اثرات پروتئين وي(WHEY) در بدنسازان حرفه اي

در اين بخش ميتوانيد درباره كليه مسائل ورزشي به بحث بپردازيد

مدیر انجمن: شوراي نظارت

ارسال پست
Major I
Major I
پست: 5234
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 25 خرداد 1385, 2:47 pm
سپاس‌های ارسالی: 1747 بار
سپاس‌های دریافتی: 4178 بار
تماس:

اثرات پروتئين وي(WHEY) در بدنسازان حرفه اي

پست توسط ganjineh »

قرص پروتئين وي (WHEY) حاوي پروتئين وي، کربوهيدرات، کلسيم، بعضي چربي ها و تعدادي مواد ديگر است. پروتئين وي در آبي که از شير دلمه شده جدا مي شود ، مثل آب پنير يا آب ماست وجود دارد. منظور از شير دلمه شده، شير فاسد شده نيست، بلکه منظور پنير يا ماست است. بنابراين ضرري ندارد ، فقط از مصرف بيش از حد آن خودداري کنيد. مصرف بيش از حد پروتئين وي بار کبدي را افزايش مي دهد و باعث آسيب هاي جدي به کبد مي شود و همانطور که مي دانيد بعد از قلب، کبد مهم ترين عضو بدن مي باشد.

بدنسازان بطور طبيعي مي توانند 150 گرم در روز از اين پروتئين مصرف کنند که البته اين مقدار بستگي به وزن فرد و شرايط بدني او دارد. معمولاً 1 گرم پروتئين يا کمتر به ازاي هر 5/0 کيلوگرم از وزن بدن در بدنسازان توصيه مي شود.

مصرف بيش از حد پروتئين وي بار کبدي را افزايش مي دهد و باعث آسيب هاي جدي به کبد مي شود.

بعضيفوايد اين پروتئين شامل موارد زير است:

1- افزايش توده ي عضلاني بدن (به راحتي جذب بدن مي شود)

2- کاهش وزن بدن بخصوص چربي هاي بدن

3- افزايش قدرت ايمني بدن توسط افزايش مقدار گلوتاتيون

4- پيشگيري از سرطان

5- کمک به فعاليت سلول هاي لنفوسيت T که نقش مهمي در پاسخ ايمني بدن دارند و در نتيجه کاهش تحليل بافت هاي بدن در طي بيماري و افزايش سطح سلامتي و تسريع بهبودي بدن بعد از بيماري.

مطالعات جديد نشان مي دهد اين پروتئين از سرطان سينه نيز جلوگيري مي کند.

پس همانطور که مي بينيد اين فرآورده براي افزايش مقدار عضلات در بدنسازان حرفه اي مفيد است ، نه براي افزايش وزن در بدنسازان تازه کار و افراد عادي.
مرکز انجمنهای تخصصی گنجینه دانش
[External Link Removed for Guests]
مرکز انجمنهای اعتقادی گنجینه الهی
[External Link Removed for Guests]
Major II
Major II
پست: 434
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 11 آذر 1386, 6:02 pm
سپاس‌های ارسالی: 192 بار
سپاس‌های دریافتی: 361 بار
تماس:

پست توسط HARD »

من خيلي جاها خوندم که مواد و داروهاي(تقويت کننده.حجم دهنده.و...) بدنسازي و پرورش اندام سبب اسيب ديدن اندام ها و بافت هاي بدن بخصوص کبد و معده مي شه.البته منظورم افراط در مصرف کردن نيست بلکه اصلا خود مصرف کردنشون.
نوشته بود : حتي مصرف کردن 100 گرم کراتين هم براي ورزشکاران و بدنسازان ميتونه خيلي مضر و تاثير گذار باشه.
يا : يک متخصص تغذيه مي گفت که اصلا براي افزايش حجم عضلات از مواد و داروهاي پروتييني استفاده نکنيد>.
ايا درسته؟
ارسال پست

بازگشت به “انجمن ورزش”