ايران، ناوگان سوخوهاي25 خود را تقويت مي کند
مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا
-
- پست: 2646
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶, ۷:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 22547 بار
- سپاسهای دریافتی: 14742 بار
su-25 براي پشتيباني نزديک نيروي هاي پياده ساخته شده و نبايد ان را با هواپيماهاي شکاري مقايسه کرد .
اين هواپيما را بايد با A-10 مقايسه کرد تا کارايي و نفاط ضعف ان مشخص شود.
A-10 وSU-25 از مشهورترين هواپيماهاي ضد تانک هستند و چون دست مابه A-10 نمي رسه پس بهترين گزينه SU-25 است .اگر ما اين هواپيما را در زمان جنگ داشتيم راحت تر به اهدافمان مي رسيديم .
به نظرم بعضي دوستان در مورد اين هواپيما بي انصافي مي کنند.
اين هواپيما را بايد با A-10 مقايسه کرد تا کارايي و نفاط ضعف ان مشخص شود.
A-10 وSU-25 از مشهورترين هواپيماهاي ضد تانک هستند و چون دست مابه A-10 نمي رسه پس بهترين گزينه SU-25 است .اگر ما اين هواپيما را در زمان جنگ داشتيم راحت تر به اهدافمان مي رسيديم .
به نظرم بعضي دوستان در مورد اين هواپيما بي انصافي مي کنند.
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][FONT=times new roman,times] [FONT=Times New Roman,serif] [FONT=Times New Roman,serif] امام خمینی (ره ) :
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .
- پست: 15899
- تاریخ عضویت: جمعه ۷ بهمن ۱۳۸۴, ۷:۵۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 72687 بار
- سپاسهای دریافتی: 31681 بار
- تماس:
a.s جان
فکر ميکنم اينها ماکت هستند
فکر ميکنم اينها ماکت هستند

زندگي صحنه يکتاي هنرمندي ماست هرکسي نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پيوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد
[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | مجله الکترونيکي سنترال کلابز
[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests]
صحنه پيوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد
[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | مجله الکترونيکي سنترال کلابز
[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests]
لطفا سوالات فني را فقط در خود انجمن مطرح بفرماييد، به اين سوالات در PM پاسخ داده نخواهد شد
فکر کنم میگ 29 هایی که در اختیار ایران هست بجز پر کردن باند فرود کارآیی دیگه ای نداشته باشن !!
این جنگنده زمانی که تازه ساخته شده بود هیچ حرفی برای گفتن نداشت چه برسه به زمان حالحداقل میگفتی سوخوی 30 شاید با F-15 رقابت داشته باشه
ولی فکر نکنم قابلیت های MIG 29 با قابلیت جنگنده مثل F-16 A هم برابری کنه .
با سلام خدمت همگی
دوست عزیز D-GH نقل کرده اند، البته همین که نوشته اند فکر میکنند یعنی اینکه اطمینان ندارند، اما بهتر بود ایشان دلیل نیر ارائه میدادند، اینطور اظهار نظر کردن بسیار آسان است ولی همیشه بهتره که تفکر پشت اظهار نظر کردنها باشد.
در خصوص تصاوير Mirage F-1 با اطمينان نظر آقا مهدي را تأئيد ميکنم، البته حتماً اطلاع داريد که ميراژهاي اف-1 عراقي توسط سپاه استفاده مي شوند.
با احترام
-------------------------------------------
ادغام شد . يـاســر
تصاوير منحصر بفرد از Su-25 در تهران
سلام
سه تصویر کاملاً منحصر بفرد ملاحظه بفرمائید از Su-25 در تهران، این عکسها را قکر میکنم سال 1993 یا 1994 بود که گرفتم (ببخشید که زمان دقیق آن را بخاطر ندارم ) تعدادی هواپیمای روسی در مراجعت از نمایشگاهی در دبی چند روزی تهران میهمان بودند، البته عکسهائی از سایر هواپیماها نیز گرفته ام که بعداً ملاحظه خواهید کرد.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
تصاویر توسط لنز واید گرفته شده اند که همین امروز برایتان اسکن کردم.
با سپاس از یاسر عزیز برای یکی کردن دو مطلب قبلی.
سه تصویر کاملاً منحصر بفرد ملاحظه بفرمائید از Su-25 در تهران، این عکسها را قکر میکنم سال 1993 یا 1994 بود که گرفتم (ببخشید که زمان دقیق آن را بخاطر ندارم ) تعدادی هواپیمای روسی در مراجعت از نمایشگاهی در دبی چند روزی تهران میهمان بودند، البته عکسهائی از سایر هواپیماها نیز گرفته ام که بعداً ملاحظه خواهید کرد.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
تصاویر توسط لنز واید گرفته شده اند که همین امروز برایتان اسکن کردم.
با سپاس از یاسر عزیز برای یکی کردن دو مطلب قبلی.
-
- پست: 949
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۳۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 2396 بار
- سپاسهای دریافتی: 1355 بار
Tomcat380 عزیز ، میراژها در درست ارتش هستند ....
بابت تصاویر هم ممنون ...
راستی احیانا میگ 31 جزو هواپیماهایی که در مراجعت از نمایشگاهی در دبی چند روزی تهران میهمان بودند و شما ازشون عکس گرفتید ، نبوده ؟ چون در این صورت عکس شما تنها عکسی خواهد وبد که یک میگ 31 واقعی را در ایران نشون میده ....

بابت تصاویر هم ممنون ...
راستی احیانا میگ 31 جزو هواپیماهایی که در مراجعت از نمایشگاهی در دبی چند روزی تهران میهمان بودند و شما ازشون عکس گرفتید ، نبوده ؟ چون در این صورت عکس شما تنها عکسی خواهد وبد که یک میگ 31 واقعی را در ایران نشون میده ....

...آن ها که بر فراز آسمان درس پرواز آموخته بودند ، دیگر زیستن بر خاک زمین میسرشان نبود و جنگ بهانه ای بود تا مشق نیمه کاره ی آسمانی بودنشان را کامل کنند ....

ميگ-31 در تهران
رضاي عزيز
ارتش که اشاره فرمودی مجموعه نیروهای مسلح را شامل میشود، اگر اطلاع دارید بفرمائید در کدام نیرو؟ اینکه من با اطمینان گفتم چونکه از هیچ منبعی نشنیدم که نیروی هوائی از میراژهای اف-1 عراقی استفاده میکند، ولی تا آنجائیکه اطلاع دارم و دیده ام توسط نیروی هوائی سپاه استفاده میشود و عمده ترین پایگاه آن مشهد است.
البته هواپیماهای عراقی که بعنوان غنائم جنگی با آنها برخورد شد همچون جنگهای صدر اسلام بین نیروی هوائی ارتش و نیروی هوائی سپاه تقسیم شدند اما در خصوص هواپیماهای غیرنظامی فقط می توان در محدوده هوائی داخل کشور از آنها استفاده نمود چون شماره های آنها مربوط به عراق است واین کشور پس از اتمام جنگ خلیج فارس در خواست بازگرداندن آنها را نمود ولی دولت ایران از این درخواست سرباز زد که بدنبال آن عراق به مراجع بین المللی شکایت نمود و به همین دلیل در صورت فرود در خاک کشوری دیگر بلافاصله ضبط و به عراق عودت داده می شوند.
البته شاید اطلاع داشته باشید شاید هم نه که قبل از پایان جنگ و دادن امتیازات بسیار که بعد از سالها رفته رفته آشکار میگردد، کشورهای عرب منطقه پذیرفته بودند که حدود 57 میلیارد دلار از طرف عراق به ایران خسارت بپردازند ولی شور تصرف کربلا و در مجموع عراق از کشوری که تا آنزمان در داخل مرزهای خود در مقابل هجوم بیگانه دفاع میکرد و این اواخر حتی در سازمان ملل به نفعش رأی داده شده بود کشوری متجاوز ساخت و با شرایط جدید و از دست دادن فتوحات یکی پس از دیگری، دیگر حتی امتیازی باقی نماند که به خیال اداره کنندگان میز جنگ در پای میز مذاکره بتوانند امتیاز بگیرند و بالاخره قطعنامه سازمان ملل در بدترین موضع و شرایط پذیرفته شد، همچون مقاوله نامه الجزایر که به آزادی گروگانهای آمریکائی انجامید و باعث روسفیدی پیمانهائی همچون ترکمانچای، گلستان و غیره گردید، بنابراین موضوع غنیمت پیشنهادی نیز عملاً منتفی شد و بایستی به همین چند هواپیما که شاید به یک میلیارد هم نمیرسد دلخوش بود.
ای کاش چیز دیگه ای از خدا می خواستی، تحویل بگیرید تصاویر میگ-31 در تهران
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
دوستان در صورت ذکر منبع متوانید از عکسها استفاده کنید (تمرین یاد گرفتن کپی رایت)
ارتش که اشاره فرمودی مجموعه نیروهای مسلح را شامل میشود، اگر اطلاع دارید بفرمائید در کدام نیرو؟ اینکه من با اطمینان گفتم چونکه از هیچ منبعی نشنیدم که نیروی هوائی از میراژهای اف-1 عراقی استفاده میکند، ولی تا آنجائیکه اطلاع دارم و دیده ام توسط نیروی هوائی سپاه استفاده میشود و عمده ترین پایگاه آن مشهد است.
البته هواپیماهای عراقی که بعنوان غنائم جنگی با آنها برخورد شد همچون جنگهای صدر اسلام بین نیروی هوائی ارتش و نیروی هوائی سپاه تقسیم شدند اما در خصوص هواپیماهای غیرنظامی فقط می توان در محدوده هوائی داخل کشور از آنها استفاده نمود چون شماره های آنها مربوط به عراق است واین کشور پس از اتمام جنگ خلیج فارس در خواست بازگرداندن آنها را نمود ولی دولت ایران از این درخواست سرباز زد که بدنبال آن عراق به مراجع بین المللی شکایت نمود و به همین دلیل در صورت فرود در خاک کشوری دیگر بلافاصله ضبط و به عراق عودت داده می شوند.
البته شاید اطلاع داشته باشید شاید هم نه که قبل از پایان جنگ و دادن امتیازات بسیار که بعد از سالها رفته رفته آشکار میگردد، کشورهای عرب منطقه پذیرفته بودند که حدود 57 میلیارد دلار از طرف عراق به ایران خسارت بپردازند ولی شور تصرف کربلا و در مجموع عراق از کشوری که تا آنزمان در داخل مرزهای خود در مقابل هجوم بیگانه دفاع میکرد و این اواخر حتی در سازمان ملل به نفعش رأی داده شده بود کشوری متجاوز ساخت و با شرایط جدید و از دست دادن فتوحات یکی پس از دیگری، دیگر حتی امتیازی باقی نماند که به خیال اداره کنندگان میز جنگ در پای میز مذاکره بتوانند امتیاز بگیرند و بالاخره قطعنامه سازمان ملل در بدترین موضع و شرایط پذیرفته شد، همچون مقاوله نامه الجزایر که به آزادی گروگانهای آمریکائی انجامید و باعث روسفیدی پیمانهائی همچون ترکمانچای، گلستان و غیره گردید، بنابراین موضوع غنیمت پیشنهادی نیز عملاً منتفی شد و بایستی به همین چند هواپیما که شاید به یک میلیارد هم نمیرسد دلخوش بود.
ای کاش چیز دیگه ای از خدا می خواستی، تحویل بگیرید تصاویر میگ-31 در تهران
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
دوستان در صورت ذکر منبع متوانید از عکسها استفاده کنید (تمرین یاد گرفتن کپی رایت)
- پست: 122
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۲ شهریور ۱۳۸۵, ۴:۳۲ ب.ظ
- محل اقامت: LA/Teh
- سپاسهای ارسالی: 59 بار
- سپاسهای دریافتی: 123 بار
- تماس:
-
- پست: 949
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۳۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 2396 بار
- سپاسهای دریافتی: 1355 بار
Tomcat380 ممنون از تصاویر نابتون ...
بالاخره یک تصویر واقعی از این سگ شکاری روسی تو ایران پیدا شد ....
راستی شما که اینچنین تصاویر نابی در اختیار دارید ، چرا تاپیک جدیدی باز نمیکینید و اونها را در اختیار مشتاقان هوانوردی قرار نمیدید ؟
دوست خوبم ، اگر با Google Earth به پایگاه 14 شکاری مشهد ( امام رضا (ع) ) نگاه بفرمایید ( این پایگاه در ضلع شمالی فرودگاه مشهد قرار داره ) ، شاهد تعدادی میراژ اف 1 و تعدای اف 5 و احیانا یکی دو فروند اف 4 خواهید بود ....
تعدادی از دوستان این میراژها را با چشم مشاهده کردند و حتی موفق به گرفتن تصاویری ولو مات و بی کیفیت از آنها شده اند ، از این روست که میگویم این پرنده ها در اختیار IRIAF هستند .... 
تصویر زیر بوسیله Google Earth گرفته شده ....میبینید که به جز میراژها تعدادی اف 5 هم قابل مشاهده هستند و صد در صد مطلع هستید که هیچ اف 5 در اختیار نیروی هوایی سپاه نیست ...
[External Link Removed for Guests]
تصویر زیر هم بوسیله یکی از علاقه مندان به هوانوردی و از داخل یک پرنده مسافربری گرفته شده ...
[External Link Removed for Guests]
-----
کاملا درست میفرمایید ... البته تنها Il-76 ها بین این دو نیرو تقسیم شدند و سوخو 24 ها ، میگ 29 ها و میراژ اف 1 ها به خدمت ارتش در آمدند و سوخو 20 / 22 ها هم کنار گذاشته شدند ...
در مورد عدم امکان خروج این پرنده ها از ایران هم حق با شماست ، در صورت خروج این پرنده ها از ایران همان اتفاقی برایشان می افتد که برای 747 غنیمتی عراقی که حجاج را به عربستان منتقل کرده بود افتاد ....
در مورد بحث ادامه یا پایان جنگ هم نظری ندارم ... بالاخره درست یا غلط ما 8 سال جنگیدیم ... دیگه نباید کاری به گذشته داشته باشیم ... آینده پیش روی ماست ... باید اون را بسازیم ....

بالاخره یک تصویر واقعی از این سگ شکاری روسی تو ایران پیدا شد ....

راستی شما که اینچنین تصاویر نابی در اختیار دارید ، چرا تاپیک جدیدی باز نمیکینید و اونها را در اختیار مشتاقان هوانوردی قرار نمیدید ؟

ارتش که اشاره فرمودی مجموعه نیروهای مسلح را شامل میشود، اگر اطلاع دارید بفرمائید در کدام نیرو؟ اینکه من با اطمینان گفتم چونکه از هیچ منبعی نشنیدم که نیروی هوائی از میراژهای اف-1 عراقی استفاده میکند، ولی تا آنجائیکه اطلاع دارم و دیده ام توسط نیروی هوائی سپاه استفاده میشود و عمده ترین پایگاه آن مشهد است.
دوست خوبم ، اگر با Google Earth به پایگاه 14 شکاری مشهد ( امام رضا (ع) ) نگاه بفرمایید ( این پایگاه در ضلع شمالی فرودگاه مشهد قرار داره ) ، شاهد تعدادی میراژ اف 1 و تعدای اف 5 و احیانا یکی دو فروند اف 4 خواهید بود ....


تصویر زیر بوسیله Google Earth گرفته شده ....میبینید که به جز میراژها تعدادی اف 5 هم قابل مشاهده هستند و صد در صد مطلع هستید که هیچ اف 5 در اختیار نیروی هوایی سپاه نیست ...

[External Link Removed for Guests]
تصویر زیر هم بوسیله یکی از علاقه مندان به هوانوردی و از داخل یک پرنده مسافربری گرفته شده ...
[External Link Removed for Guests]
-----
البته هواپیماهای عراقی که بعنوان غنائم جنگی با آنها برخورد شد همچون جنگهای صدر اسلام بین نیروی هوائی ارتش و نیروی هوائی سپاه تقسیم شدند اما در خصوص هواپیماهای غیرنظامی فقط می توان در محدوده هوائی داخل کشور از آنها استفاده نمود چون شماره های آنها مربوط به عراق است واین کشور پس از اتمام جنگ خلیج فارس در خواست بازگرداندن آنها را نمود ولی دولت ایران از این درخواست سرباز زد که بدنبال آن عراق به مراجع بین المللی شکایت نمود و به همین دلیل در صورت فرود در خاک کشوری دیگر بلافاصله ضبط و به عراق عودت داده می شوند.
کاملا درست میفرمایید ... البته تنها Il-76 ها بین این دو نیرو تقسیم شدند و سوخو 24 ها ، میگ 29 ها و میراژ اف 1 ها به خدمت ارتش در آمدند و سوخو 20 / 22 ها هم کنار گذاشته شدند ...

در مورد عدم امکان خروج این پرنده ها از ایران هم حق با شماست ، در صورت خروج این پرنده ها از ایران همان اتفاقی برایشان می افتد که برای 747 غنیمتی عراقی که حجاج را به عربستان منتقل کرده بود افتاد ....

در مورد بحث ادامه یا پایان جنگ هم نظری ندارم ... بالاخره درست یا غلط ما 8 سال جنگیدیم ... دیگه نباید کاری به گذشته داشته باشیم ... آینده پیش روی ماست ... باید اون را بسازیم ....

رضاي عزيز
با سپاس از مطلب شما، لازم شد تحقيق بيشتري بکنيم و اطلاعات مستندي بدست بياريم.
در زير بطور اختصار به نوع و تعداد ميراژ هاي اف-1 عراق اشاره شده (نقل از Wikipedia):
[align=left]• Mirage F-1BQ : Export version of the Mirage F-1B for Iraq.
• Mirage F-1EQ : Export version of the Mirage F-1E for Iraq. 16 built.
• Mirage F-1EQ-2 : Single-seat air defense fighter version for Iraq. 16 built.
• Mirage F-1EQ-4 : Single-seat multi-role fighter, ground-attack, reconnaissance version for Iraq. 28 built.
• Mirage F-1EQ-5 : Single-seat anti-shipping version for Iraq. 20 built.
• Mirage F-1EQ-6 : Single-seat anti-shipping version for Iraq. Built in small numbers.
Many French Air Force aircraft, as well as those of some export clients (such as Iraq's Mirage F1EQ), did indeed have a variety of reconnaissance pods available, which were attached to the underside of the main fuselage.
با سپاس از مطلب شما، لازم شد تحقيق بيشتري بکنيم و اطلاعات مستندي بدست بياريم.
در زير بطور اختصار به نوع و تعداد ميراژ هاي اف-1 عراق اشاره شده (نقل از Wikipedia):
[align=left]• Mirage F-1BQ : Export version of the Mirage F-1B for Iraq.
• Mirage F-1EQ : Export version of the Mirage F-1E for Iraq. 16 built.
• Mirage F-1EQ-2 : Single-seat air defense fighter version for Iraq. 16 built.
• Mirage F-1EQ-4 : Single-seat multi-role fighter, ground-attack, reconnaissance version for Iraq. 28 built.
• Mirage F-1EQ-5 : Single-seat anti-shipping version for Iraq. 20 built.
• Mirage F-1EQ-6 : Single-seat anti-shipping version for Iraq. Built in small numbers.
Many French Air Force aircraft, as well as those of some export clients (such as Iraq's Mirage F1EQ), did indeed have a variety of reconnaissance pods available, which were attached to the underside of the main fuselage.
- پست: 122
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۲ شهریور ۱۳۸۵, ۴:۳۲ ب.ظ
- محل اقامت: LA/Teh
- سپاسهای ارسالی: 59 بار
- سپاسهای دریافتی: 123 بار
- تماس: