کيو کوشين

در اين بخش ميتوانيد درباره كليه مسائل ورزشي به بحث بپردازيد

مدیر انجمن: شوراي نظارت

ارسال پست
Rookie Poster
Rookie Poster
نمایه کاربر
پست: 27
تاریخ عضویت: جمعه 30 شهریور 1386, 2:26 pm
سپاس‌های دریافتی: 6 بار

پست توسط navid kalbasi »

من بايد به اين دوست عزيز كه درباره خريد مدرك گوفتند بايد بگويم هنوز اساتيد با وجدان و با كفايت در كشورمان وجود دارن كه اغلب قهرمانان شاگردان اين بزرگوارانند كه دائما از طرف بععضي از افراد بي لياقت مورد آزار قرار ميگيرند
يكي از اين اساتيد گرانبها شيهان محمدي (اوس) رئيس سبك كيوكوشين (دارنده دان7) هستند كه اميد وارييم بعد از غيبت چند ساله ايشان از اين پست دوباره شاهد رشد روزافزون كيوكوشين در كشور باشيم
همچنين جا دارد از استادم شيهان آرزومند (اوس)و به ويژه از مربي زحمتكشم سنسي علي راسخ (اوس) تشكر كنم :o :)
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 330
تاریخ عضویت: شنبه 27 مرداد 1386, 6:25 pm
سپاس‌های ارسالی: 3 بار
سپاس‌های دریافتی: 37 بار

پست توسط limo_torosh »

با اجازه اساتيد اجازه بديد منم چند تا فن که رد خور نداره رو براتون بنويسم اينهارو خودم تجربه کردم براي من جواب داده
تو مسابقات کيوکوشين اکثرا نفس کم ميارند يا تو مبارزه بدنشون درد ميگيره اگه شما اين دو تا فاکتور رو بهش توجه کنيد اون موقع يه رزمي کار شديد من براي نفس کوه نوردي رو پيشنهاد مي کنم چون علاوه بر اينکه ديگه نفس کم نمي ياريد ماهيچه هاي پاتونم رشد ميکنه به قول خودمون چقر ميشه براي عضلات سينه هم که بيشترين ضربه رو ميخوره روزي 100 تا شنا بريد
من هنگام مبارزه خيلي خشن کار مي کنم دوستام مي دونند هر کي بامن مبارزه مي کنه شل و پل ميره بيرون چون اين کارها رو مي کنم
1-هر موقع حريف مي خواد زوکي بزنه با مشتم مي کوبم به مشتش اگه سيکنت قوي باشه انگشتاش خورد ميشه
2-هر موقع خيلي با هم نزديک ميشيم با روي پام اونقدر ميزنم روي ساعد پاش که راه رفتن يادش بره(البته پا خودتم داغون ميشه)
3-وقتي يکم از هم دوريم سريع پاي چپم رو ميگذارم سمت راست حريف و با پاي راست ميام تو صورتش ياتو شکمش (البته صورت رو بايد تو مسابقات بري تو باشگاه اگه بخواين اين کار رو بکنيد کسي سالم نمي مونه)و برعکس
4-وقتي مي خواد مواشي بزنه با مشتم مي کوبم روي ران پاش(يکم بالاتر از زانو)
5-ضربه رو با داد مي زنم اينو مديون بروسليم (مورتال کمبت)
تضمين مي کنم اگه تو مسابقات اين روش رو بريد حريفت به دقيقه هم نمي کشه که زمين گير ميشه.
البته فناي جديدتري پيدا کردم که دارم روش کار مي کنم فقط حيف که از بچگي نرفتم ژيمناستيک
Incredible Poster
Incredible Poster
نمایه کاربر
پست: 3047
تاریخ عضویت: جمعه 7 بهمن 1384, 9:41 pm
سپاس‌های ارسالی: 58 بار
سپاس‌های دریافتی: 384 بار
تماس:

پست توسط Farhad3614 »

limo_torosh جان
میتونم بپرسم شما در چه وزنی هستید ؟ و همینطور قدتون چقره ؟

با راهنمايي هاي شما موافقم بجز کوه نوردي که پيشنهاد ميکنم ديگه هيچ وقت انجامش نديد چون بر روي مفاصلتون در آينده تاثير منفي ميزاره :-o
بجاي کوه نوردي بهترين کار دويدن و رکاب زدن در سربالايي ها با شيب مناسب هست :-)

در کل خم شدن مفاصل (قدرتي) به صورتي که در کوه نوردي و تعدادي از ديگر سبکهاي رزمي و نرمشهاي غير اصولي صورت ميگيره تاثيرات منفي آن در زمان بالا رفتن سن و حتي در جواني هم ديده خواهد شد.

بهترين کار براي بالا بردن قدرت پاها و تنفس بجاي کوه نوردي, دويدن و رکاب زدن در سربالايي ها با شيب مناسب هست.

در مورد ضربه متقابل سوکي هم اگر از مچ و سيکنهاي قوي برخوردار نباشيد آسيب پزيري خودتان بيشتر است تا حريف.

در کل حرکات شما بيشتر به درد مبارزه ميخوره تا توي باشگاه چون باعث آسيب ديدگي ميشه :-o

البته هر کس تکنيکها و حرکات خاص خودشو داره و توشون ميتونه موفق باشه که حرکات زيادي هستند و خيلي ها هم انحصاري هستند.
براي مثال شما که به نفس اشاره کرديد هر قدر هم داراي قدرت نفس بالايي باشيد اگر حريفتون باهوش و تيز باشه با زدن 5-10 ضربه متوالي به به ديافراگم (ماهيچه بين حفره شکم و سينه ) شما ديگه قادر به ادامه مبارزه نخواهيد بود و اين عضله بسته به قدرت بدني و آمادگي شما از 10 تا 1 دقيقه به قول ما سکته ميکنه و همين 10 ثانيه براي ايپون شدن زمان مناسبي هست :grin:
البته اينها همه به قدرت بدني و قدرت دفاع شخصي ما بستگي داره.

ضربه زدن با صدا را هم خيليها ازش استفاده ميکنن و تا حدي تاثير پذير هم هست ولي شخصا با سکوت بهتر ميتونم تمرکز داشته بشم و تاحالا يادم نمياد توي مبارزه با صدا کار کرده باشم به جز بعضي از ضربات که نياز مند خروج نفس براي قدرت بيشتر هستند.

در کل اگر ميخواهيد تکنيکي جديد ياد بگيريد فيلمهاي رزمي و کليپهاي مسابقات بزرگان را با دقت ببينيد.
ديدن فيلم مبارزي در باد ( زندگي استاد سوساي اوياما ) را هم پيشنهاد ميکنم.

navid kalbasi جان خوشحالم شما هم در این سبک کار میکنید :D

موفق باشيد./
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 330
تاریخ عضویت: شنبه 27 مرداد 1386, 6:25 pm
سپاس‌های ارسالی: 3 بار
سپاس‌های دریافتی: 37 بار

پست توسط limo_torosh »

قد : 177
وزن : 80
منم شنيدم کوه نوردي براي مفاصل ضرر داره ولي اگه سريع بريدضرر داره آروم بريد هيچ ضرري نداره.البته کوه هم تا کوه داريم من منظورم اون کوه هايي هست که شيب ملايمي داره.
من حدود چهار سال پيش بود وقتي مي خواستم مبارزه کار کنم با هر ضربه مي گفتم سي يا هي ولي هيچ اثري روم نداشت يه روز داشتم اداي بروسلي رو در مي اوردم (اووووو-قاداقادا-بريد بازي مورتال کمبت 4 رو ببينيد) مي گم به خدا قدرت مبارزم دوبله شد يه اعتماد به نفس عجيب پيدا کردم وقتي گارد ميگرفتم مي گفتم اوووووو
ببخشيد ربطش مي دم به روانشناسي ولي نگم نميي تونم درست بيان کنم
تو روانشناسي ميگن هر کي هر لباسي بپوشه شخصيت همون رو پيدا مي کنه مثلا اگه لباس کابوي بپوشه همون شحصيت يا مثلا اگه کت وشلوار بپوشه يا لباس تنگ يا لباس کارگري همون شخصيت رو پيدا ميکنه يعني در کل مي ري تو جلد اون شخصيت صدا هم همينطوره من گه کداري وقتي با کيسه بکس کار مي کنم يه شخصيت گرگ مانند به خودم مي دم(البته هر موقع تنها باشم :-) )دوست دارم چنگ بزنم کيسه بکس رو.گه گداريم صداي گربه رو وقتي دعوا ميکنه خودمم نمي دونم چه شخصيتيه ولي تو مايه هاي گرگ و خرسه.
خودتون امتحان کنيد ببينيد چه شخصيتي روتون اثر داره مثلا:
گوريل
ميمون
خرس
گرگ
گربه
مار
گودزيلا
و..
اميدوارم تونسته باشم منظورم رو بگم چون اگه فعلا بي صدا کار مي کني نصف قدرت رو داري استفاده مي کني.
New Member
پست: 7
تاریخ عضویت: چهارشنبه 14 فروردین 1387, 10:31 am
تماس:

پست توسط war cry »

 اویاما مردی که کاراته به او مدیون است. 
او رزمی کاری است که نزدیک به 18 ماه به تنهایی در کوهستان به تمرینات سخت روحی وجسمی پرداخت، با گاوهای نر وحشی مبارزه کرد ، به سرتاسر دنیا سفر کرده ومبارزان حرفه ای را به مبارزه طلبیده و تمامشان را شکست می دهد و...
شنیدن اینها درست مثل شنیدن یک داستان درباره یک قهرمان افسانهی باستانی است. از آن دست قهرمانانی که فقط در افسانه ها وجود دارند. البته به شرط آنکه استاد فقید "ماسوتاتسو اویاما" را نشناسید و مگر می شود رزمی کار باشید و این اسطوره را نشناسید.
سوسای اویاما بنیانگذار کیوکوشین کاراته، در تاریخ 25 جولای 1923 در کره جنوبی به دنیا آمد. نام او درکودکی "یونگ ای چوی" بود. در همان دوران کودکی به منچوری در جنوب چین فرستاده شد تا در مزرعه ی خواهرش زندگی کند. او فراگیری هنرهای رزمی را در سن 9 سالگی با کمپو چینی اغاز کرد. در 12 سالگی به کره برگشت وسپس در 15 سالگی به ژاپن فرستاده شد تا در آکادمی نظامی توکیو به تحصیل بپردازد.
او آموختن جودو را آغاز و پس از آشنایی با" گیچین فوناکوشی" به فراگیری شوتوکان کاراته پرداخت.
در سال 1946 مطالعه و تمرین روی سبک شخصی اش را آغاز کرد، در سال 1948 برای تمرینات روحی و جسمی به کوهستان رفت. در سال 1950 مبارزه معروف خودش با گاوهای نر وحشی به مبارزه پرداخت. اویاما برای معرفی هنرش به سرتاسر دنیا سفر کرده و بوکسورها و کشتی گیران حرفه ای را به مبارزه طلبید. او بیش از 270 مبارزه انجام داد که تمامی آنها با ناک اوت به پایان رسید.
اویاما در سال 1953 دوجوی شخصی و در سال 1960 هومبو دوجوی مرکزی خود را در توکیو افتتاح و نام کیوکوشین را برای هنرش برگزید.
هنر او خیلی زود به شهرت جهانی رسید و سازمان او تبدیل به یکی از بزرگترین سازمان های رزمی دنیا شد. اویاما روح واقعی کاراته را به دنیا نشان داد و یاد و خاطره ی مبارزین اسطوره ای هنرهای رزمی را زنده کرد. اویاما همواره معتقد بود که یک کاراته کا،نه صرفا یک مبارز که با تمرینات کاراته باید به یک فرد مفید و سازنده برای خانواده و جامعه اش تبدیل شود.
سوسای اویاما در طول حیاط پربارش جنبه هایی از هنرهای رزمی را که دیگران فقط حرفش را می زدند(و می زنند) عملا به نمایش گذاشت. او علاوه بر این، کتاب های متعددی را نیز به رشته تحریر در آورد که بسیاری از آنها رامی توان جزو کتاب های مرجع کاراته به حساب آورد.سوسای اویاما، مردی که کاراته دنیا بسیار به او مدیون است، در تاریخ 26 آوریل 1994 در توکیو ژاپن بر اثر بیماری ذات الریه چشم از جهان فرو بست تا جامعه هنر های رزمی یکی از با ارزشترین اعضایش را از دست بدهد. عضوی که بعید است هرگز جایگزینی برای او پیدا شود.
حال در سالگرد وفات این اسطوره بزرگ کاراته، تنها می توان آرزو کرد که اگر نه همه، حداقل بخشی از آرزوهای این مرد بزرگ که همانا شناساندن ماهیت واقعی کاراته به عنوان یک هنر رزمی به جهانیان بود به حقیقت بپیوندد.
----------------------------------------------------------------------
بهترین زندگی بندگی است.
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 11 مهر 1387, 12:14 pm

پست توسط Rtakhe »

سلام دوستان
من از دوم دبستان کاراته رو کار ميکردم تا اول دبيرستان ولي تو سبک وادوريو که يکي از سبک قوي کنترلي هستش بعد سه سال بدن سازي و جودو و آيکيدو کار ميکردم .
حالا حدود 4 ماهي ميشه دارم کيوکشين اوياما کار ميکنم الان واقعاً به بهتر بودن اين سبک پي بوردم
از هر لحاظ ميشه گفت سبک بهتر و قوي تري حساب ميشه البته تکنيک آيکيدو رو نمي تونيم دست کم بگيريم ولي مردونگيي که تو کيوکشين هست تو آيکيدو نيست :-)


اساتيد 4/8/87 مسابقات کيوکشين اوياما تو خانه کاراته سالن افراسيابي مجموعه ورزشي شهيد شيرودي برگزار ميشه
همين جا از همتون دعوت ميکنم بياين از حضورتون استفاده کنيم در مورد مهلت ثبت نام دقيق نمي دونم هنوز هم هست يا نه؟!! اگه دووست داريد بدونيد بگيد که براتون بپو رسم
راستي تو مسابقات سنسي اصغر جباري هم قهرمان سبک هاي آزاد کاراته ايران و نايب قهرمان سبک هاي آزاد جهان هم شرکت ميکنه

يا حق
Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 42
تاریخ عضویت: دوشنبه 4 شهریور 1387, 6:19 pm
سپاس‌های دریافتی: 2 بار

پست توسط behruzkhan »

ببخشيد دوستان من تا مدتي قبل كاراته كان ذن ريو كار ميكردم اما مدتيه مجبور شدم ولش كنم يعني بايد سبكمو عوض كنم.نميدونم كيوكوشين رو برم يا شيتوريو.يك راهنمايي ميكنيد.البته شايد يك سبك كنترلي رو ادامه بدم بهتر باشه اما از كيوكوشينم زياد تعريف شنيدم.
New Member
پست: 2
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 11 مهر 1387, 12:14 pm

پست توسط Rtakhe »

سلام بهروز جان
آقا تا اونجايي که ما تجربه کرديم کيوکشين بهتره
ولي اينم بگه بايد تو اين ورزش ترس رو بزاري کنار
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: شنبه 5 اردیبهشت 1388, 11:26 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار

Re: کيو کوشين

پست توسط maradona1986 »

با سلام
من هم 6 ماهی هست که این سبک زیبا رو کار می کنم .قبلا شیتوریو کار می کردم اما زیاد برام جالب نبود برای همین هم سبکم رو عوض کردم و الان راضی ام.امیدوارم بتونم از تجربیات شما عزیزان استفاده کنم.
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: چهارشنبه 12 اسفند 1388, 12:51 pm

Re: کيو کوشين

پست توسط عقيل »

سلام
من بخاطر اين پست عضو اين سايت شدم
من 28 سالمه تا سال 1379 كيوكوشين كار كردم و جزء قديمي هاي كمربند قهوه ايي باشگاهمون محسوب مي شدم ولي بدلايلي نتونستم ادامه بدم ادامه بدم الان دوباره مي خوام شروع كنم ولي شرايط بدني ام خيلي تغيير كرده و مي ترسم نتونم موفق بشم كسي هست كه منو راهنمايي كنه ؟ ممنون مي شم
ارسال پست

بازگشت به “انجمن ورزش”