باآزمايش hla وثبت نام در پايگاه پيوند مغز استخوان كشور در بيمارستان شريعتي شانس زندگي را در بيماران سرطان خون و... افزايش دهيد [External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- پست: 53
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۵, ۱۲:۵۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 634 بار
- سپاسهای دریافتی: 186 بار
امروز حدود ساعت 14:35 دقیقه دو فروند آذرخش و به فاصله ی 10 ثانیه 2 فروند صاعقه رو دیدم که از بالای پالایشگاه تهران در ارتفاع نسبتا پائینی پرواز می کردند.
بعد از حدود 1 دقیقه یک فروند اف-5 هم از از بالای سر تاسیسات عبور کرد.
نکته ای که توجه منو جلب کرد شباهت صدای موتورهای جنگنده های صاعقه و آذرخش با همدیگه و تفاوت صدای موتورهای این دو هواپیما با هواپیمای اف-5 بود!!
در تصاویر که به نظر میرسه موتورهای این سه نوع هواپیما همگی از یک نوع هستند.
با توجه به سرعت ، ارتفاع و مسیر مشابه این سه نوع هواپیما ، میخواستم نظر دوستان آگاه نسبت موتور را در مورد احتمال تغییراتی در موتورهای جی-85 جویا بشم.
بعد از حدود 1 دقیقه یک فروند اف-5 هم از از بالای سر تاسیسات عبور کرد.
نکته ای که توجه منو جلب کرد شباهت صدای موتورهای جنگنده های صاعقه و آذرخش با همدیگه و تفاوت صدای موتورهای این دو هواپیما با هواپیمای اف-5 بود!!
در تصاویر که به نظر میرسه موتورهای این سه نوع هواپیما همگی از یک نوع هستند.
با توجه به سرعت ، ارتفاع و مسیر مشابه این سه نوع هواپیما ، میخواستم نظر دوستان آگاه نسبت موتور را در مورد احتمال تغییراتی در موتورهای جی-85 جویا بشم.
- پست: 1102
- تاریخ عضویت: جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۸۶, ۶:۱۰ ب.ظ
- محل اقامت: ارومیه
- سپاسهای ارسالی: 12686 بار
- سپاسهای دریافتی: 11782 بار
- تماس:
Shahryar نوشته شده:سرهنگ دوم خلبان "هوشنگ منفردزاده" وسرگرد خلبان "حميد گرجي"خلبانان پرواز آزمايشي جنگندههاي "صاعقه" در پي پرواز با اين هواپيماي ساخت داخل، اين پرواز را براي خود افتخار دانستند و گفتند كه براي پرواز با جنگنده توليد داخل به خود ميبالند.
[External Link Removed for Guests]
ايرنا
نکته جالب اینکه جناب "منفردزاده" در حال حاضر خلبان اف-5 نیستند.
حالا با توجه به اینکه هر دو خلبان در واحدهای عملیاتی خدمت می کنند، این سوال پیش میاد که نهاجا فقط یه نفر خلبان اف-5 خوب داشته (؟!) و یا ...
حقيقت را بدانيد تا رها شويد؛ دانش قدرت است! زيرا به شما اجازه تصميم گيري آگاهانه بر اساس حقايق هستي را مي دهد، نه بر اساس باورهاي گاها اشتباه شما!
- پست: 98
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۸۵, ۳:۵۱ ق.ظ
- سپاسهای دریافتی: 6 بار
- تماس:
سلام به همه دوستان
یه نکته ای هست که فکر نکنم کسی بهش توجه کرده باشه؟
و آن نکته اینکه طول آنتن های رادار دو جنگنده برابر نیست
یکی از دوستان هم که قبلا در باره تیربار ها گفتن
حالا دو احتمال وجود داره
یا اینکه این دو پرنده هنوز رادار ندارن
یا رادار های متفاوتی دارن
در ضمن آن صاعقه ای که یک تیربار داره همون جنگنده ای هست که قبلا معرفی شده بود
یه نکته ای هست که فکر نکنم کسی بهش توجه کرده باشه؟
و آن نکته اینکه طول آنتن های رادار دو جنگنده برابر نیست
یکی از دوستان هم که قبلا در باره تیربار ها گفتن
حالا دو احتمال وجود داره
یا اینکه این دو پرنده هنوز رادار ندارن
یا رادار های متفاوتی دارن
در ضمن آن صاعقه ای که یک تیربار داره همون جنگنده ای هست که قبلا معرفی شده بود
امام علي(ع)
پارسيان اگر اراده كنند ستارگان را به زمين كشند
پارسيان اگر اراده كنند ستارگان را به زمين كشند
- پست: 2440
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۶, ۶:۲۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 11143 بار
- سپاسهای دریافتی: 14954 بار
Flight . مقايسه بسيار جالبي از تفاوتهاي ظاهري بين صاعقه ها داشته، بدون هيچ دخل و تصرفي عين مقاله تقديم ميشه:
[align=left]Look past the Blue Angels colour scheme and you will see subtle but significant differences between the two aircraft featured that suggest Iran's "Lightning" is more than simply a reverse-engineered Tiger with two tails
The first aircraft, presumably the earliest, looks pretty much like an F-5E and even the twin fins have a "tacked-on"
[align=left]But the second aircraft, while similar in planform, has a number of differences including enlarged and reshaped
[align=left]The first aircraft's inlets are F-5 sized and shaped. The second one (right) has rectangular inlets that appear larger, and the wing leading-edge root extensions are slightly
[align=left]A closer look shows the second aircraft's intake trunk is bulged compared with the F-5E's classic "coke-bottle" shape, although the auxiliary inlet is still
[align=left]The base of the fin also has a more faired-in appearance, so the second aircraft could be the production version The reason for the inlet redesign is not clear as the nozzles of both aircraft look similar, suggesting the engines have not
[align=left]But maybe there is a bigger engine in the pipeline, making for a higher performing aircraft Which might explain why they would spoil the classic lines of the F-5 by doubling up on
[align=left]Look past the Blue Angels colour scheme and you will see subtle but significant differences between the two aircraft featured that suggest Iran's "Lightning" is more than simply a reverse-engineered Tiger with two tails
The first aircraft, presumably the earliest, looks pretty much like an F-5E and even the twin fins have a "tacked-on"

[align=left]But the second aircraft, while similar in planform, has a number of differences including enlarged and reshaped

[align=left]The first aircraft's inlets are F-5 sized and shaped. The second one (right) has rectangular inlets that appear larger, and the wing leading-edge root extensions are slightly


[align=left]A closer look shows the second aircraft's intake trunk is bulged compared with the F-5E's classic "coke-bottle" shape, although the auxiliary inlet is still

[align=left]The base of the fin also has a more faired-in appearance, so the second aircraft could be the production version The reason for the inlet redesign is not clear as the nozzles of both aircraft look similar, suggesting the engines have not
[align=left]But maybe there is a bigger engine in the pipeline, making for a higher performing aircraft Which might explain why they would spoil the classic lines of the F-5 by doubling up on
يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..
-
- پست: 949
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۳۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 2396 بار
- سپاسهای دریافتی: 1355 بار
هنوز شبهات حاصل از تفاوت های S110-001 و S110-002 حل نشده که انگار آقایان خبر دادند که دارند مدل دیگری از صاعقه رو هم می سازند ... 8)
توجه بفرمایید ...
___________________________
تيپ 3 جنگنده صاعقه در آينده نزديك به پرواز در ميآيد
جري پروژه جنگنده صاعقه در گفتگو با فارس:
تيپ 3 جنگنده صاعقه در آينده نزديك به پرواز در ميآيد
به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، حسن پروانه مجري پروژه جنگنده صاعقه در جمع خبرنگاران با اشاره به توليد و پرواز موفق جنگندههاي صاعقه گفت: تيپ يك اين هواپيما در نيروي هوايي ارتش ساخته شده بود اما تيپ 2 آن محصول مشترك اين نيرو و وزارت دفاع و پس از بررسيها و بازبينيهاي لازم بود.
وي با بيان اينكه نوع دوم اين جنگنده پس از 9 ماه تلاش و بررسي ساخته شد، تغييرات اعمال شده در اين هواپيما را باعث برتري آن نسبت به ساير هواپيماهاي مشابه عنوان كرد و گفت: هواپيماي صاعقه مشخصات فني جنگنده بالاي 10 تن را دارا است و مي تواند انواع راكت، بمب و موشك را حمل كند.
مجري پروژه جنگنده صاعقه، با اعلام اينكه كار ساخت تيپ سوم صاعقه نيز آغاز شده، اظهار داشت: تغييرات عمدهاي در سيستم حمل سلاح، ايروديناميك و برد عملياتي آن اعمال شده و در آينده نزديك به پرواز درميآيد.

توجه بفرمایید ...
___________________________
تيپ 3 جنگنده صاعقه در آينده نزديك به پرواز در ميآيد
جري پروژه جنگنده صاعقه در گفتگو با فارس:
تيپ 3 جنگنده صاعقه در آينده نزديك به پرواز در ميآيد
به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس، حسن پروانه مجري پروژه جنگنده صاعقه در جمع خبرنگاران با اشاره به توليد و پرواز موفق جنگندههاي صاعقه گفت: تيپ يك اين هواپيما در نيروي هوايي ارتش ساخته شده بود اما تيپ 2 آن محصول مشترك اين نيرو و وزارت دفاع و پس از بررسيها و بازبينيهاي لازم بود.
وي با بيان اينكه نوع دوم اين جنگنده پس از 9 ماه تلاش و بررسي ساخته شد، تغييرات اعمال شده در اين هواپيما را باعث برتري آن نسبت به ساير هواپيماهاي مشابه عنوان كرد و گفت: هواپيماي صاعقه مشخصات فني جنگنده بالاي 10 تن را دارا است و مي تواند انواع راكت، بمب و موشك را حمل كند.
مجري پروژه جنگنده صاعقه، با اعلام اينكه كار ساخت تيپ سوم صاعقه نيز آغاز شده، اظهار داشت: تغييرات عمدهاي در سيستم حمل سلاح، ايروديناميك و برد عملياتي آن اعمال شده و در آينده نزديك به پرواز درميآيد.

...آن ها که بر فراز آسمان درس پرواز آموخته بودند ، دیگر زیستن بر خاک زمین میسرشان نبود و جنگ بهانه ای بود تا مشق نیمه کاره ی آسمانی بودنشان را کامل کنند ....
