تعمیر جنگنده F14 در ایران
مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا
- پست: 2401
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۷, ۱۱:۰۲ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 29119 بار
- سپاسهای دریافتی: 21533 بار
- تماس:
تعمیر جنگنده F14 در ایران
یك فروند جنگنده اف چهارده، پس از تعمیر اساسی به خط پرواز عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بازگشت.
به گزارش شبكه خبر به نقل از واحد مرکزی خبر، معاون آمادگی و پشتیبانی منطقه هوایی شهید بابایی اصفهان گفت: تعمیر این هواپیما که پس از دفاع مقدس از چند ناحیه حساس آسیب دیده بود، از سال 85 آغاز شد و پس از 30 هزار ساعت کار شبانه روزی، پایان یافت.
این هواپیما، خارج از کشور سازنده و به دست متخصصان ایرانی در منطقه هوایی شهید بابایی اصفهان بازسازی و تعمیر کلی شد.
پرواز اف.سی.اف این جنگنده، امروز پس از 12 سال با موفقیت کامل انجام شد.
[External Link Removed for Guests]
به گزارش شبكه خبر به نقل از واحد مرکزی خبر، معاون آمادگی و پشتیبانی منطقه هوایی شهید بابایی اصفهان گفت: تعمیر این هواپیما که پس از دفاع مقدس از چند ناحیه حساس آسیب دیده بود، از سال 85 آغاز شد و پس از 30 هزار ساعت کار شبانه روزی، پایان یافت.
این هواپیما، خارج از کشور سازنده و به دست متخصصان ایرانی در منطقه هوایی شهید بابایی اصفهان بازسازی و تعمیر کلی شد.
پرواز اف.سی.اف این جنگنده، امروز پس از 12 سال با موفقیت کامل انجام شد.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- پست: 2646
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶, ۷:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 22547 بار
- سپاسهای دریافتی: 14742 بار
Re: تعمیر جنگنده F14 در ایران

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][FONT=times new roman,times] [FONT=Times New Roman,serif] [FONT=Times New Roman,serif] امام خمینی (ره ) :
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .
- پست: 2401
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۷, ۱۱:۰۲ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 29119 بار
- سپاسهای دریافتی: 21533 بار
- تماس:
Re: تعمیر جنگنده F14 در ایران
اين تصاوير رو از فيلم اين گزارش گرفتم :
براي دانلود اين فيلم :
[External Link Removed for Guests]




براي دانلود اين فيلم :
[External Link Removed for Guests]
آخرین ويرايش توسط 1 on sokuteasemuni, ويرايش شده در 0.
[External Link Removed for Guests]
-
- پست: 820
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۶, ۱۱:۵۸ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4147 بار
- سپاسهای دریافتی: 2180 بار
Re: تعمیر جنگنده F14 در ایران
سلام وتشكر
اين خبر ثابت ميكنه كه ايران قادر به تعمير -نگهداري -وعملياتي كردن تامكتهاي خود ميباشد
اين خبر ثابت ميكنه كه ايران قادر به تعمير -نگهداري -وعملياتي كردن تامكتهاي خود ميباشد
باآزمايش hla وثبت نام در پايگاه پيوند مغز استخوان كشور در بيمارستان شريعتي شانس زندگي را در بيماران سرطان خون و... افزايش دهيد [External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- پست: 2659
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۸, ۹:۵۸ ق.ظ
- محل اقامت: روبروی شما
- سپاسهای ارسالی: 2234 بار
- سپاسهای دریافتی: 14097 بار
Re: تعمیر جنگنده F14 در ایران
shahbaz نوشته شده:
[External Link Removed for Guests]
بیچاره خلبان عجله داشته میخواسته جلوی دوربین جنگنده رو برونه درجه هاشو اشتباهی یه دونه از ستاره هاشو نزاشته
معلوم نیست این سرهنگ تمام هستش یا سرهنگ 2
من تو اخبار با دقت نگاه کردم طرف راست درجش سرهنگ تمام هستش طرف چپ درجش سرهنگ 2

- پست: 879
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۴ دی ۱۳۸۶, ۱:۳۲ ب.ظ
- محل اقامت: سلماس
- سپاسهای ارسالی: 1256 بار
- سپاسهای دریافتی: 1595 بار
Re: تعمیر جنگنده F14 در ایران
, نه اینطوری ها هم نیست به عکس شماره 10 اقای sokuteasemuni, نگاه کنید
دعا مي كنم خدا از تو بگيرد هر آنچه كه خدا را از تو مي گيرد.
- پست: 125
- تاریخ عضویت: شنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۶, ۲:۵۶ ب.ظ
- محل اقامت: Tehran
- سپاسهای ارسالی: 6153 بار
- سپاسهای دریافتی: 953 بار
Re: تعمیر جنگنده F14 در ایران
چند نکته به نظرم رسید خدمت دوستان عرض کنم :
1- تشکر از دوست گرامی sokuteasemuni
2- در خصوص درجه خلبان تامکت مشخصآ با تعمد به دلیل اصول حفاظتی درجه خلبان در یک شانه سرهنگ دوم و در شانه دیگر سرهنگ تمام نشان داده شده است و امکان اینکه خلبان سرگرد هم باشد وجود دارد .
3-کیفیت فیلم مناسب نبود اما RIO تامکت به نظرم درجه نداشت ( رجوع شود به مورد بالا )
4- در مورد تامکت در فیلم گفته شد تامکت آسیب دیده پس از دفاع مقدس بعد از 12 سال زمینگیری در سال 1385 کار بروی جنگنده آغاز شد ولی متن خبر نقل شده گفته شده امروز بعد از 12 سال FCF خودش را با موفقیت انجام داد . اگر 12 سال از امروز (1388) در نظر بگیریم سال خروج از خدمت تامکت 1376 میشود از بر طبق گفته فیلم از سال 1385 دوازده سال محاسبه کنیم میشود 1373 در هر صورت با توجه به روند سیر تغییر استتار تامکت های نیروی هوایی که بعد از سرویس و اورهال از استتار قدیم به استتار فعلی تغییر یافتند و قطعآ بعد از سال 1357 تا سال1373 یا 1376 یعنی بین 16 تا 19 سال فقط یک اورهال کامل داشته که برای هواپیما فعال تصور نیست پس نتیجه میگیریم حتی اگر از سال 1373 یا 1376 هم از خدمت خارج شده باشد بین سال های 1357 تا سال خروج از خدمت خروج از خدمت مدت زیادی غیر فعال بوده است . دو فرص محتمل است :
الف ) این هواپیما بعنوان منبع قطعات برای سایر تامکت ها بوده ( چون تغییر استتار داشته پس در خدمت بوده و پس از سرویس و اورهال تغییر استتار داده شده است)
ب ) تاریخ ذکر شده برای گراند بودن 12 سال نبوده و بیشتر از یک اورهال کامل داشته است
اگر مورد ب را صحیح بدانیم و مواردی که به دلایل حفاظتی در فیلم ذکر نشده در نظر داشته باشیم نتیجه میگیریم این تامکت از 12 سال پیش 1373 یا 1376 از یگان خدمتی خارج شده بعلت مشکل در سیستم های تامکت (تسلیحات و رادار) از یگان عملیاتی خارج شده و تامکت پروازی بوده و از آن به بعد برای آموزش پرسنل استفاده میشده است . اگر اخبار تامکت از سال 1380 به بعد مرور کنید در یک مورد یک تامکت سانحه داشته که همین تامکت بوده که چند سالی به دلایلی گفته شد تامکت پروازی بوده و با این سانحه آسیب های کلی و بسیار شدید بدنه و ... میبیند و کاملا از خدمت خارج میشود . و از سال 1385 کار روی این تامکت شروع میشود و امسال به پایان میرسد .
ما سرویس و اورهال تامکت زیادی داشتیم ولی اینکه گفته شود برای اولین بار در کشور و از نادر تعمیرات اساسی است که بدست ما انجام شده به این دلیل بوده تامکت هم در سیستم های خود دارای ایراد بود بعد از سانحه بدنه و قسمت های دیگر هم آسیب جدی دیدند و با توجه به درصد آسیب و مقدار قطعات مورد نیاز تامکت بازگرداندن تامکتی با این وضعیت به اسکادران عملیاتی مسبوق به سابقه در کشور نبوده است .
در فیلم به دلیل حفاظتی اطلاعات کلی داده شده ولی تاریخ ها و اعداد ذکر شده و استفاده از عباراتی که گفته شد شکی باقی نمیگذارد تامکت مورد اشاره همانی بود که سرگذشت آن ذکر شد.
این تامکت حدود 10 روز پیش FCF موفق خودش را انجام میدهد و در فیلم هم پرواز FCFنبوده پرواز نمایشی برای اعلام خبر بوده و مشخصه RIO تامکت جوان و ازتازه واردین میباشد و اضطراب صحبت با دوربین قابل درک کردنه همیشه از پرسنل باتجربه تر در FCF همیشه استفاده میشود نه پرسنل کم تجربه ..
یا
- پست: 1189
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۵, ۲:۵۸ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 16928 بار
- سپاسهای دریافتی: 4259 بار
Re: تعمیر جنگنده F14 در ایران
با تشکر فراوان از Persian Cat عزيز بابت توضيحات خوب و روشنگر خود ، در اينجا همين کليپ را به سفارش محمد عزيز با کيفيت خوب قرار ميدهم . با درود
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
-
- پست: 620
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۸, ۴:۴۸ ب.ظ
- محل اقامت: تهران
- سپاسهای ارسالی: 8697 بار
- سپاسهای دریافتی: 6241 بار
Re: تعمیر جنگنده F14 در ایران
با سلام
همین جا هم یاد و خاطره شهید بزرگوار اسلام سرلشگر خلبان
"عباس بابائی" را در آستانه سالگرد ایشان گرامی می داریم.
[External Link Removed for Guests]
همین جا هم یاد و خاطره شهید بزرگوار اسلام سرلشگر خلبان
"عباس بابائی" را در آستانه سالگرد ایشان گرامی می داریم.

[External Link Removed for Guests]
- پست: 5
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۷, ۱:۲۰ ب.ظ
- محل اقامت: پایگاه یکم شکاری
- سپاسهای ارسالی: 4 بار
- سپاسهای دریافتی: 16 بار
Re: تعمیر جنگنده F14 در ایران
گفته های Persian Pilot عزیز را تایید میکنم.
لازم به ذکر است این تامکت در بهار سال 1360 در حین انجام یک پرواز CAP به همراه یک تامکت دیگر در شمال جزیرهء خارک با دو فروند میگ 23 درگیر میشود به علت فاصلهء کم میگ ها این تامکت که لیدر دسته بود اقدام به قفل گرمایی و شلیک یک فروند موشک گرمایاب AIM-9P سایدویندر میکند.اما همزمان Wingman یا تامکت مجاور وی اقدام به شلیک یک سایدویندر دیگر میکند که به دنبال این تامکت میرود و ترکش های آن به هر دو موتور و بدنهء هواپیما آسیب جدی میزند خلبان با زحمات زیاد اقدام به بازگرداندن این جنگنده به پایگاه ششم شکاری بوشهر مینماید.
بازسازی این تامکت در سال 1361 در مرکز تعمیر اساسی اف 14 در سازمان صنایع هوایی آغاز میشود.
این بازسازی از طاقت فرساترین بازسازی های تامکت های نهاجا و ترمیم آنها میباشد که برای بدست آوردن قطعات آسیب دیدهء آن وقت زیادی صرف شده است.
لازم به ذکر است این تامکت در بهار سال 1360 در حین انجام یک پرواز CAP به همراه یک تامکت دیگر در شمال جزیرهء خارک با دو فروند میگ 23 درگیر میشود به علت فاصلهء کم میگ ها این تامکت که لیدر دسته بود اقدام به قفل گرمایی و شلیک یک فروند موشک گرمایاب AIM-9P سایدویندر میکند.اما همزمان Wingman یا تامکت مجاور وی اقدام به شلیک یک سایدویندر دیگر میکند که به دنبال این تامکت میرود و ترکش های آن به هر دو موتور و بدنهء هواپیما آسیب جدی میزند خلبان با زحمات زیاد اقدام به بازگرداندن این جنگنده به پایگاه ششم شکاری بوشهر مینماید.
بازسازی این تامکت در سال 1361 در مرکز تعمیر اساسی اف 14 در سازمان صنایع هوایی آغاز میشود.
این بازسازی از طاقت فرساترین بازسازی های تامکت های نهاجا و ترمیم آنها میباشد که برای بدست آوردن قطعات آسیب دیدهء آن وقت زیادی صرف شده است.
آسمان جایگاه من است
- پست: 1910
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۹ فروردین ۱۳۸۶, ۱۲:۳۸ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1693 بار
- سپاسهای دریافتی: 4853 بار
Re: تعمیر جنگنده F14 در ایران
BA.T نوشته شده:
بازسازی این تامکت در سال 1361 در مرکز تعمیر اساسی اف 14 در سازمان صنایع هوایی آغاز میشود.
این بازسازی از طاقت فرساترین بازسازی های تامکت های نهاجا و ترمیم آنها میباشد که برای بدست آوردن قطعات آسیب دیدهء آن وقت زیادی صرف شده است.
یعنی 27 سال طول کشیده ؟
- پست: 4390
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۴, ۱:۱۴ ب.ظ
- محل اقامت: کرج پلاک 43!
- سپاسهای ارسالی: 6708 بار
- سپاسهای دریافتی: 12102 بار
- تماس:
Re: تعمیر جنگنده F14 در ایران
Persian Cat, یعنی چی این حرف شما ! که در خصوص درجه خلبان تامکت مشخصآ با تعمد به دلیل اصول حفاظتی درجه خلبان در یک شانه سرهنگ دوم و در شانه دیگر سرهنگ تمام نشان داده شده است و امکان اینکه خلبان سرگرد هم باشد وجود دارد .!!!!
چنین کاری قطعا باعث خنده دنیا میشه ! مگه درجه نظامی مسخره بازیه که یکیش رو کمتر بزنن ؟!!!! اگه دقت کنید یکی از ستاره ها زیر اون بند تجهزات لباس ایشون رفته و از دید خارج شده !
مثلا همه بفهمن ایشون سرهنگ دو هست یا سرهنگ تمام چه فرقی داره ؟ تعداد اف 14 ها لو میره یا نوع رادارشون ؟!!!
البته این خیلی خوبه که اف 14 رو اورهال کنیم ولی چنین زمان طولانی اصلا به درد بخور نیست به خصوص در زمان جنگ !
چنین کاری قطعا باعث خنده دنیا میشه ! مگه درجه نظامی مسخره بازیه که یکیش رو کمتر بزنن ؟!!!! اگه دقت کنید یکی از ستاره ها زیر اون بند تجهزات لباس ایشون رفته و از دید خارج شده !
مثلا همه بفهمن ایشون سرهنگ دو هست یا سرهنگ تمام چه فرقی داره ؟ تعداد اف 14 ها لو میره یا نوع رادارشون ؟!!!
البته این خیلی خوبه که اف 14 رو اورهال کنیم ولی چنین زمان طولانی اصلا به درد بخور نیست به خصوص در زمان جنگ !
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون
جکسون براون