آخرين اخبار از به پرواز درآمدن «صاعقه» برفراز آسمان تهران

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با دستاوردها و اخبار نيروي هوايي ايران به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

Major I
Major I
پست: 812
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۷ دی ۱۳۸۵, ۲:۱۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4044 بار
سپاس‌های دریافتی: 1081 بار

پست توسط Mohammad.Jafar »

اگر به قسمت سياه دماغه هر دو صاعقه دقت کرده باشيد مي بينيد که قسمت سياه رنگ بزرگتر از اف-5 است ولي در صاعقه قسمت سياه دماغه متشکل از دو رنگ است:" 1-سياه مات 2-سياه برّاق"به نظر من آن قسمت که سياه برّاق است همان فلز بدنه هواپيما است که رنگ سياه به آن زده اند فصل مشترک ناحيه سياه برّاق با ناحيه سياه مات هم محل باز کردن رادار هواپيما است.
ولی فکر کنم با این بحثهای موشکافانه که ما انجام می دهیم تا قیامت هم هیچ هواپیمایی را به ما نشان نخواهند داد. :grin:
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 21
تاریخ عضویت: شنبه ۶ آبان ۱۳۸۵, ۱۲:۲۸ ق.ظ
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

پست توسط behzad 57 »

با سلام :razz:
ببخشيد اون دريچه اي که در قسمت انتهاي بدنه و روي موتور هر دو صائقه قرار دارد براي چيست که در f5 ها وجود ندارد :shock:
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 1130
تاریخ عضویت: جمعه ۳۰ آذر ۱۳۸۶, ۸:۵۵ ب.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1197 بار
سپاس‌های دریافتی: 2065 بار
تماس:

پست توسط N@VID »

دوستان ببخشيد بعد مدت ها اين تاپيکو مجددا بالا اوردم ولي در مورد صاعقه به يه نکته برخوردم دوستان به وروديه هواي صاعقه در دو عکس زير دقت کنيد
تصویر
تصویر
همونطور که ميبينيد وروديه هواي يکي مستطيلي و ديگري بيضي شکل هست به نظرتون علت اين امر چيه
Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 879
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۸۶, ۱:۳۲ ب.ظ
محل اقامت: سلماس
سپاس‌های ارسالی: 1256 بار
سپاس‌های دریافتی: 1595 بار

پست توسط Hadi1001 »

علت علمي نداره فقط يه ورودي هست و تفاوتي نداره با پشت سريش شايد هم نسل دوم صاعقه باشه
دعا مي كنم خدا از تو بگيرد هر آنچه كه خدا را از تو مي گيرد.
Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 879
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۸۶, ۱:۳۲ ب.ظ
محل اقامت: سلماس
سپاس‌های ارسالی: 1256 بار
سپاس‌های دریافتی: 1595 بار

پست توسط Hadi1001 »

راستي يه سوال ايا دوستان عکسي از کاپين صاعقه دارند (واقعي) تقلبي ها رو دارم
دعا مي كنم خدا از تو بگيرد هر آنچه كه خدا را از تو مي گيرد.
Fast Poster
Fast Poster
نمایه کاربر
پست: 221
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۶, ۱۰:۳۰ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 297 بار

پست توسط don_Hirbod »

navid missle
با سلام به شما دوست عزيز
ورودي هر دو به يك شكلند واين فقط خطاي ديد از روبروست در آرشيو فارس نيوز ميتونين تعداد زيادتري عكس ازين سه فروند پيدا كنيد كه درونجا عكس از نماهاي ديگه و كنار هم اين دو و جت سومي كه تنها اون از نظر ورودي موتور فرق داره هست :-( :-( :-( :-(
چو ايران نباشد تن من مباد
Moderator
Moderator
پست: 2646
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶, ۷:۴۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 22547 بار
سپاس‌های دریافتی: 14742 بار

پست توسط Shahbaz »

به نظر من علت فرق بين ورودي هاي هوا بررسي طرح هاي تجربي براي يافتن طرح مناسب تر است .
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][FONT=times new roman,times]     [FONT=Times New Roman,serif]   [FONT=Times New Roman,serif]    امام خمینی (ره ) :
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .  
           
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 1130
تاریخ عضویت: جمعه ۳۰ آذر ۱۳۸۶, ۸:۵۵ ب.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1197 بار
سپاس‌های دریافتی: 2065 بار
تماس:

پست توسط N@VID »

خطاي ديد نيست اين هم دو تا عکس از يه زاويه ي ديگه

تصویر
تصویر
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 307
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۵, ۱:۰۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1216 بار
سپاس‌های دریافتی: 250 بار

پست توسط mohammad tomcat »

من با نظر don_Hirbod, موافقم :razz:
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 1130
تاریخ عضویت: جمعه ۳۰ آذر ۱۳۸۶, ۸:۵۵ ب.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1197 بار
سپاس‌های دریافتی: 2065 بار
تماس:

پست توسط N@VID »

يعني شما هم معتقدي خطاي چشمه ؟
ولي من 2 تا عکس ديگه از زواياي ديگه هم گذاشتم يه بار ديگه نگاه کنيد قطعا خطاي ديد نيست
من فکر کنم صاعقه اي که با شماره ي بدنه s110-001 پرواز کرد از s110-002 جديدتره در ضمن رادار 001 هم يه خورده از رادار 002 بزرگتره
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 307
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۵, ۱:۰۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1216 بار
سپاس‌های دریافتی: 250 بار

پست توسط mohammad tomcat »

ببخشید اشتباه کردم
منظورم جنابshahbaz, بود
یعنی این کار برای بررسی و انتخاب بهترین ورود هواست.
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 1130
تاریخ عضویت: جمعه ۳۰ آذر ۱۳۸۶, ۸:۵۵ ب.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1197 بار
سپاس‌های دریافتی: 2065 بار
تماس:

پست توسط N@VID »

من هم نظرم همينه يه نظر شما اگه بيضي باشه سطح مقطع راداريش کمتر ميشه يا اگه مستطيلي باشه من فکر ميکنم اگه مستطيلي باشه
ارسال پست

بازگشت به “دستاوردها و اخبار نيروي هوايي”