تاپیک جامع رزمايش "فدائيان حريم ولايت 3"
مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا
- پست: 801
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۸۵, ۸:۲۶ ب.ظ
- محل اقامت: تهران-فرودگاه مهرآباد-منطقه يکم هوايي
- سپاسهای ارسالی: 2750 بار
- سپاسهای دریافتی: 7452 بار
- تماس:
Re: تاپیک جامع رزمايش "فدائيان حريم ولايت 3"
صحبت های جناب Ph.Sepehr دقیقا صحیح است.
محدود تسلیحات خریداری شده شرقی و البته باقی مانده غربی بهتر است برای مواقع لازم استفاده شوند.
البته اگر واقعا به کار آیند , با وضعیت فعلی که جنگنده unarmed هم سقوط می کند.
در ضمن اگر کمی صبر کنیم در چند روز آینده شاهد لود شدن بمب های سقوط آزاد بر روی جنگنده ها هستیم.
شاید محدودی از تسلیحات هدایت پذیر هم شلیک گردد.
توجه داشته باشید اگر هر کدام از تسلیحات واقعی اشتباها شلیک گردد با توجه به وضعیت مانور و پوشش خبری (هر چند اقدام ایمنی نیز صورت گیرد اما هر وسیله هرچند safe نیز یک جا مسئله ساز می شود) صد در صد داستان درست خواهد کرد.
شما ببینید یک تایگر سقوط کرد , اول گفتند چنین نیست , بعد شد که اتفاق افتاده , بعد شد آموزشی که من مانده ام یک هواپیما آن هم تک کابینه در طی یک مانور نظامی که اکثر پرواز ها کنسل می شود آن هم از پایگاه دیگر چه آموزشی انجام می داده است که از عقل بنده خارج است.
با این اوصاف اگر حین این مانور کوچکترین مشکلی روی دهد نتیجه...!
فکر کنم موضوع واضح و روشن است.
محدود تسلیحات خریداری شده شرقی و البته باقی مانده غربی بهتر است برای مواقع لازم استفاده شوند.
البته اگر واقعا به کار آیند , با وضعیت فعلی که جنگنده unarmed هم سقوط می کند.
در ضمن اگر کمی صبر کنیم در چند روز آینده شاهد لود شدن بمب های سقوط آزاد بر روی جنگنده ها هستیم.
شاید محدودی از تسلیحات هدایت پذیر هم شلیک گردد.
توجه داشته باشید اگر هر کدام از تسلیحات واقعی اشتباها شلیک گردد با توجه به وضعیت مانور و پوشش خبری (هر چند اقدام ایمنی نیز صورت گیرد اما هر وسیله هرچند safe نیز یک جا مسئله ساز می شود) صد در صد داستان درست خواهد کرد.
شما ببینید یک تایگر سقوط کرد , اول گفتند چنین نیست , بعد شد که اتفاق افتاده , بعد شد آموزشی که من مانده ام یک هواپیما آن هم تک کابینه در طی یک مانور نظامی که اکثر پرواز ها کنسل می شود آن هم از پایگاه دیگر چه آموزشی انجام می داده است که از عقل بنده خارج است.
با این اوصاف اگر حین این مانور کوچکترین مشکلی روی دهد نتیجه...!
فکر کنم موضوع واضح و روشن است.
- پست: 2875
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
- محل اقامت: DE - CZE
- سپاسهای ارسالی: 39753 بار
- سپاسهای دریافتی: 34089 بار
- تماس:
Re: تاپیک جامع رزمايش "فدائيان حريم ولايت 3"
درود و عرض ادب خدمت دوستان و کاربران گرامی 
با سپاس از یکایک دوستان گرامی
متاسفانه با توجه به تصاویر ثبت شده از آخرین وضعیت پرواز هواپیمای F-5E, چندین اشتباه فاحش در عملکرد خلبان گرامی وجود دارد که در ادامه آنها را بیشتر تحلیل مینمائیم و امیدواریم این قبیل تحلیلات باعث ارتقاء دانش علمی علاقه مندان و همچنین توجه بیشتر به امر اجتناب ناپذیر آموزش, تمرین و ایمنی در کشور عزیزمان گردند.
[External Link Removed for Guests]
همانطور که در پست پیشین ذکر گردید, موتور شماره 1 (سمت چپ) در اثر تداخل در عملکرد محفظه احتراق و همچنین کمپرسورها, دچار پدیده Flame Out در حین Take Off و در حال اوجگیری و طی مرحله Climbe گردیده است. با توجه به آتش خروجی از موتور, بدون شک در این حالت 2 سامانه Master Caution (اخطار کلی) و Engine Fire (هشدار دهنده آتش سوزی در موتور) بطور هم زمان جهت آگاهی خلبان از وضعیت خطرناک هواپیما, اقدام به نواختن Alarm صوتی و آزیر خطر ممتد در داخل کابین نموده اند. بر اساس قوانین بازیابی در شرایط اضطراری (Emergency Recovery Methods) در این حالت خلبان به دلیل ارتفاع کم و همچنین زاویه حمله هواپیمای در حال اوجگیری, وظیفه دارد در ابتدا موتور معیوب را از مدار خارج نماید و سپس با حفظ زاویه متعادل با وضعیت موتور, و همچنین جبران نیروی از دست رفته با استفاده از سکان Rudder و موتور باقی مانده, اقدام به طرح فرود اضطراری و ورود به Emergency Landing Pattern فرودگاه مبدا نماید.
[External Link Removed for Guests]
در این حالت به هیچ عنوان نباید اقدام به جمع نمودن ارابه های فرود (Landing Gear) نمود زیرا در اثر از بین رفتن موتور, ممکن است پمپ های هیدرولیک و پنوماتیک نیز دچار نقص گردند و دیگر نتوان آنها را مجددا" فعال نمود. با اینحال مشاهده میگردد که خلبان گرامی این پرواز, نه تنها اقدام به بستن چرخ ها و ارابه های فرود نموده اند, بلکه زاویه حمله نیز همچنان در حالت Climb نسبی قرار دارد. حفظ زاویه حمله میتواند به دلیل ارتفاع بحرانی از سطح زمین باشد (هرچند تصاویر اینگونه نشان نمیدهند) اما جمع نمودن ارابه های فرود در این وضعیت به هیچ عنوان منطقی نمیباشد. با اینحال 2 احتمال در این خصوص وجود دارد:
1- سامانه های هشدار دهنده Master Caution و Engine Fire اطلاعات درست را مخابره ننموده اند. (بروز این نقص بطور هم زمان بسیار بعید است)
2- خلبان گرامی به دلیل بروز وضعیت ویژه و همچنین عدم آشنایی کامل با Traffic Plane فرودگاه تبریز, دچار سردرگمی و سهل انگاری گردیده اند.
با توجه به تصویر Approach Plane سوخته فرودگاه تبریز که جناب SINA_A300 گرامی در محل حادثه ثبت نموده اند, کاملا" مشخص است که خلبان این پرواز به دلیل عزیمت از پایگاه چهارم شکاری, با زوایا و دستورالعمل های خروجی فرودگاه تبریز آشنایی چندانی نداشته اند و احتمالا" در لحظه صعود, این کاغذ را به همراه کتابچه چرمی بر روی ران پای چپ خود قرار داده اند (طبق دستورالعمل Navigation پرواز). این موضوع یک ضعف قلمداد نمیگردد زیرا خلبانان تجاری نیز همواره نقشه های مورد نیاز خود را به همراه دارند اما این مسئله در خصوص خلبانان نظامی و بومی پایگاه های شکاری متفاوت میباشد و این افراد جهت Take Off و Landing احتیاجی به نقشه های پروازی ندارند زیرا با کلیه زوایا و دستورالعمل ها آشنا میباشند. هرچند طبق قوانین, نقشه ها در داخل کابین وجود دارند.
[External Link Removed for Guests]
همانطور که پیشتر ذکر گردید, پدیده Flame Out میتواند در اثر عوامل متعدد به وقوع بپیوندد و همواره ورود پرندگان به داخل موتور از جمله دلایل اصلی آن میباشد. با اینحال در تصاویر ثبت شده, هیچگونه پرنده ای وجود ندارد (و یا آنکه قابل رویت نیست) و ممکن است Flame Out مذکور حاصل اشتباه پرسنل تعمیر و نگهداری پایگاه دوم شکاری باشد. متاسفانه در چندین سانحه پیش و پس از انقلاب, دیده شده است که پرسنل تعمیر و نگهداری نیروی هوایی اشتباها" ابزار آلات خود را در داخل موتور جا گذاشته اند و این امر موجب خسارات سنگین گردیده است. با اینحال امیدواریم دلیل این سانحه, مشابه موارد مذکور و بروز چنین اشتباهات کوچکی نبوده باشد. هرچند نیروی هوایی کشور عزیزمان از بدو آغاز نیز با حوادثی همچون Eject تکنیسین در داخل آشیانه مسقف, تخلیه چشم کادر پایگاه در اثر نگریستن به درون موتور روشن یک فروند F-4, قطع سر تکنیسین توسط Flap و ... همراه بوده است!
[External Link Removed for Guests] Traffic Pattern
موفق باشید

با سپاس از یکایک دوستان گرامی

متاسفانه با توجه به تصاویر ثبت شده از آخرین وضعیت پرواز هواپیمای F-5E, چندین اشتباه فاحش در عملکرد خلبان گرامی وجود دارد که در ادامه آنها را بیشتر تحلیل مینمائیم و امیدواریم این قبیل تحلیلات باعث ارتقاء دانش علمی علاقه مندان و همچنین توجه بیشتر به امر اجتناب ناپذیر آموزش, تمرین و ایمنی در کشور عزیزمان گردند.
[External Link Removed for Guests]
همانطور که در پست پیشین ذکر گردید, موتور شماره 1 (سمت چپ) در اثر تداخل در عملکرد محفظه احتراق و همچنین کمپرسورها, دچار پدیده Flame Out در حین Take Off و در حال اوجگیری و طی مرحله Climbe گردیده است. با توجه به آتش خروجی از موتور, بدون شک در این حالت 2 سامانه Master Caution (اخطار کلی) و Engine Fire (هشدار دهنده آتش سوزی در موتور) بطور هم زمان جهت آگاهی خلبان از وضعیت خطرناک هواپیما, اقدام به نواختن Alarm صوتی و آزیر خطر ممتد در داخل کابین نموده اند. بر اساس قوانین بازیابی در شرایط اضطراری (Emergency Recovery Methods) در این حالت خلبان به دلیل ارتفاع کم و همچنین زاویه حمله هواپیمای در حال اوجگیری, وظیفه دارد در ابتدا موتور معیوب را از مدار خارج نماید و سپس با حفظ زاویه متعادل با وضعیت موتور, و همچنین جبران نیروی از دست رفته با استفاده از سکان Rudder و موتور باقی مانده, اقدام به طرح فرود اضطراری و ورود به Emergency Landing Pattern فرودگاه مبدا نماید.
[External Link Removed for Guests]
در این حالت به هیچ عنوان نباید اقدام به جمع نمودن ارابه های فرود (Landing Gear) نمود زیرا در اثر از بین رفتن موتور, ممکن است پمپ های هیدرولیک و پنوماتیک نیز دچار نقص گردند و دیگر نتوان آنها را مجددا" فعال نمود. با اینحال مشاهده میگردد که خلبان گرامی این پرواز, نه تنها اقدام به بستن چرخ ها و ارابه های فرود نموده اند, بلکه زاویه حمله نیز همچنان در حالت Climb نسبی قرار دارد. حفظ زاویه حمله میتواند به دلیل ارتفاع بحرانی از سطح زمین باشد (هرچند تصاویر اینگونه نشان نمیدهند) اما جمع نمودن ارابه های فرود در این وضعیت به هیچ عنوان منطقی نمیباشد. با اینحال 2 احتمال در این خصوص وجود دارد:
1- سامانه های هشدار دهنده Master Caution و Engine Fire اطلاعات درست را مخابره ننموده اند. (بروز این نقص بطور هم زمان بسیار بعید است)
2- خلبان گرامی به دلیل بروز وضعیت ویژه و همچنین عدم آشنایی کامل با Traffic Plane فرودگاه تبریز, دچار سردرگمی و سهل انگاری گردیده اند.
با توجه به تصویر Approach Plane سوخته فرودگاه تبریز که جناب SINA_A300 گرامی در محل حادثه ثبت نموده اند, کاملا" مشخص است که خلبان این پرواز به دلیل عزیمت از پایگاه چهارم شکاری, با زوایا و دستورالعمل های خروجی فرودگاه تبریز آشنایی چندانی نداشته اند و احتمالا" در لحظه صعود, این کاغذ را به همراه کتابچه چرمی بر روی ران پای چپ خود قرار داده اند (طبق دستورالعمل Navigation پرواز). این موضوع یک ضعف قلمداد نمیگردد زیرا خلبانان تجاری نیز همواره نقشه های مورد نیاز خود را به همراه دارند اما این مسئله در خصوص خلبانان نظامی و بومی پایگاه های شکاری متفاوت میباشد و این افراد جهت Take Off و Landing احتیاجی به نقشه های پروازی ندارند زیرا با کلیه زوایا و دستورالعمل ها آشنا میباشند. هرچند طبق قوانین, نقشه ها در داخل کابین وجود دارند.
[External Link Removed for Guests]
همانطور که پیشتر ذکر گردید, پدیده Flame Out میتواند در اثر عوامل متعدد به وقوع بپیوندد و همواره ورود پرندگان به داخل موتور از جمله دلایل اصلی آن میباشد. با اینحال در تصاویر ثبت شده, هیچگونه پرنده ای وجود ندارد (و یا آنکه قابل رویت نیست) و ممکن است Flame Out مذکور حاصل اشتباه پرسنل تعمیر و نگهداری پایگاه دوم شکاری باشد. متاسفانه در چندین سانحه پیش و پس از انقلاب, دیده شده است که پرسنل تعمیر و نگهداری نیروی هوایی اشتباها" ابزار آلات خود را در داخل موتور جا گذاشته اند و این امر موجب خسارات سنگین گردیده است. با اینحال امیدواریم دلیل این سانحه, مشابه موارد مذکور و بروز چنین اشتباهات کوچکی نبوده باشد. هرچند نیروی هوایی کشور عزیزمان از بدو آغاز نیز با حوادثی همچون Eject تکنیسین در داخل آشیانه مسقف, تخلیه چشم کادر پایگاه در اثر نگریستن به درون موتور روشن یک فروند F-4, قطع سر تکنیسین توسط Flap و ... همراه بوده است!
[External Link Removed for Guests] Traffic Pattern
موفق باشید

When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
[External Link Removed for Guests]
- پست: 199
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸, ۱۲:۵۳ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 727 بار
- سپاسهای دریافتی: 1795 بار
Re: تاپیک جامع رزمايش "فدائيان حريم ولايت 3"
سلام
فرمایشات کاریران گرامی DJ Dani وPh.Sepehr
درست میباشد البته چند جنگنده ی نیروی هوایی به صورت محدود مسلح شده و در رزمایش حضور پیدا کردند {تک موشکهای AGM-65A لود شده روی دو فانتوم یا مسلسل.. } ظاهرا ماوریک همچنان از سلاح های اصلی فانتوم است البته امروزه با توجه به بردش و توانایی نزدیک شدن اف4 به اهداف نمیتوانم در مورد تاثیر گذاریش نظر بدهم.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
به امید اینکه اموزشی بی نقص وامکاناتی پیشرفته وپروازهایی بی سقوط داشته باشیم.
[External Link Removed for Guests]

فرمایشات کاریران گرامی DJ Dani وPh.Sepehr
درست میباشد البته چند جنگنده ی نیروی هوایی به صورت محدود مسلح شده و در رزمایش حضور پیدا کردند {تک موشکهای AGM-65A لود شده روی دو فانتوم یا مسلسل.. } ظاهرا ماوریک همچنان از سلاح های اصلی فانتوم است البته امروزه با توجه به بردش و توانایی نزدیک شدن اف4 به اهداف نمیتوانم در مورد تاثیر گذاریش نظر بدهم.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
به امید اینکه اموزشی بی نقص وامکاناتی پیشرفته وپروازهایی بی سقوط داشته باشیم.
[External Link Removed for Guests]
Yesterday is past, it is history.Tomorrow is future, it is a mystery today is present, it is a gift
-
- پست: 2646
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶, ۷:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 22547 بار
- سپاسهای دریافتی: 14742 بار
Re: تاپیک جامع رزمايش "فدائيان حريم ولايت 3"
گزارش تصویری/ مرحله دوم رزمایش فدائیان حریم ولایت
خبرگزاری مهر: دومین روز رزمایش بزرگ هوایی فدائیان حریم صبح امروز یکشنبه با پرواز جنگنده های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی از پایگاه دوم شکاری تبریز آغاز شد.
2
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
خبرگزاری مهر: دومین روز رزمایش بزرگ هوایی فدائیان حریم صبح امروز یکشنبه با پرواز جنگنده های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی از پایگاه دوم شکاری تبریز آغاز شد.











2























[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][FONT=times new roman,times] [FONT=Times New Roman,serif] [FONT=Times New Roman,serif] امام خمینی (ره ) :
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .
-
- پست: 2646
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶, ۷:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 22547 بار
- سپاسهای دریافتی: 14742 بار
Re: تاپیک جامع رزمايش "فدائيان حريم ولايت 3"
دومین مرحله رزمایش فدائیان حریم ولایت





[External Link Removed for Guests]





[External Link Removed for Guests]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][FONT=times new roman,times] [FONT=Times New Roman,serif] [FONT=Times New Roman,serif] امام خمینی (ره ) :
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .
-
- پست: 145
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۸, ۲:۰۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 297 بار
- سپاسهای دریافتی: 250 بار
Re: تاپیک جامع رزمايش "فدائيان حريم ولايت 3"
یک سوال از خدمت دوستان داشتم
این دود سیاه که توی عکسها بیشتر هواپیماهای ما داشتن طبیعیه؟
بخاطر عمر زیادجنگنده هامون نیست؟
این دود سیاه که توی عکسها بیشتر هواپیماهای ما داشتن طبیعیه؟
بخاطر عمر زیادجنگنده هامون نیست؟

- پست: 2875
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
- محل اقامت: DE - CZE
- سپاسهای ارسالی: 39753 بار
- سپاسهای دریافتی: 34089 بار
- تماس:
Re: تاپیک جامع رزمايش "فدائيان حريم ولايت 3"
دوست عزیز و گرامی, جناب [COLOR=#0070c0]j.ghahraman 
درود بر شما
با سپاس از تصاویر جناب Shahbaz گرامی
این دود سیاه صرفا" متعلق به موتورهای روسی RD-33 ساخت کمپانی Klimov و نصب شده بر روی جنگنده های MiG-29 Fulcrum میباشد و تقریبا" در سایر نمونه ها وجود ندارد. عدم تطابق پذیری موتورهای RD-33 با اقلیم و سوخت موجود در کشور, تکنولوژی ضعیف و البته عمر بالای جنگنده های MiG-29 از جمله دلایل وجود دود سیاه در این نمونه میباشند. هم اکنون جنگنده های MiG-29 جهت عملیات در مناطق بیابانی و خشک کشور دارای محدودیت میباشند و به همین دلیل بخش اعظم پروازهای آنها در منطقه شمال غرب انجام میگیرند.
[External Link Removed for Guests]
موفق باشید

درود بر شما

با سپاس از تصاویر جناب Shahbaz گرامی

این دود سیاه که توی عکسها بیشتر هواپیماهای ما داشتن طبیعیه؟
این دود سیاه صرفا" متعلق به موتورهای روسی RD-33 ساخت کمپانی Klimov و نصب شده بر روی جنگنده های MiG-29 Fulcrum میباشد و تقریبا" در سایر نمونه ها وجود ندارد. عدم تطابق پذیری موتورهای RD-33 با اقلیم و سوخت موجود در کشور, تکنولوژی ضعیف و البته عمر بالای جنگنده های MiG-29 از جمله دلایل وجود دود سیاه در این نمونه میباشند. هم اکنون جنگنده های MiG-29 جهت عملیات در مناطق بیابانی و خشک کشور دارای محدودیت میباشند و به همین دلیل بخش اعظم پروازهای آنها در منطقه شمال غرب انجام میگیرند.
[External Link Removed for Guests]
موفق باشید

When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
[External Link Removed for Guests]
-
- پست: 57
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۸, ۴:۱۸ ب.ظ
- محل اقامت: بلند آسمان جایگاه من است
- سپاسهای ارسالی: 293 بار
- سپاسهای دریافتی: 151 بار
Re: تاپیک جامع رزمايش "فدائيان حريم ولايت 3"
این دود از موتور RD33 متعلق به جنگده میگ 29 است و این دود برای این موتور کاملا طبیعی است .
من او بدم من او شدم
با او بدم بی او شدم
در عشق او چون او شدم
زین رو چنین بیسو شدمl
با او بدم بی او شدم
در عشق او چون او شدم
زین رو چنین بیسو شدمl
-
- پست: 145
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۸, ۲:۰۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 297 بار
- سپاسهای دریافتی: 250 بار
-
- پست: 812
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۷ دی ۱۳۸۵, ۲:۱۴ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4044 بار
- سپاسهای دریافتی: 1081 بار
Re: تاپیک جامع رزمايش "فدائيان حريم ولايت 3"
سوخو-24 دماغه سفید 6860 دارای ریل موشک KH-29 هست ، شاید خبری بشه 

- پست: 801
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۸۵, ۸:۲۶ ب.ظ
- محل اقامت: تهران-فرودگاه مهرآباد-منطقه يکم هوايي
- سپاسهای ارسالی: 2750 بار
- سپاسهای دریافتی: 7452 بار
- تماس:
Re: تاپیک جامع رزمايش "فدائيان حريم ولايت 3"
جناب S.M.J.
علاوه بر این موارد غلاف Fantasmagoria Targeting Pod را هم فراموش نکنید.
یا یک موقع دیدید Kh-58 هم شلیک شد.
همان طور که عرض کردم محدود تسلیحات هوا به سطح در مرحله اصلی مانور شلیک می شود.
علاوه بر این موارد غلاف Fantasmagoria Targeting Pod را هم فراموش نکنید.
یا یک موقع دیدید Kh-58 هم شلیک شد.
همان طور که عرض کردم محدود تسلیحات هوا به سطح در مرحله اصلی مانور شلیک می شود.