بخش اختصاصي نيروي هوايي ايران

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با متفرقه درباره نیروی هوایی ايران به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4117
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 11 بهمن 1384, 6:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 4503 بار
سپاس‌های دریافتی: 4332 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

Saeid12345,
فکر مي کنم سال 1974 هر F-14A به قيمت 45 ميليون دلار و هر AIM-54A به قيمت 1 ميليون دلار به IIAF فروخته شدن.
:-(
 [External Link Removed for Guests]    
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1790
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 6 فروردین 1385, 3:49 pm
سپاس‌های ارسالی: 8 بار
سپاس‌های دریافتی: 257 بار

پست توسط Saeid12345 »

بله در همین حدودها بود! 8)

جالب این هست که آمریکا بعدا قیمت هر فروند F-14B را 18 میلیون اعلام کرد.

واقعا غیر قابل باور هست که هزینه ساخت تامکت 5 میلیون یا کمی کمتر و بیشتر باشد.

:-)
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4117
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 11 بهمن 1384, 6:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 4503 بار
سپاس‌های دریافتی: 4332 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

Saeid12345,
در اعلام ورشکستگي کارخانه گرومن پس از ساخت 7 يا 8 فروند F-14A، اعلام شد که هزينه ي ساخت هر فروند 8 ميليون دلار هستش. :-o
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1790
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 6 فروردین 1385, 3:49 pm
سپاس‌های ارسالی: 8 بار
سپاس‌های دریافتی: 257 بار

پست توسط Saeid12345 »

پس حدس من کاملا درست هست اما باز هم یک مساله مهم این هست که تامکتهای ایرانی Low شده بودند پس همون

5 میلیون هزینه ساخت فکر کنم منطقی باشد.

این هست که من میگم هر طوری شده باید خودکفا شویم.

حالا هزینه ساخت هر فروند اف-7 چقدر هست؟ فکر نکنم بیشتر از 500 هزار باشد؟
Colonel II
Colonel II
پست: 1065
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 28 اسفند 1384, 2:04 pm
محل اقامت: زیر آسمون خدا
سپاس‌های دریافتی: 407 بار
تماس:

پست توسط آرمان »

Reza6662, ولی من جایی خوندم که هزینه ساخت تامکت ها به حدی زیاد بوده
که شرکت گرومن مجبور شده از شاه ایران وام بگیرد تا بتواند پروژه تامکت را به سرانجام
برساند. حالا یا 5 میلیون دلار برای گرومن زیاد بوده یا اینکه قیمت چیزی بالاتر از این هاست. :o :-o
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4117
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 11 بهمن 1384, 6:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 4503 بار
سپاس‌های دریافتی: 4332 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

آرمان,
براي سال 1969 و 1970 قيمت 8 ميليون دلار (بدون احتساب هزينه هاي تحقيقاتي اوليه) رقم بالايي بوده. :-o
 [External Link Removed for Guests]    
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1790
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 6 فروردین 1385, 3:49 pm
سپاس‌های ارسالی: 8 بار
سپاس‌های دریافتی: 257 بار

پست توسط Saeid12345 »

بله با توجه به اینکه بودجه نظامی آمریکا در سال 1969 برابر با 80 میلیارد بود و نیز این کشور سالانه میلیاردها برای جنگ

ویتنام هزینه میکرد تولید جنگنده ای برای آمریکا با هزینه 8 میلیون خیلی سنگین به نظر میرسد. این چنین اتفاقات بین سالهای
1960 الی 1975 زیاد بود و طرحهایی به خاطر هزینه زیاد و نبود اعتبارات لازم کنار گذاشته شدند از جمله والکایری.

ایران نیز 200 میلیون به گرومن وام داد و 40 تا اف-14 سفارش داد که با یک حساب ساده میبینیم که هزینه ساخت این تعداد

تامکت 320 میلیون میشود و برای راه اندازی خط تولید کافی است و قیمت فروش نیز 45 میلیون که میشود 1.8 میلیارد و با

این محاسبات شرکت گرومن چیزی در حدود 1 الی 1.5 میلیارد سود خالص میکند و این یعنی 8)
Colonel II
Colonel II
پست: 1065
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 28 اسفند 1384, 2:04 pm
محل اقامت: زیر آسمون خدا
سپاس‌های دریافتی: 407 بار
تماس:

پست توسط آرمان »

Reza6662, بله درسته. مثل تومان و ریال خودمون که ارزش سال 1350 اون
با ارزش الانش اصلاً قابل مقایسه نیستند. :sad:
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4117
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 11 بهمن 1384, 6:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 4503 بار
سپاس‌های دریافتی: 4332 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

Saeid12345,
خوب به همين دلائل هست که 2 تا صنعت خيلي سودآور هستن:
1) ‌صنايع نظامي
2) تجارت مواد مخدر
صنايع نظامي ارزش افزوده فوق العاده اي ايجاد مي کنه. همينطور صنايع هواپيمايي غيرنظامي
براي مثال، شرکت بوئينگ از فروش 400 - 747 حدود 100% سود خالص گيرش مياد. :-o :?
 [External Link Removed for Guests]    
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1790
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 6 فروردین 1385, 3:49 pm
سپاس‌های ارسالی: 8 بار
سپاس‌های دریافتی: 257 بار

پست توسط Saeid12345 »

براي مثال، شرکت بوئينگ از فروش 400 - 747 حدود 100% سود خالص گيرش مياد


دقیقا به خاطر این دلیل هست که میگم باید خودکفا شویم و بعدا قدرتمند بشویم.

تا خودکفا نشویم هرگز به یک قدرت جهانی تبدیل نخواهیم شد.

این همان اشتباه شاه است که میخاست تنها با خرید ایران را قوی کند ولی خرید شرط لازم هست اما کافی نیست.

شرط لازم و کافی برای تبدیل شدن ایران به یک قدرت جهانی ابتدا خرید و همزمان تحقیقات داخلی و سپس خودکفایی

و تولید داخل هست.

فکرش را بکنید که ما خودمون تو ایران یک شرکت کله گنده هوافضا مانند بوئینگ داشته باشیم.

چقدر برای مملکت مفید هست؟

:grin:
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4117
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 11 بهمن 1384, 6:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 4503 بار
سپاس‌های دریافتی: 4332 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

Saeid12345,
البته رسيدن به توانايي داشتن شرکتي مثل بوئينگ از توان ايران که هيچ،‌از توان روسيه و چين هم خارج هستش ولي
مي تونيم در حد اسرائيل، شرکتهاي خوب هواپيمايي داشته باشيم. مثل:
Albit System : سازنده آويونيک (رادار - نمايشگرهاي رنگي و سربالا)
TADIRAN : سازنده انواع باطري هاي بسيار بادوام مورد استفاده در رادار موشکها و قطعات الکترونيکي بسيار پيشرفته
Rafal: سازنده قطعات بدنه و هيدروليک هواپيما
و . . .
شايد روزي جنگنده اي در حد کفير يا لاوي بتونيم توليد کنيم. :-(
 [External Link Removed for Guests]    
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1790
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 6 فروردین 1385, 3:49 pm
سپاس‌های ارسالی: 8 بار
سپاس‌های دریافتی: 257 بار

پست توسط Saeid12345 »

البته رسيدن به توانايي داشتن شرکتي مثل بوئينگ از توان ايران که هيچ،‌از توان روسيه و چين هم خارج هستش


با این سخن هم موافقم و هم کاملا مخالف. یعنی اینکه در کوتاه مدت گفته شما کاملا درست هست مثلا 20 سال ولی

در دراز مدت مثلا 30 سال ما میتوانیم یک شرکت در حد و اندازه های بوئینگ داشته باشیم.

عین ایرباس که 30 سال پیش بوجود اومد و حالا شده رقیب بوئینگ و خیلی هم قلدر شده اما تنها در بخش غیرنظامی.

ایران باید ابتدا با یک سرمایه گذاری 10 میلیاردی یک شرکت هوافضا تاسیس کند و تلاش کند و ...

بعید نیست که روزی یک جت مسافربری دو طبقه قاره پیمای ایرانی را بر فراز خانه مان مشاهد نماییم.

در یک کلام باید سخت تلاش کرد.

:-)
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه درباره نیروی هوایی”