نيروي هوايي ايران آرماني ترين نيروي هوايي منطقه

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با متفرقه درباره نیروی هوایی ايران به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست

نيروي هوايي ايران، آرماني ترين نيروي هوايي منطقه؟

اکنون توان خوبي از نظر کمي و کيفي دارد.
48
32%
امروزه با شرائط آرماني، فاصلهء بسياري گرفته است.
101
68%
 
مجموع رای گیری: 149

Super Moderator
Super Moderator
پست: 949
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 اسفند 1384, 2:31 pm
سپاس‌های ارسالی: 2396 بار
سپاس‌های دریافتی: 1355 بار

پست توسط Reza 313 »

gigi64 من فقط برداشت خودم از « آرماني ترين نيروي هوايي منطقه » را گفتم :D برداشت شما از اين عبارت هم براي خودتون محترمه :-o
...آن ها که بر فراز آسمان درس پرواز آموخته بودند ، دیگر زیستن بر خاک زمین میسرشان نبود و جنگ بهانه ای بود تا مشق نیمه کاره ی آسمانی بودنشان را کامل کنند .... تصویر 
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 234
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 21 شهریور 1385, 1:18 am
محل اقامت: کرج
سپاس‌های ارسالی: 45 بار
سپاس‌های دریافتی: 112 بار
تماس:

پست توسط R@mtin »

همه این دلاوری ها و شجاعت هایی که گفتی قبول کسی منکر اینها نیست.اما همه اینها 30% قضیه هستند و بازم تکنولوژی برتر حرف اول رو می زنه


لااقل جنگ لبنان ثابت کرد که دلاوري و شجاعت 30 % قضيه نيست ... خيلي بيشتر از ايني که شما گفتين هست ...

جنگ يک بازي کامپيوتري نيست که فقط تعداد تجهيزات و نوع اسلحه شما در صعود شما به مرحله بعد و موفقيت شما نقش داشته باشد :-? ...

مگر در جنگ يوگسلاوي نبود که 10 فروند MIG-29A و تعداد محدودي MIG-21 ، هفته ها نيروي هوايي آمريکا و ناتو را سر کار گذاشتند ...MIG-29A که در نظر خيلي از دوستان هواپيماي بي مصرفيه در اين جنگ ده ها F-16 و F-18 نيروهاي ناتو را منهدم ساخت ... شيوه جنگ ميگ ها پرواز در ارتفاعات پايين و لابه لاي کوهستان ها بود تا از ديد آواکس ها در امان باشند و به طور ناگهاني پشت سر جنگنده هاي ناتو سبز مي شدند و اقدام به شليک موشک هاي حرارتي خود مي کردند :smile: ... واقعا اگر قرار بود خلبانان نيروي هوايي يوگسلاوي در زمان جنگ مانند شما فکر کنند و از زير نبرد شانه خالي کننند که ..... :-?
درسته که در آخر جنگ تقريبا تمام جنگنده هاي يوگسلاوي نابود شدند اما مي دونيد فايده اش چي بود ؟؟؟
نجات جان صدها که شايد هزاران انسان غير نظامي ... اين جنگنده بارها از ماموريت بمباران جنگنده هاي آمريکايي جلوگيري کردند و با سرگرم کردن هواپيماهاي آمريکايي زندگي هموطنانشان را نجات دادند ... بخش عمده اي از توان رزمي نيروي هوايي ايالات متحده در اون جنگ صرف يافتن و منهدم کردن جنگنده هاي يو گسلاوي شد :smile:
اینان برای عشق ورزیدن به خدای خود راهی جز به صلیب کشیدن انسان نمی شناسند...
(فریدریش نیچه)
Major
Major
پست: 681
تاریخ عضویت: جمعه 28 مهر 1385, 1:51 pm
محل اقامت: تهران
سپاس‌های دریافتی: 104 بار
تماس:

پست توسط sir.mohammad »

آقا Reza 313 صحبتهای بسیار زیبا و منطقی کردین
ولی مثل اینکه بحث های اول این تاپیک رو فراموش کردین
ما همه شجاعت های خلبانان شیردل رو در طول جنگ قبول داریم و به اونها افتخار میکنیم
همچنین قبول داریم که به لطف شاه کبیر ایران بهترین جنگنده های روز جهان رو تو اون موقع داشتیم ولی حرف دوستان تو این تاپیک چیز دیگه ای هست
نیروی هوایی ایران 20 سال پیش آرمانی بود بر منکرانش لعنت ولی حرف ما امروزست شما ترسو بودن خلبانان عرب رو مطرح کردین باید عرض کنم برای یک عرب بی ریشه چه فرقی میکنه که کی پشت سکان هواپیماش بشینه فقط مهم اینه که داشته باشن که دارن
شما فکر میکنید معیار سنجش قدرت یک نیروی هوایی شجاعت خلبانانش ؟
نه جواب منفیه چون اونها با پولی که دارن و روابط خوبی که با همه کشورهای جهان دارن به همه چی دست پیدا کردن ولی ما چی ؟ صاعقه رو ساختیم ؟
شما هم مطمئن باش نتیجه یک جنگ رو تجهیزات معلوم میکنه نه رشادت های یک از طرفین در یک جنگ دیگر
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

گویند به همه مردم عالم گله خویش
پیش كه روم من كه ز عالم گله دارم
Super Moderator
Super Moderator
پست: 949
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 اسفند 1384, 2:31 pm
سپاس‌های ارسالی: 2396 بار
سپاس‌های دریافتی: 1355 بار

پست توسط Reza 313 »

همچنین قبول داریم که به لطف شاه کبیر ایران بهترین جنگنده های روز جهان رو تو اون موقع داشتیم ولی حرف دوستان تو این تاپیک چیز دیگه ای هست


دوباره اون بحثهاي قديمي رو پيش نکشيد لطفا ... :-o
تاريخ بهتر قضاوت خواهد کرد که به لطف اين شاه مثلا کبير يا صغير ايران بود که اين تجهيزات را داشتيم يا منافع بلوک غرب و جيب کارخانجات تسليحات سازي ... :-o

نیروی هوایی ایران 20 سال پیش آرمانی بود بر منکرانش لعنت ولی حرف ما امروزست شما ترسو بودن خلبانان عرب رو مطرح کردین باید عرض کنم برای یک عرب بی ریشه چه فرقی میکنه که کی پشت سکان هواپیماش بشینه فقط مهم اینه که داشته باشن که دارن

عجب ... پس 20 سال پيش يعني سال 1365 ما نيروي هوايي آرماني داشتيم ، ممکنه بفرماييد مبناي اين گفته شما چيه ؟ در بحبوجه جنگ آرماني بود اما بعد از جنگ که فرصت زيادي براي بازسازي و پيدا کردن توان مجدد بوده ، ديگر آرماني نيست ...
در ضمن همين عرب بي ريشه اي که ميگيد براش فرقي نمي کنه کي پشت سکان هواپيماش بشينه ، رو در روزي فرض کنيد که بخواهد با ايران درگير بشه ، آيا يک خلبانان غير عرب حاضر خواهد بود تا خودش را به خاطر اعراب به کشتن بدهد ؟ جواب مطمئنا خير است . مگر وقتي که اربابان آن خلبانان خارجي هم در صحنه نبرد حاضر باشند که در آن زمان هر چقدر هم که نيروي هوايي قدرتمندي داشته باشيم از پسشان بر نخواهيم آمد .... :-o

شما فکر میکنید معیار سنجش قدرت یک نیروی هوایی شجاعت خلبانانش

آيا همه اون چيزهايي که من در پست قبلي بر شمرده بودم مربوط به شجاعت بود ؟ منظور من بيشتر خوداتکايي و خودکفايي در حال پيشرفت بود ... :-o

چون اونها با پولی که دارن و روابط خوبی که با همه کشورهای جهان دارن به همه چی دست پیدا کردن ولی ما چی ؟ صاعقه رو ساختیم ؟

بله ، اونها همه چيز دارند ، اما مي تونيد تصور کنيد که يکروز را بدون کمک متخصصان خارجي به شب برسانند :::P

شما هم مطمئن باش نتیجه یک جنگ رو تجهیزات معلوم میکنه نه رشادت های یک از طرفین در یک جنگ دیگر

خلاف اين حرف شما بارها در ميدان نبرد ثبت شده - آخرينش هم جنگ 33 روزه

در ضمن چه اصراري داريد که ثابت کنيد که ما کشور ضعيفي هستيم ؟ آيا اين مساله شما رو خوشحال ميکنه ؟ :-?
احسنت به اين حس ميهن پرستي شما ....
...آن ها که بر فراز آسمان درس پرواز آموخته بودند ، دیگر زیستن بر خاک زمین میسرشان نبود و جنگ بهانه ای بود تا مشق نیمه کاره ی آسمانی بودنشان را کامل کنند .... تصویر 
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4117
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 11 بهمن 1384, 6:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 4503 بار
سپاس‌های دریافتی: 4332 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

Saeid12345, جان
دوست خوب و عزيز و وطن پرست
ايراني بي عرضه نيست. اما متاسفانه برخي تصميم گيري ها و مديريت ها نابه جا يا نادرست، باعث عقب ماندگي ايران شده است.
1) متاسفانه امروزه به افزايش توان رزمي نيروهاي موسوم به شبه نظامي نظير بسيج و سپاه پاسداران توجه وافري مي شود. همگي مي دانيم که طبق آئين نامهء ارتش، دخالت نظاميان در سياست ممنوع است و مجازات دارد. اين امر باعث مي شود که ارتشي که بدنهء آن تحت فرمان محمدرضا پ ه ل و ي بوده است، در شب 22 بهمن 1357، تحت فرمان انقلابيون درآيد. بدين جهت است که اطمينان بيشتري براي سرمايه گذاري بر روي نيروهاي شبه نظامي مي شود.

2) اما مورد بعدي، يک نظريهء نظامي است: اينکه جنگ بعدي (احتمالي) ما با کشورهايي امثال عراق يا ترکيه نخواهد بود و ما درگير چالش با قوي ترين کشور دنيا شده ايم. بدين جهت، سرمايه گذاري براي نيروي هوايي، امري بيهوده تلقي مي گردد، زيرا اين نظريه، بر اين اعتقاد است که ايالات متحده قوي ترين نيروي هوايي جهان را دارد و مقاومت در برابر آن بيهوده است و تنها باعث آسيب و حذف شديد نيروي هوايي طرف مقابل مي شود. اين نظريه، پس از شکست کامل نيروي هوايي مجهز رژيم بعث صدام در جنگ سال 1991 حاصل شد و تا حدودي نيز صحيح مي باشد. (اگر اشتباه نکرده باشم، حدود 200 فروند هواپيماي عراقي در جنگ 1991 نابود شدند و در مقابل 49 جنگنده از نيرويهاي ائتلاف سرنگون شد)

بدين جهت ها، امروزه بودجهء عظيمي براي افزايش توان موشکي در تمام ابعاد مي شود و صدالبته هيچ نيروي براي صرف بودجه، بهتر از نيروهاي سپاه پاسداران که بسيار به نظام وفادار هستند نمي باشد.
از اين رو، بحث اينکه چرا نيروي هوايي ما آرماني نيست و يا اينکه آرماني هست و براي هرکدام دلائلي بياوريم، چندان صحيح نمي باشد. :o
البته نکتهء بعدي نيز، حليه گري و موذيانه بودن طرف روسي است. ما از جانب ايالات متحده و اروپاي غربي در معرض تحريم خريد سلاح هستيم و حتا خريد چند قبضه سلاح مخصوص تک تيراندازان موسوم به HS50 از اطريش، باعث دردسرهاي فراواني براي اين کشور شد. (سلاحي که جهت مبارزه با اشرار و قاچاچيان مواد مخدر قرار است به کار گرفته شود)
از اين رو، ما حتا موقعيت جهاني ونزوئلا را هم نداریم و با پرداخت وجه نقد نيز نمي توانيم هواپيمايي مانند Su-30 را از روسيه خريداري نمائيم. روسها در موقعيت فعلي، وام هاي کلان غرب را به فروش چند هواپيماي ناقابل به ايران ترجيح مي دهند و ديگر همانند دوران جنگ سرد، منافع منطقه اي يا استراتژيک خارج از مرزهايشان، برايشان اهميتي ندارد.
از اين رو، همان طور که جناب رضا313 فرمودند بايد با حفظ توان موجود، بر روي ساخت قطعه و تسليحات هوايي در داخل کشور اقدام کنيم.
فکر مي کنم ما هم مانند چين بتوانيم حدود 20 سال ديگر، اولين هواپيماي خود را که چيزي همانند J-10 يا F-16C خواهد بود، به پرواز دربياوريم؛ اما تا آن موقع، قطعن شرائط آرماني نخواهيم داشت.

با تشکر :)
Super Moderator
Super Moderator
پست: 949
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 اسفند 1384, 2:31 pm
سپاس‌های ارسالی: 2396 بار
سپاس‌های دریافتی: 1355 بار

پست توسط Reza 313 »

متاسفانه امروزه به افزايش توان رزمي نيروهاي موسوم به شبه نظامي نظير بسيج و سپاه پاسداران توجه وافري مي شود. همگي مي دانيم که طبق آئين نامهء ارتش، دخالت نظاميان در سياست ممنوع است و مجازات دارد. اين امر باعث مي شود که ارتشي که بدنهء آن تحت فرمان محمدرضا پ ه ل و ي بوده است، در شب 22 بهمن 1357، تحت فرمان انقلابيون درآيد. بدين جهت است که اطمينان بيشتري براي سرمايه گذاري بر روي نيروهاي شبه نظامي مي شود.


ميشه لطفا يکبار ديگه اين جملات رو بنويسيد ، البته يکم ساده تر ... :-)
من که درست متوجه نشم منظورتون چيه ... :-o
ممنوع بودن دخالت نظاميان در سياست چه ربطي به تسليم شدن ارتش مردمي در برابر مردم داره ؟

اينکه جنگ بعدي (احتمالي) ما با کشورهايي امثال عراق يا ترکيه نخواهد بود و ما درگير چالش با قوي ترين کشور دنيا شده ايم. بدين جهت، سرمايه گذاري براي نيروي هوايي، امري بيهوده تلقي مي گردد، زيرا اين نظريه، بر اين اعتقاد است که ايالات متحده قوي ترين نيروي هوايي جهان را دارد و مقاومت در برابر آن بيهوده است و تنها باعث آسيب و حذف شديد نيروي هوايي طرف مقابل مي شود. اين نظريه، پس از شکست کامل نيروي هوايي مجهز رژيم بعث صدام در جنگ سال 1991 حاصل شد و تا حدودي نيز صحيح مي باشد. (اگر اشتباه نکرده باشم، حدود 200 فروند هواپيماي عراقي در جنگ 1991 نابود شدند و در مقابل 49 جنگنده از نيرويهاي ائتلاف سرنگون شد)


احسنت ...حرف دل ما رو زديد ... :smile:


فکر مي کنم ما هم مانند چين بتوانيم حدود 20 سال ديگر، اولين هواپيماي خود را که چيزي همانند J-10 يا F-16C خواهد بود، به پرواز دربياوريم؛ اما تا آن موقع، قطعن شرائط آرماني نخواهيم داشت


چرا 20 سال ديگه ، انشالله زودتر از اون به چنين جايي خواهيم رسيد ... :D
کما اينکه تا کنون نيز پيشرفت هاي قابل ملاحظه اي به دست آمده است ... :smile:
...آن ها که بر فراز آسمان درس پرواز آموخته بودند ، دیگر زیستن بر خاک زمین میسرشان نبود و جنگ بهانه ای بود تا مشق نیمه کاره ی آسمانی بودنشان را کامل کنند .... تصویر 
Major
Major
پست: 681
تاریخ عضویت: جمعه 28 مهر 1385, 1:51 pm
محل اقامت: تهران
سپاس‌های دریافتی: 104 بار
تماس:

پست توسط sir.mohammad »

3- اگر عرضه داشتيد و واقعا ايراني بوديد لااقل اين را ميفهميديد که توليد پيکان خيلي بهتر از خريد اف-22 هست.

:::P :::P :::P :::P :::P :::P


استفاده از شکلک بدون متن مجاز نیست!
ویرایش شد
Saeid12345
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

گویند به همه مردم عالم گله خویش
پیش كه روم من كه ز عالم گله دارم
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 288
تاریخ عضویت: جمعه 24 آذر 1385, 7:41 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 57 بار

پست توسط masiha85 »

سلام به دوستان وطن پرستم REZA313- IRANIAN MARIN - SAEID12345

در مورد سخنان SIR MOHAMMAD چند نکته به ذهنم رسيده :

1- شاه به قول شما کبير اگر عرضه داشت در طول حکومت خود چند بار ميدان را خالي نمي کرد و فرار نمي کرد برود ددر.

2- شاه شما اگر عرضه داشت بدون کمک آمريکا نيروي هوايي را آرماني مي کرد .

3- به نظر شما آرماني يعني اينکه ما هواپيما بخريم و با اين هواپيماها 20000 نفر مستشار و خانواده محترم تشريف بياورند آيا اين آرماني است يا نکبت.

4- پدرم يک افسر ارشد ارتش است تعريف مي کند که ما در مورد روانه کردن توپخانه ها يک تاکتيک جديد ابداع کرده بوديم البته در زمان محمد رضاي مخلوع که زمان را تا 10 برابر کاهش مي داد اما از ترس برخورد آمريکاييها جرات ابراز آن را نداشتيم آيا اين آرماني است يا خفت .

5- آيا اگر در آن زمان آمريکا و شوروي دشمن نبودند شاه اين قدر مي توانست نزد آمريکاييها محترم با شد ؟

6- در ضمن SIR MOHAMMAD شما همه را مسخره مي کنيد اين غير عقلايي است . مي شود کارهاي بهتر و مفيدي انجام داد قبلآ اشاره کرده بودم
خاک تو گر نيست جان من مباد
زنده در اين بوم و بر يک تن مباد
Major
Major
پست: 681
تاریخ عضویت: جمعه 28 مهر 1385, 1:51 pm
محل اقامت: تهران
سپاس‌های دریافتی: 104 بار
تماس:

پست توسط sir.mohammad »

مسیحا 85 مثل اینکه قصه ما و شما سر دراز داره
خسته شدم انقدر برای شما دلیل و منطق اوردم شما فکر کن نیرو هوایی ما آرمانیه
نتیجه بحث تو این تاپیک معلوم شده : نیروی هوایی ایران هیچ حرفی واسه گفتن نداره ختم کلام . البته شاید با رقیب f-22 که داره ( صاعقه ) یه کارایی کرد :L:L
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

گویند به همه مردم عالم گله خویش
پیش كه روم من كه ز عالم گله دارم
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 288
تاریخ عضویت: جمعه 24 آذر 1385, 7:41 pm
سپاس‌های ارسالی: 1 بار
سپاس‌های دریافتی: 57 بار

پست توسط masiha85 »

SIR MOHAMMAD فکر ميکنم کمي ادب بد نباشه . :x

البته این پست مربوط به قبل از ویرایش پست شماست :-(
خاک تو گر نيست جان من مباد
زنده در اين بوم و بر يک تن مباد
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1790
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 6 فروردین 1385, 3:49 pm
سپاس‌های ارسالی: 8 بار
سپاس‌های دریافتی: 257 بار

پست توسط Saeid12345 »

من که حرفهايم را به همه در اون چهار سطر زدم و عين حقيقت را گفتم و ديگر با کسي کل کل نخواهم کرد مگر بر حسب ضرورت! :)

حالا برسيم به بحث منطقي و صحيح و اصولي درباره نيروي هوايي به دور از احساسات و تحقير و توهين و ... :razz:

از تمام دوستان هم تقاضا ميکنم تا فقط به بحث علمي روي بياورند چون جنگ و دعوي لفظي ديگر تمام شد. :smile:

آقا محمد به نظر شما چرا نيروي هوايي در زمان شاه قوي بود و دلايل اين نظر شما چيست؟ آيا دليل قوي بودن نيروي هوايي را هم ميدانيد؟ و آيا به دور از انصاف نيست که تلاش جوانان زحمتکش و غيور کشور را که حتي بعضي شبها هم خواب ندارند به شوخي و تمسخر بگيريم؟! :D

و دوست خوبم آقا رضا هم لطفا نظرات خود و آقا مسيحا و ... هم نظرات خود را بيان کنند. :-)

در ضمن يادم ميايد که يکي از دوستان ترجمه چند گفتگوي عربها را از يک انجمن عربي در سايت قرار داده اند که چند ماه پيش همه شما اذعان کرديد که اين عربهاي احمق فکر ميکنند با خريد پيشرفت ميکنند! آيا شاه هم فقط خريد نميکرد؟ :shock:
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4117
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 11 بهمن 1384, 6:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 4503 بار
سپاس‌های دریافتی: 4332 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

Saeid12345, جان
بر کسي پوشيده نيست که توان نيروي هوايي ايران را محمدرضا پ ه ل و ي پايه گذاري کرد. چه انتظاري از يک کشور بر جاي مانده از دوران قاجار داشتيد که شاهان آن براي بدست آوردن تعداد همسر بيشتر با هم رقابت داشتند؟
محمدرضا پ ه ل و ي و همچنين رضا خان وارث کشوري عقب مانده شدند. کوششهاي آنها بدان جا رسيد که ايران توانست (حال به لطف خريد) جان تازه اي در منطقه بگيرد. حداقل اينکه اعراب منطقه، جرات ابراز عبارت جعلي خليج عربي را پيدا نمي کردند.

اما خرده اي که آقاي رضا313 مي گيرند اين است که:
1) توان ارتش و نيروي هوايي ايران، حاصل رقابت شرق و غرب بوده است. (بوده است يا نبوده در نهايت به نفع ايران تمام شده)

2) آن زمان ما فقط خريد مي کرديم. (انتظار داشتيد ما در دههء 40 شمسي، موشک اسپارو يا رادار APQ-120 توليد کنيم؟)

اما اينکه گفته مي شود ما در نقطهء شروع مناسبي قرار گرفته ايم، کمي بلندپروازنه ابراز مي شود. عمدهء توان دفاعي ما در بعد هوايي، وابسته به دلالان بازار سياه قطعات است. اما برخي جرقه هاي جالب نظير پروژهء AIM-23 نيز در اين ميان زده مي شود که آن هم يک کاتاليزور محسوب مي شود و جاي محصولي اصلي (مثلن AIM-54) را به هيچ وجه نمي گيرد.

* ما هنوز رادار ساخت داخل نداريم.
* ما هنوز موشک هوا به هواي ساخت داخل نداريم. (چه IR و چه راداري) (نگوئيد فاطر که فقط پوستهء موشک ساخت ايران مي باشد)
* ما هنوز سيستم سام ساخت داخل نداريم. (نگوئيد صياد که همان HQ-2 تحت ليسانس مي باشد)
* ما هنوز تکنولوژي ساخت آلات دقيق نداريم. (MFD، HUD و . . . )
* ما هنوز بودجه و ديد مثبت به ايجاد زيرساخت صنايع هوايي نظامي نداريم. (به جز موشکهاي زمين به زمين که به نظر من به دليل نصب کلاهک متعارف ارزش چنداني ندارند)

بد نيست به آموزشهاي سنگين (چه در بعد فنون رزمي هوايي و چه در بعد تعمير و نگهداري) در دوران پيش از انقلاب توجه بهتري شود. در همان سال 1355، تمام تعميرات هواپيماهاي نظامي در داخل انجام مي شد. پرسنل تعمير و نگهداري، مرتبن تحت آموزش قرار مي گرفتند و اطلاعات آنها مدام به روز مي شد.
اگر قسمت شد، سري به هنگرهاي مجهز و عظيم تعمير و نگهداري هواپيماهاي B-707، C-130، F-4 و F-14 در محل تاسيسات شماره 1 صها بزنيد تا بدانيد همه چيز در دوران قبل از انقلاب پايه گذاري شده است. هرچند مستشاران آمريکايي نيز خضوري فعال داشتند، اما باز هم کل امور تعميرات به دست کارشناسان داخلي انجام مي شد. گواه اين مدعا، ادامهء در سرويس ماندن جنگنده هايي پيچيده اي چون F-4 و F-14 مي باشد. (هر چند در تعداد بسيار کمتر نسبت به قبل از انقلاب)
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه درباره نیروی هوایی”