بخش اختصاصي نيروي هوايي ايران

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با متفرقه درباره نیروی هوایی ايران به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Old Moderator
Old Moderator
پست: 201
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 18 خرداد 1385, 3:25 pm
سپاس‌های ارسالی: 117 بار
سپاس‌های دریافتی: 349 بار
تماس:

پست توسط black hawk »

خوب بد نيست من هم کمي دفاع کنم
ببينيد درست برخي افراد بي سواد اظهار نظر هاي نسنجيده ميکنند ولي بياييد کمي واقع نگر باشيم
1. ما در تحريميم لوازم يدکي يا نيست يا از بازار سياه تهيه ميشود بسياري از ناوگان ما زمين گير است
2.هيچ کشوري به ما جنگنده نمي فروشد حتي روسيه هم با اکراه و درد سر اين کار را ميکند و پشتيباني آن هم ضعيف است در ضمن دکترين نيروي هوايي ما با توجه به پيشينه نچندان خوب ما با روسيه از وابستگي بيش از حد به آنها ما را برحزر ميدارد(چون زمينه استئمار نوين ميتواند شود)
3.داوطلبان خلباني رو به کاهشند بشکلي که در سال پيش تهران به تعداد انگشتان دست هم ورودي نداشت
4.ناکارامدي مديران بي اهميتي به نيرو هاي دفاعي کاهش بوجه ي نظامي ووووو...
5. توان موشکي بالا با يک دفاع هوايي کارامد در راهبرد کوتاه مدت خوب خواهد بود کما اينکه باز سازي نيروي هوايي ايران حتي بدور از تحرم کاري بسيار زمانبر است
در پايان من اميدوارم اين رويه تغيير کند ولي بهتر ما خودمون رو نگوبيم چون دشمنان ما خيلي پروتر مي شوند من در فورم دفاعي پاکستان ديدم که اين بي دست سر پاها به خود جرئت دادند و توان هوايي ما رامسخره ميکنند و درگيري ما با نيروي هوايي خود را مقايسه ميکنند وکسي هم نيست از ما دفاع کند هر چرت و پرتي را به ما نسبت ميدهند و فراموش کردند نيروي هوايي آنها در برابر هند با پشتيباني ما دوام آورد
New Member
پست: 1
تاریخ عضویت: جمعه 6 مرداد 1385, 9:09 pm

پست توسط حميد وحيدنيا »

آرمان نوشته شده:کلنل خلبان چازان,
همکاري با اوکراين اگر ايران ادعاي توليد موتور را دارد
هيچ دردي را دوا نخواهد کرد. :?
ُسلام عرض ميکنم خدمت تمامي برو بچ اميد وارم خوب باشين
ميخواستم مطالبي در مورد نيروي هوايي ايران بنويسم
نيروي هوايي ايران به شدت در حال مدرن شدن ميباشد با توجه به ورود 30 فروند جنگنده Su_27 ونيز حدود 30 فروند su_33 نوع مخصوص نيروي دريايي و نيز 33فروندmig_31 ونيز 27 فروند mig_29 smt نيروي هوايي ايران جانه تازه گرفته ودر کنار ان اورحالmig_29 هاي قديمي وf_14 ونيز توليرات داخلي از قبيل شفق صاعقه آذرخش و.... نيروي هوايي ايران بله قدرت ويژه اي در منتقه دست يافته . :-o در ضمن خبري دارم که اگه بگم شاخ در ميارين تازه گيا ايران از عراق حدود 2 فروند f_16 ونيز هليکوبتر آباچي دزديده و اورده که روش تحقيق کنه که با استفاده از فناوري هاي به کار رفته در اون بتونه جنگنده هاي خودشو اورحال کنه ونيز در جنگنده هاي ساخت خودش مانند شفق .. ... استفاده کنه
اما در مورده شفق که جنگنده بسيار بيشرفته ايه که من نميتونم جزعياته بيشتري از اون اراعه بدم فقط چنتاشو ميگم
جنگندهاي که شامل 10 سال تحقيق بر روي بهترين جنگنده هاي غرب و شرق mig_29 su_27 f_14 f_16 و....
راداره اون دور برد يوده وساخت صنايع الکتريکي شيرازه حدودن ميتونه 18 هدفو شناسايي کرده و با 6 تاش بجنگه
بالس دابلر بوده وتوانايي سابورت کردن موشک r_77 که هدايت شونده بوده وبسيار بيشرفته تر از انواع آمريکايه داره
از توانايي رادار گريزي فوق العاده اي بر خوردار بوده به توري که توسط بهترين رادارها مانند راداره f_14 از فاصله بيشتر از 10 کيلو متر قابل شناسايي نيست
از 9 مقر براي حمل تصليحات وقابليت سوخت گيري هوايي بر خوردار است
بدو سوخت کيري هوايي برد 1300 کليمتري بر خورداره که با سوخت گيري هوايي تا 2500 کيلومتر هم ميرسه
اين حرفايي که ميزنم مدرک دارم
چون من در نيروي هوايي مشغول تحصيلم اگه بخواين ميتونم براتون اکس بفرستم
از سيستم اويونيک گرفته تا خوده رادار
منو از نظراتتون بهره مند کنين اگه سوالي داشتين به هم بگين
دفه بد ميخوام از هوابيماهاي بدو سر نشين صحبت کنم
:smile:
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4117
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 11 بهمن 1384, 6:16 pm
سپاس‌های ارسالی: 4503 بار
سپاس‌های دریافتی: 4332 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

حميد وحيدنيا,
سلام و خوش آمديد :razz:
ما همه به نظر و معلومات و اطلاعات شما نياز داريم. اميدواريم شاهد حضور پرثمر شما باشيم.
در مورد تجهيز نيروي هوايي ايران، از آنجايي که خود من تا مدتي قبل در وزارت دفاع و شرکت صها
کار مي کردم، تجهيزات جديدي به جز ميگهاي29 سري اوليه و سوخوهاي 24 نديده ام. روسها
تاکنون ميگ31 را به هيچ کشوري صادر نکرده اند (هرچند برخي ادعا مي کنند چين ميگ31 دارد)
ضمن اينکه MiG-29SMT نيز تاکنون به خارج از روسيه صادر نشده است.
عمده صادرات روسيه در زمينهء هواپيماهاي نظامي شامل: MiG-29A/UB/K/M و Su-30MK مي باشد.
اما در مورد شفق، من بسيار خوشحال مي شوم تا چنين اعجوبه اي در داخل ساخته شود ولي
ظاهرن خانم شفيق (سرطراح اين هواپيما) اظهار داشته که شفق، هواپيمايي آموزشي است.
نوع نمايشگرهاي رنگي و صندلي پرتاب شوندهء به کار رفته در شفق نيز، حکايت از روسي بودن
آنها دارد.
بالهاي هواپيماي شفق از جنس مواد کامپوزيتي است و نصب هاردپوينت بر روي آنها جهت حمل
مهمات جنگي امکان پذير نيست مگر اينکه نمونهء آموزشي با نمونهء جنگي، تفاوت طرح داشته باشد.
در مورد تجهيز نيروي هوايي ايران، بايد نکته اي را فراموش نکرد و آن اين است که کمتر کسي در
حال حاضر رغبت مي کند وارد آموزش در رستهء خلباني جنگي شود زيرا بيشتر علاقمندان به اين
رشته، از تجهيزات و کيفيت آن در نيروي هوايي اطلاع دارند و بسياري از علاقمندان، دوست ندارند
در عنفوان جواني، فداي ايراد پيش آمده در صندلي پرتاب شوندهء F-5 ساخت سال 1343 شوند يا
هواپيماي F-7 شان به دلائل نامعلوم دچار نقص هيدروليک شود يا موتور MiG-29 شان خود به خود
دچار انفجار محفظهء احتراق شود يا C-130 شان به دليل اينکه سال 1344 وارد خدمت شده از
فرط فرسودگي در سه راه آذري سقوط اضطراري انجام دهد.
يکي از دوستان در همين فروم اظهار مي کرد که سال گذشته، تعداد کساني که وارد آموزش
خلباني شده اند، از تعداد انگشتان دست کمتر بوده است.
ببخشيد پرحرفي کردم. اميدوارم در ادامهء بحث، از وجود شما استفاده کنيم.
متشکرم :razz:
 [External Link Removed for Guests]    
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 396
تاریخ عضویت: دوشنبه 29 اسفند 1384, 2:42 pm
محل اقامت: آسمان بي نهايت
سپاس‌های دریافتی: 122 بار
تماس:

پست توسط Colonel Chazan »

حميد وحيدنيا,

ضمن خوش آمد به شما دوست عزيز

چون من در نيروي هوايي مشغول تحصيلم اگه بخواين ميتونم براتون اکس بفرستم


در مورد:

نيروي هوايي ايران به شدت در حال مدرن شدن ميباشد با توجه به ورود 30 فروند جنگنده Su_27 ونيز حدود 30 فروند su_33 نوع مخصوص نيروي دريايي و نيز 33فروندmig_31 ونيز 27 فروند mig_29 smt نيروي هوايي ايران جانه تازه گرفته ودر کنار ان اورحالmig_29 هاي قديمي وf_14 ونيز توليرات داخلي از قبيل شفق صاعقه آذرخش و.... نيروي هوايي ايران بله قدرت ويژه اي در منتقه دست يافته . در ضمن خبري دارم که اگه بگم شاخ در ميارين تازه گيا ايران از عراق حدود 2 فروند f_16 ونيز هليکوبتر آباچي دزديده و اورده که روش تحقيق کنه که با استفاده از فناوري هاي به کار رفته در اون بتونه جنگنده هاي خودشو اورحال کنه ونيز در جنگنده هاي ساخت خودش مانند شفق .. ... استفاده کنه




الزامي است.

در غير اين صورت مواردي كه فرموديد بيش تر به رويا شباهت دارد
لطفاً مستند و البته مستدل در اين گونه مباحث شركت نمائيد

:razz:
[font=Verdana]May they rest in peace, those graceful masters of the sky

Happiness is Tomcat-Shaped

I love the smell of jet fuel in the morning
 

تصویر
-
پست: 319
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه 1 تیر 1385, 11:17 am
سپاس‌های دریافتی: 26 بار

پست توسط JSF »

با سلام به دوستان عزيز آن قدر خيالاتي نباشيد(بعضيها) نيروي هوايي ما اگر بتواند سوخت جنگنده هاشو تامين کنه هنر کرده با 28فروند MiG-29 کهنه که قدرتشون به اونا بنده بعدش هم موشکاي شهابشون را درست ميکنند و همينا رو هم ميزارن کنار 18فروند F-7 و 10 تا همSu-25 سپاه هم به درد عماليات استشهادي عليه هواپيماهاي دشمن فرضي ميخورند البته اگر بين راه سقوط نکنند. :::P :::P :::P ---------موفق باشيد :razz:
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 1189
تاریخ عضویت: دوشنبه 1 خرداد 1385, 2:58 am
سپاس‌های ارسالی: 16928 بار
سپاس‌های دریافتی: 4259 بار

پست توسط Fariborz »

قبل از هر چيزی ازهمه دوستان به خاطر مطالبشون تشکر ميکنم .
اما دوست جديد و خوب جناب وحيدنيا ضمن عرض خوشامد ورودتون رو به جمع دوستان هوانوردی تبريک ميگم . مطالب فوق العاده جديد , تازه و خوشحال کننده ای داديد . بی صبرانه منتظر پستهای شما که احيانأ با تصاوير زيبائی همراه خواهد بود می باشم . با آرزوی سلامتی و موفقيت برای شما و ساير تيزپروازان نيروی هوائی .
Major
Major
نمایه کاربر
پست: 665
تاریخ عضویت: دوشنبه 12 تیر 1385, 12:16 pm
سپاس‌های دریافتی: 20 بار

پست توسط Admiral »

خيلي خوبه جديدا اعضا خوب دارند مطالب مي نويسند منم مشتاق شدم بيشتر بخونم :smile:
my GF kill me if I speak with U
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 1189
تاریخ عضویت: دوشنبه 1 خرداد 1385, 2:58 am
سپاس‌های ارسالی: 16928 بار
سپاس‌های دریافتی: 4259 بار

پست توسط Fariborz »

دوستان مطلبی بود که شايد بازگو کردنش خالی از لطف نباشد . مجله Combat Aircraft در ماه مه ۲۰۰۶ مقاله ای چند صفحه ای به قلم Tom Cooper منتشر کرد . آقای کوپر اتريشی يکی از معدود صاحب نظران غربی است که در مورد ايران تأليفات جالبی داره وکتب منتشره توسط او در بين خيلی از ايرانيان بعنوان مرجعی قابل استناد و بدور از يکسو نگری رايج در غرب مورد استفاده قرار ميگيره . به همه دوستان توصيه ميکنم که اين مقاله رو حتمأ مطالعه کنند و اگر دوستانی زمان کافی دارند اين مقاله رو به فارسی ترجمه کنند تا اگر احيانأ بعضی از کاربران با اصطلاحات علمی انگليسی مشکل دارند بتونند از اون استفاده کنند . به هر حال شنيدن و مطالعه نقطه نظرهای مختلف انسان رو از ديد تک بعدی به مسائل دور ميکنه و افق وسيعتری رو پيش روی همه ما قرار ميده . اين فايل يک مقدار حجم بالائی داره ولی واقعأ ارزش Down Load رو داره . فقط خواهش ميکنم خود متن رو اينجا قرار ندين تا مشکل ( احيانأ ) کپی رايت پيدا نکنيم . با تشکر :razz:

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
New Member
پست: 5
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 10 مرداد 1385, 8:36 am

پست توسط maverick »

اين مقاله رو من خوندم
با ديد جالب تري نسبت به بقيه كارشناسان به نيروي هوايي نگاه كرده
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 1189
تاریخ عضویت: دوشنبه 1 خرداد 1385, 2:58 am
سپاس‌های ارسالی: 16928 بار
سپاس‌های دریافتی: 4259 بار

پست توسط Fariborz »

با سلام .
بعد از اينکه آرمان عزيز مقاله مندرج در نشريه Combat Aircraft را شروع به ترجمه کرد ( همينجا دوباره ازش تشکر ميکنم ) با اينکه هنوز کل مقاله نوشته نشده , دوستان شروع به تجزيه تحليل در فرومهای مختلف کردند. اگر خاطرتان باشد در بالا گفتم که در غرب يکسونگری بخصوصی حاکم است و عده ای به اصطلاح « صاحب نظر » مسائلی را عنوان ميکنند که انسان می بايست درميزان آگاهی وعلم اين افراد دچار تشکيک گردد. متاسفانه عده ای فراموش ميکنند که شرط ابتدائی برای اظهار نظر, « صاحب نظر » بودن فرد می باشد .به هر حال مقاله ای ديگر تقديم حضور دوستان در سايت دوست داشتنی سنترال کلابز ميکنم . اميدوارم بعد از خواندن اين مقاله منظور مرا بهتر متوجه شويد . خواندن اين دست مقالات را فقط و فقط جهت آشنا شدن با نظرات گوناگون توصيه می کنم . اميدوارم مقبول واقع گردد. اگر دوستانی مايل هستند ميتوانند اقدام زيبای آرمان را تکرار نموده و مخاطبان بيشتری را با نظرات اين جناب « محقق » آشنا کنند . وظيفه من به عنوان يک هموطن در دسترس قرار دادن متونی است که شايد دسترسی به آنان در کشورمان چندان ساده نباشد . مقاله زير در نشريه Air Internatinal مورخ آگوست ۲۰۰۳ چاپ شد . تنها ۲ نکته مهم را مجددأ گوشتزد می کنم . اين فايل بخاطر کيفيت بالای آن به مراتب از قبلی بزرگتر است ( حدود ۲۰ مگا بايت ) اما باز هم دوستان رو به خواندن آن دعوت می کنم . ودر نهايت مجددأ از دوستان تقاضا دارم که از قرار دادن متن اصلی خودداری کنند. پيروز و سرفراز باشيد . :razz: :razz:

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
Colonel II
Colonel II
پست: 1065
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 28 اسفند 1384, 2:04 pm
محل اقامت: زیر آسمون خدا
سپاس‌های دریافتی: 407 بار
تماس:

پست توسط آرمان »

Fariborz جان سلام،
من خودم به شخصه از زحمات شما بابت در اختيار قرار دادن مقالات از مجلاتي که متاسفانه ما در داخل کشور
به آن ها دسترسي نداريم قدرداني و تشکر مي کنم و آرزو مي کنم هميشه موفق و مويد باشيد.
:) :-) فقط اي کاش سايز فايل رو کمي کوچکتر مي کرديد که براي ما هم قابل داونلود کردن بود. من تلاش خودم رو براي
داونلود اين فايل انجام مي دم ببينم چطور ميشه. :)

اگر خداوند باز هم به اين بنده حقير توان نوشتن داد بعد از مقاله اول که قسمت دومش رو تازگي تموم کردم حتماً
همين مقاله رو هم تمام و کمال ترجمه مي کنم تا همه بتونن به زبان شيرين فارسي از مطالب استفاده کنند
و البته با نظرات «صاحب نظران غربي» بيشتر آشنا شوند.

باز هم از زحمات شما ممنونم... :razz: :razz: :razz: :razz: :o :o :) :) :) :smile: :smile:
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 1189
تاریخ عضویت: دوشنبه 1 خرداد 1385, 2:58 am
سپاس‌های ارسالی: 16928 بار
سپاس‌های دریافتی: 4259 بار

پست توسط Fariborz »

آرمان جان حق با تو بود . حجم مطلب زيادی بالا بود . دوباره آپلود کردم . اين دفعه ۵.۵ مگابايت شد. البته باز هم خيلی زياده ولی کيفيت خوبی داره . اميدوارم دوستان تو ايران با کمترين هزينه بتونند اين مطلب رو بخونند. آدرس بالا هم باشه برای دوستانی که احيانأ اينترنت پرسرعت دارند.موفق باشيد . :razz:
دوستان در ضمن تا يادم نرفته بگم که اين Acrobat نيست بلکه MS Word است.


[External Link Removed for Guests]
آخرین ويرايش توسط 1 on Fariborz, ويرايش شده در 0.
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه درباره نیروی هوایی”