عقابان و جنگنده هاي از دست رفته ...
مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا
-
- پست: 1
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۰, ۱۱:۱۹ ب.ظ
- سپاسهای دریافتی: 1 بار
Re: عقابان و جنگنده هاي از دست رفته ...
12 شهریور ماه 1366 یک فروند اف 5 از پایگاه 4 شکاری دزفول به خلبانی سر لشگر جاوید الاثر علی اصغر بهنیا به پرواز در امد که هرگز بر گشتی در کار نبود کسی اگر اطلاعات بیشتری داره ممنون میشم بیان کنه ایشون یکی از معدود مفقودین نیروی هوایی هستن
- پست: 1102
- تاریخ عضویت: جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۸۶, ۶:۱۰ ب.ظ
- محل اقامت: ارومیه
- سپاسهای ارسالی: 12686 بار
- سپاسهای دریافتی: 11782 بار
- تماس:
Re:
با سلام
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
سمت چپ احمد مرادی و سمت راست عباس بابایی
موفق باشید
kayvan6079 نوشته شده:
...
1-علی اکبر محمدی خلبان هواپیمایی آسمان در تاریخ 21 مرداد 1365 (12 آگوست 1986) پس از اینکه از فرودگاه رشت با یکفروند جت فالکن-20 به منظور انجام پرواز آموزشی به پرواز در آمد، خاک ایران را ترک کرد و با استفاده از حریم هوایی ترکیه در یکی از فرودگاههای بغداد فرود آمد.
وی حدود یک ماه بعد از طریق عراق به آلمان غربی رفت و در تاریخ 23 دی 1365 (13 ژانویه 1987) در هامبورگ به دست 2 فرد ناشناس کشته شد.
...
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
kayvan6079 نوشته شده:
...
3- گویا سرگرد احمد مرادی، خلبان اف-14 فراری ایران هم به این سرنوشت دچار شده است. (؟!)
...
[External Link Removed for Guests]
سمت چپ احمد مرادی و سمت راست عباس بابایی
موفق باشید
حقيقت را بدانيد تا رها شويد؛ دانش قدرت است! زيرا به شما اجازه تصميم گيري آگاهانه بر اساس حقايق هستي را مي دهد، نه بر اساس باورهاي گاها اشتباه شما!
-
- پست: 27
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۸, ۹:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 55 بار
- سپاسهای دریافتی: 86 بار
Re: Re:
kayvan6079 نوشته شده:با سلامkayvan6079 نوشته شده:
...
1-علی اکبر محمدی خلبان هواپیمایی آسمان در تاریخ 21 مرداد 1365 (12 آگوست 1986) پس از اینکه از فرودگاه رشت با یکفروند جت فالکن-20 به منظور انجام پرواز آموزشی به پرواز در آمد، خاک ایران را ترک کرد و با استفاده از حریم هوایی ترکیه در یکی از فرودگاههای بغداد فرود آمد.
وی حدود یک ماه بعد از طریق عراق به آلمان غربی رفت و در تاریخ 23 دی 1365 (13 ژانویه 1987) در هامبورگ به دست 2 فرد ناشناس کشته شد.
...
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]kayvan6079 نوشته شده:
...
3- گویا سرگرد احمد مرادی، خلبان اف-14 فراری ایران هم به این سرنوشت دچار شده است. (؟!)
...
[External Link Removed for Guests]
سمت چپ احمد مرادی و سمت راست عباس بابایی
موفق باشید
محمدي...بازيكن سابق پرسپوليس وبرادر سعيد محمدي خواننده معروف آهنگ يه پرسپوليس يه ايران بود
-
- پست: 2646
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶, ۷:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 22547 بار
- سپاسهای دریافتی: 14742 بار
Re: عقابان و جنگنده هاي از دست رفته ...
31 تیرماه 1362
هواپیما F-4E فانتوم به خلبانی سعید هادی مقدم و کمک محمد غلامحسینی در یک ماموریت cap (گشت رزمی) با چند هواپیما درگیر شد ،که یکی از هواپیماهای دشمن را هدف قرار داد.
اما سرانجام هدف موشک هواپیمای دشمن قرار گرفت و در منطقه کردستان( حوالی مهاباد) سقوط کرد.
کمک خلبان محمد غلامحسینی موفق به اجکت شد و به اسارت ضد انقلاب ( دموکرات) در آمد و پس از چند ماه به آغوش خانواده بازگشت.
خلبان سعید هادی مقدم شهید شد.
هواپیما F-4E فانتوم به خلبانی سعید هادی مقدم و کمک محمد غلامحسینی در یک ماموریت cap (گشت رزمی) با چند هواپیما درگیر شد ،که یکی از هواپیماهای دشمن را هدف قرار داد.
اما سرانجام هدف موشک هواپیمای دشمن قرار گرفت و در منطقه کردستان( حوالی مهاباد) سقوط کرد.
کمک خلبان محمد غلامحسینی موفق به اجکت شد و به اسارت ضد انقلاب ( دموکرات) در آمد و پس از چند ماه به آغوش خانواده بازگشت.
خلبان سعید هادی مقدم شهید شد.
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][FONT=times new roman,times] [FONT=Times New Roman,serif] [FONT=Times New Roman,serif] امام خمینی (ره ) :
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .
-
- پست: 153
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۰, ۹:۰۱ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 69 بار
- سپاسهای دریافتی: 377 بار
Re: عقابان و جنگنده هاي از دست رفته ...
از دوستان مطلع خواهشمندم خلبانان شهید آخرین اف14 سقوط کرده را نیز دراینجا معذفی نمایند
-
- پست: 167
- تاریخ عضویت: شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۹, ۴:۲۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 5628 بار
- سپاسهای دریافتی: 782 بار
Re: عقابان و جنگنده هاي از دست رفته ...
azarakhsh45 نوشته شده:از دوستان مطلع خواهشمندم خلبانان شهید آخرین اف14 سقوط کرده را نیز دراینجا معذفی نمایند
سلام
سرهنگ دوم علیرضا کریمایی
و سرگرد مصطفی فصیحی
[FONT=Palatino Linotype]دوستی خود را به دوست ظاهر کن تا رشته محبت محکمتر شود.
پیامبر اکرم(ص)
پیامبر اکرم(ص)
-
- پست: 2646
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶, ۷:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 22547 بار
- سپاسهای دریافتی: 14742 بار
Re:
moh-597 نوشته شده:
جنگنده بمب افکن F-4 (قسمت سوم)
14 آذر 59 فانتوم E به خلبانی سرگرد سعید جلای پور رضایی و کمک .... (هر دو اجکت کردند )
* این فانتوم متعلق به پایگاه سوم شکاری بود برای بمباران اهدافی در داخل عراق اعزام شد تا باعث جلوگیری از پیشرفت نیروی های زمینی دشمن شود و در راه بازگشت مورد اصابت دو موشک سام 6 قرار گرفتند و هر دو اجکت کردند و توسط نیروهای جستجو و نجات نیرو هوایی بوسیله هلی کوپتر214 نجات پیدا کردند
[External Link Removed for Guests]
...
[COLOR=#002060]منطقه سرپل ذهاب برخلاف مناطق كوهستاني استان كرمانشاه، گرمسيري بوده و پاييز و زمستان تقريبا معتدلي دارد. در روز 14 آذر ماه 1359 نيز هوا بسيار عالي بود و برخلاف روزهاي قبل،منطقه آرام بود. ...
[COLOR=#002060] از صرف ناهار، در حال استراحت بوديم كه از پايگاه كرمانشاه با«جيپ » كه با دارا بودن انواع و اقسام تجهيزات راديويي برد بلند، متوسط و كوتاه، مركز مخابرات ما محسوب مي شد تماس راديويي گرفتند.
[COLOR=#002060]پيام رمزي به اين مضمون دريافت نموديم:«دو نفر از خلبانان نيروي هوايي در خاك دشمن خروج اضطراري كرده و زنده هستند. لذا بايستي يك تيم آتش سبك از نفرات اعزامي به پادگان ابوذر به سمت مختصات اعلام شده پرواز كنند و آنها را در صورت پيدا كردن نجات دهند».
فرمانده گروه، جناب سروان«عباس صالحي» به همراه تمامي خلبانان 214 و كبرا، دور نقشه جمع شدند تا بررسي كنند كه آيا با مختصات داده شده، امكان نجات خلبانان وجود دارد يا خير! با پيدا كردن مختصات داده شده روي نقشه، مشخص گرديد كه محل فرود خلبانان در دل خاك دشمن بوده و فاصله زيادي با ما دارد اما طبق محاسبه، در برد سوخت بالگردهاست.
هنوز بچه ها در حال بررسي نقشه بودند كه از طريق راديو، يك مختصات ديگر به عنوان محل خروج اضطراري خلبانان به ما ابلاغ شد. دوباره محاسبات انجام گرديد و گفتيم كه اگر مختصات اولي اشتباه بود به سمت مختصات دوم مي رويم تا به ياري خدا خلبانان را پيدا كنيم.
...
...
حدود 20 ثانيه كه مسير دره را برگشتيم، ناگهان روي«راديوي گارد» كه بر روي فركانس اضطراري ثابت 5/12 تنظيم شده بود، يك نفر فرياد زد:«ما رو رد كرديد!»
[COLOR=#002060]اين قضيه را نيز پس از بازگشت و فرود متوجه شديم كه با ورود ما به منطقه، بين دو خلبان كه سرگرد«پور رضايي» و ستوان يكم«سليماني» بودند، اختلاف نظر به وجود آمد. يعني يكي از آنها مي گفت اينها بالگرد خودي هستند و ديگري با علم به فاصله بعيد محل سقوط جنگنده تا مرز، تاكيد داشته كه اينها صد در صد بالگردهاي عراقي هستند. در همين بگو مگوها بودند كه خلبان موافق با خودي بودن ما، ضامن نارنجك دودزا كه دود نارنجي رنگ غليظي ايجاد مي كند را مي كشد. بلافاصله خلبان ديگر دست خود را روي آن مي گذارد تا مكان استقرارشان لو نرود كه دستش مي سوزد. نهايتا در حين همين جر و بحث ها، سر و كله يك فانتوم پيدا مي شود و آنها با تحليل شرايط به اين نتيجه مي رسند كه بالگردها خودي هستند و با توافق طرفين، ضامن نارنجك دودزاي دوم كشيده مي شود.
خلبانان مورد اشاره كه به خودي بودن ما پي مي برند، بلافاصله در راديو اعلام مي كنند كه ما براي بار دوم از روي سر آنها رد شده ايم و بايد گردش كنيم. اين راديوي ارتباطي فقط فرستنده بوده و توانايي گرفتن مكالمات طرف ديگر را ندارد.
با شنيدن اين پيام از طرف خلبان نيروي هوايي، ما متوجه شديم كه فاصله مان با آنها بسيار كم است؛ در نتيجه، به دقت به جستجوي اطراف پرداختيم. در يك لحظه دود نارنجي رنگ برخاسته از ميان درختان را مشاهده كرديم و به سرعت خود را به محل دود رسانديم.
با توجه به پوشيده بودن منطقه از درختان متراكم و همچنين شيب زياد انتهاي دره، امكان نشستن براي ما وجود نداشت. همچنين چون ما بالگرد رسكيو نبوديم، لذا هيچ طناب يا وينچي درون بالگرد براي نجات خلبانان وجود نداشت. با رسيدن به بالاي سر خلبانان، سرگرد پور رضايي به سمت تخته سنگ بزرگي كه در ارتفاع بالاتري قرار داشت دويد تا به اين ترتيب بتواند خود را به بالگرد برساند. پشت سر او سليماني نيز همين كار را كرد.
من تا حد امكان، بالگرد را پايين آوردم، به طوري كه اگر بالگرد حتي چند سانتي متر ديگر پايين مي آمد، به زمين برخورد مي كرد. خلاصه با هر زحمتي بود، پور رضايي اسكيد بالگرد را گرفت و با كمك ايل بيگي(كروچيف)، خود را به درون بالگرد انداخت. پور رضايي باورش نمي شد كه ما ايراني باشيم و او نجات پيدا كرده باشد. از فرط خوشحالي، من كمك خلبان، و كروچيف را ول نمي كرد و در آغوش مي كشيد و مي بوسيدمان!
نوبت سليماني بود! وي نيز روي تخته سنگ آمد تا به اسكيد بچسبد و وارد بالگرد شود. به اسكيد كه چسبيد، ناگهان دستش ليز خورد و از ارتفاع زياد، به درون رودخانه اي كه در بستر دره در جريان بود سقوط كرد! به هر زحمتي كه بود، دوباره خود را به صخره رساند و ما باز هم به صخره نزديك شديم تا بلكه بتوانيم وي را نيز سوار كنيم. خلاصه با زحمت بسيار زياد، و تلاش تحسين برانگيز ايل بيگي، سليماني نيز خودش را به درون بالگرد انداخت.
صحنه اي كه هر دو خلبان، خودشان را با هم درون بالگرد ديدند و ما نيز موفقيت مان را در نجات آنها به چشم ديديم، اصلا قابل توصيف نيست! همگي با هم گريه مي كرديم! پور رضايي و سليماني نيز با بوسه باران كردن بچه هاي جستجو و نجات، به ابراز احساسات مي پرداختند. در همين لحظه، پيشگاه هاديان در راديو به من گفت:«تموم شد!» من نيز با تاييد حرفش گفتم:«بله! تموم شد، بر مي گرديم». همين كه راه بازگشت را در پيش گرفتيم، پور رضايي(يكي از خلبانان نجات يافته فانتوم) گفت:«هواپيماي ما را پدافند سد مورد اصابت قرار داد!»به محض شنيدن حرف وي، من متوجه شدم كه اگر آن فانتوم جلوي ما گردش تند نمي كرد و ما را از ادامه راه منصرف نمي نمود، مطمئنا كمي كه جلوتر مي رفتيم، در دام پدافند اطراف سد گرفتار مي شديم.
نهايتا در مسير بازگشت قرار گرفتيم اما اين بار ديگر مسير پر پيچ و خم رسيدن به سرپل ذهاب را انتخاب نكرديم و مستقيم به طرف مرز راه افتاديم تا به اين ترتيب، به پايگاه كرمانشاه برويم.
همزمان با سوار كردن خلبانانو همچنين در مسير بازگشت، ديده بان هاي عراقي اعلام مي كنند كه اين ها بدون شك بالگردهاي ايراني هستند كه براي نجات خلبانان آمده اند.
در لحظه اي كه پدافند هوايي عراق هوشيار مي شود، ما ديگر فاصله چنداني با مرز نداشتيم و خوشبختانه آنها فرصت انجام عكس العمل مناسب عليه ما را پيدا نكردند.
....
....
[External Link Removed for Guests]
http://www.centralclubs.com/topic-t74348.html
.
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif][FONT=times new roman,times] [FONT=Times New Roman,serif] [FONT=Times New Roman,serif] امام خمینی (ره ) :
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .
اگر بند بند استخوان هایمان را جدا سازند ، اگر سرمان را بالای دار برند ، اگر زنده زنده در شعله های آتش مان بسوزانند ، اگر زن و فرزندان و هستی مان را در جلوی دیدگان مان به اسارت و غارت برند ، هرگز امان نامه ی کفر و شرک را امضا نمی کنیم .
- پست: 55
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۰, ۷:۴۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1234 بار
- سپاسهای دریافتی: 412 بار
Re: عقابان و جنگنده هاي از دست رفته ...
با سلام خدمت دوستان گرامی
اطلاعاتی نسبتاً جامع و جالب در مورد جنگنده های از دست رفته نیروی هوایی ایران (IIAF & IRIAF)
جنگنده F-5
[External Link Removed for Guests]
جنگنده F-4
[External Link Removed for Guests]
جنگنده F-14
[External Link Removed for Guests]
اطلاعاتی در مورد سایر جنگندهای نیروی هوایی ایران
[External Link Removed for Guests]
سایر کشورها
[External Link Removed for Guests]
با تشکر

اطلاعاتی نسبتاً جامع و جالب در مورد جنگنده های از دست رفته نیروی هوایی ایران (IIAF & IRIAF)
جنگنده F-5
[External Link Removed for Guests]
جنگنده F-4
[External Link Removed for Guests]
جنگنده F-14
[External Link Removed for Guests]
اطلاعاتی در مورد سایر جنگندهای نیروی هوایی ایران
[External Link Removed for Guests]
سایر کشورها
[External Link Removed for Guests]
با تشکر

.....................................................................................................
[External Link Removed for Guests]
Bavarian Motor Works
[External Link Removed for Guests]
Bavarian Motor Works
-
- پست: 3
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۹, ۱۱:۰۱ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4 بار
- سپاسهای دریافتی: 36 بار
Re:
Capello نوشته شده:فکر کنم سال 78 هم یک فروند اف 7 سقوط کرد و 2 خلبان آن کشته شدند...
خوب بیاد دارم چون یکی از آنها بنام شعبانی اهل تبریز بودند و مزار پاکشون در قبرستان بقاییه تبریز است...
من از سال ٧٨ تا ٨٠ با درجه ستوانيكم وظيفه در خط پرواز پايگاه پنجم شكارى خدمت كردم. سروان حميد خومحمدى اهل مشهد و ستواندوم شعبانى اهل تبريز ، پس از Take off از پايگاه ، در حوالى بهبهان دچار مشكل شده و در باند پايگاه پدافند بهبهان فرود ميان. متأسفانه ارابه فرود باز نميشه و پوزه هواپيما به شدت با كف باند برخورد ميكنه و هر دو خلبان شهيد ميشن.
-
- پست: 3
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۹, ۱۱:۰۱ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4 بار
- سپاسهای دریافتی: 36 بار
Re: عقابان و جنگنده هاي از دست رفته ...
شهيد سرهنگ دوم خلبان بهروز محمودى در زمان خدمت من در پايگاه پنجم شكارى ، ستواندوم بود. من هنوز لباس پرواز و عينك هاى Aoئى كه بهم داده بودن رو دارم. متأسفانه ايشان در سال ٨٨ در يك پرواز آموزشى با F7 پس از Take off اعلام Emergency ميكنن و در زمان Landing با ابتداى باند برخورد كرده و بهمراه شاگردشان كه در كابين جلو بود و فرامين را در دست داشت ، شهيد ميشن. روحشان شاد.
-
- پست: 2
- تاریخ عضویت: شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱, ۸:۵۴ ب.ظ
- سپاسهای دریافتی: 4 بار
Re: عقابان و جنگنده هاي از دست رفته ...
pervis.ir نوشته شده:كسي از شهيد خلبان عليخاني كه متولد ساوه هستش عكسي داره ؟
بله من فرزند ایشان هستم و از ایشان عکس دارم شما اطلاعاتی مربوط به چگونگی شهادت شهید خلبان علی علیخانی [email=دارید؟mahdi.alikhani110@yahoo.com]دارید؟ mahdi.alikhani110@yahoo.com[/email]
متاسفانه در جایی ذکری از حادثه هوایی هواپیمای سی 130 در اول اسفند 1363 در مهراباد نشده است می دانید چرا؟